Ajax Netwerk
vrijdag 25 april 2014 - 05:22                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 ... 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 ... 108 »

HR

Jopie C. uit B. te A.
Idool

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005

quote:HR
Van de film schreef:

(...)

Wanneer heeft gesink voor het laatst voor een overwinning meegedaan?
HR
Vorige maand in de ronde van Californië, die won ie ook.

Man wat hoop ik dat Gesink jou humble pie doet eten, ik vind het echt nergens over gaan om die jongen, net 26 en nog een broekie, die een kuttijd heeft gehad (valpartijen, vader overleden, emmers met stront die over hem heen werden gegooid) en zo te zien keihard zn best heeft gedaan om er tijdens de TdF weer te staan zo te dissen.

Gesink heeft ook PN bijna gewonnen, hij reed iedereen eraf op de Mont Ventoux behalve bandenplakker Evans die nog zo bijdehand was om m die etappeoverwinning door de neus te boren. Vervolgens loste ie in de laatste etappe tijdens een afdaling en hebben de favorieten hem kapot gereden terwijl Gesink en die Fransman in de bollen met zn tweeen met allerlei wieltjesplakkers hebben geprobeerd de schade nog te beperken. Als ie daar wat ploeggenoten (en anderen die wilden helpen omdat ze belangen zouden hebben gehad) om zich heen had gehad had ie PN ook gewonnen.

Het Nederlands wielrennen heeft 2 decennia lang geen reet voorgesteld en nu er eindelijk weer eens een generatie klaar staat krijg je dit gezeik omdat die jongen een paar keer is gevallen.
HR
HR

Van de film
Legende

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 30 november 2003

Jopie C. uit B. te A. schreef:

Vorige maand in de ronde van Californië, die won ie ook.

Man wat hoop ik dat Gesink jou humble pie doet eten, ik vind het echt nergens over gaan om die jongen, net 26 en nog een broekie, die een kuttijd heeft gehad (valpartijen, vader overleden, emmers met stront die over hem heen werden gegooid) en zo te zien keihard zn best heeft gedaan om er tijdens de TdF weer te staan zo te dissen.

Gesink heeft ook PN bijna gewonnen, hij reed iedereen eraf op de Mont Ventoux behalve bandenplakker Evans die nog zo bijdehand was om m die etappeoverwinning door de neus te boren. Vervolgens loste ie in de laatste etappe tijdens een afdaling en hebben de favorieten hem kapot gereden terwijl Gesink en die Fransman in de bollen met zn tweeen met allerlei wieltjesplakkers hebben geprobeerd de schade nog te beperken. Als ie daar wat ploeggenoten (en anderen die wilden helpen omdat ze belangen zouden hebben gehad) om zich heen had gehad had ie PN ook gewonnen.

Het Nederlands wielrennen heeft 2 decennia lang geen reet voorgesteld en nu er eindelijk weer eens een generatie klaar staat krijg je dit gezeik omdat die jongen een paar keer is gevallen.
HR
Geloof mij, ik zou niets liever willen dan dat ik na de tour al mijn woorden moet inslikken.
HR
HR

Massimo
Internationale topspeler

Reg.: 20 januari 2010

Als hij net zo goed is in de tijdritten als in de rest van het seizoen en hij berg op niet te veel aan kracht en souplesse heeft verloren, dan kan hij zomaar weer op plek 5 eindigen.

Ik zie Gesink nog wel eens op het podium rijden als hij nog wat verder is. ( had al een keer zo goed als de 2e plek in de Vuelta een paar jaar geleden ) Hij kan nog heel wat jaren mee en er staat eindelijk ook een aardige jonge generatie te wachten die af en toe weer eens een leuke overwinning in de wacht zou kunnen slepen. Nu is het alleen eigenlijk nog wachten op een Nederlandse massasprinter die een rol van betekenis kan gaan spelen.
HR
HR

jaaap
Lid 2de elftal

Reg.: 9 oktober 2004

Jopie C. uit B. te A. schreef:

(...)

HR
Wat een onrecht wordt die jongen allemaal aangedaan. Hopelijk houdt het peloton in het vervolg meer rekening met hem.
HR
HR

Klaas de Jager
Internationale topspeler

Vak: 126
Reg.: 11 februari 2008

jaaap schreef:

(...)

