Ajax Netwerk
zondag 20 april 2014 - 12:45                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 108 »

HR

Kluivert_beste_9_ooit
International

Uit: Antwerpen-Borgerhout
Vak: -
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 november 2010

quote:HR
BoudStyle schreef:

(...)

Ik zou zeggen lees je in: http://www.xtri.com/industry-buzz/detail/284-itemId.511711409.html

De tijd dat de feiten voor Armstrong zullen spreken zijn nog voor het einde van dit jaar voorbij. Hier mag je me zeker in 2012 op terug pakken mag het niet zo zijn. Kans zal waarschijnlijk minimaal zijn.
Armstrong is een gebruiker van het ergste soort, iedereen neertrappen die gebruikt terwijl hij het net zo hard doet. Zoals ik al zei: Carl Lewis nummer 2, en waarschijnlijk nog een tandje hypocrieter.
HR
Bedankt voor je helderziendheid. Voortaan eventjes normaal doen lijkt me wat beter.
HR
HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 26 oktober 2002

goeie ronde voor Rabo:

Top 10 AK
Roze trui voor enkele dagen
1 dagzege
Kruijswijk: jammer van die mindere dag op de Etna. Anders was de witte trui voor het grijpen
HR
HR

spelbos
Legende

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: -
Reg.: 1 juli 2006

En nog steeds is Contador met of zonder doping ongeslagen in de grote Rondes.
Kijken of hij de Tour mag rijden, daar zal de tegenstand van een iets zwaarde kaliber zijn.
HR
HR

RO1007
Vedette

Uit: Almere
Reg.: 6 februari 2004

spelbos schreef:

Kijken of hij de Tour mag rijden, daar zal de tegenstand van een iets zwaarde kaliber zijn.
HR
;)
HR
HR

Dmitri Karamazov
Lid 2de elftal

Reg.: 31 augustus 2010

spelbos schreef:

HR
In zijn eerste Tour de France werd hij 31e, voor de rest elke grote Ronde waaraan hij deelnam gewonnen. Indrukwekkend.

Rabobank heeft toch wel een sterke ploeg voor de toekomst met Gesink, Mollema, Kruijswijk, Slagter en Ten Dam, die al wat ouder is maar ook goed mee kan in de bergen. Daarnaast natuurlijk nog LL Sanchez en Garate.

Toch zie ik niemand Contador van de overwinning afhouden in Frankrijk, als hij mag starten.
HR
HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

Dmitri Karamazov schreef:

(...)

In zijn eerste Tour de France werd hij 31e, voor de rest elke grote Ronde waaraan hij deelnam gewonnen. Indrukwekkend.

Rabobank heeft toch wel een sterke ploeg voor de toekomst met Gesink, Mollema, Kruijswijk, Slagter en Ten Dam, die al wat ouder is maar ook goed mee kan in de bergen. Daarnaast natuurlijk nog LL Sanchez en Garate.

Toch zie ik niemand Contador van de overwinning afhouden in Frankrijk, als hij mag starten.
HR
Rabo heeft zeker toekomst, maar ik zie jongens als Mollema en Kruiswijk toch liever voor hun eigen kansen gaan in een Giro of Vuelta dan knechten voor Gesink in de Tour. Overigens is het jammer dat Gesink nooit de Giro rijdt. Ik snap wel dat de Tour commercieel aantrekkelijker is, maar met al die aankomsten bergop is de Giro een uitermate geschikte ronde voor hem. In dit deelnemersveld had hij op zeker een podiumplaats gehaald achter Contador. Misschien in de toekomst.
HR
HR

Dmitri Karamazov
Lid 2de elftal

Huis schreef:

(...)

Rabo heeft zeker toekomst, maar ik zie jongens als Mollema en Kruiswijk toch liever voor hun eigen kansen gaan in een Giro of Vuelta dan knechten voor Gesink in de Tour. Overigens is het jammer dat Gesink nooit de Giro rijdt. Ik snap wel dat de Tour commercieel aantrekkelijker is, maar met al die aankomsten bergop is de Giro een uitermate geschikte ronde voor hem. In dit deelnemersveld had hij op zeker een podiumplaats gehaald achter Contador. Misschien in de toekomst.
HR
Ben ik het helemaal mee eens. Jongens als Kruiswijk en Mollema moet je gewoon als kopman laten starten in de Vuelta en Giro met wat jonge jongens en een oudere wegkapitein er omheen en niet gebruiken als knecht voor Gesink.

