Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... 108 »
Jopie C. uit B. te A.
Idool
Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005
quote:Dit geeft de burger moed. Boom en Terpstra zijn imo zeker kansrijk in de toekomst. Maar wat was dit straffe kost van Boonen! Rijdt gewoon in zn eentje team sky en alle favorieten aan gort.
Daniel Da Cruz Carvalho schreef:
(...)
Denk dan nog in dat hij een deel van de voorbereiding miste door de geboorte van zijn baby en van de laatste 3 weken er ongeveer 2 ziek is geweest. Indrukwekkend. Hopen dat hij 2e kan worden nu!
thirdstarheroes
Bankzitter
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 26 november 2011
Schip ahoy
Idool
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008
Amsterhammer
Idool
Droomaankoop: -
Reg.: 31 juli 2005
Daniel Da Cruz Carvalho ![]()
Vedette
Reg.: 15 maart 2004
quote:Zeker, al schat ik Boom, zeker voor Parijs-Roubaix, wel hoger in dan Terpstra. Jammer dat Maaskant na zijn blessure nooit meer de oude is geworden, werd 4 jaar geleden al 4 in Roubaix...Denk persoonlijk wel dat Lars Boom binnen 5 jaar minimaal één monument wint. Zoals de Belgen al goed opmerkten vandaag, Boom gooide alle schroom van hem af vandaag en leek eindelijk eens verlost van het verwachtingspatroon wat rond hem hangt.
Jopie C. uit B. te A. schreef:
(...)
Dit geeft de burger moed. Boom en Terpstra zijn imo zeker kansrijk in de toekomst. Maar wat was dit straffe kost van Boonen! Rijdt gewoon in zn eentje team sky en alle favorieten aan gort.
De man is hard op weg niet alleen de beste renner van de afgelopen 10 jr te worden maar ook de beste eendaagse coureur sinds de kannibaal.
MijnclubAFCA
International
Vak: 420
Reg.: 1 juni 2009
Schip ahoy
Idool
quote:Verwachtingen zijn dodelijk, maar over Boom heb ik echt geen enkele twijfel. Dat is een winnaar pur sang. Met genoeg klasse om zijn vezels om inderdaad eens een grote wedstrijd weg te kapen.
Daniel Da Cruz Carvalho schreef:
(...)
Zeker, al schat ik Boom, zeker voor Parijs-Roubaix, wel hoger in dan Terpstra. Jammer dat Maaskant na zijn blessure nooit meer de oude is geworden, werd 4 jaar geleden al 4 in Roubaix...Denk persoonlijk wel dat Lars Boom binnen 5 jaar minimaal één monument wint. Zoals de Belgen al goed opmerkten vandaag, Boom gooide alle schroom van hem af vandaag en leek eindelijk eens verlost van het verwachtingspatroon wat rond hem hangt.
jaaap
Lid 2de elftal
Reg.: 9 oktober 2004
quote:Leuk dat je dat vindt. Wat vind je er van dat hij er op de beslissende momenten nooit bij is?
Schip ahoy schreef:
(...)
Verwachtingen zijn dodelijk, maar over Boom heb ik echt geen enkele twijfel. Dat is een winnaar pur sang. Met genoeg klasse om zijn vezels om inderdaad eens een grote wedstrijd weg te kapen.
Schip ahoy
Idool
quote:Minder teleurstellend dan jouw manier van doen.
jaaap schreef:
(...)
Leuk dat je dat vindt. Wat vind je er van dat hij er op de beslissende momenten nooit bij is?
Huis
Vedette
Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003
quote:Een aantal namen horen daar niet tussen imo. Ruigh is een aardige klimmer, die in staat is top 25/30 te rijden in de Tour of andere grote rondes, maar niet meer dan dat. Maaksant, Ten Dam, Clement en Posthuma hetzelfde. Niks mis mee, maar absoluut geen toppers. Beetje zoals Siem de Jong bij ons
Schip ahoy schreef:
(...)
Verwachtingen zijn dodelijk, maar over Boom heb ik echt geen enkele twijfel. Dat is een winnaar pur sang. Met genoeg klasse om zijn vezels om inderdaad eens een grote wedstrijd weg te kapen.
