Ajax Netwerk
zaterdag 23 augustus 2014 - 11:27                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... 108 »

HR

RodyTur10
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Hoogeveen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Jeffrey Gouweleeuw
Reg.: 29 januari 2011

Geniale zege van Lieuwe Westra! De sterkste man bergop, nooit gedacht dat ik dat zou zeggen van Westra. Geweldige demarrage waar niemand een antwoord op had. Kanshebber op de eindzege nu. Tweede in het klassement op 6 seconden van Wiggins, met Valverde en Leipheimer vlak achter hem. Wat een transformatie van pure hardrijder naar klassementsrenner, net als Wiggins. Hebben we er weer ééntje bij? Mollema valt trouwens zwaar tegen. Rabobank staat er zeer slecht voor en Vacansoleil bijzonder goed, overname van de macht in Nederland?

In Tirreno weer winst voor Cavendish, met op twee een hele sterke Freire. Rabobankrenners gevallen in de voorbereiding op de sprint, o.a. Breschel en Matthews waarschijnlijk betrokken.
HR
HR

MijnclubAFCA
International

Vak: 420
Droomaankoop: -
Reg.: 1 juni 2009

Wat een mooie zege van Westra...... en die gek kon nog makkelijk meer sec's pakken.... Maar goed, tijd geleden dat we dit een Nedelander zagen doen..

Matthews afgevoerd naar het ziekenhuis.... gaat lekker daar.

[Dit bericht is veranderd door MijnclubAFCA (op 8 maart 2012 17:11:13).]
HR
HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

Tsja Westra. Als het een buitenlander was geweest hadden we allemaal geroepen dat dit geen zuivere koffie is. Maar goed, hij is kilo's afgevallen en is in Spanje gaan wonen om bergop te trainen. ;) . Let ook op Wout Poels en Jonnhy Hoogerland deze week in de Tirreno. Ik zie Poels daar zeker mee doen met al die aankomsten heuvel/bergop.

Wat Rabo betreft: 1 woord bedroefend. :\( . Ze willen dit jaar later in vorm zijn, maar dit slaat helemaal nergens op. Mollema zou hier gewoon top 5 /10 moeten rijden en het zegt veel dat Gesink ondanks zn reveledatie van de beenbreuk de beste Rabo renner is dit seizoen.
Er moet daar wat fout gegaan zijn in de winter.
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Moderator

Uit: Ergens op de wereld
Reg.: 29 december 2005

quote:HR
Huis schreef:

Tsja Westra. Als het een buitenlander was geweest hadden we allemaal geroepen dat dit geen zuivere koffie is. Maar goed, hij is kilo's afgevallen en is in Spanje gaan wonen om bergop te trainen. ;) . Let ook op Wout Poels en Jonnhy Hoogerland deze week in de Tirreno. Ik zie Poels daar zeker mee doen met al die aankomsten heuvel/bergop.

Wat Rabo betreft: 1 woord bedroefend. :\( . Ze willen dit jaar later in vorm zijn, maar dit slaat helemaal nergens op. Mollema zou hier gewoon top 5 /10 moeten rijden en het zegt veel dat Gesink ondanks zn reveledatie van de beenbreuk de beste Rabo renner is dit seizoen.
Er moet daar wat fout gegaan zijn in de winter.
HR
Over Rabo, als ik die trainer vorig jaar horode dan kan ik me alleen maar kapot lachen. Bij RABO zijn de tarningsschema's dat ze maximaal 5 uur trainen op een dag en in de voorbereiding is dat vooral interval (logisch dat wel), maar als je daarna niet naar durutrainingen toe gaat om te zorgen dat je een bepaalde snelheid lang kan vasthouden en dat je langer traint als dat een wedstrijd is, zul je altijd in de problemen kome. Zeker bij langere wedstrijden. Dat lijkt mij ten minste, je moet voor een bepaalde lengte gewoonweg conditie opbouwen om dat aan te kunnen. En dat zie je bij RABO dat ze dat niet aankunnen. Aan het eidne zijn ze vaak op en kunnen haast niks meer.
HR
HR

Albatros
Bankzitter

Uit: Spakenburg
Vak: -
Reg.: 14 augustus 2003

Ach, het is toch geen verrassing meer dat de Rabo's continue door het ijs zakken? Ik vraag me echt af hoe het mogelijk is dat je al jarenlang één van de grootste budgetten in de wielersport hebt, maar eigenlijk nooit mee doet met de grote jongens als het er op aankomt. Het kan inmiddels geen pech meer zijn.
HR
HR

Huis
Vedette

Mijn club AFC Ajax schreef:

(...)

