Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... 108 »
Daniel Da Cruz Carvalho ![]()
Vedette
Vak: -
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 15 maart 2004
quote:Je weet wel dat het wit in de Vuelta het combinatieklassement is, he? Dus niet de jongerentrui, zoals in de Tour. Combinatieklassement stelt niet veel voor natuurlijk.
Rooibos schreef:
Gewoon een erg lekkere Vuelta voor Nederland. Mollema super, Kruiswijk en Poels onwijs goed. Rabo tweede in ploegenklassement en Mollema ook nog steeds ruim in het wit. Vuelta altijd al mooi gevonden, maar dit jaar bewijst de Vuelta zich weer. Worden nog een leuke 1,5 week.
Albatros
Bankzitter
Uit: Spakenburg
Droomaankoop: -
Reg.: 14 augustus 2003
kaashater
Regelmatige invaller
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 8 mei 2007
quote:combinatieklassement zegt juist veel meer dan het jongerenklassement. Jongerenklassement wordt namelijk bijna altijd gewonnen door iemand die er helemaal niks om geeft. Voor het combinatieklassement moet je echt een allrounder zijn.
Daniel Da Cruz Carvalho schreef:
(...)
Je weet wel dat het wit in de Vuelta het combinatieklassement is, he? Dus niet de jongerentrui, zoals in de Tour. Combinatieklassement stelt niet veel voor natuurlijk.
Verder een hoop onzin in dit topic (niet aan jou gericht) maar what's new...
Rooibos
Basisspeler
Uit: Horst
Vak: 410
Reg.: 10 mei 2005
quote:Dat weet ik zeker ja. Witte trui hier zegt me veel meer dan de tour. Zegt me vooral (zag je vandaag ook bij tussensprint) dat Mollema heerlijk aanvallend rijdt. Klassement (6) + Punten (2) + Berg (10 ofzo) bereik je niet met alleen aanklampen. Dat heb ik jaren bij Mentsjov gemist. Heerlijk om Slagter en Mollema zo te zien.
Daniel Da Cruz Carvalho schreef:
(...)
Je weet wel dat het wit in de Vuelta het combinatieklassement is, he? Dus niet de jongerentrui, zoals in de Tour. Combinatieklassement stelt niet veel voor natuurlijk.
Verder een hoop onzin in dit topic (niet aan jou gericht) maar what's new...
KingKong
Basisspeler
Reg.: 17 augustus 2007
Dmitri Karamazov
Lid 2de elftal
Reg.: 31 augustus 2010
kaashater
Regelmatige invaller
Huis
Vedette
Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003
quote:Man dat wordt morgen genieten. Ik zie Wiggins nog wel breken als Mollema morgen kan aanvallen. Podium zit er gewoon in en wellicht wel meer dan dat. Ook diep respect voor Wout Poels. Ik zag in hem meer een leuke heuvelrenner met een goede eindsprint, maar hij laat hier echt zien te kunnen klimmen. En pas 24 jaar!. Kruiswijk laat het klassement nu helaas lopen, maar is geen schande na zijn 9e plek in de Giro. 2 grote rondes top zijn is voor hem nog een stapje te ver.
kaashater schreef:
Mollema op plek 3, Kessiakoff en Nibali zijn denk ik kansloos voor de eindzege. Morgen kan het wel eens een hele mooie dag gaan worden!
Zlatanist
Vedette
Vak: 411
Reg.: 10 juni 2009
jaaap
Lid 2de elftal
Reg.: 9 oktober 2004
Zlatanist
Vedette
quote:Wiggins zou ik in dit veld toch wel serieus nemen
jaaap schreef:
Na morgen zal de top3 er heel anders uitzien. Ik neem types als Wiggins en Mollema niet serieus voor de eindzege.
Huis
Vedette
quote:En wie wel dan? Wiggins en Mollema zijn gewoon de beste renners in de ronde tot zover en dus nu de favorieten voor de eindzege.
jaaap schreef:
Na morgen zal de top3 er heel anders uitzien. Ik neem types als Wiggins en Mollema niet serieus voor de eindzege.
Amsterhammer
Idool
Uit: Amsterdam
Reg.: 31 juli 2005
KickWilstra
Talent
Reg.: 18 september 2010
quote:Ja zo ken ik er nog wel een paar. Zo kun je elke winnaar of goed presterend individu/team wel negatief benaderen. Spanje wereldkampioen omdat 31 andere teams gefaald hebben. Armstrong 7 keer op rij tourwinnaar omdat 7 keer 180 andere renners gefaald hebben. Ons cluppie 4 keer de Champions League gewonnen omdat alle andere teams gefaald hebben.
Amsterhammer schreef:
Vergeet die Cobo niet als kanshebber gezien hoe hij vandaag reed, wat totaal anders was dan wat hij tot nu heeft laten zien, dus er dienen bij hem wel vraagtekens geplaatst te worden.![]()
Mollema prima gereden vandaag, maar natuurlijk vindt hij zich hoofdzaakelijk door het falen van anderen vanavond op de derde plek terug. Morgen zou idd een ontzettend leuke dag kunnen worden, als hij de kracht voor een aanval nog heeft.
