Ajax Netwerk
zaterdag 1 november 2014 - 05:02                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 ... 108 »

HR

tomti
Bankzitter

Uit: Barcelona
Vak: -
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 22 mei 2004

quote:HR
Widink schreef:

(...)

Volgens mij doet Rabo dat goed hoor. Ze moeten die Costa eraf rijden en dat kan alleen door de koers hard te maken, dat deden ze al op de voorlaatste klim. Costa had het zoals je kon zien ook erg moeilijk.HR
Dat is waar, maar aan de andere kant was er niemand van de Movistar ploeg in staat achter iemand aan te rijden. Is het dan niet verstandiger om in een eerder stadium Kruiswijk weg te laten rijden? Mocht er dan een andere ploeg tempo gaan rijden of een andere favoriet wegspringen kan Ten Dam nog tempo rijden voor Gesink.

Frank Schleck is natuurlijk niet de minste die dan een versnelling plaatst. Gesink is nog niet zo goed in vorm dat hij die versnelling bij kan houden op het moment.
HR
Gesink heeft inderdaad geen explosieve versnelling. Wat nu vaak gebeurt is dat Gesink moet passen bij een versnelling, zelf tempo blijft rijden en dan na verloop vantijd weer terugkeert. Dat kost veel kracht. Als Gesink een keer de eerste is die aanvalt dan loopt het misschien anders. Waarschijnlijk pakt een Schleck dan redelijk gemakkelijk het wiel, maar de kans dat hij er dan nog overheen klapt is aanzienlijk kleiner geworden. Terwijl het voor Gesink niet zo veel uitmaakt aangezien hij even lang met zn kop in de wind rijdt.
HR
HR

RodyTur10
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Hoogeveen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Jeffrey Gouweleeuw
Reg.: 29 januari 2011

tomti schreef:

Gesink heeft inderdaad geen explosieve versnelling. Wat nu vaak gebeurt is dat Gesink moet passen bij een versnelling, zelf tempo blijft rijden en dan na verloop vantijd weer terugkeert. Dat kost veel kracht. Als Gesink een keer de eerste is die aanvalt dan loopt het misschien anders. Waarschijnlijk pakt een Schleck dan redelijk gemakkelijk het wiel, maar de kans dat hij er dan nog overheen klapt is aanzienlijk kleiner geworden. Terwijl het voor Gesink niet zo veel uitmaakt aangezien hij even lang met zn kop in de wind rijdt.
HR
Wat mij opvalt (zowel in Californië als Zwitserland) is zijn eindschot. Gisteren legde hij op het laatst ook nog even een schitterende sprint op de mat. Het lijkt er op dat zijn explosiviteit is toegenomen, maar dat het een bewuste keuze is om meteen eigen tempo te gaan rijden en zich niet te laten verleiden tot nodeloze inspanningen, die later weer bekopen moeten worden. Als Gesink in de Tour bij de beste klimmers behoort dan zie ik hem een ritje pakken bij aankomst in een klein groepje.
HR
HR

danielson
Bankzitter

Uit: Groningen
Droomaankoop: -
Reg.: 11 februari 2012

RodyTur10 schreef:

(...)

Wat mij opvalt (zowel in Californië als Zwitserland) is zijn eindschot. Gisteren legde hij op het laatst ook nog even een schitterende sprint op de mat. Het lijkt er op dat zijn explosiviteit is toegenomen, maar dat het een bewuste keuze is om meteen eigen tempo te gaan rijden en zich niet te laten verleiden tot nodeloze inspanningen, die later weer bekopen moeten worden. Als Gesink in de Tour bij de beste klimmers behoort dan zie ik hem een ritje pakken bij aankomst in een klein groepje.
HR
Dat viel mij ook op; zal wel iets met toegenomen macht te maken hebben (kijk naar z'n vooruitgang in de tijdritten!), maar wat ik dan weer niet begrijp is dat constante gehark en gepiel op die kleine verzetjes bergop. Nooit zie je hem daar op de macht een gat dichtrijden of zelf demarreren.
HR
HR

Vladimir Nizhevogorov
Regelmatige invaller

Uit: Amsterdam
Vak: 409
Reg.: 20 februari 2003

Is de etappe van vandaag ergens (online?) te volgen?
HR
HR

Nida
Bankzitter

Uploads: 3
Reg.: 10 februari 2005

HR
HR

T-Bag
Legende

Uit: eraard valkenswaard
Reg.: 26 september 2004

Spannende ontknoping,de Rabo´s lijken op tijd in vorm te komen.

