Ajax Netwerk
maandag 1 september 2014 - 13:15                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 ... 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 ... 108 »

HR

T-Bag
Legende

Uit: eraard valkenswaard
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 26 september 2004

Ik breek me nek weer over de keuze wie ik als kluns moet kiezen. Denk toch dat het of Nibali of Evans gaat worden,maar heb nog paar dagen om te puzzelen,zal wel weer net als vorig jaar dagelijks de lijst veranderen worden tot 5 minuten voor deadline :D
HR
HR

Kluivert_beste_9_ooit
International

Uit: Antwerpen-Borgerhout
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 november 2010

De jaren '90 is de Tour de France en het wielrennen in het algemeen, zoals wel al geweten door de meesten,vaak besmeurd met en door doping.
Maar dat mocht en mag de pret niet drukken.
Ben je vergeten hoe het ook al weer was? Niets aan't handje, zie de beelden op volgende link met commentaar van de legendarische Phil Liggett.
Voor de wielerliefhebbers!

http://www.youtube.com/user/chickasmith

[Dit bericht is veranderd door Kluivert_beste_9_ooit (op 26 juni 2012 01:10:29).]
HR
HR

Massimo
Internationale topspeler

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 20 januari 2010

quote:HR
champy95 schreef:

(...)

Daarom vond ik het treintje Dekker - Menchov - Booger - Rasmussen destijds zo indrukwekkend.
Jammer dat het treintje niet zo zuiver was.
HR
Die waren allemaal niet zo zuiver nee. Altijd wel een groot fan van Boogerd geweest, maar na jaren in elke bergetappe tussen de 15e en 20e er af moeten en daarna op kop voor Rasmussen in je nadagen vrijwel iedereen eraf rijden is natuurlijk niet zuivere koffie. Maar wat te denken ven de US Postel / Discovery dat elke bergetappe met 7 man in de top 10 wist te eindigen en geen deuk meer in een pakje boter wisten te rijden nadat ze naar een andere ploeg gingen.

De wielrennerij zit denk ik vol doping en het ene jaar meer dan het andere, maar voor mij maakt het de wielersport niet minder mooi.
HR
HR

Klaas de Jager
Internationale topspeler

Vak: 126
Reg.: 11 februari 2008

Dmitri Karamazov schreef:

Oh ja, de Tour gaat weer bijna beginnen. Dat betekent dat er uit alle hoeken en gaten en onder alle stenen weer mensen vandaan kruipen die denken wat te weten van de wielersport. Het ergste is dan nog dat ze deze mening overal lopen te verkondigen, waardoor er weer andere nitwits blindelings in meegaan.

HR
Nog zo een die niet met ( gefundeerde ) kritiek om kan gaan en er een selectieve reactie op loslaat.... Wat de fok denk jij waar een forum voor bedoeld is...Voor jouw beeldvorming : dat is er juist voor om over een onderwerp de verschillende meningen aan elkaar te toetsen, een beetje discussieren, ieder vanuit zijn eigen opvattingen, maar altijd met respect voor elkaars standpunten. Wat is dat toch hier dat de mening ( gefundeerd, onderbouwd) van een andersdenkende meteen bestempeld moet worden als die van een nitwit, waarbij eigenlijk gezegd wordt dat je het beste maar je bakkes kunt houden...

Overigens zit je hier op een Ajax forum, als je niet tegen de mening kunt van voetbalfans die toevallig ook een beetje kijk op wielrennen hebben, wat doe je hier dan. Meld je dan gewoon op het "I Love Gesink En Duldt Geen Ongezouten Mening Van Een Ander - Forum "
HR
HR

Dmitri Karamazov
Lid 2de elftal

Reg.: 31 augustus 2010

Klaas de Jager schreef:

(...)

Nog zo een die niet met ( gefundeerde ) kritiek om kan gaan en er een selectieve reactie op loslaat.... Wat de fok denk jij waar een forum voor bedoeld is...Voor jouw beeldvorming : dat is er juist voor om over een onderwerp de verschillende meningen aan elkaar te toetsen, een beetje discussieren, ieder vanuit zijn eigen opvattingen, maar altijd met respect voor elkaars standpunten. Wat is dat toch hier dat de mening ( gefundeerd, onderbouwd) van een andersdenkende meteen bestempeld moet worden als die van een nitwit, waarbij eigenlijk gezegd wordt dat je het beste maar je bakkes kunt houden...

Overigens zit je hier op een Ajax forum, als je niet tegen de mening kunt van voetbalfans die toevallig ook een beetje kijk op wielrennen hebben, wat doe je hier dan. Meld je dan gewoon op het "I Love Gesink En Duldt Geen Ongezouten Mening Van Een Ander - Forum "
HR
Ik heb er helemaal geen probleem mee als mensen een mening hebben, sterker nog, ik juich het juist toe. Maar als deze mening gebaseerd is op aannames en onwaarheden en dat er daarnaast onzin wordt gespuid zoals dat bepaalde renners "zijwieltjes" nodig zouden hebben, dan denk ik dat je maar beter die mening voor jezelf kan houden. Want echt serieus nemen kan ik het niet.

Als jij jouw reacties in dit topic als gefundeerde kritiek ziet, tsja, dan ga ik daar maar niet verder op in en laat ik het hierbij.

