Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 108 »
Jake Styles
Bankzitter
Uit: Nijmegen
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 4 mei 2004
litost
Vedette
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 17 augustus 2002
quote:Ja, klopt. Is overduidelijk in dit geval. Eigenlijk zou je zo'n renner op basis van zijn kop uit de koers moeten halen. Maar dat durft blijkbaar niemand.
Zlajan schreef:
(...)
Helemaal mee eens, denk dat er in huize Armstrong ook niet vrolijk is gereageerd op dit bericht. Overigens staat voor mij vast dat Gilbert een gebruiker is, ik hoef alleen die kop maar te zien en ik zie een onbetrouwbaar persoon. Dat gaat gegarandeerd ooit boven water komen, daar durf ik wel een kratje op te zetten. Jammer maar het is niet anders.
Huis
Vedette
Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003
quote:Helaas is het zo dat de dopinglabaratoriums altijd achter lopen bij de sporters. Oftewel sporters gebruiken middelen die nog niet op te speuren zijn. Pas bij hertesten over een paar jaar zijn die middelen te vinden. Zo ook bij Thomas Dekker, die pas in 2009 gepakt werd op iets wat hij in 2007 genomen had.
litost schreef:
(...)
Ja, klopt. Is overduidelijk in dit geval. Eigenlijk zou je zo'n renner op basis van zijn kop uit de koers moeten halen. Maar dat durft blijkbaar niemand.
Je kunt het trouwens ook aan zijn lichaam (lees: spieren) zien; zien er meer uit als de spieren van een dier dan van een mens.
litost
Vedette
quote:Ik krijg het gevoel dat ze Thomas Dekker erbij genaaid hebben. Want waarom hertesten ze zijn staal wel en die van anderen niet? Je maakt mij niet wijs dat ze op deze manier niet heel veel wielrenners konden pakken. Als ik Thomas Dekker was zou ik met grote letters 'Fuck UCI' op het wielershirt laten drukken. Dat zou hij zelf ook het liefste willen, denk ik, maar dat zou zijn kansen op een nieuwe carrière vergooien. Dus wordt er weer een jonge, frisse knaap monddood gemaakt.
Huis schreef:
(...)
Helaas is het zo dat de dopinglabaratoriums altijd achter lopen bij de sporters. Oftewel sporters gebruiken middelen die nog niet op te speuren zijn. Pas bij hertesten over een paar jaar zijn die middelen te vinden. Zo ook bij Thomas Dekker, die pas in 2009 gepakt werd op iets wat hij in 2007 genomen had.
Puur speculatief natuurlijk. Maar mocht Gilbert(lotto) aan de TB500 zitten, dan is daar nu nog geen opsporingsmethode voor.
Conclusie is natuurlijk dat het te triest voor woorden is dat de dopingspeurders constant achter de feiten aanlopen. Ze mogen dan wel veel controleren, maar ze kunnen domweg niet op alles zoeken. :(
Huis
Vedette
quote:Ik weet niet of jij de documentaire over Dekker gezien hebt, maar daarin wordt inderdaad duidelijk dat hij erbij genaaid is. En ja Dekker zal zich nu als een anti-doping voortsander gaan gedragen. Het feit dat hij bij Garmin gaat riojden is daar al een voorbeeld van. Ook wil hij voorlichting gaan geven aan jonge renners over de gevaren van dopinggebruik.
litost schreef:
(...)
Ik krijg het gevoel dat ze Thomas Dekker erbij genaaid hebben. Want waarom hertesten ze zijn staal wel en die van anderen niet? Je maakt mij niet wijs dat ze op deze manier niet heel veel wielrenners konden pakken. Als ik Thomas Dekker was zou ik met grote letters 'Fuck UCI' op het wielershirt laten drukken. Dat zou hij zelf ook het liefste willen, denk ik, maar dat zou zijn kansen op een nieuwe carrière vergooien. Dus wordt er weer een jonge, frisse knaap monddood gemaakt.
Wielrennen is een smerige métier en het jagen op doping ook. Iedereen krijgt op de een of andere manier bloed aan zijn vingers.
litost
Vedette
quote:Documentaire heb ik gezien. Wat het meest is bijgebleven is Adrie van Diemen.
Huis schreef:
(...)