Ik denk ook wel dat Gesink achter Contador hier de beste van de rest had geweest. Zeker gezien zijn sterk verbeterde tijdrit.
Volgens mij rijdt hij later dit jaar ook nog de Vuelta, dus wie weet wat ie daar nog kan laten zien.
Al zal een Vuelta na de Tour zeker niet meevallen.

[Dit bericht is veranderd door Dmitri Karamazov (op 30 mei 2011 18:09:25).]
HR
HR

jaaap
Lid 2de elftal

Reg.: 9 oktober 2004

Huis schreef:

(...)

. In dit deelnemersveld had hij op zeker een podiumplaats gehaald achter Contador. HR

Dmitri Karamazov schreef:

(...)

Ik denk ook wel dat Gesink achter Contador hier de beste van de rest had geweest. Zeker gezien zijn sterk verbeterde tijdrit.
HR
Volgen jullie het wielrennen uberhaupt? Het lukt Gesink niet eens om top5 te rijden in een grote ronde.
HR
HR

Widink
Moderator

Uit: Didam
Reg.: 11 april 2006

jaaap schreef:

(...)

Volgen jullie het wielrennen uberhaupt? Het lukt Gesink niet eens om top5 te rijden in een grote ronde.
HR
Heel knap van je. Statistisch klopt dat natuurlijk.

Zie je de potentie niet?
HR
HR

kaashater
Regelmatige invaller

Reg.: 8 mei 2007

jaaap schreef:

(...)

HR
Uit jouw posts wordt maar 1 ding duidelijk, jij bent de persoon die hier niets te zoeken heeft.
HR
HR

champy95
Legende

Gesink is dit jaar in de korte rondewerkjes beter dan afgelopen jaren.

Mede door zijn flinkverbeterde tijdrit.

En bergop schaar ik hem bij de beste 10 ter wereld.

In de Tour is ie normaal gezien een maatje te klein voor Contador en Schleck. Het komt vooral door zijn gebrek aan explosiviteit.

1. Contador
2. A. Schleck
3. Evans
4. Gesink
5. Basso
6. F.Schleck
7. Jurgen VDB
8. Verrassing
9. Kloden
10. Verrassing

Dit is zo beetje mijn pronostiek voor komende tour
HR
HR

spelbos
Legende

champy95 schreef:

In de Tour is ie normaal gezien een maatje te klein voor Contador en Schleck. Het komt vooral door zijn gebrek aan explosiviteit.

1. Contador
2. A. Schleck
3. Evans
4. Gesink
5. Basso
6. F.Schleck
7. Jurgen VDB
8. Verrassing
9. Kloden
10. Verrassing

HR
In welke ploeg rijden de gebroeders verrassing? ;B
HR
HR

Huis
Vedette

jaaap schreef:

(...)

HR
Zoals Kaashater al zegt vraag ik me af wie hier het wielrennen uberhaupt volgt! Het klopt dat Gesink nog geen top 5 heeft gereden in een grote ronde. Maar je praat over een renner die vandaag pas 25 wordt! en pas vier grote rondes gereden heeft waarvan drie in de top 10 en 1 keer uitgevallen. Op Andy Schleck na is er geen renner van zijn leeftijd met betere statistieken. En ik wil je er nog even aan herinneren dat Gesink in de Vuelta van 2010 op weg was naar een podiumplaats(2e op 20sec van Valverde) totdat hij zwaar viel en op karakter nog 6e werd.

Daarnaast als je mijn post goed leest had ik het over het deelnemers veld van de afgelopen Giro. En ja Gesink is zeker beter dan Nibali, Scarponi en Gadret om maar wat te noemen, en had naar mijn overtuiging zeker op het podium gestaan in de Giro. Dat Nibali vorig jaar de Vuelta won zegt niks over Nibali, maar alles over het deelnemersveld van de Vuelta vorig jaar. Mannen als Mosquera en Velits stonden daar op het podium. Zegt genoeg lijkt mij!!

champy95 schreef:

1. Contador
2. A. Schleck
3. Evans
4. Gesink
5. Basso
6. F.Schleck
7. Jurgen VDB
8. Verrassing
9. Kloden
10. Verrassing

HR
Ik mis Sammie Sanschez in je top 10 en je noemt Kloden, maar wat dacht je van de andere mannen van Radioschack? Horner, Leipheimer, Braijkovic. Gaat een sterke ploeg zijn. Ik ben ook heel benieuwd naar het laatste kuntsje van Vino en geloof niet echt in Jurgen VDB.

[Dit bericht is veranderd door Huis (op 31 mei 2011 15:56:09).]
HRHR
HR

champy95
Legende

Huis schreef:

(...)

