Ajax Netwerk
donderdag 2 oktober 2014 - 00:19                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... 108 »

HR

Van de film
Legende

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 30 november 2003

Martin heeft het ook wel eens gekund in de tour ;).
HR
HR

RodyTur10
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Hoogeveen
Droomaankoop: Jeffrey Gouweleeuw
Reg.: 29 januari 2011

Uitslag Waalse Pijl:

1. Joaquin Rodriguez (Spanje/Katusha)
2. Michael Albasini (Zwitserland/GreenEDGE)
3. Philippe Gilbert (België/BMC Racing)
4. Jelle Vanendert (België/Lotto-Belisol)
5. Robert Kiserlovski (Kroatië/Astana)
6. Daniel Martin (Ierland/Garmin-Barracuda)
7. Bauke Mollema (Nederland/Rabobank)
8. Vincenzo Nibali (Italië/Liquigas-Cannondale)
9. Diego Ulissi (Italië/Lampre-ISD)
10. Jurgen Van den Broeck (België/Lotto-Belisol)
15. Wout Poels (Nederland/Vacansoleil-DCM)
22. Robert Gesink (Nederland/Rabobank)

Voorspelbare koers en mijn favoriet Purito wint met grote overmacht. Deze wedstrijd is echt op zijn lijf geschreven en na twee keer tweede wint hij eindelijk. Mollema knap 7de, hij bevestigt zijn goede vorm en van Poels had ik iets meer gehoopt. Gesink ook goed geklommen, daar kunnen we eind dit jaar nog mooie dingen van verwachten.

[Dit bericht is veranderd door RodyTur10 (op 18 april 2012 16:44:15).]
HR
HR

Widink
Moderator

Uit: Didam
Vak: -
Reg.: 11 april 2006

quote:HR
RodyTur10 schreef:

Uitslag Waalse Pijl:

1. Joaquin Rodriguez (Spanje/Katusha)
2. Michael Albasini (Zwitserland/GreenEDGE)
3. Philippe Gilbert (België/BMC Racing)
4. Jelle Vanendert (België/Lotto-Belisol)
5. Robert Kiserlovski (Kroatië/Astana)
6. Daniel Martin (Ierland/Garmin-Barracuda)
7. Bauke Mollema (Nederland/Rabobank)
8. Vincenzo Nibali (Italië/Liquigas-Cannondale)
9. Diego Ulissi (Italië/Lampre-ISD)
10. Jurgen Van den Broeck (België/Lotto-Belisol)
15. Wout Poels (Nederland/Vacansoleil-DCM)
22. Robert Gesink (Nederland/Rabobank)

Voorspelbare koers en mijn favoriet Purito wint met grote overmacht. Deze wedstrijd is echt op zijn lijf geschreven en na twee keer tweede wint hij eindelijk. Mollema knap 7de, hij bevestigt zijn goede vorm en van Poels had ik iets meer gehoopt. Gesink ook goed geklommen, daar kunnen we eind dit jaar nog mooie dingen van verwachten.
HR
Heb de laatste 20 kilometer gezien en inderdaad was het aardig voorspelbaar. Katusha domineerde en controleerde de koers. Rodriquez maakt het natuurlijk knap af.

Goed om te zien dat Mollema voorin zit, jammer dat Poels niet meer zo goed zat als op de voorlaatste beklimming van de muur. Gesink gaat nog wel komen dit seizoen.
HR
HR

Amsterhammer
Idool

Uit: Amsterdam
Reg.: 31 juli 2005

Nou, nou, nou, Mollema 'knap' 7de, etc....ik heb vanmorgen elders voorspeeld dat Rabo uiteindelijk een man tussen de 5-10 zou hebben, en zo is het helaas ook gekomen. Rabo had (op papier dan) een ijzersterke ploeg aan de start, dus ik vind de collectieve prestatie (met uitzondering van Martens) redelijk ver beneden verwachting.