Terug on topic dan maar, wielrennen. Gesink geselecteerd voor de Olympische ploeg. Iemand bekend met het parcours, ik vraag me af of het echt selectief genoeg is voor een renner zoals hij.
HR
HR

jellie
Vedette

Reg.: 13 september 2002

Van de film schreef:

(...)

Geloof mij, ik zou niets liever willen dan dat ik na de tour al mijn woorden moet inslikken.
HR
Is het een soort zelfkastijding om nog naar wielrennen te kijken? Je intense haat jegens Gesink en de rabo lijken het moeilijk te maken om uberhaupt te kijken?
Wees blij man, we hebben 18 nederlanders in de tour dit keer. En ja Nederlanders missen het altijd op het laatste moment, maar wees trots op wat je hebt man!
HR
HR

AJAXHengelo
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Hengelo Ov.
Reg.: 3 juni 2002

Zo, heb mijn lezerstour-team van de TC Tubantia net ingevuld.
Zaten ee paar lastige keuzes bij maar dit is hem, geworden:

Wielrenner nummer 1: Cadel Evans (21)
Wielrenner nummer 2: Samuel Sanchez (42)
Wielrenner nummer 3: Denis Mentsjov (69)
Wielrenner nummer 4: Jurgen van den Broeck (92)
Wielrenner nummer 5: Vincenzo Nibali (85)

Wielrenner nummer 6: Robert Gesink (128)
Wielrenner nummer 7: Fränk Schleck (142)
Wielrenner nummer 8: Chris Froome (157)
Wielrenner nummer 9: Bradley Wiggins (162)
Wielrenner nummer 10: Pierre Rolland (179)

Wielrenner nummer 11: Tyler Farrar (56)
Wielrenner nummer 12: Alessandro Petacchi (78)
Wielrenner nummer 13: Peter Sagan (87)
Wielrenner nummer 14: André Greipel (94)
Wielrenner nummer 15: Matthew Goss (121)

Wielrenner nummer 16: Borut Bozic (10)
Wielrenner nummer 17: Marcel Kittel (167)
Wielrenner nummer 18: Mark Cavendish (155)
Wielrenner nummer 19: Edvald Boasson Hagen (154)
Wielrenner nummer 20: Fabian Cancellara (136)

Wielrenner Reserve 1: Ivan Basso (82)
Wielrenner Reserve 2: Ryder Hesjedal (57)
Wielrenner Reserve 3: Aleksandr Vinokoerov (18)
Wielrenner Reserve 4: Juan José Cobo (101)
Wielrenner Reserve 5: Bernhard Eisel (156)

Gele trui : Bradley Wiggins (162)
Groene trui : Peter Sagan (87)
Bolletjes trui : Samuel Sanchez (42)
HR
HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

(...)

Ik heb er helemaal geen probleem mee als mensen een mening hebben, sterker nog, ik juich het juist toe. Maar als deze mening gebaseerd is op aannames en onwaarheden en dat er daarnaast onzin wordt gespuid zoals dat bepaalde renners "zijwieltjes" nodig zouden hebben, dan denk ik dat je maar beter die mening voor jezelf kan houden. Want echt serieus nemen kan ik het niet.

Als jij jouw reacties in dit topic als gefundeerde kritiek ziet, tsja, dan ga ik daar maar niet verder op in en laat ik het hierbij.

Terug on topic dan maar, wielrennen. Gesink geselecteerd voor de Olympische ploeg. Iemand bekend met het parcours, ik vraag me af of het echt selectief genoeg is voor een renner zoals hij.
HR
Houdt het netjes mannen :) . Ieder zn mening, maar discussier wel met respect voor elkaars standpunten. Loze kreten en iemand ongefundeerd de grond in boren heeft weiinig zin, maar daar doet Klaas over het algemeen ook niet aan mee.

Wat het parcours van de OS betreft is het vrij vlak met een klimmetje erin. De Box Hill die ze 9 x op moeten. Niet heel zwaar en voor een beetje sprinter met sterke poten wel te doen. Cavendisch is een paar kilo afgevallen om dit klimmetje te overleven en zal de grote favoriet zijn. Daarnaast denkend aan Boonen, Boasson Hagen, Gilbert, Sagan en dat soort mannen. Gesink heeft er in mijn ogen niks te zoeken.
HR
HR

Dmitri Karamazov
Lid 2de elftal

Ik ben het wel eens met de kritiek van onder andere Klaas op de Rabobank ploeg, maar ik vind gewoon dat Gesink nog wat krediet heeft. Die jongen is echt nog maar 26 en heeft daarnaast afgelopen jaar echt behoorlijk wat moeten verwerken. Dat heeft gewoon even tijd nodig.

Het schijnt dat Cavendish door zijn gewichtafname ook wat sprintsnelheid is kwijtgeraakt. Ik hoop dat we hierdoor eens wat andere winnaars in de sprintetappes gaan zien deze Tour. Daarnaast hoop ik dat Cavendish hopeloos faalt op de Spelen. Ik weet niet precies wat het is, maar ik heb niet zoveel met hem.

