Ajax Netwerk
vrijdag 25 april 2014 - 08:35                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 ... 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 ... 108 »

HR

Amsterhammer
Idool

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 31 juli 2005

quote:HR
Daniel Da Cruz Carvalho schreef:

Haha, ik postte op cyclingnews ook al zoiets. Is he man? Is he God? No, he's Wilco Kelderman.
HR
Dus, je bent Spine Concept? CN is me te groot en er zijn te veel trolls, ik post daar amper in de race gedeelte, eigenlijk alleen in de Cafe forum. Voor de dagelijkse plezier zit ik op http://velorooms.com/index.php - kan ik je aanbevelen, zitten ook een hoop Nederlanders op, maar wel in het Engels. ;)
HR
HR

RodyTur10
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Hoogeveen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Jeffrey Gouweleeuw
Reg.: 29 januari 2011

Goede prestatie ook van Weening (5e) in deze etappe. Sky is echt ijzersterk. Gaat een saaie Tour worden, tenzij Wiggins nu al op zijn hoogtepunt is. Froome reed ook heel makkelijk en was vorig jaar in de Vuelta bergop sterker dan Wiggins, ook een kandidaat voor een topklassering. Wel een hoop Nederlanders die leuke dingen kunnen gaan doen in de bergen met Gesink, Mollema, Kruijswijk, Poels, Weening (en Ten Dam, Hoogerland, Westra?, Ruijgh?).
HR
HR

danielson
Regelmatige invaller

Uit: Groningen
Reg.: 11 februari 2012

Wiggins wint de Tour op zeker niet; is niet tegen de druk bestand en klimt (als het er op aankomt) toch te slecht.Wie hem wel wint, is moeilijk te voorspellen; ik zou denken Andy Schleck, maar die is nu nog slechter dan vorig jaar rond deze tijd (toen hij overigens in Zwitsreland reed). Zal de eerste week van de Tour nodig hebben om in vorm te komen, als hem dat uberhaupt al lukt.
HR
HR

Loki
Vedette

Reg.: 14 februari 2009

RodyTur10 schreef:

Goede prestatie ook van Weening (5e) in deze etappe. Sky is echt ijzersterk. Gaat een saaie Tour worden, tenzij Wiggins nu al op zijn hoogtepunt is. Froome reed ook heel makkelijk en was vorig jaar in de Vuelta bergop sterker dan Wiggins, ook een kandidaat voor een topklassering. Wel een hoop Nederlanders die leuke dingen kunnen gaan doen in de bergen met Gesink, Mollema, Kruijswijk, Poels, Weening (en Ten Dam, Hoogerland, Westra?, Ruijgh?).
HR
De tour is iets anders dan de Vuelta. Evans/Schleck/Gesink/VDBroeck zijn de favorieten. Ook Froome acht ik sterker dan Wiggins.
HR
HR

Daniel Da Cruz Carvalho Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 15 maart 2004

Amsterhammer schreef:

(...)

Dus, je bent Spine Concept? CN is me te groot en er zijn te veel trolls, ik post daar amper in de race gedeelte, eigenlijk alleen in de Cafe forum. Voor de dagelijkse plezier zit ik op http://velorooms.com/index.php - kan ik je aanbevelen, zitten ook een hoop Nederlanders op, maar wel in het Engels. ;)
HR
Nee, ik ben 'Der Effe'. Ik vind CN wel leuk, je kunt er snel uitslagen checken aangezien er veel mensen zitten die alles posten. Zitten wel een aantal trolls, maar ach, die heb je overal. Bedankt voor de aanrader, zal eens een kijkje nemen.
HR
HR

danielson
Regelmatige invaller

In Ronde van Zwitserland (aankomst bergop) doet Kruijswijk het nog het best (30 sec. achter Costa en Schleck), maar laten Gesink (op 1 min.) en Mollema (op minuten) zien nog (ver) van hun tourvorm verwijderde te zijn. De manier waarop Gesink reed (zat weer ouderwets te zwoegen op z'n pielverzetje) verraadt verder weinig goeds.
HR
HR

RodyTur10
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Hoogeveen
Droomaankoop: Jeffrey Gouweleeuw
Reg.: 29 januari 2011

danielson schreef:

In Ronde van Zwitserland (aankomst bergop) doet Kruijswijk het nog het best (30 sec. achter Costa en Schleck), maar laten Gesink (op 1 min.) en Mollema (op minuten) zien nog (ver) van hun tourvorm verwijderde te zijn. De manier waarop Gesink reed (zat weer ouderwets te zwoegen op z'n pielverzetje) verraadt verder weinig goeds.
HR
Gewoon je ogen sluiten en ervan uitgaan dat het komt door de afgelopen hoogtestage, wat negatieve effecten kan hebben op de korte termijn. Rabobank heeft dit jaar alles op de Tour gezet en alle kopmannen gaan naar Frankrijk, dus een teleurstelling is voor zowel de renners, de ploegleiding als het publiek onacceptabel.

