Ajax Netwerk
zaterdag 30 augustus 2014 - 04:11                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 108 »

HR

Mijn club AFC Ajax
Moderator

Uit: Ergens op de wereld
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 29 december 2005

quote:HR
Bugno schreef:

Renshaw dus naar Rabo. Ben erg benieuwd, maar zie het eerlijk gezegd gedoemd te mislukken. Is bijvoorbeeld Matthews al niet sneller? Daarbij zie ik Renshaw geen grote sprints winnen, plus dat hij op geaccidenteerd terrein bij mijn weten waardeloos is. Hoe denken anderen hierover??
HR
Ik snap het eerlijk gezegd ook niet, ik twijfel hier ook heel erg aan. Waarom halen ze in dit geval geen echte sprinter die meer wint of dat ze (wat de redenatie erachter is) een betere Australiër. Ik snap al jaren niks van het beleid van Rabo. Bijna constant halen ze de verkeerde buitenlanders en de traningsschema's zijn ook ruk...
HR
HR

Bugno
Vedette

Uit: Amsterdam
Vak: 429
Reg.: 21 november 2002

Het zou vanuit Renshaw bezien natuurlijk een geke gedachtekronkel zijn (alhoewel, euro's doen veel met mensen), maar ziet Rabo hem niet als aantrekker voor Bos volgend jaar? Vanuit de gedachte dat ze geen hele trein voor Bos hoeven bouwen, maar gewoon een sterke springplank neerleggen en voor elke race het die twee laten uitzoeken?
HR
HR

spelbos
Legende

Reg.: 1 juli 2006

Bugno schreef:

Het zou vanuit Renshaw bezien natuurlijk een geke gedachtekronkel zijn (alhoewel, euro's doen veel met mensen), maar ziet Rabo hem niet als aantrekker voor Bos volgend jaar? Vanuit de gedachte dat ze geen hele trein voor Bos hoeven bouwen, maar gewoon een sterke springplank neerleggen en voor elke race het die twee laten uitzoeken?
HR
Maar het zou ook kunnen dat hij uit het juk van Cav wel meekan doen in de sprints, nu kan hij gewoon in het wiel van de sprinters gaan zitten ipv gang te maken voor ze.
Of hij moet gang gaan maken voor Theo.
HR
HR

HaaTeeCee
Geselecteerd voor Oranje

Vak: -
Reg.: 15 maart 2003

"Vandaag hebben we gezien dat Theo in staat is om de besten te kloppen. De sprint ging niet vlekkeloos maar qua pure snelheid was hij de beste.

(...)

Bij Rabobank doen ze er alles aan om het project-Bos te laten slagen. Daarom is het management druk bezig Mark Renshaw voor volgend seizoen vast te leggen. (...) Verhoeven: "Met Renshaw erbij had Theo hier gewonnen".

bron: het ParoolHR
Lijkt er dus op dat Renshaw de weg moet wijzen voor Theo in de sprint. Daarnaast zal hij waarschijnlijk een aantal wedstrijden zelf voor de overwinning mogen spurten. Ik volg de wielersport niet goed genoeg om een oordeel te kunnen vellen over de mogelijkheden van Theo, feit is wel dat hij als voormalig baanrenner in staat moet zijn veel snelheid te ontwikkelen. Als hij inmiddels zijn duurvermogen heeft verbeterd, zodat hij nog wat over heeft voor in de sprint en met Renshaw goed afgeleverd wordt in de sprint, dan kan hij misschien echt voor de prijzen gaan rijden.
HR
HR

jaaap
Lid 2de elftal

Reg.: 9 oktober 2004

Het lijkt er inderdaad op dat ze bij Rabo denken dat Bos er ineens wel wat van kan als je er Renshaw voor zet. Ik denk dat het goedkoper was geweest om Bos gewoon te ontslaan.
HR
HR

Bugno
Vedette

Gilbert zijn 21e (!) seizoenszege, waarvan ik schat een stuk of 15 zijnde totale vernederingen van de rest van het peloton. Ik zeg niks...
HR
HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

Bugno schreef:

Gilbert zijn 21e (!) seizoenszege, waarvan ik schat een stuk of 15 zijnde totale vernederingen van de rest van het peloton. Ik zeg niks...
HR
Tsja, elk parcours waar een heuvel in zit voor of als finisch is voor hem. Dit is Merckxiaans goed wat Gilbert dit jaar laat zien. 2e worden in een koers waarin Gilbert start voelt voor de rest als een overwinning.
HR
HR

Loki
Vedette

Reg.: 14 februari 2009

Theo is een aardige sprinter met een hoge topsnelheid maar is een baanwielrenner, Renshaw is een geweldige renner die zelf ook bij de sterkste sprinters hoort.