MrBuijs
Internationale topspeler
Reg.: 18 maart 2004
Huis
Vedette
quote:Als anderen falen ben jezelf toch gewoon beter dan diegene die falen lijkt mij. Zo kun je ook wel zeggen dat Evans de Tour won omdat de Schlecks niet kunnen tijdrijden ipv dat Evans gewoon de sterkste was. Mollema zat er vandaag op zijn tandvlees bij, maar hij zat erbij en ook Wiggins zat daar niet meer van weelde. Ik vond het zelf een teken aan de wand dat Wiggins op een gegeven moment op kop ging rijden voor Froome ipv andersom. Het zal me niks verbazen als Wiggins morgen breekt en Froome sterker blijkt te zijn.
Amsterhammer schreef:
Vergeet die Cobo niet als kanshebber gezien hoe hij vandaag reed, wat totaal anders was dan wat hij tot nu heeft laten zien, dus er dienen bij hem wel vraagtekens geplaatst te worden. :denk
Mollema prima gereden vandaag, maar natuurlijk vindt hij zich hoofdzaakelijk door het falen van anderen vanavond op de derde plek terug. Morgen zou idd een ontzettend leuke dag kunnen worden, als hij de kracht voor een aanval nog heeft.
quote:Zo vlak is het niet voor de slotklim morgen hoor. Er zitten een paar korte steile klimmetjes in en voor de Angliru zit de Alto del Cordal. Een col van 1e catogorie. Niet heel hoog maar rete steil :B en een linke afdaling naar de voet van de Angliru. Ik verwacht daar al dat er aanvallen zullen komen. Nibali zal bijvoorbeeld wel wat kunnen proberen in die afdaling.
MrBuijs schreef:
Absoluut. Daarbij moet gezegd worden dat het wel een typisch klim is voor Wiggins en Froome. De eerste 15 km is gewoon een halve tijdrit naar boven, zo goed loopt die klim. Door iedereen zo lekker uit te pieren is er niemand die dan vervolgens als het echt steil wordt nog veel kracht heeft voor een demarrage. Niet voor niets dat een Rodriguez en Nibali er behoorlijk snel af gingen. Heb het overigens niet kunnen zien helaas, dus dit is van wat ik heb gelezen. ;)
Morgen wordt toch een ander verhaal, met een vlakke etappe en een klim die werkelijk een monster is. Dat is gewoon puur klimmen en ook heel explosief. Dat is veel minder geschikt voor Wiggins. Wie weet kan Poels zelfs nog iets geks. We gaan het zien morgen, wel heel leuk en spannend zo!
Amsterhammer
Idool
quote:Ik zei ook dat Mollema prima reed en ik benader hem helemaal niet negatief. Begrijpend lezen is ook een kunst, he? Ik wijs gewoon op de feiten dat Cobo's prestatie vandaag, de prestatie van een renner die eigenlijk het hele jaar niets heeft laten zien, bij mij wat vraagtekens oproept, niet meer, niet minder. Mollema heeft vandaag voor alles wat hij waard is aangeklampt, heeft dat prima gedaan, en staat vanavond derde niet omdat hij aanviel, maar omdat de renners die vanochtend nog boven hem stonden niet mee konden, en dus faalden - en dat is gewoon een feit. Dat doet helemaal niets af aan Mollema's prima prestatie.
KickWilstra schreef:
(...)
Ja zo ken ik er nog wel een paar. Zo kun je elke winnaar of goed presterend individu/team wel negatief benaderen. Spanje wereldkampioen omdat 31 andere teams gefaald hebben. Armstrong 7 keer op rij tourwinnaar omdat 7 keer 180 andere renners gefaald hebben. Ons cluppie 4 keer de Champions League gewonnen omdat alle andere teams gefaald hebben.
Feit is dat het gewoon een select groepje was dat vandaag over bleef, en daar zat Mollema (en Poels) gewoon bij. Klasse dus.
Amsterhammer
Idool

Frankie de missing link
Vedette
Reg.: 14 augustus 2009
quote:Als een Evans de tour wint, waarom Wiggins dan in een paar jaar niet? Met een goed parcours met 2 lange tijdritten en een ploegentijdrit, kan Wiggins ook in de Tour meedoen om de eindzege.
Zlatanist schreef:
(...)
Wiggins zou ik in dit veld toch wel serieus nemenIn de tour zou Wiggins voor mij ook nooit favoriet zijn, maar in dit peloton is Wiggins toch echt wel een favoriet, zeker met de huidige stand van zaken.
RodyTur10
Geselecteerd voor Oranje
Uit: Hoogeveen
Droomaankoop: Jeffrey Gouweleeuw
Reg.: 29 januari 2011
kaashater
Regelmatige invaller
Siem de goalmachien
Vedette
Droomaankoop: Albin Ekdal
Reg.: 11 november 2008
Zlatanist
Vedette
Simon Wiesenthal
Idool
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005
Koning Ajax
Lid 2de elftal
Reg.: 23 september 2010
Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »
Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.
Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!
Is Joel Veltman klaar om Toby Alderweireld te vervangen?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.