Dus gewoon:

Gesink: minimaal: top 5 klassement, doel: podium halen
Mollema: minimaal: top 15 klassement, doel: ritzege/top 10
Kruijswijk: minimaal: bij beste 20 klimmers, doel: meesterknecht/top 15
Sánchez: minimaal: etappezege, doel: 2 etappezeges/top 15
Ten Dam: minimaal: bij beste 30 klimmers, doel: bij beste 20 klimmers
Barredo: minimaal: top 5 in etappe, doel: etappezege
Breschel: minimaal: top 3 in etappe, doel: etappezege
Tjallingii: minimaal: kopmannen bijstaan op het vlakke, doel: top 10 tijdrit
Tankink: wegkapitein
HR
HR

danielson
Regelmatige invaller

Mmm, Gesink zelf weet het niet:

Damn! Disappointed about today's result! Tour de Suisse isn't finished, but this is far from how I wanted it to start! No real explanation.17 minuten 36 seconden geledenDoor Robert Gesink
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Gesink rijdt altijd slecht zonder goede verklaring. Ik weet de verklaring wel. Tis gewoon niet zo'n heel goede renner.
HR
HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

Van de film schreef:

Gesink rijdt altijd slecht zonder goede verklaring. Ik weet de verklaring wel. Tis gewoon niet zo'n heel goede renner.
HR
Een goeie Gesink deklasseert dit hele veld als het bergop gaat. Hij is 2 dagen terug van een hoogtestage. Het is niet meer dan logisch dat en renner daar de eerste dagen negatief op reageert. Natuurlijk zal hij daarvan balen en had hij beter willen zijn, maar hij zal groeien in de ronde en er beter uitkomen. Dat is de bedoeling. Parijs is nog ver :D ;)
HR
HR

Kluivert_beste_9_ooit
International

Uit: Antwerpen-Borgerhout
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 november 2010

Zeg ik nu iets geks als er wellicht hoop gloort op een Nederlandse Tourzege?
Andy Schleck is nou niet bepaald in vorm en heeft veel pijn.
Een Evans gaat zijn stukje van vorig jaar niet herhalen verwacht ik.
Dan zou je toch denken: er liggen kansen voor een Gesink of iemand anders? Of ben nu héél naief? ;)

[Dit bericht is veranderd door Kluivert_beste_9_ooit (op 10 juni 2012 20:17:42).]
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Huis schreef:

Een goeie Gesink deklasseert dit hele veld als het bergop gaat. Hij is 2 dagen terug van een hoogtestage. Het is niet meer dan logisch dat en renner daar de eerste dagen negatief op reageert. Natuurlijk zal hij daarvan balen en had hij beter willen zijn, maar hij zal groeien in de ronde en er beter uitkomen. Dat is de bedoeling. Parijs is nog ver :D ;)
HR
Ik ben blij dat jij het voor hem in vult. Gesink is op een goede dag bergop moeilijk te verslaan, hoewel ik hem nog nooit in topvorm tegen een andy schleck of contador in topvorm heb gezien. Het punt is een beetje dat gesink bijna nooit een goede dag heeft. En als die er al een heeft dan heeft hij, natuurlijk op onverklaarbare wijze, er wel weer 6 slechte dagen tussen zitten.
HR
HR

Huis
Vedette

Van de film schreef:

(...)