Wat een onrecht wordt die jongen allemaal aangedaan. Hopelijk houdt het peloton in het vervolg meer rekening met hem.
HR
En zijn zijn zijwieltjes sterk genoeg...

Zodra Gesink eindelijk bewijst terecht het etiket talent opgeplakt te hebben gekregen, ga ik hem regelrecht de hemel in prijzen. In 5 jaar tijd slechts een paar keer je gezicht vooraan laten zien ( en niets aansprekends winnen ) om vervolgens 95 % van de rest van de tijd in geen velden of wegen te bespeuren te zijn....kom mensen, dat is bij lange na niet genoeg om werkelijk als talent en mogelijk toekomstig topper aangemerkt te worden.

Tot op heden vind ik Gesink slechts een loser eerste klas. En ik ga niet speculeren op zijn eventuele toekomstige ontbolstering als topper. Ik laat me liever leiden door harde feiten, en die spreken voor zich.
HR
HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

Van de film schreef:

(...)

Jij vindt gesink een potentiele tourwinnaar (dit jaar) en dan heb ik geen verstand van wielrennen?

Het verschil tussen al die renners waarmee je gesink vergelijkt is dat ze allemaal wat of veel gewonnen hebben en zich allemaal al bewezen hebben voor meerdere jaren achtereen. Toen contador bijvoorbeeld nog niet de contador was die hij is viel hij ook aan in parijs-nice en deed daar mee voor de overwinning. Wanneer heeft gesink voor het laatst voor een overwinning meegedaan?
HR
Ja, nogal wiedes als je renners vergelijkt waar een 6, 7, of 8 jaar in leeftijd en ervaring tussen zit.

Het is erg makkelijk om erelijsten naast elkaar te leggen en dan aan te wijzen wie de beste renner is. Maar je vergeet een aantal aspecten. Bijvoorbeeld leeftijd en keuzes kwa programma. Renners als Evans, Valverde, Sanschez, Wiggins en Menchov hebben inderdaad een dikkere erelijst. Maar die zijn al in de 30. Hoe kun je die vergelijken met Gesink die 26 is? Toen die renners 26 waren hadden ze nog niet de erelijst die Gesink had hoor! Andy en Contador wel, maar die zn voor mij buitencategorie en zn inderdaad beter dan Gesink. Niks mis mee.

VDB heeft pas 1 profzege in zn hele carierre tot nu toe. Poeh, poeh.. Daarnaast in het ronde werk en klassieke werk geen prestaties geleverd die Gesink overstijgen. Vergis je niet in het winnen van bijvoorbeeld de ronde van Emillia in het najaar. Iets wat Gesink 2 x gedaan heeft. In eendaagse koersenheeft VDB dat soort dingen nog nooit gedaan.

Froome: tsja. One day fly? Moet nog bevestigen in de Tour. Uit het niets op het podium in de Vuelta. Daarbuiten nog nimmer iets regelmatigs laten zien. Dit bedoel ik dus een beetje met keuzes maken kwa programma. Gesink had met een kueze vol voor de Giro of Vuelta te gaan ook het podium kunnen halen in die rondes zoals Nibali gedaan heeft. Nibali heeft in de Tour nog nooit kunnen bevestigen. Gesink zou de Giro of Vuelta absoluut kunnen winnen, maar gaat daar nooit echt helemaal voor. Dat is jammer, want dat kan zijn erelijst wel opvullen.

Nogmaals. Natuurlijk hebbben een aantal renners voor meerdere jaren beter gepreseerd maar zelden of de leeftijd die Gesink nu heeft. Wil je renenrs vergelijken kan dat eigenlijk pas na hun carriere. Gesinks beste jaren moeten nog komen, maar hij wordt nu al afgerekend t.o.v van renners die rijper zijn en in de herfst van hun carriere zitten. Beetje kortzichtig Film :)
HR
HR

Huis
Vedette

Klaas de Jager schreef:

(...)

