Ajax Netwerk
donderdag 23 oktober 2014 - 00:24                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 ... 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 ... 108 »

HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 26 oktober 2002

Het parcours is echt iets voor tijdrijders die redelijk kunnen klimmen.
Slechts 2 of 3 aankomstens bergop, meer dan 100km TT, en voor de rest veel vlakke kilometers.
Ik verwacht een heel saaie Tour, vooral de eerste 10 dagen. Cavendish, Hushovd en Boasson Haagen kan je al opschrijven.

Namen voor de Top 5:

Martins
Wiggins
Evans
Vandenbrouckke
Leipheimer

Als Gesink niet valt, zie ik hem terug op plek 6-10.
Kruijswijk en Mollema top 30.
HR
HR

Daniel Da Cruz Carvalho Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Vak: -
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 15 maart 2004

quote:HR
Bugno schreef:

(...)

Que? Je kunt de subleague niet vinden? Bij mij stond ie er automatisch, dus hoefde niet te zoeken.
HR
Ja, hij geeft niks aan als ik zoek. Wel dat er 2 matchende resultaten zijn, maar krijg geen subleague te zijn. Hoeveel mensen zit er op dit moment in de subleague? Dan zoek ik daar tussen.
HR
HR

T-Bag
Legende

Uit: eraard valkenswaard
Droomaankoop: -
Reg.: 26 september 2004

Ik zal vd week me eens goed erin verdiepen,ben iig weer vd partij :)
HR
HR

Vaart erin
Vedette

Uit: Amsterdam
Vak: 422
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 8 februari 2009

Wie o wie gaat mij opvolgen? :B

Ikzelf heb het slecht gevolgd dit jaar. Maar je moet gewoon mazzel hebben eigenlijk.
HR
HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

champy95 schreef:

Het parcours is echt iets voor tijdrijders die redelijk kunnen klimmen.
Slechts 2 of 3 aankomstens bergop, meer dan 100km TT, en voor de rest veel vlakke kilometers.
Ik verwacht een heel saaie Tour, vooral de eerste 10 dagen. Cavendish, Hushovd en Boasson Haagen kan je al opschrijven.

Namen voor de Top 5:

Martins
Wiggins
Evans
Vandenbrouckke
Leipheimer

Als Gesink niet valt, zie ik hem terug op plek 6-10.
Kruijswijk en Mollema top 30.
HR
Je hebt op zich gelijk hoor, maar Hushovd start dit jaar niet ;) en Boasson Hagen en Cavendisch rijden beiden voor Sky en dus ook voor Wiggins. Vrees dat Boasson Hagen vooral zal moeten knechten en Cav echt voor de massasprints gaat. Tony Martin kan inderdaad wel eens mee gaan doen als hij bergop kan aanhaken. Ik heb echter nog geen indicatie gezien dit jaar om aan te nemen dat hij met de beste klimmers mee kan.

O, ja. Voor de eerste week zou ik Sagan niet vergeten in je Tourpoule. Deze jongen is een fenomeen voor bijna elke aankomst. Gaat gegarandeert een paar etappes pakken.

Etienne schreef:

(...)

Schleck gaat voor het podium en eigenlijk ook voor de eindzege. Ik verwacht dat Fuglsang, Gerdemann of Monfort ook voor het klassement mogen gaan rijden. Klöden is ook uit vorm en misschien wordt hij ook wel te oud.
HR
Selectie RadioShack Nissan Trek:

Fabian Cancellara
Tony Gallopin
Chris Horner
Andreas Klöden
Maxime Monfort
Yaroslav Popovych
Fränk Schleck
Jens Voigt
Haimar Zubeldia

:D Geen Fuglsang en Gerdemann. Dus dat wordt geen vrije rol voor het klassement :P Zal dan toch van F Schleck moeten komen en anders van Kloden. Overigens met 33,3 jaar gemiddeld de oudste tourploeg ooit!