[Dit bericht is veranderd door T-Bag (op 17 juni 2012 17:19:26).]
HR
HR

Amsterdam-Oost
Idool

Reg.: 3 mei 2000

Mollema was uitstekend vandaag, dus die paniekverhalen zijn ook op niets gebaseerd. Werkt langzaam naar een goede vorm toe.
HR
HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 26 oktober 2002

Jammer van het parcours. Dat laatste stuk afdeling + 2de cat aankomst hadden ze kunnen weglaten.
De rit had moeten eindigen op die tweede HC berg.

Dan had Schleck de TDS gewonnen, en was Gesink wellicht op het podium geëindigd.
Die paar secondes op Leipheimer had Gsink wel goedgemaakt.
HR
HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

Met nog een paar weken trainen voor de boeg lijkt de vorm van de Rabo's stijgende. Gesink mist nog een klein beetje topvorm maar dat hoeft pas over 3,5 week. Ook F. Schleck lijkt klaar en zal zonder broer Andy vrijuit gaan koersen. Ondanks de vele tijdritkilometers moet Schleck niet uitgesloten worden voor het podium in parijs.
HR
HR

Etienne
Lid 2de elftal

Droomaankoop: Kléber Laude Pinheiro
Reg.: 28 mei 2011

Ik verwacht deze namen zeker in de top-10:
- Gesink
- Schleck
- Froome
- Wiggins
- Valverde
- Cobo
- Nibali
- Rolland
- Samuel Sanchez
- Van den Broeck
HR
HR

danielson
Bankzitter

Uit: Groningen
Reg.: 11 februari 2012

Etienne schreef:

Ik verwacht deze namen zeker in de top-10:
- Gesink
- Schleck
- Froome
- Wiggins
- Valverde
- Cobo
- Nibali
- Rolland
- Samuel Sanchez
- Van den Broeck
HR
Nou, dat biedt weinig ruimte... ;B
HR
HR

El Ernesto
Lid 2de elftal

Reg.: 5 oktober 2006

Dat is dan pech voor bijvoorbeeld Evans .... ;)
HR
HR

Daniel Da Cruz Carvalho Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Reg.: 15 maart 2004

danielson schreef:

(...)

Nou, dat biedt weinig ruimte... ;B
HR
:D :D

Rabo's rijden goed, mag ook weleens worden gezegd. Ben onder de indruk van Gesink, die met nog wat extra kracht bergop weleens een zeer goede Tour zou kunnen gaab rijden. Zou na al het persoonlijk en sportief onfortuin van afgelopen jaar ook prachtig zijn.
HRHR
HR

Huis
Vedette

Daniel Da Cruz Carvalho schreef:

(...)

:D :D

Rabo's rijden goed, mag ook weleens worden gezegd. Ben onder de indruk van Gesink, die met nog wat extra kracht bergop weleens een zeer goede Tour zou kunnen gaab rijden. Zou na al het persoonlijk en sportief onfortuin van afgelopen jaar ook prachtig zijn.
HR
Inderdaad. Bizar eigenlijk dat hij met een pin in zn been en dus nog niet op 100% zo'n hoog niveau haalt. Als hij de 1e week zonder schade doorkomt zal het vertrouwen groeien en zal hij best wel eens hoog kunnen eindigen.
HR
HR

Bugno
Vedette

Vak: 429
Reg.: 21 november 2002

Allemaal weer inschrijven op Sportpools.net mannen, subleague Ajax Netwerk!
HR
HR

Vedette

Zoekfunctie doet het niet?
HR
HR

MijnclubAFCA
International

Vak: 420
Reg.: 1 juni 2009

Fränk Schleck wil geen kopman zijn tijdens de Tour

RadioShack Nissan-TrekFränk Schleck eindigde als tweede in de Ronde van Zwitserland. De Luxemburger reed een opvallende rittenkoers en diende, na de kritiek over zijn opgave in de Giro, iedereen van repliek. Na het forfait van broer Andy lijkt de oudste van de Schlecks de logische nieuwe kopman van RadioShack-Nissan-Trek, maar zelf houdt hij de druk af. ‘Ik wil geen kopman zijn. Ik kan niet op topniveau blijven presteren.'