Zodra Gesink eindelijk bewijst terecht het etiket talent opgeplakt te hebben gekregen, ga ik hem regelrecht de hemel in prijzen. In 5 jaar tijd slechts een paar keer je gezicht vooraan laten zien ( en niets aansprekends winnen ) om vervolgens 95 % van de rest van de tijd in geen velden of wegen te bespeuren te zijn....kom mensen, dat is bij lange na niet genoeg om werkelijk als talent en mogelijk toekomstig topper aangemerkt te worden.

Tot op heden vind ik Gesink slechts een loser eerste klas. En ik ga niet speculeren op zijn eventuele toekomstige ontbolstering als topper. Ik laat me liever leiden door harde feiten, en die spreken voor zich.
HR
Wie is hier nou de loser vraag ik mij af.? Volgens mij heb jij geen idee wat hij allemaal bij elkaar gereden heeft ondertussen. Noem eens 5 renners van zn leeftijd die meer gepresteerd hebben dan hij. 95 % nergens te bekennen? Gesink is een van de weinige klassements renners die van maart tot oktober actief is. Hij rijdt ereplaatsen in Parijs Nice of Tirreno en dat doet hij in oktober ook in Lombardije wanneer meneer Schleck al lang op het strand ligt uit te buiken. Ok, hij wint weinig! Eens, maar jij weet toch ook wel dat klassiekers en andere grote wedstrijden vaak gewonnen worden door dertigers of buitencategorie talenten. Gesink is een talent, maar geen buitencategorie talent zoals Andy of Contador.

Heeft die jongen je persoonlijk iets aangedaan of zo? Waarom massaal Gesink afkraken? Wat nou als dit zn niveau is en hij er het maximale uithaald. Wellicht is hij niet beter dan dit. Geloof mij. Als er 1 renner is die de mentalitiet en karakter heeft er alles uit te halen dat het Gesink wel is. Bovendien heeft hij zn portie tegenslag gehad, met valpartijen en het overlijden van zn Vader. Ik heb op dezelfde leeftijd als hij ook mijn vader verloren. Geloof mij, dat hakt erin en het verwerken daarvan kan voor sommige erg lang duren en veranderd je als persoon. Daarnaast denk ik niet dat een loser zo snel weer na een beenbreuk op de fiets zit en met nog een pin in je been zo snel weer op niveau bent. Daar wordt wel makkelijk aan voorbij gegaan. Bovendien. Hij heeft zelf toch niet het etiket groot talent of potentiele tourwinnaar opgeplakt. Wij en de media doen dat! Jij snapt blijkbaar te weinig van wielrennen om te snappen dat renners rond hun 30e het beste presteren anders zou je hem niet zo afkraken.

En waarom hem aanvallen en niet Dekker of Boom. Jongens die veel getalenteerder zijn. Boom zou een schop onder zn reet moeten krijgen. Grote bek, maar met een beetje meer mentaliteit en toewijding zou hij er meer uit kunnen halen. Maar daar hoor ik je niet over.

[Dit bericht is veranderd door Huis (op 25 juni 2012 12:30:23).]
HR
HR

Klaas de Jager
Internationale topspeler

Huis schreef:

(...)

HR
Je trekt het je nogal aan zeg...?

Kom nou niet met jankverhalen, Gesink heeft op zijn 26ste dus gewoon nog niets gepresteerd wat hem ook maar in de verste verte bij het predikaat topper kan brengen. Dan kun je allerlei onzin gaan verzinnen om dat feit te verzachten, maar dat komt slechts een beetje triest ( een beetje Rabo-achtig...) over. Dat ie door de seizoenen heen diverse koersen wel rijdt die de toppers die in zo'n seizoen wel op grote afspraken verschijnen links laten liggen, is slechts HET bewijs dat Gesink er niet staat als het moet. Gesink zal Roubaix nooit winnen, of de Primavera, Gesink hoeft de Tireno niet te winnen, net zo min als glanzen in de Vuelta. Gesink moet er staan als le Grande Boucle begint en in Parijs met een van de eretruien om zijn schouders over de Champs Elysee zoeven. Dat is de belofte die aan zijn kont kleeft en die naar mijn inzichten nimmer ingelost zal worden. Maar ik laat graag mijn ongelijk bewijzen de komende jaren...

