Ajax Netwerk
zondag 21 september 2014 - 20:06                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 ... 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 ... 108 »

HR

Morfang
Basisspeler

Uit: Utrecht
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 19 november 2005

quote:HR
Kluivert_beste_9_ooit schreef:

Wellicht is er belangstelling voor het meedoen met een Tourpool.

De Telesport Tourpoule:http://tourpoule.telesport.nl/ bv.

Je selecteert jouw eigen wielerploeg van 20 renners. Vervolgens kun je elke dag per etappe aangeven welke 9 renners je wilt inzetten om punten te verdienen.
Je mag maximaal 5 toppers in je team hebben. Toppers herken je aan de namen met een sterretje erachter.

Wie weet is het leuk om met leden van Ajax Netwerk een subpoule te houden.

Subpoule Telesport: AjaxNetwerk
Paswoord: ajax1234

Mijn Telesport-tourpool:

(plaatje)

Voorlopig deze 20 namen en dan Valverde als kopman.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Een andere Tourpoule is die van Tourcoach.nl

Aan het begin van het spel krijgen alle deelnemers een startkapitaal van 50.000.000,-. Met dit geld kan vooraf aan elke etappe een team van 9 renners gekocht worden. Voor elke renner in uw team moet per etappe startgeld betaald worden, maar wanneer een van uw renners hoog eindigt in het etappeklassement krijgt u daar prijzengeld en punten voor terug.

Niet alleen kan je per etappe je ploeg selecteren. Ook bestaat er de mogelijkheid om het voor alle etappes tegelijk te doen.

Daarvoor kun je, wanneer geregistreerd en ingelogd, naar 'Mijn Team' - 'Vooraf instellen'gaan.

Zie http://tourcoach.nl/misc/spelregels/ onderaan de pagina voor de eventuele prijzen die je kunt winnen.

Subpoule Tourcoach: Ajax Netwerk
Paswoord: ajax4321
HR
Aparte selectie heb je gemaakt. Waar zijn Wiggins, Sagan, Goss, Kittel, Froome, Cancellara, Martin, Hagen?
HR
HR

KingKong
Basisspeler

Reg.: 17 augustus 2007

Wat een oelewapper die Boom. Dom, olie dom, anders kan je hem niet noemen.
HR
HR

AFCA1010
Talent

Vak: 411
Reg.: 23 augustus 2008

KingKong schreef:

Wat een oelewapper die Boom. Dom, olie dom, anders kan je hem niet noemen.
HR
Want?
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Goed gereden weer van rabobank :D :D :D .
Terpstra is een held eerste klas en lindeman is een beest.

Als je met 5 man in zo'n kopgroep zit moet je om en om demareren, dan had je ook terpstra kapot gereden. Maar nee, de mannen denken dat iedereen rustig met ze naar de finish rijdt zodat boom de sprint kan winnen, idioten.

En wat heb ik me weer lopen ergeren aan gesink. Gaat hij 10 meter voor dat groepje lekker stoer z'n 'eigen tempo' rijden. Rij zo'n kampioenschap om te winnen en ga anders bergop trainen in frankrijk, maar ga niet van die flauwekul uithalen.
HR
HR

Widink
Moderator

Uit: Didam
Vak: -
Reg.: 11 april 2006

Van de film schreef:

Als je met 5 man in zo'n kopgroep zit moet je om en om demareren, dan had je ook terpstra kapot gereden. Maar nee, de mannen denken dat iedereen rustig met ze naar de finish rijdt zodat boom de sprint kan winnen, idioten.

En wat heb ik me weer lopen ergeren aan gesink. Gaat hij 10 meter voor dat groepje lekker stoer z'n 'eigen tempo' rijden. Rij zo'n kampioenschap om te winnen en ga anders bergop trainen in frankrijk, maar ga niet van die flauwekul uithalen.
HR
Film ik geniet van je voetbalmening en je analyses en deel deze volkomen. Maar op wielergebied sla je mijns inziens de plank helemaal mis.

Even over het koersverloop. Rabo deed het goed, zat met de juiste mensen in de kopgroep. Op 60 km van de streep gaat Terpstra er alleen vandoor, wat normaal gesproken absoluut geen kwaad kan zo ver voor het eind. Wat Terpstra vervolgens heeft gedaan is gewoon van de buiten categorie.

