Ajax Netwerk
woensdag 23 juli 2014 - 12:02                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 ... 108 »

HR

spelbos
Legende

Uit: Amsterdam
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 1 juli 2006

quote:HR
Van de film schreef:

(...)

Je weet mijn naam dan ook niet ;B .
HR
Je nickname....je nickname. ;)
HR
HR

Administrator
Administrator

Vak: -
Reg.: 26 juni 2002

Dit is een automatische waarschuwing van het feit dat deze topic kenmerken vertoont van slowchat. Chatten op het forum is niet toegestaan. Ga daarvoor naar de Ajax Netwerk Chatbox.

Deze waarschuwing is automatisch gegenereerd en is uitsluitend bedoeld om de deelnemers aan deze discussie er nogmaals op te wijzen dat chatten op het forum niet is toegestaan. Reacties op dit automatische bericht zijn meer dan welkom in het gastenboek; niet in deze topic! Bedankt voor de aandacht.
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

spelbos schreef:

Je nickname....je nickname. ;)
HR
Jij heet zeker wel echt ronald? ;)
HR
HR

spelbos
Legende

Van de film schreef:

(...)

Jij heet zeker wel echt ronald? ;)
HR
Ja zeker, maar ook Frank , Johan of Sjakie...
HR
HR

Van de film
Legende

spelbos schreef:

Ja zeker, maar ook Frank , Johan of Sjakie...
HR
Frank, johan en sjakie spelbos ken ik niet.
HR
HR

spelbos
Legende

Van de film schreef:

(...)

Frank, johan en sjakie spelbos ken ik niet.
HR
Gelukkig maar, je wilt ze echt niet kennen.
HR
HR

Van de film
Legende

spelbos schreef:

Gelukkig maar, je wilt ze echt niet kennen.
HR
Jij betn de enige normale van de familie zeg maar...
HR
HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

Van de film schreef:

(...)

Ho ho, ik zei kleine grote ronde he ;).
Gesink is een klimmer. Tenzij hij op miraculeuze wijze zich verbetert als tijdrijder zie ik hem nooit een grote ronde (vooruit, neem ik de giro en vuelta ook mee) winnen. In dat geval zie ik hem liever knechten voor een kopman die wel compleet is.

HR
Maar welke renner/ kopman bij Rabo is completer dan Gesink? Kelderman is een tijdrijder die kan klimmen en zal wellicht over een paar jaar de betere zijn, maar Mollema en Kruijswijk zijn momenteel echt niet completer dan Gesink.

Bovendien. Als je internationaal kijkt voldoet alleen Contador aan jou norm. Goede tijdrijder en uitmuntende klimmer. Voor de rest valt er voor alle klassementsmannen wel wat te zeggen, Wiggins tijdrijden maar bergop aanhakken, zelfde geldt voor Evans. De Schlecks kunnen klimmen maar niet tijdrijden, Van de Broeck komt op allebei de vlakken net tekort, Joachim Rodriquez kan klimmen maar niet tijdrijden, Tony Martin uitmuntende tijdrijden maar kan niet klimmen.etc, etc. Al met al is Gesinks tijdrit meer dan behoorlijk. Hij zal vooral op Wiggins en in mindere mate Evans wat verliezen, maar op de rest echt niet.
HR
HR

Van de film
Legende

Huis schreef:

Maar welke renner/ kopman bij Rabo is completer dan Gesink? Kelderman is een tijdrijder die kan klimmen en zal wellicht over een paar jaar de betere zijn, maar Mollema en Kruijswijk zijn momenteel echt niet completer dan Gesink.

Bovendien. Als je internationaal kijkt voldoet alleen Contador aan jou norm. Goede tijdrijder en uitmuntende klimmer. Voor de rest valt er voor alle klassementsmannen wel wat te zeggen, Wiggins tijdrijden maar bergop aanhakken, zelfde geldt voor Evans. De Schlecks kunnen klimmen maar niet tijdrijden, Van de Broeck komt op allebei de vlakken net tekort, Joachim Rodriquez kan klimmen maar niet tijdrijden, Tony Martin uitmuntende tijdrijden maar kan niet klimmen.etc, etc. Al met al is Gesinks tijdrit meer dan behoorlijk. Hij zal vooral op Wiggins en in mindere mate Evans wat verliezen, maar op de rest echt niet.
HR
Op dit moment is er geen completere renner, dus dan is het een beetje dom om je hele ploeg op te offeren om misschien top 10 in de tour te rijden. Dan moet je etappes gaan winnen door aan te vallen. Gesink moet ala rasmussen 18 minuten aan de broek krijgen in de 1e week en dan de bolletjestrui winnen en misschien een paar etappes.