Overigens ben ik in het verleden ook niet mals geweest tav Boom en Dekker, net als over die hele Rabo-ploeg. Zelfs de laatste Nederlandse renner die wel met regelmaat liet zien iets van wielerkwaliteit te hebben, Michael Boogerd, heb ik vaak genoeg afgebrand omdat ook hij veel te vaak, geperst in het strakke doch leeghoofdige en tactisch onbenullige rabo-keurslijf, aansprekende prestaties misliep. Terwijl die ook nog volop mee mocht doen aan de potjesrace...

Dat heb je dan dus kennelijk over het hoofd gezien, of ik heb dat elders geuit, dat houden we dan maar even in het midden.
HR
HR

danielson
Bankzitter

Uit: Groningen
Reg.: 11 februari 2012

Klaas de Jager schreef:

.... Zelfs de laatste Nederlandse renner die wel met regelmaat liet zien iets van wielerkwaliteit te hebben, Michael Boogerd, heb ik vaak genoeg afgebrand omdat ook hij veel te vaak, geperst in het strakke doch leeghoofdige en tactisch onbenullige rabo-keurslijf, aansprekende prestaties misliep. Terwijl die ook nog volop mee mocht doen aan de potjesrace...

Dat heb je dan dus kennelijk over het hoofd gezien, of ik heb dat elders geuit, dat houden we dan maar even in het midden.
HR
Zeker een grapje, die opmerking over Boogerd? Wat heeft die precies gewonnen behalve twee etappes in de Tour, Parijs-Nice en de minste aller klassiekers: AGR? Ik zou dan eerder aan Erik Dekker denken.
HR
HR

Klaas de Jager
Internationale topspeler

danielson schreef:

(...)

Zeker een grapje, die opmerking over Boogerd? Wat heeft die precies gewonnen behalve twee etappes in de Tour, Parijs-Nice en de minste aller klassiekers: AGR? Ik zou dan eerder aan Erik Dekker denken.
HR
Dat is een erelijst waar de Rabo's van nu niet eens van durven dromen...En ik had het over de laatste...Dekker stopte voor Boogerd dacht ik...
HR
HR

Huis
Vedette

Klaas de Jager schreef:

(...)

Je trekt het je nogal aan zeg...?

Kom nou niet met jankverhalen, Gesink heeft op zijn 26ste dus gewoon nog niets gepresteerd wat hem ook maar in de verste verte bij het predikaat topper kan brengen. Dan kun je allerlei onzin gaan verzinnen om dat feit te verzachten, maar dat komt slechts een beetje triest ( een beetje Rabo-achtig...) over. Dat ie door de seizoenen heen diverse koersen wel rijdt die de toppers die in zo'n seizoen wel op grote afspraken verschijnen links laten liggen, is slechts HET bewijs dat Gesink er niet staat als het moet. Gesink zal Roubaix nooit winnen, of de Primavera, Gesink hoeft de Tireno niet te winnen, net zo min als glanzen in de Vuelta. Gesink moet er staan als le Grande Boucle begint en in Parijs met een van de eretruien om zijn schouders over de Champs Elysee zoeven. Dat is de belofte die aan zijn kont kleeft en die naar mijn inzichten nimmer ingelost zal worden. Maar ik laat graag mijn ongelijk bewijzen de komende jaren...

Overigens ben ik in het verleden ook niet mals geweest tav Boom en Dekker, net als over die hele Rabo-ploeg. Zelfs de laatste Nederlandse renner die wel met regelmaat liet zien iets van wielerkwaliteit te hebben, Michael Boogerd, heb ik vaak genoeg afgebrand omdat ook hij veel te vaak, geperst in het strakke doch leeghoofdige en tactisch onbenullige rabo-keurslijf, aansprekende prestaties misliep. Terwijl die ook nog volop mee mocht doen aan de potjesrace...