Ik weet niet of jij de documentaire over Dekker gezien hebt, maar daarin wordt inderdaad duidelijk dat hij erbij genaaid is. En ja Dekker zal zich nu als een anti-doping voortsander gaan gedragen. Het feit dat hij bij Garmin gaat riojden is daar al een voorbeeld van. Ook wil hij voorlichting gaan geven aan jonge renners over de gevaren van dopinggebruik.
Van Damn
Basisspeler
Reg.: 29 november 2003
quote:Jezus zeg, wat een kansloos gebroebel is dit allemaal?
litost schreef:
(...)
Ja, klopt. Is overduidelijk in dit geval. Eigenlijk zou je zo'n renner op basis van zijn kop uit de koers moeten halen. Maar dat durft blijkbaar niemand.
Je kunt het trouwens ook aan zijn lichaam (lees: spieren) zien; zien er meer uit als de spieren van een dier dan van een mens.
Mijn club AFC Ajax
Moderator
Uit: Ergens op de wereld
Reg.: 29 december 2005
quote:Vind ik ook, ik vind het ook al belachelijk dat sporters geschorst worden op basis van het medisch paspoort. Je zou wel iemand scherper in de gaten kunnen houden (alhoewel ik het medisch paspoort al te ver vind gaan), maar schorsingen. Nee, het moet (vind ik) nog altijd gebaseerd worden op bewijzen die onomstotelijk aantonen dat er doping wordt gebruikt.
Van Damn schreef:
(...)
Jezus zeg, wat een kansloos gebroebel is dit allemaal?
litost
Vedette
quote:Het is gewoon hoe ik naar Gilbert kijk. Ik geef toe dat ik geen bewijzen heb dat hij doping gebruikt. Maar het is een sterk gevoel.
Van Damn schreef:
(...)
Jezus zeg, wat een kansloos gebroebel is dit allemaal?
Huis
Vedette
wat zeg je nu?
Legende
Reg.: 19 april 2006
quote:Die hele ploeg gebruikt. In tegenstelling tot andere formaties kunnen zij dag na dag presteren. Vroeger konden bijna alle ploegen dat, maar tegenwoordig is het lastiger om aan goed spul te geraken.
litost schreef:
(...)
Het is gewoon hoe ik naar Gilbert kijk. Ik geef toe dat ik geen bewijzen heb dat hij doping gebruikt. Maar het is een sterk gevoel.
Kluivert_beste_9_ooit
International
Uit: Antwerpen-Borgerhout
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 november 2010
quote:Dat heeft voor een groot deel te maken met hun ergerlijke minderwaardigheidscomplex. Zal nooit verdwijnen vrees ik.
Huis schreef:
Renners zijn onschuldig tot het tegendeel bewezen is, zo ook Gilbert natuurlijk. Maar het is toch niet zo gek dat zijn rijden vraagtekens oproept. Hij deklaseert de rest tot derderangs amateurs. Dat was met Ricco en Stefan Schumacher ook zo en we weten allemaal hoe dat afgelopen is.
Waar ik dus niet tegenkan zijn de Belgische verslaggevers op sporza. Je moet de heren Wuyts en Vanieuwkerke eens horen als een buitenlander zulke prestaties neerzet. Dan kan het niet anders dan dat het doping is. Is het Gilbert of een andere Belg dan is het pure klasse en komen ze bijna klaar van extase. Echt om te kotsen.
Rasmussen
Vedette
Uit: Brunssum
Reg.: 25 augustus 2005
quote:Dat is toch ook niet gek? Het zou toch belachelijk zijn als je schuldig was totdat het tegendeel bewezen is. Deze parallel kan ook worden getrokken met het strafrecht. In Nederland hebben wij de negatieve formulering (onschuldig totdat..) terwijl andere landen het beginsel aanhangen die stelt dat je schuldig bent totdat het tegendeel bewezen is (dat houdt niet in dat iedereen schuldig van een misdrijf wordt beschouwd. Op het moment dat je verdacht bent en opgepakt wordt, dien je je eigen onschuld te bewijzen). En vooral strafrechtelijk kun je haast je onschuld niet aantonen als je vast zit.
Huis schreef:
Renners zijn onschuldig tot het tegendeel bewezen is, zo ook Gilbert natuurlijk. Maar het is toch niet zo gek dat zijn rijden vraagtekens oproept. Hij deklaseert de rest tot derderangs amateurs. Dat was met Ricco en Stefan Schumacher ook zo en we weten allemaal hoe dat afgelopen is.