Dan over Gesink, die reed wat mij betreft een erg goed NK. Hij oogte fris in tegenstelling tot vorig jaar bijvoorbeeld. En natuurlijk was dit niet het parcours waar hij kon winnen, zeker niet tegen jongens als Langeveld, Terpstra en Boom bijvoorbeeld, die toch meer op de macht de klimmen op kunnen.
HR
HR

can-o
Icoon

Uit: amsterdam
Reg.: 22 juli 2002

Van de film schreef:

HR
Je hebt het niet zo op Rabo he?
Terpstra was met afstand de sterkste en met dit weer op 50 km demarreren zou voor iedere renner zelfmoord zijn, behalve voor Terpstra. Ik denk niet dat je Rabo iets kunt vewijten, ze zijn op waarde geklopt.
En wat maak je je weer druk om Gesink, hij heeft even gekeken of ie dichterbij kwam en het antwoord was nee, dan is het niet zinvol om je het snot voor de ogen te rijden met het oog op de tour.
Over het rijden van Vacancesoleil valt ook wel wat te zeggen trouwens, op zijn zachts gezegd niet overtuigend.
HR
HR

Van de film
Legende

can-o schreef:

Je hebt het niet zo op Rabo he?

HR
Absoluut niet nee.

Bij rabo is het elk jaar weer hetzelfde liedje, ze hebben tig man voorin maar niemand valt aan of ze krijgen stalorders om niet verder te rijden met ....(vrij in te vullen). Als Boom gewoon meerijdt met terpstra is er niets aan de hand en wint boom. Maar nee, hij mocht waarschijnlijk weer niet rijden van de grote baas. Dan weet je dat terpstra sterk is en dan laat je hem rijden, hoe achterlijk ben je dan? Maar goed, dan is hij dus weg en is het al duidelijk dat gesink, mollema en kelderman geen steek dichterbij komen want het verschil groeit rap van zo'n 20 sec. naar 40 seconden. Dat is in tweede instantie hét moment om te gaan voor boom. Dat was ook te laat, maar dan had je nog een kans gehad.

En natuurlijk, als terpstra te horen krijgt dat hij een minuut voorsprong heeft gaat hij niet meer kapot, die had nog wel 300 km op kop kunnen rijden. Tactiek en de bijbehorende mentaliteit (moraal) is ook een groot onderdeel van de sport. Als rabo gewoon met die 5 man voorin om de beurt was gaan aanvallen, moet je zien hoe snel terpstra, lindeman (ok, hij niet :B), langeveld en die andere kapot waren geweest.

@widink,
Terpstra heeft nog niet zo lang geleden eenzelfde solo succesvol afgerond en boom zat eerder vooraan met tepstra en heeft dus gevoeld dat hij heel goed is (ik heb niet heel veel verstand van wielrennen, maar dit weet ik dan nog weer wel), dan laat je hem never nooit niet rijden.

Gesink oogde fris? Die gaat straks in de bergen wederom kijkend naar zijn trappers op eigen tempo 5e worden in een bergetappe en zal iedereen weer voor lof over die jongen zijn.

Een paar jaar geleden, toen gesink net kwam kijken ging hij vol in de aanval op de kleine klimmetjes en had hij dus blijkbaar meer 'macht' dan al die anderen want hij reed toen iedereen naar huis. Maar nu een paar jaar later en sterker dan ooit in zijn tourvorm zijn die kleine machtsheuveltjes maar niets voor hem. Oh nee, hij heeft natuurlijk net een hoogtestage gehad, dan mag je natuurlijk niets verwachten.
Ik heb een hekel aan anti-winnaars.
HR
HR

Loki
Vedette

Reg.: 14 februari 2009

Onzin analyse. Je hebt veel verstand van voetbal, maar weinig van wielrennen. Maar goed je moet het vooral zien zoals je het zelf wilt zien.

Het was een legendarisch kampioenschap met een ijzersterke winnaar. Zelfs een internationaal peleton zou het hier lastig tegen hebben gehad.
HR
HR

Kluivert_beste_9_ooit
International

Uit: Antwerpen-Borgerhout
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 november 2010

Morfang schreef:

(...)
Aparte selectie heb je gemaakt. Waar zijn Wiggins, Sagan, Goss, Kittel, Froome, Cancellara, Martin, Hagen?
HR
Ik kan er maar twintig kiezen en ik heb voor deze twintig gekozen. Wiggins heeft denk ik dit seizoen zijn hoogtepunten al wel gehad.
Van de twintig rijders is er van elk wat bij.
De klassementersrenners: Gesink, Evans, Valverde, Jurgen van den Broeck, Samuel Sanchez.
Verder heb ik voor een aantal sterke klimmer gekozen. Cobo bv. Hij kan nauwelijks tijdrijden, maar in de bergen is meer zijn terrein en ik verwacht een sterke Cobo.
Sammie Sanchez kan vanalles wat en wie weet gaat hij zelf een gooi doen naar het podium. Ik verwacht het niet, maar je weet nooit.
Daarnaast heb ik een Gilbert en een Voeckler geselecteerd. Wielrenners die willen aanvallen en die dat ook zullen doen. Daar heb ik veel respect voor.
Verder Grabsch, Larsson en José Ivan Gutierrez die uitstekend kunnen tijdrijden. Natuurlijk kan een Cancellara dat ook, maar ja, kies liever voor anderen.
Evans gaat denk ik ook goed presteren in de tijdritten.
En dan nog renners als Rogers en Vinokoerov. Vino die opzeker gaat aanvallen en wellicht zelfs een goed klassement kan gaan rijden. Rogers, het eeuwige talent. Al zo vaak viel het tegen, maar ergens verwacht ik een soort van comeback van hem.
Ook Maxime Iglinsky en Ruben Pérez in de selectie. Die kunnen wellicht meegaan in een ontsnapping en zo succesvol zijn.

