Ajax Netwerk
donderdag 23 oktober 2014 - 21:12                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... 108 »

HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Droomaankoop: -
Reg.: 6 maart 2003

quote:HR
Van de film schreef:

(...)

Ik denk dat de topsnelheid van cavendish net even wat te hoog ligt voor boonen.
HR
Verschil is dat Cav altijd een treintje nodig heeft om op snelheid te komen. Boonen kan zich ala Freire over het algemeen alleen wel redden in een sprint en hoeft alleen maar uit het wiel te komen. Overigens gaat de grote concurrent voor Cav komen van Marcel Kittel van Argos-Shimano.
HR
HR

Jopie C. uit B. te A.
Idool

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005

Jongens wat moeten we nou toch met dat pittoreske wielerbaantje in Roubaix, met het bos van wallers, carrefoure de l'arbre... laten we gewoon strook x een x x extra doen, dan zijn we toch ook klaar?

Idd schijtziek dat 1 van DE 2 jaarlijkse eendaagswedstrijden is verkracht door onze zuiderburen. Deed me helemaal niets de koers gisteren, was wel blij dat Boonen won omdat ik die ouwe Kempenaar op een eoa manier wel mag, omdat ik hem altijd grote kwaliteiten heb toegedicht en het sowieso leuk vindt als ie sportieve revanche kan nemen op de hele natie. Gilbert zelfde laken een pak.

En wij Nederlanders moeten maar blijven wachten en wachten. Sterke koers van Terpstra, voor de rest was het zoals gewoonlijk weer veel pech. Blijf van mening dat er eindelijk een hele goede generatie aan zit te komen maar ondertussen is het wel tijd geworden om hier en daar ns echt van je te laten gaan spreken.
HR
HR

lars91
International

Uit: Brunssum
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 8 mei 2007

Huis schreef:

(...)

Verschil is dat Cav altijd een treintje nodig heeft om op snelheid te komen. Boonen kan zich ala Freire over het algemeen alleen wel redden in een sprint en hoeft alleen maar uit het wiel te komen. Overigens gaat de grote concurrent voor Cav komen van Marcel Kittel van Argos-Shimano.
HR
Cav heeft al meerdere malen bewezen het ook alleen te kunnen in een massasprint. Dit jaar in Kuurne-brussel-Kuurne nog
HR
HR

Jopie C. uit B. te A.
Idool

Is Boonen niet diegene die al jaren geen massasprint tegen de echt groten heeft gewonnen wanneer t erom gaat en laatst door Sepp van Marcke erop werd gelegd? Ik zal t alleen maar mooi vinden daar niet van maar in bv de Tour lijkt me dat te hoog gegrepen voor Tommeke.
HR
HR

Die Lange
Basisspeler

Reg.: 8 december 2004

Teleurstellende Ronde van Vlaanderen. Weinig spektakel (op de valpartijen na, maar daar zit je niet op te wachten).

Boonen terechte winnaar. Hoe sterk Langeveld en vooral Cancellara waren zullen we nooit weten.

Oja; de Boonen-sprint discussie: Als je het wielrennen de laatste jaren een beetje gevolgd hebt weet je dat Boonen in massasprints nauwelijks meer meedoet.

Volgende week Parijs-Roubaix. Boonen lijkt mij de te kloppen man.
HR
HR

Kluivert_beste_9_ooit
International

Uit: Antwerpen-Borgerhout
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 november 2010

Jopie C. uit B. te A. schreef:

Is Boonen niet diegene die al jaren geen massasprint tegen de echt groten heeft gewonnen wanneer t erom gaat en laatst door Sepp van Marcke erop werd gelegd? Ik zal t alleen maar mooi vinden daar niet van maar in bv de Tour lijkt me dat te hoog gegrepen voor Tommeke.
HR
Klopt dat Boonen weinig massasprints meer wint, maar met de vorm die hij dit jaar heeft kan hij ook wel weer eens in de Tour gaan winnen. Ik zie hem in de komende ronde van Frankrijk zeker 3 overwinningen halen.
HR
HR

Dmitri Karamazov
Lid 2de elftal

Reg.: 31 augustus 2010

Kluivert_beste_9_ooit schreef:

(...)

