Ajax Netwerk
dinsdag 2 september 2014 - 16:05                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 ... 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 ... 108 »

HR

Flurry
Lid 2de elftal

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 25 oktober 2007

quote:HR
Huis schreef:

(...)

Je overschat de rol van doping. Je maakt van een prutser geen winnaar. De koersen die hij heeft gewonnen en andere resultaten heeft hij behaald op zn talent en een aantal met verboden middelen. Dezelfde middelen als de nummer 2, 3 4, etc gebruiken. Daarnaast heeft hij nooit gewerkt met dokter Ferrari, maar ik neem aan dat je Chechinni bedoeld? Dat die man een vage reputatie heeft en had is zeker waar.
HR
Daarom was ik ook voorzichtig in mijn bewoording. Hij was wel een talent maar waarschijnlijk geen toptalent in zijn jeugd. Bepaalde omstandigheden hebben hem deze status in zijn jonge jaren misschien gegeven hoewel dit niet helemaal realistisch was. Een prutser op de fiets is hij nooit geweest. Wat er ook wel of niet gebeurd is qua doping bij hem. Je kunt een prutser niet doping geven en er een winnaar van maken. Behalve als die Bernard Kohl heet misschien. :P

Ik bedoelde inderdaad Cecchini. Had zelfs nog snel een bron opgezocht maar die had het blijkbaar ook fout. Ik begrijp dat mijn post een beetje speculatief is. Het zal onmogelijk zijn om te achterhalen wat er precies wel of niet gebeurd is in Dekker's jongere jaren en hoe veel dat invloed heeft gehad op zijn prestaties toen.
HR
HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

Flurry schreef:

(...)

Daarom was ik ook voorzichtig in mijn bewoording. Hij was wel een talent maar waarschijnlijk geen toptalent in zijn jeugd. Bepaalde omstandigheden hebben hem deze status in zijn jonge jaren misschien gegeven hoewel dit niet helemaal realistisch was. Een prutser op de fiets is hij nooit geweest. Wat er ook wel of niet gebeurd is qua doping bij hem. Je kunt een prutser niet doping geven en er een winnaar van maken. Behalve als die Bernard Kohl heet misschien. :P

Ik bedoelde inderdaad Cecchini. Had zelfs nog snel een bron opgezocht maar die had het blijkbaar ook fout. Ik begrijp dat mijn post een beetje speculatief is. Het zal onmogelijk zijn om te achterhalen wat er precies wel of niet gebeurd is in Dekker's jongere jaren en hoe veel dat invloed heeft gehad op zijn prestaties toen.
HR
Inderdaad, dat zullen we wellicht nooit weten. Feit is dat hij vanaf de junioren al iedereen aan gort reed op zn 19e al nl kampioen tijdrijden werd. Sowieso is het hebben van een succesvolle junioren tijd geen garantie voor een grote carierre bij de profs. Er zijn genoeg renners die er bij de junioren ver bovenuit staken maar er nooit gekomen zijn. Niels Scheunemann bijvoorbeeld. 1 van de beste juniore en belofterenner die we ooit gehad hebben. Die zou wel eens de Tour gaan winnen. Na een paar jaar kansloos als prof nooit meer wat van gehoord.

Wat hiervan de belangrijkste oorzaak is, is het feit dat die talentvolle renners vanuit de beloften ineens in een volgespoten profpeleton terecht komen. Als je bij de beloften alles won en bij de profs wordt je zo weggeblazen, is de verleding natuurlijk groot om daar ook aan mee te doen en de verkeerde kant op te gaan. Als je wilt winnen moet je mee, anders zul je peletonvulling zijn. Zo simpel is het vaak. Als je dan een beetje zwak in je schoenen staat zoals Dekekr dan ga je erin mee en we weten nu hoe dat is afgelopen.
HR
HR

Kluivert_beste_9_ooit
International

Uit: Antwerpen-Borgerhout
Vak: -
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 november 2010

Daniel Da Cruz Carvalho schreef:

(...)

