Ajax Netwerk
donderdag 2 oktober 2014 - 12:26                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... 108 »

HR

RodyTur10
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Hoogeveen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Jeffrey Gouweleeuw
Reg.: 29 januari 2011

quote:HR
Zlatanist schreef:

Ik denk ook Boasson Hagen. Gewoon een ijzersterke renner. Cavendish uiteraard wel bij de favorieten op zo'n parcours. De Nederlanders rijden voor spek en bonen mee, maar dat zijn we gewend.
HR
Is er al een fanclub van Hushovd en Hagen in Nederland? Er lijkt in ieder geval genoeg animo voor ;B . Het zijn gewoon fantastische veelzijdige coureurs. Ik vind je laatste opmerking trouwens onterecht. Vorig jaar werd er door Poels, Moerenhout (13de?) en Terpstra (19de?) een hele sterke finale gereden. Jammer genoeg werd het uiteindelijk toch nog een groepsspurt anders hadden we zeker iemand in de top 10 gehad. Nederland beschikt momenteel gewoon niet over een topsprinter, dus dan wordt het lastig om te winnen.

Erg jammer dat Koos Moerenhout stopte na het WK, want het was één van de sterkste renners in koers. Heeft denk ik te weinig uit zijn carrière gehaald al won hij wel een paar Nederlandse titels. Met de selectie die Van Vliet heeft meegenomen :\( mogen we dit jaar inderdaad weinig verwachten. Het is gewoon hopen op een hele sterke Lars Boom en wellicht dat Terpstra of Mollema goed kan finishen. Kijk wel uit naar volgend jaar in Valkenburg.

Edit: Zie net de Duitse selectie en Martens, Ciolek en Wegmann zitten er niet bij. Duitsland (Greipel) en Italië (Bennati) lijken echt op één man te gokken. Voor mijn top twintig verwissel ik dan Kittel voor Ciolek.

Voorlopig geeft de beloftenkoers de indicatie van een aanstaande massasprint, niemand komt weg. Bauke Mollema zei eerder vandaag dat het wel zwaar is, maar daar lijkt het niet op. Jammer, het wereldkampioenschap is toch vaak een spektakelstuk.

[Dit bericht is veranderd door RodyTur10 (op 23 september 2011 15:42:24).]
HR
HR

RodyTur10
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Hoogeveen
Droomaankoop: Jeffrey Gouweleeuw
Reg.: 29 januari 2011

Wat een waardeloos parcours! Er is geen enkele selectie en wegrijden is kansloos. Chapeau voor de sprint van de Fransen, maar dit is dodelijk saai. Redelijke klasseringen voor Wippert, Bol en R. Kreder (7,11,14 resp.), maar bij de profs heeft het voor Nederland nauwelijks zin om überhaupt op te stappen. Wat hebben Weening, Kruijswijk, Poels, Hoogerland en Mollema hier te zoeken? Wellicht kan Boom of Ligthart top 10 sprinten en dat is het dan.

Wordt dus een strijd tussen de treintjes van Groot-Brittanië (Froome, Millar, Wiggins, Cummings, Hunt, Stannard, Thomas, Cavendish), Duitsland (Grabsch, Knees, Klier, Sieberg, Martin, Hondo, Degenkolb, Kittel, Greipel) en Australië (Rogers, Clarke, O'Grady, Cooke, Hayman, Haussler, Gerrans, Sutton, Goss) en de tandem Hagen-Hushovd.
HR
HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Droomaankoop: -
Reg.: 6 maart 2003

RodyTur10 schreef:

Wat een waardeloos parcours! Er is geen enkele selectie en wegrijden is kansloos. Chapeau voor de sprint van de Fransen, maar dit is dodelijk saai. Redelijke klasseringen voor Wippert, Bol en R. Kreder (7,11,14 resp.), maar bij de profs heeft het voor Nederland nauwelijks zin om überhaupt op te stappen. Wat hebben Weening, Kruijswijk, Poels, Hoogerland en Mollema hier te zoeken? Wellicht kan Boom of Ligthart top 10 sprinten en dat is het dan.

