Ajax Netwerk
maandag 22 december 2014 - 18:00                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... 108 »

HR

Amsterhammer
Idool

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 31 juli 2005

Ik keek kort naar DDV vanmiddag, en kwam niet meer bij nadat de Belgische verslaggever zij, "ik vind hem erg vrij pedaleren". :B
HR
HR

Daniel Da Cruz Carvalho Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 15 maart 2004

Westra na Parijs-Nice weer 2e. Ditmaal in de Driedaagse de Panne, waar hij vorig jaar ook al 2e werd. Was het toendertijd achter Rosseler, ditmaal achter Sylvain Chavanel. Het zit de beste man ook niet mee. :\(

Edit: 4e keer op rij dat Westra 2e wordt in de Driedaagse :I

[Dit bericht is veranderd door Daniel Da Cruz Carvalho (op 29 maart 2012 16:49:05).]
HR
HR

kaashater
Regelmatige invaller

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 8 mei 2007

quote:HR
Daniel Da Cruz Carvalho schreef:

Westra na Parijs-Nice weer 2e. Ditmaal in de Driedaagse de Panne, waar hij vorig jaar ook al 2e werd. Was het toendertijd achter Rosseler, ditmaal achter Sylvain Chavanel. Het zit de beste man ook niet mee. :\(

Edit: 4e keer op rij dat Westra 2e wordt in de Driedaagse :I
HR
Tjah balen natuurlijk, maar wel vreemd dat hij onderweg niet geprobeerd heeft om boni's te sprokkelen(bodnar in totaal 5 seconden gesprokkeld) je weet gewoon dat het in de tijdrit en dus met potentieel kleine verschillen beslist wordt.

Chavanel is in ieder geval in topvorm, hopelijk wil hij dit jaar wel meewerken, mocht het er op aankomen
HR
HR

Daniel Da Cruz Carvalho Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Reg.: 15 maart 2004

kaashater schreef:

(...)

Tjah balen natuurlijk, maar wel vreemd dat hij onderweg niet geprobeerd heeft om boni's te sprokkelen(bodnar in totaal 5 seconden gesprokkeld) je weet gewoon dat het in de tijdrit en dus met potentieel kleine verschillen beslist wordt.

Chavanel is in ieder geval in topvorm, hopelijk wil hij dit jaar wel meewerken, mocht het er op aankomen
HR
Waarom zou je, als je het al kunt, meewerken als je bij Cancellara in het wiel zit?
HR
HR

kaashater
Regelmatige invaller

Daniel Da Cruz Carvalho schreef:

(...)

Waarom zou je, als je het al kunt, meewerken als je bij Cancellara in het wiel zit?
HR
Omdat hij dan meer kans had gehad om te winnen, denk ik. Maar eigenlijk wil ik dat natuurlijk omdat ik niet graag kijk naar mensen die wel meespringen en vervolgens alleen maar volgen.
HR
HR

Amsterhammer
Idool

Reg.: 31 juli 2005

Hadden we niet een keer op zaterdag kunnen spelen zodat ik ongestoord naar de RVV had kunnen kijken? Nee hoor, opnemen tijdens de wedstrijd en dan direct ernaa alles terugkijken moet het worden. :\(

Grote favorieten zijn natuurlijk Boonen en Cancellara, misschien ook Chavanel, maar ik hoop op een verassing van Devolder na demarages van Hoogerland en Westra. Ik zie de Rabos (helaas) geen rol van betekenis spelen.

Als het tussen Boonen en Cancellara gaat dan ben ik 100% voor Spartacus. Heb het altijd moeilijk gevonden warm te lopen voor Tommeke .

[Dit bericht is veranderd door Amsterhammer (op 1 april 2012 00:30:31).]
HR
HR

kaashater
Regelmatige invaller

Amsterhammer schreef:

Hadden we niet een keer op zaterdag kunnen spelen zodat ik ongestoord naar de RVV had kunnen kijken? Nee hoor, opnemen tijdens de wedstrijd en dan direct ernaa alles terugkijken moet het worden. :\(

Grote favorieten zijn natuurlijk Boonen en Cancellara, misschien ook Chavanel, maar ik hoop op een verassing van Devolder na demarages van Hoogerland en Westra. Ik zie de Rabos (helaas) geen rol van betekenis spelen.

Als het tussen Boonen en Cancellara gaat dan ben ik 100% voor Spartacus. Heb het altijd moeilijk gevonden warm te lopen voor Tommeke .
HR
livestream erbij pakken en op je laptop kijken, Ik zou de Ronde van Vlaanderen zelfs niet voor Ajax willen missen.

Hoezo loop je niet warm voor Tommeke? hij is natuurlijk wel negatief in het nieuws geweest en je kan gek worden van de belgische verslaggevers, maar het is wel een renner die eigenlijk altijd wil koersen.
HR
HR

Bugno
Vedette

Vak: 429
Reg.: 21 november 2002

't Is dat een van mijn weinige wielervolgende vrienden niet in NL is, anders zat ik inmiddels ergens in de buurt van de Oude Kwaremont..