Voor wiggens zou ik bijvoorbeeld wel gaan rijden, want die is goed in de tijdrit en wordt steeds beter bergop. En van zulke rijders kun je goede klimmers door ze op een klein verzet te laten draaien bergop. Van goede klimmers kun je bijna geen goede tijdrijders maken.
Ik vind ook dat wiggens veel kleiner moet gaan rijden bergop, dan zal hij armstrong-achtige dingen kunnen gaan doen.
HR
HR

RodyTur10
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Hoogeveen
Droomaankoop: Jeffrey Gouweleeuw
Reg.: 29 januari 2011

Laat mij dan een straffe uitspraak doen: Gesink gaat podium rijden in de Tour.
Mijn voorspelling voor de Tour:

1. Wiggins
2. Gesink
3. Evans
4. A.Schleck
5. Menchov
6. S.Sánchez
7. Rolland
8. Vandenbroeck
9. Nibali
10.Jeannesson

BTW: Danielson die hier in de TOC er toch flink werd afgereden door Gesink reed vorig jaar nog 9e in de Tour en aan de motivatie zal het niet hebben gelegen bij de Amerikaan.
HR
HR

Van de film
Legende

RodyTur10 schreef:

Laat mij dan een straffe uitspraak doen: Gesink gaat podium rijden in de Tour.
Mijn voorspelling voor de Tour:

1. Wiggins
2. Gesink
3. Evans
4. A.Schleck
5. Menchov
6. S.Sánchez
7. Rolland
8. Vandenbroeck
9. Nibali
10.Jeannesson

BTW: Danielson die hier in de TOC er toch flink werd afgereden door Gesink reed vorig jaar nog 9e in de Tour en aan de motivatie zal het niet hebben gelegen bij de Amerikaan.
HR
Dat meen je niet!? Negende!? Poeh poeh...

Hoe gaat gesink ooit evans verslaan met al die tijdritkilometers?
HR
HR

Huis
Vedette

Van de film schreef:

(...)

Op dit moment is er geen completere renner, dus dan is het een beetje dom om je hele ploeg op te offeren om misschien top 10 in de tour te rijden. Dan moet je etappes gaan winnen door aan te vallen. Gesink moet ala rasmussen 18 minuten aan de broek krijgen in de 1e week en dan de bolletjestrui winnen en misschien een paar etappes.

Voor wiggens zou ik bijvoorbeeld wel gaan rijden, want die is goed in de tijdrit en wordt steeds beter bergop. En van zulke rijders kun je goede klimmers door ze op een klein verzet te laten draaien bergop. Van goede klimmers kun je bijna geen goede tijdrijders maken.
Ik vind ook dat wiggens veel kleiner moet gaan rijden bergop, dan zal hij armstrong-achtige dingen kunnen gaan doen.
HR
Rabo gaat dit jaar ook niet zijn hele ploeg opofferen voor Gesink. Gesink, Mollema en Kruijswijk zullen een vrije rol krijgen, en moeten onderling maar zien we er de sterkste is gedurende de Tour. Ze zouden inderdaad met een van die drie een Rasmussen tachtiek kunnen gaan doen.
HR
HR

Van de film
Legende

Huis schreef:

Rabo gaat dit jaar ook niet zijn hele ploeg opofferen voor Gesink. Gesink, Mollema en Kruijswijk zullen een vrije rol krijgen, en moeten onderling maar zien we er de sterkste is gedurende de Tour. Ze zouden inderdaad met een van die drie een Rasmussen tachtiek kunnen gaan doen.
HR
Ja, en dat werkt dus helemaal voor geen meter. Ga voor een kopman rijden of ga aanvallen, maar niet dat halfslachtige 'we zien wel wie beter is', want niemand zegt dan de eerste bergetappe:' nou, rij maar niet voor mij want ik voel me niet zo goed'. Een prima voorbeeld van het falende beleid van de rabo's.
HRHR
HR

Huis
Vedette

Van de film schreef:

(...)

Ja, en dat werkt dus helemaal voor geen meter. Ga voor een kopman rijden of ga aanvallen, maar niet dat halfslachtige 'we zien wel wie beter is', want niemand zegt dan de eerste bergetappe:' nou, rij maar niet voor mij want ik voel me niet zo goed'. Een prima voorbeeld van het falende beleid van de rabo's.
HR
Ok je spreekt jezelf een beetje tegen. Eerst zeg je dat het dom is je hele ploeg op te offeren voor een kopman en nu moeten ze dan maar voor een kopman rijden :denk ;) . Zoals ik eerder ook al eens zij pleit ik ook voor aanvallen in de bergen en verschillende renners uitspelen. Als Gesink of Mollema aanvallen kan de ander blijven zitten en profiteren en andersom.
HR
HR

