Ajax Netwerk
vrijdag 24 oktober 2014 - 17:24                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... 108 »

HR

oooss
Jeugdspeler

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 25 juli 2011

Poels is echt zo goed, waarom staat hij nog maar 17e?
Die gaat vandaag de top 15 wel binnen denk ik.
Mollema moet uitkijken voor Cobo, anders word hij misschien 4e (wat overigens ook een top prestatie zou zijn) en gaat hij net naast het podium.

Fuglsang en Nibali daar is het beste denk ik al van af.

Mollema doet het wel echt top met zijn individuele klasseringen elke dag :
Etappe 1: Nvt (Ploegentijdrit)
Etappe 2: 15e (Sprintetappe, zat dus erg goed van voor)
Etappe 3: 11e (Afdaling op het laatst, zat goed mee)
Etappe 4: 10e (Aankomst bergop)
Etappe 5: 4e (Hele steile aankomst bergop)
Etappe 6: 30e (In de groep achter de aanval van de liquigas mannen)
Etappe 7: 81e (Sprintetappe, zat goed van voor tot Farrar vlak voor hem viel)
Etappe 8: 3e (Hele steile aankomst bergop, zat erg goed van voor)
Etappe 9: 2e (Aankomst bergop, had hij kunnen winnen als hij beter oplette)
Etappe 10: 25e (Tijdrit, redelijk gereden)
Etappe 11: 16e (Aankomst bergop, in de groep der favorieten)
Etappe 12 : 13e (Sprintetappe, zat weer erg goed van voor)
Etappe 13 : 31e (Zat goed van voor in de groep die achter de kopgroep van 20 zat)
Etappe 14 : 7e (Aankomst bergop, erg goed gereden)
HR
HR

oooss
Jeugdspeler

Froome moest lossen op de klim van 2e categorie.

Hij is inmiddels wel weer teruggekomen maar dat is voor Mollema een gunstig teken. :B

En Poels zet zijn ploeg op kop, hij voelt zich dus goed, anders doet hij dat niet.
HR
HR

Rooibos
Basisspeler

Uit: Horst
Vak: 410
Droomaankoop: -
Reg.: 10 mei 2005

Tot nu toe oogt Mollema, Rabo en Vacansoleil erg relaxed en in control. Wordt sowieso een mooie etappe, maar ook kans op mooie oranje tint!
HR
HR

the farmer
Vedette

Reg.: 26 november 2006

Cobo aan de leiding, Wiggins kraakt, Poels op kop van het groepje Wiggins. Mollema daarachter.
HR
HR

Rooibos
Basisspeler

Cobo gaat de Vuelta winnen, Poels gaat de top 10 binnen rijden en als Wiggins en Froome niet snel herstellen gaan ze minuten verliezen. Mollema moet knokken om Menchov voor te blijven.
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Moderator

Uit: Ergens op de wereld
Reg.: 29 december 2005

2 Nederlanders in de top 10.
HR
HR

Zlatanist
Vedette

Vak: 411
Reg.: 10 juni 2009

Oef zonde dat Froome niet eerder is gegaan. Hij was de hele tijd sterker dan Wiggins. Had gisteren nog even 10 euro ingezet dat hij de Vuelta zou winnen tegen een quotering van 25.00 :D Gelukkig had ik hetzelfde bedrag ook op Cobo (en Nibali) gezet en win ik nu ook wat, maar wel behoorlijk wat minder.

Mollema was niet sterk genoeg vandaag, rijdt ook te zwaar voor dit soort stijle klims als je het mij vraagt. Poels wel erg sterk. Cobo duidelijk de sterkste.
HR
HR

MrBuijs
Internationale topspeler

Vak: -
Reg.: 18 maart 2004

quote:HR
Zlatanist schreef:

Oef zonde dat Froome niet eerder is gegaan. Hij was de hele tijd sterker dan Wiggins. Had gisteren nog even 10 euro ingezet dat hij de Vuelta zou winnen tegen een quotering van 25.00 :D Gelukkig had ik hetzelfde bedrag ook op Cobo (en Nibali) gezet en win ik nu ook wat, maar wel behoorlijk wat minder.