Zelf stelde Fränk Schleck ruim een uur na de wedstrijd, aan de ploegbus, dat hij niet ontgoocheld was om het missen van de eindzege in de Ronde van Zwitserland, maar zijn lichaamstaal vlak na de finish sprak boekdelen. Over zijn stuur gebogen, zocht hij steun bij zijn echtgenote Martine en hijgde hij minutenlang na. De Luxemburger had alles gegeven in de slotetappe naar Sörenberg.

Schleck: ‘We hebben mee de koers gemaakt en ons als team getoond. Ik heb een leuke week achter de rug. Kijk, het feit dat ik hier tweede ben en andere renners van de ploeg een goede uitslag reden, bewijst dat we ons niets aantrekken van alle heisa rond het team. Het uitvallen van Andy voor de Tour is heel jammer, de affaire Armstrong/Bruyneel heeft geen betrekking op ons team. We hebben dat allemaal overleefd en er ons niet door laten afleiden. De resultaten spreken voor zich.'

Zie je deze Ronde van Zwitserland nu als een voorbereiding voor de Tour de France?

‘Neen, helemaal niet. Ik heb al meer dan vijftig koersdagen op de teller (45 eigenlijk, nvdr.). Ik deed de voorbereiding op de Ardense klassiekers, dan moest ik onverwacht naar de Giro (door het uitvallen van Fuglsang, nvdr.) die ik bijna volledig uitreed, dan de Ronde van Luxemburg en nu Zwitserland. Natuurlijk, dat was allemaal niet voorzien en het waren speciale omstandigheden waaraan niemand schuldig is, maar ik ben geen machine. Je moet realistisch zijn. Ik ben nu al zeer mager en in topvorm, ik kan dit niveau niet blijven volhouden.'

Wil je nog wel naar de Tour of kies je liever voor de Vuelta, samen met je broer Andy?

‘Natuurlijk ga ik nog, maar niet als leider. Daarin heb ik geen zin. Ik wil niet dat er druk op mij komt nu Andy is uitgevallen.'

Nochtans werd je vorig jaar derde in Parijs, het kopmanschap is dan toch een logisch gevolg?

‘Misschien wel, maar niet met deze voorbereiding, niet als je al zoveel gekoerst hebt. Kijk: Alberto Contador is het beste bewijs. Vorig jaar won hij de Giro en daarvoor betaalde hij een prijs in de Tour. Hij was er niet sterk genoeg en dan heeft hij nog niet eens gekoerst tussen de Giro en de Tour, zoals ik dat nu wel doe. Hoe zou ik het dan wel voor elkaar krijgen om het kopmanschap van de ploeg te dragen. Dat kan niet.'

Heb je dat al besproken in het team?

‘Nog niet, daar was nog geen tijd voor. Door al die koersdagen heb ik zelfs nog geen Touretappes kunnen verkennen. Ik wil niet het etiket van leider, want dan kan iedereen, bij een tegenvallende prestatie, achteraf klagen dat ik niet goed genoeg was.'

Wie dan wel binnen de ploeg?

‘Dat moeten we nog bespreken. Er zijn genoeg opties, genoeg sterke jongens in het team. Klöden misschien. Ik wil nu eerst en vooral herstellen van deze Ronde van Zwitserland. Hoe de Tour verloopt, zien we wel bij de start in Luik.'

Gesink heeft dus temaken gehad met een betere klimmer die ook nog eens in topvorm was, is.... Maakt het misschien alleen nog maar mooier wat hij heeft laten zien.

Gesink moet voor de eerste week niet te veel tijd verliezen, met die domme sprintjes heuvel op.(meer iets voor poels) En die linke korte steile klim aan het einde van de eerste week. De 2 grote tijdritten zijn in zijn voordeel ( 41,5k en 53,5k ) Wiggens en evens zullen waarschijnlijk een maatje te groot zijn, maar voor de rest kan het alle kanten op. Hij kan zomaar 3de worden maar 8ste kan ook...

Voor ons als kijker is het schema echt zeer tegenvallig, weinig klim werk waar we vuurwerk kunnen verwachten. En hoe goed is Sky, het is niet te hopen dat zei de tour in een wurggreep nemen..

[Dit bericht is veranderd door MijnclubAFCA (op 18 juni 2012 14:39:58).]
HR
HR

Huis
Vedette

Verklaard inderdaad veel over de vorm van Schleck. Hij was vooral bergop veel beter dan de rest. Hij is nu al op topniveau en zal niet beter worden richting de Tour, waar de Rabo's en leipheimer o.a. wel in opbouw waren.