:D :D

Rabo's rijden goed, mag ook weleens worden gezegd. Ben onder de indruk van Gesink, die met nog wat extra kracht bergop weleens een zeer goede Tour zou kunnen gaab rijden. Zou na al het persoonlijk en sportief onfortuin van afgelopen jaar ook prachtig zijn.
HR
Eens. Ik wil nu geen druk gaan leggen op Gesink, maar ik verwacht echt héél erg veel van hem deze Tour.
Een Touroverwinning in het verschiet? Hoe meer ik er over nadenk, hoe groter ik de kansen zie liggen.
Geen Contador, wat de absolute favoriet zou zijn geweest en waar niemand aan zou 'kunnen' tornen. Ook geen Andy Schleck. Een Evans die ook al een jaartje ouder is en die ik eigenlijk minder verwacht als vorig jaar.

Hopelijk gaat Valverde, die op één of twee etappes na in de Tour de France nooit echt kon overtuigen. Was het niet pech, dan was het mentaal weer niet goed en/of kon hij niet met de druk omgaan.

Altijd een schitterende wielrenner gevonden. Als Valverde de eerste week goed doorkomt, zonder onnodig te vallen en zijn kansen al te zien verkleinen, tip ik hem als kanshebber nummer 1. Menchov bij Kathusa kan wellicht ook wat moois gaan doen deze Tour.

Update: deelnemerslijst Ronde van Frankrijk ( bron: http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20120621_223 )

Op 30 juni start de Ronde van Frankrijk met een proloog in de straten van Luik. De meeste teams hebben ondertussen hun selectie bekend gemaakt van de ploeg die de Tour zal rijden. De andere ploegen volgen zeer binnenkort. Een overzicht.

Ag2r-La Mondiale
Voorselectie (15): Peraud, Cherel, Dupont, Kadri, Nocentini, Roche, Riblon Bouet, Casper, Elmiger, Georges, Hinault, Minard, Mondory, Ravard

Astana
Brajkovic, Bozic, Fofonov, Grivko, M.Iglinsky, Kacheskin, Kessiakoff, Kiserlovski, Vinokourov, Muravyev, Bazayev, Silin

BMC
Evans (AUS), Burghardt (DUI), Cummings (GBR), Gilbert (BEL), Hincapie (VST), Moinard (FRA), Quinziato (ITA), Schar (ZWI), Van Garderen (VST)

Euskaltel-Euskadi
S.Sanchez (SPA), Astarloza (SPA), Azanza (SPA), G.Izagirre (SPA), E.Martinez (SPA), R.Perez (SPA), Txurruka (SPA), Urtasun (SPA), Verdugo (SPA)

FDJ-Big Mat
Casar, Fedrigo, Hutarovich, Roy, Vichot, Chainel, Elissonde, Geslin, Jeannesson, Ladagnous, Pauriol, C.Pineau, Pinot, Roux, Vaugrenard

Garmin
Farrar (VST), Danielson (VST), Hesjedal (CAN), Hunter (ZAF), D.Martin (IER), Millar (GBR), Vande Velde (VST), Vansummeren (BEL), Zabriskie (VST)

Orica-GreenEdge
Goss, Albasini, A.Davis, Gerrans, Impey, Langeveld, C.Meyer, O'Grady, Weening Lancaster, Cooke, Vaitkus, Wilson

Katusha
Menchov (RUS), G.Caruso (ITA), Freire (SPA), Gusev (RUS), Horrach (SPA), Kuschynski (WIT), Paolini (ITA), Trofimov (RUS), Vorganov (RUS)

Lampre-ISD
Petacchi, Bole, Cimolai, Hondo, Y.Krivtsov, M.Lloyd, Vigano Bertagnolli, Graziato, D.Krivtsov, Kvachuk, Marzano, Mori, Righi, Scarponi, Stortoni

Liquigas-Cannondale
Nibali, Basso, Koren, Oss, P.Sagan, Vanotti, Canuti, Da Dalto, Duggan, King, Longo, Marangoni, Nerz, Paterski, Sarmiento, Szmyd

Lotto-Belisol
Vandenbroeck (BEL), Bak (DEN), De Greef (BEL), Greipel (DUI), Hansen (AUS), Henderson (NZL), Roelandts (BEL), Sieberg (DUI), J.Vanendert (BEL)

Movistar
Voorselectie (10): Valverde, Arroyo, Cobo, Costa, Erviti, J.I.Gutierrez, Karpets, Kiryienka, R.Plaza, Rojas. Reserve: Konovalovas, D.Lopez