Klopt dat Boonen weinig massasprints meer wint, maar met de vorm die hij dit jaar heeft kan hij ook wel weer eens in de Tour gaan winnen. Ik zie hem in de komende ronde van Frankrijk zeker 3 overwinningen halen.
HR
Dat zal alleen niet gebeuren in een massasprint. Mannen als Cavendish, Kittel, Greipel en Goss zijn gewoon veel sneller.

Wat mij betreft heeft Boonen sowieso alweer genoeg gewonnen dit seizoen, ik vind het zeker geen onaardige renner om naar te kijken, maar echt gelukkig word ik er ook niet van als hij wint.
Daarom hoop ik volgende week bij Parijs-Roubaix ook op een dark horse zoals Degenkolb of Gallopin. Pozzato gun ik het ook wel na zijn sterke RvV.
HR
HR

Babelindespits
Internationale topspeler

Reg.: 4 februari 2003

Dmitri Karamazov schreef:

(...)

Dat zal alleen niet gebeuren in een massasprint. Mannen als Cavendish, Kittel, Greipel en Goss zijn gewoon veel sneller.

Wat mij betreft heeft Boonen sowieso alweer genoeg gewonnen dit seizoen, ik vind het zeker geen onaardige renner om naar te kijken, maar echt gelukkig word ik er ook niet van als hij wint.
Daarom hoop ik volgende week bij Parijs-Roubaix ook op een dark horse zoals Degenkolb of Gallopin. Pozzato gun ik het ook wel na zijn sterke RvV.
HR
Noem eens iets wat mis is met de renner Tom Boonen?! Altijd positief koersen, nooit zeuren na verlies...
HR
HR

Dmitri Karamazov
Lid 2de elftal

Babelindespits schreef:

(...)

Noem eens iets wat mis is met de renner Tom Boonen?! Altijd positief koersen, nooit zeuren na verlies...
HR
Helemaal niks mis met Boonen. Zeker een leuke renner om naar te kijken. Is ook gewoon direct en eerlijk.
Maar toch heb ik altijd een apart gevoel bij hem. Misschien komt dat wel door de overdreven adoratie van met name Michel Wuyts waardoor ik altijd net wat meer voor andere renners ben.

[Dit bericht is veranderd door Dmitri Karamazov (op 3 april 2012 10:50:28).]
HR
HR

Huis
Vedette

Babelindespits schreef:

(...)

HR
Boonen hoeft nooit de beste in de koers te zijn om te winnen. Dat stoort mij wel eens. Ballan en Pozatto waren op de klimmetjes beter dan Boonen en op het laatse klimmetjes kraakte hij aan alle kanten. Omdat hij eraan blijft hangen en de beste sprinter is, wint hij. De belgen doen dan net alsof hij god is en verreweg de beste in koers was, maar hij was gewoonweg de beste sprinter.

Hij mag van mij komende zondag Parijs-Roubaix winnen, maar dan liever solo, waarin hij aantoont echt de beste te zijn. Maar ik denk dat hij op de kasseien aanhaakt bij Ballan, Flecha en dat soort mannen en ze dan klopt in de sprint.
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Huis schreef:

Boonen hoeft nooit de beste in de koers te zijn om te winnen. Dat stoort mij wel eens. Ballan en Pozatto waren op de klimmetjes beter dan Boonen en op het laatse klimmetjes kraakte hij aan alle kanten. Omdat hij eraan blijft hangen en de beste sprinter is, wint hij. De belgen doen dan net alsof hij god is en verreweg de beste in koers was, maar hij was gewoonweg de beste sprinter.

Hij mag van mij komende zondag Parijs-Roubaix winnen, maar dan liever solo, waarin hij aantoont echt de beste te zijn. Maar ik denk dat hij op de kasseien aanhaakt bij Ballan, Flecha en dat soort mannen en ze dan klopt in de sprint.
HR
Tjah, maar hoort dat ook niet een beetje bij wielrennen? Boogerd won ook nooit omdat hij niet kon sprinten en dekker won veel in de tour van 2001 (dacht ik?) omdat hij goed kon aankomen in een klein groepje. Zo werkt het nou eenmaal, sprinten is ook onderdeel van fietsen. Dat kun je boonen niet kwalijk nemen, dat moet je de rest kwalijk nemen die niet proberen hem los te rijden op een heuveltje en met hem naar de finish rijden. Waar zijn de tijden gebleven dat er gewoon gesur-placed werd als een renner als boonen mee zat en er om en om gedemarreerd werd?
HR
HR

RodyTur10
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Hoogeveen
Droomaankoop: Jeffrey Gouweleeuw
Reg.: 29 januari 2011

Van de film schreef:

(...)