[Dit bericht is veranderd door Huis (op 18 juni 2012 22:17:07).]
HR
HR

jaaap
Lid 2de elftal

Reg.: 9 oktober 2004

Gesink is nu al weer aan het janken over de druk. Hij hoopt zelfs dat een jongen die zijn eerste Tour gaat rijden een deel van hem overneemt. Ik hoop echt dat het heel gauw is afgelopen met Gesink als kopman. En dan nog het meest voor hem zelf.
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

jaaap schreef:

Gesink is nu al weer aan het janken over de druk. Hij hoopt zelfs dat een jongen die zijn eerste Tour gaat rijden een deel van hem overneemt. Ik hoop echt dat het heel gauw is afgelopen met Gesink als kopman. En dan nog het meest voor hem zelf.
HR
Hij is ook de perfecte meesterknecht. Bergop gewoon vanaf het begin tempo maken en dan kan hij dat heel lang volhouden totdat er nog maar een stuk of 5 renners over zijn en dan mag kelderman het afmaken. Hij moet een beetje de heras van armstrong worden :B.
HR
HR

can-o
Icoon

Uit: amsterdam
Reg.: 22 juli 2002

jaaap schreef:

HR
waarom? Zo gek is het niet wat ie zegt. Het is voor hem veel prettiger als niet alle Nederlandse ogen op hem gericht zijn. Dat de pers zich ook s bezig houdt met anderen. Wat dat betreft zit het wel snor: zowel Mollema als Kruiswijk gaan voor een goed klassement, en dan heb je Poels en misschien Westra en Ruigh ook nog.
Bovendien doen er dit jaar misschien wel 18 Nederlanders mee dus de aandacht zal beter verdeeld zijn.
HR
HR

Etienne
Lid 2de elftal

Droomaankoop: Kléber Laude Pinheiro
Reg.: 28 mei 2011

Huis schreef:

(...)

Selectie RadioShack Nissan Trek:

Fabian Cancellara
Tony Gallopin
Chris Horner
Andreas Klöden
Maxime Monfort
Yaroslav Popovych
Fränk Schleck
Jens Voigt
Haimar Zubeldia

:D Geen Fuglsang en Gerdemann. Dus dat wordt geen vrije rol voor het klassement :P Zal dan toch van F Schleck moeten komen en anders van Kloden. Overigens met 33,3 jaar gemiddeld de oudste tourploeg ooit!
HR
Ik zie het. Schleck en Klöden moeten het gaan waarmaken, maar ik vind het raar dat je Fuglsang en Gerdemann thuislaat en bijvoorbeeld wel Popovych en Gallopin in de selectie zitten. Een selectie die alleen op Schleck gericht is denk ik. Geen supergoed team ook.

Snap idd ook niet dat ze geen jonge(re) renners hebben meegenomen. Ervaring is niet slecht, maar ik zie op Gallopin na geen jongen voor het wit.

Fuglsang en Gerdemann zullen wellicht de kopmannen voor de Vuelta worden, anders rijden ze geen enkele grote ronde dit jaar.

[Dit bericht is veranderd door Etienne (op 19 juni 2012 19:37:58).]
HR
HR

Huis
Vedette

Etienne schreef:

(...)

Ik zie het. Schleck en Klöden moeten het gaan waarmaken, maar ik vind het raar dat je Fuglsang en Gerdemann thuislaat en bijvoorbeeld wel Popovych en Gallopin in de selectie zitten. Een selectie die alleen op Schleck gericht is denk ik. Geen supergoed team ook.

Snap idd ook niet dat ze geen jonge(re) renners hebben meegenomen. Ervaring is niet slecht, maar ik zie op Gallopin na geen jongen voor het wit.