Omega Pharma-Quickstep
Syl.Chavanel (FRA), Devenyns (BEL), De Weert (BEL), B.Grabsch (DUI), Leipheimer (VST), T.Martin (DUI), J. Pineau (FRA), Vandenbergh (BEL), P.Velits (SLW)

Rabobank
Gesink (NED), Kruijswijk (NED), Mollema (NED), Renshaw (AUS), L.L.Sanchez (SPA), Tankink (NED), Tjallingii (NED), Ten Dam (NED), Wynants (BEL)

Radioshack-Nissan-Trek
Cancellara (ZWI), Gallopin (FRA), Horner (VST), Kloden (DUI), Monfort (BEL), Popovych (OEK), F.Schleck (LUX), Voigt (DUI), H.Zubeldia (SPA)

Saxobank
C.Sorensen, J.J.Haedo, Klostergaard, Kroon, Nuyens, Paulinho, N.Sorensen Cantwell, Lund, Majka, Pires, Tanner, Tossato

Team Sky
Wiggins (GBR), Cavendish (GBR), Eisel (OOS), Froome (GBR), Hagen (NOR), Knees (DUI), Porte (AUS), Rogers (AUS), Sivtsov (WIT)

Vacansoleil-DCM
Boeckmans (BEL), Hoogerland (NED), Larsson (ZWD), Marcato (ITA), Poels (NED), Ruijgh (NED), Van Hummel (NED), Valls (SPA), Westra (NED)

Argos-Shimano
Kittel (DUI), Curvers (NED), De Kort (NED), Frohlinger (DUI), Gretsch (DUI), Huguet (FRA), Sprick (FRA), Timmer (NED), Veelers (NED)

Cofidis
Voorselectie (15): Di Gregorio, Dumoulin, Duque, Fouchard, Moncoutie, Taaramae, Bagot, E.Garcia, Ghyselinck, Labbe, Mate, Monier, Valentin, Vogondy, Zingle

Europcar
Charteau, Kern, Rolland, Bernadeau, Seb.Chavanel, Gaudin, Gautier, Jerome, Turgot (?), Voeckler

Saur-SojaSun
Coppel, Delaplace, Engoulvent, Marino, Jeandesboz, J.Simon, B.Feillu, Le Lay, Lemoine, Levarlet, Poulhies

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mijn top-5 voor deze Tour:

1 ) Gesink ( ;) het zou zomaar kunnen en dromen mag toch? )
2 ) Valverde
3 ) Ruijgh ( ;B tsja, vorig jaar in de Tour deed hij het goed. Wellicht top-15 dit jaar? )
4 ) Menchov
5 ) Leipheimer ( vleesch nog visch vind ik het al heeft hij zijn manier van fietsen toch wel wat positief veranderd, maar hem eraf fietsen is verdomde lastig )

Dan zijn er nog de Evansen, Schlecks en Karpetsen van deze wereld. Wie weet kan Vinokourov nog een belangrijke rol gaan vervullen in deze Tour. Geweldige renner, al was het alleen maar omwille dat hij wil aanvallen en dat ook doet.

Niks geen behoudend wielrennen of volgens Ducrot 'het nieuwe wielrennen'.

Ik mag hopen dat tijdens de bergetappes van dit jaar, de favorieten niet blijven loeren en wachten tot ja.... tot wat eigenlijk?
Totdat ze uitgeloerd zijn en er nog maar anderhalf of twee kilometer te fietsen zijn en ze beseffen dat het al redelijk aan de late kant is om tijd te pakken op de concurrenten.
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Amsterhammer schreef:

Zit je soms ook op CN, Film?

HR
Ik weet niet precies waar je op doelt, maar op het forum waar ik op zit (en waar ik praktisch niks post) heet ik ook gewoon van de film.
HR
HR

tomti
Bankzitter

Uit: Barcelona
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 22 mei 2004

Jakob Fuglsang stuurt aan op een vertrek bij RadioShack-Nissan-Trek. De 27-jarige Deen is verbolgen over het feit dat hij door zijn werkgever buiten de Tourselectie is gelaten en is niet van plan om zijn aflopende verbintenis bij de fusieploeg te verlengen.