HR
On nee hoor. Heb geen aandelen Gesink ofzo, dus het maakt mij persoonlijk niks uit :D , maar ik snap alleen niet dat je hem zo afbrand op basis van niets eigenlijk . Zoals ik al zei is het niet onaannemelijk dat dit gewoon zn niveau is!. Niets mis mee, maar geen absolute wereldtop. Als hij nou het maximale uit zn kwaliteiten haalt dan kun je hem toch niet aanrekenen dat hij net geen wereldtopper is? Waar het mij omgaat is dat jij vindt dat hij faalt. Met andere woorden denk jij dat hij beter is dan dat hij laat zien. Ik denk van niet of iig nog niet. Daarbij zn leeftijd inbegrepen. Overigens snap ik niet helemaal wat je bedoeld met 95% niks laten zien. Ik geef aan dat hij het hele jaar rijdt maar jij doelt alleen op de Tour waarschijnlijk. Als hij zich inderdaad alleen op de Tour richt zal hij inderdaad 95% niet te zien zijn, maar je zegt wel dat hij niks aansprekend presteert. Spreekt elkaar beetje tegen of ik begrijp je niet ;)

Wat je andere kritiek op Rabo etc. betreft heb ik er inderdaad dan overheen gelezen. Excuses daarvoor!, maar ben het daar wel met je over eens.
HR
HR

danielson
Bankzitter

Klaas de Jager schreef:

(...)

Dat is een erelijst waar de Rabo's van nu niet eens van durven dromen...En ik had het over de laatste...Dekker stopte voor Boogerd dacht ik...
HR
Onzin: Zo won Gesink de grand prix Montreal (wereldbeker), Menchov de rondes van Spanje en Italie, Freire een paar keer Milaan-San Remo en T. Dekker de Tirreno en de Ronde van Romandie. Gesink is daarnaast een paar keer in top 10 van grotere rondes en in top 5 van kleinere rondes gefinished; kan Boogerd hem niet nazeggen.
HR
HR

Klaas de Jager
Internationale topspeler

danielson schreef:

(...)

Onzin: Zo won Gesink de grand prix Montreal (wereldbeker), Menchov de rondes van Spanje en Italie, Freire een paar keer Milaan-San Remo en T. Dekker de Tirreno en de Ronde van Romandie. Gesink is daarnaast een paar keer in top 10 van grotere rondes en in top 5 van kleinere rondes gefinished; kan Boogerd hem niet nazeggen.
HR
Waar zit hem de onzin...?

Dekker stopte eerder dan Boogerd, en ik noemde Boogerd dus als laatste Nederlandse rabo-renner die regelmatig iets van kwaliteit liet zien.

Dan kom jij aan met mensjov en freire...en een paar prijzen die de huidige raborenners nog niet gaan winnen als ze allemaal bij elkaar op 1 fiets zouden gaan zitten, waar ik dus aan refereer....

Ik zeg dus ook niet dat Boogerd betere rondeprestaties heeft neergezet dan Gesink, al denk ik dat als je dat echt goed gaat beschouwen dat ook nogal meevalt...Gesink , 2 redelijke eindresultaten in de Tour, die als je ze analyseert in 1 geval echt aansprekend waren, de ander keer viel ie op de beslissende momenten door de mand. Verder lag ie de afgelopen 2 jaar voornamelijk op zijn bek, maar won Gesink dus wel de grandprix montreal...en de ronde van californie in dit voorjaar...nou jongens, let op, Gesink komt eraan... :B

Dus leg me nog een keer uit waar m de onzin in zit...?
HRHR
HR

danielson
Bankzitter

Klaas de Jager schreef:

(...)

Dekker stopte eerder dan Boogerd, en ik noemde Boogerd dus als laatste Nederlandse rabo-renner die regelmatig iets van kwaliteit liet zien.

Dan kom jij aan met mensjov en freire...en een paar prijzen die de huidige raborenners nog niet gaan winnen als ze allemaal bij elkaar op 1 fiets zouden gaan zitten, waar ik dus aan refereer....

