Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 ... 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 ... 108 »
Huis
Vedette
Uit: Dronten
Vak: 415
Droomaankoop: -
Reg.: 6 maart 2003
quote:Nibali in topvorm gaat absoluut een dark horse zijn. Echter is Nibali sinds zn 2e plek in LBL niet echt in goeie doen. Hij werd er keihard afgereden in Calefornia door Geisnk en ook in de Dauphine was het bergop erg matig en dat was naar eigen zeggen niet gepland.
can-o schreef:
(...)
Dat betwijfel ik. Althans voor het geel. Zijn tijdrit is niet te vergelijken met Wiggins en Evans en hij klimt goed maar niet zodanig dat hij die twee eraf rijdt. Ik plaats hem op gelijke hoogte met Gesink en kandidaat top 5.
De echte darkhorse is Nibali wat mij betreft. Die zou nog weleens kunnen verrassen in de aankomsten bergaf.
Ik kijk er iig naar uit. Parcours is minder saai dan menigeen denkt, vind ik. Etappes 1, 7 en 8 kunnen erg interessant worden en dan moet het echte werk nog beginnen. En daarnaast 18 Nederlanders met voor het merendeel renners die niet als pure knecht meegaan, alleen de 4 van Argos, Tankink, Ten Dam en Tjallingi. De overige 11 hebben of klassementambities of mogen voor ritten gaan (of beiden). Het zou me teleurstellen als we niet minimaal 1 etappe winnen maar we zullen sowieso vaker van voren te zien zijn in etappes mag je verwachten.
Kluivert_beste_9_ooit
International
Uit: Antwerpen-Borgerhout
Vak: -
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 november 2010

Siem de goalmachien
Vedette
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Albin Ekdal
Reg.: 11 november 2008
Van de film
Legende
Reg.: 30 november 2003
quote:Inderdaad, er zit geen enkele etappe bij waarvan ik denk:' zo, dat wordt leuk'.
Siem de goalmachien schreef:
Met andere woorden, het wordt weer saai.
Kluivert_beste_9_ooit
International
quote:Die kans zit er dik in ja. Toch maken de renners de koers, of zouden moeten, en niet zozeer het parcours de renners, wat we vandaag de dag toch vaak zien.
Siem de goalmachien schreef:
Met andere woorden, het wordt weer saai.
Loki
Vedette
Reg.: 14 februari 2009
quote:Azijnzeikers. Eeen heel mooi parcours waarin genoeg offensieve mogelijkheden liggen. Er wordt niet minder geklommen dan anders. Sowieso werken die tijdritten wel goed. De tour die geen tijdrit had op het einde eindigde in een schaakspel op de ventoux. Die tijdritten werken aanvallen in de bergen in de hand.
Van de film schreef:
(...)
Inderdaad, er zit geen enkele etappe bij waarvan ik denk:' zo, dat wordt leuk'.
the farmer
Vedette
Reg.: 26 november 2006
Jopie C. uit B. te A.
Idool
Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005
quote:Hoe zit het met de evt waaieretappes? Eigenlijk vind ik dat 1 van het mooiste aan wielrennen, als zo'n peleton uit elkaar wordt geslagen en je kris kras groepjes ziet en letterlijk iedereen volle bak gaat. Dat je een renner ziet die denkt "ik zit goed", even wat kopwerk doen en vervolgens op het kantje eraf wordt geblazen. Paar jaar geleden ook, met een bocht naar rechts en Armstrong die het gevaar onderkende en snel nog even over een verkeersheuvel heen sprong.... genieten man!
Loki schreef:
(...)
Azijnzeikers. Eeen heel mooi parcours waarin genoeg offensieve mogelijkheden liggen. Er wordt niet minder geklommen dan anders. Sowieso werken die tijdritten wel goed. De tour die geen tijdrit had op het einde eindigde in een schaakspel op de ventoux. Die tijdritten werken aanvallen in de bergen in de hand.
Van de film
Legende
quote:Ik weet niet of dat alle bergetappes zijn, maar als de tour niet een etappe heeft waar de aankomst op een HC-cat. berg is dan gaat dat natuurlijk nergens over. De giro en de vuelta zijn veel mooiere koersen en juist die tijdritten werken apathisme in de bergen in de hand omdat niemand teveel kracht wil verspelen in de bergen. Juist als er geen tijdrit aan het eind is moeten ze wel aanvallen in de bergen omdat ze niets meer in de laatste tijdrit kunnen winenn. Mensen als evans moéten dan wel.
Loki schreef:
Azijnzeikers. Eeen heel mooi parcours waarin genoeg offensieve mogelijkheden liggen. Er wordt niet minder geklommen dan anders. Sowieso werken die tijdritten wel goed. De tour die geen tijdrit had op het einde eindigde in een schaakspel op de ventoux. Die tijdritten werken aanvallen in de bergen in de hand.
Amsterdam-Oost
Idool
Reg.: 3 mei 2000
quote:Vind ik ook altijd mooi. Let vooral eens op etappe 4 op woensdag 4 juli. Langs de Normandische kust.
Jopie C. uit B. te A. schreef:
(...)
Hoe zit het met de evt waaieretappes? Eigenlijk vind ik dat 1 van het mooiste aan wielrennen, als zo'n peleton uit elkaar wordt geslagen en je kris kras groepjes ziet en letterlijk iedereen volle bak gaat. Dat je een renner ziet die denkt "ik zit goed", even wat kopwerk doen en vervolgens op het kantje eraf wordt geblazen. Paar jaar geleden ook, met een bocht naar rechts en Armstrong die het gevaar onderkende en snel nog even over een verkeersheuvel heen sprong.... genieten man!
danielson
Regelmatige invaller
Uit: Groningen
Reg.: 11 februari 2012
Loki
Vedette
Reg.: 14 februari 2009
quote:Even een aantal misverstanden uit de weg ruimen.
Van de film schreef:
(...)
Ik weet niet of dat alle bergetappes zijn, maar als de tour niet een etappe heeft waar de aankomst op een HC-cat. berg is dan gaat dat natuurlijk nergens over. De giro en de vuelta zijn veel mooiere koersen en juist die tijdritten werken apathisme in de bergen in de hand omdat niemand teveel kracht wil verspelen in de bergen. Juist als er geen tijdrit aan het eind is moeten ze wel aanvallen in de bergen omdat ze niets meer in de laatste tijdrit kunnen winenn. Mensen als evans moéten dan wel.
Kluivert_beste_9_ooit
International
quote:De Tour heeft idd geen enkele Hors-Categorie aankomst. Érg jammer.
Van de film schreef:
(...)
Ik weet niet of dat alle bergetappes zijn, maar als de tour niet een etappe heeft waar de aankomst op een HC-cat. berg is dan gaat dat natuurlijk nergens over. De giro en de vuelta zijn veel mooiere koersen en juist die tijdritten werken apathisme in de bergen in de hand omdat niemand teveel kracht wil verspelen in de bergen. Juist als er geen tijdrit aan het eind is moeten ze wel aanvallen in de bergen omdat ze niets meer in de laatste tijdrit kunnen winenn. Mensen als evans moéten dan wel.