Gilbert verbaasd me niks. Dit had ik al jaren verwacht ne toen Valverde geschorst werd won ie nog meer koersen. Er zijn gewoon veel wedstrijden op zijn lijf geschreven, en hij is een supertalent. Natuurlijk gebruikt hij doping maar dat doen ze allemaal, en ik geloof niet dat zijn doping beter is dan die van de rest. Hij werkt keihard en is een supertalent. Bovendien zijn zijn prestaties echt neit zo bijzonder als BV een tour winnen. Of wat Cancellara kan met het tijdrijden. Hij is gewoon de sterkste 'met de macht omhoog'. Qua pure klimmerscapaciteiten komt ie ruim te kort. Als LBL cols had van 4 Km a 9 procent was Gilbert kansloos. Maar 1/2 KM a 9% constante intervals en eindigen op een stuk van 4% omhoog dat is op zijn lijf geschreven.
HR
HR

T-Bag
Legende

Uit: eraard valkenswaard
Reg.: 26 september 2004

Doen er nog mensen mee met de sportpool vd Vuelta?
HR
HR

Dmitri Karamazov
Lid 2de elftal

Reg.: 31 augustus 2010

T-Bag schreef:

Doen er nog mensen mee met de sportpool vd Vuelta?
HR
Ik ben van de partij. Mijn selectie:

C Barredo
P Sagan
I Anton
P Martens
H Haussler
D Martin
J Rodriguez
M Busche
M Carrara
G van Avermaet
V Nibali
F Cancellara
S Kruijswijk

Secret Weapon
M Breschel

Kluns
C Sastre

[Dit bericht is veranderd door Dmitri Karamazov (op 18 augustus 2011 09:32:37).]
HR
HR

T-Bag
Legende

D Cataldo
P Sagan
M Scarponi
J van den Broeck
V Nibali
S Kruijswijk
J Rodriguez
J Brajkovic
B Wiggins
N Roche
M Goss
M Bruseghin
T Phinney

SW K Sivtsov

KL A Kashechkin
HR
HR

GaBrie
Vedette

Vak: 422
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 8 februari 2009

Het is al lastig genoeg om 15 gasten te vinden waarvan je denkt dat ze uitrijden...

Kruijswijk
Vd Broek
Petacchi
Farrar
Rodriquez
Wiggins
Brajkovic
Poels
Sanchez
Kittel
Phinney
Sagan
Barredo

Mollema

Frohlinger
HR
HR

JAN
Bankzitter

Uit: Aalsmeer
Reg.: 29 april 2006

Gilbert tekent bij BMC, jammer dat hij een aantal van zijn knechten niet mee kan nemen, voor hem. Benieuwd hoe het verder gaat. BMC krijgt wel een sterk team, met Evans, Hushovd, Gilbert, Phinney in potentie.
HRHR
HR

Huis
Vedette

JAN schreef:

Gilbert tekent bij BMC, jammer dat hij een aantal van zijn knechten niet mee kan nemen, voor hem. Benieuwd hoe het verder gaat. BMC krijgt wel een sterk team, met Evans, Hushovd, Gilbert, Phinney in potentie.
HR
Dat wordt zeker een sterk team, maar vraag me af wat bijvoorbeeld een renner als Van Avermeat gaat doen. Die jongen is weggegaan bij lotto omdat hij te weinig eigen kansen kreeg met Gilbert is zijn ploeg. En nu heeft hij weer dezelfde situatie.
HR
HR

JAN
Bankzitter

Uit: Aalsmeer
Reg.: 29 april 2006

Huis schreef:

(...)

