Ajax Netwerk
vrijdag 24 oktober 2014 - 19:59                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 ... 108 »

HR

Van de film
Legende

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 30 november 2003

quote:HR
Mijn club AFC Ajax schreef:
Weet je wat het erge is: Nederland is van oorsprong juist Nederland geworden door anders te durven zijn. Nederland is van orosprong juist een ondernemersklimaat, juist doro iets te doen wat het gemiddelde niet zou doen. Maar als ik naar de laatste jaaaaaaaaaaaaren kijk dan gaat Nederland juist naar een situatie waar het meerendeel van de mensheid juist mee kampt: Ze durven niet anders (meer) te zijn. En dat krijg je met die stommem mentaliteit: Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg.
HR
Inderdaad, de management-cultuur (zo moet het en niet anders) is sinds het begin van de 20e eeuw overal door beginnen te sijpelen en heeft de laatste jaren in vrijwel elke tak van sport volledig de (schijn)controle genomen.
HR
HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

Van de film schreef:

(...)

Inderdaad, de management-cultuur (zo moet het en niet anders) is sinds het begin van de 20e eeuw overal door beginnen te sijpelen en heeft de laatste jaren in vrijwel elke tak van sport volledig de (schijn)controle genomen.
HR
Je zult straks in Londen de gevolgen zien. Vrees dat we historisch weinig medailles gaan halen. Uberhaupt al triest dat we op de hockeyteams na geen teamsporten naar de OS zenden.
HR
HR

danielson
Regelmatige invaller

Uit: Groningen
Reg.: 11 februari 2012

Huis schreef:

(...)

Je zult straks in Londen de gevolgen zien. Vrees dat we historisch weinig medailles gaan halen. Uberhaupt al triest dat we op de hockeyteams na geen teamsporten naar de OS zenden.
HR
Helemaal mee eens, hoewel die handbaldames wel genaaid zijn.
HR
HR

danielson
Regelmatige invaller

Uit: Groningen
Reg.: 11 februari 2012

Kelderman doet tot nu toe leuk mee in de Dauphine. Ben benieuwd wat hij in de echte bergen al kan.
HR
HR

lars91
International

Uit: Brunssum
Reg.: 8 mei 2007

danielson schreef:

(...)

Helemaal mee eens, hoewel die handbaldames wel genaaid zijn.
HR
Waterpolo ook door de idiote regelgeving huidige WK en OK niet aanwezig. Dan klopt er toch wat niet met je regels.
HR
HR

Daniel Da Cruz Carvalho Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Vak: -
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 15 maart 2004

danielson schreef:

Kelderman doet tot nu toe leuk mee in de Dauphine. Ben benieuwd wat hij in de echte bergen al kan.
HR
Vooral benieuwd naar zijn tijdrit van morgen. Viel me wat tegen in de proloog namelijk.
HR
HR

Huis
Vedette

Daniel Da Cruz Carvalho schreef:

(...)

Vooral benieuwd naar zijn tijdrit van morgen. Viel me wat tegen in de proloog namelijk.
HR
Omdat hij in de regen reedt ;) . Maar je hebt een beetje gelijk. Kelderman heeft vooral in het tijdrijden nog niet echt zijn talent laten zien dit jaar. Wereldtop bij de beloften, maar in de tijdritten bij de profs nog niet super. Ik ben vooral benieuwd wat hij in het hooggebergte kan.
HR
HR

Vedette

Huis schreef:

(...)

Omdat hij in de regen reedt ;) . Maar je hebt een beetje gelijk. Kelderman heeft vooral in het tijdrijden nog niet echt zijn talent laten zien dit jaar. Wereldtop bij de beloften, maar in de tijdritten bij de profs nog niet super. Ik ben vooral benieuwd wat hij in het hooggebergte kan.
HR
Lekker dom van mezelf. Heb de proloog niet kunnen zien, ging er gemakshalve maar even vanuit dat iedereen in dezelfde omstandigheden reed. Niet zo'n slimme veronderstelling. Ik denk niet dat je heel veel van hem moet verwachten in een 50km+ tijdrit. Is ook niet fair. Maar in de proloog had ik dus veel van hem verwacht, maar aangezien het regende is het te verklaren. Hij vergeleek zichzelf trouwens al een met bijv. Wiggins of Evans. Sterke tijdrit, goede temporijder bergop maar niet die echte tempowisselingen die echte klimmers als Contador of Schleck hebben. Schleck in zijn vorige leven dan, alhoewel ik hem ook nog niet helemaal heb afgeschreven heb voor deze Tour. Rijdt wel een drama seizoen tot op heden...

