Ajax Netwerk
zaterdag 25 oktober 2014 - 21:37                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 ... 108 »

HR

Frankie de missing link
Vedette

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 14 augustus 2009

quote:HR
Van de film schreef:

(...)

En dan heeft zo'n kruiswijk de hele dag in de aanval gereden en is 3e geworden in de etappe en gesink heeft ineens alle mannen eraf gereden en dan kan kruiswijk de volgende dag zijn werk niet meer zo goed doen omdat hij de dag ervoor al 2 jassen uitgedaan heeft.
Pantani's ploeg zat altijd met de gehele ploeg om pantani heen, zoals het echte italianen betaamd. En waarom zou je de koers niet controleren? Wat is het verschil met in de kopgroep rijden voor de sponsor of op kop van het peloton rijden voor de sponsor? Je behoedt Gesink zo voor valpartijen (wat in zijn geval vrij belangrijk is) en je geeft hem het gevoel dat hij de man is.

Een beetje van beide zoals jij voorstelt heeft rabobank de afgelopen 15 jaar al geprobeerd, en je hebt gezien hoe dat is afgelopen. Ga of voor etappe-winsten (zoals in de goede tijd met dekker, wauters, boogerd enz.) of ga voor het klassement, maar ga niet een beetje in marge lopen rommelen want daarmee win je helemaal niks.
HR
Hoezo? Als Gesink 4e wordt in de tour is dat prachtig en heeft hij alle reden daarvoor te rijden. Maar moet je daar een hele ploeg voor opofferen? Wat mij betreft niet. Is het nu echt nodig om 8 man om je heen te hebben? Datg aat nergens over hoor. Kruiswijk is dan een daggie wat minder, maar je hebt in de breedte JUIST zo'n sterke ploeg dat het zonde is ze allemaal in het peloton te zetten en dan 1 voor 1 eraf te laten pieren. Heb je niks aan. Als Gesink de eerste dag in het geel komt, heeftie genoeg andere mannen bij zich dan Kruiswijk. Er zijn er 8! Als Gesink dan de andere toppers niet kan volgen, jammer dan. Een knecht maakt op een slotklim zelden het verschil en hoevaak wordt er in het eerste gebergte nu al voor de slotklim aangevallen?

Overigens denk ik dat Rabobank het in de Tour door de jaren heen helemaal niet slecht gedaan heeft. Menchov won niet, doordattie ZELF niet goed genoeg was. Niet doordat de ploeg zich op etappes richtte. Rasmussen won niet, doordattie werd geschorst. Heeft niks met de ploeg te maken. Je kunt prima een klassementsman hebben en daarnaast verscvhillende vrijbuiters. Alleen wordt dat de laatste jaren zelden meer gedaan. Jammer, want dat maakt de koers voorspelbaar.

Gesink is warschijnlijk niet beter dan plaats 5 op dit moment. Moet je dan je hele ploeg oproken? Nee. Moet Gesink dan voor P5 gaan? Ja natuurlijk, dat is veel knapper dan een etappe winnen door een vroege vlucht a la Rasmussen./
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Tjah, daar denk ik anders over. Als je niet kunt winnen moet je iets vinden wat je wel kunt winnen. Aan 5e worden heeft helemaal niemand iets.
HR
HR

danielson
Bankzitter

Uit: Groningen
Reg.: 11 februari 2012

Overigens valt Slagter in bergrit van vandaag heel erg ver weg (op 23 min. gereden). Prestatie van Kruijswijk vorig jaar mag niet worden onderschat. Heeft hij in de Tour zelfde vorm, rijdt hij zomaar top 10 (gesteld dat hij niet al te veel moet knechten).
HR
HR

J.Ullrich
Vedette

Droomaankoop: Alessio Cerci
Reg.: 31 mei 2007

Wat een geweldige sprint van Andrea Guardini, zo klop je Cavendish echt op waarde. B) Die andere man die dat weleens doet rijdt helaas niet eens mee in zijn thuisronde.
HR
HR

Daniel Da Cruz Carvalho Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Vak: -
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 15 maart 2004

danielson schreef:

Overigens valt Slagter in bergrit van vandaag heel erg ver weg (op 23 min. gereden). Prestatie van Kruijswijk vorig jaar mag niet worden onderschat. Heeft hij in de Tour zelfde vorm, rijdt hij zomaar top 10 (gesteld dat hij niet al te veel moet knechten).
HR
Kun je niet teveel waarde aan hechten. Nadat Slagter gelost was heeft hij gewoon rustig naar huis gereden. Jongen is pas 22, plus je kapot rijden om ipv 30e 25e te staan heeft geen enkel nut. Talentvolle renner, komt er wel.