Van de film
Legende

Huis schreef:

Ok je spreekt jezelf een beetje tegen. Eerst zeg je dat het dom is je hele ploeg op te offeren voor een kopman en nu moeten ze dan maar voor een kopman rijden :denk ;) . Zoals ik eerder ook al eens zij pleit ik ook voor aanvallen in de bergen en verschillende renners uitspelen. Als Gesink of Mollema aanvallen kan de ander blijven zitten en profiteren en andersom.
HR
Nee, rabobank maakt verschillende fouten ;). Áls je dan voor gesink als kopman gaat dan moet je ook alles en iedereen in zijn belang laten rijden. Alleen zou ik nooit met gesink als kopman voor het klassement naar de tour gaan.
HR
HR

RodyTur10
Geselecteerd voor Oranje

Nou Vandefilm, stel jij dan maar even een Rabo-selectie samen en vertel ook wat de taak is van iedere renner. Dit is de belangrijkste koers van het jaar (of in jouw woorden: 'het gaat alleen om de tour') voor Rabobank, dus prestaties zijn vereist. Zeker na dit zwakke voorjaar kan de bankiersploeg geen genoegen nemen met 1 of 2 etappezeges. Dus zeg het maar. Hoe zou jij het doen?
HR
HR

Huis
Vedette

Van de film schreef:

(...)

Nee, rabobank maakt verschillende fouten ;). Áls je dan voor gesink als kopman gaat dan moet je ook alles en iedereen in zijn belang laten rijden. Alleen zou ik nooit met gesink als kopman voor het klassement naar de tour gaan.
HR
Ok, duidelijk :)
HR
HR

Van de film
Legende

RodyTur10 schreef:

Nou Vandefilm, stel jij dan maar even een Rabo-selectie samen en vertel ook wat de taak is van iedere renner. Dit is de belangrijkste koers van het jaar (of in jouw woorden: 'het gaat alleen om de tour') voor Rabobank, dus prestaties zijn vereist. Zeker na dit zwakke voorjaar kan de bankiersploeg geen genoegen nemen met 1 of 2 etappezeges. Dus zeg het maar. Hoe zou jij het doen?
HR
Theo Bos: sprinter
Lars Boom: aanvallen vlakke en overgangsetappes plus knecht voor bos.
garate: aanvaller in de bergen.
Gesink: bolletjestrui plus etappes in de bergen
Kruiswijk: aanvaller in de bergen en overgangsetappes.
Mollema: aanvaller in de bergen.
Sanchez: Knecht voor bos plus aanvaller vlakke en overgangsetappes.
Renshaw: knecht voor bos plus aanvaller op het vlakke.
Martens/breschel: knecht en aanvaller op het vlakke.

Moet er toch wel een etappe of 5 in zitten dacht ik zo plus de bollentrui.
HR
HR

Huis
Vedette

RodyTur10 schreef:

HR
Ik zou het zo doen iig:

1. Gesink (kopman, tenzij na de ronde van Zwitserland blijkt dat hij nog niet goed genoeg is)
2. Mollema. (kopman)
3. Kruijswijk( schaduw kopman, vrije rol geven)
4. LL Sanschez ( knecht bergop)
5. Barredo ( knecht bergop)
6. Ten Dam ( knecht bergop)
7. Tjallingi ( sterk op vlakke)
8. Clement ( kan lang mee bergop en voor het vlakke werk)
9. Tankink ( Beetje weg kapitein, zelfde als Clement en Tjallingi)

Echter heb ik ergens gelezen dat Renshaw mee gaat voor de massasprints. Jammer aangezien hij kansloos is tegen het gewedl van Cav, Greipel, Sagan en Kittel, maar ok. In dat geval Clement eruit en Renshaw erin.
HR
HR

Van de film
Legende

Huis schreef:

Ik zou het zo doen iig:

1. Gesink (kopman, tenzij na de ronde van Zwitserland blijkt dat hij nog niet goed genoeg is)
2. Mollema. (kopman)
HR
Dan moet je het dus zo doen:
1. Gesink (kopman) (armstrong)
2. Mollema (meesterknecht bergop) (heras)
3. Kruiswijk (meesterknecht bergop) (rubiera)
4. LL sanchez (knecht op het vlakke) (hincapie)
5. barredo (knecht voor alle terreinen) (pena)
6. Ten dam (knecht voor het vlakke) (padrnos)
7. Tjallingi (knecht voor het vlakke) (joachim)
8. Clement (knecht voor het vlakke plus tijdrijder) (ekimov)
9. Tankink (knecht voor alle terreinen) (noval)

En ja, ik ben armstrong-fan :B.
HR
HR

RodyTur10
Geselecteerd voor Oranje

Volledig eens met Huis en niet zo heel erg eens met Vandefilm ;). In principe hecht ik ook meer waarde aan een etappewinst dan een anonieme randklassering in de subtop. Maar in tegenstelling tot jou Film geloof ik wel in de kwaliteiten van Gesink. Daar is volgens mij ook reden toe: Ronde van Spanje: 7e(2008), 6e(2009), Ronde van Frankrijk: 5e(2010). Gesink kan op of in de buurt van het podium rijden en dat lijkt me voldoende voor het kopmanschap. Daarnaast is er met het klimtalent binnen de Rabo-ploeg voldoende ruimte voor een Mollema om voor eigen kans te rijden.