Wordt dus een strijd tussen de treintjes van Groot-Brittanië (Froome, Millar, Wiggins, Cummings, Hunt, Stannard, Thomas, Cavendish), Duitsland (Grabsch, Knees, Klier, Sieberg, Martin, Hondo, Degenkolb, Kittel, Greipel) en Australië (Rogers, Clarke, O'Grady, Cooke, Hayman, Haussler, Gerrans, Sutton, Goss) en de tandem Hagen-Hushovd.
HR
Tsja, Een WK hoort selectief te zijn. Hier wint niet de beste renner maar de snelste. Ik heb zelden zo aanfluiting als parcours gezien op een WK. Zolder 2002? was volgens mij de laatste keer dat het zo vlak was. Ik moet er niet aan denken dat Cavendisch een jaar lang in de regenboogtrui mag rijden. :\( . Nederland, Italie, Spanje en Belgie moeten de koers heel hard maken en er alles aan doen het treintje van Cavendisch en Greipel te ontregelen

O, ja. Gezien de Oranjeselectie heeft onze bondscoach zich vergist in jaartal. Voor Valkenburg 2012 een prima selectie namelijk. ;)
HR
HR

Zlatanist
Vedette

Vak: 411
Reg.: 10 juni 2009

RodyTur10 schreef:

(...)

Is er al een fanclub van Hushovd en Hagen in Nederland? Er lijkt in ieder geval genoeg animo voor ;B . Het zijn gewoon fantastische veelzijdige coureurs. Ik vind je laatste opmerking trouwens onterecht. Vorig jaar werd er door Poels, Moerenhout (13de?) en Terpstra (19de?) een hele sterke finale gereden.
HR
De tweede is de eerste verliezer. En alles na het podium is leuk en aardig, maar heb je uiteindelijk al helemaal niks aan. Klinkt hard, maar dat is topsport. Nederland moet een topsportland zijn, we zijn geen Liechtenstein of Azerbaijan waar we al blij moeten zijn met dat ze überhaupt meerijden. 13e en 19e worden is niet iets om trots op te zijn.
HR
HR

Klaas de Jager
Internationale topspeler

Vak: 126
Reg.: 11 februari 2008

Op deze aankomst is iedereen volstrekt kansloos tegen Gilbert. Vanuit de laatste bocht ramt ie iedereen er binnen 300 meter af en wint met 6 vingers in zijn neus.

Dus mits er geen groep ontsnapt en weg weet te blijven is wat mij betreft de uitslag bekend.
HR
HR

JAN
Bankzitter

Uit: Aalsmeer
Vak: -
Reg.: 29 april 2006

Klaas de Jager schreef:

Op deze aankomst is iedereen volstrekt kansloos tegen Gilbert. Vanuit de laatste bocht ramt ie iedereen er binnen 300 meter af en wint met 6 vingers in zijn neus.

Dus mits er geen groep ontsnapt en weg weet te blijven is wat mij betreft de uitslag bekend.
HR
Het is in principe voor Gilbert niet steil genoeg. Deze finale is licht hellend, maar wanneer hij aanzette in de klassiekers, was het veel steiler. Je moet niet vergeten dat de echte mannen 100 kilometer verder rijden dat vandaag. Die grens van 200-250 km is ook niet iedereen gegeven om zomaar te halen.

Het mooiste zou inderdaad een kopgroep zijn, met daarin een paar Nederlanders en dan met een kleine kopgroep sprinten of demarreren.
HR
HR

Huis
Vedette

1e bronze medaille is binnen bij de junioren mannen en niet in een massasprint! Er werd lekker aanvallend gekoerst en Nederland was de laatste ronde met 2 vertegenwoordigd in een kopgroep met 2 Fransen en 2 Belgen.
HR
HR

JAN
Bankzitter

Weer een massasprint en Vos voor de vijfde keer op rij(!) tweede. duitser die haar aantikt in de sprint, hierdoor verliest Vos de wedstrijd. Iets met italianen en catenaccio en een duitser die het weer voor Nederland verpest.
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Moderator

Uit: Ergens op de wereld
Reg.: 29 december 2005

JAN schreef:

Weer een massasprint en Vos voor de vijfde keer op rij(!) tweede. duitser die haar aantikt in de sprint, hierdoor verliest Vos de wedstrijd. Iets met italianen en catenaccio en een duitser die het weer voor Nederland verpest.
HR
En die Italiaan snijdt haar ook. Maar sowieso is het lachwekkend dat die Duitse toch een medaille krijgt terwijl die een fout maakt die helemaal niet mag bij het sprinten. Die dient sowieso gediskwalificeerd te worden. En over hoe die Italiaanse spintte heb ik ook mijn twijfels, maar goed...
HR
HR

Fier Koen
Icoon

Uit: -
Vak: 402
Reg.: 11 juni 2003

Eigen schuld van Vos.