Nu heb ik het sowieso alweer een beetje gehad met de Anglo-Saksische dominantie in het peloton dit jaar. Als Sky deze Tour helemaal faalt zal ik er ook stiekem van genieten. Ondanks dat ik ook wel weer bewondering heb voor de manier van aanpak in dat team.
HR
HR

Jopie C. uit B. te A.
Idool

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005

jellie schreef:

(...)

Is het een soort zelfkastijding om nog naar wielrennen te kijken? Je intense haat jegens Gesink en de rabo lijken het moeilijk te maken om uberhaupt te kijken?
Wees blij man, we hebben 18 nederlanders in de tour dit keer. En ja Nederlanders missen het altijd op het laatste moment, maar wees trots op wat je hebt man!
HR
http://nl.wikipedia.org/wiki/Medaillespiegel_Olympische_Spelen_aller_tijden

17e en we tellen mee in de sport die erom gaat, voetbal. En vergeet de niet-Olympische sport korfbal niet en over schaatsen hebben we het ff niet. :B Wel grappig trouwens dat je meer bronzen dan zilver en meer zilver dan goud ziet bij NL en kijk dan naar USA. Ook grappig dat Dui, weliswaar in mindere mate, hetzelfde laken een pak is als Nederland qua verhouding tussen de medailles. Tis dus duidelijk geen toeval dat De Duitsers de laatst finales op het WK en EK verloren.

Als ik dan ff de link mag leggen richting Gesink qua mentaliteit, ik geloof wel dat hij uit het juiste hout is gesneden maar ik kan me natuurlijk vergissen. Aan zn overgave die er bij mij van de buis spat ligt het iig niet.
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

jellie schreef:

HR
Ben ik, ik heb superveel zin in de tour met al die leuke nederlandse ploegen. Ik denk alleen dat de klassementsstrijd erg saai gaat worden en dat ik kriebel krijg van gesink en rabo is maar een klein deel van het grote verhaal.
HR
HR

Amsterdam-Oost
Idool

Reg.: 3 mei 2000

Ik ben het wel eens met de kritiek van onder andere Klaas op de Rabobank ploeg, maar ik vind gewoon dat Gesink nog wat krediet heeft. Die jongen is echt nog maar 26 en heeft daarnaast afgelopen jaar echt behoorlijk wat moeten verwerken. Dat heeft gewoon even tijd nodig.

Het schijnt dat Cavendish door zijn gewichtafname ook wat sprintsnelheid is kwijtgeraakt. Ik hoop dat we hierdoor eens wat andere winnaars in de sprintetappes gaan zien deze Tour. Daarnaast hoop ik dat Cavendish hopeloos faalt op de Spelen. Ik weet niet precies wat het is, maar ik heb niet zoveel met hem.

Nu heb ik het sowieso alweer een beetje gehad met de Anglo-Saksische dominantie in het peloton dit jaar. Als Sky deze Tour helemaal faalt zal ik er ook stiekem van genieten. Ondanks dat ik ook wel weer bewondering heb voor de manier van aanpak in dat team.
HR
Opvallend dat Cav onlangs zelfs werd verslagen door Boom in een sprint. Maar ik verwacht dat hij er in de Tour wel weer zal staan. Ben vooral benieuwd naar wat Kittel kan en ik verwacht dat Sagan dé kandidaat is voor het groen dit jaar.
HR
HR

spelbos
Legende

Reg.: 1 juli 2006

Had ik nou laatst gehoord dat Hoogerland weer voor de bolletjes gaat?
Denk dat het moeilijk gaat worden voor hem, met een Rodriquez.
HRHR
HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

spelbos schreef:

Had ik nou laatst gehoord dat Hoogerland weer voor de bolletjes gaat?
Denk dat het moeilijk gaat worden voor hem, met een Rodriquez.
HR
Je bedoeld Joachim Rodriquez?. Nou dan kunnen we Hoogerland vast huldigen als winnaar van de bollen! ;)
HR
HR

tomti
Bankzitter

Uit: Barcelona
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 22 mei 2004

Amsterdam-Oost schreef:

(...)

Opvallend dat Cav onlangs zelfs werd verslagen door Boom in een sprint.HR
Dat werd wel zo vermeld, maar geeft een beetje een vertekend beeld. Het ging hier namelijk om een echte heuveletappe. Boom gaf al aan dat hij zeer verbaasd was dat Cavendish uberhaupt nog meekon. Dat hij dan nog om de overwinning mee kan sprinten ook geeft aan dat Cavendish meer en meer inhoudt krijgt, wat voor de strijd om de groene trui alleen maar in zijn voordeel werkt. Dat wil niet zeggen dat ie m ook wint want die Sagan is ook wel monsterlijk goed.

Wat ik trouwens heel erg opvallend vind en weer eens getuigen van waanzinnig slecht beleid van Rabo is de selectie van Mark Renshaw. Naast het feit dat het halen van deze luxeknecht als nieuwe topsprinter om te beginnen al een slechte beslissing was, heeft Renshaw dit seizoen nog geen etappe gewonnen. Dan is er natuurlijk geen enkele kans dat dit op het moment dat alle toppers aanwezig en in vorm zijn wel gaat gebeuren. Neem dan Niermann, Baredo, Garate of Boom mee. En als je dan persé een sprinter mee wilt nemen, hoezo laat je Freire dan gaan? Is ten eerste 10 klassen beter en ten tweede is Freire één van de weinige sprinters in het peloton die geen of maximaal één knecht nodig heeft.