Bij tourcoach.nl heb ik Cancellara en Martin trouwens wél, om te beginnen voor de proloog. Maar bij tourcoach kan je per dag selecteren, desnoods het hele team eruit knikkeren. ( na de proloog een paar vlakke ritjes. ) Wel zo handig vind ik. Je ziet gedurende de Tour wie er in vorm zijn en wie totaal niet. Dus zodoende kan je de renners dan iedere dag aan de etappe aanpassen.

Proloogteam tourcoach:

forumillustratie

[Dit bericht is veranderd door Kluivert_beste_9_ooit (op 24 juni 2012 18:22:06).]
HR
HR

Klaas de Jager
Internationale topspeler

Vak: 126
Reg.: 11 februari 2008

Rabo-ploeg is wereldkampioen prijzen misrijden. Het is nu alweer jarenlang dat deze duurste Nederlandse ploeg ooit in welke koers dan ook de meest domme tactieken hanteert, steevast de eerste uren van een koers heel stoer de grote meneren uithangen, en net zo vaak in de finales er direct afwaaien zodra er echt gekoerst gaat worden door de echte toppers.

Terpstra, die de Tour overigens niet gaat rijden, laat vandaag weer zien dat je zelfs in je eentje die hele Rabo-ploeg voor schut kan zetten.

DE 'superieure'Rabo's dachten idd dat het veel te vroeg was voor Terpstra om zo van leer te trekken en dachten dat het dus wel los zou lopen.... Boom even later wilde wel volgen maar dacht eerst nog even te moeten eten en drinken, eveneens denkend dat het wel goed zat. Hij gaf direct na de Koers wel aan dat ie had gezien dat terpstra erg goed was, maar hem toch maar had laten fietsen... Keer op keer verkeerde inschattingen, een beeld dat zo onderhand aan de Rabo's vastplakt als kauwgom aan zoab...De eerlijkheid gebied echter ook te zeggen dat die Rabo 'toppers' helemaal geen toppers zijn. Bij die ploeg kom je als talent binnen, om vervolgens binnen 2 jaar omgeturnd te worden tot amechtig achter de feiten aantrappende prutser.

Ik voorspel een Tour waarin de Vacansoleil-boys net als vorig jaar maar dan nog een beetje meer de show gaan stelen, en waarin de Rabo's voor het zoveelste jaar op rij voor lul zullen gaan staan, met mogelijk hier en daar een incidentele goede dag voor Mollema of Kruiswijk.

Ik ben het dus geheel met Film eens in dit verband. En ik volg het wielrennen op redelijke voet. Over Gesink, die heeft in zijn drang om een betere tijdrit te gaan rijden flink ingeboet op zijn klimvermogen, en zal er kwa klassement dus geen ene moer mee opschieten. Sterker, ik denk eerder dat ie in de bergen niet zal kunnen aanhaken bij de voorsten, en dus geen goed klassement zal rijden. Als ie al heel blijft natuurlijk, want laten we niet vergeten dat de grootste kwaliteit van Gesink is dat ie op de belangrijkste momenten van een seizoen op het asfalt of in het ziekenhuis ligt...

Boonen gaf in Belgie overigens weer even een staaltje weg van hoe een echte topper zijn status verdient en behoudt, wat een klasbak.

[Dit bericht is veranderd door Klaas de Jager (op 24 juni 2012 19:15:43).]
HR
HR

Van de film
Legende

Loki schreef:

Onzin analyse. Je hebt veel verstand van voetbal, maar weinig van wielrennen. Maar goed je moet het vooral zien zoals je het zelf wilt zien.