"Ik had gehoopt een ploeg te vinden waarvoor ik als kopman kan dienen en het ziet er niet naar uit dat dat bij RadioShack-Nissan gaat lukken", stelt Fuglsang tegenover het Deense Jyllands-Posten.

De Deen is van mening dat hij een goed klassement had kunnen rijden in de Tour. Hij stelt dat een plek in de top-vijftien er wel in had gezeten. "Om mijn dromen te kunnen verwezenlijken heb ik een ploeg nodig die mij als speerpunt ziet. Ik besef dat dat lastig is, want de meeste teams hebben al één of twee kopmannen. Toch bestaan er ook ploegen waar het wél mogelijk is."

HR
Lijkt me wel iets voor Vacansoleil. Die missen toch een echte klassementsrenner sinds de schorsingen van Mosquera en Ricco. Ik vind Poels namelijk meer een renner voor de eendagskoersen, gezien zijn matige tijrit. Daarbij doet Vacansoleil als worldtour ploeg tegenwoordig mee aan alle drie de grote ronden. Dan kun je wel een paar klassementsjongens gebruiken.
HR
HR

spelbos
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 1 juli 2006

Evans gaat toch gewoon weer de tour winnen?
Ik zou niet weten wie hem eraf kan rijden, Wiggins faalt vaak in de tour.

Hoop weer eens op een Nederlandse etappezege.

[Dit bericht is veranderd door spelbos (op 22 juni 2012 10:44:35).]
HR
HR

Massimo
Internationale topspeler

Reg.: 20 januari 2010

Wiggins en in iets mindere mate Evans lijken me de favorieten voor de tourzege.
HR
HR

Huis
Vedette

Kluivert_beste_9_ooit schreef:

(...)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mijn top-5 voor deze Tour:

1 ) Gesink ( ;) het zou zomaar kunnen en dromen mag toch? )
2 ) Valverde
3 ) Ruijgh ( ;B tsja, vorig jaar in de Tour deed hij het goed. Wellicht top-15 dit jaar? )
4 ) Menchov
5 ) Leipheimer ( vleesch nog visch vind ik het al heeft hij zijn manier van fietsen toch wel wat positief veranderd, maar hem eraf fietsen is verdomde lastig )

Dan zijn er nog de Evansen, Schlecks en Karpetsen van deze wereld. Wie weet kan Vinokourov nog een belangrijke rol gaan vervullen in deze Tour. Geweldige renner, al was het alleen maar omwille dat hij wil aanvallen en dat ook doet.

Niks geen behoudend wielrennen of volgens Ducrot 'het nieuwe wielrennen'.

Ik mag hopen dat tijdens de bergetappes van dit jaar, de favorieten niet blijven loeren en wachten tot ja.... tot wat eigenlijk?
Totdat ze uitgeloerd zijn en er nog maar anderhalf of twee kilometer te fietsen zijn en ze beseffen dat het al redelijk aan de late kant is om tijd te pakken op de concurrenten.
HR
Ja dat hoop ik ook. Wanneer zien we weer eens gewoon een aanval op de enelaatste klim bijvoorbeeld. Het is de laatste jaren vaak wachten op de slotkilometers van de klim. Op die manier gaan de klimmers, Wiggins er echt niet af rijden ben ik bang.

Karpets? Vino? Valverde? Hahaha. Jij gaat de Tourpoule niet winnen vrees ik :P
HR
HR

danielson
Bankzitter

Uit: Groningen
Reg.: 11 februari 2012

Ik geloof niet in Wiggins; klimt te slecht en heeft op beslissende momenten zenuwen niet onder controle. Kan me niet voorstellen dat Evans nog een keer wint, alleen al gezien z'n leeftijd. Maar goed, had niet gedacht dat hij Tour uberhaupt kon winnen, dus wat dat betreft... Denk dat het wel eens een verrassende winnaar zou kunnen worden (categorie Cobo/Froome in Vuelta vorig jaar), maar wie?
HR
HR

tomti
Bankzitter

Uit: Barcelona
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 22 mei 2004

danielson schreef:

Ik geloof niet in Wiggins; klimt te slecht en heeft op beslissende momenten zenuwen niet onder controle. Kan me niet voorstellen dat Evans nog een keer wint, alleen al gezien z'n leeftijd. Maar goed, had niet gedacht dat hij Tour uberhaupt kon winnen, dus wat dat betreft... Denk dat het wel eens een verrassende winnaar zou kunnen worden (categorie Cobo/Froome in Vuelta vorig jaar), maar wie?
HR
Maar als Sky het tempo in de bergetappes hoog houdt zodat Wiggins gewoon kan volgen, hoeveel tijd kun je dan pakken op dit parcours? Want de echte klimkannonen doen niet mee en Sky heeft met Rogers, Porte en Froome natuurlijk niet de minste knechten bergop. Daarbij pakt Wiggins al 2.30 op Evans in een tijdrit in de Dauphine en er zijn in de Tour bijna 3 keer zoveel tijdritkilometers als in die tijdrit. Dan zou Evans dus al zo'n 6 minuten goed moeten maken in de bergen, kun je nagaan wat de rest moet goedmaken. Overigens verwacht ik niet dat het verschil zo groot zal zijn als in de Dauphine. Ik verwacht eigenlijk dat Wiggins en Evans het gaan uitmaken in de tijdritten en dat ze hun ploegen de koers in de bergetappes laten controleren. Aangezien BMC en SKY de sterkste ploegen zijn zou het daarom wel eens knap saai kunnen worden.

Ik weet niet hoe goed Martin bergop is, maar ik kan me nog een etappe herinneren dat ie tweede werd achter Garate op Mont Ventoux. Misschien een outsider met Leipheimer als luxe knecht?
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

tomti schreef:

Ik weet niet hoe goed Martin bergop is, maar ik kan me nog een etappe herinneren dat ie tweede werd achter Garate op Mont Ventoux. Misschien een outsider met Leipheimer als luxe knecht?
HR
Als je tweede wordt achter garate dan behoor je de top 40 klimmers in de tour. Lijkt me niet echt iets om nou heel blij van te worden.
HR
HR

Huis
Vedette

Van de film schreef:

(...)

Als je tweede wordt achter garate dan behoor je de top 40 klimmers in de tour. Lijkt me niet echt iets om nou heel blij van te worden.
HR
Daarnaast was het natuurlijk vanuit een kopgroep die met minuten voorsprong aan de klim begonnen. Zegt inderdaad geen reet. Ik zie het niet in Martin. Als er echt hard gereden wordt in het hooggebergte, zal hij niet meekomen.
HR
HR

Koning Ajax
Lid 2de elftal

Reg.: 23 september 2010

Ik ben ook nog wel benieuwd naar hoe Westra het gaat doen, die heeft in Parijs - Nice Wiggens toch weten te beconcurreren.
HRHR
HR

jaaap
Lid 2de elftal

Reg.: 9 oktober 2004

Huis schreef:

(...)

Ik zie het niet in Martin. Als er echt hard gereden wordt in het hooggebergte, zal hij niet meekomen.
HR
Ik geloof niet dat hij daarin minder is dan Wiggins, hij heeft net zo goed Parijs Nice gewonnen (voor wat dat waard is). Het enige verschil is dat Martin zich nog nooit op het klassement heeft gericht in een grote ronde. En ik weet ook niet of hij dat dit jaar wel van plan is.

[Dit bericht is veranderd door jaaap (op 22 juni 2012 13:28:45).]
HR
HR

Massimo
Internationale topspeler

jaaap schreef:

(...)

Ik geloof niet dat hij daarin minder is dan Wiggins, hij heeft net zo goed Parijs Nice gewonnen (voor wat dat waard is). Het enige verschil is dat Martin zich nog nooit op het klassement heeft gericht in een grote ronde. En ik weet ook niet of hij dat dit jaar wel van plan is.
HR
Martin is een geweldige tijdrijder, maar als klimmer absoluut niet goed genoeg. Helemaal niet voor een 3 weekse koers. Wiggings heeft dit seizoen al veel gepresteerd en de overwinningen in Parijs-Nice, Ronde van Romandië en Dauphiné waren ook niet misselijk. Die zal bergop denk ik niet verliezen wat hij wint in de tijdritten.
HR
HR

danielson
Bankzitter

Kroon doet inderdaad mee, dus dat brengt het aantal Nederlanders op 18 (!), hoewel Weening en Langeveld (Green Edge) nog niet officieel zijn bevestigd.
HR
HR

Kluivert_beste_9_ooit
International

Huis schreef:

(...)

