Ajax Netwerk
zondag 21 december 2014 - 17:32                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... 108 »

HR

can-o
Icoon

Uit: amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 22 juli 2002

quote:HR
Van de film schreef:

(...)

Hij kan goede klassementen rijden? In welke grote wedstrijd heeft hij dan een goed klassement gereden? En idd, ik denk dat schleck het ook heel lastig gaat krijgen om ooit de tour te winnen.
HR
2x top 10 Vuelta, waarvan 1x op plek 2 als ie niet was gevallen, 1x top 5 tour.
Het enige waarom ik twijfel aan Gesink in de grote rondes is zijn letterlijke breekbaarheid, elke val heeft fysieke gevolgen bij hem lijkt het wel.
Voor het overige hoort hij bij de 5 beste ronderenners van het moment durf ik te stellen.
HR
HR

Van de film
Legende

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 30 november 2003

can-o schreef:

2x top 10 Vuelta, waarvan 1x op plek 2 als ie niet was gevallen, 1x top 5 tour.
Het enige waarom ik twijfel aan Gesink in de grote rondes is zijn letterlijke breekbaarheid, elke val heeft fysieke gevolgen bij hem lijkt het wel.
Voor het overige hoort hij bij de 5 beste ronderenners van het moment durf ik te stellen.
HR
Het gaat alleen om de tour. De vuelta en giro zijn kleine rondes. Daarom zeg ik, laat hem het maar laten zien in de tour. Doet hij daar lang mee voor de 1e plek dan vind ik hem pas een goede ronderenner.

[Dit bericht is veranderd door Van de film (op 20 mei 2012 15:43:23).]
HR
HR

Koning Ajax
Lid 2de elftal

Reg.: 23 september 2010

Van de film schreef:

(...)

Het gaat alleen om de tour. De vuelta en giro zijn kleine rondes. Daarom zeg ik, laat hem het maar laten zien in de tour. Doet hij daar lang mee voor de 1e plek dan vind ik hem pas een goede ronderenner.
HR
Gelukkig zijn jouw criteria niet leidend om te bepalen wat een grote ronde of een goede renner is dan. :denk
HR
HR

jaaap
Lid 2de elftal

Reg.: 9 oktober 2004

can-o schreef:

(...)

HR
Hij ís niet eens een klassementsrenner. Hij is een zwakke tijdrijder en bergop kan hij alleen het verlies beperkt houden. Bovendien heeft hij moeite om zich in een peloton goed te handhaven.
HR
HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 26 oktober 2002

rollermanskunk schreef:

Afgelopen winter heeft die samen met Mollema heel wat uurtjes in de windtunnel gezeten om de ideale aerodynamische houding onder de knie te krijgen.

HR
Was dat niet de winter daarvoor?

Afgelopen winter, was die nog volop aan het revalideren.

Van de film schreef:

(...)

HR
Zeg dan dat hij een matige Tour-rijder is (na 2 valpartijen en een 6de plek).

[Dit bericht is veranderd door champy95 (op 20 mei 2012 16:25:19).]
HR
HR

danielson
Regelmatige invaller

Uit: Groningen
Reg.: 11 februari 2012

Met Kelderman (die ook nog kan tijdrijden) lijken we er weer een klassementsrenner bij te hebben voor de grote rondes. Over een jaar of twee kunnen we behalve met Gesink, Mollema en Kruiswijk, ook nog met Slagter, Kelderman, Poels en Ruygh aan de start verschijnen. Tien jaar geleden hadden we alleen Boogerd die eigenlijk meer een klassieke renner was (zij het dat hij bijna nooit wat won)
HR
HR

Van de film
Legende

Koning Ajax schreef:

Gelukkig zijn jouw criteria niet leidend om te bepalen wat een grote ronde of een goede renner is dan. :denk
HR
Dat klopt, daar zijn het ook mijn criteria voor en dus mijn mening.