Over Rabo, als ik die trainer vorig jaar horode dan kan ik me alleen maar kapot lachen. Bij RABO zijn de tarningsschema's dat ze maximaal 5 uur trainen op een dag en in de voorbereiding is dat vooral interval (logisch dat wel), maar als je daarna niet naar durutrainingen toe gaat om te zorgen dat je een bepaalde snelheid lang kan vasthouden en dat je langer traint als dat een wedstrijd is, zul je altijd in de problemen kome. Zeker bij langere wedstrijden. Dat lijkt mij ten minste, je moet voor een bepaalde lengte gewoonweg conditie opbouwen om dat aan te kunnen. En dat zie je bij RABO dat ze dat niet aankunnen. Aan het eidne zijn ze vaak op en kunnen haast niks meer.
HR
Ok, je bedoeld Louis Delahaye. Denk wel dat je verhaal een kern van waarheid heeft. Het is iig opvallend dat de ploeg collectief faalt momenteel. Als ze straks een klassieker of grote ronde winnen zullen ze een lange neus trekken naturlijk maar wat ze nu laten zien is bagger.
HR
HR

Dmitri Karamazov
Lid 2de elftal

Reg.: 31 augustus 2010

Albatros schreef:

Ach, het is toch geen verrassing meer dat de Rabo's continue door het ijs zakken? Ik vraag me echt af hoe het mogelijk is dat je al jarenlang één van de grootste budgetten in de wielersport hebt, maar eigenlijk nooit mee doet met de grote jongens als het er op aankomt. Het kan inmiddels geen pech meer zijn.
HR
Niks aan toe te voegen. Ik verwacht inmiddels niks meer van ze, dan valt het altijd mee.
Zoveel talent in je ploeg hebben, en toch elke keer met lege handen staan. Ik zet echt grote vraagtekens bij de ploegleiding. Volgens mij zitten daar echt gigantische tactische onbenullen.
HR
HR

Bushman
Ballenjongen

Reg.: 1 maart 2012

Het is the hopen dat sanchez het vandaag kan afmaken. Hebben ze toch iets berijkt. nog 4,6 km...
HR
HR

Dmitri Karamazov
Lid 2de elftal

Toch een zege voor Rabobank. Maar het was niet makkelijk voor Lulu. Respect voor de oude Jens.
HR
HR

Huis
Vedette

Dmitri Karamazov schreef:

Toch een zege voor Rabobank. Maar het was niet makkelijk voor Lulu. Respect voor de oude Jens.
HR
En nummer 2 op 1 dag. Theo Bos wint in de ronde van Drenthe :D . Wat een topploeg ook he ;)
HR
HR

jaaap
Lid 2de elftal

Reg.: 9 oktober 2004

(...)

Zoveel talent in je ploeg hebben, en toch elke keer met lege handen staan. Ik zet echt grote vraagtekens bij de ploegleiding. HR
Ze hebben helemaal niet veel talent. Kijk naar de selectie voor Milaan-San Remo, om je dood te schamen. Voor welke van die toppers moest Freire zo nodig plaats maken?
HR
HR

Dmitri Karamazov
Lid 2de elftal

jaaap schreef:

(...)

Ze hebben helemaal niet veel talent. Kijk naar de selectie voor Milaan-San Remo, om je dood te schamen. Voor welke van die toppers moest Freire zo nodig plaats maken?
HR
Kijk, dat jij nou een grote Rabo hater ben, geen probleem. Maar als je drie renners in je ploeg hebt die voor dat ze 26 zijn al een top 10 klassering hebben gereden in een grote ronde, dan kan je moeilijk ontkennen dat ze talent hebben. Dat ze niet het maximale eruit halen, lijkt me duidelijk.

Ik weet niet precies voor wie Freire moest plaatsmaken, Renshaw misschien. Die laat op dit moment zeker te weinig zien, maar ik gun hem nog de tijd.
Daarnaast zijn Matthews en Breschel en misschien Boom drie jongens die (op termijn) een grote rol kunnen gaan spelen in de klassiekers.

[Dit bericht is veranderd door Dmitri Karamazov (op 12 maart 2012 19:57:48).]
HR
HR

kaashater
Regelmatige invaller

Reg.: 8 mei 2007

jaaap schreef:

(...)

HR
Freire heeft vorig jaar niks laten zien en kost bakken met geld, Daar kan je Rabo dus helemaal niets verwijten.
HRHR
HR

Huis
Vedette

(...)

Kijk, dat jij nou een grote Rabo hater ben, geen probleem. Maar als je drie renners in je ploeg hebt die voor dat ze 26 zijn al een top 10 klassering hebben gereden in een grote ronde, dan kan je moeilijk ontkennen dat ze talent hebben. Dat ze niet het maximale eruit halen, lijkt me duidelijk.