[Dit bericht is veranderd door tomti (op 27 juni 2012 11:25:29).]
HR
HR

Klaas de Jager
Internationale topspeler

HR
Probeer een beetje de inhoudelijkheid van mijn postings te scheiden van het cynisme en sarcasme dat er doorheen gewrongen is, dan valt het allemaal wel mee.

Ik val je nu niet aan, maar verbaas me dan wel een beetje wat je zegt tav Cavendish...Als nou iemand al een een geruim aantal jaren achter elkaar bewezen heeft steeds weer daar te staan waar ie verwacht werd, en de hele wereld er keer op keer finaal vanaf heeft gespurt, dan is hij het natuurlijk. Wellicht dat zijn suprematie je irriteert, en neem je het graag op voor de underdog..? Niet echt een Ajaxiaanse benadering...

;)

Overigens denk ik dat hij het idd deze reis nogal af gaat leggen, Goss Kittel en vooral Sagan zijn momenteel gewoon super, verder denk ik dat Farrar en Greipel ook dichterbij zijn gekomen.

Verder zie ik het vooral een wedstrijd worden tussen Wigins en Evans. Ik gok op de Brit in het geel op de Champs Elysee. En hoop ik op mooie dingen van een paar renners die mijn sympathie hebben : Rolland Gadret Poels Hoogerland

Gesink Mollema zijn in staat top 10 te rijden, maar ik zie het niet gebeuren vanwege het eerder veel genoemde tactische onbenul dat heerst in hun ploeg, en wat steevast tot onthutsende dagen, en/of fysiek malheur leidt.

[Dit bericht is veranderd door Klaas de Jager (op 27 juni 2012 12:06:36).]
HR
HR

Corner2010
Veelbelovend talent

Uit: Den Haag
Reg.: 15 juni 2002

Doe mee aan de telegraaf tourpoule, had Gadret geselecteerd maar is nu roze gekleurd alsof hij niet meedoet aan de tour? Kan iemand dit bevestigen?
HR
HR

Amsterdam-Oost
Idool

Reg.: 3 mei 2000

Corner2010 schreef:

Doe mee aan de telegraaf tourpoule, had Gadret geselecteerd maar is nu roze gekleurd alsof hij niet meedoet aan de tour? Kan iemand dit bevestigen?
HR
Dat klopt, hij heeft dit jaar voor de Giro gekozen.
HR
HR

Dmitri Karamazov
Lid 2de elftal

Klaas de Jager schreef:

(...)

Probeer een beetje de inhoudelijkheid van mijn postings te scheiden van het cynisme en sarcasme dat er doorheen gewrongen is, dan valt het allemaal wel mee.

Ik val je nu niet aan, maar verbaas me dan wel een beetje wat je zegt tav Cavendish...Als nou iemand al een een geruim aantal jaren achter elkaar bewezen heeft steeds weer daar te staan waar ie verwacht werd, en de hele wereld er keer op keer finaal vanaf heeft gespurt, dan is hij het natuurlijk. Wellicht dat zijn suprematie je irriteert, en neem je het graag op voor de underdog..? Niet echt een Ajaxiaanse benadering...

;)

Overigens denk ik dat hij het idd deze reis nogal af gaat leggen, Goss Kittel en vooral Sagan zijn momenteel gewoon super, verder denk ik dat Farrar en Greipel ook dichterbij zijn gekomen.

Verder zie ik het vooral een wedstrijd worden tussen Wigins en Evans. Ik gok op de Brit in het geel op de Champs Elysee. En hoop ik op mooie dingen van een paar renners die mijn sympathie hebben : Rolland Gadret Poels Hoogerland

Gesink Mollema zijn in staat top 10 te rijden, maar ik zie het niet gebeuren vanwege het eerder veel genoemde tactische onbenul dat heerst in hun ploeg, en wat steevast tot onthutsende dagen, en/of fysiek malheur leidt.
HR
Dat is het denk ik. Soms kan ik de me aan de arrogantie en suprematie van Cavendish ontzettend storen, maar ik vind het soms ook ontzettend mooi om te zien. Het is natuurlijk gewoon een feit dat hij de beste sprinter is van de afgelopen jaren, en voor dat alleen al verdient hij toch wel wat respect. Maar ik kan soms ook gewoon genieten van zijn zielige en pedante houding als hij eens op waarde geklopt wordt.

Zaterdag dus de proloog. Ik ben benieuwd of Cancellara alweer voldoende fit is om mee te doen voor de zege. Hetzelfde geldt voor Martin. De afstand zou ook te kort kunnen zijn voor beide mannen. Of zou er dan toch weer een Britse/Amerikaanse/Australische verrassing uit de hoge hoed tevoorschijn komen?

Ik krijg er, ondanks de op het oog matige route, toch alweer behoorlijk zin in.

[Dit bericht is veranderd door Dmitri Karamazov (op 27 juni 2012 19:31:06).]
HR
HR

Kluivert_beste_9_ooit
International

(...)