Ik mis Sammie Sanschez in je top 10 en je noemt Kloden, maar wat dacht je van de andere mannen van Radioschack? Horner, Leipheimer, Braijkovic. Gaat een sterke ploeg zijn. Ik ben ook heel benieuwd naar het laatste kuntsje van Vino en geloof niet echt in Jurgen VDB.
HR
idd Sammie Sanchez vergeten.

Rabo's toerselectie is ook al echt bekend, indien er geen blessures bijkomen.

de ploeg wat naar de dauphiné gaat zonder Paul Martens, en aangevuld door Boom en Ten Dam.
Ik denk dat Tankink gaat afvallen. Die heeft al veel gereden dit seizoen.
HR
HR

Albatros
Bankzitter

Uit: Spakenburg
Reg.: 14 augustus 2003

Ik hoop in ieder geval dat Contador de Tour niet wint. Naar, geniepig mannetje. Dat ie als een aal tussen alle dopingbeschuldigingen door glipt is tot daar aan toe, maar toen hij vorig jaar Andy Schleck erbij naaide die met een kapotte ketting stilstond heeft ie voor mij echt afgedaan.

Uiteraard hoop ik ook op Gesink, maar denk dat het podium al een hele prestatie zou zijn voor hem. Hopelijk kan hij zijn traditionele slechte dag eens overslaan dit keer.

Weet iemand trouwens of dat Geox nou mee mag rijden? Zou toch jammer zijn als Sastre niet mee rijdt deze zomer.

[Dit bericht is veranderd door Albatros (op 2 juni 2011 12:31:39).]
HR
HR

KingKong
Basisspeler

Reg.: 17 augustus 2007

champy95 schreef:

(...)

idd Sammie Sanchez vergeten.

Rabo's toerselectie is ook al echt bekend, indien er geen blessures bijkomen.

de ploeg wat naar de dauphiné gaat zonder Paul Martens, en aangevuld door Boom en Ten Dam.
Ik denk dat Tankink gaat afvallen. Die heeft al veel gereden dit seizoen.
HR
Mollema dan ook naar de dauphine?
HR
HR

Huis
Vedette

Albatros schreef:

Ik hoop in ieder geval dat Contador de Tour niet wint. Naar, geniepig mannetje. Dat ie als een aal tussen alle dopingbeschuldigingen door glipt is tot daar aan toe, maar toen hij vorig jaar Andy Schleck erbij naaide die met een kapotte ketting stilstond heeft ie voor mij echt afgedaan.

Uiteraard hoop ik ook op Gesink, maar denk dat het podium al een hele prestatie zou zijn voor hem. Hopelijk kan hij zijn traditionele slechte dag eens overslaan dit keer.Weet iemand trouwens of dat Geox nou mee mag rijden? Zou toch jammer zijn als Sastre niet mee rijdt deze zomer.
HR
Huh? Traditionele slechte dag. :denk Gesink heeft tot nu toe 4 grote rondes uitgereden en ik kan me niet herinneren dat hij een traditionele slechte dag had in elke ronde. Gesink is juist zo stabiel als wat. Hij is er nog nooit doorheen gezakt wanneer hij een keer mindere benen had.

Wat Geox betreft. Zij starten niet! Dus geen Menchov en geen Sastre. Maar Sastre heeft in de Giro laten zien dat het kaarsje langzaam uitgaat en hij niet meer met de beste omhoog gaat.

KingKong schreef:

(...)

Mollema dan ook naar de dauphine?
HR
Nee, Mollema rijdt de ronde van Zwitserland, maar is zeker van de Tour. Lars Boom sukkelt trouwens met een knieblessure, maar zou optijd herstellen.

[Dit bericht is veranderd door Huis (op 2 juni 2011 12:45:08).]
HR
HR

Albatros
Bankzitter

Uit: Spakenburg
Reg.: 14 augustus 2003

Huis schreef:
Huh? Traditionele slechte dag. :denk Gesink heeft tot nu toe 4 grote rondes uitgereden en ik kan me niet herinneren dat hij een traditionele slechte dag had in elke ronde. Gesink is juist zo stabiel als wat. Hij is er nog nooit doorheen gezakt wanneer hij een keer mindere benen had.

Wat Geox betreft. Zij starten niet! Dus geen Menchov en geen Sastre. Maar Sastre heeft in de Giro laten zien dat het kaarsje langzaam uitgaat en hij niet meer met de beste omhoog gaat.
HR
Ik bedoel meer dat hij eens op zijn fiets blijft zitten een hele ronde. In zijn grote rondes gebeurt er altijd wel wat waardoor hij achterstand oploopt. Valpartijen, fysieke problemen, etcetera. Das gewoon erg jammer.