Ik zeg dus ook niet dat Boogerd betere rondeprestaties heeft neergezet dan Gesink, al denk ik dat als je dat echt goed gaat beschouwen dat ook nogal meevalt...Gesink , 2 redelijke eindresultaten in de Tour, die als je ze analyseert in 1 geval echt aansprekend waren, de ander keer viel ie op de beslissende momenten door de mand. Verder lag ie de afgelopen 2 jaar voornamelijk op zijn bek, maar won Gesink dus wel de grandprix montreal...en de ronde van californie in dit voorjaar...nou jongens, let op, Gesink komt eraan... :B

HR
Die onzin zit m er onder meer in dat de prijzen die Boogerd reed uit 1999 dateren (behalve die omhooggeschreven zege in La Plagne uit 2002) en Erik Dekkers overwinningen uit 2000 en daarna (2004 nog Parijs-Tours). Om over T. Dekker maar te zwijgen. Die heeft in z'n eentje in die paar jaar Rabo al meer gewonnen dan Boogerd in 12 jaar. Mollema afgelopen jaar 4e in de Vuelta is ook niet slecht, beter in ieder geval dan Boogerd die geloof ik een keer 17e in de de Giro werd en in de Tour van 98 alleen maar 5e omdat zo ongeveer iedereen uit koers werd genomen (Rinero werd dat jaar 4e). Boogerd is dus geen goed voorbeeld, behalve misschien (en dat ben ik op zich wel met je eens) als de zoveelste net-niet Raborenner.
HR
HR

Jopie C. uit B. te A.
Idool

Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005

jaaap schreef:

(...)

HR
Zoals je zelf had kunnen constateren als je die koers had gekeken was dat Gesink een sportieve verliezer was en in zn eentje (met een klein beetje hulp van die duidelijke niet-hardrijder in de bollen) zonder op of omkijken kilometers lang bleef sleuren aan kop van dat groepje van een man of 15, in achtervolging op het groepje favorieten, teneinde zn trui tot de laatste snik te verdedigen. Ik zie dat niet zoveel dus ja daar heb ik, kennelijk itt jij, wel respect voor.

Ok hij is een paar keer gevallen in grote rondes, daar mag je wmb vraagtekens bij zetten of vragen om een paar extra wieltjes voor zn fiets maar voor de rest vind ik de kritiek op hem gelul.
HR
HR

Huis
Vedette

Klaas de Jager schreef:

(...)

HR
Sowieso appels met peren om een renner die gestopt is te vergelijken met een renner die pas 1/3 van zijn carriere achter de rug heeft. Daarnaast was Boogerd een allround renner die uitblonk in de heuvelkoersen. Gesink is veel meer klimmer en klassementsrenner.
HR
HR

Klaas de Jager
Internationale topspeler

danielson schreef:

(...)

Die onzin zit m er onder meer in dat de prijzen die Boogerd reed uit 1999 dateren (behalve die omhooggeschreven zege in La Plagne uit 2002) en Erik Dekkers overwinningen uit 2000 en daarna (2004 nog Parijs-Tours). Om over T. Dekker maar te zwijgen. Die heeft in z'n eentje in die paar jaar Rabo al meer gewonnen dan Boogerd in 12 jaar. Mollema afgelopen jaar 4e in de Vuelta is ook niet slecht, beter in ieder geval dan Boogerd die geloof ik een keer 17e in de de Giro werd en in de Tour van 98 alleen maar 5e omdat zo ongeveer iedereen uit koers werd genomen (Rinero werd dat jaar 4e). Boogerd is dus geen goed voorbeeld, behalve misschien (en dat ben ik op zich wel met je eens) als de zoveelste net-niet Raborenner.
HR
Nog 1 keer : ik noem hem als laatste bij Rabo gestopte renner die nog iets liet zien wat op kwaliteit leek...

Ik erken het talent van Mollema Kruijswijk, maar heb vorig jaar al gezegd dat die beter weg konden gaan bij Rabo omdat hun ontwikkeling zou stokken...deze Tour gaat opheldering geven daaromtrent...net als dat Gesink het NU moet gaan laten zien.

Al met al en kortom, ben ik daar zeer pessimistisch over en uit dat in redelijk cynische bewoordingen. Maar laat me echt wel graag verrassen hoor...Ik vindt die sport veel te mooi om er echt chagerijnig en neerbuigend richting wie dan ook over te doen.
HR
HR

RogerGarcia
International

Uit: Winterswijk
Reg.: 4 oktober 2009

Stel je voor dat Gesink die gele trui met toeval voor de eerste bergen in handen krijgt. Dan krijg je wel een echt mooi treintje bergop:

LL Sanchez > Ten Dam > Mollema > Kruiswijk > Gesink.
HR
HR

Amsterdam-Oost
Idool

Reg.: 3 mei 2000

Klaas de Jager schreef:

(...)