[Dit bericht is veranderd door Daniel Da Cruz Carvalho (op 6 juni 2012 13:47:47).]
HR
HR

Dmitri Karamazov
Lid 2de elftal

Reg.: 31 augustus 2010

(...)

Lekker dom van mezelf. Heb de proloog niet kunnen zien, ging er gemakshalve maar even vanuit dat iedereen in dezelfde omstandigheden reed. Niet zo'n slimme veronderstelling. Ik denk niet dat je heel veel van hem moet verwachten in een 50km+ tijdrit. Is ook niet fair. Maar in de proloog had ik dus veel van hem verwacht, maar aangezien het regende is het te verklaren. Hij vergeleek zichzelf trouwens al een met bijv. Wiggins of Evans. Sterke tijdrit, goede temporijder bergop maar niet die echte tempowisselingen die echte klimmers als Contador of Schleck hebben. Schleck in zijn vorige leven dan, alhoewel ik hem ook nog niet helemaal heb afgeschreven heb voor deze Tour. Rijdt wel een drama seizoen tot op heden...
HR
Andy heeft lekker een weekje vakantie in Frankrijk joh. Af en toe rustig een bergje omhoog fietsen, beetje genieten van de omgeving.

Nee, ik weet echt niet wat we nou van hem moeten verwachten volgende maand. Ik zou het toch wel heel raar vinden als hij dan opeens weer met de besten mee omhoog fietst.
HR
HR

Huis
Vedette

(...)

HR
Ken gebeuren ;) . Wat Kelderman omhoog kan is nog afwachten. Die jongen is pas 21 en laten we hem niet teveel hypen en weer gaan roepen dat we een potentiele tourwinnaar hebben. talent heeft hij, dat is zeker. Wat Schleck betreft, weet je dat dit zijn normale voorbereding is, echter is hij dit jaar slechter dan ooit en was zijn voorjaar ook dramatisch. Het zal me niet verbazen als hij straks in de Tour ineens in topvorm is, maar een renner met zn kwaliteiten en salaris hoort meer te laten zien in een seizoen dan alleeen de Tour. Ik houdt niet van dat soort renners.
HR
HR

Vedette

Intermediate time check, km 18

1.Wilco Kelderman (Rabobank) 20:36
2.Luke Durbridge (Orica-GreenEdge) +0:15
3.Tejay Van Garderen (BMC) +0:19
4.Vasil Kiryienka (Movistar) +0:22
5.Lieuwe Westra (Vacansoleil-DCM) + 0:28
HR
HR

Amsterhammer
Idool

Uit: Amsterdam
Reg.: 31 juli 2005

Intermediate time check, km 18

1.Wilco Kelderman (Rabobank) 20:36
2.Luke Durbridge (Orica-GreenEdge) +0:15
3.Tejay Van Garderen (BMC) +0:19
4.Vasil Kiryienka (Movistar) +0:22
5.Lieuwe Westra (Vacansoleil-DCM) + 0:28
HR
Wou ik net komen posten! ;B

Keldermerckx!! B)
HR
HR

Amsterhammer
Idool

Keldermerckx 21 sec vooruit na 40 kms!! ;B
HRHR
HR

Vedette

Amsterhammer schreef:

(...)

Wou ik net komen posten! ;B

Keldermerckx!! B)
HR
1.Wilco Kelderman (Rabobank) 49:28
2.Luke Durbridge (Orica-Green Edge) +0:21
3.Kanstantsin Siutsou (Sky) +0:49
4.Vasil Kurienka (Movistar) +0:53
5.Tejay Van Garderen (BMC) +0:54

Een legende, nu al :B
HR
HR

Amsterhammer
Idool

Bijna onderuit in de laatste bocht, maat toch de voorlopig snelste tijd. Dikke, dikke pluim voor Wilco! B)
HR
HR

Amsterhammer
Idool

Wilco vierde in de etappe, nu zesde allgemeen! Een werkelijk fan-tas-tische prestatie als je naar de namen om hem heen kijkt!

Hulde Keldermerckx!!!!! :B
HR
HR

Vedette

Om iedereen even een idee te geven.