Had Poels ook in top 10 gehoopt te zien. Chapeau voor J-rod, dik verdiend, maar alweer een heel erg teleurstellende dag voor het Nederlands wielrennen.
HR
HR

Jopie C. uit B. te A.
Idool

Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005

RodyTur10 schreef:

Gesink ook goed geklommen, daar kunnen we eind dit jaar nog mooie dingen van verwachten.
HR
Ha 22e, das al heel wat beter dan de AGR. Ik kan me nog herinneren dat toen Gesink nog een broekie was hij ns de muur als snelste had beklommen.

Maarre zn tour is toch niet in gevaar?
HR
HR

MijnclubAFCA
International

Vak: 420
Reg.: 1 juni 2009

Jopie C. uit B. te A. schreef:

(...)

Ha 22e, das al heel wat beter dan de AGR. Ik kan me nog herinneren dat toen Gesink nog een broekie was hij ns de muur als snelste had beklommen.

Maarre zn tour is toch niet in gevaar?
HR
Tour in gevaar?????

Ik denk dat ze het zelf ook niet weten. Ze hadden nooit verwacht dat hij nu al zo ver zou zijn. Maar hoe knap dat ook is, hij is er nog lang niet.. Ik verwacht dan ook dat hij tijdens LBL veel eerder moet lossen. Op de La Redoute zal hij er waarschijnlijk niet meer bij zitten. Maar dat hij er voor zal vechten is een zekerheidje.

Gesink gaat nu ook Tour of California rijden, dat stond niet in de planning..
HR
HR

Jopie C. uit B. te A.
Idool

MijnclubAFCA schreef:

(...)

Tour in gevaar?????

Ik denk dat ze het zelf ook niet weten. Ze hadden nooit verwacht dat hij nu al zo ver zou zijn. Maar hoe knap dat ook is, hij is er nog lang niet.. Ik verwacht dan ook dat hij tijdens LBL veel eerder moet lossen. Op de La Redoute zal hij er waarschijnlijk niet meer bij zitten. Maar dat hij er voor zal vechten is een zekerheidje.

Gesink gaat nu ook Tour of California rijden, dat stond niet in de planning..
HR
Ik volg het wielrennen voor geen meter behalve dan dat ik veel kijk als het op de buis is dus als ik je goed volg wilden ze eerst Gesink geen tour laten rijden en laten vlammen in het najaar (vuelta nog wellicht) maar gezien zijn vooruitgang is het nu wellicht weer een optie?

Enerzijds zou Gesink natuurlijk met de koers sterker moeten worden, anderzijds is LBL wel ff wat langer dan de Waalse pijl dus ik verwacht ook niet dat hij la redoute zomaar kan overleven bij de eersten. Maar precies tis zeker een vechtjas die Gesink, lol ik word er vaak plaatsvervangend moe van als ik naar hem kijk. Hopelijk kan ie in de toekomst ala Boonen menigeen hier in NL humble pie doen laten eten.
HR
HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

(...)

Ik volg het wielrennen voor geen meter behalve dan dat ik veel kijk als het op de buis is dus als ik je goed volg wilden ze eerst Gesink geen tour laten rijden en laten vlammen in het najaar (vuelta nog wellicht) maar gezien zijn vooruitgang is het nu wellicht weer een optie?

Enerzijds zou Gesink natuurlijk met de koers sterker moeten worden, anderzijds is LBL wel ff wat langer dan de Waalse pijl dus ik verwacht ook niet dat hij la redoute zomaar kan overleven bij de eersten. Maar precies tis zeker een vechtjas die Gesink, lol ik word er vaak plaatsvervangend moe van als ik naar hem kijk. Hopelijk kan ie in de toekomst ala Boonen menigeen hier in NL humble pie doen laten eten.
HR
Eens. De kans dat Gesink dit jaar voor het klassement kan rijden in de Tour lijkt mij klein. Niet alleen vanwege zijn fysieke gesteldheid, maar ook vanwege de vele tijdritkilometers. Echter zou hij met het rijden van de Tour wel de nodige koershardheid kunnen opdoen om vervolgens heel goed te zijn in de Vuelta. Sowieso is de Vuelta of Giro veel geschikter voor Gesink. Ik zie hem absoluut ooit de Vuelta winnen als hij zich er echt naar toelegt.
HR
HR