Het was een legendarisch kampioenschap met een ijzersterke winnaar. Zelfs een internationaal peleton zou het hier lastig tegen hebben gehad.
HR
Wat is er onzin aan dan? Hoe kan het dat rabobank met al die toppers jaar na jaar niets wint? Of wil je nu echt gaan beweren dat terpstra ineens de topper van nederland is? Hij had toevallig een goede dag en al de renners van rabobank weer niet? Al die nederlandse eenlingen zetten hun hele seizoen in het teken van de rabo's verslaan tijdens het NK? Het lijkt er wel op, want rabobank kan er nooit wat aan doen dat ze die wedstrijd niet winnen. Dan ligt het aan de druk van het moeten winnen, of aan een hoogtestage, of aan de vorm van de dag, of aan het 'parcours want op zo'n vlak parcours kun je natuurlijk noooit winnen als rabobank zijnde, want wacht maar totdat we in limburg zijn!' Oh nee wacht, toen konden we daar ook ineens niet meer winnen :denk.

Kelderman moet zo snel als hij kan naar een andere ploeg, anders rijdt hij over 5 jaar net als gesink nu. Ongeïnspireerd, ongemotiveerd (om te winnen) en bovenal met een kansloze tactiek. Ineens herinner ik me weer dat dekker toen is weggegaan bij rabo, niet alleen omdat ze het niet eens konden worden over zijn contract, maar hij zei toen ook dat hij het over wielerzaken niet eens was met rabobank. En dat zal vast niet over doping zijn gegaan. Niet verrassend is dan ook dat thomas dekker wél een echte winnaar is, qua persoonlijkheid.

@klaas de jager,
Bedoel je mij of fluwelen linker?

[Dit bericht is veranderd door Van de film (op 24 juni 2012 19:12:14).]
HR
HR

Klaas de Jager
Internationale topspeler

Ik bedoel natuurlijk jou Film...

Ben het ( bijna ) helemaal eens met je, en doe ook al een paar jaar af en toe verslag van de geveinsde toppers-mentaliteit die in alle lagen van die wielerploeg iedereen zand in de ogen strooit. Het is en blijft bij die Rabo's gewoon huilen met de pet op.

Op 1 onderdeel verschillen we van mening, en dat is tav Dekker. Of ie het inhoudelijk bij het rechte eind had mbt verschil van benadering van het fietsen tov de Rabo-leiding laat ik in het midden. Maar een sterke persoonlijkheid vind ik hem zeker niet.

Duidelijk is dat hij zijn talent op zeker moment niet sportief en vol karakter verder heeft ontwikkeld maar zich heeft laten (ver)leiden door de zelfkant van deze sport. Juist dat heeft zijn ondergang ingeluid, daar heeft Rabo naar mijn inzichten part noch deel aan gehad. Ik vraag me sterk af of Dekker inderdaad de weg terug richting (sub)top gaat vinden, en mijn gevoel zegt dat dat bij lange na niet gaat lukken.
HR
HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

Klaas de Jager schreef:

Ik voorspel een Tour waarin de Vacansoleil-boys net als vorig jaar maar dan nog een beetje meer de show gaan stelen, en waarin de Rabo's voor het zoveelste jaar op rij voor lul zullen gaan staan, met mogelijk hier en daar een incidentele goede dag voor Mollema of Kruiswijk.

HR
Lekker dat gezeik op Gesink en Rabo, maar waar waren de Vacansoleil mannen dan vandaag? Lindeman uitstekend, maar Hoogerland blonk weer eens uit in zinloos vooruit rijden waardoor hij in de finale tekort kwam, Poels?, Ligthart? Westra afgestapt, Ruigh?, Van Hummel?. Waaruit blijkt dat de Vacansoleil ploeg de show gaan stelen in de Tour?

Overigens hebben jonge gasten als Lindeman, Kreder, Kelderman en Dumolin vandaag laten zien dat de toekomst voor het nederlandse wielrennen niet zo heel beroerd is en was het rijden van Terpstra van internationale klasse.
HRHR
HR

can-o
Icoon

Overigens ben ik het geheel eens met de opvatting dat Rabo voor een ploeg met zo'n budget veel te weinig presteert. Vandaag denk ik niet dat ze veel fout hebben gedaan.
Over Gesink spreken we na de tour weer, ik verwacht toch echt dat ie met de besten mee omhoog kan, en met een aardige tijdrit zou het mij verbazen als ie niet in de buurt van een top 5 klassering rijdt. Hij is zelf trouwens dik tevreden met zoals hij zegt de ultieme test voor zijn rechterbeen vandaag.

Ik heb nog wel geduld met de Rabo's, nu er zo nadrukkelijk voor Nederlands talent ipv buitenlandse (sub)toppers is gekozen. Gezien hun leeftijd moet de tijd van oogsten nl nog komen.

Terpstra wordt imo erg onderschat hier. Die zit inmiddels niet ver van het niveau van Boonen af.
Huis schreef:

(...)

Waaruit blijkt dat de Vacansoleil ploeg de show gaan stelen in de Tour?

