Ajax Netwerk
donderdag 23 oktober 2014 - 15:03                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... 108 »

HR

Jopie C. uit B. te A.
Idool

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005

quote:HR
Daniel Da Cruz Carvalho schreef:

(...)

Denk dan nog in dat hij een deel van de voorbereiding miste door de geboorte van zijn baby en van de laatste 3 weken er ongeveer 2 ziek is geweest. Indrukwekkend. Hopen dat hij 2e kan worden nu!
HR
Dit geeft de burger moed. Boom en Terpstra zijn imo zeker kansrijk in de toekomst. Maar wat was dit straffe kost van Boonen! Rijdt gewoon in zn eentje team sky en alle favorieten aan gort.

De man is hard op weg niet alleen de beste renner van de afgelopen 10 jr te worden maar ook de beste eendaagse coureur sinds de kannibaal.
HR
HR

thirdstarheroes
Bankzitter

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 26 november 2011

Wat een rit van Boonen zeg, 1000maal respect!
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

Boonen is absurd sterk. Een levende legende. Die gaat de koers nog wel eens winnen, zodat hij alleen-recordhouder wordt.

Terpstra doet me altijd denken aan de Kneet met zijn commentaar, humor en lachebekkie. Ik kan me echt niet voorstellen dat zo'n jongen nooit een grote wedstrijd/tour etappe kan winnen.
HR
HR

Amsterhammer
Idool

Droomaankoop: -
Reg.: 31 juli 2005

Uiteraard niets behalve het diepste respect voor de deze prestatie van Boonen! B)

Maar je maag je toch achter de ooren krabben of Tomeke nou zo slim (en goed) was, of waren alle anderen zo dom? Chapeau for Tyler Phinney in zijn eerste P-R.
HR
HR

Daniel Da Cruz Carvalho Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Reg.: 15 maart 2004

Jopie C. uit B. te A. schreef:

(...)

Dit geeft de burger moed. Boom en Terpstra zijn imo zeker kansrijk in de toekomst. Maar wat was dit straffe kost van Boonen! Rijdt gewoon in zn eentje team sky en alle favorieten aan gort.

De man is hard op weg niet alleen de beste renner van de afgelopen 10 jr te worden maar ook de beste eendaagse coureur sinds de kannibaal.
HR
Zeker, al schat ik Boom, zeker voor Parijs-Roubaix, wel hoger in dan Terpstra. Jammer dat Maaskant na zijn blessure nooit meer de oude is geworden, werd 4 jaar geleden al 4 in Roubaix...Denk persoonlijk wel dat Lars Boom binnen 5 jaar minimaal één monument wint. Zoals de Belgen al goed opmerkten vandaag, Boom gooide alle schroom van hem af vandaag en leek eindelijk eens verlost van het verwachtingspatroon wat rond hem hangt.

[Dit bericht is veranderd door Daniel Da Cruz Carvalho (op 8 april 2012 21:04:15).]
HR
HR

MijnclubAFCA
International

Vak: 420
Reg.: 1 juni 2009

Prima koers van beide nederlanders... zeker na zijn ziekte, wat op dit Niveau dodelijk is... toch nog knap 6de. Al was hij de enige die geen trap teveel had gedaan. maar goed dit geeft vertrouwen voor de toekomst. Maar hij moet wel een grote ronde blijven rijden, want dat heb je toch echt wel nodig, zeker op zijn leeftijd...

Als land doen we het niet slecht.

WorldTour-stand na P-R

1 1 SPAIN ESP 717
2 3 BELGIUM BEL 567
3 2 ITALY ITA 566
4 5 NETHERLANDS NED 348
5 4 AUSTRALIA AUS 315
6 6 SWITZERLAND SUI 198
7 7 SLOVAKIA SVK 179
8 8 UNITED STATES USA 153
9 9 FRANCE FRA 120
10 10 GREAT BRITAIN GBR 118

[Dit bericht is veranderd door MijnclubAFCA (op 9 april 2012 09:03:29).]
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Daniel Da Cruz Carvalho schreef:

(...)