Tijdrit:

1 Bradley Wiggins (GBr) Sky Procycling 1:03:12
2 Tony Martin (Ger) Omega Pharma-Quickstep 0:00:34
3 Michael Rogers (Aus) Sky Procycling 0:01:11
4 Wilco Kelderman (Ned) Rabobank Cycling Team 0:01:26
5 Sylvain Chavanel (Fra) Omega Pharma-Quickstep 0:01:33
6 Christopher Froome (GBr) Sky Procycling
7 Luke Durbridge (Aus) Orica GreenEdge 0:01:38
8 Cadel Evans (Aus) BMC Racing Team 0:01:43
9 David Millar (GBr) Garmin - Barracuda 0:01:51
10 Luis-Leon Sanchez (Spa) Rabobank Cycling Team 0:01:54
11 Jurgen Van Den Broeck (Bel) Lotto Belisol Team 0:02:13
12 Andriy Grivko (Ukr) Astana Pro Team 0:02:16
13 Tejay Van Garderen (USA) BMC Racing Team 0:02:28
14 Kanstantsin Siutsou (Blr) Sky Procycling 0:02:29
15 Vasil Kiryienka (Blr) Movistar Team 0:02:30
16 Janez Brajkovic (Slo) Astana Pro Team 0:02:33
17 Edvald Boasson Hagen (Nor) Sky Procycling 0:02:39
18 Ruben Plaza Molina (Spa) Movistar Team 0:02:40
19 Jérôme Coppel (Fra) Saur - Sojasun 0:02:49
20 Andrey Amador (CRc) Movistar Team 0:02:50
21 Paul Martens (Ger) Rabobank Cycling Team 0:02:57
22 Carlos Barredo (Spa) Rabobank Cycling Team 0:03:00
23 Bert Grabsch (Ger) Omega Pharma-Quickstep 0:03:10
24 Denis Menchov (Rus) Katusha Team 0:03:12
25 Tony Gallopin (Fra) RadioShack-Nissan 0:03:13
26 Anthony Roux (Fra) FDJ-Big Mat
27 Bruno Pires (Por) Team Saxo Bank 0:03:14
28 Lieuwe Westra (Ned) Vacansoleil-DCM Pro Cycling Team 0:03:23
29 Markel Irizar (Spa) RadioShack-Nissan 0:03:27
30 Richie Porte (Aus) Sky Procycling 0:03:28

Klassement:

1 Bradley Wiggins (GBr) Sky Procycling 14:11:07
2 Tony Martin (Ger) Omega Pharma-Quickstep 0:00:38
3 Michael Rogers (Aus) Sky Procycling 0:01:20
4 Sylvain Chavanel (Fra) Omega Pharma-Quickstep 0:01:38
5 Cadel Evans (Aus) BMC Racing Team 0:01:44
6 Wilco Kelderman (Ned) Rabobank Cycling Team 0:01:45
7 Christopher Froome (GBr) Sky Procycling 0:01:48
8 David Millar (GBr) Garmin - Barracuda 0:02:00
9 Luis-Leon Sanchez (Spa) Rabobank Cycling Team 0:02:02
10 Andriy Grivko (Ukr) Astana Pro Team 0:02:18
11 Jurgen Van Den Broeck (Bel) Lotto Belisol Team 0:02:22
12 Janez Brajkovic (Slo) Astana Pro Team 0:02:47
13 Jérôme Coppel (Fra) Saur - Sojasun 0:02:55
14 Andrey Amador (CRc) Movistar Team 0:02:56
15 Vasil Kiryienka (Blr) Movistar Team 0:02:58
16 Paul Martens (Ger) Rabobank Cycling Team 0:03:01
17 Carlos Barredo (Spa) Rabobank Cycling Team 0:03:02
18 Tejay Van Garderen (USA) BMC Racing Team 0:03:03
19 Ruben Plaza Molina (Spa) Movistar Team 0:03:07
20 Kanstantsin Siutsou (Blr) Sky Procycling 0:03:13
21 Tony Gallopin (Fra) RadioShack-Nissan 0:03:24
22 Bruno Pires (Por) Team Saxo Bank 0:03:30
23 Richie Porte (Aus) Sky Procycling 0:03:34
24 Vincenzo Nibali (Ita) Liquigas-Cannondale 0:03:39
25 Denis Menchov (Rus) Katusha Team 0:03:52
26 Markel Irizar (Spa) RadioShack-Nissan 0:03:53
27 Haimar Zubeldia (Spa) RadioShack-Nissan
28 Rob Ruijgh (Ned) Vacansoleil-DCM Pro Cycling Team 0:03:57
29 Pieter Weening (Ned) Orica GreenEdge 0:04:05
30 Bram Tankink (Ned) Rabobank Cycling Team 0:04:06
HR
HR