Ik weet niet precies voor wie Freire moest plaatsmaken, Renshaw misschien. Die laat op dit moment zeker te weinig zien, maar ik gun hem nog de tijd.
Daarnaast zijn Matthews en Breschel en misschien Boom drie jongens die (op termijn) een grote rol kunnen gaan spelen in de klassiekers.
HR
Eens. Ze hebben juist enorm veel talent. Alleen verwachten wij dat die jongens alleen gelijk grote koersen winnen en dat is niet realistsich. Gilbert kon dat ook nog niet toen hij 24/ 25 jaar was. Klassiekers worden over het algemeen gewonnen door renners tussen de 28 en 35 jaar. En in die catogorie heeft Rabo Breschel en Sanchez aangetrokken om grote koersen te winnen. Echter falen deze 2 tot op heden. Breschel verdient wat krediet aangezien hij vorig jaar een grote blessure heeft gehad, maar LL Sanchez laat het buiten een tour etappe na afweten.
Overigens sluit in niet uit dat Boom dit jaar mee gaat doen om de zege in RVV en P-B.
HR
HR

jaaap
Lid 2de elftal

kaashater schreef:

(...)

Freire heeft vorig jaar niks laten zien en kost bakken met geld, Daar kan je Rabo dus helemaal niets verwijten.
HR
Natuurlijk verdient Freire bakken met geld. Hij is de beste renner die ooit voor Rabobank reed. Theo Bos verdient trouwens ook bakken met geld. Of fukking Lars Boom.
HR
HR

kaashater
Regelmatige invaller

Reg.: 8 mei 2007

jaaap schreef:

(...)

Natuurlijk verdient Freire bakken met geld. Hij is de beste renner die ooit voor Rabobank reed. Theo Bos verdient trouwens ook bakken met geld. Of fukking Lars Boom.
HR
en hoe weet je dat? of gok je dat gewoon?

Ja Freire is inderdaad de beste renner die ooit voor Rabobank reed maar hij is inmiddels 36 en nogmaals vorig jaar niks laten zien(afgezien van de ardenne klassiekers waar hij voor zijn kwaliteiten wel sterk reed maar dat is ook niet voor de winst.

Freire was volgens mij de bestbetaalde renner aan de kant van Rabo en als die man niet presteert kan je hem onmogelijk een nieuw contract aanbieden waar hij weer grootverdiener mee is. ik had hem ook nog graag bij rabo gezien maar het is niet anders
HR
HR

Amsterhammer
Idool

Uit: Amsterdam
Reg.: 31 juli 2005

1 Vincenzo Nibali Liquigas 29:38:08
2 Chris Horner RadioShack +14
3 Roman Kreuziger Astana +26
4 Rinaldo Nocentini AG2R +53
5 Johnny Hoogerland Vacansoleil +1:00
6 Joaquim Rodriguez Katyusha +1:16
7 Michele Scarponi Lampre +1:16
8 Wout Poels Vacansoleil +1:25
9 Christophe Riblon AG2R +1:31
10 Cameron Meyer GreenEdge +1:33

Einduitslag van de Tirenno

Ik denk dat we hartstikke tevreden en trots op de hele Vacance ploeg mogen zijn, maar inbijzonder met deze twee kanjers in de top 10. Zowel Poels als Hoogerland reden de tijdrit sneller dan Horner en Kreuziger - en sneller dan Cadel!!! Bovendien won Poels ook de jongeren trui!

De Rabos kunnen de (Lars) boom in, ik stap over op Vacance! ;B

edit - typo

[Dit bericht is veranderd door Amsterhammer (op 13 maart 2012 16:36:54).]
HR
HR

RodyTur10
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Hoogeveen
Droomaankoop: Jeffrey Gouweleeuw
Reg.: 29 januari 2011

Vacansoleil pakt weer belangrijke punten voor Nederland in het World Tour klassement met sterke prestaties van Johnny Hoogerland en Wout Poels, die resp. 5e en 8e geëindigd zijn in het eindklassement van de Tirreno-Adriatico. Chapeau.
HR
HR

Huis
Vedette

Amsterhammer schreef:

1 Vincenzo Nibali Liquigas 29:38:08
2 Chris Horner RadioShack +14
3 Roman Kreuziger Astana +26
4 Rinaldo Nocentini AG2R +53
5 Johnny Hoogerland Vacansoleil +1:00
6 Joaquim Rodriguez Katyusha +1:16
7 Michele Scarponi Lampre +1:16
8 Wout Poels Vacansoleil +1:25
9 Christophe Riblon AG2R +1:31
10 Cameron Meyer GreenEdge +1:33

Einduitslag van de Tirenno

Ik denk dat we hartstikke tevreden en trots op de hele Vacance ploeg mogen zijn, maar inbijzonder met deze twee kanjers in de top 10. Zowel Poels als Hoogerland reden de tijdrit sneller dan Horner en Kreuziger - en sneller dan Cadel!!! Bovendien won Poels ook de jongeren trui!