Zeker, al schat ik Boom, zeker voor Parijs-Roubaix, wel hoger in dan Terpstra. Jammer dat Maaskant na zijn blessure nooit meer de oude is geworden, werd 4 jaar geleden al 4 in Roubaix...Denk persoonlijk wel dat Lars Boom binnen 5 jaar minimaal één monument wint. Zoals de Belgen al goed opmerkten vandaag, Boom gooide alle schroom van hem af vandaag en leek eindelijk eens verlost van het verwachtingspatroon wat rond hem hangt.
HR
Verwachtingen zijn dodelijk, maar over Boom heb ik echt geen enkele twijfel. Dat is een winnaar pur sang. Met genoeg klasse om zijn vezels om inderdaad eens een grote wedstrijd weg te kapen.

Maar als je deze situatie met een paar jaar terug vergelijkt heeft Nederland echt zat echt renners die om de knikkers meedoen, op diverse niveau's: Boom, Terpstra, Geesink, Hoogerland, Kruiswijk, Mollema, Ruigh, Poels, Ligthart, Maaskant, Lieuwe Westra, Langeveld, Ten Dam en Clement en Posthuma in tijdritten...

Alleen geen enkele sprinter van niveau. Bos op de weg is echt een grote sof aan het worden, wat ik nooit had verwacht. Echte kleppers op de baan pakken altijd hun prijzen op de weg.
HR
HR

jaaap
Lid 2de elftal

Reg.: 9 oktober 2004

Schip ahoy schreef:

(...)

Verwachtingen zijn dodelijk, maar over Boom heb ik echt geen enkele twijfel. Dat is een winnaar pur sang. Met genoeg klasse om zijn vezels om inderdaad eens een grote wedstrijd weg te kapen.HR
Leuk dat je dat vindt. Wat vind je er van dat hij er op de beslissende momenten nooit bij is?
HR
HR

Schip ahoy
Idool

jaaap schreef:

(...)

Leuk dat je dat vindt. Wat vind je er van dat hij er op de beslissende momenten nooit bij is?
HR
Minder teleurstellend dan jouw manier van doen.
HR
HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

Schip ahoy schreef:

(...)

Verwachtingen zijn dodelijk, maar over Boom heb ik echt geen enkele twijfel. Dat is een winnaar pur sang. Met genoeg klasse om zijn vezels om inderdaad eens een grote wedstrijd weg te kapen.

Maar als je deze situatie met een paar jaar terug vergelijkt heeft Nederland echt zat echt renners die om de knikkers meedoen, op diverse niveau's: Boom, Terpstra, Geesink, Hoogerland, Kruiswijk, Mollema, Ruigh, Poels, Ligthart, Maaskant, Lieuwe Westra, Langeveld, Ten Dam en Clement en Posthuma in tijdritten...

Alleen geen enkele sprinter van niveau. Bos op de weg is echt een grote sof aan het worden, wat ik nooit had verwacht. Echte kleppers op de baan pakken altijd hun prijzen op de weg.
HR
Een aantal namen horen daar niet tussen imo. Ruigh is een aardige klimmer, die in staat is top 25/30 te rijden in de Tour of andere grote rondes, maar niet meer dan dat. Maaksant, Ten Dam, Clement en Posthuma hetzelfde. Niks mis mee, maar absoluut geen toppers. Beetje zoals Siem de Jong bij ons :D

Verder vergeet je de broertjes Kreder, waarvan zeker Michel Kreder grote sprongen maakt en al een aantal koersen heeft gewonnen dit seizoen, en een van de grootste talenten in het peloton; Wilco Kelderman. 20 jaar pas, een echte allrounder. Klimmen, Tijdrijden en sprinten.

O, ja Thomas Dekker won vorige week zijn 1e koers sinds zijn schorsing. 27 jaar pas en wie weet als hij weer helemaal op niveau komt.