Kluivert_beste_9_ooit
International

Kluivert_beste_9_ooit
International

Kluivert_beste_9_ooit
International

Kluivert_beste_9_ooit
International

Van de film
Legende
Robery
Basisspeler
Uit: Den Haag
Droomaankoop: Lionel Messi
Reg.: 18 januari 2007
MrBuijs
Internationale topspeler
Reg.: 18 maart 2004
champy95
Legende
Uit: Brussel
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 26 oktober 2002
JAN
Bankzitter
Uit: Aalsmeer
Reg.: 29 april 2006
Flurry
Lid 2de elftal
Reg.: 25 oktober 2007
quote:Ik vind hem juist één van de weinige Nederlandse sporters met wat passie in zijn donder. Zo'n gast moet je zijn ding laten doen. Ik weet zeker dat hij uiteindelijk eens een grote koers wint hier door. En dan vinden we het allemaal briljant hoe hij er altijd en overal inbeukt.
champy95 schreef:
Hoogerland is best een domme renner.
Altijd aanvallen, zonder rendement.
Kluivert_beste_9_ooit
International

Bugno
Vedette
Vak: 429
Reg.: 21 november 2002
quote:Check ook ff Sportpools.net. Eenmalige selectie, is elk jaar ook een AN subleague..
Kluivert_beste_9_ooit schreef:
Wellicht is er belangstelling voor het meedoen met een Tourpool.
De Telesport Tourpoule:http://tourpoule.telesport.nl/ bv.
Je selecteert jouw eigen wielerploeg van 20 renners. Vervolgens kun je elke dag per etappe aangeven welke 9 renners je wilt inzetten om punten te verdienen.
Je mag maximaal 5 toppers in je team hebben. Toppers herken je aan de namen met een sterretje erachter.
Wie weet is het leuk om met leden van Ajax Netwerk een subpoule te houden.
Subpoule Telesport: AjaxNetwerk
Paswoord: ajax1234
Mijn Telesport-tourpool:
(plaatje)
Voorlopig deze 20 namen en dan Valverde als kopman.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Een andere Tourpoule is die van Tourcoach.nl
Aan het begin van het spel krijgen alle deelnemers een startkapitaal van 50.000.000,-. Met dit geld kan vooraf aan elke etappe een team van 9 renners gekocht worden. Voor elke renner in uw team moet per etappe startgeld betaald worden, maar wanneer een van uw renners hoog eindigt in het etappeklassement krijgt u daar prijzengeld en punten voor terug.
Niet alleen kan je per etappe je ploeg selecteren. Ook bestaat er de mogelijkheid om het voor alle etappes tegelijk te doen.
Daarvoor kun je, wanneer geregistreerd en ingelogd, naar 'Mijn Team' - 'Vooraf instellen'gaan.
Zie http://tourcoach.nl/misc/spelregels/ onderaan de pagina voor de eventuele prijzen die je kunt winnen.
Subpoule Tourcoach: Ajax Netwerk
Paswoord: ajax4321
Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »
Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.
Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!
Wat vind jij van het nieuwe uitshirt (foto's)?
Van de Ajax-fans denkt 73,3% dat Go Ahead Eagles wint van FC Volendam. Wat denk jij?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.