Ja dat hoop ik ook. Wanneer zien we weer eens gewoon een aanval op de enelaatste klim bijvoorbeeld. Het is de laatste jaren vaak wachten op de slotkilometers van de klim. Op die manier gaan de klimmers, Wiggins er echt niet af rijden ben ik bang.

Karpets? Vino? Valverde? Hahaha. Jij gaat de Tourpoule niet winnen vrees ik :P
HR
Karpets is altijd al een groot talent geweest, maar is er om diverse redenen nog niet uitgekomen. Wellicht gewoon niet goed genoeg ( het is nog niet eens zo lang geleden dat hij door verschillende wielergrootheden als eventuele Tourwinnaar werd gezien ) En Valverde heeft het vaak niet gebracht, maar hij was met Basso één van de weinige die jaren terug in één of twee Touretappes Armstrong kon bijhouden.
Ik geloof dat het eruit gaat komen dit jaar bij Valverde.
Deze Spanjaard wil aanvallen en ik moet nog maar zien wie er van dit deelnemersveld mee zal kunnen.
Wellicht niet realistisch, maar ik geloof daadwerkelijk in Alejandro.

Even terug over Karpets. Ja, het is een gok. Een gok die verkeerd uit kan pakken, maar ook goed kan uitpakken.

Ik zeg ook niet dat Vinokourov de Tour zal gaan winnen.
Wanneer er omhoog geklommen wordt zijn het niet eens de klimcapaciteiten die Vinokourov zo goed maken, maar zelf vind ik het schitterend dat hij vaak de aanval kiest. Het kan beloond worden of niet, maar die afwachtende houding van veel renners ben ik kotsmisselijk beu.***

Kijk, dat Evans één van de favorieten is, ben ik het wel mee eens. Maar ik noem hem niet, omdat ik graag zou willen dat er een 'verrassing' uitkomt dit jaar.
Evans fiets wel anders dan in voorgaande jaren, maar toch is het vaak nog steeds het 'wachtende wielermannetje' en meer reageren dan ageren.

En Wiggins fietst idd sterk, maar geloof totaal niet in hem.

Verder vind ik het jammer dat Team Sky vol voor Wiggins en Cavendish gaat en dit ten koste gaat van een Rigoberto Uran en Juan Antonio Flecha. Cavendish is eigenlijk logisch, maar je Tour op Wiggins gokken vind ik wel een risico.

*** In de tijd van Lance Armstrong was het wellicht ook saai om naar te kijken, maar er is natuurlijk wel een verschil met nu. In de eerste de beste bergrit knalde hij iedereen met een haast huiveringwekkende aanvalsdrang er vanaf. Daarna had hij anderhalve minuut of zelfs 2 a 3 minuten.
Vervolgens wachtte hij af om te zien wie er in de aanval zou gaan en 'rustte' hij uit. Dat wil zeggen dat hij bleef wachten tot er iemand anders een aanval plaatste en als diegene dan belangrijk was voor het klassement, reageerde Armstrong daarop.

Vandaag de dag is er een Contador en een Andy Schleck die grote verschillen kunnen maken en die ook willen aanvallen.
Laatstgenoemde moet dat eigenlijk vaker doen ipv tijdens een etappe naar zijn broer te kijken en samen met hem proberen aan te vallen. Andy Schleck is veel beter dan Frank. Nu weet ik wel dat ze close zijn als broers, maar ja, als Andy Schleck écht het maximale eruit wil persen moet hij zélf gaan.
En dat had ik dit jaar zo graag gezien, ware het niet dat een verdomde blessure roet in het eten gooit.

In de Tour van dit jaar zullen Evans en Wiggins ( Evans in mindere mate ) wieltjesplakkers zijn. Met name Wiggins zie ik met tempoversnellingen van sommige anderen niet mee gaan. Natuurlijk heeft hij een gewéldige tijdrit, maar toch.

[Dit bericht is veranderd door Kluivert_beste_9_ooit (op 22 juni 2012 15:59:49).]
HR
HR

danielson
Bankzitter

Kluivert_beste_9_ooit schreef:

(...)