Daniel Da Cruz Carvalho Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 15 maart 2004

Daniel Martin, fuuuuuuuck. Begon als 50e ofzo aan de Muur en eindigde alsnog 6e. Als die gast nu eens leert positioneren... ;B
HR
HR

Jopie C. uit B. te A.
Idool

Daniel Da Cruz Carvalho schreef:

Daniel Martin, fuuuuuuuck. Begon als 50e ofzo aan de Muur en eindigde alsnog 6e. Als die gast nu eens leert positioneren... ;B
HR
En daarmee was ie de snelste van iedereen? Gesink werd ook iets van 6e toen ie als snelste de muur op reed.
HR
HR

Huis
Vedette

Daniel Da Cruz Carvalho schreef:

HR
Positionering is voor de Muur van Huy altijd erg belangrijk. Als hij zo slecht gepositioneerd was had hij ervoor moeten zorgen dat een ploeggenoot hem in de juiste positie had afgezet. Maar dat gebeurt bij Garmin nooit. Daar wijzen ze nooit 1 kopman aan zodat de rest voor diegene werkt. Hesjedal ging in de aanval en Dekker, Wegmann en Vandevelde reden voor zichzelf. Lotto reed met zn allen voor Vanendert en zorgde ervoor dat die goed aan de Muur begon. Wegmann en Dekker hadden Martin ook kunnen afzetten, maar dat gebeurde niet.

[Dit bericht is veranderd door Huis (op 19 april 2012 15:47:50).]
HR
HR

Jopie C. uit B. te A.
Idool

Huis schreef:

(...)

Positionering is voor de Muur van Huy altijd erg belangrijk. Als hij zo slecht gepositioneerd was had hij ervoor moeten zorgen dat een ploeggenoot hem in de juiste positie had afgezet.
HR
Hiermee kom je volgens mij ook bij een slecht punt bij Gesink. Als het echt dringen wordt zakt ie volgens mij een beetje door het ijs. Hij koerst wel vaak attent voorin maar idd bij de klassiekers is het toch vaak a different ballgame.

Wat ik ook altijd zo mooi vond aan de RvV is dat je op weg naar ik meen de oude kwaremont plots een gedrang van jewelste is en dan zie je de voorwaartsen daarna gas terug nemen op een smal weggetje en nog rustig wat gaan eten, hiermee de weg blokkeren. In de Waalse pijl ging het natuurlijk anders maar je moet het volgens mij toch kunnen, goede stuurmanskunsten hebben en niet bang zijn.

Edit: lees je edit, het wiel van een ploeggenoot is natuurlijk ideaal maar alsnog zijn er genoeg renners die het op eigen houtje kunnen, zeker als de conditie kennelijk zo goed is.

[Dit bericht is veranderd door Jopie C. uit B. te A. (op 19 april 2012 16:08:22).]
HR
HR

Amsterhammer
Idool

Pff, de muur - iemand hier toevallig de slotklim in de ronde van Trentino gezien? Allemachtig, wat een onvoorstelbaar lang en stijl klim. Als ik straks een samenvatting van deze klim kan vinden zal ik hem hier posten. Echt nog nooit zoiets gezien, zelfs erger dan de Zoncolan.
HRHR
HR

Huis
Vedette

(...)

Hiermee kom je volgens mij ook bij een slecht punt bij Gesink. Als het echt dringen wordt zakt ie volgens mij een beetje door het ijs. Hij koerst wel vaak attent voorin maar idd bij de klassiekers is het toch vaak a different ballgame.