Ik ben blij dat jij het voor hem in vult. Gesink is op een goede dag bergop moeilijk te verslaan, hoewel ik hem nog nooit in topvorm tegen een andy schleck of contador in topvorm heb gezien. Het punt is een beetje dat gesink bijna nooit een goede dag heeft. En als die er al een heeft dan heeft hij, natuurlijk op onverklaarbare wijze, er wel weer 6 slechte dagen tussen zitten.
HR
Hij heeft idd nog nooit in topvorm geduelleert tegen Contador en Schleck. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat die in topvorm gewoon (nog) beter zijn. Echter is Contador er niet bij komende Tour en is Andy verschikkelijk slecht momenteel. Wiggings gaat zonder valpartijen of ziekte de Tour winnen, maar daarchter zie ik Geisnk in een groep van een man of 10 zeker tot podiumkandidaat.
HRHR
HR

the farmer
Vedette

Reg.: 26 november 2006

Leuk stukje van Mart.
HR
HR

Loki
Vedette

Reg.: 14 februari 2009

Dauphine en tour de suisse zijn irrelevante wedstrijden qua resultaat (natuurlijk heel belangrijk als trainingswedstrijd). Andy Schleck heeft hier nog nooit goed gereden. EN die heeft de tour al gewonnen en heel wat 2de plaatsen en bergritten gewonnen.

Zelfs de eerste week van de tour is het belangrijk dat je gewoon emerijdt en nog verbeterd ipv je te laten zien energie te verspillen of al topvorm te hebben. De eerste belangrijke bergrit of lange tijdrit moet de eerste topvormdag zijn idealiter. Proloog is ook onzin.

@ rodytur: Die doelen zijn onzin. Kruiswijk heeft geen doel die gaat de eerste keer en moet gewoon meerijden en wat knechten en zien waar het schip strand.

Niermann zal ook meegaan denk ik, samen met Tanking, TJallingi en Ten dam pure knechten zonder eigen koersdoel. LL sanchez en barredo zijn rittenkapers inderdaad en voor de rest ook knechten of tactisch te gebruiken in een bergrit. Mollema is je 2de man die top 15 moet rijden in zijn eerste tour inderdaad, en Gesink meot inderdaad minimaal top 5 rijden, al denk ik dat ie hem kan winnen.

Zaterdag 7 en maandag 9 juli (tijdrit) eerste afspraken. Proloog en al die heuvelritten: meerijden al is La planche des belles filles zeer veraderlijk.

Dan is 11 juli nog gevaarlijk met de Grand colombier. En die dag daarna is meteen de koninginnerit met 4 cols in 148 kilometer 4500 meter hoogteverschil.

Daarna wat overgangsritten. Waarbij ik zondag 15 juli een gevaarlijke vind met de Mur de Peguere.

En dan 18 en 19 juli 2 zware pyreneenritten. 4000 en 3500 hoogtemeters + lastige finales. EN dan ngoe en lange zware tijdrit, dan moet er nog voldoende in de tank zitten 54 km tegen de klok (de eerste tijdrit is 41 kilometer), maar op het einde van de tour wordt met minuten gestrooid.
HR
HR

danielson
Regelmatige invaller

Kluivert_beste_9_ooit schreef:

Dan zou je toch denken: er liggen kansen voor een Gesink of iemand anders? Of ben nu héél naief? ;)
HR
ja ;)
HR
HR

Huis
Vedette

Kluivert_beste_9_ooit schreef:

HR
:D :D . Top 5 en als het heel erg meezit podium. Maar ik zie niemand anders dan Wiggings de Tour winnen.
HR
HR

Koning Ajax
Lid 2de elftal

Reg.: 23 september 2010

Er zijn ook maar drie aankomsten bergop in deze tour. En volgens mij relatief veel tijdritkilometers. Het kan natuurlijk wel een bijzonder mooie tour worden. Vier Nederlands bij de top 20 zou moeten kunnen. Tenzij 1 Rabo het echt goed gaat doen en de de anderen moeten knechten.

En dan reken ik niet op Ruijgh.
HR
HR

Albatros
Bankzitter

Uit: Spakenburg
Reg.: 14 augustus 2003

'Geen Andy Schleck in Tour door gebroken ruggenwervel'

Andy Schleck zou volgens het Luxemburgse RTL een ruggenwervel gebroken hebben. Als dat zo is, zou dat betekenen dat de jongste van de Schleck-broers waarschijnlijk niet zal kunnen deelnemen aan de Ronde van Frankrijk.
Schleck reed vorige week de Dauphiné Libéré, maar kwam daar ten val tijdens de tijdrit na een windstoot. Schleck besloot om uit de Dauphiné te stappen omdat het te veel last had, maar nu zou de aard van de blessure erger zijn dan gedacht. Schleck zou zeker een week niet op zijn fiets mogen kruipen, en dat terwijl hij nog helemaal niet de goede vorm te pakken heeft.

