Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... 108 »
can-o
Icoon
Uit: amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 22 juli 2002
quote:2x top 10 Vuelta, waarvan 1x op plek 2 als ie niet was gevallen, 1x top 5 tour.
Van de film schreef:
(...)
Hij kan goede klassementen rijden? In welke grote wedstrijd heeft hij dan een goed klassement gereden? En idd, ik denk dat schleck het ook heel lastig gaat krijgen om ooit de tour te winnen.
Van de film
Legende
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 30 november 2003
quote:Het gaat alleen om de tour. De vuelta en giro zijn kleine rondes. Daarom zeg ik, laat hem het maar laten zien in de tour. Doet hij daar lang mee voor de 1e plek dan vind ik hem pas een goede ronderenner.
can-o schreef:
2x top 10 Vuelta, waarvan 1x op plek 2 als ie niet was gevallen, 1x top 5 tour.
Het enige waarom ik twijfel aan Gesink in de grote rondes is zijn letterlijke breekbaarheid, elke val heeft fysieke gevolgen bij hem lijkt het wel.
Voor het overige hoort hij bij de 5 beste ronderenners van het moment durf ik te stellen.
Koning Ajax
Lid 2de elftal
Reg.: 23 september 2010
quote:Gelukkig zijn jouw criteria niet leidend om te bepalen wat een grote ronde of een goede renner is dan.
Van de film schreef:
(...)
Het gaat alleen om de tour. De vuelta en giro zijn kleine rondes. Daarom zeg ik, laat hem het maar laten zien in de tour. Doet hij daar lang mee voor de 1e plek dan vind ik hem pas een goede ronderenner.
jaaap
Lid 2de elftal
Reg.: 9 oktober 2004
quote:Hij ís niet eens een klassementsrenner. Hij is een zwakke tijdrijder en bergop kan hij alleen het verlies beperkt houden. Bovendien heeft hij moeite om zich in een peloton goed te handhaven.
can-o schreef:
(...)
Voor het overige hoort hij bij de 5 beste ronderenners van het moment durf ik te stellen.
champy95
Legende
Uit: Brussel
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 26 oktober 2002
quote:Was dat niet de winter daarvoor?
rollermanskunk schreef:
Afgelopen winter heeft die samen met Mollema heel wat uurtjes in de windtunnel gezeten om de ideale aerodynamische houding onder de knie te krijgen.
quote:Zeg dan dat hij een matige Tour-rijder is (na 2 valpartijen en een 6de plek).
Van de film schreef:
(...)
Het gaat alleen om de tour. De vuelta en giro zijn kleine rondes. Daarom zeg ik, laat hem het maar laten zien in de tour. Doet hij daar lang mee voor de 1e plek dan vind ik hem pas een goede ronderenner.
danielson
Regelmatige invaller
Uit: Groningen
Reg.: 11 februari 2012
Van de film
Legende
quote:Dat klopt, daar zijn het ook mijn criteria voor en dus mijn mening.
Koning Ajax schreef:
Gelukkig zijn jouw criteria niet leidend om te bepalen wat een grote ronde of een goede renner is dan.
lars91
International
Uit: Brunssum
Reg.: 8 mei 2007
quote:Dus er zijn 3 hooguit 4 goede wielrenners in de wereld
Van de film schreef:
(...)
jaaap
Lid 2de elftal
Reg.: 9 oktober 2004
quote:Alsof dat zo raar is. In het tennis zie je exact hetzelfde.
lars91 schreef:
(...)
Dus er zijn 3 hooguit 4 goede wielrenners in de wereld![]()
danielson
Regelmatige invaller
Uit: Groningen
Reg.: 11 februari 2012
quote:Op zich heb je daar wel een punt; nochtans denk ik dat een van de renners die ik hierboven noemde in staat moet zijn binnen nu en vijf jaar top 3 in de Tour te rijden (nou ja, Ruygh niet). Gesink heeft (op dit moment) de meeste potentie, maar komt mentaal te kort. Ik gok op Kruijswijk voor die top 3. positie.
Van de film schreef:
(...)
Dat klopt, daar zijn het ook mijn criteria voor en dus mijn mening.
@champy,
Top 10 in vuelta of giro vind ik dus ook niet zo'n prestatie. En als zabriskie bergop eraf rijden al een prestatie is dan was piepoli kloppen in een tijdrit zeker ook een prestatie van formaat?
Hartstikke leuk al die talenten die allemaal de tour gaan winnen volgens nederlandse wielerliefhebbers, maar volgens mij zijn we in nederland (lees: rabobank) helemaal niet in staat om echte winnaars te kweken. We vinden het allemaal al prachtig als iemand een keer top 10 rijdt.