De Rabos kunnen de (Lars) boom in, ik stap over op Vacance! ;B

edit - typo
HR
Mooi om te zien dat Poels weer een stap gemaakt heeft als klassementsrenner. Vooral zijn tijdrit is bemoedigend. Daar gaan we nog veel plezier aan hebben de komende jaren. Hoogerland klimt weer op het niveau van de Vuelta 2009, waarin hij 12e werd. Heel knap na zijn zware valpartij in de Tour. Ik zie deze 2 wel leuk meedoen in de Amstel Gold Race, WP en LBL.
HR
HR

jaaap
Lid 2de elftal

kaashater schreef:

(...)

en hoe weet je dat? of gok je dat gewoon?

Ja Freire is inderdaad de beste renner die ooit voor Rabobank reed maar hij is inmiddels 36 en nogmaals vorig jaar niks laten zien(afgezien van de ardenne klassiekers waar hij voor zijn kwaliteiten wel sterk reed maar dat is ook niet voor de winst.

Freire was volgens mij de bestbetaalde renner aan de kant van Rabo en als die man niet presteert kan je hem onmogelijk een nieuw contract aanbieden waar hij weer grootverdiener mee is. ik had hem ook nog graag bij rabo gezien maar het is niet anders
HR
Presteren is helemaal geen issue bij Rabobank, tenminste, dat is moeilijk vol te houden als je naar hun huidige selectie kijkt.
HR
HR

Huis
Vedette

jaaap schreef:

(...)

Presteren is helemaal geen issue bij Rabobank, tenminste, dat is moeilijk vol te houden als je naar hun huidige selectie kijkt.
HR
Dat ligt niet zozeer aan de selectie. Hoogerland, Westra en Poels zijn echt niet getalenteerder dan Kruijswijk, Mollema of Boom om maar wat te noemen. Natuurlijk missen ze een wereldsprinter die veel voor ze wint en een echte leider, maar buiten dat is de selectie niet zo heel beroerd. Het zit hem in de instelling. De ploegleideing moet eens met de vuisten op tafel slaan en niet tevreden zijn met aardige prestaties. Lees de verslagen eens op de Rabo site zou ik zeggen. Dan heerst er altijd tevredenheid bij de ploegleiding als een renner zijn best gedaan heeft en een aardige klassering rijdt.

Sebastiaan Langeveld zei bij zijn overgang naar Greenedge dat hij geen druk voelde om te presteren bij Rabobank en dat hij dat wel nodig heeft om beter te rijden. Is toch te gek voor woorden :denk Waarom wint Nuyens RVV nadat hij weg is bij Rabo?

Zo ook nu met Kruijswijk in de Tirenno. Het doel was om een klassement te rijden maar hij wordt 20e. Dan heeft hij gewoon gefaald lijkt mij. Lees ik tot mijn verbazing dat de ploegleiding aangeeft dat de vorm toch nog niet zo goed is, maar dat hij wel gedurende de ronde beter werd en dat Evans ook maar 30e wordt. Bullshit!!. Zo gaan die jongens natuurlijk nooit beter rijden. Als je als doel hebt om een klassement te rijden moet je zorgen dat je in vorm bent en geen gelul. Als dat dan niet lukt moet je niet met slappe verklaringen komen, maar keihard aangeven dat die jongen niet aan de verwachtingen heeft voldaan.

Het is wel topsport en je mag toch van een miljoenenploeg verwachten dat die instelling er ook is. Zeker bij de ploegleiding en het management.
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Moderator

Uit: Ergens op de wereld
Reg.: 29 december 2005

Huis schreef:

(...)

Dat ligt niet zozeer aan de selectie. Hoogerland, Westra en Poels zijn echt niet getalenteerder dan Kruijswijk, Mollema of Boom om maar wat te noemen. Natuurlijk missen ze een wereldsprinter die veel voor ze wint en een echte leider, maar buiten dat is de selectie niet zo heel beroerd. Het zit hem in de instelling. De ploegleideing moet eens met de vuisten op tafel slaan en niet tevreden zijn met aardige prestaties. Lees de verslagen eens op de Rabo site zou ik zeggen. Dan heerst er altijd tevredenheid bij de ploegleiding als een renner zijn best gedaan heeft en een aardige klassering rijdt.