Ze werd goed gebracht door de ploeg. Met z'n vieren voorop richting de sprint. Als je zo gebracht wordt dien je ook als eerste de sprint te beginnen. Als je de beste bent maak je het af.

Maar hoe kan het dat Vos ineens achter anderen aan moest sprinten?!
HR
HR

KingKong
Basisspeler

Reg.: 17 augustus 2007

Fier Koen schreef:

Eigen schuld van Vos.

Ze werd goed gebracht door de ploeg. Met z'n vieren voorop richting de sprint. Als je zo gebracht wordt dien je ook als eerste de sprint te beginnen. Als je de beste bent maak je het af.

Maar hoe kan het dat Vos ineens achter anderen aan moest sprinten?!
HR
Ben ik het mee eens, denk dat vorig jaar meespeelde, toen ging ze voor haar gevoel te vroeg, ze was bang om te falen dus gebeurde het.
HR
HR

Amsterhammer
Idool

Uit: Amsterdam
Reg.: 31 juli 2005

Be beste sprinter (misschien ooit) wint de weg WK. Chapeau, maar ik zal nooit Cav fan zijn. Ik vind het ook belachelijk dat een weg WK een 90 man massasprint oplevert. Graag nooit weer zo'n vlak parcours.
HR
HR

KingKong
Basisspeler

Reg.: 17 augustus 2007

Parkoers dat volstrekt onwaardig is voor een WK, een doodsaaie koers, en een onwaardige wereldkampioen. Echt wat een aanfluiting was dit. En al die renners van Nederland en ook mannen als Gilbert die zich moedwillig naar de slachtbank laten rijden, dramatisch.
HRHR
HR

Huis
Vedette

Klaas de Jager schreef:

HR
Klaas kom er maar in!!! :D :D .

Gilbert kwam totaal niet in het stuk voor.

KingKong schreef:

Parkoers dat volstrekt onwaardig is voor een WK, een doodsaaie koers, en een onwaardige wereldkampioen. Echt wat een aanfluiting was dit. En al die renners van Nederland en ook mannen als Gilbert die zich moedwillig naar de slachtbank laten rijden, dramatisch.
HR
Massasprint was niet te vermijden. Die sneltrein van Engeland was niet tegen te rijden. Zij rijden samen 50 km per uur, wil je dan demareren moet je tegen de 55 aan blijven rijden. Ook met een paar man redt je dat niet. Jammer dat een maassprint het WK beslist maar dat zal voorlopig ook de laatste keer zijn.

Overigens was de huldiging met de vriendin van Cav het hoogtepunt van de middag ;) . God als je daar toch eens een nachtje mee mocht stoeien. B)

[Dit bericht is veranderd door Huis (op 25 september 2011 16:48:46).]
HR
HR

Amsterhammer
Idool

Reg.: 31 juli 2005

Huis schreef:

(...)

Overigens was de huldiging met de vriendin van Cav het hoogtepunt van de middag ;) . God als je daar toch eens een nachtje mee mocht stoeien. B)
HR
Heb haar niet gezien omdat ik niet verder naar hem wilde kijken, aangezien ik al door de podium girls behoorlijk afgeleid werd.... :B

forumillustratie

forumillustratie
HR
HR

Huis
Vedette

Amsterhammer schreef:

(...)