@champy,
Top 10 in vuelta of giro vind ik dus ook niet zo'n prestatie. En als zabriskie bergop eraf rijden al een prestatie is dan was piepoli kloppen in een tijdrit zeker ook een prestatie van formaat?

Hartstikke leuk al die talenten die allemaal de tour gaan winnen volgens nederlandse wielerliefhebbers, maar volgens mij zijn we in nederland (lees: rabobank) helemaal niet in staat om echte winnaars te kweken. We vinden het allemaal al prachtig als iemand een keer top 10 rijdt.

[Dit bericht is veranderd door Van de film (op 20 mei 2012 20:15:40).]
HR
HR

lars91
International

Uit: Brunssum
Reg.: 8 mei 2007

Van de film schreef:

(...)

HR
Dus er zijn 3 hooguit 4 goede wielrenners in de wereld :D :D
HR
HR

jaaap
Lid 2de elftal

Reg.: 9 oktober 2004

lars91 schreef:

(...)
HR
Alsof dat zo raar is. In het tennis zie je exact hetzelfde.
HR
HR

danielson
Regelmatige invaller

Uit: Groningen
Reg.: 11 februari 2012

Van de film schreef:

(...)

Dat klopt, daar zijn het ook mijn criteria voor en dus mijn mening.

@champy,
Top 10 in vuelta of giro vind ik dus ook niet zo'n prestatie. En als zabriskie bergop eraf rijden al een prestatie is dan was piepoli kloppen in een tijdrit zeker ook een prestatie van formaat?

Hartstikke leuk al die talenten die allemaal de tour gaan winnen volgens nederlandse wielerliefhebbers, maar volgens mij zijn we in nederland (lees: rabobank) helemaal niet in staat om echte winnaars te kweken. We vinden het allemaal al prachtig als iemand een keer top 10 rijdt.
HR
Op zich heb je daar wel een punt; nochtans denk ik dat een van de renners die ik hierboven noemde in staat moet zijn binnen nu en vijf jaar top 3 in de Tour te rijden (nou ja, Ruygh niet). Gesink heeft (op dit moment) de meeste potentie, maar komt mentaal te kort. Ik gok op Kruijswijk voor die top 3. positie.
HR
HR

Van de film
Legende

lars91 schreef:

HR
Hooguit 3 of 4 goede ronderenners ja.
Dan heb je een stuk of 5 goede tijdrijders en een stuk of 4 a 5 goede klassieke renners.
Wielrennen is niet voor niets een teamsport, de knechten zijn nu eenmaal in de minderheid. Dat maakt ze overigens geen slechte wielrenners, ik heb alleen een hekel aan renners die denken kopman te moeten zijn maar vervolgens niets presteren op het moment dat het er toe doet.
HR
HR

Kluivert_beste_9_ooit
International

Uit: Antwerpen-Borgerhout
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 november 2010

Van de film schreef:

(...)

HR
Daar dacht Merckx, de grootste ronderenner als ik me niet vergis, ( maar Filmmans, verbeter me als je denkt dat je écht een expert bent.... ) toch bepaald anders over.
De Vuelta en Giro kleine rondes? Omdat je de Giro en de Vuelta nooit kijkt? He? Is dat de reden, de onbekendheid, waardoor je denkt dat de Giro en de Vuelta kleine rondes zijn?
Qua parcours zijn beide ronden vaak zwaarder.
Merckx kon vroeger alles. Van klassiekers winnen tot grote rondeS. ( ja, meervoud, aangezien zowel de Giro, de Vuelta en de Tour grote rondes zijn )
Armstrong en Contador vinden de Tour het belangrijkste, maar beide Grootse renners weten ook wel hoe zwaar de Giro is. Contador kan je er gerust iets over vertellen. Compleet in het rood zat hij. Maar dat heb je vorig jaar of dat jaar er voor zeker niet gezien.
Niet erg natuurlijk, maar dat alleen de Tour er toe doet ben ik het dus lang niet met je eens. Zou wat zijn zeg als dat zo was.
Dat sommige grote renners zich er speciaal op richten en het belangrijk achten vind ik schitterend, alleen dat maakt de Tour niet zwaarder dan een andere ronde hoor.
HR
HR

