Ajax Netwerk
vrijdag 25 april 2014 - 05:20                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... 108 »

HR

Daniel Da Cruz Carvalho Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Vak: -
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 15 maart 2004

quote:HR
Rooibos schreef:

Gewoon een erg lekkere Vuelta voor Nederland. Mollema super, Kruiswijk en Poels onwijs goed. Rabo tweede in ploegenklassement en Mollema ook nog steeds ruim in het wit. Vuelta altijd al mooi gevonden, maar dit jaar bewijst de Vuelta zich weer. Worden nog een leuke 1,5 week.
HR
Je weet wel dat het wit in de Vuelta het combinatieklassement is, he? Dus niet de jongerentrui, zoals in de Tour. Combinatieklassement stelt niet veel voor natuurlijk.

Verder een hoop onzin in dit topic (niet aan jou gericht) maar what's new...
HR
HR

Albatros
Bankzitter

Uit: Spakenburg
Droomaankoop: -
Reg.: 14 augustus 2003

Mollema pakt 6 seconden bonificatie in de eerste tussensprint van vandaag :B
HR
HR

kaashater
Regelmatige invaller

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 8 mei 2007

Daniel Da Cruz Carvalho schreef:

(...)

Je weet wel dat het wit in de Vuelta het combinatieklassement is, he? Dus niet de jongerentrui, zoals in de Tour. Combinatieklassement stelt niet veel voor natuurlijk.

HR
combinatieklassement zegt juist veel meer dan het jongerenklassement. Jongerenklassement wordt namelijk bijna altijd gewonnen door iemand die er helemaal niks om geeft. Voor het combinatieklassement moet je echt een allrounder zijn.

Verder was mollema weer ijzersterk vandaag, Die gaat echt een gooi doen naar de zege op deze manier.
HR
HR

Rooibos
Basisspeler

Uit: Horst
Vak: 410
Reg.: 10 mei 2005

Daniel Da Cruz Carvalho schreef:

(...)

HR
Dat weet ik zeker ja. Witte trui hier zegt me veel meer dan de tour. Zegt me vooral (zag je vandaag ook bij tussensprint) dat Mollema heerlijk aanvallend rijdt. Klassement (6) + Punten (2) + Berg (10 ofzo) bereik je niet met alleen aanklampen. Dat heb ik jaren bij Mentsjov gemist. Heerlijk om Slagter en Mollema zo te zien.
HR
HR

KingKong
Basisspeler

Reg.: 17 augustus 2007

Vind het echt geweldig om te zien hoe er door de Rabo's gestreden wordt voor iedere seconde in deze ronde. Dan kan je uiteindelijk winnen of verliezen, maar wat er ook gebeurt je kan jezelf in de spiegel aankijken.

En net als ik dat zeg, springen Nibali en Wiggins weg uit het peloton. Waarbij Nibali een tussensprint wint. Andere belangrijke namen in de kopgroep zijn Monfort en Roche.

[Dit bericht is veranderd door KingKong (op 2 september 2011 13:57:28).]
HR
HR

Dmitri Karamazov
Lid 2de elftal

Reg.: 31 augustus 2010

Kruiswijk en Slagter komen vandaag op 18 minuten binnen. Misschien plannen voor een coup dit weekend?

Edit: Toch niet denk ik. Lees net dat ze in het begin van de etappe bijna de hele ploeg moesten opofferen om Mollema terug te krijgen bij een groep met alle toppers. Daarna raakten Slagter en Kruiswijk de aansluiting kwijt in de laatste afdaling.

[Dit bericht is veranderd door Dmitri Karamazov (op 2 september 2011 18:50:57).]
HR
HR

kaashater
Regelmatige invaller

Mollema op plek 3, Kessiakoff en Nibali zijn denk ik kansloos voor de eindzege. Morgen kan het wel eens een hele mooie dag gaan worden!
HR
HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

kaashater schreef:

Mollema op plek 3, Kessiakoff en Nibali zijn denk ik kansloos voor de eindzege. Morgen kan het wel eens een hele mooie dag gaan worden!
HR
Man dat wordt morgen genieten. Ik zie Wiggins nog wel breken als Mollema morgen kan aanvallen. Podium zit er gewoon in en wellicht wel meer dan dat. Ook diep respect voor Wout Poels. Ik zag in hem meer een leuke heuvelrenner met een goede eindsprint, maar hij laat hier echt zien te kunnen klimmen. En pas 24 jaar!. Kruiswijk laat het klassement nu helaas lopen, maar is geen schande na zijn 9e plek in de Giro. 2 grote rondes top zijn is voor hem nog een stapje te ver.
HR
HR

Zlatanist
Vedette

Vak: 411
Reg.: 10 juni 2009

Op de Angliru kunnen nog behoorlijke verschillen worden gemaakt, dus een Nibali lijkt me zeker nog niet kansloos. Maar Mollema doet zeker goede zaken vandaag. Wiggins lijkt me nu wel de favoriet, maar Mollema is inmiddels wel zijn grootse belager, samen met Nibali, daarnaast hebben ze die Froome er ook nog niet afgereden. Joaquin Rodriquez lijkt me nu wel te ver weg staan, op 2,5 minuut had ik hem nog niet kansloos geacht, maar vier minuten achter is wel een heel groot gat.

Het beloofd in ieder geval een mooie rit te worden morgen.
HR
HR

jaaap
Lid 2de elftal

Reg.: 9 oktober 2004

Na morgen zal de top3 er heel anders uitzien. Ik neem types als Wiggins en Mollema niet serieus voor de eindzege.
HR
HR

Zlatanist
Vedette

jaaap schreef:

Na morgen zal de top3 er heel anders uitzien. Ik neem types als Wiggins en Mollema niet serieus voor de eindzege.
HR
Wiggins zou ik in dit veld toch wel serieus nemen ;) In de tour zou Wiggins voor mij ook nooit favoriet zijn, maar in dit peloton is Wiggins toch echt wel een favoriet, zeker met de huidige stand van zaken.
HR
HR

Huis
Vedette

jaaap schreef:

HR
En wie wel dan? Wiggins en Mollema zijn gewoon de beste renners in de ronde tot zover en dus nu de favorieten voor de eindzege.
HR
HR

Amsterhammer
Idool

Uit: Amsterdam
Reg.: 31 juli 2005

Vergeet die Cobo niet als kanshebber gezien hoe hij vandaag reed, wat totaal anders was dan wat hij tot nu heeft laten zien, dus er dienen bij hem wel vraagtekens geplaatst te worden. :denk

Mollema prima gereden vandaag, maar natuurlijk vindt hij zich hoofdzaakelijk door het falen van anderen vanavond op de derde plek terug. Morgen zou idd een ontzettend leuke dag kunnen worden, als hij de kracht voor een aanval nog heeft.
HRHR
HR

KickWilstra
Talent

Reg.: 18 september 2010

Amsterhammer schreef:

Vergeet die Cobo niet als kanshebber gezien hoe hij vandaag reed, wat totaal anders was dan wat hij tot nu heeft laten zien, dus er dienen bij hem wel vraagtekens geplaatst te worden. :denk

Mollema prima gereden vandaag, maar natuurlijk vindt hij zich hoofdzaakelijk door het falen van anderen vanavond op de derde plek terug. Morgen zou idd een ontzettend leuke dag kunnen worden, als hij de kracht voor een aanval nog heeft.
HR
Ja zo ken ik er nog wel een paar. Zo kun je elke winnaar of goed presterend individu/team wel negatief benaderen. Spanje wereldkampioen omdat 31 andere teams gefaald hebben. Armstrong 7 keer op rij tourwinnaar omdat 7 keer 180 andere renners gefaald hebben. Ons cluppie 4 keer de Champions League gewonnen omdat alle andere teams gefaald hebben.