Waar ik dus niet tegenkan zijn de Belgische verslaggevers op sporza. Je moet de heren Wuyts en Vanieuwkerke eens horen als een buitenlander zulke prestaties neerzet. Dan kan het niet anders dan dat het doping is. Is het Gilbert of een andere Belg dan is het pure klasse en komen ze bijna klaar van extase. Echt om te kotsen.
Siem de goalmachien
Vedette
Droomaankoop: Albin Ekdal
Reg.: 11 november 2008
quote:Maar dat dachten we van Armstrong ook. Helaas worden dergelijke renners niet snel gepakt, omdat de wielerbonden hun kampioenen liever in ere houden.
Zlajan schreef:
(...)
Helemaal mee eens, denk dat er in huize Armstrong ook niet vrolijk is gereageerd op dit bericht. Overigens staat voor mij vast dat Gilbert een gebruiker is, ik hoef alleen die kop maar te zien en ik zie een onbetrouwbaar persoon. Dat gaat gegarandeerd ooit boven water komen, daar durf ik wel een kratje op te zetten. Jammer maar het is niet anders.
Nida
Bankzitter
Uploads: 3
Reg.: 10 februari 2005
Madridista
Vedette
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 17 januari 2008
quote:Ach dat is ook maar een stereotype, dat van "de bescheiden Belg" bedoel ik, net zoals er altijd wordt gesproken over "arrogante Nederlanders met een dikke nek" volgens mij heb je in elk land van alles.
Kluivert_beste_9_ooit schreef:
(...)
Dat heeft voor een groot deel te maken met hun ergerlijke minderwaardigheidscomplex. Zal nooit verdwijnen vrees ik.
Huis
Vedette
quote:Zeker net als chauvanisme. Maar soms gaat het echt te ver. Toen Gilbert nog niet zoveel won was het in Belgie slechts "Die Waal''. Nu hij veel wint is het ''Onze grote Belg''
Madridista schreef:
(...)
Ach dat is ook maar een stereotype, dat van "de bescheiden Belg" bedoel ik, net zoals er altijd wordt gesproken over "arrogante Nederlanders met een dikke nek" volgens mij heb je in elk land van alles.
BoudStyle
Idool
Uit: Abcoude
Vak: 420
Droomaankoop: Carlos A Vela
Reg.: 17 juli 2003
quote:Dat moet je niet hard zeggen hier, dan ben je niet normaal namelijk
Oderint Dum Metuant schreef:
(...)
Goh. Weer een oud-knecht van Armstrong die dopinggebruik erkent. Ik bespeur een trend...
Jake Styles
Bankzitter
spelbos
Legende
Uit: Amsterdam
Reg.: 1 juli 2006
quote:Helaas kan ik deze bewezen zondaar niet meer seieus nemen.
Jake Styles schreef:
Thomas Dekker aka T.D. aka Turbo Diesel is gisteren als 16e geëindigd in de proloog van de Volta a Portugal. Deze ronde geldt als zijn debuut voor Chipotle Development Team, de opleidingsploeg van Garmin.
Huis
Vedette
quote:Waarom niet dan? Iedereen verdient 2e kans imo. Of ben je ook tegen Basso, Vino,Millar etc..? Tuurlijk heeft Thomas nu overal de schijn tegen, maar ik geloof wel dat hij nu zijn les geleerd heeft en schoon blijft rijden.
spelbos schreef:
(...)
Helaas kan ik deze bewezen zondaar niet meer seieus nemen.
Jake Styles
Bankzitter
spelbos
Legende
Reg.: 1 juli 2006
quote:Klopt, bewezen zondaars neem ik niet meer serieus. Ook mijn grote favoriet voor de Tour Contador niet meer.
Jake Styles schreef:
@spelbos
Dat is gek, want hier leid ik uit af dat je renners die ooit betrapt zijn op dopinggebruik niet meer serieus kan nemen? Maar dus ook dat een renner onschuldig is tot het tegendeel is bewezen? Die renners die nooit zijn betrapt neem je dus wel serieus?
Welnu, TD is in 2009 betrapt op dopinggebruik uit 2007, heeft 2 jaar schorsing uitgezeten en rijdt nu bij een ploeg met een zeer fel anti-dopingbeleid. Is hij dan niet gewoon weer onschuldig tot het tegendeel wordt bewezen?
Of doel je op iets anders?
Jake Styles
Bankzitter
Bugno
Vedette
Vak: 429
Reg.: 21 november 2002
Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »
Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.
Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!
Is Joel Veltman klaar om Toby Alderweireld te vervangen?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.