En over Sastre, dat hij minder wordt is helaas al een tijdje duidelijk, maar toch geniet ik altijd wel van zijn alles of niets stijl. Menchov heb ik dan weer niks mee, maar had het wel mooi gevonden als Gesink hem het nakijken gegeven had ;)
HR
HR

Loki
Vedette

Reg.: 14 februari 2009

Even een prognose, op basis van wat aannames dat Contador meedoet, en de andere renners ook:

A. Schleck: Is veel frisser en zal Contador verslaan in een of twee bergetappes, en heeft een betere ploeg.
Contador: Doet het goed, maar wordt voor het eerst sinds tijden verslagen
F. Schleck: Deed vorig jaar niet mee anders had Schleck vorig jaar al de tour gewonnen en was hij op het podium geeindigd, dit zijn de 3 sterkste klimmers by far.
Gesink: Onderscheidt zich van de rest maar komt te kort op alle vlakken tegen deze superieure klimmers. Eindigt vlak achter Frank door een veel betere tijdrit.
Evans: Doet het beter dan de afgelopen jaren, maar komt tekort in het hooggebergte
Basso: Ronde van Italie en Ronde van Frankrijk zijn 2 verschillende dingen, presteerd naar bhoren maar is geen hoogvlieger natuurlijk
S Sanchez: In dit sterkere deelnemersveld dan vorig jaar zakt ie een paar plaatsjes maar doet het gewoon goed.
Vd Broeck: Doet het weer goed maar voor hem geldt hetzelfde als voor Sanchez

Hierna komen jongens als Hesjedal, Kloden, Rodriguez, Bajkovic en Vino. Misschien nog wat verassingen zoals ieder jaar.

Andere voorspellingen: Cavendish wint een hoop sprints, Gilbert wint meerdere etappes, Cancellara en zijn ploeg winnen alle tijdritten. Nederland wint geen etappes.
HR
HR

Huis
Vedette

Albatros schreef:

(...)
Ik bedoel meer dat hij eens op zijn fiets blijft zitten een hele ronde. In zijn grote rondes gebeurt er altijd wel wat waardoor hij achterstand oploopt. Valpartijen, fysieke problemen, etcetera. Das gewoon erg jammer.

HR
Ok. Ja dat is zeker jammer. Vorig jaar viel hij in de eerste week en had hij last van zijn ellepijp en verloor in de kasseien etappe daardoor veel tijd t.o.v de concurrentie.

Loki schreef:

Even een prognose, op basis van wat aannames dat Contador meedoet, en de andere renners ook:

A. Schleck: Is veel frisser en zal Contador verslaan in een of twee bergetappes, en heeft een betere ploeg.
Contador: Doet het goed, maar wordt voor het eerst sinds tijden verslagen
F. Schleck: Deed vorig jaar niet mee anders had Schleck vorig jaar al de tour gewonnen en was hij op het podium geeindigd, dit zijn de 3 sterkste klimmers by far.
Gesink: Onderscheidt zich van de rest maar komt te kort op alle vlakken tegen deze superieure klimmers. Eindigt vlak achter Frank door een veel betere tijdrit.
Evans: Doet het beter dan de afgelopen jaren, maar komt tekort in het hooggebergte
Basso: Ronde van Italie en Ronde van Frankrijk zijn 2 verschillende dingen, presteerd naar bhoren maar is geen hoogvlieger natuurlijk
S Sanchez: In dit sterkere deelnemersveld dan vorig jaar zakt ie een paar plaatsjes maar doet het gewoon goed.
Vd Broeck: Doet het weer goed maar voor hem geldt hetzelfde als voor Sanchez

Hierna komen jongens als Hesjedal, Kloden, Rodriguez, Bajkovic en Vino. Misschien nog wat verassingen zoals ieder jaar.

Andere voorspellingen: Cavendish wint een hoop sprints, Gilbert wint meerdere etappes, Cancellara en zijn ploeg winnen alle tijdritten. Nederland wint geen etappes.
HR
Ik kan me er goed in vinden. Ik denk alleen dat je Frank Schleck overschat. Een Gesink in topvorm doet bergop niet voor F. Schleck onder. En als Andy in het geel rijdt zal Frank moeten knechten en dat gaat ten koste van zijn eigen klassement. Uberhaupt vraag ik me af hij sterk de ploeg van Schleck gaat zijn wanneer zij het gewicht van de koers moeten dragen.