Dat is het denk ik. Soms kan ik de me aan de arrogantie en suprematie van Cavendish ontzettend storen, maar ik vind het soms ook ontzettend mooi om te zien. Het is natuurlijk gewoon een feit dat hij de beste sprinter is van de afgelopen jaren, en voor dat alleen al verdient hij toch wel wat respect. Maar ik kan soms ook gewoon genieten van zijn zielige en pedante houding als hij eens op waarde geklopt wordt.

Zaterdag dus de proloog. Ik ben benieuwd of Cancellara alweer voldoende fit is om mee te doen voor de zege. Hetzelfde geld voor Martin. De afstand zou ook te kort kunnen zijn voor beide mannen. Of zou er dan toch weer een Britse/Amerikaanse/Australische verrassing uit de hoge hoed tevoorschijn komen?

Ik krijg er, ondanks de op het oog matige route, toch alweer behoorlijk zin in.
HR
Tsja, Cavendish is overtuigd van eigen kunnen en laat daar geen onduidelijkheid over bestaan. Hij heeft vaak juist té veel zelfvertrouwen. Vraag is of iemand dat eigenlijk wel té veel kan hebben.
Ik persoonlijk denk van niet. Als je als wielrenner écht denkt dat je de beste sprinter bent ( en in het geval Cavendish ís dat ook zo ) en je kunt dat vaak bewijzen, dan mag je arrogant zijn/té veel zelfvertrouwen hebben/aan de mensen laten zien dat er weinig te beginnen valt tegen jou )
Eraan storen doe ik niet. Wie bewijst in 8 van de 10 gevallen simpelweg de beste te zijn en wel met een verduivelst grote voorsprong in de sprint, hoeft niets meer te bewijzen en mag pronken met hetgeen hij heeft gedaan.
Als je dan als beste-sprinter-zijnde dan ook nog eens doorgaat met excelleren, ben je een héle goede sprinter.

Cancellara-succes-verhaal is denk ik over. Zelfs de proloog of één van de tijdritten gaat hem niet worden.
Veel respect voor hem. Echt ongelofelijke prestaties heeft hij geboekt. De sleet lijkt er alleen wat op te zitten. Niet zo gek natuurlijk, maar het viel mij vorig jaar al op.
Als alles meezit, zou hij de proloog en/of één van de tijdritten kunnen winnen. Gaat denk ik niet gebeuren.

Matige route? Ik vraag me af of het zo matig is. Ik ben namelijk volkomen overtuigd dat de renners nu méér en méér moeten bepalen hetgeen er gaat gebeuren in de route. Daardoor zal het lijken dat de route helemaal niet zo matig is als zo velen nu denken.
Elke niet-tijdrijder die in het klassement een rol van betekenis moet of wil gaan betekenen, zal dus in de aanval moeten trekken.
Gaat volgens mij een gewéldig spektakel opleveren. Er zijn immers maar twee aankomsten bergop en die aankomsten zijn niet eens HC.
Ik het als een mogelijkheid om in ritten die redelijk wat bergjes van de 3e en 2e categorie bevatten, daar juist de slag te slaan.
En wat te denken van de aankomsten bergop. Nee, het zijn geen HC-bergen, maar we moeten niet vergeten dat in de afgelopen jaren er merkwaardig weinig 'gekoerst' werd in dat soort etappes in de Tour.
Ik kan me alleen nog herinneren wat vuurwerk van een Contador, die dat altijd doet - hem kunnen we niets verwijten - en toch ook wel een Andy Schleck. De laatste in mindere mate, maar denk dat de invloed van zijn grote broer niet onderschat moet worden. Of beter gezegd, ze willen eigenlijk beiden samen aanvallen. Maar stel nou eens dat niet Andy, maar Frank er niet bij was geweest in de Tour van dit jaar. Dat is niet zo, maar als dat wél zo zou zijn geweest, dan ben ik ervan overtuigd dat Andy Schleck méér zou gaan aanvallen dan we tot nu toe van hem hebben gezien in de Tour.
Met een goede Contador had het vorig jaar vooral een strijd geweest om plek 2 en 3.
Maar Contador was niet goed of anders gezegd: door een gigantische fout van hemzelf, ( te weinig gedronken en gegeten bij de Ravitaillering dacht ik dat het probleem was ) schakelde hij zichzelf uit.
Tenzij er een mirakel zou gebeuren, wat dus niet zo was.

Terug over het moeten aanvallen in deze Tour voor de wielrenners die niet zo goed zijn in tijdrijden.
Waarom ook niet al in de eerste etappe op het laatste bergje van 4e categorie zo'n 7 seconden pakken? Elke seconde is meegenomen.
Er is een Tourwinnaar geweest, ben zijn naam even kwijt, die met 7 of 8 seconden verloor.
Een Evans en een Wiggins zullen gokken op de tijdritten en er proberen aan te hangen in de bergen, wat zéker een Evans wel zou moeten lukken.
Maar vele andere gegadigden voor het winnen van de Tour? Die moeten dus iets verzinnen om de verloren seconden in de tijdritten t.o.v. een Evans en een Wiggins - en bij sommigen zélfs minuten - dus érgens terug te pakken.
Een Martin kan behoorlijk klimmen, en uitstekend tijdrijden. Maar ik zie zo'n Martin niet voor de eerste plek gaan strijden. Denk zelfs dat hij helemaal niet in aanmerking komt voor een podiumplek.
Dan hebben we nog Valverde, waar ik echt heel wat van verwacht. Ik weet dat hij in lange tijdritten wellicht flink moet prijs gaan geven.
Daarom ben ik ook zo benieuwd wat hij van plan is in de andere etappes.
Demarreren op onverwachte momenten, daarmee anderen wellicht 'schrik' aanjagen? Geldt trouwens voor wel meer renners. Bv. voor Neerlands hoop Gesink.
De man die zomaar de Tour kan winnen, maar ook zomaar 8e kan worden. De man die in zijn tijdritten is verbeterd. Zal het vuurwerk dan ook van Robert komen?
Ik denk dat hij verdomd dicht in de buurt gaat komen van plek 1. Wellicht pakt hij de gele trui. Zou gewéldig zijn.
Misschien is het ook meer hoop dat dit gaat gebeuren, maar zonder hoop vaart niemand wel, dus tsja....