HR
Dat is nog gebaseerd op het beeld van de vrijbuitersploeg die zonder druk de ene na de andere (vrij kansloze) aanval onderneemt en daarmee weliswaar niet wint, maar wel de harten steelt van de wielerfans. Deze tour zullen we Hoogerland ongetwijfeld weer als een malle in de aanval zien gaan, maar voor het overige heeft Vacansesoleil al aangekondigd een stuk behoudender gaan koersen nu ze enige status hebben gekregen.

[Dit bericht is veranderd door can-o (op 24 juni 2012 19:48:00).]
HR
HR

Huis
Vedette

can-o schreef:

Dat is nog gebaseerd op het beeld van de vrijbuitersploeg die zonder druk de ene na de andere (vrij kansloze) aanval onderneemt en daarmee weliswaar niet wint, maar wel de harten steelt van de wielerfans. Deze tour zullen we Hoogerland ongetwijfeld weer als een malle in de aanval zien gaan, maar voor het overige heeft Vacansesoleil al aangekondigd een stuk behoudender gaan koersen nu ze enige status hebben gekregen.
HR
Inderdaad. Rabo baschen is wellicht in, maar we mogen toch zo langzamerhand ook van Vacansoleil prestaties verwachten. Onzichtbaar tijdens de klassiekers en ook voor de Tour uiterst onzeker wat de helden kunnen. Wat ze vandaag lieten zien op Lindeman na, was beschamender dan wat de Rabo's lieten zien. Echter ben ik van mening dat er geen enkele tachtiek gewerkt had tegen Terpstra. Gewoon simpelweg de sterkste.
HR
HR

Van de film
Legende

can-o schreef:

Ik heb nog wel geduld met de Rabo's, nu er zo nadrukkelijk voor Nederlands talent ipv buitenlandse (sub)toppers is gekozen. Gezien hun leeftijd moet de tijd van oogsten nl nog komen.

Terpstra wordt imo erg onderschat hier. Die zit inmiddels niet ver van het niveau van Boonen af.(...)

HR
Dat zeiden we 4 jaar geleden van gesink ook. Die had nu iedereen er bergop af moeten rijden, maar dat gaat niet gebeuren.
Vacansoleil was misschien ook niet goed, maar ik loop ook niet op rabo te zeiken omdat ze een keer niet goed zijn (of 1 seizoen). Het is nu jaren en jaren achtereen huilen met de pet op.

@klaas,

Sterke persoonlijkheid is misschien niet het juiste woord, maar hij doet alles in elk geval wel om te winnen. Je zou dekker nooit zo zien rijden als gesink vandaag reed. Die gaat of aanvallen en winnen, of die stapt af.

Ik hoop voor gesink dat zijn rechterbeen de test heeft doorstaan, anders weet ik het excuus al wel als hij straks weer niet presteert.
HR
HR

Kluivert_beste_9_ooit
International

Uit: Antwerpen-Borgerhout
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 november 2010

Bugno schreef:

(...)

Check ook ff Sportpools.net. Eenmalige selectie, is elk jaar ook een AN subleague..
HR
Is gebeurd. Vorig jaar was ik al bij AjaxNetwerk ingeschreven op sportpools. Was het helemaal vergeten.
Mijn naam is daar redondo84.
HR
HR

Amsterhammer
Idool

Uit: Amsterdam
Reg.: 31 juli 2005

Heel stuk geschreven, dan per ongeluk op 'opnieuw' in plaats van op 'bekijken' geclickt. Fuck it.

In het kort, ben het eens met Film's kritiek op de Rabo's en deel zijn frustratie en teleurstelling over hoe vaak ze geen winnar's mentaliteit tonen. Groot respect voor Terpstra vandag, dik en dik verdient - maar dat neemt niet weg dat Boom en Gesink met meer verstand hadden kunnen koersen. :denk

Aangezien dat ik het eens ben met Film, vind ik dat hij ook verstand heeft van wielrennen, niet alleen van voetbal. ;)
HR
HR

Klaas de Jager
Internationale topspeler

can-o schreef:

Overigens ben ik het geheel eens met de opvatting dat Rabo voor een ploeg met zo'n budget veel te weinig presteert. Vandaag denk ik niet dat ze veel fout hebben gedaan.
Over Gesink spreken we na de tour weer, ik verwacht toch echt dat ie met de besten mee omhoog kan, en met een aardige tijdrit zou het mij verbazen als ie niet in de buurt van een top 5 klassering rijdt. Hij is zelf trouwens dik tevreden met zoals hij zegt de ultieme test voor zijn rechterbeen vandaag.

Terpstra wordt imo erg onderschat hier. Die zit inmiddels niet ver van het niveau van Boonen af.(...)