Van de film
Legende
quote:Hooguit 3 of 4 goede ronderenners ja.
lars91 schreef:
Dus er zijn 3 hooguit 4 goede wielrenners in de wereld![]()
Kluivert_beste_9_ooit
International
Uit: Antwerpen-Borgerhout
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 november 2010
quote:Daar dacht Merckx, de grootste ronderenner als ik me niet vergis, ( maar Filmmans, verbeter me als je denkt dat je écht een expert bent.... ) toch bepaald anders over.
Van de film schreef:
(...)
Van de film
Legende
RodyTur10
Geselecteerd voor Oranje
Uit: Hoogeveen
Droomaankoop: Jeffrey Gouweleeuw
Reg.: 29 januari 2011
can-o
Icoon
Uit: amsterdam
Reg.: 22 juli 2002
quote:Demagoog, ik hoor dat niemand beweren.
Van de film schreef:
Hartstikke leuk al die talenten die allemaal de tour gaan winnen volgens nederlandse wielerliefhebbers
Huis
Vedette
Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003
quote:Het feit dat we op de banken staan als er nederlanders top 10 rijden komt voort uit het feit dat we tot een paar jaar terug een enorme leegte aan klassentsrenners hebben gehad. Boogerd werd in 98 5e maar eigenlijk hebben we sinds de generatie Breukink, Theunisse en Rooks niet meer de weelde aan klimmers / klassementsrenners gehad. En dan praat je immers over een periode van 20 jaar!. Vergelijk het met de titel van Ajax vorig jaar na een lange periode van droogte.
Van de film schreef:
(...)
Hartstikke leuk al die talenten die allemaal de tour gaan winnen volgens nederlandse wielerliefhebbers, maar volgens mij zijn we in nederland (lees: rabobank) helemaal niet in staat om echte winnaars te kweken. We vinden het allemaal al prachtig als iemand een keer top 10 rijdt.
Kluivert_beste_9_ooit
International
Uit: Antwerpen-Borgerhout
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 november 2010
quote:Dat zeg je idd niet.
Van de film schreef:
Dat zeg ik toch ook niet?
rollermanskunk
Vedette
Reg.: 7 januari 2010
quote:Voor zijn val had Gesink al progressie gemaakt met de tijdritten door windtunneltesten in Engeland bij McLaren in. De afgelopen periode heeft die bij zijn revalidatie nog meer windtunneltesten gedaan (Delft TU) om het te perfectioneren. Je zag trouwens een flinke progressie bij de meeste Rabo-renners in het tijdrijden.
Was dat niet de winter daarvoor?
Afgelopen winter, was die nog volop aan het revalideren.
Van de film
Legende
quote:Ho ho, ik zei kleine grote ronde he
RodyTur10 schreef:
Het is wel duidelijk dat Vandefilm meer weet van voetbal dan van wielrennen. Iedereen mag er natuurlijk een andere mening op na houden, maar dat de Giro en de Vuelta kleine rondes zijn en Gesink geen ronderenner vind ik nonsens. Gesink is onze grootste hoop op een zege in één van de grote rondes. Mollema wordt denk ik vooral een topper in het middengebergte en de heuvelklassiekers, Kruijswijk is als ronderenner denk ik niet goed genoeg voor een topklassering in de Tour of zo. Meesterknecht als carrière-perspectief?
Babelindespits
Internationale topspeler
Reg.: 4 februari 2003
quote:Als je top tien kan rijden in de tour kan je natuurlijk de giro of de vuelta prima winnen. Zelfs meerdere keren, zie menchov.
Van de film schreef:
(...)
Ho ho, ik zei kleine grote ronde he.
Gesink is een klimmer. Tenzij hij op miraculeuze wijze zich verbetert als tijdrijder zie ik hem nooit een grote ronde (vooruit, neem ik de giro en vuelta ook mee) winnen. In dat geval zie ik hem liever knechten voor een kopman die wel compleet is.
@huis,
Maar ajax werd dan ook kampioen, 1e. Ik krijg altijd een beetje feyenoord-gevoelens bij die nederlanders die steeds maar weer zitten te watertanden bij het volgende talent dat wel even een echte klassementsrenner gaat worden. Maar goed, gesink heeft nu ook een ronde van enig formaat gewonnen, dus hopelijk kan hij ook een keer meedoen om de 1e plek in een grote ronde.
Van de film
Legende
quote:Precies wat ik bedoel met kleine grote ronde.
Babelindespits schreef:
Als je top tien kan rijden in de tour kan je natuurlijk de giro of de vuelta prima winnen. Zelfs meerdere keren, zie menchov.
spelbos
Legende
Uit: Amsterdam
Reg.: 1 juli 2006
Van de film
Legende
spelbos
Legende
Uit: Amsterdam
Reg.: 1 juli 2006
Van de film
Legende
Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »
Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.
Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!
Wat vind jij van het nieuwe uitshirt (foto's)?
Van de Ajax-fans denkt 44,4% dat FC Utrecht wint van FC Twente. Wat denk jij?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.