Vraag ik mij wel af; wie dan wel bij Radioschack.? Kloden niet gezien, Fuglsang niet, Horner niet. Wordt vrij karige Tour voor ze.
HR
HR

Vedette

Ja, hij heeft er een korte tijd bijgereden voor Jan Lul en Contador won vorig jaar de Giro, reed daarna ook nog het Spaans kampioenschap trouwens. Ik snap zijn punt, maar wel een slechte vergelijking.
HR
HR

Etienne
Lid 2de elftal

Droomaankoop: Kléber Laude Pinheiro
Reg.: 28 mei 2011

El Ernesto schreef:

Dat is dan pech voor bijvoorbeeld Evans .... ;)
HR
O ja vergeten :)

Huis schreef:

Verklaard inderdaad veel over de vorm van Schleck. Hij was vooral bergop veel beter dan de rest. Hij is nu al op topniveau en zal niet beter worden richting de Tour, waar de Rabo's en leipheimer o.a. wel in opbouw waren.

Vraag ik mij wel af; wie dan wel bij Radioschack.? Kloden niet gezien, Fuglsang niet, Horner niet. Wordt vrij karige Tour voor ze.
HR
Schleck gaat voor het podium en eigenlijk ook voor de eindzege. Ik verwacht dat Fuglsang, Gerdemann of Monfort ook voor het klassement mogen gaan rijden. Klöden is ook uit vorm en misschien wordt hij ook wel te oud.

[Dit bericht is veranderd door Etienne (op 18 juni 2012 16:38:35).]
HR
HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 26 oktober 2002

RaboTourploeg 2012 is bekend:

01.Gesink
02.Mollema
03.Kruijswijk
04.Luis Leon Sanchez
05.Ten Dam
06.Tjallingii
07.Tankink
08.Wynants
09.Renshaw

Geen Garate, Barredo en Niermann dus, wat ik wel verrassend vind aangezien het de vaste maatjes zijn van Gesink.
Ik vind het wel een leuke ploeg. Deze ploeg mist gewoon een absolute hardrijder op alle terreinen zoals Schleck dat wel heeft met Cancellara en Montfort.
HR
HR

Widink
Moderator

Uit: Didam
Reg.: 11 april 2006

champy95 schreef:

RaboTourploeg 2012 is bekend:

01.Gesink
02.Mollema
03.Kruijswijk
04.Luis Leon Sanchez
05.Ten Dam
06.Tjallingii
07.Tankink
08.Wynants
09.Renshaw

Geen Garate, Barredo en Niermann dus, wat ik wel verrassend vind aangezien het de vaste maatjes zijn van Gesink.
Ik vind het wel een leuke ploeg. Deze ploeg mist gewoon een absolute hardrijder op alle terreinen zoals Schleck dat wel heeft met Cancellara en Montfort.
HR
Mooie tourploeg inderdaad, leuk om weer 6 Nederlanders te zien bij Rabo.
Ik denk dat je Tjallingii en Tankink onderschat, dat zijn aardige hardrijders hoor. Goed Cancellara is een klasse apart natuurlijk.

Verrassend dat Niermann niet mee is, toch een zekerheidje de afgelopen jaren.

Wat gaat de rol van Wynants zijn?
HR
HR

Amsterhammer
Idool

Reg.: 31 juli 2005

Wilco Kelderman bestaat niet

Het kan zijn dat u nog nooit van Wilco Kelderman gehoord heeft. Mocht dat het geval zijn: houden zo. Ik vraag u vriendelijk om meteen te stoppen met het lezen van deze column.

Door Thijs Zonneveld

Het kan ook zijn dat u wel van Wilco Kelderman gehoord heeft. Dan weet u vast ook dat hij bij Rabobank fietst en afgelopen week de jongerentrui in het Criterium du Dauphiné won. 21 Jaar oud is het joch pas, maar hij deed nauwelijks onder voor de beste ronderenners van het moment.

In de lange tijdrit werd hij doodleuk vierde - ruim voor Tourwinnaar Cadel Evans, en bergop verloor hij nauwelijks terrein. Wilco fietste niet goed, Wilco fietste angstaanjagend goed. Wat hij deed kon eigenlijk niet.