HR
Zodra de Tour begint, komen er altijd weer leken die af en toe eens een ritje zien - meestal alleen in juli - weer eens posten. Bovenstaande is tekenend.

Zoek eerst eens alle uitslagen op die Gesink heeft gereden, dan kunnen we weer verder praten.

En hoezo is Gesink een loser eerste klas? Vorig jaar brak hij zijn been en dan is het zeer moeilijk om weer ooit weer op niveau te komen. Maar Gesink wint vervolgens de Ronde van Californië (wat een steeds grotere koers wordt, kijk maar eens wie daar opstappen ipv de Giro). Verder blijkt zijn tijdrit sterk verbeterd.

Ik zeg niet dat Gesink ooit de Tour of een grote ronde zal winnen, maar met bovenstaande doe je hem ernstig te kort.
HR
HR

Klaas de Jager
Internationale topspeler

Amsterdam-Oost schreef:

(...)

Zodra de Tour begint, komen er altijd weer leken die af en toe eens een ritje zien - meestal alleen in juli - weer eens posten. Bovenstaande is tekenend.

Zoek eerst eens alle uitslagen op die Gesink heeft gereden, dan kunnen we weer verder praten.

En hoezo is Gesink een loser eerste klas? Vorig jaar brak hij zijn been en dan is het zeer moeilijk om weer ooit weer op niveau te komen. Maar Gesink wint vervolgens de Ronde van Californië (wat een steeds grotere koers wordt, kijk maar eens wie daar opstappen ipv de Giro). Verder blijkt zijn tijdrit sterk verbeterd.

Ik zeg niet dat Gesink ooit de Tour of een grote ronde zal winnen, maar met bovenstaande doe je hem ernstig te kort.
HR
Statistieken zijn aan mij niet besteed. Dat maakt me nog geen leek. Maar daar mag jij heel anders over denken. Ik volg het wielrennen net zolang als ik Ajax volg, een jaartje of 40, van vroegste voorjaarsklassiekers tot die in het late najaar en alle tussenliggende grote koersen, en denk er genoeg over te weten en gezien te hebben om bepaalde zaken aan te stippen.

Zo denk ik dat het gerechtvaardigd is om van Gesink te zeggen dat niet zijn criticasters hem tekort doen, maar Robert Gesink vooral zichzelf tekort doet door zijn lichamelijke giften onderdanig te houden aan zijn geestelijke blokkades.

En dat ie met het oog juist daarop compleet bij de verkeerde ploeg zit. Daar heerst geen topsportklimaat, maar goedbedoeld amateurisme.
HR
HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 26 oktober 2002

RogerGarcia schreef:

Stel je voor dat Gesink die gele trui met toeval voor de eerste bergen in handen krijgt. Dan krijg je wel een echt mooi treintje bergop:

LL Sanchez > Ten Dam > Mollema > Kruiswijk > Gesink.
HR
Daarom vond ik het treintje Dekker - Menchov - Booger - Rasmussen destijds zo indrukwekkend.
Jammer dat het treintje niet zo zuiver was.

[Dit bericht is veranderd door champy95 (op 25 juni 2012 18:59:25).]
HR
HR

can-o
Icoon

Uit: amsterdam
Reg.: 22 juli 2002

Klaas de Jager schreef:

(...)

Zo denk ik dat het gerechtvaardigd is om van Gesink te zeggen dat niet zijn criticasters hem tekort doen, maar Robert Gesink vooral zichzelf tekort doet door zijn lichamelijke giften onderdanig te houden aan zijn geestelijke blokkades.

En dat ie met het oog juist daarop compleet bij de verkeerde ploeg zit. Daar heerst geen topsportklimaat, maar goedbedoeld amateurisme.
HR
Ik denk eerder dat zijn grootste blokkade zit in zijn glazen lichaam, waardoor elke keer als hij valt hij een zware blessure oploopt. Het kost hem een 2e plek in de vuelta en 2x minimaal top 10 in de tour, en wellicht podium vorig jaar.
Daarnaast hadden we misschien gedacht na zijn debuut in de Waals pijl dat hij een man voor de Waalse klassiekers en de AGR zou worden, maar daar mist hij de punch voor. En dus wint ie niet zoveel. Maar in principe is het een klasbak.
Ben erg benieuwd wat ie dit jaar kan in de tour, al is de kans groter dat ie valt en iets breekt. Zelfs in de tour waarin ie 5e werd was ie door een val beperkt en had ie wellicht hoger kunnen reiken.