HR
Mochten ze die woorden bij deze prachtige vrijbuitersploeg waarmaken dan zou dat een fikse tegenvaller zijn en meteen hun bestaande imago danig aantasten, maar ik denk eerder dat ze zichzelf geen druk vooraf op willen leggen, en vanaf dag 1 gewoon zullen vlammen.

Dat is heel wat anders dan jaar in jaar uit pretenderen wereldtop te zijn en met budgetten te smijten waar Abramovic nog van zou slikken, om tegelijkertijd die zelf aangepraatte status nooit, maar dan ook nooit waar te maken...

Terpstra is inderdaad een topper in eendaagse wedstrijden, maar nou ook niet iemand die je 50 kilometer lang niet in kunt halen met een ploeg van 15 miljoen, terwijl je misschien in de eerste plaats ook niet zo achterlijk moet zijn om hem vrolijk weg te laten rijden...Tenzij je, in weerwil van de (misplaatste) status die je jezelf hebt aangemeten, simpelweg niet beter kunt...Het stempel LOSER staat naast het etiketje "100 % cottonball " in de kraag van elk Rabo-shirtje...

Maar kom, ik ben ook de beroerdste niet en laat me ook dit jaar weer graag verassen door de aanstormende Rabo-wielertop....hopelijk vergeet men de met ultramoderne technieken speciaal ontworpen zijwieltjes voor Gesink niet in te pakken en mee te nemen naar de Tour, zodat hij voor de verandering eens zittend op zijn fiets aan de voet van de eerste bergen aan kan komen, en wie weet wordt het dan eens een echte verrassing ipv na een etappetje of 5 weer een kansloze bedoening...
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Moderator

Uit: Ergens op de wereld
Reg.: 29 december 2005

Klaas de Jager schreef:

(...)

Mochten ze die woorden bij deze prachtige vrijbuitersploeg waarmaken dan zou dat een fikse tegenvaller zijn en meteen hun bestaande imago danig aantasten, maar ik denk eerder dat ze zichzelf geen druk vooraf op willen leggen, en vanaf dag 1 gewoon zullen vlammen.

Dat is heel wat anders dan jaar in jaar uit pretenderen wereldtop te zijn en met budgetten te smijten waar Abramovic nog van zou slikken, om tegelijkertijd die zelf aangepraatte status nooit, maar dan ook nooit waar te maken...

Terpstra is inderdaad een topper in eendaagse wedstrijden, maar nou ook niet iemand die je 50 kilometer lang niet in kunt halen met een ploeg van 15 miljoen, terwijl je misschien in de eerste plaats ook niet zo achterlijk moet zijn om hem vrolijk weg te laten rijden...Tenzij je, in weerwil van de (misplaatste) status die je jezelf hebt aangemeten, simpelweg niet beter kunt...Het stempel LOSER staat naast het etiketje "100 % cottonball " in de kraag van elk Rabo-shirtje...

Maar kom, ik ben ook de beroerdste niet en laat me ook dit jaar weer graag verassen door de aanstormende Rabo-wielertop....hopelijk vergeet men de met ultramoderne technieken speciaal ontworpen zijwieltjes voor Gesink niet in te pakken en mee te nemen naar de Tour, zodat hij voor de verandering eens zittend op zijn fiets aan de voet van de eerste bergen aan kan komen, en wie weet wordt het dan eens een echte verrassing ipv na een etappetje of 5 weer een kansloze bedoening...
HR
Het probleem zit in alle geledeingen van de Rabo-ploeg, mara het grootste probleem zit bovenop met ene Bruekink die geen klote snapt van Wielrennen terwijl hij nb zelf wielrenner is geweest. Als ze die eens weg zouden trappen zou al veel schelen. Ten tweede moet er dan ook een fatsoenlijke tatiek komen en moeten er echt eisen gesteld gaan worden aan de renners en wel dmv prestaties. Nu krijg je dat renners hoog van de toren blazen, maar dat het niet uitmaakt als ze niet presteren en als ze niks laten zien (dus niet eens aanvallen en je dus de renner niet eens ziet) dat ze dan nog de hand boven het hoofd gehouden wordt. Ook moet eens van de renners verwacht worden dat ze eigen initiatief gaan nemen en eens gaan aanvallen. Zelfs bij een renner als Boom die goed was bij het veldrijden en dus altijd volledig op zichzelf moest vertrwouwen en sowieso eigen initiatief moest nemen is het er keihard uitgeramt. En het is geen toeval meer dat renners bij de profs van de Rabo in eerste instantie nog wel wat laten zien en niet eens zo slecht totdat ze in een keurslijf zijn gedrukt. Het grootste probleem ligt dan ook in de top en niet overal bij de Rabo. En dat begint met prutser Breukink.