Tjah, maar hoort dat ook niet een beetje bij wielrennen? Boogerd won ook nooit omdat hij niet kon sprinten en dekker won veel in de tour van 2001 (dacht ik?) omdat hij goed kon aankomen in een klein groepje. Zo werkt het nou eenmaal, sprinten is ook onderdeel van fietsen. Dat kun je boonen niet kwalijk nemen, dat moet je de rest kwalijk nemen die niet proberen hem los te rijden op een heuveltje en met hem naar de finish rijden. Waar zijn de tijden gebleven dat er gewoon gesur-placed werd als een renner als boonen mee zat en er om en om gedemarreerd werd?
HR
Maar het is wel jammer dat het op zo'n manier beslist moet worden. Dat staat mij eigenlijk ook tegen bij een Boonen, maar ook Valverde en eerder Rebellin. Zij winnen heel veel koersen zonder echt de beste te zijn. Als je in hetzelfde groepje aankomt is het voor mij dan ook een gelijkspel. Ik heb dan ook niets met sprinters. Een echte overwinning vind ik het wanneer je solo aankomt.
HR
HR

Van de film
Legende

RodyTur10 schreef:

Maar het is wel jammer dat het op zo'n manier beslist moet worden. Dat staat mij eigenlijk ook tegen bij een Boonen, maar ook Valverde en eerder Rebellin. Zij winnen heel veel koersen zonder echt de beste te zijn. Als je in hetzelfde groepje aankomt is het voor mij dan ook een gelijkspel. Ik heb dan ook niets met sprinters. Een echte overwinning vind ik het wanneer je solo aankomt.
HR
Dat kun je wel vinden, maar een inzaghi scoorde ook altijd terwijl die niet kan voetballen. Het is een beetje hetzelfde als mensen die zeggen dat tijdrijden niet bij wielrennen hoort. Zoals ik al zei, dan moeten ze maar gaan surplacen en demareren. Ik vind het niet de schuld van boonen, ik vind het de schuld van die andere renners die tegenwoordig geen enkel eigen initiatief meer hebben en alleen maar meerijden omdat anders de pleogleider in de oortjes gaat schreeuwen.
HRHR
HR

Huis
Vedette

Van de film schreef:

(...)

Dat kun je wel vinden, maar een inzaghi scoorde ook altijd terwijl die niet kan voetballen. Het is een beetje hetzelfde als mensen die zeggen dat tijdrijden niet bij wielrennen hoort. Zoals ik al zei, dan moeten ze maar gaan surplacen en demareren. Ik vind het niet de schuld van boonen, ik vind het de schuld van die andere renners die tegenwoordig geen enkel eigen initiatief meer hebben en alleen maar meerijden omdat anders de pleogleider in de oortjes gaat schreeuwen.
HR
Dat is zeker waar, maar je had met Boogerd eerder bijvoorbeeld een renner die ook geen sprint had, maar wel altijd initiatief toonde en vaak bij de sterksten in de koers hoorde. Met een iets betere sprint had hij een paar keer Amstel Gold, LBL en Lombardije gewonnen. Dat soort renners krijgen niet altijd de credits, en dat vind ik wel eens jammer. Boonen wordt nu verheerlijkt enzo, maar was niet beter dan Ballan en Pozatto, zoals Boogerd niet slechter was dan Betinni, Di Luca of Rebellin in zijn tijd.