Wat ik ook altijd zo mooi vond aan de RvV is dat je op weg naar ik meen de oude kwaremont plots een gedrang van jewelste is en dan zie je de voorwaartsen daarna gas terug nemen op een smal weggetje en nog rustig wat gaan eten, hiermee de weg blokkeren. In de Waalse pijl ging het natuurlijk anders maar je moet het volgens mij toch kunnen, goede stuurmanskunsten hebben en niet bang zijn.

Edit: lees je edit, het wiel van een ploeggenoot is natuurlijk ideaal maar alsnog zijn er genoeg renners die het op eigen houtje kunnen, zeker als de conditie kennelijk zo goed is.
HR
Wat Gesink betreft zeker waar wat je zegt. Gesink is niet zo 'n held in het wringen enzo. ( zie ook eerste week van de Tour) Daarom acht ik hem minder geschikt voor klassiekers en meer voor de langere beklimmingen.
HR
HR

MijnclubAFCA
International

Vak: 420
Reg.: 1 juni 2009

(...)

HR
Jawel de Tour stond wel in de planning. Alleen hadden ze niet verwacht dat hij in deze koersen( AGR,WP en LBL) al aardig mee zou doen. Een normaal mens zou nu amper kunnen fietsen. Maar goed feit blijft dat ze niet weten hoe hij het gaat doen, waar hij staat. Hij heeft nog zo'n 2,5 maand en daarin kan veel gebeuren. Voordeel is ook dat de bergen niet snel komen, al zijn er al wel veel lastige aankomsten. Aankomsten voor Gilbert. Na de tour gaat hij waarschijnlijk ook de Vuelta rijden, en dat allemaal in voorbereiding op het WK.

Ja als je naar Gesink kijkt word je daar idd al moe van, je ziet hem echt geven. Heel mooi om te zien.
HR
HR

Jopie C. uit B. te A.
Idool

Huis schreef:

(...)

Wat Gesink betreft zeker waar wat je zegt. Gesink is niet zo 'n held in het wringen enzo. ( zie ook eerste week van de Tour) Daarom acht ik hem minder geschikt voor klassiekers en meer voor de langere beklimmingen.
HR
Toen ie hard viel in de Tour zat ie geloof ik achter Barredo maar heel raar aan het kantje ver weg in het peleton en hij wilde kennelijk naar voren. Het zal natuurlijk ook unlucky zijn maar het geeft vaak te denken...

MijnclubAFCA schreef:

(...)

Ja als je naar Gesink kijkt word je daar idd al moe van, je ziet hem echt geven. Heel mooi om te zien.
HR
Hij won mijn sympathie meteen in Parijs-Nice toen ie in de afdaling werd gelost en zn leiderstrui moest verdedigen in een achtervolgend groepje zonder steun of ploegmaats.

[Dit bericht is veranderd door Jopie C. uit B. te A. (op 19 april 2012 16:55:08).]
HR
HR

Huis
Vedette

(...)
Toen ie hard viel in de Tour zat ie geloof ik achter Barredo maar heel raar aan het kantje ver weg in het peleton en hij wilde kennelijk naar voren. Het zal natuurlijk ook unlucky zijn maar het geeft vaak te denken...
HR
Klopt. Hij zat daar niet lekker gepositioneerd. Hij heeft natuurlijk met zn lange lijf zijn motoriek niet echt mee op de fiets. ;) . itt Mollema. Die gaat zijn eigen gang wel en hoeft niet perse een treintje te hebben die hem plaatst of uit de wind houdt.

(...)
Hij won mijn sympathie meteen in Parijs-Nice toen ie in de afdaling werd gelost en zn leiderstrui moest verdedigen in een achtervolgend groepje zonder steun of ploegmaats.
HR Daarom snap ik ook niet dat hij wordt neergezet als ''geen karakter'' of ''slappe zak''. Hij reed de Tour uit met een schreurtje in zijn ellepijp en de Vuelta met een open vleeswond op zijn knie.
HR
HR

Jopie C. uit B. te A.
Idool

Huis schreef:

(...)