Fuglsang en Gerdemann zullen wellicht de kopmannen voor de Vuelta worden, anders rijden ze geen enkele grote ronde dit jaar.
HR
Puur politiek. Het botert daar totaal niet in de ploeg sinds de fusie en Fuglsang en Gerdeman blijven thuis ten gunste van renners als Horner, Zubeldia en Popovich met wie Bryuneel al jaren rijdt. F Schleck is in staat een goed klassement te rijden maar gezien zijn naar eigen zeggen afnemende vorm en de vele tijdritkilometers is het afwachten wat hij kan klaarspelen. Ik schaal hem in tussen plaats 5-10.
HR
HR

jaaap
Lid 2de elftal

can-o schreef:

(...)

waarom? Zo gek is het niet wat ie zegt. Het is voor hem veel prettiger als niet alle Nederlandse ogen op hem gericht zijn. Dat de pers zich ook s bezig houdt met anderen. Wat dat betreft zit het wel snor: zowel Mollema als Kruiswijk gaan voor een goed klassement, en dan heb je Poels en misschien Westra en Ruigh ook nog.
Bovendien doen er dit jaar misschien wel 18 Nederlanders mee dus de aandacht zal beter verdeeld zijn.
HR
Het gaat niet om aandacht, het gaat om verwachtingen. Gesink is de enige renner die als kopman de tour in gaat dus zal hij die moeten dragen. Of dat prettig is doet er niet toe.
HR
HR

Vedette

jaaap schreef:

(...)

Het gaat niet om aandacht, het gaat om verwachtingen. Gesink is de enige renner die als kopman de tour in gaat dus zal hij die moeten dragen. Of dat prettig is doet er niet toe.
HR
Bullshit, zowel Gesink als Mollema zijn kopman. Kruijswijk is schaduwkopman.

[Dit bericht is veranderd door Daniel Da Cruz Carvalho (op 19 juni 2012 21:11:27).]
HR
HR

Huis
Vedette

jaaap schreef:

(...)

HR
Mollema is net zo kopman als Gesink hoor. Kruijswijk start als schaduwkopman maar wel met ambities voor een goed klassement en de witte trui. Het is niet meer zo als in de jaren met Boogerd. Die was altijd de enige tourhoop voor Rabo en Nederland. Als hij faalde hadden we niet eens een renner bij de eerste 100. Nu hebben we een stuk of 6 renners die top 30 kunnen rijden. Als er dan 1 of 2 van falen staat er wel een ander op.
HRHR
HR

jaaap
Lid 2de elftal

Daniel Da Cruz Carvalho schreef:

(...)

Bullshit, zowel Gesink als Mollema zijn kopman. Kruijswijk is schaduwkopman.
HR
Ik geloof dat niet. Gedeeld kopmanschap is sowieso onzin.
HR
HR

Huis
Vedette

jaaap schreef:

(...)

HR
Wat geloof je daar niet aan?

Van de officiele Rabosite;

De Rabobank wielerploeg start volgende week zaterdag in Luik met zes Nederlanders. Met Bauke Mollema en Robert Gesink gaat de ploeg voor een goed klassement, terwijl Tour-debutant Steven Kruijswijk de schaduwkopman is.

“Toch gaan we met Robert en Bauke Mollema voor een goed klassement.”
HR
HR

jaaap
Lid 2de elftal

Huis schreef:

(...)

Wat geloof je daar niet aan?

Van de officiele Rabosite;

De Rabobank wielerploeg start volgende week zaterdag in Luik met zes Nederlanders. Met Bauke Mollema en Robert Gesink gaat de ploeg voor een goed klassement, terwijl Tour-debutant Steven Kruijswijk de schaduwkopman is.