Verder hoop ik dat een Frank Schleck ook wat gaat ondernemen. Tijdritten en afdalingen zijn niet zijn sterkste punt, dus Frank moet ipc maar één ding doen. Aanvallen en niet afwachten.

Wie hebben we dan nog meer? Een Leipheimer? Een Taaramae? Een Basso? Wellicht zelfs een Cobo?
En wat zou Kloden eigenlijk kunnen? Het is voor mij het grootste vraagteken.
Ik heb echt veel sympathie voor deze Duitser. Man die alles kan, maar die het vaak nét niet aankan lijkt het vaak.
Tijdrijden, klimmen, flink tempo rijden bergop.
Natuurlijk, hij wordt ook een dagje ouder, maar het zou mij geen verbazing wekken als hij mooie dingen kan laten zien in deze Tour en dichtbij het podium komt en wie zelfs winnaar worden.
HR
HR

Dmitri Karamazov
Lid 2de elftal

Kluivert_beste_9_ooit schreef:

(...)

Tsja, Cavendish is overtuigd van eigen kunnen en laat daar geen onduidelijkheid over bestaan. Hij heeft vaak juist té veel zelfvertrouwen. Vraag is of iemand dat eigenlijk wel té veel kan hebben.
Ik persoonlijk denk van niet. Als je als wielrenner écht denkt dat je de beste sprinter bent ( en in het geval Cavendish ís dat ook zo ) en je kunt dat vaak bewijzen, dan mag je arrogant zijn/té veel zelfvertrouwen hebben/aan de mensen laten zien dat er weinig te beginnen valt tegen jou )
Eraan storen doe ik niet. Wie bewijst in 8 van de 10 gevallen simpelweg de beste te zijn en wel met een verduivelst grote voorsprong in de sprint, hoeft niets meer te bewijzen en mag pronken met hetgeen hij heeft gedaan.
Als je dan als beste-sprinter-zijnde dan ook nog eens doorgaat met excelleren, ben je een héle goede sprinter.

Cancellara-succes-verhaal is denk ik over. Zelfs de proloog of één van de tijdritten gaat hem niet worden.
Veel respect voor hem. Echt ongelofelijke prestaties heeft hij geboekt. De sleet lijkt er alleen wat op te zitten. Niet zo gek natuurlijk, maar het viel mij vorig jaar al op.
Als alles meezit, zou hij de proloog en/of één van de tijdritten kunnen winnen. Gaat denk ik niet gebeuren.

Matige route? Ik vraag me af of het zo matig is. Ik ben namelijk volkomen overtuigd dat de renners nu méér en méér moeten bepalen hetgeen er gaat gebeuren in de route. Daardoor zal het lijken dat de route helemaal niet zo matig is als zo velen nu denken.
Elke niet-tijdrijder die in het klassement een rol van betekenis moet of wil gaan betekenen, zal dus in de aanval moeten trekken.
Gaat volgens mij een gewéldig spektakel opleveren. Er zijn immers maar twee aankomsten bergop en die aankomsten zijn niet eens HC.
Ik het als een mogelijkheid om in ritten die redelijk wat bergjes van de 3e en 2e categorie bevatten, daar juist de slag te slaan.
En wat te denken van de aankomsten bergop. Nee, het zijn geen HC-bergen, maar we moeten niet vergeten dat in de afgelopen jaren er merkwaardig weinig 'gekoerst' werd in dat soort etappes in de Tour.
Ik kan me alleen nog herinneren wat vuurwerk van een Contador, die dat altijd doet - hem kunnen we niets verwijten - en toch ook wel een Andy Schleck. De laatste in mindere mate, maar denk dat de invloed van zijn grote broer niet onderschat moet worden. Of beter gezegd, ze willen eigenlijk beiden samen aanvallen. Maar stel nou eens dat niet Andy, maar Frank er niet bij was geweest in de Tour van dit jaar. Dat is niet zo, maar als dat wél zo zou zijn geweest, dan ben ik ervan overtuigd dat Andy Schleck méér zou gaan aanvallen dan we tot nu toe van hem hebben gezien in de Tour.
Met een goede Contador had het vorig jaar vooral een strijd geweest om plek 2 en 3.
Maar Contador was niet goed of anders gezegd: door een gigantische fout van hemzelf, ( te weinig gedronken en gegeten bij de Ravitaillering dacht ik dat het probleem was ) schakelde hij zichzelf uit.
Tenzij er een mirakel zou gebeuren, wat dus niet zo was.