In ieder geval staat het Nederlandse wielrennen in de breedte er goed op en zijn de renners allemaal mid 20 en dus moeten hun beste jaren nog komen. Het is wachtten op een grote overwinning.
HR
HR

Frankie de missing link
Vedette

Reg.: 14 augustus 2009

Boonen is heel groot, maar de beste 1 dagsrenner sinds Merckx dat lijkt me niet. Tenzij hij ook een keer LBL kan winnen, wattie nevernooit gaat doen.

En beste renner van de laatste 10 jaar is toch nog steeds wel Armstrong lijkt me? Heeft de afgelopen 10 jaar toch nog 4 of 5 maal de tour gewonnen.
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Huis schreef:

(...)

Een aantal namen horen daar niet tussen imo. Ruigh is een aardige klimmer, die in staat is top 25/30 te rijden in de Tour of andere grote rondes, maar niet meer dan dat. Maaksant, Ten Dam, Clement en Posthuma hetzelfde. Niks mis mee, maar absoluut geen toppers. Beetje zoals Siem de Jong bij ons :D

Verder vergeet je de broertjes Kreder, waarvan zeker Michel Kreder grote sprongen maakt en al een aantal koersen heeft gewonnen dit seizoen, en een van de grootste talenten in het peloton; Wilco Kelderman. 20 jaar pas, een echte allrounder. Klimmen, Tijdrijden en sprinten.

O, ja Thomas Dekker won vorige week zijn 1e koers sinds zijn schorsing. 27 jaar pas en wie weet als hij weer helemaal op niveau komt.

In ieder geval staat het Nederlandse wielrennen in de breedte er goed op en zijn de renners allemaal mid 20 en dus moeten hun beste jaren nog komen. Het is wachtten op een grote overwinning.
HR
Was ook niet met de pretentie om volledig te zijn. Maar als je in de top 10 kunt rijden van de Vuelta in een tijdrit en de Ruta del Sol (en rondes als Luxemburg en Saksen) wint, dan kun je wat. Dus Posthuma mag zeker in het rijtje. Overigens geef ik al aan 'op diverse niveau's'.

Punt is dat Nederland op een gegeven moment slechts een handvol renners had die internationaal iets konden laten zien. Wat dat betreft is het een stuk minder somber dan een aantal jaren terug.

Dekker geloof ik weer dan niet meer in. Die heeft een te hoog niveau gehaald mbv doping en zal dat nu niet meer kunnen bereiken. Dat gaat aan hem vreten. Ik zie hem niet terugkomen op niveau.
HR
HR

Huis
Vedette

Schip ahoy schreef:

(...)

Was ook niet met de pretentie om volledig te zijn. Maar als je in de top 10 kunt rijden van de Vuelta in een tijdrit en de Ruta del Sol (en rondes als Luxemburg en Saksen) wint, dan kun je wat. Dus Posthuma mag zeker in het rijtje. Overigens geef ik al aan 'op diverse niveau's'.

Punt is dat Nederland op een gegeven moment slechts een handvol renners had die internationaal iets konden laten zien. Wat dat betreft is het een stuk minder somber dan een aantal jaren terug.

Dekker geloof ik weer dan niet meer in. Die heeft een te hoog niveau gehaald mbv doping en zal dat nu niet meer kunnen bereiken. Dat gaat aan hem vreten. Ik zie hem niet terugkomen op niveau.
HR
Klopt zeker wat je zegt, maar ik bedoel meer op dat renners als Posthuma nooit een hele grote koers zal winnen. Tuurlijk zijn dat prima renners, maar zulke hadden we een aantal jaar geleden ook wel. ( type Bart Voskomp of zoiets).

Wat top renners betreft is het inderdaad zo dat we een paar jaar terug alleen Erik Dekker, en Micheal Boogerd hadden en in iets mindere mate renners als Van Bon en Knaven. Die spoeling is zeker breder, zeker wat betreft klim en rondetalent. Sinds de generatie Breukink, Rooks, Theunisse hebben we niet meer zoveel goeie klimmers gehad getuige de top 10 klasseringen in grote rondes van Gesink, Mollema en Kruiswijk.