Ik zou graag nog een renner willen toevoegen die tot nu toe nog nergens genoemd wordt. Namelijk: Soler! Een geboren brokkenpiloot en ik vrees dat hij ook dit keer weer een paar keer valt en in de eerste week al op een kwartier staat, maar in de bergen gegarandeerd vuurwerk.

[Dit bericht is veranderd door Huis (op 2 juni 2011 17:10:13).]
HR
HR

Frankie de missing link
Vedette

Reg.: 14 augustus 2009

Hesjedal gaat toch niet weer top 10 rijden lijkt me.

Wat denken jullie van Wiggins? Kan hij 2009 alsnog bevestigen of was het de fluke die het toen leek?
HR
HR

Dmitri Karamazov
Lid 2de elftal

Huis schreef:

(...)

Ik kan me er goed in vinden. Ik denk alleen dat je Frank Schleck overschat. Een Gesink in topvorm doet bergop niet voor F. Schleck onder. En als Andy in het geel rijdt zal Frank moeten knechten en dat gaat ten koste van zijn eigen klassement. Uberhaupt vraag ik me af hij sterk de ploeg van Schleck gaat zijn wanneer zij het gewicht van de koers moeten dragen.

Ik zou graag nog een renner willen toevoegen die tot nu toe nog nergens genoemd wordt. Namelijk: Soler! Een geboren brokkenpiloot en ik vrees dat hij ook dit keer weer een paar keer valt en in de eerste week al op een kwartier staat, maar in de bergen gegarandeerd vuurwerk.
HR
Is het al zeker dat Soler de Tour rijdt? Altijd mooi om dat lange lichaam van hem te zien klimmen. Helaas een erg slechte reputatie qua op de fiets blijven zitten.

Ik denk ook dat Gesink zeker niet onder doet voor F. Schleck, als klimmer zijn ze misschien gelijkwaardig, in de tijdrit zal Gesink een stuk beter zijn.

Contador twijfelt nog of hij de Tour gaat rijden. De laatste week van de Giro was volgens hem de zwaarste laatste week van een grote ronde uit zijn carriere dus is het nog maar te betwijfelen of hij fit genoeg is voor de Tour.

Wat betreft Wiggins hoop ik dat Sky niet alles op hem zet maar ook de kaart Uran zal uitspelen. Uran zal ook een geduchte tegenstander voor Gesink zijn in het klassement om de witte trui.
HR
HR

Eeuwige liefde
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Zaandam
Vak: 428
Reg.: 21 september 2005

Toch hoop ik dat Contador niet meedoet, ik denk dat de strijd om plek 1 dan veel meer open ligt, en dat is toch wat het leuk maakt.
Niets mooiers als een strijd tussen 5 man om plek 1 in de bergetappes.
HR
HR

Loki
Vedette

Reg.: 14 februari 2009

Eeuwige liefde schreef:

Toch hoop ik dat Contador niet meedoet, ik denk dat de strijd om plek 1 dan veel meer open ligt, en dat is toch wat het leuk maakt.
Niets mooiers als een strijd tussen 5 man om plek 1 in de bergetappes.
HR
Bekijk dit filmpje eens heel goed.

http://www.youtube.com/watch?v=RlYPO4_b8aI&feature=related

Dit is ook zeer boeiend:

http://www.kennislink.nl/publicaties/tour-de-france-alternatief-bergklassement-2009

In 2010 scheelt het niks meer, zeker niet zonder die ketting. Sowieso zonder het kettingincident was Schleck al winnaar geworden.

[Dit bericht is veranderd door Loki (op 3 juni 2011 14:04:14).]
HR
HR

spelbos
Legende

Loki schreef:

(...)

Bekijk dit filmpje eens heel goed.

http://www.youtube.com/watch?v=RlYPO4_b8aI&feature=related

Dit is ook zeer boeiend:

http://www.kennislink.nl/publicaties/tour-de-france-alternatief-bergklassement-2009

In 2010 scheelt het niks meer, zeker niet zonder die ketting. Sowieso zonder het kettingincident was Schleck al winnaar geworden.
HR
Weet ik niet, ik vond Contador vrij defensief rijden afgelopen tour, misschien dat hij aanvallender had gereden als hij op achterstand stond tov Schleck.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax Hakim Ziyech kopen?

Ja
Nee
Alleen als er een speler vertrekt
geen idee...

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 0,9% dat Heracles Almelo wint van Ajax. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van PEC Zwolle-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!