Van de film
Legende

Dat zeg ik toch ook niet? Sterker nog, de giro en de vuelta hebben 9 van de 10 keer een mooier parcours dan de tour en zijn qua spanning vaak veel leuker.
Hoe 'sterk' die rondes zijn kun je aflezen aan het feit dat heras de vuelta kon winnen maar daarvoor doodleuk kon knechten voor armstrong in de tour en dat contador volledig uit vorm de giro wist te winnen zegt ook al genoeg.

Ik ben zeker geen echte expert op wielrengebied, maar de giro en vuelta zijn veel minder groot dan ze geweest zijn. Je hebt eerst de tour, dan een hele tijd niets, dan nog een hele tijd niets, dan parijs-roubaix, RVV, amstel en LBL, dan de kleine grote rondes giro en vuelta en dan de semi-klassiekers met de semi-rondes als parijs-nice.
HRHR
HR

RodyTur10
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Hoogeveen
Droomaankoop: Jeffrey Gouweleeuw
Reg.: 29 januari 2011

Het is wel duidelijk dat Vandefilm meer weet van voetbal dan van wielrennen :B . Iedereen mag er natuurlijk een andere mening op na houden, maar dat de Giro en de Vuelta kleine rondes zijn en Gesink geen ronderenner vind ik nonsens. Gesink is onze grootste hoop op een zege in één van de grote rondes. Mollema wordt denk ik vooral een topper in het middengebergte en de heuvelklassiekers, Kruijswijk is als ronderenner denk ik niet goed genoeg voor een topklassering in de Tour of zo. Meesterknecht als carrière-perspectief?

Ruijgh is overschat, Poels kan een topper worden in het stijle heuvelwerk en Kelderman wordt denk ik een hele grote ronderenner, maar laten we er geen druk op leggen ;) . Oh ja, Slagter zou in de toekomst een rittenkaper kunnen worden in de etappewedstrijden, maar meer ook niet. Hoewel dat al een flinke prestatie zou zijn. Wordt genieten van het Nederlandse wielrennen. Als Langeveld of Boom ook nog klassieker weet te winnen wordt het helemaal feest.
HR
HR
HR
HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

Van de film schreef:

(...)

HR
Het feit dat we op de banken staan als er nederlanders top 10 rijden komt voort uit het feit dat we tot een paar jaar terug een enorme leegte aan klassentsrenners hebben gehad. Boogerd werd in 98 5e maar eigenlijk hebben we sinds de generatie Breukink, Theunisse en Rooks niet meer de weelde aan klimmers / klassementsrenners gehad. En dan praat je immers over een periode van 20 jaar!. Vergelijk het met de titel van Ajax vorig jaar na een lange periode van droogte. ;)

In de jaren 80 domineerde we het wielrennen in alle disciplines, en toen was het inderdaad niet zo bijzonder, maar nu wel. Tuurlijk vindt ik dat je op een gegeven moment de lat hoger moet leggen en niet genoegen moet nemen met top 10. Overigens zijn de Vuelta en Giro in mijn ogen geen kleine rondes. Over het algemeen zijn ze zwaarder dan dew Tour. De Tour is groot dankzij de comercie, maar niet vanwege het parcours.
HR
HR

Kluivert_beste_9_ooit
International

Uit: Antwerpen-Borgerhout
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 november 2010

Van de film schreef:

Dat zeg ik toch ook niet?
HR
Dat zeg je idd niet. :D Je zegt het LETTERLIJK.

[Dit bericht is veranderd door Kluivert_beste_9_ooit (op 20 mei 2012 22:27:03).]
HR
HR

rollermanskunk
Vedette

Reg.: 7 januari 2010

Was dat niet de winter daarvoor?