“Toch gaan we met Robert en Bauke Mollema voor een goed klassement.”
HR
Dat ze het zeggen betekent niet dat zoiets in de praktijk bestaat. Ik begrijp ook niet waarom ze zo moeilijk doen.
HR
HR

Van de film
Legende

En voor het nederlandse publiek is gesink ook gewoon de kopman en de camera van de NOS gaat zometeen naar gesink, niet naar mollema. Dat we hier al hele discussies over gesink hebben gehad en niet over mollema zegt genoeg. En als je kopman bent heb je daarmee om te gaan. Ik heb armstrong, ullrich, beloki, contador en schleck ook nooit horen klagen over verwachtingen. Gesink moet een keer een vent worden en de kopman worden. En als hij dat niet kan moet hij zich maar gaan richten op de amstel en LBL.
HR
HR

can-o
Icoon

Uit: amsterdam
Reg.: 22 juli 2002

Poeh wat een antiGesink stemming hier zeg. Het wordt hem kennelijk nog steeds nagedragen dat hij de tour vorig jaar uitreed maar niet won.

En er zijn genoeg renners die moeite met de verwachtingen hebben, zie cokesnuiver Boonen en pillenslikker Ulrich. Of Armstrong die elke kritische journalist heeft lopen intinmideren. En waarom denk je dat Boom de tour links laat liggen dit jaar?
Ik vind het nogal onschuldig die opmerking van Gesink.
HR
HR

Van de film
Legende

can-o schreef:

Poeh wat een antiGesink stemming hier zeg. Het wordt hem kennelijk nog steeds nagedragen dat hij de tour vorig jaar uitreed maar niet won.

En er zijn genoeg renners die moeite met de verwachtingen hebben, zie cokesnuiver Boonen en pillenslikker Ulrich. Of Armstrong die elke kritische journalist heeft lopen intinmideren. En waarom denk je dat Boom de tour links laat liggen dit jaar?
Ik vind het nogal onschuldig die opmerking van Gesink.
HR
Niemand zegt dat het makkelijk is, maar daarvoor ben je kopman, dat is nou eenmaal niet makkelijk. Als je daar niet mee om kunt gaan moet je geen kopman worden. Armstrong ging er mee om door boos te worden, ullrich ging er mee om door zich af te sluiten van alles en iedereen, daar hoorde je nooit wat over buiten de tour. Basso deed het ook op die manier en beloki van hetzelfde. Contador heeft dan weer een heel open karakter en durft zichzelf te zijn en is daarmee ook een echte leider. Gesink loopt weg, dat is een typisch kenmerk van een non-leider.
HR
HR

Huis
Vedette

Van de film schreef:

(...)

Niemand zegt dat het makkelijk is, maar daarvoor ben je kopman, dat is nou eenmaal niet makkelijk. Als je daar niet mee om kunt gaan moet je geen kopman worden. Armstrong ging er mee om door boos te worden, ullrich ging er mee om door zich af te sluiten van alles en iedereen, daar hoorde je nooit wat over buiten de tour. Basso deed het ook op die manier en beloki van hetzelfde. Contador heeft dan weer een heel open karakter en durft zichzelf te zijn en is daarmee ook een echte leider. Gesink loopt weg, dat is een typisch kenmerk van een non-leider.
HR
Niet helemaal met je eens dat Gesink een wegloper is. Anders was hij vorig jaar wel afgestapt. Hij bleef in de Tour ondanks dat hij en de ploeg wist dat het fysiek niet te doen was. Was hij maar weggelopen.! Hij had moeten zeggen. ''Dikke vinger allemaal, ik ben fysiek niet in staat een topprestatie te leveren. Ajuus!''. Nu bleef hij verkrampt in de Tour om het publiek maar tevreden te stellen en om verkrampt te laten zien dat hij wel karakter had.

Dat hij geen geboren leider is, ben ik met je eens. Gesink presteerde ook het beste toen Menschov er nog was.
HR
HR

Vedette

jaaap schreef:

(...)

HR
Wat jij gelooft of niet gelooft doet me niet zoveel. Ga lekker ergens anders lopen huilen. Gedeeld kopmanschap gebeurt zo vaak in de wielrennerij en er is niks onzinnig aan.