Dat wordt zeker een sterk team, maar vraag me af wat bijvoorbeeld een renner als Van Avermeat gaat doen. Die jongen is weggegaan bij lotto omdat hij te weinig eigen kansen kreeg met Gilbert is zijn ploeg. En nu heeft hij weer dezelfde situatie.
HR
Ik denk dvan Avermaet een schaduwkopman in klassiekers, als de wedstrijd er om vraagt, voor eigen kans en anders meesterknecht. In iets kleinere wedstrijden dan wel de kopman. Of gedeeld kopman, maar dat kan hij nu nog niet afdwingen.
HR
HR

T-Bag
Legende

T-Bag schreef:

D Cataldo
P Sagan
I Anton
J van den Broeck
V Nibali
S Kruijswijk
J Rodriguez
R Taaramae
B Wiggins
N Roch
F Duarte
M Bruseghin
T Phinney

SW K Sivtsov

KL A Kashechkin
HR
Iets aangepast nog B)
HR
HR

Loki
Vedette

Reg.: 14 februari 2009

ff een voorbeschouwingkje wil ik jullie niet onthouden:

1. Teamtijdrit
2. sprintrit
3. sprint/heuvel

Etappe 4 op dinsdag aankomst op sierra nevada col HC. stukken tot 10% gemiddeld 6%

5. Heuvelrit/ met muurtje op eind
6. sprint/heuvel
7. sprintrit

Etappe 8 op zaterdag absolute must, heuvel/bergrit met aankomst op een col van 1 KM a gemiddeld 20% met stukken van 28% erin.

etappe 9, vlakke aanloop aankomst op col HC. la Covatilla, stukken tot 13 % gemiddeld 7 %

Etappe 10, individueale tijdrit van 47 km vlak voor de rustdag en na een redelijk zware en lange eerste week.

rustdag

Etappe 11, bergrit eindigt op col de Manzaneda HC. stukken tot 10%, gemiddeld 6.5

12. sprintrit
13. heuvelrit, vlakke aankomst

Etappe 14, 2 zware cols op het einde, aankomst HC. Lagos de Somiedo stukken tot 13% gemiddeld 6.5%

Etappe 15, koninginnerit, Angliru aankomst. Voor de Anlgiru zit nog een zware col van 5 KM a 10 gemiddeld. De Angliru zelf bestaat ui 2 delen, het eerste 5 KM is 8% gemiddeld, de 2de 6 KM is 13% gemiddeld met stukken tot 24%.

Rustdag

16. sprintrit

Etappe 17 is vermoedelijk de laatste rit waar nog enige verschillen ontstaan, aankomst op col de Caberga een col van 6 KM a 9% gemiddeld, met de laatste 2 KM oplopend tot 19%.

18. Heuvelrit, vlakke aankomst
19. Heuvelrit
20. Heuvelrit, vlakke aankomst
21. Sprintrit

Een mooi parcours, heel veel aankomsten bergop. 6 echt cols en 2 muurtjes op het end. Ook een teamtijdrit en een individueale tijdrit. Alleen de bergritten zitten meestal niet meer dan 2 zware cols (en vaak zelfs alleen de slotklim), en de laatste week is eigenlijk niet echt beslissend meer, de Angliru zal het laatste echte klassementsgevecht worden vermoedleijk, een week voor het eind.

Mijn top 3:

1. Menchov
2. Anton
3. Rodriguez

Kruiswijk voor top 5?
HR
HR

GaBrie
Vedette

Vak: 422
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 8 februari 2009

Net even wezen kijken in Benidorm bij de start, waar ik 3 kwartier rijden vandaan zit. Was mooi, zat op een terrasje met een biertje en prima uitzicht op 5 meter van het parcours. Morgen naar huis dus mazzel gehad. Jammer is wel dat je geen idee hebt wat er gebeurd....Wie was die baas van Garmin die in zn blote reet fietste? :B
HR
HR

Bugno
Vedette

T-Bag schreef:

(...)

Iets aangepast nog B)
HR
Aiii, door mn vakantie niet aan gedacht. Jammer, mooie wedstrijd met een heerlijk parcours. Angliru _0_
HR
HR

Huis
Vedette

Loki schreef:

ff een voorbeschouwingkje wil ik jullie niet onthouden:

1. Teamtijdrit
2. sprintrit
3. sprint/heuvel

Etappe 4 op dinsdag aankomst op sierra nevada col HC. stukken tot 10% gemiddeld 6%

5. Heuvelrit/ met muurtje op eind
6. sprint/heuvel
7. sprintrit

Etappe 8 op zaterdag absolute must, heuvel/bergrit met aankomst op een col van 1 KM a gemiddeld 20% met stukken van 28% erin.

etappe 9, vlakke aanloop aankomst op col HC. la Covatilla, stukken tot 13 % gemiddeld 7 %

Etappe 10, individueale tijdrit van 47 km vlak voor de rustdag en na een redelijk zware en lange eerste week.

rustdag

Etappe 11, bergrit eindigt op col de Manzaneda HC. stukken tot 10%, gemiddeld 6.5

12. sprintrit
13. heuvelrit, vlakke aankomst

Etappe 14, 2 zware cols op het einde, aankomst HC. Lagos de Somiedo stukken tot 13% gemiddeld 6.5%

Etappe 15, koninginnerit, Angliru aankomst. Voor de Anlgiru zit nog een zware col van 5 KM a 10 gemiddeld. De Angliru zelf bestaat ui 2 delen, het eerste 5 KM is 8% gemiddeld, de 2de 6 KM is 13% gemiddeld met stukken tot 24%.