Maar als je deze situatie met een paar jaar terug vergelijkt heeft Nederland echt zat echt renners die om de knikkers meedoen, op diverse niveau's: Boom, Terpstra, Geesink, Hoogerland, Kruiswijk, Mollema, Ruigh, Poels, Ligthart, Maaskant, Lieuwe Westra, Langeveld, Ten Dam en Clement en Posthuma in tijdritten...
Alleen geen enkele sprinter van niveau. Bos op de weg is echt een grote sof aan het worden, wat ik nooit had verwacht. Echte kleppers op de baan pakken altijd hun prijzen op de weg.
Frankie de missing link
Vedette
Reg.: 14 augustus 2009
Schip ahoy
Idool
quote:Was ook niet met de pretentie om volledig te zijn. Maar als je in de top 10 kunt rijden van de Vuelta in een tijdrit en de Ruta del Sol (en rondes als Luxemburg en Saksen) wint, dan kun je wat. Dus Posthuma mag zeker in het rijtje. Overigens geef ik al aan 'op diverse niveau's'.
Huis schreef:
(...)
Een aantal namen horen daar niet tussen imo. Ruigh is een aardige klimmer, die in staat is top 25/30 te rijden in de Tour of andere grote rondes, maar niet meer dan dat. Maaksant, Ten Dam, Clement en Posthuma hetzelfde. Niks mis mee, maar absoluut geen toppers. Beetje zoals Siem de Jong bij ons![]()
Verder vergeet je de broertjes Kreder, waarvan zeker Michel Kreder grote sprongen maakt en al een aantal koersen heeft gewonnen dit seizoen, en een van de grootste talenten in het peloton; Wilco Kelderman. 20 jaar pas, een echte allrounder. Klimmen, Tijdrijden en sprinten.
O, ja Thomas Dekker won vorige week zijn 1e koers sinds zijn schorsing. 27 jaar pas en wie weet als hij weer helemaal op niveau komt.
In ieder geval staat het Nederlandse wielrennen in de breedte er goed op en zijn de renners allemaal mid 20 en dus moeten hun beste jaren nog komen. Het is wachtten op een grote overwinning.
Huis
Vedette
quote:Klopt zeker wat je zegt, maar ik bedoel meer op dat renners als Posthuma nooit een hele grote koers zal winnen. Tuurlijk zijn dat prima renners, maar zulke hadden we een aantal jaar geleden ook wel. ( type Bart Voskomp of zoiets).
Schip ahoy schreef:
(...)
Was ook niet met de pretentie om volledig te zijn. Maar als je in de top 10 kunt rijden van de Vuelta in een tijdrit en de Ruta del Sol (en rondes als Luxemburg en Saksen) wint, dan kun je wat. Dus Posthuma mag zeker in het rijtje. Overigens geef ik al aan 'op diverse niveau's'.
Punt is dat Nederland op een gegeven moment slechts een handvol renners had die internationaal iets konden laten zien. Wat dat betreft is het een stuk minder somber dan een aantal jaren terug.
Dekker geloof ik weer dan niet meer in. Die heeft een te hoog niveau gehaald mbv doping en zal dat nu niet meer kunnen bereiken. Dat gaat aan hem vreten. Ik zie hem niet terugkomen op niveau.
Dmitri Karamazov
Lid 2de elftal
Reg.: 31 augustus 2010
quote:Als we dan toch alleen naar prestaties in de Tour gaan kijken, dan kan je niet om Contador heen natuurlijk.
Frankie de missing link schreef:
Boonen is heel groot, maar de beste 1 dagsrenner sinds Merckx dat lijkt me niet. Tenzij hij ook een keer LBL kan winnen, wattie nevernooit gaat doen.
En beste renner van de laatste 10 jaar is toch nog steeds wel Armstrong lijkt me? Heeft de afgelopen 10 jaar toch nog 4 of 5 maal de tour gewonnen.
Vedette
quote:Als je het over klassementsrenners hebt is Contador eerder de beste van de afgelopen 10 jaar. Maar gelukkig is wielrennen een stuk meer dan alleen de Tour de France...