Feit is dat het gewoon een select groepje was dat vandaag over bleef, en daar zat Mollema (en Poels) gewoon bij. Klasse dus.
HR
HR

MrBuijs
Internationale topspeler

Reg.: 18 maart 2004

Absoluut. Daarbij moet gezegd worden dat het wel een typisch klim is voor Wiggins en Froome. De eerste 15 km is gewoon een halve tijdrit naar boven, zo goed loopt die klim. Door iedereen zo lekker uit te pieren is er niemand die dan vervolgens als het echt steil wordt nog veel kracht heeft voor een demarrage. Niet voor niets dat een Rodriguez en Nibali er behoorlijk snel af gingen. Heb het overigens niet kunnen zien helaas, dus dit is van wat ik heb gelezen. ;)
Morgen wordt toch een ander verhaal, met een vlakke etappe en een klim die werkelijk een monster is. Dat is gewoon puur klimmen en ook heel explosief. Dat is veel minder geschikt voor Wiggins. Wie weet kan Poels zelfs nog iets geks. We gaan het zien morgen, wel heel leuk en spannend zo!
HR
HR

Huis
Vedette

Amsterhammer schreef:

HR
Als anderen falen ben jezelf toch gewoon beter dan diegene die falen lijkt mij. Zo kun je ook wel zeggen dat Evans de Tour won omdat de Schlecks niet kunnen tijdrijden ipv dat Evans gewoon de sterkste was. Mollema zat er vandaag op zijn tandvlees bij, maar hij zat erbij en ook Wiggins zat daar niet meer van weelde. Ik vond het zelf een teken aan de wand dat Wiggins op een gegeven moment op kop ging rijden voor Froome ipv andersom. Het zal me niks verbazen als Wiggins morgen breekt en Froome sterker blijkt te zijn.

MrBuijs schreef:

Absoluut. Daarbij moet gezegd worden dat het wel een typisch klim is voor Wiggins en Froome. De eerste 15 km is gewoon een halve tijdrit naar boven, zo goed loopt die klim. Door iedereen zo lekker uit te pieren is er niemand die dan vervolgens als het echt steil wordt nog veel kracht heeft voor een demarrage. Niet voor niets dat een Rodriguez en Nibali er behoorlijk snel af gingen. Heb het overigens niet kunnen zien helaas, dus dit is van wat ik heb gelezen. ;)
Morgen wordt toch een ander verhaal, met een vlakke etappe en een klim die werkelijk een monster is. Dat is gewoon puur klimmen en ook heel explosief. Dat is veel minder geschikt voor Wiggins. Wie weet kan Poels zelfs nog iets geks. We gaan het zien morgen, wel heel leuk en spannend zo!
HR
Zo vlak is het niet voor de slotklim morgen hoor. Er zitten een paar korte steile klimmetjes in en voor de Angliru zit de Alto del Cordal. Een col van 1e catogorie. Niet heel hoog maar rete steil :B en een linke afdaling naar de voet van de Angliru. Ik verwacht daar al dat er aanvallen zullen komen. Nibali zal bijvoorbeeld wel wat kunnen proberen in die afdaling.

[Dit bericht is veranderd door Huis (op 3 september 2011 21:39:32).]
HR
HR

Amsterhammer
Idool

KickWilstra schreef:

(...)

Ja zo ken ik er nog wel een paar. Zo kun je elke winnaar of goed presterend individu/team wel negatief benaderen. Spanje wereldkampioen omdat 31 andere teams gefaald hebben. Armstrong 7 keer op rij tourwinnaar omdat 7 keer 180 andere renners gefaald hebben. Ons cluppie 4 keer de Champions League gewonnen omdat alle andere teams gefaald hebben.

Feit is dat het gewoon een select groepje was dat vandaag over bleef, en daar zat Mollema (en Poels) gewoon bij. Klasse dus.
HR
Ik zei ook dat Mollema prima reed en ik benader hem helemaal niet negatief. Begrijpend lezen is ook een kunst, he? Ik wijs gewoon op de feiten dat Cobo's prestatie vandaag, de prestatie van een renner die eigenlijk het hele jaar niets heeft laten zien, bij mij wat vraagtekens oproept, niet meer, niet minder. Mollema heeft vandaag voor alles wat hij waard is aangeklampt, heeft dat prima gedaan, en staat vanavond derde niet omdat hij aanviel, maar omdat de renners die vanochtend nog boven hem stonden niet mee konden, en dus faalden - en dat is gewoon een feit. Dat doet helemaal niets af aan Mollema's prima prestatie.
HR
HR

Amsterhammer
Idool

Kijk en huiver naar dit beest van een slotklim.

forumillustratie

forumillustratie
HR
HR

Frankie de missing link
Vedette

Reg.: 14 augustus 2009

Zlatanist schreef:

(...)