Kruijswijk zijn prestatie van vorig jaar mag zeker niet worden onderschat, sterker deelnemersveld dan dit jaar. Maar hij gaat geen top 10 rijden in de Tour normaalgesproken, zal veelal moeten rijden voor Gesink en Mollema. Aardig team heeft Rabobank wel, al moet je altijd maar afwachten of Gesink in juli al op het niveau is om erg goed in een grote ronde te kunnen rijden. Is wel wat anders dan een weekje Californië. Tijdritten van beiden (Gesink en Mollema) zijn echt zeer hoopgevend in ieder geval, bergop met Schleck mee en Wiggins en Evans eraf rijden en je wint de Tour. Klinkt overigens makkelijker dan het is :D .
HR
HR

Babelindespits
Internationale topspeler

Reg.: 4 februari 2003

Daniel Da Cruz Carvalho schreef:

(...)

Kun je niet teveel waarde aan hechten. Nadat Slagter gelost was heeft hij gewoon rustig naar huis gereden. Jongen is pas 22, plus je kapot rijden om ipv 30e 25e te staan heeft geen enkel nut. Talentvolle renner, komt er wel.

Kruijswijk zijn prestatie van vorig jaar mag zeker niet worden onderschat, sterker deelnemersveld dan dit jaar. Maar hij gaat geen top 10 rijden in de Tour normaalgesproken, zal veelal moeten rijden voor Gesink en Mollema. Aardig team heeft Rabobank wel, al moet je altijd maar afwachten of Gesink in juli al op het niveau is om erg goed in een grote ronde te kunnen rijden. Is wel wat anders dan een weekje Californië. Tijdritten van beiden (Gesink en Mollema) zijn echt zeer hoopgevend in ieder geval, bergop met Schleck mee en Wiggins en Evans eraf rijden en je wint de Tour. Klinkt overigens makkelijker dan het is :D .
HR
Inderdaad een sterker deelnemersveld, maar die eindigden dan ook allemaal voor hem. Mannen die hij achterliet waren Cataldo, Dupont, Siutsou en co.
HR
HR

Vedette

Babelindespits schreef:

(...)

Inderdaad een sterker deelnemersveld, maar die eindigden dan ook allemaal voor hem. Mannen die hij achterliet waren Cataldo, Dupont, Siutsou en co.
HR
Komt omdat hij niet zo goed startte. 2e deel Giro was hij echt heel goed. Reed op een gegeven moment ook gewoon met Contador mee.
HR
HR

danielson
Bankzitter

En daarna nog 3e in Ronde van Zwitserland + etappe
HR
HR

Vedette

danielson schreef:

En daarna nog 3e in Ronde van Zwitserland + etappe
HR
Is knap, maar minder knap. Etappe is natuurlijk erg mooi en uiteindelijk die 3e plaats ook maar vergeet niet dat iemand als Kruijswijk zijn goede vorm uit de Giro nog meeneemt terwijl veel andere coureurs juist in voorbereiding zijn op de Tour en dus niet in topvorm zijn.
HR
HR

danielson
Bankzitter

Dat klopt wel, maar je moet het in perspectief plaatsen.
Hoe vaak eindigt een Nederlander in deze ronde bij de eerste drie? Bijna nooit.
Overigens deed Slagter het vandaag in Italie wel weer aardig; binnen de 5 minuten in zwaarste (in ieder geval: hardste) bergetappe tot nu toe. Vinden wij in Groningen wel leuk; hebben met hem en Mollema ineens twee berggeiten binnen de provincie.
HR
HR

Kluivert_beste_9_ooit
International

Uit: Antwerpen-Borgerhout
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 november 2010

Idd mooi van Slagter. Ook leuk vind ik de prestatie van Rigoberto Uran. Ik heb het al vaker gezegd, maar Uran zal in de buurt gaan komen van Contador.
Uran is nog jong, maar verwacht énorm veel van hem.
Vandaag ook weer een aardige etappe met de Mortirolo en eindigen op de Stelvio.