Kelderman doet er dan ook goed aan zo snel als mogelijk te vertrekken.
HR
HR

jaaap
Lid 2de elftal

Reg.: 9 oktober 2004

Wat mis is bij rabobank is dat al die 'talenten' helemaal niets hoeven te bewijzen voordat ze een beschermde status krijgen. Zo'n Lars Boom mag al drie jaar als kopman van start in de klassiekers en reed zelfs in de kleinere klassiekers niet één keer de finale.
HR
HR

Huis
Vedette

Klaas de Jager schreef:

(...)

HR
Ik vindt de kritiek op Gesink beetje makkelijk. Ok, hij is een paar keer gevallen in de Tour en 1 keer in de Vuelta, maar heeft toch ook genoeg zijn klasse laten zien en is pas op 1/3 van zijn carierre. Beetje kortzichtig om hem dan nu al een negatief stempel op te plakken. Had van jou wel verwacht dat je iets verder zou kijken dan dat. Hij heeft vandaag zn ballen eraf gefietst voor Boom, met Langeveld, Lindeman, Kreder die geen meter meehielpen in zn wiel.

Wat dat betreft verdient Boom veel meer kritiek. Die rijdt rond met een bepaalde air alsof hij Eddie Merkcx zelf is. Boom maakte vandaag een cruciale fout door niet met Terpstra mee te gaan. Onbegrijpelijk als je van jezelf denkt dat je de beste bent. Hij zou een schop onder zn reet moeten hebben. Boom heeft veel meer talent en mogelijkheden dan zn prestaties laten zien. Voor de rest heeft Rabo gewoon te weinig afmakers in de ploeg. Dat ligt niet aan de renners maar is gewoon mismanagement. Ik pleit er ook voor om de bezem te halen door de hele ploeg incl management.
HR
HR

Loki
Vedette

Reg.: 14 februari 2009

Van de film schreef:

(...)

Wat is er onzin aan dan? Hoe kan het dat rabobank met al die toppers jaar na jaar niets wint? Of wil je nu echt gaan beweren dat terpstra ineens de topper van nederland is? Hij had toevallig een goede dag en al de renners van rabobank weer niet? Al die nederlandse eenlingen zetten hun hele seizoen in het teken van de rabo's verslaan tijdens het NK? Het lijkt er wel op, want rabobank kan er nooit wat aan doen dat ze die wedstrijd niet winnen. Dan ligt het aan de druk van het moeten winnen, of aan een hoogtestage, of aan de vorm van de dag, of aan het 'parcours want op zo'n vlak parcours kun je natuurlijk noooit winnen als rabobank zijnde, want wacht maar totdat we in limburg zijn!' Oh nee wacht, toen konden we daar ook ineens niet meer winnen :denk.

Kelderman moet zo snel als hij kan naar een andere ploeg, anders rijdt hij over 5 jaar net als gesink nu. Ongeïnspireerd, ongemotiveerd (om te winnen) en bovenal met een kansloze tactiek. Ineens herinner ik me weer dat dekker toen is weggegaan bij rabo, niet alleen omdat ze het niet eens konden worden over zijn contract, maar hij zei toen ook dat hij het over wielerzaken niet eens was met rabobank. En dat zal vast niet over doping zijn gegaan. Niet verrassend is dan ook dat thomas dekker wél een echte winnaar is, qua persoonlijkheid.

@klaas de jager,
Bedoel je mij of fluwelen linker?
HR
Terpstra is een internationale topper voor dit soort klassiekers, en vandaag had heel veel weg van een Vlaamse klassieker. Rabobank was volledig leeg net als de rest. Met Gesink en Boom hadden ze de 2de en 3de sterkste renner in koers. Maar daar koop je niets voor inderdaad. En rabo heeft heus wel veel msisers gemaakt in het verleden, maar ik heb ze dit jaar nog niet gezien. Bovendien hebben we te maken met een sterk concurrerende sport waarin slecht 1 van de 21 ploegen kan winnen. En ik vind de Angelsaksische ploegen tegenwoordig erg sterk en kapitaalkrachtig. Rabobank is gewoon een uitstekende ploeg die Nederlandse talenten opleidt. Ik ben blij met Gesink, Mollema, Kruiswijk, Boom, Kelderman etc. Ze hadden makkelijk veel kunnen winnen, hadden ze gewoon Contador gehaald toen het kon. Bovendien is het een sport waarin als het minst of geringste misgaat je helemaal nisk bent. Zie Andy Schleck, zie Evans die een paar tours is verloren door pech, zie Kloden die nog niet eens 50% van zijn rondes uitreedt, zie Gesink die ook wel vaak valt, Ullrich, zelfs Contador vorig jaar je rijdt de giro en opeens ben je slecht een subtopper. Contador is sinds 2007 veruit de beste renner ter wereld en heeft pas 2 keer de tour gewonnen (en dus 4 keer niet gewonnen met dit jaar erbij), je hoeft maar betrapt te worden of in de verkeerde ploeg te zitten en je bent helemaal gezien.