Wat Dekker betreft is het afwachten. Talent zal niet zomar verdwijnen lijkt mij, alleen hoe zit het mentaal bij hem? Dit jaar zal hij nog niet meedoen om de prijzen, maar ik geloof wel in zn toekomst. Maar zoals je al zegt, wat gebeurt er als hij straks in de Amtsel Gold Race of LBL er totaal niet aan te pas komt, waar hij ooit top 5 kon rijden. Als hij mentaal sterk genoeg is om dat te accepteren en het aan te grijpen harder te trainen om beter te worden dan zit het er wellicht in.
HRHR
HR

Dmitri Karamazov
Lid 2de elftal

Reg.: 31 augustus 2010

Frankie de missing link schreef:

Boonen is heel groot, maar de beste 1 dagsrenner sinds Merckx dat lijkt me niet. Tenzij hij ook een keer LBL kan winnen, wattie nevernooit gaat doen.

En beste renner van de laatste 10 jaar is toch nog steeds wel Armstrong lijkt me? Heeft de afgelopen 10 jaar toch nog 4 of 5 maal de tour gewonnen.
HR
Als we dan toch alleen naar prestaties in de Tour gaan kijken, dan kan je niet om Contador heen natuurlijk.

Gelukkig is wielrennen meer dan de Tour alleen, als je dan kijkt naar renners die een heel seizoen lang constant presteren, dan valt Armstrong al snel af.

Maar het blijft sowieso appels met peren vergelijken. Armstrong en Contador waren/zijn misschien wel de beste renners van de grote ronden de afgelopen 10 jaar.

Als we het over eendagskoersen hebben kunnen we weer onderscheid maken in de kasseienklassiekers zoals Vlaanderen en Roubaix en de heuvelachtige klassiekers zoals LBL, Ronde van Lombardijen en Amstel Gold Race.
En dan kom je toch wel tot namen als Boonen, Cancellara, Valverde, Gilbert, Bettini, Cunego, Freire en nog vele anderen die je kunt rekenenen tot de besten van de afgelopen 10 jaar.

[Dit bericht is veranderd door Dmitri Karamazov (op 9 april 2012 14:37:36).]
HR
HR

Vedette

Frankie de missing link schreef:

HR
Als je het over klassementsrenners hebt is Contador eerder de beste van de afgelopen 10 jaar. Maar gelukkig is wielrennen een stuk meer dan alleen de Tour de France...

Dmitri Karamazov schreef:

(...)

Als we dan toch alleen naar prestaties in de Tour gaan kijken, dan kan je niet om Contador heen natuurlijk.

Gelukkig is wielrennen meer dan de Tour alleen, als je dan kijkt naar renners die een heel seizoen lang constant presteren, dan valt Armstrong al snel af.

Maar het blijft sowieso appels met peren vergelijken. Armstrong en Contador waren/zijn misschien wel de beste renners van de grote ronden de afgelopen 10 jaar.

Als we het over eendagskoersen hebben kunnen we weer onderscheid maken in de kasseienklassiekers zoals Vlaanderen en Roubaix en de heuvelachtige klassiekers zoals LBL, Ronde van Lombardijen en Amstel Gold Race.
En dan kom je toch wel tot namen als Boonen, Cancellara, Valverde, Gilbert, Bettini, Cunego, Freire en nog vele anderen die je kunt rekenenen tot de besten van de afgelopen 10 jaar.
HR
Goede post, al hoort Cunego wat mij betreft niet in dit rijtje thuis.

Het palmares van Boonen is echt heel erg indrukwekkend. 3x Ronde van Vlaanderen, 4x Parijs-Roubaix, 5x E3 Prijs, 3x Gent-Wevelgem, 2x Brussel-Kuurne-Brussel, 2x Scheldeprijs, 1x Dwars door Vlaanderen, 1x wereldkampioen, 6 etappes in de Tour, 2 etappes in de Vuelta. Meer dan 100 overwinningen in 10 jaar tijd.

[Dit bericht is veranderd door Daniel Da Cruz Carvalho (op 12 april 2012 15:17:46).]
HR
HR

THC-Ajax
Lid 2de elftal

Uit: AMSTERDAM
Vak: 426
Reg.: 17 augustus 2006

Heb zo'n raar gevoel dat een Nederlander gaat winnen.