[Dit bericht is veranderd door Huis (op 3 april 2012 14:24:24).]
HR
HR

Van de film
Legende

Huis schreef:

Dat is zeker waar, maar je had met Boogerd eerder bijvoorbeeld een renner die ook geen sprint had, maar wel altijd initiatief toonde en vaak bij de sterksten in de koers hoorde. Met een iets betere sprint had hij een paar keer Amstel Gold, LBL en Lombardije gewonnen. Dat soort renners krijgen niet altijd de credits, en dat vind ik wel eens jammer. Boonen wordt nu verheerlijkt enzo, maar was niet beter dan Ballan en Pozatto, zoals Boogerd niet slechter was dan Betinni, Di Luca of Rebellin in zijn tijd.
HR
Boonen is wel beter, want hij komt als eerste over de streep, en daar gaat het om. Boonen heeft kwaliteiten die de anderen niet hebben en is dus beter. Als zij berg/heuvelop beter waren dan boonen hadden ze hem er wel afgereden, maar dat deden ze niet. Dat deden ze niet omdat ze niet konden (in dat geval waren ze dus echt niet beter) of omdat ze het op dat moment niet wilden (dan is het een gebrekkige tactiek). Hoe je het ook wendt of keert, boonen was de sterkste renner (met sterk bedoel ik alle kwaliteiten die een renner kan bezitten).

[Dit bericht is veranderd door Van de film (op 3 april 2012 14:51:21).]
HR
HR

Jopie C. uit B. te A.
Idool

Huis schreef:

(...)

Boonen hoeft nooit de beste in de koers te zijn om te winnen. Dat stoort mij wel eens. Ballan en Pozatto waren op de klimmetjes beter dan Boonen en op het laatse klimmetjes kraakte hij aan alle kanten. Omdat hij eraan blijft hangen en de beste sprinter is, wint hij. De belgen doen dan net alsof hij god is en verreweg de beste in koers was, maar hij was gewoonweg de beste sprinter. HR
Boonen en Wuyts waren de eerste om toe te geven dat Pozatto de beste was en dat hij kraakte. Boonen zei nog dat ie zich niet al te best voelde afgelopen zondag. Wat ik ook mooi vind aan Boonen is dat toen dat groepje weg was met 2 ploeggenoten hij ook kopwerk deed in t begin. Later niet meer maar ik vind het wel mooi als de kopman dan meteen van zich doet spreken als er een schifting is waar zn ploeg in t voordeel is, ik heb het vaak anders gezien. Bovendien is ie sowieso niet vies van er ns stevig aan te rammelen, verzaakt ie nooit als er kop over kop wordt gegaan en vindt ie t ook niet erg om tegen 2 Italianen te strijden.

HR
Boonen is al ns solo gegaan in PR dus eea zal imo afhankelijk zijn van hoe sterk hij zich voelt en hoe sterk hij de concurrentie inschat. Trouwens toen ie nog een broekie was en 3e werd kwam dat alleen maar omdat hij zich netjes aan zn taak hield (houd Hincapie uit de wind en wacht ook op m als ie valt, zelfs als je veel sterker bent). Als ie wint staat ie op 3 RvV en 4 PR, das ongekend en hij kan nog wel wat jaartjes vooruit want is geloof ik 31.

[Dit bericht is veranderd door Jopie C. uit B. te A. (op 3 april 2012 20:11:40).]
HR
HR

KickWilstra
Talent

Reg.: 18 september 2010

Huis schreef:

(...)

HR
De overwinning van Boonen afgelopen zondag was juist verschrikkelijk knap. Die Italianen probeerden hem met zijn tweeën in het pak te steken (Ballan die iedere keer demarreerde en Pozzato die mooi bij Boonen in het wiel bleef), maar Boonen was ongenaakbaar: hij pakte Ballan tot drie keer toe fluitend terug en won vervolgens de sprint. Dat is gewoon pure klasse en een overwinning die zonder enig gelinkebal tot stand is gekomen.
HR
HR

Daniel Da Cruz Carvalho Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 15 maart 2004

spelbos schreef:

Overwinning voor doping, kan mij niet voorstellen dat hij dit zuiver heeft gewonnen, er schijnt weer een doping te zijn die nog niet te traceren is.