Karpets is altijd al een groot talent geweest, maar is er om diverse redenen nog niet uitgekomen. Wellicht gewoon niet goed genoeg ( het is nog niet eens zo lang geleden dat hij door verschillende wielergrootheden als eventuele Tourwinnaar werd gezien ) En Valverde heeft het vaak niet gebracht, maar hij was met Basso één van de weinige die jaren terug in één of twee Touretappes Armstrong kon bijhouden.
Ik geloof dat het eruit gaat komen dit jaar bij Valverde.
Deze Spanjaard wil aanvallen en ik moet nog maar zien wie er van dit deelnemersveld mee zal kunnen.
Wellicht niet realistisch, maar ik geloof daadwerkelijk in Alejandro.

Even terug over Karpets. Ja, het is een gok. Een gok die verkeerd uit kan pakken, maar ook goed kan uitpakken.

Kijk, dat Evans één van de favorieten is, ben ik het wel mee eens. Maar ik noem hem niet, omdat ik graag zou willen dat er een 'verrassing' uitkomt dit jaar.
Evans fiets wel anders dan in voorgaande jaren, maar toch is het vaak nog steeds het 'wachtende wielermannetje' en meer reageren dan ageren.

En Wiggins fietst idd sterk, maar geloof totaal niet in hem.

Verder vind ik het jammer dat Team Sky vol voor Wiggins en Cavendish gaat en dit ten koste gaat van een Rigoberto Uran en Juan Antonio Flecha. Cavendish is eigenlijk logisch, maar je Tour op Wiggins gokken vind ik wel een risico.
HR
Flecha? Die wint nooit wat en is helemaal geen klassementsrenner.

Valverde is (slechts) een redelijk klimmer (in hooggebergte) en een matig tijdrijder. Zal de Tour nooit winnen.

Karpets is afgeschreven.

[Dit bericht is veranderd door danielson (op 22 juni 2012 15:24:42).]
HR
HR

Kluivert_beste_9_ooit
International

danielson schreef:

(...)

Flecha? Die wint nooit wat en is helemaal geen klassementsrenner.

Valverde is (slechts) een redelijk klimmer (in hooggebergte) en een matig tijdrijder. Zal de Tour nooit winnen.

Karpets is afgeschreven.
HR
Klopt wat je zegt over Flecha, maar dat vind ik gewoon een goede renner. Niet voor het klassement idd.
Ikzelf schrijf Karpets nog niet af.
HR
HR

El Ernesto
Lid 2de elftal

Reg.: 5 oktober 2006

Topfavorieten: Wiggins, Evans en misschien Schleck (voor hem te weinig klimkilometers en wellicht te veel tijdritkilometers)
Daarachter hele grote groep outsiders, waarvan de belangrijkste zijn: Samuel Sanchez, Hesjedal, Menchov (zou dit jaar zomaar meer dan een outsider kunnen zijn), Basso, Nibali, Van den Broeck, Leipheimer, Peter Velits, Gesink, Horner, Klöden, Valverde (???), Brajkovic en Froome.
HR
HR

Kluivert_beste_9_ooit
International

Valverde: "Ik ga voor het algemeen klassement"

forumillustratie

Hoewel hij zichzelf niet als grote favoriet ziet, gaat Alejandro Valverde wel een gooi doen naar de eindzege in de Tour de France. De Spanjaard voelt zich goed en positioneert zichzelf in een groepje favorieten achter Cadel Evans en Bradley Wiggins. "Robert Gesink is niet veel beter dan ik."

Afgelopen week hielp Valverde zijn ploeggenoot Rui Costa met het binnenhalen van de eindzege in de Ronde van Zwitserland. "Degene die me het meest verbaasde was Frank Schleck", vertelt hij aan Marca. "Hij was duidelijk de beste, maar hij denkt te snel dat het wel goed is. Dit zeg ik niet zomaar, hij heeft het zelf erkend."

Valverde slaat het nationaal kampioenschap over en mikt nu op de Tour. "Ik ga voor het klassement", is hij stellig. "Ik weet dat het moeilijk zal zijn, vooral omdat het parcours niet echt bij mijn capaciteiten past, maar je moet ambitie hebben. Er kan van alles gebeuren."