[Dit bericht is veranderd door Daniel Da Cruz Carvalho (op 20 juni 2012 11:53:43).]
HR
HR

Van de film
Legende

Huis schreef:

Niet helemaal met je eens dat Gesink een wegloper is. Anders was hij vorig jaar wel afgestapt. Hij bleef in de Tour ondanks dat hij en de ploeg wist dat het fysiek niet te doen was. Was hij maar weggelopen.! Hij had moeten zeggen. ''Dikke vinger allemaal, ik ben fysiek niet in staat een topprestatie te leveren. Ajuus!''. Nu bleef hij verkrampt in de Tour om het publiek maar tevreden te stellen en om verkrampt te laten zien dat hij wel karakter had.

Dat hij geen geboren leider is, ben ik met je eens. Gesink presteerde ook het beste toen Menschov er nog was.
HR
Weglopen hoeft niet altijd fysiek te zijn. Hij loopt weg voor zijn verantwoordelijkheid. Als hij had gezegd:' zoek het maar uit ik doe dit niet omdat het geen zin heeft' dan toon je ballen en karakter, ook eigenschappen van een leider. Maar nee, hij blijft zitten en probeert er nog het beste van te maken en doet dan huilie huilie zodat het nederlandse publiek hem zo zielig vindt dat ze hem niet veroordelen. Als je een vent bent en je vindt dat je bergop bij de besten van de wereld hoort dan zeg je dat je voor de tourwinst gaat en anders niets en dan eis je ook op dat er minimaal 5 man voor jou in dienst gaan rijden. Dan eis je op dat mollema geen tweede kopman is wat nog nooit heeft gewerkt in welke ploeg dan ook, en maak je hem jouw meesterknecht bergop, samen met kruijswijk.
Want denken we nu werkelijk dat mollema een rit bergop gaat winnen? Denken we dat mollema bergop of in de tijdrit beter gaat zijn dan gesink? Natuurlijk niet, dus moet hij dienst rijden, klaar.
HR
HR

danielson
Bankzitter

Uit: Groningen
Reg.: 11 februari 2012

Het probleem bij Gesink ligt inderdaad in het mentale vlak. Daarom valt hij denk ik ook zoveel in grote rondes. ik heb al een keer eerder aangegeven dat grote renners/leiders in de Tour zelden vallen. Gedeeld kopmanschap lijkt leuk, maar werkt in de praktijk zelden. Overigens heb ik voor deze Tour het meeste vertrouwen in Kruijswijk. Kelderman doet denk ik niet eerder mee dan in 2014. Moet volgend jaar Giro eerst maar eens rijden.
HR
HR

jaaap
Lid 2de elftal

Daniel Da Cruz Carvalho schreef:

(...)

Wat jij gelooft of niet gelooft doet me niet zoveel. Ga lekker ergens anders lopen huilen. Gedeeld kopmanschap gebeurt zo vaak in de wielrennerij en er is niks onzinnig aan.
HR
Natuurlijk is het onzinnig. Gesink heeft een redelijke kans om top5 te rijden. Rabobank gaat dat niet op het spel zetten voor de top20plek voor Mollema.
HR
HR

T-Bag
Legende

Uit: eraard valkenswaard
Reg.: 26 september 2004

In de praktijk komt gedeeld kopmanschap er gewoon op neer dat 1 vd 2 zich door het verloop van de Tour zal moeten opofferen voor degene die vd 2 het hoogst geklasseerd is. Kort door de bocht genomen,je begint met 2 troeven en in het verloop zal blijken wie de enige kopman wordt. B)

Vorige week een mooi voorbeeld in de ronde van Zwitserland. Valverde die zich volledig opoffert voor R Costa,die bij aanvang van de ronde natuurlijk nooit de kopman zou zijn,maar wellicht wel 1 vd 2 ;)

[Dit bericht is veranderd door T-Bag (op 20 juni 2012 16:26:21).]
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet er in de spits?

Sigthorsson
Milik
Klaassen
Kishna
Zivkovic
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 97,9% dat Vitesse wint van NAC. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Ajax-Go Ahead Eagles.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!