Frankie de missing link schreef:
Boonen is heel groot, maar de beste 1 dagsrenner sinds Merckx dat lijkt me niet. Tenzij hij ook een keer LBL kan winnen, wattie nevernooit gaat doen.
En beste renner van de laatste 10 jaar is toch nog steeds wel Armstrong lijkt me? Heeft de afgelopen 10 jaar toch nog 4 of 5 maal de tour gewonnen.
quote:Goede post, al hoort Cunego wat mij betreft niet in dit rijtje thuis.
Dmitri Karamazov schreef:
(...)
Als we dan toch alleen naar prestaties in de Tour gaan kijken, dan kan je niet om Contador heen natuurlijk.
Gelukkig is wielrennen meer dan de Tour alleen, als je dan kijkt naar renners die een heel seizoen lang constant presteren, dan valt Armstrong al snel af.
Maar het blijft sowieso appels met peren vergelijken. Armstrong en Contador waren/zijn misschien wel de beste renners van de grote ronden de afgelopen 10 jaar.
Als we het over eendagskoersen hebben kunnen we weer onderscheid maken in de kasseienklassiekers zoals Vlaanderen en Roubaix en de heuvelachtige klassiekers zoals LBL, Ronde van Lombardijen en Amstel Gold Race.
En dan kom je toch wel tot namen als Boonen, Cancellara, Valverde, Gilbert, Bettini, Cunego, Freire en nog vele anderen die je kunt rekenenen tot de besten van de afgelopen 10 jaar.
THC-Ajax
Lid 2de elftal
Uit: AMSTERDAM
Vak: 426
Reg.: 17 augustus 2006
Huis
Vedette
quote:Poels iig niet. Lost net uit het peloton. dat nog 180 man groot is. Mogelijk iets onder de leden.
THC-Ajax schreef:
Heb zo'n raar gevoel dat een Nederlander gaat winnen.
Amsterhammer
Idool
Reg.: 31 juli 2005
quote:Pfff, volgens Boogerd was dit de allerslechtste Rabo prestatie ooit, en een total fail van Vacans.
THC-Ajax schreef:
Heb zo'n raar gevoel dat een Nederlander gaat winnen.
champy95
Legende
Uit: Brussel
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 26 oktober 2002
Sigmund Freud
International
Reg.: 11 oktober 2009
Mijn club AFC Ajax
Moderator
Uit: Ergens op de wereld
Reg.: 29 december 2005
quote:Dat krijg je dan ook met zo'n ruk management en verschrikkelijk traningsschema's die nergens over gaan.
champy95 schreef:
De Rabo's rijden weer een rukvoorjaar.
Enkel de derde plek van Mollema in het Baskenland springt er een beetje uit.
Harder trainen jongens!
Vedette
quote:Eens, alhoewel ik zelf de trainingsschema's niet ken hoor ik uit verschillende hoeken dat het één grote aanfluiting is en die Delahaye een vreselijk slechte coach is. Er zit wat structureel fout daar, dat kan niet anders. Kijk eens naar hun renners, dat is geen kattenpis. Als het nu een stelletje talentlozen waren, ok, maar de renners die zij hebben zou menig ploeg jaloers op zijn. Missen wel die ene echte wereldtopper/afmaker, maar met dit team moet er zoveel meer te winnen zijn. Op dit moment komen ze, op een enkele koers na, niet eens in de buurt van het podium. Treurig om te zien.
Mijn club AFC Ajax schreef:
(...)
Dat krijg je dan ook met zo'n ruk management en verschrikkelijk traningsschema's die nergens over gaan.
Huis
Vedette
spelbos
Legende
Reg.: 1 juli 2006
Van de film
Legende
Reg.: 30 november 2003
quote:Ja? Ik vind al die massasprints geen reet aan.
spelbos schreef:
Ik kan meer genieten van zo'n een finisch dan een solo van een meervoudig zondaar.
Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »
Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.
Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!
Wat vind jij van het nieuwe uitshirt (foto's)?
Van de Ajax-fans denkt 78,1% dat VVV Venlo wint van Go Ahead Eagles. Wat denk jij?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.