Heb haar niet gezien omdat ik niet verder naar hem wilde kijken, aangezien ik al door de podium girls behoorlijk afgeleid werd.... :B

(plaatje)

(plaatje)
HR
:P . Tering jantje. Wat een mooi land dat Denemarken. ;) aangezien mijn vriendin naast me op de bank zat moest ik me beetje inhouden en haar uitleggen waarom Boogerd niet meer meedeed :D :D
HR
HR

kaashater
Regelmatige invaller

Reg.: 8 mei 2007

:D

ik hoop trouwens dat er nooit meer zo'n wk parcours komt, een wereldkampioen moet meer kunnen dan alleen sprinten, maargoed laat de vloek van de regenboogtrui dit keer maar eens goed zijn werk doen.
HR
HR

Tulband
Lid 2de elftal

Vak: 424
Reg.: 11 oktober 2004

Complete aanfluiting. Gun die cavendish het allerbeste, maar dit is een schande voor heel de wielersport. Wat een dramatisch parcours, en het erge is, heb heel de uitzending uitgekeken....
HR
HR

spelbos
Legende

Reg.: 1 juli 2006

Knap afgemaakt door the CAV, Groot Brittanie verdiende de zege na al het werk dat ze geleverd hebben, ze hebben de koers volledig gecontroleerd, mooi om te zien dat Australie de laatste kilometers de race in handen nam.

We zijn getuige van de hegemonie van Engelstalige wielerlanden.
De traditionele landen waren gewoon kansloos tegen dit geweld van Groot Brittanie en Australie.

Ik vind dat sprinters zo nu en dan ook de mogelijkheid moeten hebben om wereldkampioen te worden.

Ik ben in ieder geval blij dat Gilbert het niet geworden is.
HR
HR

Huis
Vedette

spelbos schreef:

Knap afgemaakt door the CAV, Groot Brittanie verdiende de zege na al het werk dat ze geleverd hebben, ze hebben de koers volledig gecontroleerd, mooi om te zien dat Australie de laatste kilometers de race in handen nam.

We zijn getuige van de hegemonie van Engelstalige wielerlanden.
De traditionele landen waren gewoon kansloos tegen dit geweld van Groot Brittanie en Australie.

Ik vind dat sprinters zo nu en dan ook de mogelijkheid moeten hebben om wereldkampioen te worden.

Ik ben in ieder geval blij dat Gilbert het niet geworden is.
HR
Engelstalige wielerlanden zijn inderdaad bezig met een enorme ontwikkeling. Je ziet het ook bij de junioren en beloften terug. Vooral in Australie bulkt het van het talent waar grote landen als Italie en vooral Spanje opdrogen kwa talent. Ook Frankrijk heeft met de wreldkampioenen bij de junioren en beloften een goede toekomst.

Wat Gilbert betreft. Die krijgt nog genoeg kansen om WK te winnen. Volgend jaar in Valkenburg is hij nu al de te kloppen man, en ook de jaren daarna zal hij dat zijn. Nederland hoeft niet te wanhopen. Er is genoeg talent en de jongens die gisteren reden zijn allen nog relatief jong en kunnen nog stappen maken. Poels, Mollema, Boom Ligthart, Gesink en natuurlijk Thomas Dekker ;) zijn de mannen die op lastige parcours iets kunnen doen.
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Ik vind dat er ook een keer een WK moet komen voor klimmers. Gewoon de mount ventoux op.
HR
HR

Babelindespits
Internationale topspeler

Reg.: 4 februari 2003

Van de film schreef:

Ik vind dat er ook een keer een WK moet komen voor klimmers. Gewoon de mount ventoux op.
HR
Een bergetappe van 250 km!
HR
HR

Huis
Vedette

Babelindespits schreef:

(...)

Een bergetappe van 250 km!
HR
Ja joh. Lekker 15 rondjes over de Mont Ventoux. Ik zet mijn geld op Contador of Andy Schleck ;)
HR
HR

Die Lange
Basisspeler

Reg.: 8 december 2004

Vandaag teruggekomen uit Denemarken. Vanaf vrijdag alle koersen gezien. Kort verslagje.

Op vrijdag tijdens de junioren dameswedstrijd het parcours verkend. Dit was zeker niet erg vlak. Veel bochten, en toch veel op en af, dus de hoop dat een sprint voorkomen kon worden. Dit bleek echter niet het geval, een gaatje was zo dichtgereden. Van de Nederlandsen liet alleen de Jong zich even zien in een aanval. In de sprint kwamen de meisjes er niet aan te pas, blijkbaar geen sprinterstypes of slechte benen.