http://www.steephill.tv/2012/giro-d-italia/previews-results/stage-20/
HR
HR

Vedette

Contador had op dit moment, dus op dezelfde leeftijd als Uran, al de Tour en de Giro gewonnen. Won ook nog eens de Vuelta, een paar maanden later. Met Contador vergelijken lijkt me niet slim, dat is veruit de beste klassementsrenner die er op dit moment rondloopt. Uran is zeker zeer talentvol, maar zo zijn er meer. Dit Giro deelnemersveld is wel lachwekkend zwak natuurlijk.
HR
danielson schreef:

Dat klopt wel, maar je moet het in perspectief plaatsen.
Hoe vaak eindigt een Nederlander in deze ronde bij de eerste drie? Bijna nooit.
Overigens deed Slagter het vandaag in Italie wel weer aardig; binnen de 5 minuten in zwaarste (in ieder geval: hardste) bergetappe tot nu toe. Vinden wij in Groningen wel leuk; hebben met hem en Mollema ineens twee berggeiten binnen de provincie.
HR
Gesink lag 2 jaar geleden eerste, totdat hij zijn tijdrit vernachelde.

Over Gesink gesproken. Die is overigens ook maar een half jaar ouder dan Uran. Blijf het belachelijk vinden hoe hij afgelopen zomer neergehaald is. Heb zelden een sporter zoveel onterechte kritiek zien krijgen. Blijft een geweldig wielrenner. Eeuwig respect voor die gozer. Het Nederlandse wielrennen kan in de komende 5 jaar echt wel leuk dingen gaan laten zien. Het probleem is dat men te veel verwachtte, en te snel.

[Dit bericht is veranderd door Daniel Da Cruz Carvalho (op 26 mei 2012 11:46:19).]
HR
HR

jellie
Vedette

Reg.: 13 september 2002

De Gendt.... Erg indrukwekkend zeg, pracht etappe vandaag!
HRHR
HR

San Francisco
International

Uit: Delft
Vak: 401
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 7 april 2007

Thomas de Gendt van Vacansoleil doet een gooi naar het roze!
HR
HR

Amsterhammer
Idool

Uit: Amsterdam
Reg.: 31 juli 2005

Leukste en beste etappe in jaren, fantastische prestatie van TDG en Vacans!!!!
HR
HR

danielson
Bankzitter

Inderdaad fantastisch; eesrte overwinning voor Vacansoleil in grote ronde; podiumplek voor De Gendt is wel zeker. Zelfs eindzege niet uitgesloten.
HR
HR

Dmitri Karamazov
Lid 2de elftal

Reg.: 31 augustus 2010

Kluivert_beste_9_ooit schreef:

Idd mooi van Slagter. Ook leuk vind ik de prestatie van Rigoberto Uran. Ik heb het al vaker gezegd, maar Uran zal in de buurt gaan komen van Contador.
Uran is nog jong, maar verwacht énorm veel van hem.
Vandaag ook weer een aardige etappe met de Mortirolo en eindigen op de Stelvio.

http://www.steephill.tv/2012/giro-d-italia/previews-results/stage-20/
HR
Sergio Henao. Wat mij betreft een nog groter talent dan Uran. Moest ook vandaag Uran op sleeptouw nemen op de Stelvio. Hij heeft ook een redelijke tijdrit in de benen. Toekomstig ronderenner.
HR
HR

RodyTur10
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Hoogeveen
Droomaankoop: Jeffrey Gouweleeuw
Reg.: 29 januari 2011

Ongelooflijk wat heb ik gisteren genoten van Thomas de Gendt. Wat een etappe, wat een prestatie! Maakt voor mij de hele Giro goed. Hopelijk gaat hij hem ook winnen al gun ik het Hesjedal ook natuurlijk. Echt waanzinnig. De laatste 40 km op het puntje van mijn stoel :B .

Clement maakt in de tijdrit van vandaag ook een goede kans denk ik. Zou leuk zijn nog een Nederlandse etappezege.
HR
HR

jaaap
Lid 2de elftal

Reg.: 9 oktober 2004

RodyTur10 schreef:

Clement maakt in de tijdrit van vandaag ook een goede kans denk ik. Zou leuk zijn nog een Nederlandse etappezege.
HR
Het is nog een hele klus om hem te vinden in de einduitslag.
HR
HR

lpinto
Ballenjongen

Uit: amsterdam
Vak: 122
Reg.: 9 mei 2008

Ton

[Dit bericht is veranderd door lpinto (op 29 mei 2012 16:03:52).]
HR
HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

jaaap schreef:

(...)