Schleck en zijn team RadioShack-Nissan hebben het bericht van RTL nog niet bevestigd, maar om 16 uur deze namiddag zal er een persconferentie zijn.HR
Bron: De Standaard

Ai ai, erg jammer!
HR
HR

Huis
Vedette

Geen Schleck is erg ongunstig voor het koersverloop en ook voor onze Rabotoppers. Met Schleck hadden Rabo en de andere klimmers een stevige bondgenoot om aan te vallen. Sky( Wiggins) en BMC( Evans) dienen kapotgereden te worden gezien hun tijdritkwaliteiten. Anderzijds wel een extra kansje voor Gesink om podium te rijden. :)
HR
HR

Vaart erin
Vedette

Vak: 422
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 8 februari 2009

Huis schreef:

Geen Schleck is erg ongunstig voor het koersverloop en ook voor onze Rabotoppers. Met Schleck hadden Rabo en de andere klimmers een stevige bondgenoot om aan te vallen. Sky( Wiggins) en BMC( Evans) dienen kapotgereden te worden gezien hun tijdritkwaliteiten. Anderzijds wel een extra kansje voor Gesink om podium te rijden. :)
HR
Rabobank valt niet aan. Nooit.
HR
HR

Huis
Vedette

Vaart erin schreef:

(...)

Rabobank valt niet aan. Nooit.
HR
Nee en daarom hadden ze in Radioschack een bondgenoot. Als Schleck aanvalt moet Gesink wel mee namelijk. Nu zal dat minder zijn.
HR
HR

Amsterhammer
Idool

Heel erg jammer voor de Tour. Misschien krijgen we straks een Andy-Alberto revanche in de Vuelta?
HR
HR

Tulband
Lid 2de elftal

Vak: 424
Reg.: 11 oktober 2004

blijft wel erg weinig over zo zeg qua mensen die het vermogen hebben om weg te rijden bergop of vergis ik me hierin
HR
HR

Amsterhammer
Idool

Toch weer zaak tegen Armstrong

Het Amerikaanse antidopingagentschap heeft oud-wielrenner Lance Armstrong officieel beschuldigd van het gebruik van doping.

De Amerikaan zou zijn zeven Tour-zeges kwijt kunnen raken en mag per direct niet meer meedoen aan triatlons.

Het USADA beschuldigt Armstrong van (de bevordering van) het gebruik van epo, testosteron, groeihormonen, steroïden en bloedtransfusies. Het agentschap zegt bewijzen te hebben die zijn verzameld in een onderzoek naar de ploegen van de Texaan. Ploegleider Johan Bruyneel en twee artsen worden ook beschuldigd.

In februari werd een onderzoek van de Amerikaanse overheid naar Armstrongs mogelijke dopinggebruik nog gesloten.

http://nos.nl/artikel/383627-toch-weer-zaak-tegen-armstrong.html

http://www.washingtonpost.com/sports/othersports/lance-armstrong-faces-fresh-doping-charges-from-usada/2012/06/13/gJQAefnPaV_story.html

USADA’s letter, dated June 12, alleges that Armstrong and five former cycling team associates — three doctors including Italian physician Michele Ferrari, one trainer and team manager Johan Bruyneel— engaged in a massive doping conspiracy from 1998 to 2011, and that “the witnesses to the conduct described in this letter include more than ten (10) cyclists . . .”

All of the six, including trainer Jose Pepi Marti of Switzerland and doctors Pedro Celaya of Luxembourg and Luis Garcia del Moral of Spain, face competition bans. USADA put all of the alleged violations in one letter, it stated, because it considers the six defendents part of a “long running doping conspiracy.”

The letter specifically alleges that “multiple riders with firsthand knowledge” will testify that Armstrong used EPO, blood transfusions, testosterone and masking agents, and that he distributed and administered drugs to other cyclists from 1998 to 2005. The letter alleges that numerous witnesses will testify that Armstrong also used human growth hormone before 1996.
HR
Marti blijkt de trainer van Contador to zijn, terwijl een van de artsen (ik denk de Spanjard) direkt verbonden is aan RSNT. Er hangt ook de verdenking dat het openbaar maken slechts enkele dagen geleden van het met pensioen gaan van George Hincapie in verband met deze zaak staat - en ook het niet selecteren van Horner voor de tourploeg.

Deze ontwikkeling kan nog gigantische gevolgen opleveren. :denk
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax Hakim Ziyech kopen?

Ja
Nee
Alleen als er een speler vertrekt
geen idee...

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 30,4% dat FC Utrecht wint van Vitesse. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Heracles Almelo-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!