[Dit bericht is veranderd door THC-Ajax (op 15 april 2012 13:48:36).]
HR
HR

Huis
Vedette

THC-Ajax schreef:

HR
Poels iig niet. Lost net uit het peloton. dat nog 180 man groot is. Mogelijk iets onder de leden.
HR
HR

Amsterhammer
Idool

Reg.: 31 juli 2005

THC-Ajax schreef:

HR
Pfff, volgens Boogerd was dit de allerslechtste Rabo prestatie ooit, en een total fail van Vacans.

Jammer dat Oscar's eerste solo ooit niet bekroond werd.
HR
HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 26 oktober 2002

De Rabo's rijden weer een rukvoorjaar.

Enkel de derde plek van Mollema in het Baskenland springt er een beetje uit.

Harder trainen jongens!
HR
HR

Sigmund Freud
International

Reg.: 11 oktober 2009

Jammer van Freire, had het hem echt gegund.
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Moderator

Uit: Ergens op de wereld
Reg.: 29 december 2005

champy95 schreef:

De Rabo's rijden weer een rukvoorjaar.

Enkel de derde plek van Mollema in het Baskenland springt er een beetje uit.

Harder trainen jongens!
HR
Dat krijg je dan ook met zo'n ruk management en verschrikkelijk traningsschema's die nergens over gaan.
HR
HR

Vedette

Mijn club AFC Ajax schreef:

(...)

Dat krijg je dan ook met zo'n ruk management en verschrikkelijk traningsschema's die nergens over gaan.
HR
Eens, alhoewel ik zelf de trainingsschema's niet ken hoor ik uit verschillende hoeken dat het één grote aanfluiting is en die Delahaye een vreselijk slechte coach is. Er zit wat structureel fout daar, dat kan niet anders. Kijk eens naar hun renners, dat is geen kattenpis. Als het nu een stelletje talentlozen waren, ok, maar de renners die zij hebben zou menig ploeg jaloers op zijn. Missen wel die ene echte wereldtopper/afmaker, maar met dit team moet er zoveel meer te winnen zijn. Op dit moment komen ze, op een enkele koers na, niet eens in de buurt van het podium. Treurig om te zien.
HR
HR

Huis
Vedette

Mollema die op zijn 25e in zijn eerste Amstel 10e wordt is prima. Daar zit absoluut rek in en ik ben ervan overtuigd dat hij de komende jaren kan meedoen voor het podium. Lars Boom reed een prima Parijs-Roubaix, en van Gesink is het al een wonder dat hij gezien zijn blessure nu al weer zo behoorlijk fietst. Maar de rest heeft gewoon ruk gepresteerd en dat mag een ploeg met het budget van Rabo zich keihard aanrekenen. Het slaat nergens op.

Ik heb dit voorjaar vooral genoten van Terpstra. Over brute helden gesproken. Altijd aanvalend koersen en er gewoon inknallen. 6e in RVV, 5e P-R, Dwars door vlaanderen winnen en als 2e de Cauberg opdraaien is gewoon erg goed. Dikke plus ook voor Dekker! 18e gisteren. Mentaal belangrijk dat hij goede uitslagen rijdt om hard te blijven werken. Het feit dat hij zich bij de ploeg heeft aangeboden om de Giro te rijden om hardheid op te doen zegt genoeg lijkt mij. Met de hardheid van een grote ronde in de benen zal hij de stap naar de wereldtop weer maken. Daar ben ik van overtuigd.
HR
HR

spelbos
Legende

Reg.: 1 juli 2006

Ik kan meer genieten van zo'n een finisch dan een solo van een meervoudig zondaar.
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

spelbos schreef:

Ik kan meer genieten van zo'n een finisch dan een solo van een meervoudig zondaar.
HR
Ja? Ik vind al die massasprints geen reet aan.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet er in de spits?

Sigthorsson
Milik
Klaassen
Kishna
Zivkovic
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 6,1% dat Standard Luik wint van Sevilla FC. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-Go Ahead Eagles:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!