Ajax Netwerk
maandag 21 april 2014 - 16:39                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 ... 108 »

HR

Madridista
Idool

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 17 januari 2008

Ik vond eerlijk gezegd dat de koers het grootste deel van de dag geen reet aan was. Er is totaal geen controle, het lijkt of ze maar wat doen. En ik vond het raar dat de regie of de koersleiding (of wie dat doen ook doet) niet doorhad dat er nog iemand tussen Nibali en de groep zat.

Tja, en insinuaties over doping zeggen mij ook niet zo veel. Vorig jaar reed Gilbert alles aan gort terwijl hij het seizoen daarvoor niet heel veel presteerde en ook dit seizoen is het een stuk minder. Wel heeft hij kaakonsteking gehad dus misschien is door de antibiotica zijn weerstand naar de vaantjes.
HR
HR

Frankie de missing link
Vedette

Droomaankoop: -
Reg.: 14 augustus 2009

quote:HR
Huis schreef:

(...)

Waarom zijn de dopinginsinuaties logisch? Miischien is het wel zo dat de voorheen mindere goden nu naar voren komen, omdat het cleaner wordt en er dus meer gelijkheid komt in het peleton. Iglinkski is altijd een groot talent geweest en dat hij dit kon is helemaal niet zo gek.

Wat wel opvallend is, is het grote falen van de BMC en Radioschack ploeg. Vooral de Schlecks rijden dit jaar geen deuk in een pakkie boter. Het zal me niks verbazen als ze straks inde Tour er ineens staan, maar voor nu is het zwwar tegenvallend.
HR
Omdat hij voor Astana rijdt, een van de meest verdachte ploegen (Oostblok heeft nogal een historie met doping en topsport), Vinokourov daar de touwtjes in handen heeft, en er opeens een niet-favoriet wint.
HR
HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

Frankie de missing link schreef:

(...)Omdat hij voor Astana rijdt, een van de meest verdachte ploegen (Oostblok heeft nogal een historie met doping en topsport), Vinokourov daar de touwtjes in handen heeft, en er opeens een niet-favoriet wint.
HR
Wat een redenatie! :denk . Omdat het Oostblok en Vino een doping reputatie heeft rijden alle oostblokkers volgepropt met doping. tsja. Als je zo naar sport kijkt kun je beter stoppen met kijken en een potje gaan dammen of zoiets.

Bovendien is het toch alleen maar mooi en goed voor de sport dat er eens een niet favoriet wint lijkt mij. Ik leg daar absoluut geen doping link aan. In tegendeel. Zoals ik al zei lijken de verhoudingen normaler en zie je veel renners op hetzelfde niveau en weinig uitschieters. ( Wellicht Boonen dit voorjaar). Dat duidt erop dat het peloton cleaner rondrijdt.
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Zo vreemd is dat niet hoor, zie riis.
HR
HR
HR
HR
HR
HR

positiespel
Talent

Droomaankoop: Rafel Wolski
Reg.: 28 december 2010

Ik heb zo'n zin in morgen! Lekker voor de buis met de laptop. Laptop: Ajax. TV: Giro d'Italia! :)
HR
HR

San Francisco
International

Uit: Delft
Vak: 401
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 7 april 2007

positiespel schreef:

Ik heb zo'n zin in morgen! Lekker voor de buis met de laptop. Laptop: Ajax. TV: Giro d'Italia! :)
HR
Wat moet Ajax morgen doen dan? ;)
HR
HR

positiespel
Talent

Droomaankoop: Rafel Wolski
Reg.: 28 december 2010

San Francisco schreef:

(...)

Wat moet Ajax morgen doen dan? ;)
HR
Oeps dat is pas morgen :P
Maar dan nog heb ik er zin in! :B
HR
HR

Amsterhammer
Idool

Uit: Amsterdam
Vak: -
Reg.: 31 juli 2005

De Giro! :B B)

Niet veel heel grote namen, maar toch, de Giro is altijd leuk.
HR
HR

Van de film
Legende

Zo, rabobank ook aan de doping dus. Niet dat dit enige verrassende feiten zou moeten opleveren, alleen dom dat boogerd dan zo vaak 2e is geworden.
HR
HR

MijnclubAFCA
International

Vak: 420
Reg.: 1 juni 2009

Van de film schreef:

Zo, rabobank ook aan de doping dus. Niet dat dit enige verrassende feiten zou moeten opleveren, alleen dom dat boogerd dan zo vaak 2e is geworden.
HR
Is Boogerd weleens betrapt???? neee, dus waar heb je het over.
HR
HR

Van de film
Legende

MijnclubAFCA schreef:

Is Boogerd weleens betrapt???? neee, dus waar heb je het over.
HR
http://teletekst.nos.nl/
Pagina 665.

Niet dat het mij iets uit maakt hoor, iedereen gebruikt, maar vond het wel opvallend.
HRHR
HR

Huis
Vedette

Van de film schreef:

(...)

http://teletekst.nos.nl/
Pagina 665.