Voor de Tour de Suisse trainde hij achttien dagen op hoogte in de Sierra Nevada, zonder echt over zijn grens te gaan. "De vorige jaren was ik top in de Dauphiné en in de Tour werd het dan minder. In Zwitserland kon ik de eerste dag amper volgen, maar het ging steeds beter. Dat is precies wat we wilden."

In Frankrijk ziet Valverde één grote favoriet: Bradley Wiggins. "Met zoveel tijdritkilometers zijn Evans en Wiggins favorieten. Ik denk dat Wiggins beter is, omdat hij dit jaar simpelweg niet faalt. Maar de Tour is een andere wedstrijd, en Evans heeft de ervaring en de vorm." Zelf positioneert hij zich daar kort achter. "Gesink toont een stijgende lijn, maar in Zwitserland was hij niet veel beter dan ik."

Bron: http://www.wielerflits.nl/nieuws/18439/valverde-ik-ga-voor-het-algemeen-klassement.html

Leuk dat hij Gesink noemt. B)
HR
HR

Massimo
Internationale topspeler

El Ernesto schreef:

Topfavorieten: Wiggins, Evans en misschien Schleck (voor hem te weinig klimkilometers en wellicht te veel tijdritkilometers)
Daarachter hele grote groep outsiders, waarvan de belangrijkste zijn: Samuel Sanchez, Hesjedal, Menchov (zou dit jaar zomaar meer dan een outsider kunnen zijn), Basso, Nibali, Van den Broeck, Leipheimer, Peter Velits, Gesink, Horner, Klöden, Valverde (???), Brajkovic en Froome.
HR
Schleck was bergop in Zwitserland erg sterk, maar gaf zelf aan niet te verwachten nog zo lang superbenen te hebben. Kan ook zand in de ogen strooien zijn. Maar zijn tijdrit zal hem sowieso opbreken.

Hesjeda; zie ik na de Giro niet weer zo presteren.

Klöden heeft volgens mij helemaal geen goed seizoen. Horner komt ook tekort en Froome was vorig jaar in Spanje wel goed, maar de Tour is wel wat anders. ( zal ook voor Mollema gelden )

De rest zijn allemaal kandidaat voor top 10. Samuel Sanchez vind ik wel een leuke renner. Gesink zou voor een top 5 nog wel beter bergop moeten gaan rijden. Alhoewel ik wel benieuwd naar zijn tijdritten ben na Californië en Zwitserland. 2x rond plek 10 zou mooi zijn.
HR
HR

danielson
Bankzitter

El Ernesto schreef:

HR
Misschien is Vandenbroeck wel de dark horse.
HR
HR

El Ernesto
Lid 2de elftal

Reg.: 5 oktober 2006

Zou idd heel goed kunnen.
HR
HR

can-o
Icoon

Uit: amsterdam
Reg.: 22 juli 2002

danielson schreef:

(...)

Misschien is Vandenbroeck wel de dark horse.
HR
Dat betwijfel ik. Althans voor het geel. Zijn tijdrit is niet te vergelijken met Wiggins en Evans en hij klimt goed maar niet zodanig dat hij die twee eraf rijdt. Ik plaats hem op gelijke hoogte met Gesink en kandidaat top 5.
De echte darkhorse is Nibali wat mij betreft. Die zou nog weleens kunnen verrassen in de aankomsten bergaf.

Ik kijk er iig naar uit. Parcours is minder saai dan menigeen denkt, vind ik. Etappes 1, 7 en 8 kunnen erg interessant worden en dan moet het echte werk nog beginnen. En daarnaast 18 Nederlanders met voor het merendeel renners die niet als pure knecht meegaan, alleen de 4 van Argos, Tankink, Ten Dam en Tjallingi. De overige 11 hebben of klassementambities of mogen voor ritten gaan (of beiden). Het zou me teleurstellen als we niet minimaal 1 etappe winnen maar we zullen sowieso vaker van voren te zien zijn in etappes mag je verwachten.

[Dit bericht is veranderd door can-o (op 22 juni 2012 21:42:48).]
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 94,7% dat Feyenoord wint van Willem II. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-Heracles Almelo:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!