Bij de onder 23 wedstrijd waren er wel Nederlanders die zich mengden in de sprint maar helaas. Voor ons groepje volgers/supporters (een man of zes) was het i.i.g. duidelijk, na de junioren dameswedstrijd al, dit worden alleen maar sprints. De klimmetjes zijn niet steil genoeg en te kort.

Op zaterdag was alle hoop gericht op Marianne Vos, maar daarvoor was nog de junioren heren wedstrijd. Dit gezien vanuit een supergezellige Belgiëtent (helaas was er geen Holland House) met betaalbaar bier en onbetaalbare patat ( € 7,50 voor een patat met!!!). Lammertink deed helaas teveel in de finale en ging nog omkijken op 200 m voor de streep waardoor hij nu 3de werd, wat natuurlijk wel een goede prestatie is. Toch verrassend dat de sprint dit keer vermeden kon worden.

Dan de dames: Marianne Vos kreeg een kwakje van Teutenberg ( wat echt een trut schijnt te zijn) en was ook niet goed genoeg gepositioneerd waardoor ze voor de 4de keer op rij 2de werd. Nu moet het in Valkenburg gaan gebeuren volgend jaar, anders wordt ze de vrouwelijke Joop Zoetemelk.

Dan de profs:

Ons groepje verwachtte niks van de Nederlanders en dat bleek helaas waar te zijn. Jammer dat Terpstra in de 2de groep terecht kwam na de valpartij. Plusjes voor Hoogerland die het probeerde, een attente Boom en Ligthart die een goede uitslag rijdt.

Dit was mijn eerste WK die ik van dichtbij heb meegemaakt en bij volgende edities ben ik er zeker weer bij. Geweldige ambiance, echt een aanrader.
HR
HR

JAN
Bankzitter

Die Lange schreef:

Vandaag teruggekomen uit Denemarken. Vanaf vrijdag alle koersen gezien. Kort verslagje.

Op vrijdag tijdens de junioren dameswedstrijd het parcours verkend. Dit was zeker niet erg vlak. Veel bochten, en toch veel op en af, dus de hoop dat een sprint voorkomen kon worden. Dit bleek echter niet het geval, een gaatje was zo dichtgereden. Van de Nederlandsen liet alleen de Jong zich even zien in een aanval. In de sprint kwamen de meisjes er niet aan te pas, blijkbaar geen sprinterstypes of slechte benen.

Bij de onder 23 wedstrijd waren er wel Nederlanders die zich mengden in de sprint maar helaas. Voor ons groepje volgers/supporters (een man of zes) was het i.i.g. duidelijk, na de junioren dameswedstrijd al, dit worden alleen maar sprints. De klimmetjes zijn niet steil genoeg en te kort.

Op zaterdag was alle hoop gericht op Marianne Vos, maar daarvoor was nog de junioren heren wedstrijd. Dit gezien vanuit een supergezellige Belgiëtent (helaas was er geen Holland House) met betaalbaar bier en onbetaalbare patat ( € 7,50 voor een patat met!!!). Lammertink deed helaas teveel in de finale en ging nog omkijken op 200 m voor de streep waardoor hij nu 3de werd, wat natuurlijk wel een goede prestatie is. Toch verrassend dat de sprint dit keer vermeden kon worden.

Dan de dames: Marianne Vos kreeg een kwakje van Teutenberg ( wat echt een trut schijnt te zijn) en was ook niet goed genoeg gepositioneerd waardoor ze voor de 4de keer op rij 2de werd. Nu moet het in Valkenburg gaan gebeuren volgend jaar, anders wordt ze de vrouwelijke Joop Zoetemelk.

Dan de profs:

Ons groepje verwachtte niks van de Nederlanders en dat bleek helaas waar te zijn. Jammer dat Terpstra in de 2de groep terecht kwam na de valpartij. Plusjes voor Hoogerland die het probeerde, een attente Boom en Ligthart die een goede uitslag rijdt.

Dit was mijn eerste WK die ik van dichtbij heb meegemaakt en bij volgende edities ben ik er zeker weer bij. Geweldige ambiance, echt een aanrader.
HR
Leuk verslagje, maar stond je langs het parcours of gewoon kijken in een cafe`tje? Langs het parcours kun je de wedstrijd toch niet echt goed volgen?
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 3,9% dat Rijeka HNK wint van Sevilla FC. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-PEC Zwolle:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!