Amsterhammer
Idool

En om even nog een indicatie van de betekenis van vandag te geven, deze tweet van Gesink -

#Dauphine‬ gekeken, probeer de komende tijd wat koersen te winnen, komende jaren rijden we met z'n allen op kop voor @w1lcokelderman! ;) ‪#TOP

:B
HR
HR

Vedette

Trouwens ook lekker dat LL Sanchez nog top 10 staat. Kan Kelderman gewoon zien waar hij staat in bergen (ik denk goed, zo reed hij in Californië ook) en is de druk meer om de schouders van Sanchez. Jongerentrui heeft hij normaalgesproken in ieder geval al binnen.
HR
HR

RodyTur10
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Hoogeveen
Droomaankoop: Jeffrey Gouweleeuw
Reg.: 29 januari 2011

Stelletje koekebakkers bij elkaar ;) . Bij de eerste 20 heeft iedereen al een nationale titel of een wereldtitel in het tijdrijden, dan wel een tijdrit gewonnen in een grote ronde. Eigenlijk zou je een opsomming moeten maken van het palmares van al deze renners in het tijdrijden en de daarmee gewonnen rittenkoersen. Ongelooflijk dat Kelderman (21) daar dan gewoon tussen staat op een 4e plaats. Deze prestatie kun je niet overschatten zelfs niet als je in ogenschouw neemt dat een flink aantal hier slechts rijdt als voorbereiding op de Tour.

Supertalent in de lijn van Sven Kramer? Aankomende vaandeldrager van de Nederlandse topsport?
HR
HR

Dmitri Karamazov
Lid 2de elftal

Ik heb het jammergenoeg niet kunnen zien, maar wat een resultaat zeg. Zijn allereerste lange tijdrit en dan dit.
Het Nederlandse wielrennen zou er de komende jaren best wel eens heel mooi uit kunnen zien.
HR
HR

Amsterhammer
Idool

Samenvatting vanavond op Eurosport ergens na afloop van de tweede dames halve finale uit Parijs. Niet missen! ;)
HR
HR

Huis
Vedette

Superprestatie van deze jongen. Maar laten we hem nou alsjeblieft niet direct bombarderen tot Kledermerkcx :D :D . Thomas Dekker reed op die leeftijd ook tijdritten met de wereldtop. Dat deze jongen een supertalent is, is duidelijk, maar de weg naar de top kan nog zo lang zijn en en kan nog van alles misgaan. Hij gaat waarschijnlijk de Vuelta rijden en volgend jaar willicht de Giro. Ik denk dat we hem pas over 2 jaar in de Tour gaan zien.
HR
HR

Etienne
Lid 2de elftal

Droomaankoop: Kléber Laude Pinheiro
Reg.: 28 mei 2011

Kelderman is echt een zeer groot talent. Wat mij betreft al bijna gelijk aan Gesink. Zeker een grote ronde laten rijden dit jaar! Die Wiggins en Froome gaan waarschijnlijk ook goed presteren in de Tour.
HR
HR

Dmitri Karamazov
Lid 2de elftal

Huis schreef:

Superprestatie van deze jongen. Maar laten we hem nou alsjeblieft niet direct bombarderen tot Kledermerkcx :D :D . Thomas Dekker reed op die leeftijd ook tijdritten met de wereldtop. Dat deze jongen een supertalent is, is duidelijk, maar de weg naar de top kan nog zo lang zijn en en kan nog van alles misgaan. Hij gaat waarschijnlijk de Vuelta rijden en volgend jaar willicht de Giro. Ik denk dat we hem pas over 2 jaar in de Tour gaan zien.
HR
Zeker in Nederland heeft de pers er een handje van om een renner al snel tot de nieuwe Nederlandse Tourwinnaar te bombarderen, en als hij dan één keer een mindere ronde rijdt wordt hij weer de grond in geboord (zie Gesink).

Gelukkig is dat wel één van de weinige dingen die ze goed doen bij Rabobank, een jonge renner rustig brengen.

[Dit bericht is veranderd door Dmitri Karamazov (op 7 juni 2012 21:12:01).]
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet er in de spits?

Sigthorsson
Milik
Klaassen
Kishna
Zivkovic
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 51,8% dat PEC Zwolle wint van SC Heerenveen. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-Go Ahead Eagles:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!