Daarom snap ik ook niet dat hij wordt neergezet als ''geen karakter'' of ''slappe zak''. Hij reed de Tour uit met een schreurtje in zijn ellepijp en de Vuelta met een open vleeswond op zijn knie.
HR
Precies en daarom hoop ik ook extra op sweet revenge. Zn pa is natuurlijk ook nog overleden, hij heeft ff gezeten in de hoeken waar de klappen vallen maar we spreken elkaar lator als ie een jaartje of 30 is. ;B
HR
HR

Huis
Vedette

(...)

Precies en daarom hoop ik ook extra op sweet revenge. Zn pa is natuurlijk ook nog overleden, hij heeft ff gezeten in de hoeken waar de klappen vallen maar we spreken elkaar lator als ie een jaartje of 30 is. ;B
HR
Precies. Nog jaren te gaan!
HR
HR

Klaas de Jager
Internationale topspeler

Vak: 126
Reg.: 11 februari 2008

LBL vandaag...Mollema moet top tien kunnen rijden, en daar moet schraalhans dan weer keukenmeester mee spelen.

De Champagne staat klaar voor Rodriguez
HR
HR

jellie
Vedette

Reg.: 13 september 2002

Bah, bah, bah. De astana jongens weer. Moeilijk om te geloven dat het allemaal wederom helemaal eerlijk is.
HR
HR

Loki
Vedette

Reg.: 14 februari 2009

Mooie koers en prachtige winnaar. Dopinginsinuaties zijn onzin. Degene die het liefste wil winnene is ook bereid om de grootste risicos te nemen, en altijd de verdiende winnaar (mits niet gepakt).

Nu Ajax kijken.
HR
HR

Amsterhammer
Idool

Loki schreef:

Mooie koers en prachtige winnaar. Dopinginsinuaties zijn onzin. Degene die het liefste wil winnene is ook bereid om de grootste risicos te nemen, en altijd de verdiende winnaar (mits niet gepakt).

Nu Ajax kijken.
HR
Ik heb het anders om gedaan - LBL tot de aftrap gekeken, de rest opgenomen en na de wedstrijd afgekeken - je moet toch prioriteiten stellen, he?

Vino is zeker heel trots op deze geweldige prestatie van Iglinsky, jammer van Nibali's inzinking en eindelijk een chapeau voor een Rabo, Mollema deed wat je van hem mocht verwachten. ;)
HR
HR

Frankie de missing link
Vedette

Reg.: 14 augustus 2009

Mooie koers. Dopinginsinuaties zijn logisch, maar dat geldt evengoed voor een Nibali, een Gilbert enz. Maar die winnen niet.. :denk

Genoten van een mooie LBL
HR
HR

Huis
Vedette

Frankie de missing link schreef:

Mooie koers. Dopinginsinuaties zijn logisch, maar dat geldt evengoed voor een Nibali, een Gilbert enz. Maar die winnen niet.. :denk

Genoten van een mooie LBL
HR
Waarom zijn de dopinginsinuaties logisch? Miischien is het wel zo dat de voorheen mindere goden nu naar voren komen, omdat het cleaner wordt en er dus meer gelijkheid komt in het peleton. Iglinkski is altijd een groot talent geweest en dat hij dit kon is helemaal niet zo gek.

Wat wel opvallend is, is het grote falen van de BMC en Radioschack ploeg. Vooral de Schlecks rijden dit jaar geen deuk in een pakkie boter. Het zal me niks verbazen als ze straks inde Tour er ineens staan, maar voor nu is het zwwar tegenvallend.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 92,6% dat Vitesse wint van ADO Den Haag. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-PEC Zwolle:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!