Terug over het moeten aanvallen in deze Tour voor de wielrenners die niet zo goed zijn in tijdrijden.
Waarom ook niet al in de eerste etappe op het laatste bergje van 4e categorie zo'n 7 seconden pakken? Elke seconde is meegenomen.
Er is een Tourwinnaar geweest, ben zijn naam even kwijt, die met 7 of 8 seconden verloor.
Een Evans en een Wiggins zullen gokken op de tijdritten en er proberen aan te hangen in de bergen, wat zéker een Evans wel zou moeten lukken.
Maar vele andere gegadigden voor het winnen van de Tour? Die moeten dus iets verzinnen om de verloren seconden in de tijdritten t.o.v. een Evans en een Wiggins - en bij sommigen zélfs minuten - dus érgens terug te pakken.
Een Martin kan behoorlijk klimmen, en uitstekend tijdrijden. Maar ik zie zo'n Martin niet voor de eerste plek gaan strijden. Denk zelfs dat hij helemaal niet in aanmerking komt voor een podiumplek.
Dan hebben we nog Valverde, waar ik echt heel wat van verwacht. Ik weet dat hij in lange tijdritten wellicht flink moet prijs gaan geven.
Daarom ben ik ook zo benieuwd wat hij van plan is in de andere etappes.
Demarreren op onverwachte momenten, daarmee anderen wellicht 'schrik' aanjagen? Geldt trouwens voor wel meer renners. Bv. voor Neerlands hoop Gesink.
De man die zomaar de Tour kan winnen, maar ook zomaar 8e kan worden. De man die in zijn tijdritten is verbeterd. Zal het vuurwerk dan ook van Robert komen?
Ik denk dat hij verdomd dicht in de buurt gaat komen van plek 1. Wellicht pakt hij de gele trui. Zou gewéldig zijn.
Misschien is het ook meer hoop dat dit gaat gebeuren, maar zonder hoop vaart niemand wel, dus tsja....

Verder hoop ik dat een Frank Schleck ook wat gaat ondernemen. Tijdritten en afdalingen zijn niet zijn sterkste punt, dus Frank moet ipc maar één ding doen. Aanvallen en niet afwachten.

Wie hebben we dan nog meer? Een Leipheimer? Een Taaramae? Een Basso? Wellicht zelfs een Cobo?
En wat zou Kloden eigenlijk kunnen? Het is voor mij het grootste vraagteken.
Ik heb echt veel sympathie voor deze Duitser. Man die alles kan, maar die het vaak nét niet aankan lijkt het vaak.
Tijdrijden, klimmen, flink tempo rijden bergop.
Natuurlijk, hij wordt ook een dagje ouder, maar het zou mij geen verbazing wekken als hij mooie dingen kan laten zien in deze Tour en dichtbij het podium komt en wie zelfs winnaar worden.
HR
Ik verwacht heel veel van Jurgen van den Broeck. Qua klimmerscapaciteiten is hij zeker top 5, ook zijn tijdrit is gewoon goed. Van een Basso of Scarponi verwacht ik weinig, ik denk dat zij het zwaar zullen krijgen na de Giro. Vorig jaar had Contador hetzelfde probleem.
Taaramäe zie ik (nog) niet in staat om drie weken lang constant te presteren. Leipheimer en Cobo kunnen wat mij betreft alle kanten op. Kan zomaar top 10 zijn, maar kan net zo goed dramatisch zijn. Kloden vind ik ook een sypmathieke vent, rijdt meestal wel het beste in de schaduw. Als kopman lijkt ie zich niet helemaal lekker te voelen. Ik hoop op een top 10 voor hem. Ben ook wel benieuwd naar wat Menchov nog kan. Is toch echt een compleet raadsel.

Een dark horse dan? Steven Kruijswijk kan ook wel eens verrassen. Staat bekend om zijn goede herstel en zal dus vooral in week drie goed zijn. Ook de Sky ploeg is heel sterk in de breedte, jongens als Froome en Porte zullen sterk zijn in de bergen. Misschien dat ook Michael Rogers eindelijk de hem toegespeelde belofte kan waarmaken.

Ik denk ook wel dat het parcours gaat meevallen. Uiteindelijk maken de renners de wedstrijd. En ook de aankomsten bergaf kunnen een spektakel opleveren. Wiggins staat sowieso niet bekend om zijn goede daalcapaciteiten en Evans kan wel behoorlijk dalen, dus misschien ligt daar wel de sleutel.

[Dit bericht is veranderd door Dmitri Karamazov (op 27 juni 2012 19:42:38).]
HR
HR

Kluivert_beste_9_ooit
International

(...)

Ik verwacht heel veel van Jurgen van den Broeck. Qua klimmerscapaciteiten is hij zeker top 5, ook zijn tijdrit is gewoon goed. Van een Basso of Scarponi verwacht ik weinig, ik denk dat zij het zwaar zullen krijgen na de Giro. Vorig jaar had Contador hetzelfde probleem.
Taaramäe zie ik (nog) niet in staat om drie weken lang constant te presteren. Leipheimer en Cobo kunnen wat mij betreft alle kanten op. Kan zomaar top 10 zijn, maar kan net zo goed dramatisch zijn. Kloden vind ik ook een sypmathieke vent, rijdt meestal wel het beste in de schaduw. Als kopman lijkt ie zich niet helemaal lekker te voelen. Ik hoop op een top 10 voor hem. Ben ook wel benieuwd naar wat Menchov nog kan. Is toch echt een compleet raadsel.