Wiggins zou ik in dit veld toch wel serieus nemen ;) In de tour zou Wiggins voor mij ook nooit favoriet zijn, maar in dit peloton is Wiggins toch echt wel een favoriet, zeker met de huidige stand van zaken.
HR
Als een Evans de tour wint, waarom Wiggins dan in een paar jaar niet? Met een goed parcours met 2 lange tijdritten en een ploegentijdrit, kan Wiggins ook in de Tour meedoen om de eindzege.
HR
HR

RodyTur10
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Hoogeveen
Droomaankoop: Jeffrey Gouweleeuw
Reg.: 29 januari 2011

Wow, wat een monster! Als je hierop plafonneert ga je minuten verliezen. Maar in het verleden is ook gebleken dat wegrijden heel lastig is op zo'n steile klim, omdat niemand echt snelheid kan maken. Alles staat nog steeds kort al is de tandem Wiggins/Froome tot nog toe in staat geweest om iedereen in het gareel te houden, dus in hoeverre de rode trui zal worden aangevallen is afwachten.

Op basis van wat ik vandaag heb gezien verwacht ik een vroege aanval van Menchov en als hij zo goed is als hij lijkt kan hij wellicht minuten gaan pakken op de rest en zich in de top van het klassement gaan nestelen. Misschien dat Vandenbrouck ook zoiets van plan is. Van de mensen die kort achter Wiggins staan (Mollema, Cobo, Fuglsang, Kessiakoff en Nibali) denk ik niet dat zij in staat zijn om de macht te grijpen. Zeer interessante Vuelta met een ijzersterke Wout Poels, die zou ik ook opschrijven voor morgen.

Favorieten voor zege op de Angliru:

1. Menchov
2. Poels
3. Nibali

Favorieten voor rode trui na Angliru:

1. Wiggins
2. Cobo
3. Mollema

Hopelijk krijgen we vuurwerk en kan Mollema zich weren. Hoewel hij gewoon bij Wiggins en Froome in het wiel zat en we absoluut niet mogen klagen gezien het tijdverlies van concurrenten als Nibali, Fuglsang, Moreno, Monfort en Kessiakoff heb ik toch het idee dat Bauke minder begint te worden. Vandaag zat hij lang aan zijn limiet te koersen en dat mag hem morgen niet opbreken, want dan kan je klassement echt volledig de mist in gaan. Zelfs een top 10 plek kan uit het zicht raken dan.

Maar kom op niet doemdenken! Eindelijk weer Nederlanders om voor te juichen in de bergen. Eerst Gesink en inmiddels hebben Mollema, Kruijswijk en Poels zich daarbij gevoegd. Verder hebben we nog de beschikking over Hoogerland, Ruijgh, Ten Dam, Weening, Slagter en straks ook Kelderman (zie net dat hij er een tijdje uit is, jammer). Wat een luxe wat betreft klimmerstalent, maar nu nog een Grote Ronde winnen of in elk geval een keer podium rijden.
HR
HR

kaashater
Regelmatige invaller

volgens mij is Menchov nooit zo'n fan van steile klimmen, Rodriguez is daarop natuurlijk in zijn element maar daar mag Mollema zo'n 3 minuten op verliezen.

Als mollema morgen zijn niveau haalt gaat hij voor het podium, als hij een goede dag heeft kan het zomaar zijn dat hij de eerste plek pakt.

maar hij kan er ook zomaar doorheen zakken en dan kan hij zelfs buiten de top-10 vallen. Dat geeft wel aan hoe dicht het deze Vuelta bij elkaar zit.
HR
HR

Siem de goalmachien
Vedette

Droomaankoop: Albin Ekdal
Reg.: 11 november 2008

Het is een onzinberg. Je kunt nog beter afstappen.
HR
HR

Zlatanist
Vedette

Ben benieuwd wat Mollema doet morgen. Proberen z'n podium te consolideren of vol gaan voor de overwinning. Je zou zeggen dit is een unieke kans, die krijg je waarschijnlijk nooit meer, dus de enige optie is vol voor de winst gaan met het risico te lopen dat je het podium of zelfs de top 5 / top 10 uitdonderd.