Rustdag

16. sprintrit

Etappe 17 is vermoedelijk de laatste rit waar nog enige verschillen ontstaan, aankomst op col de Caberga een col van 6 KM a 9% gemiddeld, met de laatste 2 KM oplopend tot 19%.

18. Heuvelrit, vlakke aankomst
19. Heuvelrit
20. Heuvelrit, vlakke aankomst
21. Sprintrit

Een mooi parcours, heel veel aankomsten bergop. 6 echt cols en 2 muurtjes op het end. Ook een teamtijdrit en een individueale tijdrit. Alleen de bergritten zitten meestal niet meer dan 2 zware cols (en vaak zelfs alleen de slotklim), en de laatste week is eigenlijk niet echt beslissend meer, de Angliru zal het laatste echte klassementsgevecht worden vermoedleijk, een week voor het eind.

Mijn top 3:

1. Menchov
2. Anton
3. Rodriguez

Kruiswijk voor top 5?
HR
Zeer mooi parcours. Het was de ideale ronde voor Gesink geweest. Mooie aankomsten bergop en weinig nerveus gedoe in de 1e week. Helaas. Hij laat hij absoluut een kans liggen om een grote ronde te winnen. Zeker een ronde waar Contador, de broertjes Schleck en Evans niet aan mee doen.

Mijn favoriet is toch wel Nibali. Staat er prima voor na de ploegentijdrit en is gewoon heel sterk. Menchov mag mij verassen maar ik geloof er niet meer in eigenlijk. Kruiswijk rijdt zijn 2e grote ronde van het jaar. Wat Kruijswijk betreft moeten we niet te hoge verwachtingen hebben. Een topklassement zou mooi zijn maar mocht dat er niet inzetten is het ook geen drama. Wat dat betreft verwacht ik meer van Mollema en Poels.
HR
HR

jaaap
Lid 2de elftal

Reg.: 9 oktober 2004

Ik gok dat Gesink er niet zo veel zin in had om scheel gefietst te worden door Anton.
HR
HR

KingKong
Basisspeler

Reg.: 17 augustus 2007

Kruijswijk, Poels, en Menchov vandaag op achterstand binnen gekomen.
HR
HR

Huis
Vedette

KingKong schreef:

Kruijswijk, Poels, en Menchov vandaag op achterstand binnen gekomen.
HR
Ja Kruiswijk materiaalpech aan de voet van de slotklim. Jammer maar doe je niks aan.

Quote Rabosport:

En dat Steven door pech meer dan een minuut verliest, is doodzonde. Hij marcheerde goed, maar reed aan de voet van de slotklim zijn achterwiel kapot. Daar doe je dan weinig aan”, mopperde Dekker.
HR
HR

KingKong
Basisspeler

Reg.: 17 augustus 2007

Huis schreef:

(...)

Ja Kruiswijk materiaalpech aan de voet van de slotklim. Jammer maar doe je niks aan.

Quote Rabosport:

En dat Steven door pech meer dan een minuut verliest, is doodzonde. Hij marcheerde goed, maar reed aan de voet van de slotklim zijn achterwiel kapot. Daar doe je dan weinig aan”, mopperde Dekker.
HR
Bedankt voor de info, had ik niet meegekregen. Balen dat hij op zo'n manier tijd verliest.
HR
HR

Amsterhammer
Idool

Reg.: 31 juli 2005

Gesink heeft het vrij goed gedaan in de prolog van de USA Pro Cycling Challenge die vanmiddag in Colorado van start ging. Hij werd #21. De landschap is spectaculair mooi en je kunt de hele race op een prima kwaliteit stream hier volgen. Ze gaan de volgende dagen ver boven de 3000 meter klimmen!

Deze race is een aanrader!
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

In welke linie moet Ajax zich nog versterken?

Niet, Ajax is compleet als Blind blijft
de verdediging
het middenveld
de aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 92,5% dat Feyenoord wint van Willem II. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van FC Groningen-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!