Toch wint mijn plichtsgevoel het en zit ik in de Arena vanmiddag ;)

Oh ja, favoriet voor mij toch Tommeke, vind ik verbazingwekkend sterk tot op heden. Rabo = 0% kans...

[Dit bericht is veranderd door Bugno (op 1 april 2012 09:03:54).]
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Reg.: 1 november 2008

Zie nu ook potentiele Nederlandse winnaars, ben wel benieuwd naar Hoogerland in LBL.

edit: 'geen' na ook... :I

[Dit bericht is veranderd door Schip ahoy (op 1 april 2012 10:07:13).]
HR
HR

Frankie de missing link
Vedette

Reg.: 14 augustus 2009

Ze zullen niet winnen, maar hoop wel dat amnnen als Westra, Hoogerland, Langeveld, Tjallingi en Boom een rol kunnen spelen.
HR
HR

Koning Ajax
Lid 2de elftal

Reg.: 23 september 2010

Geen liefde voor Terpstra of Maaskant? Beetje optimisme!

hoop doet leven
HR
HR

Van Damn
Basisspeler

Reg.: 29 november 2003

Volledig vernieuwde Ronde, zonder de Muur.

Afwachten wat dat geeft.
HR
HR

Loki
Vedette

Reg.: 14 februari 2009

Van Damn schreef:

Volledig vernieuwde Ronde, zonder de Muur.

Afwachten wat dat geeft.
HR
Tot nu toe is het niks. Het begint pas over 20 kilometer.
HRHR
HR

Dmitri Karamazov
Lid 2de elftal

Reg.: 31 augustus 2010

"Nico Verhoeven verlaat de Ronde van Vlaanderen uiteindelijk met een goed gevoel over de ploeg. "De manier van rijden van de ploeg en de renners individueel stemt me tevreden," stelt hij. "We zaten steeds goed vooraan en Matti reed uiteindelijk voor de vierde plek. Jammer dat Maarten Wynants net niet bij de eerste vijftien kon blijven, dan had hij Matti voor de sprint kunnen steunen."

Van de Rabobank website. Echt dramatisch gereden vandaag en dan met deze reactie durven komen. Wat mij betreft tekenend voor de ploeg.

Na vandaag weet ik nog niet echt wat ik moet denken van het nieuwe parcours. De koers werd natuurlijk onthoofd door de val van Cancellara maar ik had toch wel meer spektakel verwacht.

Hopelijk volgende week dan maar bij Parijs-Roubaix.
HR
HR

Vaart erin
Vedette

Vak: 422
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 8 februari 2009

Dmitri Karamazov schreef:

"Nico Verhoeven verlaat de Ronde van Vlaanderen uiteindelijk met een goed gevoel over de ploeg. "De manier van rijden van de ploeg en de renners individueel stemt me tevreden," stelt hij. "We zaten steeds goed vooraan en Matti reed uiteindelijk voor de vierde plek. Jammer dat Maarten Wynants net niet bij de eerste vijftien kon blijven, dan had hij Matti voor de sprint kunnen steunen."
Van de Rabobank website. Echt dramatisch gereden vandaag en dan met deze reactie durven komen. Wat mij betreft tekenend voor de ploeg.

Na vandaag weet ik nog niet echt wat ik moet denken van het nieuwe parcours. De koers werd natuurlijk onthoofd door de val van Cancellara maar ik had toch wel meer spektakel verwacht.

Hopelijk volgende week dan maar bij Parijs-Roubaix.
HR
Bizar.
HR
HR

Loki
Vedette

Reg.: 14 februari 2009

Dat nieuwe parcours is walgelijk.

Ik ben zeer voor vernieuwing en ik dacht dat dit prachtig was omdat de vorige finale me niet 100% beviel. Maar het is een stevige achteruitgang. Puur gedaan vanwege de commercie. Een grote aderlating. De paterberg stelt geen reet voor en de laatste streep naar de finiah was veel te lang. Ook de voorfinale van 150-40 km voor de streep is veel te mat. Jammer dat dit tot 2015 vastligt. De ronde verliest aan waarde op deze manier.

Nog niet te spreke dat dit nieuwe pracours veel gevaarlijker is dan het oude. de wegen zijn smaller en meer obstakels. De organisatie was matig. De sfeer is wel top, volgend jaar ga ik naar Oudenaarde. Hopend at Tommeke dan een 4de keer wint.
HR
HR

Dmitri Karamazov
Lid 2de elftal

Reg.: 31 augustus 2010

Loki schreef:

Dat nieuwe parcours is walgelijk.

Ik ben zeer voor vernieuwing en ik dacht dat dit prachtig was omdat de vorige finale me niet 100% beviel. Maar het is een stevige achteruitgang. Puur gedaan vanwege de commercie. Een grote aderlating. De paterberg stelt geen reet voor en de laatste streep naar de finiah was veel te lang. Ook de voorfinale van 150-40 km voor de streep is veel te mat. Jammer dat dit tot 2015 vastligt. De ronde verliest aan waarde op deze manier.