21-Jarige jochies horen met grote ogen om zich heen te kijken en blij zijn als ze op tijd binnen komen in de gruppetto - ze horen niet mee te doen in de top tien van het klassement van de Kleine Tour.

Moeras

Het was maar goed dat er elders in Europa nog een voetbaltoernooitje werd gespeeld, anders waren we er meteen met z'n allen bovenop gesprongen en was Wilco gebombardeerd tot potentieel Tourwinnaar. Verwachtingen opkloppen, daar zijn wij in Nederland namelijk sterk in.

Met alle gevolgen van dien: zodra er een renner is die kan tijdrijden én kan klimmen, dan eisen we dat hij binnen een paar jaar op het podium in Parijs staat. We roepen zo hard dat we er zelf in gaan geloven, en voordat we het weten is zo'n jonge renner verzopen in een moeras van verwachtingen.

Neem Remmert Wielinga - half mens, half buffel. Hij reed in de Dauphiné van 2003 zomaar ineens met de beste renners van de wereld omhoog en werd halsoverkop geselecteerd voor de Tour van dat jaar.

Het liep uit op een fiasco: Remmert (eigenlijk is dat ook geen naam voor een wielrenner) gaf gedesillusioneerd op en zou er nooit meer bovenop komen. Hij bekende later dat hij pelotonvrees had - een nogal lastige handicap voor een wielrenner.

Neem Pieter Weening. Hij was nog niet goed en wel begonnen aan zijn avontuur in het profpeloton toen Bert Wagendorp hem bij wijze van literair experiment naar een toekomstige Touroverwinning besloot te schrijven.

Hartstikke leuk, totdat iedereen het serieus begon te nemen. Van Pieter werd niets minder verwacht dan een Tourzege. Weening was er op een gegeven moment 'helemaal klaar mee' en nam genoegen met een rol als knecht.

Thomas Dekker

Neem Thomas Dekker. Als iemand het zou moeten doen, dan was hij het. Daar was hij het zelf trouwens helemaal mee eens. Maar Thomas kon het geduld niet opbrengen om langzaam te groeien; hij zocht de gele trui in een spuit en werd betrapt.

Maar Wilco Kelderman is niet Remmert Wielinga, Pieter Weening of Thomas Dekker. En hij is ook niet Robert Gesink of Bauke Mollema. In zijn onvolgroeide lichaam schuilt een motor met ongeloofwaardig veel pk's: bij de laboratoriumtests in januari scoorde hij het hoogste van de hele Rabo-ploeg.

Met zijn mentale weerbaarheid is ook niet veel mis: nadat hij hard op zijn hoofd was gevallen in de Ronde van Catalonië moest de dokter van de ploeg hem verbieden om de eerstvolgende wedstrijd te rijden. Wilco was woest. Wat kon hem die koppijn nou schelen - hij wilde koersen!

Heel misschien wint Wilco Kelderman, ooit, als alles meezit, wel de Tour. Maar dat kunnen we beter nog even geheim houden. Hoe minder aandacht en druk, hoe groter de kans dat hij ooit in de buurt komt. U heeft deze column dus niet gelezen. Wilco Kelderman bestaat niet.

Nog niet.

Ik verheug me ontzettend op de toekomst van Wilco! B)

(mijn bold) http://www.nusport.nl/thijs-zonneveld/2833050/wilco-kelderman-bestaat-niet.html
HR
HR

MijnclubAFCA
International

Vak: 420
Reg.: 1 juni 2009

Widink schreef:

(...)

Mooie tourploeg inderdaad, leuk om weer 6 Nederlanders te zien bij Rabo.
Ik denk dat je Tjallingii en Tankink onderschat, dat zijn aardige hardrijders hoor. Goed Cancellara is een klasse apart natuurlijk.

Verrassend dat Niermann niet mee is, toch een zekerheidje de afgelopen jaren.

Wat gaat de rol van Wynants zijn?
HR
Bram is de koerskapitein en de twee Maartens zijn de luitenants voor de klassementsrenners.
HR
HR

Bugno
Vedette

Vak: 429
Reg.: 21 november 2002

Daniel Da Cruz Carvalho schreef:

Zoekfunctie doet het niet?
HR
Que? Je kunt de subleague niet vinden? Bij mij stond ie er automatisch, dus hoefde niet te zoeken.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax proberen het contract van Moisander te verlengen?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 8,1% dat FC Utrecht wint van Vitesse. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-FC Dordrecht:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!