laten we Gesink met Evans vergelijken. Een mountainbiker die geen reedt kon van tijdrijden in het begin van zijn wielercarriere. Reedt zijn eerste tour toen ie 28 was, reed metee top 10. Gesink reedt op zijn 25ste al top 5. Evans deed dat voor het eerst toen ie 30 was. Gesink is nu pas 27 jaar. Zijn carriere begint net. Hij heeft nog 10 jaar om iets neer te zetten. Het is een pure ronde renner met iets te weinig explosiviteit dus hij moet focussen op de tijdrit en aanklampen. Dan kan hij echt grote rondes winnen, zelfs de tour. Ik sluit ook niet uit dat hij hem dit jaar wint als alles meezit. Hij hoort bij het tiental kanshebbers waar de tourwinnaar sowieso uit gaat komen:

Gesink
Vd Broeck
Evans
Wiggins
Froome
Menchov
Nibaili
Valverde
Sanchez
Schleck
HR
HR

can-o
Icoon

Nog even gecheckt maar gesink is 3 weken geleden 26 geworden. Verbazingwekkend, want we oordelen over hem alsof het een gearriveerde vedette is.
HR
HR

Van de film
Legende

Loki schreef:

Terpstra is een internationale topper voor dit soort klassiekers, en vandaag had heel veel weg van een Vlaamse klassieker. Rabobank was volledig leeg net als de rest. Met Gesink en Boom hadden ze de 2de en 3de sterkste renner in koers. Maar daar koop je niets voor inderdaad. En rabo heeft heus wel veel msisers gemaakt in het verleden, maar ik heb ze dit jaar nog niet gezien. Bovendien hebben we te maken met een sterk concurrerende sport waarin slecht 1 van de 21 ploegen kan winnen. En ik vind de Angelsaksische ploegen tegenwoordig erg sterk en kapitaalkrachtig. Rabobank is gewoon een uitstekende ploeg die Nederlandse talenten opleidt. Ik ben blij met Gesink, Mollema, Kruiswijk, Boom, Kelderman etc. Ze hadden makkelijk veel kunnen winnen, hadden ze gewoon Contador gehaald toen het kon. Bovendien is het een sport waarin als het minst of geringste misgaat je helemaal nisk bent. Zie Andy Schleck, zie Evans die een paar tours is verloren door pech, zie Kloden die nog niet eens 50% van zijn rondes uitreedt, zie Gesink die ook wel vaak valt, Ullrich, zelfs Contador vorig jaar je rijdt de giro en opeens ben je slecht een subtopper. Contador is sinds 2007 veruit de beste renner ter wereld en heeft pas 2 keer de tour gewonnen (en dus 4 keer niet gewonnen met dit jaar erbij), je hoeft maar betrapt te worden of in de verkeerde ploeg te zitten en je bent helemaal gezien.

laten we Gesink met Evans vergelijken. Een mountainbiker die geen reedt kon van tijdrijden in het begin van zijn wielercarriere. Reedt zijn eerste tour toen ie 28 was, reed metee top 10. Gesink reedt op zijn 25ste al top 5. Evans deed dat voor het eerst toen ie 30 was. Gesink is nu pas 27 jaar. Zijn carriere begint net. Hij heeft nog 10 jaar om iets neer te zetten. Het is een pure ronde renner met iets te weinig explosiviteit dus hij moet focussen op de tijdrit en aanklampen. Dan kan hij echt grote rondes winnen, zelfs de tour. Ik sluit ook niet uit dat hij hem dit jaar wint als alles meezit. Hij hoort bij het tiental kanshebbers waar de tourwinnaar sowieso uit gaat komen:

Gesink
Vd Broeck
Evans
Wiggins
Froome
Menchov
Nibaili
Valverde
Sanchez
Schleck
HR
Jij vindt gesink een potentiele tourwinnaar (dit jaar) en dan heb ik geen verstand van wielrennen?

Het verschil tussen al die renners waarmee je gesink vergelijkt is dat ze allemaal wat of veel gewonnen hebben en zich allemaal al bewezen hebben voor meerdere jaren achtereen. Toen contador bijvoorbeeld nog niet de contador was die hij is viel hij ook aan in parijs-nice en deed daar mee voor de overwinning. Wanneer heeft gesink voor het laatst voor een overwinning meegedaan?
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 19,6% dat Go Ahead Eagles wint van Feyenoord. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van JOS Watergraafsmeer-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!