Nog niet te spreke dat dit nieuwe pracours veel gevaarlijker is dan het oude. de wegen zijn smaller en meer obstakels. De organisatie was matig. De sfeer is wel top, volgend jaar ga ik naar Oudenaarde. Hopend at Tommeke dan een 4de keer wint.
HR
Ik heb gisteren de Ronde van Vlaanderen gereden voor toeristen en ik kan je zeggen dat de Paterberg toch echt wel behoorlijk gruwelijk is.
Het enige nadeel is dat ie maar ongeveer 350 meter lang is, wat net te kort is om echt wat te forceren.
Ook denk ik doordat ze de Oude Kwaremont en Paterberg drie keer doen, niemand al vanaf de eerste keer voluit durft te gaan.

Daarnaast zijn de Taaienberg, Eikenberg en zeker de Koppenberg ook potentiele scherprechters, maar omdat ze zo ver van de finish liggen veel van hun waarde verliezen.

De run-in naar de finish is een lang open stuk, met vandaag wind op kop, wat dus ook niet echt aantrekkelijk is om even een flinke demarrage te plaatsen.

Laten we hopen dat dit een jaar was om te wennen en dat we volgend jaar wat meer spektakel kunnen zien.
HR
HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

De koers was heel lang gesloten omdat de renners niet wisten hoe zwaar de finale zou worden. De komende jaren zullen uitwijzen hoe de koers met deze finale zich gaat ontwikkelen. Iig zaten de sterkste voorraan. Jammer van de zware valpartijen van Cancellara en Langeveld. Cancellara had zeker bij Boonen, Ballan en Pozatto gezeten. Langeveld had top 10 kunnen rijden.

De Rabo's hebben naar vermogen gepresteerd. Brechel mocht je top 10/15 verwachten en het zou een wonder zijn geweest als Boom een rol in de finale had gespeeld na een week antibiotica kuur. Hopelijk is hij volgende week weer topfit. Dan zie ik hem zo een topklassering halen.

Tenslotte. Dikke plus voor Terpstra!
HR
HR

jaaap
Lid 2de elftal

Reg.: 9 oktober 2004

Huis schreef:

het zou een wonder zijn geweest als Boom een rol in de finale had gespeeld na een week antibiotica kuur. HR
Zonder antibiotica zou het net zo goed een wonder zijn geweest.
HR
HR

spelbos
Legende

Reg.: 1 juli 2006

Overwinning voor doping, kan mij niet voorstellen dat hij dit zuiver heeft gewonnen, er schijnt weer een doping te zijn die nog niet te traceren is.

Wel leuk voor de Belgische supporters.
HR
HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

spelbos schreef:

Overwinning voor doping, kan mij niet voorstellen dat hij dit zuiver heeft gewonnen, er schijnt weer een doping te zijn die nog niet te traceren is.

Wel leuk voor de Belgische supporters.
HR
Aan Ballan en Pozatto hangt anders nog een dikkere doping geur dan aan Boonen. Maar dat terzijde. Als je alle overwinningen onder een vergrootglas legt en er een doping insuniatie aan vastplakt kun je beter stoppen met kijken en wat anders gaan doen. Ik kijk gewoon als liefhebber en zie een enorm sterke Boonen die gewoon de beste is dit voorjaar.
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Inderdaad, en het is allemaal zo hypocriet. Iedereen gebruikt(e), van zoetemelk, merkx tot aan contador tot aan het elftal van barcelona (stond op de lijst van fuentes) tot aan olympische kampioenen tot aan marion jones tot aan jaap stam, de boer en davids tot aan gunda niemann tot aan iedereen. Ik ga er vanuit dat ik naar eerlijke sport kijk of in elk geval naar de slimste sporters die een doping hebben uitgevonden wat nog niet op de dopinglijst staat. Prima.
HR
HR

Madridista
Idool

Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 17 januari 2008

Precies en het mooie is dat, aangezien ze allemaal pakken, de beste tóch wint.
HR
HR

Kluivert_beste_9_ooit
International

Uit: Antwerpen-Borgerhout
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 november 2010

Goed van Boonen. Jammer dat Cancellara sleutelbeen heeft gebroken. Ik zag het hem Boonen nog wel moeilijk maken.
Maar goed, vallen kan zélfs de beste overkomen.
Als het om puur de sprint gaat, voor de TDF bv, denk ik dat Boonen de concurrentie met Cavendish moet kunnen aangaan.
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Kluivert_beste_9_ooit schreef:

Goed van Boonen. Jammer dat Cancellara sleutelbeen heeft gebroken. Ik zag het hem Boonen nog wel moeilijk maken.
Maar goed, vallen kan zélfs de beste overkomen.
Als het om puur de sprint gaat, voor de TDF bv, denk ik dat Boonen de concurrentie met Cavendish moet kunnen aangaan.
HR
Ik denk dat de topsnelheid van cavendish net even wat te hoog ligt voor boonen.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax in de winter versterking halen?

Nee
Ja voor de verdediging
Ja voor het middenveld
Ja voor de aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 53,3% dat Heracles Almelo wint van Excelsior. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.