Mollema was niet sterk genoeg vandaag, rijdt ook te zwaar voor dit soort stijle klims als je het mij vraagt. Poels wel erg sterk. Cobo duidelijk de sterkste.
HR
Absoluut, al vraag ik me af of Poels niet mee had gekund. Het bleef nadat Wiggins werd gelost wel een heel tijd hetzelfde qua achterstand. Schitterende klim die duidelijk het verschil laat zien wie er nu werkelijk de sterkste is bergop en waar je ook altijd verschil maakt als je de beste bent. Zo'n berg mis ik toch wel in de tour.
Vond Mollema overigens ook iets te zwaar rijden. Al met al een goede Vuelta van beide NL-ers.
HR
HR

T-Bag
Legende

Uit: eraard valkenswaard
Reg.: 26 september 2004

Die Cobo...ik weet het niet hoor... :I

Ik zie nog wel een paar kansen in het rittenschema om wat plaatsen te winnen voor de renners in de top 20 zeg maar. Denk niet dat het al een gelopen zaak is. We'll see B)
HR
HR

MrBuijs
Internationale topspeler

Reg.: 18 maart 2004

T-Bag schreef:

Die Cobo...ik weet het niet hoor... :I

Ik zie nog wel een paar kansen in het rittenschema om wat plaatsen te winnen voor de renners in de top 20 zeg maar. Denk niet dat het al een gelopen zaak is. We'll see B)
HR
Hij stond ooit al in het rijtje met Ricco. Maargoed, we kunnen er niets van zeggen. Ik zou overigens niet weten waar je nog veel kunt pakken hoor. Nog 1 korte steile aankomst, verder niet veel meer.
HR
HR

T-Bag
Legende

Uit: eraard valkenswaard
Reg.: 26 september 2004

Er is idd nog maar 1x een finish bergop,maar er moet toch nog redelijk wat geklommen worden,genoeg kansen om een aanval met een groepje te maken. Nibali is een goede daler bv en kan daar,ik weet ff niet uit m'n hoofd welke rit,nog gebruik van maken. Er zijn er genoeg die nog wel gaan aanvallen,dat is zeker met soms overbrugbare verschillen. B)
HR
HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

T-Bag schreef:

Er is idd nog maar 1x een finish bergop,maar er moet toch nog redelijk wat geklommen worden,genoeg kansen om een aanval met een groepje te maken. Nibali is een goede daler bv en kan daar,ik weet ff niet uit m'n hoofd welke rit,nog gebruik van maken. Er zijn er genoeg die nog wel gaan aanvallen,dat is zeker met soms overbrugbare verschillen. B)
HR
Woensdag, donderdag en vrijdag kan er nog wat gebeuren. Dit is de uitslag van vorig jaar op de aankomst van aankomende woensdag op de Penna Cabarga.

1 Joaquím Rodriguez Katjoesja 4u26'43"
2 Vincenzo Nibali Liquigas + 0'20"
3 Ezequiel Mosquera Xacobeo-Galicia + 0'22"
4 David Moncoutié Cofidis + 0'33"
5 Nicolas Roche AG2R + 0'34"
6 Fränk Schleck Team Saxo Bank + 0'35"
7 Xavier Tondó Cervélo + 0'39"
8 David García Xacobeo-Galicia + 0'43"
9 Peter Velits Team HTC-Columbia + 0'45"
10 Tom Danielson Team Garmin-Transitions + 1'29"

Rabo moet daar de koers hard maken en een alles of niets poging wagen met Mollema. Mocht hij de etappe winnen en de boniseconden pakken, kan hij Wiggins wellicht nog pakken. Anders wordt podium heel lastig. Maar een 4e plaats zou al de beste prestaie zijn van in nederlander in een grote ronde sinds de 3e plaats van Breukink in de Tour van 1990!!
HR
HR

oooss
Jeugdspeler

Ik had van te voren nooit verwacht dat Poels zó goed was. Als deze ronde bestond uit 7 bergetappes, met aankomst bergop, zou hij hem zowat winnen.

Omdat hij nu veel tijdverlies heeft geleden in een vlakke etappe, tijdrit en ploegentijdrit. ;)
Maar bergop echt één van de beste is
HRHR
HR

Loki
Vedette

Reg.: 14 februari 2009

Wat een gevecht zeg. Dit was veruit de mooiste rit uit deze vuelta. WOW!
HR
HR

Rooibos
Basisspeler

Genoten van vechtlust klassementsrenners. Podium blijft haalbaar voor Mollema en omdat Froome nog kansen op de zege heeft zal er nog wel het eea gebeuren.
HR
HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Reg.: 26 oktober 2002

Kan Rabo niet een paar renners oppikken van HTC en Leopard?