Het is nog een hele klus om hem te vinden in de einduitslag.
HR
Ja Clement was niet heel goed meer in de tijdrit. Hij eindigt achter Tom-jelte Slagter in de daguitslag. Dat zegt genoeg lijkt mij. Waardeloze ronde van Rabobank. Slagter wordt 30e en dat is het dan ook. Gemiste kans, door niet te starten met Kruiswijk imo. Volgende week begint de Dauphine en ook daar zien we Kruiswijk, Gesink en of Mollema niet. Die rijden alle 3 de Ronde van Zwitserland. Ik snap niet dat Rabo zijn klassementrenners niet wat meer spreidt in grote rondes.
HR
HR

KingKong
Basisspeler

Reg.: 17 augustus 2007

Huis schreef:

(...)

Ja Clement was niet heel goed meer in de tijdrit. Hij eindigt achter Tom-jelte Slagter in de daguitslag. Dat zegt genoeg lijkt mij. Waardeloze ronde van Rabobank. Slagter wordt 30e en dat is het dan ook. Gemiste kans, door niet te starten met Kruiswijk imo. Volgende week begint de Dauphine en ook daar zien we Kruiswijk, Gesink en of Mollema niet. Die rijden alle 3 de Ronde van Zwitserland. Ik snap niet dat Rabo zijn klassementrenners niet wat meer spreidt in grote rondes.
HR
Ze zijn wat dat betreft gewoon heel erg op zijn rabo's bezig, niet bepaald snugger.
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Moderator

Uit: Ergens op de wereld
Reg.: 29 december 2005

Huis schreef:

(...)

HR
Ik snap dat wel als je Breukink als manager hebt. Die snapt er geen klote van en is ook als ploegleider waardeloos, maar beslist wel heel veel. Dit terwijl hij totaal niet weet in te schatten wat de kwaliteiten zijn van de renners en tactiek de meeste tijd ook gewoonweg waardeloos is en daar heb je ook helemaal niks aan. Ik verlies liever terwijl ik heb aangevallen en het geprobeerd heb als dat ik totaal niks heb gedaan en je zo verliest. In beide gevallen heb je niks, maar in het eerste geval heb je er ten minste nog iets voor gedaan, zo niet alles.

[Dit bericht is veranderd door Mijn club AFC Ajax (op 29 mei 2012 11:21:23).]
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Mijn club AFC Ajax schreef:

Ik sanp dat wel als je Bruikink als manager hebt. Die snapt er geen klote van en is ook als ploegleider waardeloos, maar beslist wel heel veel. Dit terwijl hij totaal niet weet in te schatten wat de kwaliteiten zijn van de renners en tactiek de meeste tijd ook gewoonweg waardeloos is en daar heb je ook helemaal niks aan. Ik verlies liever terwijl ik heb aangevallen en het geprobeerd heb als dat ik totaal niks heb gedaan en je zo verliest. In beide gevallen heb je niks, maar in het eerste geval heb je er ten minste nog iets voor gedaan, zo niet alles.
HR
Het is de ajax versus de rest van nederland-gedachte. Gaat dus blijkbaar op bij meerdere sporten.
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Moderator

Uit: Ergens op de wereld
Reg.: 29 december 2005

Van de film schreef:

(...)

Het is de ajax versus de rest van nederland-gedachte. Gaat dus blijkbaar op bij meerdere sporten.
HR
Weet je wat het erge is: Nederland is van oorsprong juist Nederland geworden door anders te durven zijn. Nederland is van orosprong juist een ondernemersklimaat, juist doro iets te doen wat het gemiddelde niet zou doen. Maar als ik naar de laatste jaaaaaaaaaaaaren kijk dan gaat Nederland juist naar een situatie waar het meerendeel van de mensheid juist mee kampt: Ze durven niet anders (meer) te zijn. En dat krijg je met die stommem mentaliteit: Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet er in de spits?

Sigthorsson
Milik
Klaassen
Kishna
Zivkovic
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 0,0% dat Urk wint van Ajax. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Urk-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!