We zullen zien. Kruijswijk gaan we ook vooraan zien, Mollema heb ik mijn twijfels over, hoewel ik wel waardering heb voor zijn karakter.
HR
HR

danielson
Bankzitter

Op een of andere manier heb ik er wel vertrouwen in. Als Gesink eerste week goed doorkomt, is veel mogelijk denk ik. Kruijswijk zou ook goed klassement kunnen rijden (als hij niet te veel moet knechten). Poels verwacht ik weinig van voor het klassement, misschien een keer kort in een rit door het middelgebergte. Misschien dit jaar minder echt grote bergetappes, maar wel leuke ritten in Vogezen en Jura (eerste weekend). Als met name in die zondagetappe gereden wordt, zou het wel eens een slachting kunnen worden.
HR
HR

Klaas de Jager
Internationale topspeler

can-o schreef:

(...)
Ik denk eerder dat zijn grootste blokkade zit in zijn glazen lichaam, waardoor elke keer als hij valt hij een zware blessure oploopt.

HR
Zelfs beton breekt en valt uit elkaar als het niet gewapend is.

Als het mentaal in orde is val je niet, in ieder geval niet zo vaak, en als je niet valt kun je ook niks breken. Ik geloof niet in lichamelijke dominantie, de geest is vele malen sterker.

Troost en hoop geeft de gedachte dat ook de geest door de tijd gevormd en gehard wordt. Dus wie weet wat er nog uitrolt bij Gesink.
HR
HR

Dmitri Karamazov
Lid 2de elftal

Reg.: 31 augustus 2010

Oh ja, de Tour gaat weer bijna beginnen. Dat betekent dat er uit alle hoeken en gaten en onder alle stenen weer mensen vandaan kruipen die denken wat te weten van de wielersport. Het ergste is dan nog dat ze deze mening overal lopen te verkondigen, waardoor er weer andere nitwits blindelings in meegaan.

Kom op zeg, Gesink bestempelen als een loser. Die jongen is 26 jaar en rijdt al een paar jaar mee met de besten in vrijwel elke koers die hij rijdt. Daarnaast al verschillende mooie zeges geboekt, onder andere tweemaal de Ronde van Emilia, echt geen makkelijke wedstrijd.

Misschien lijkt het allemaal makkelijk vanaf je luie stoel, beetje bergje op fietsen en daarna weer lekker naar beneden rollen, maar het is gewoon pure topsport, waar je heel veel voor moet doen, maar ook heel veel moet laten. Als je dan ook nog eens je vader verliest, dan gaat dat echt wel even op je doorwerken. Ik heb zelf ook op jonge leeftijd mijn vader verloren, en ik weet uit ervaring dat je door zo'n gebeurtenis wel even anders gaat nadenken over het leven en waarom je bepaalde dingen doet of laat.

Als je een jaar daarna ook nog even je bovenbeen breekt, wat misschien zelfs het einde van je carrière kan betekenen, dan kan je best wel eens het kopje laten hangen.

Dat Gesink nu alweer op de fiets zit en al resultaten weet te boeken, is alleen maar bewonderenswaardig en een echte topprestatie. Wat mij betreft ook getuigend van een enorm sterke kop.

Dat de Rabo ploeg af en toe behoorlijk gemakkelijk is qua eisen en ronduit slecht qua tactiek, daar valt niks op af te dingen. Maar ik denk dat de schuld daarvan vooral in de leiding en begeleiding zit en niet in de renners zelf.

Volgens mij moet het voetbalseizoen maar snel weer beginnen voor sommige mensen, misschien dat ze daar meer verstand van hebben.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax Hakim Ziyech kopen?

Ja
Nee
Alleen als er een speler vertrekt
geen idee...

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 90,4% dat Juventus wint van Benfica SL. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Heracles Almelo-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!