Maar goed, je moet wel kunnen. Heb het zelf ook niet gezien vandaag, maar als ik dan lees dat het vandaag wel leek alsof Mollema aan zijn limiet zat, dan geeft dat mij weinig hoop. Als ik de berichten van vandaag lees dan zou ik zeggen die Froome gaat een hele goede kans maken. Wiggins die lost op een steile klim, maar niemand die Froome erafrijdt (of genoeg weg rijdt). Zou wel een absolute sensatie zijn.

Er kan inderdaad nog een hoop gebeuren, met zulke kleine verschillen en zo'n berg die nog komt kan zo'n beetje iedereen in de top 11 nog winnen. In Tourvorm zou ik Jurgen van den Broeck nog een hele goede kans geven, die leek toen toch echt één van de beste klimmers, maar ik heb niet het idee dat hij deze Vuelta heel sterk is (blijkt wel uit zijn resultaten en zeker gezien z'n tijdrit kreeg ik toch het idee dat de vorm gewoon ontbreekt want normaal is hij daar gewoon sterk in, nu verloor hij tijd op Mollema in de tijdrit). Die Cobo is inderdaad een hele gevaarlijke outsider, samen met Froome. Een echte favoriet is er ook niet wat mij betreft, ik zou echt niet weten op wie ik m'n geld zou moeten zetten.

Het zou me niet verbazen als het uiteindelijk uitmond in een strijd om de bonificaties. Daarmee bedoel ik niet alleen morgen, maar zelfs in de laatste week zie ik de klassementsrenners nog wel vechten om bonificatiesecondes om het rood. Zou wel uiterst bizar zijn, maar met de huidige stand zie ik het zomaar gebeuren.

Om toch maar iets van een pronostiek te maken (meeste sterren grootste kanshebbers):

*** Froome, Cobo, Nibali
** Wiggins, Mollema
* Van den Broeck, Fuglsang

Menchov kan nog een heel eind komen, ik zie hem ook best de etappe winnen morgen, wellicht nog richting podium gaan, maar ik zie hem niet alle tien de mensen voor hem op (voldoende) afstand rijden. Hetzelfde geldt voor Rodriguez, die staat ook te ver weg.
HR
HR

Simon Wiesenthal
Idool

Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005

Het lijkt me allemaal heel simpel, de top 4 maakt nog aanspraak op de zege en dat heeft ook te maken met het feit dat de top 4 de beste indruk bergop heeft gelaten. Mollema moet ns met die Cobo gaan praten zodat je een 2 tegen 2 situatie krijgt (bv jij reageert niet op mij en vice versa).

Die Froome blijft verbazen, wat een werk heeft hij allemaal wel niet verricht voor Wiggins. Zeer interessant zal het worden mocht Wiggins er doorheen zakken (zo te zien is dat beest een mindere klim voor hem want zeer stijl en ook Wiggins zie je heeeel diep gaan dus wie weet), zoals reeds opgemerkt zou ik op twee paarden gokken en als team opdracht geven dat alsdan Froome niet voor zn kopman gaat rijden maar mee gaat met de uitdagers voor het klassement.
HR
HR

Koning Ajax
Lid 2de elftal

Reg.: 23 september 2010

Uitslag van de aankomst op de Zoncolan vorig jaar. Een klim die volgens de experts vergelijkbaar is met de Angliru. Bauke is natuurlijk een jaar verder en zit nu ook in een andere positie dan toen, maar het podium lijkt me nog niet eens zo vanzelfsprekend.

Wiggens zat echt stuk gisteren, net als na die tijdrit. Dat geeft wel een beetje hoop. Al ziet ie er misschien wel altijd zo uit na de streep.

Ik heb er hoe dan ook zin in.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax Hakim Ziyech kopen?

Ja
Nee
Alleen als er een speler vertrekt
geen idee...

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 90,4% dat Juventus wint van Benfica SL. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Heracles Almelo-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!