5 etappezeges is hoog ingeschat met een (op dit niveau) matige sprinter in de vorm van Bos, kansloze aanvallen op het vlakke met Boom, Renshaw, Martens/Breschel en een beperkt aantal bergetappes. De Bollentrui is natuurlijk prima haalbaar, maar daar zal de sponsor niet tevreden mee zijn denk ik. Rabobank heeft zich ontwikkeld tot een echte klassementsploeg en daar moet het nu de vruchten van gaan plukken.
HR
HR

Van de film
Legende

RodyTur10 schreef:

5 etappezeges is hoog ingeschat met een (op dit niveau) matige sprinter in de vorm van Bos, kansloze aanvallen op het vlakke met Boom, Renshaw, Martens/Breschel en een beperkt aantal bergetappes. De Bollentrui is natuurlijk prima haalbaar, maar daar zal de sponsor niet tevreden mee zijn denk ik. Rabobank heeft zich ontwikkeld tot een echte klassementsploeg en daar moet het nu de vruchten van gaan plukken.
HR
Prima, maar als je dan een klassementsploeg pretendeert te zijn moet je ook alles voor je kopman opzij zetten. Wat maakt het nou voor verschil of mollema 15e of 30e wordt?
HR
HR

Vaart erin
Vedette

Vak: 422
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 8 februari 2009

Huis schreef:

(...)

Ik zou het zo doen iig:

2. Mollema. (kopman)

Echter heb ik ergens gelezen dat Renshaw mee gaat voor de massasprints. Jammer aangezien hij kansloos is tegen het gewedl van Cav, Greipel, Sagan en Kittel, maar ok. In dat geval Clement eruit en Renshaw erin.
HR
Waarom alles afstemmen op een jongen die misschien 5e wordt? Ik zou eerder hetzelfde doen als Film.
HR
HR

Huis
Vedette

Van de film schreef:

(...)

Dan moet je het dus zo doen:
1. Gesink (kopman) (armstrong)
2. Mollema (meesterknecht bergop) (heras)
3. Kruiswijk (meesterknecht bergop) (rubiera)
4. LL sanchez (knecht op het vlakke) (hincapie)
5. barredo (knecht voor alle terreinen) (pena)
6. Ten dam (knecht voor het vlakke) (padrnos)
7. Tjallingi (knecht voor het vlakke) (joachim)
8. Clement (knecht voor het vlakke plus tijdrijder) (ekimov)
9. Tankink (knecht voor alle terreinen) (noval)

En ja, ik ben armstrong-fan :B.
HR
Donders, dat was nog eens een ploeg. Wel eentje waarvan bijna iedereen gesnoept had ;) , Maar Lance werd hiermee gewoon in een zetel naar de zege gereden.

Vaart erin schreef:

(...)

Waarom alles afstemmen op een jongen die misschien 5e wordt? Ik zou eerder hetzelfde doen als Film.
HR
Dat kan :) . Ik geef alleen aan wat ik zou doen, niet wat er perse moet gebeuren. Overigens zou ik me ook best kunnen vinden in een ploeg die aanvallend rijdt en er gewoon inknalt bergop. Echter zal dat met de huidige ploegleiding niet gebeuren.

[Dit bericht is veranderd door Huis (op 21 mei 2012 16:12:24).]
HR
HR

Babelindespits
Internationale topspeler

Vak: -
Reg.: 4 februari 2003

Armstrong: "Attack now!" Gesink/Breukink: "ja beetje zo sterk in blok rijden" :B

Kruiswijk is toch een beetje niveau barredo, garate of zie ik dat verkeerd?
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax, nu Van Rhijn geblesseerd is geraakt, een nieuwe rechtsback halen?

Ja, ik heb geen vertrouwen in zijn vervangers
Ja, maar dan wel omdat ik niet tevreden ben over Van Rhijn
Nee, ik heb vertrouwen in de jeugd
Nee, ik heb geen vertrouwen in aankopen

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 97,4% dat PSV wint van Botev Plovdiv / SKN St Pölten. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor PEC Zwolle-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!