Niet dat het mij iets uit maakt hoor, iedereen gebruikt, maar vond het wel opvallend.
HR
Wat vindt je er opvallend aan dan? Boogerd heeft toch bij zijn afscheid een verkapte bekentenis gedaan. Hij zei toen'' dat hij in zijn beleving nooit gebruikt heeft''. Dat klinkt niet als '' ik heb me hele carriere nooit gebruikt.''.

En ja, het maakt verder geen reet uit. Hij werd 2e in LBL achter nog grotere pakkers als , Vandenbroucke, Di Luca Hamilton en Rebellin.

In het artikel staan dingen die al lang bekend waren en er wordt nu gedaan alsof het wereldnieuws is. Wat ik niet begrijp is wat de Volkskrant tracht te bereiken met het artikel. Boogerd is al lang gestopt en binnen de leiding van Rabobank is dit al lang bekend en ze zullen zich echt niet terug trekken als sponsor.
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Moderator

Uit: Ergens op de wereld
Reg.: 29 december 2005

Huis schreef:

(...)

Wat vindt je er opvallend aan dan? Boogerd heeft toch bij zijn afscheid een verkapte bekentenis gedaan. Hij zei toen'' dat hij in zijn beleving nooit gebruikt heeft''. Dat klinkt niet als '' ik heb me hele carriere nooit gebruikt.''.

En ja, het maakt verder geen reet uit. Hij werd 2e in LBL achter nog grotere pakkers als , Vandenbroucke, Di Luca Hamilton en Rebellin.

In het artikel staan dingen die al lang bekend waren en er wordt nu gedaan alsof het wereldnieuws is. Wat ik niet begrijp is wat de Volkskrant tracht te bereiken met het artikel. Boogerd is al lang gestopt en binnen de leiding van Rabobank is dit al lang bekend en ze zullen zich echt niet terug trekken als sponsor.
HR
Ik heb de hele tijd het idee dat Rabo binnen de marges getracht heeft te blijven. Maw ze gebruikten wel, maar tot de mate dat toegestaan was door de instanties. En als er voor bepaalde middeltjes een atest nodig was kwam deze er. Zo zal het wel gegaan zijn.
HR
HR

Huis
Vedette

Mijn club AFC Ajax schreef:

(...)

Ik heb de hele tijd het idee dat Rabo binnen de marges getracht heeft te blijven. Maw ze gebruikten wel, maar tot de mate dat toegestaan was door de instanties. En als er voor bepaalde middeltjes een atest nodig was kwam deze er. Zo zal het wel gegaan zijn.
HR
Klopt. Dit denk ik ook. En dat is ook wat De Rooij een beetje zegt.
HR
HR

Van de film
Legende

Dat doet iedereen toch? En sommigen nemen teveel risico en gaan over de grens.
HR
HR

MijnclubAFCA
International

Vak: 420
Reg.: 1 juni 2009

Ze zijn NOOIT betrapt op DOPING. Maar dat K... volk van de Volkskrant opend dood leuk met....Doping werd getolereerd in Raboploeg..... En Boogerd word daarin weer genoemd, zonder bewijzen.. Boogerd is onschuldig totdat het tegendeel is bewezen. Er zal best wel wat gebeurt zijn maar ze zijn NOOIT betrapt op EPO of andere shit.
HR
HR

Huis
Vedette

MijnclubAFCA schreef:

Ze zijn NOOIT betrapt op DOPING. Maar dat K... volk van de Volkskrant opend dood leuk met....Doping werd getolereerd in Raboploeg..... En Boogerd word daarin weer genoemd, zonder bewijzen.. Boogerd is onschuldig totdat het tegendeel is bewezen. Er zal best wel wat gebeurt zijn maar ze zijn NOOIT betrapt op EPO of andere shit.
HR
Daarom zei ik ook dat ik mij afvroeg wat het doel achter deze publicatie is. Beetje makkelijk scoren van de Volkskrant. Willen ze graag van Boogerd horen wat hij uitgespoken heeft?, willen ze Rabo kapot maken?. Bovendien staat het artikel bol van de suggesties die al lang bekend waren bij insiders en publiek.

Inhoudelijk mis je nog steeds veel puzzelstukken. Hoe groot was het gedeelte van de Raborenners dat echt buiten de lijntjes kleurde ? Welke renners waren er daadwerkelijk bij betrokken ? In feite kom je hier alleen de namen van Boogerd, Rasmussen en Dekker tegen. Wat was precies de rol van de ploegleiders ?
Uit het verhaal van Kohl kwam je tegen dat hij in zijn Rabotijd uiterst geheimzinnig tewerk ging. Niemand mocht het weten (alhoewel hij dacht dat er veel meer gebruikten) .
Mager, uiterst mager, zeker als je het verhaal zo breeduit publiceert.

[Dit bericht is veranderd door Huis (op 6 mei 2012 11:55:43).]
HR
HR

Frankie de missing link
Vedette

Reg.: 14 augustus 2009

Ik heb het stuk nog niet gelezen, maar weer doen alsof een of ander 'volk' van de volkskrant helemaal fout is, gaat nergens over. Het is een van de meest gerennomeerde Nederlandse kranten en de journalistieke normen daar zijn heel stuk hoger dan bij de meeste andere kranten, kan ik uit ervaring zeggen.