Wel leuk voor de Belgische supporters.
HR
Ja, die Boonen kan er niets van natuurlijk :D . Wat een onzin weer zeg, mensen zonder enige vorm van bewijs beschuldigen. Onmenselijk eigenlijk bijna. Die niet te traceren doping stelt overigens niet zo heel veel voor, die bestaat al 20 jaar ofzo en neemt heel veel tijd en geld in beslag wil het überhaupt een beetje werken. Mooie stemmingmakerij dus.

Theo Bos 3e geworden in de Scheldeprijs net, achter Kittel en Farrar. Renshaw trok de sprint voor hem aan maar kon het niet afmaken, hoewel het niet heel veel scheelde. Wel goed te zien dat Bos weer op de weg terug is en nog mooier dat Renshaw dus ook ingezet wordt om hem te piloteren. Pure sprintsnelheid heeft hij wel, maar positioneren is niet zijn sterkste punt. Renshaw beukt ze wel aan de kant hoor :D .

RodyTur10 schreef:

(...)

HR
Boonen wint wedstrijden in een sprint ja, maar maakt vrijwel altijd de wedstrijd. Boonen is een echte Flandrien en zeker geen laffe coureur. Maakt altijd de koers, wat je nu ook van hem vindt. Valverde en Rebellin zijn/waren gewoon multitalenten, waar andere renners afhaken kunnen zij nog aanhaken. Valverde bijvoorbeeld bergop, waar hij ook niet hoeft te demarreren omdat zijn sprint bergop dodelijk is. In wedstrijden als Luik-Bastenaken-Luik heeft hij trouwens al meerdere malen laten zien zeker niet alleen afwachtend te koersen. Hij rijdt ook veel Spaanse koersen/rondes waarin hij zeker wel vaak aanvalt.

[Dit bericht is veranderd door Daniel Da Cruz Carvalho (op 4 april 2012 17:19:13).]
HR
HR

Bugno
Vedette

Vak: 429
Reg.: 21 november 2002

Wat denken we van Roubaix?

Ik doe is gek en ga voor EBH, oftewel Boasson Hagen (als ie meedoet overigens ;) )
HR
HR

jaaap
Lid 2de elftal

Reg.: 9 oktober 2004

Haha Eddy BH, zelfs Lars Boom maakt meer kans.
HR
HR

Bugno
Vedette

Vak: 429
Reg.: 21 november 2002

jaaap schreef:

Haha Eddy BH, zelfs Lars Boom maakt meer kans.
HR
:I Je bent erg zeker van je zaak. Ik vind dat EBH een zeer allround renner is, met een sterk lijf, die ook nog eens kan aankomen. Wie zie jij als kanshebbers?
HR
HR

Huis
Vedette

De top 3 van RVV zijn nu ook de grote favorieten. Boonen, Ballan en Pozzato. Al is Pozatto over het algemeen in PB wat minder. Feit is dat andere kanshebber/favorieten er niet zijn( Cancellara, Langeveld) of niet fit /in vorm (Flecha, Hushovd, Vansummeren, Leukemans, Maaskant). Als Boom herstelt is hoort hij daar zeker bij. Ook Terpstra is in zijn huidige vorm niet kansloos voor een topklassering en ik zou zeker Sepp Vanmarcke in de gaten houden. Grootste talent voor deze koers.

[Dit bericht is veranderd door Huis (op 5 april 2012 15:12:12).]
HR
HR

RodyTur10
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Hoogeveen
Droomaankoop: Jeffrey Gouweleeuw
Reg.: 29 januari 2011

@ Huis: het is Pozzato B) .
HR
HR

Huis
Vedette

RodyTur10 schreef:

@ Huis: het is Pozzato B) .
HR
Aangepast ;) . Thanx!
HR
HR

Dmitri Karamazov
Lid 2de elftal

Ik hoop op jongens als Degenkolb, Breschel en Gallopin voor Parijs-Roubaix, maar ik verwacht de oude vertrouwde namen zoals Boonen, Chavanel, Ballan en Pozzato.

Toch blijf ik het ontzettend jammer vinden dat Yoann Offredo geschorst is dit jaar, had veel van hem verwacht na zijn sterke voorjaar in 2011.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet er in de spits?

Sigthorsson
Milik
Klaassen
Kishna
Zivkovic
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 100,0% dat Ajax wint van Go Ahead Eagles. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Ajax-Go Ahead Eagles.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!