Afgelopen winter, was die nog volop aan het revalideren.
HR
Voor zijn val had Gesink al progressie gemaakt met de tijdritten door windtunneltesten in Engeland bij McLaren in. De afgelopen periode heeft die bij zijn revalidatie nog meer windtunneltesten gedaan (Delft TU) om het te perfectioneren. Je zag trouwens een flinke progressie bij de meeste Rabo-renners in het tijdrijden.
HR
HR

Van de film
Legende

RodyTur10 schreef:

Het is wel duidelijk dat Vandefilm meer weet van voetbal dan van wielrennen :B . Iedereen mag er natuurlijk een andere mening op na houden, maar dat de Giro en de Vuelta kleine rondes zijn en Gesink geen ronderenner vind ik nonsens. Gesink is onze grootste hoop op een zege in één van de grote rondes. Mollema wordt denk ik vooral een topper in het middengebergte en de heuvelklassiekers, Kruijswijk is als ronderenner denk ik niet goed genoeg voor een topklassering in de Tour of zo. Meesterknecht als carrière-perspectief?
HR
Ho ho, ik zei kleine grote ronde he ;).
Gesink is een klimmer. Tenzij hij op miraculeuze wijze zich verbetert als tijdrijder zie ik hem nooit een grote ronde (vooruit, neem ik de giro en vuelta ook mee) winnen. In dat geval zie ik hem liever knechten voor een kopman die wel compleet is.

@huis,
Maar ajax werd dan ook kampioen, 1e. Ik krijg altijd een beetje feyenoord-gevoelens bij die nederlanders die steeds maar weer zitten te watertanden bij het volgende talent dat wel even een echte klassementsrenner gaat worden. Maar goed, gesink heeft nu ook een ronde van enig formaat gewonnen, dus hopelijk kan hij ook een keer meedoen om de 1e plek in een grote ronde.
HR
HR

Babelindespits
Internationale topspeler

Reg.: 4 februari 2003

Van de film schreef:

(...)

Ho ho, ik zei kleine grote ronde he ;).
Gesink is een klimmer. Tenzij hij op miraculeuze wijze zich verbetert als tijdrijder zie ik hem nooit een grote ronde (vooruit, neem ik de giro en vuelta ook mee) winnen. In dat geval zie ik hem liever knechten voor een kopman die wel compleet is.

@huis,
Maar ajax werd dan ook kampioen, 1e. Ik krijg altijd een beetje feyenoord-gevoelens bij die nederlanders die steeds maar weer zitten te watertanden bij het volgende talent dat wel even een echte klassementsrenner gaat worden. Maar goed, gesink heeft nu ook een ronde van enig formaat gewonnen, dus hopelijk kan hij ook een keer meedoen om de 1e plek in een grote ronde.
HR
Als je top tien kan rijden in de tour kan je natuurlijk de giro of de vuelta prima winnen. Zelfs meerdere keren, zie menchov.
HR
HR

Van de film
Legende

Babelindespits schreef:

Als je top tien kan rijden in de tour kan je natuurlijk de giro of de vuelta prima winnen. Zelfs meerdere keren, zie menchov.
HR
Precies wat ik bedoel met kleine grote ronde.
HR
HR

spelbos
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 1 juli 2006

Iets zegt me dat Gesink in de tour gaat tegenvallen.
HR
HR

Van de film
Legende

spelbos schreef:

Iets zegt me dat Gesink in de tour gaat tegenvallen.
HR
Dat iets was ik :B.
HR
HR

spelbos
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 1 juli 2006

Van de film schreef:

(...)

Dat iets was ik :B.
HR
Kwam niet op je naam. ;B
HR
HR

Van de film
Legende

spelbos schreef:

Kwam niet op je naam. ;B
HR
Je weet mijn naam dan ook niet ;B .
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax in de winter versterking halen?

Nee
Ja voor de verdediging
Ja voor het middenveld
Ja voor de aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 93,3% dat Ajax wint van FC Groningen. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.