Ze hebben geen bewijzen, maar zover ik weet zijn er wel meerdere getuigen aan het woord. Dat is bijzonder interessant en de kop is wel schreeuwerig, maar ik vind het opzich wel terecht dat de Volkskrant zoiets publiceert. Er blijft wellicht niet heel veel over, maar als zown arts Boogerd bij naam noemt, is dat op zichzelf al reden voor een artikel toch? Ook een groot artikel. Alleen had de kop wel mogen zijn dat Arts beschuldigt Boogerd, Rabo gedoogde
HR
HR

Huis
Vedette

Frankie de missing link schreef:

Ik heb het stuk nog niet gelezen, maar weer doen alsof een of ander 'volk' van de volkskrant helemaal fout is, gaat nergens over. Het is een van de meest gerennomeerde Nederlandse kranten en de journalistieke normen daar zijn heel stuk hoger dan bij de meeste andere kranten, kan ik uit ervaring zeggen.

Ze hebben geen bewijzen, maar zover ik weet zijn er wel meerdere getuigen aan het woord. Dat is bijzonder interessant en de kop is wel schreeuwerig, maar ik vind het opzich wel terecht dat de Volkskrant zoiets publiceert. Er blijft wellicht niet heel veel over, maar als zown arts Boogerd bij naam noemt, is dat op zichzelf al reden voor een artikel toch? Ook een groot artikel. Alleen had de kop wel mogen zijn dat Arts beschuldigt Boogerd, Rabo gedoogde
HR
Kom op Frankie! Het is toch gewoon een heel slecht, onvolledig en suggestief artikel. En waarom dit nu naar buiten brengen? en alleen Boogerd noemen? Waarom wordt er niet doorgevraagd naar de andere namen( Erik en Thomas Dekker, Weening?, Posthuma?, Menchov?) Wat deed de medische staf precies( dokter Geert Leinders in die tijd). Wat wisten Breukink, Van Houwelingen , management van de Bank etc?

Als je een beetje journalist bent maak dan een volledig verhaal en diep alle rollen tot de grond uit. Dit huidige artikel, met wat loze kreten van die Oostenrijker richting Boogerd, is puur commercieel en gebruikt om effe makkelijk te soren.
HR
HR

jaaap
Lid 2de elftal

Reg.: 9 oktober 2004

'Die Oostenrijker' runt toevallig een bloedlab en die 'loze kreet' is dat hij bevestigt dat Boogerd klant was. Waarom zou een krant dat niet mogen brengen?

[Dit bericht is veranderd door jaaap (op 6 mei 2012 16:30:03).]
HR
HR

Daniel Da Cruz Carvalho Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 15 maart 2004

Diezelfde Oostenrijker heeft ook geen enkel moreel bezwaar tegen wat hij deed en vindt zichzelf een soort held. Die kraamt wel vaker onzin uit dus. Iemand als Vandefilm die er nu maar gelijk vanuit gaat dat heel Rabobank toen gebruikte is dus echt lachwekkend. Beetje mensen zwart maken, leuk toch? Kom met bewijzen, anders niet zeiken.
HR
HR

Van de film
Legende

Daniel Da Cruz Carvalho schreef:

Diezelfde Oostenrijker heeft ook geen enkel moreel bezwaar tegen wat hij deed en vindt zichzelf een soort held. Die kraamt wel vaker onzin uit dus. Iemand als Vandefilm die er nu maar gelijk vanuit gaat dat heel Rabobank toen gebruikte is dus echt lachwekkend. Beetje mensen zwart maken, leuk toch? Kom met bewijzen, anders niet zeiken.
HR
Met iedereen bedoelde ik iedereen, niet alleen de rabobank.
HR
HR

Huis
Vedette

jaaap schreef:

'Die Oostenrijker' runt toevallig een bloedlab en die 'loze kreet' is dat hij bevestigt dat Boogerd klant was. Waarom zou een krant dat niet mogen brengen?
HR
Ok, en omdat hij dat zegt is het zo. :denk . Waaruit blijkt dat dan? De journalist van de VK ( Mark Miserus) neemt dit dan maar aan, en presenteert het als feit? Journalistiek van het niveau party, Story, Prive. Nogmaals. Kom dan met documenten waaruit blikt dat Boogerd daar geweest is, wie nog meer, en wat was de prezieze rol van de ploegleiding/ management en dokter?. Al die vragen komen niet terug in het artikel en dus is het een ongefundeerd verhaal op basis van een citaat van Matschiner over Boogerd. Slecht en onvolledig verhaal dus.

Overigens wil ik persoonlijk best geloven dat Boogerd daar geweest is, maar als je als gerenomeerde krant iets brenget als groot nieuws kom dan met wat beters dan een slap citaat van een oostenrijkse dopingdokter. Harde bewijzen wil ik zien!

[Dit bericht is veranderd door Huis (op 7 mei 2012 11:31:55).]
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax Hakim Ziyech kopen?

Ja
Nee
Alleen als er een speler vertrekt
geen idee...

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 8,8% dat NEC wint van FC Twente. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Heracles Almelo-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!