Zo'n Montfort is wel erg lekker om erbij te hebben in de Bergen en heuvels.
HR
HR

JAN
Bankzitter

Uit: Aalsmeer
Reg.: 29 april 2006

champy95 schreef:

Kan Rabo niet een paar renners oppikken van HTC en Leopard?

Zo'n Montfort is wel erg lekker om erbij te hebben in de Bergen en heuvels.
HR
HTC alle renners zijn nagenoeg onderdag en Leopard zal alleen de mindere renners laten gaan. Montfort zal wel mogen blijven, maar voornamelijk de knechten zullen wegmoeten. Rabo wil liever Nederlanders als knecht. Misschien meer iets voor Vacansoleil.
HR
HR

Huis
Vedette

JAN schreef:

(...)

HTC alle renners zijn nagenoeg onderdag en Leopard zal alleen de mindere renners laten gaan. Montfort zal wel mogen blijven, maar voornamelijk de knechten zullen wegmoeten. Rabo wil liever Nederlanders als knecht. Misschien meer iets voor Vacansoleil.
HR
Ja denk ook niet dat Monfort iets voor Rabo is. Voor eigen kans gaan zou er dan toch niet inzitten met Gesink, Mollema en Kruiswijk als kopmannen en Rabo heeft natuurlijk met Ten Dam, TJ Slagter en de Spanjaarden genoeg knechten bergop.
HR
HR

Koning Ajax
Lid 2de elftal

Reg.: 23 september 2010

Ze hoeven sowieso niet echt te investeren bij Rabobank denk ik? Hopelijk renderen L.L. Sanchez, Breschel en Baredo volgend seizoen (nog) beter.
HR
HR

MijnclubAFCA
International

Vak: 420
Reg.: 1 juni 2009

Québec

Heerlijk hoe Gesink tekeer ging... Helaas was Gilbert net iets sterker.

HR
HR

Siem de goalmachien
Vedette

Droomaankoop: Albin Ekdal
Reg.: 11 november 2008

Net iets sterker? Hij speelt er gewoon mee. Je ziet Gesink worstelen.
HR
HR

kaashater
Regelmatige invaller

Reg.: 8 mei 2007

Siem de goalmachien schreef:

HR
en bij Gilbert ging zeker alles vanzelf? daaaaaaaggggggg
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Moderator

Uit: Ergens op de wereld
Reg.: 29 december 2005

HR
Dat is ook zwaar overdreven, wat ik wel zie is dat Gesink een veel te licht verzet trapt waardoor hij veel te veel omwentelingen moet maken. Hierdoor is het veel moeilijker om een bepaalde snelheid te halen. Zeker op een korte klim is dat funest en dat zorgt er constant voor dat hij op die klimmetjes tijd zal verliezen. Op de langere steilere klimmen kan het vorodeliger zijn doordat je minder kracht gebruikt, maar het nadeel is weer dat je moeite zult hebben om te demareren of om überhaupt mee te kunnen met degene die wel een demarage hebben. Je zit namelijk aan een maximum wat je kunt halen qua omwentelingen en daarmee beperk je jeelf wel enorm.
HR
HR

Huis
Vedette

HR
Man, laten we blij zijn dat Gesink gelukkig weer eens zijn klasse laat zien na de teleurstellende Tour. Dit is niet zomaar effe een simpel koersje hoor. Gilbert is simpelweg niet te volgen op dit soort parcoursen dit jaar. Ik vindt het nog knap hoe dicht Gesink eigenlijk nog komt. Dat heeft nog niemand gedaan dit jaar tegen Gilbert. Ik heb op internet de gehele koers gezien en wat mij vooral opviel was het vuur en de grettigheid van Gesink. Die fietst momenteel echt rond om wat te laten zien. Dat hebben we helaas in de Tour moeten missen.

[Dit bericht is veranderd door Huis (op 10 september 2011 14:00:48).]
HR
HR

Simon Wiesenthal
Idool

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005

Huis schreef:

(...)

Ik vindt het nog knap hoe dicht Gesink eigenlijk nog komt. Dat heeft nog niemand gedaan dit jaar tegen Gilbert.
HR
Dat idee had ik nou ook.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet er in de spits?

Sigthorsson
Milik
Klaassen
Kishna
Zivkovic
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 18,8% dat Fortuna Sittard wint van NAC. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-Go Ahead Eagles:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!