Sebastiaan Langeveld zei bij zijn overgang naar Greenedge dat hij geen druk voelde om te presteren bij Rabobank en dat hij dat wel nodig heeft om beter te rijden. Is toch te gek voor woorden :denk Waarom wint Nuyens RVV nadat hij weg is bij Rabo?

Zo ook nu met Kruijswijk in de Tirenno. Het doel was om een klassement te rijden maar hij wordt 20e. Dan heeft hij gewoon gefaald lijkt mij. Lees ik tot mijn verbazing dat de ploegleiding aangeeft dat de vorm toch nog niet zo goed is, maar dat hij wel gedurende de ronde beter werd en dat Evans ook maar 30e wordt. Bullshit!!. Zo gaan die jongens natuurlijk nooit beter rijden. Als je als doel hebt om een klassement te rijden moet je zorgen dat je in vorm bent en geen gelul. Als dat dan niet lukt moet je niet met slappe verklaringen komen, maar keihard aangeven dat die jongen niet aan de verwachtingen heeft voldaan.

Het is wel topsport en je mag toch van een miljoenenploeg verwachten dat die instelling er ook is. Zeker bij de ploegleiding en het management.
HR
Ja, maar Breukink he. Dat is de slechtste of 1 vd slechste ploegleider/manager die er is.
HR
HR

Huis
Vedette

Mijn club AFC Ajax schreef:

(...)

Ja, maar Breukink he. Dat is de slechtste of 1 vd slechste ploegleider/manager die er is.
HR
Klopt, dat is zo'n zachtgekookt eitje. Daar ga je de oorlog niet mee winnen. Neem Micheal Cornelisse van Vacansoleil. Die kan zo tekeer gaan, daar ga je echt wel harder door trappen. Die eist gewoon het uiterste van zijn renneers en geen slap gelul.
HR
HR

Dmitri Karamazov
Lid 2de elftal

Huis schreef:

(...)

HR
Helemaal mee eens. Er gaan miljoenen om in die ploeg, er MOET gewoon gepresteerd worden. Geen smoesjes.

Gelukkig zien we hoe het wel kan bij een Vacansoleil, waar aanvallend fietsen gewoon beloond wordt met overwinningen. Rabobank zou hier een voorbeeld aan moeten nemen.
HR
HR

DIMC85
Talent

Uit: Haarlem
Vak: 114
Droomaankoop: Luciano Narsingh
Reg.: 7 januari 2009

Terpstra :B

Terpstra boekt fraaie overwinning

De renner van Omega Pharma-QuickStep arriveerde na een wedstrijd van zo’n tweehonderd kilometer solo in Waregem.
Terpstra's ploeggenoot Sylvain Chavanel klopte Koen de Kort in de strijd om plek twee, op ongeveer een minuut van de winnaar.
Jan Ghyselinck legde beslag op de vierde plaats, voor Alexandre Pichot, Filippo Pozzato en Sep Vanmarcke.
“Deze zege is voor mij een heel dikke vis”, zei Terpstra na afloop tegen Sporza. “Ik moest het alleen doen, maar dat ging me gelukkig goed af.”
Lange aanval
Terpstra reed lange tijd in de aanval. Op ruim dertig kilometer van de meet sprong hij weg uit een groepje met onder anderen Chavanel.
De Nederlander bouwde op de verschillende heuvels snel een comfortabele voorsprong op en was al in een vroeg stadium zeker van de zege.
In het peloton kwam de achtervolging nooit echt op gang, aanzetten van Vanmarcke daartoe ten spijt.
Het is voor de 27-jarige Nederlander een van de mooiste zeges uit zijn loopbaan. Eerder won hij onder meer een rit in de Ronde van België. In 2010 kroonde hij zich tot Nederlands kampioen op de weg.
Aftrap
De laatste Nederlander die Dwars door Vlaanderen won was Tristan Hoffman in 2000. In totaal is de koers nu elf keer gewonnen door een Nederlander.
Dwars door Vlaanderen vormde de aftrap van een intensieve periode Belgische topkoersen. Vrijdag volgt de E3 Prijs en zondag staat Gent-Wevelgem op het programma. Op zondag 1 april is de Ronde van Vlaanderen.

NuSport.nl/wielrennenHR
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax Eto'o halen als die kans er is?

Ja, natuurlijk
Ja, alleen als hij binnen salarisplafond blijft
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 39,1% dat ADO Den Haag wint van FC Groningen. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-PSV:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!