Een dark horse dan? Steven Kruijswijk kan ook wel eens verrassen. Staat bekend om zijn goede herstel en zal dus vooral in week drie goed zijn. Ook de Sky ploeg is heel sterk in de breedte, jongens als Froome en Porte zullen sterk zijn in de bergen. Misschien dat ook Michael Rogers eindelijk de hem toegespeelde belofte kan waarmaken.

Ik denk ook wel dat het parcours gaat meevallen. Uiteindelijk maken de renners de wedstrijd. En ook de aankomsten bergaf kunnen een spektakel opleveren. Wiggins staat sowieso niet bekend om zijn goede daalcapaciteiten en Evans kan wel behoorlijk dalen, dus misschien ligt daar wel de sleutel.
HR
Mijn excuses dat ik Van den Broeck hélemaal vergeet. Van hem verwacht ik ook érg veel. Minimaal het podium is wel het minste als je het mij vraagt.
Deze renner is zo compleet. Tijdrijden kan nog wat verbeteren, maar in de tijdritten verwacht ik dat hij niet zo veel moet prijsgeven op de Evans'en, Wiggens'sen, Martin's en Cancellara's van deze wereld.

Kruijswijk de Dark Horse? Zou heel goed kunnen. Of een Ruijgh, of is dit wat te vroeg/en of niet goed genoeg?

Naar heel de Sky-ploeg ben ik toch wel benieuwd. Als ze hun verwachtingen van velen gaan inlossen, kan het wel eens een 'eenzame' Tour worden. Toch verwacht ik dat niet.
Het leuke aan deze Tour is dat er niet echt één bepaalde favoriet is. Ook Wiggins en Evans niet m.i., ondanks de vele tijdritkilometers die er zijn.
Man tegen man, ook op de wat kleinere bergjes. Dat zou bijzonder zijn.

[Dit bericht is veranderd door Kluivert_beste_9_ooit (op 27 juni 2012 20:20:31).]
HR
HR

can-o
Icoon

Uit: amsterdam
Reg.: 22 juli 2002

Aanvallen
Na de chronoproef in Besançon krijgen we volgens Breukink een andere Tour de zien. “Na de eerste lange tijdrit zullen we moeten gaan aanvallen,” kondigt hij aan. “We zullen niet verdedigend gaan rijden. In de tijdrit zullen we geen winst pakken, dus moeten we dat in de bergen doen. De ploeg verwacht een bondgenootschap te kunnen smeden met teams die in hetzelfde schuitje zitten. “Een ploeg als Movistar zal ook niet stil zitten. Van hen verwacht ik wel wat. Maar ook bijvoorbeeld van Vacansoleil. Die zullen ook niet gaan zitten wachten in de bergen.”HR
Dat belooft wat :)
Maar alles valt of staat met de vorm van de renners, als die al blij zijn dat ze niet gelost worden hoef je geen demarrage van ze te verwachten. Maar Gesink is wel iemand die durft te gaan en ik hoop dat ie zijn klimmersbenen terug heeft. Californië was ie goed en dat belooft wel wat.
Van Mollema en Kruijswijk verwacht ik ook wel wat, maar dat zijn toch wat onzekere factoren. De overige Nederlanders bij Rabo zullen knechten.
Bij VC hoop ik dat Poels zijn etappes uitkiest en dat Westra op zijn Wiggins een aardig klassement kan rijden. Ruijgh verwacht ik weinig van, lang geblesseerd geweest en niet in staat denk ik om een klassement te rijden. Maar een lange vlucht in het (middel)gebergte, waarom niet?
Hoogerland zal weer met krachten smijten en ons vermaken maar ik zie in hem geen winnaar. Van Hummel mag mij verrassen.
Kroon en Langeveld zullen af en toe mee ziten in een ontsnapping en van Argos verwacht ik niets voor wat betreft Nederlands succes.

Mijn dark horse: Pieter Weening. Ik verwacht hem in de aanval in de bergen en top 20 moet ie kunnen rijden. Ik acht de kans relatief groot dat hij zich zelf opvolgt als laatste Nederlandse etappewinnaar.
HR
HR

Abu3
Lid 2de elftal

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 13 februari 2012

Ik mis toch ook nog wel wat Fransen in alle bovenstaande bespiegelingen. Rolland?
HR
HR

Klaas de Jager
Internationale topspeler

Kluivert_beste_9_ooit schreef:

HR
Je doelt waarschijnlijk op de aflevering van de Tour die eindigde met een tijdrit in de laatste etappe, en waarin Laurent Fignon voor de start een seconde of 15 voorsprong had op Greg Lemond, en op de finish op de Champs Elysee idd op een tel of 8 de Tour verloor...De meest spannende ontknoping ooit in de Tour, en ik heb nog nooit iemand zo zuur zien kijken als Fignon na die finish...

Maar het kan ook andersom geweest zijn...geheugen...drank...
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 100,0% dat FC Barcelona wint van APOEL FC. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-Heracles Almelo:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!