Ajax Netwerk
dinsdag 21 oktober 2014 - 20:24                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 108 »

HR

Jake Styles
Bankzitter

Uit: Nijmegen
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 4 mei 2004

Van Heeswijk is een emotionele jongen. Die heeft in het interview echt wel z'n mond voorbij gepraat. Je denkt toch niet dat een verslaggever van NUsport gaat verzinnen dat Max hem een minidisc afhandig heeft gemaakt.

Dit lijkt me een vrij helder verhaal en geheel in de lijn der verwachtingen (Discovery-team geruchten/bekentenissen) helaas.
HR
HR

litost
Vedette

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 17 augustus 2002

quote:HR
Zlajan schreef:

(...)

Helemaal mee eens, denk dat er in huize Armstrong ook niet vrolijk is gereageerd op dit bericht. Overigens staat voor mij vast dat Gilbert een gebruiker is, ik hoef alleen die kop maar te zien en ik zie een onbetrouwbaar persoon. Dat gaat gegarandeerd ooit boven water komen, daar durf ik wel een kratje op te zetten. Jammer maar het is niet anders.
HR
Ja, klopt. Is overduidelijk in dit geval. Eigenlijk zou je zo'n renner op basis van zijn kop uit de koers moeten halen. Maar dat durft blijkbaar niemand.

Je kunt het trouwens ook aan zijn lichaam (lees: spieren) zien; zien er meer uit als de spieren van een dier dan van een mens.
HR
HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

litost schreef:

(...)

Ja, klopt. Is overduidelijk in dit geval. Eigenlijk zou je zo'n renner op basis van zijn kop uit de koers moeten halen. Maar dat durft blijkbaar niemand.

Je kunt het trouwens ook aan zijn lichaam (lees: spieren) zien; zien er meer uit als de spieren van een dier dan van een mens.
HR
Helaas is het zo dat de dopinglabaratoriums altijd achter lopen bij de sporters. Oftewel sporters gebruiken middelen die nog niet op te speuren zijn. Pas bij hertesten over een paar jaar zijn die middelen te vinden. Zo ook bij Thomas Dekker, die pas in 2009 gepakt werd op iets wat hij in 2007 genomen had.

Puur speculatief natuurlijk. Maar mocht Gilbert(lotto) aan de TB500 zitten, dan is daar nu nog geen opsporingsmethode voor.

Conclusie is natuurlijk dat het te triest voor woorden is dat de dopingspeurders constant achter de feiten aanlopen. Ze mogen dan wel veel controleren, maar ze kunnen domweg niet op alles zoeken. :\(

[Dit bericht is veranderd door Huis (op 3 augustus 2011 11:37:55).]
HR
HR

litost
Vedette

Huis schreef:

(...)

Helaas is het zo dat de dopinglabaratoriums altijd achter lopen bij de sporters. Oftewel sporters gebruiken middelen die nog niet op te speuren zijn. Pas bij hertesten over een paar jaar zijn die middelen te vinden. Zo ook bij Thomas Dekker, die pas in 2009 gepakt werd op iets wat hij in 2007 genomen had.

Puur speculatief natuurlijk. Maar mocht Gilbert(lotto) aan de TB500 zitten, dan is daar nu nog geen opsporingsmethode voor.

Conclusie is natuurlijk dat het te triest voor woorden is dat de dopingspeurders constant achter de feiten aanlopen. Ze mogen dan wel veel controleren, maar ze kunnen domweg niet op alles zoeken. :(
HR
Ik krijg het gevoel dat ze Thomas Dekker erbij genaaid hebben. Want waarom hertesten ze zijn staal wel en die van anderen niet? Je maakt mij niet wijs dat ze op deze manier niet heel veel wielrenners konden pakken. Als ik Thomas Dekker was zou ik met grote letters 'Fuck UCI' op het wielershirt laten drukken. Dat zou hij zelf ook het liefste willen, denk ik, maar dat zou zijn kansen op een nieuwe carrière vergooien. Dus wordt er weer een jonge, frisse knaap monddood gemaakt.

Wielrennen is een smerige métier en het jagen op doping ook. Iedereen krijgt op de een of andere manier bloed aan zijn vingers.

Maar toch; zo'n Gilbert, hè...
Zou die niet snappen dat hij zijn eigen leven kapotmaakt en ook een trouwe knecht als Jelle Vanendert meesleurt in zijn ellende? En dat alles om even de alleenheerser te kunnen spelen en 'on top of te world' te zijn. Op zich valt het wel te snappen. Hoe lekker moet dat zijn. Iedereen in de vernieling rijden, het oog van de camera op je gericht. Ultiem genot. Maar de kater? Daar denkt hij natuurlijk niet aan. Die komt achteraf als een grote klap. Een verwoestende inslag die alles kapotmaakt wat hij nu denkt te bereiken.

Waarom neemt niemand zo'n jongen in bescherming? Waarom zetten ze hem niet op non-actief?

[Dit bericht is veranderd door litost (op 3 augustus 2011 11:50:03).]
HR
HR

Huis
Vedette

litost schreef:

(...)

Ik krijg het gevoel dat ze Thomas Dekker erbij genaaid hebben. Want waarom hertesten ze zijn staal wel en die van anderen niet? Je maakt mij niet wijs dat ze op deze manier niet heel veel wielrenners konden pakken. Als ik Thomas Dekker was zou ik met grote letters 'Fuck UCI' op het wielershirt laten drukken. Dat zou hij zelf ook het liefste willen, denk ik, maar dat zou zijn kansen op een nieuwe carrière vergooien. Dus wordt er weer een jonge, frisse knaap monddood gemaakt.

Wielrennen is een smerige métier en het jagen op doping ook. Iedereen krijgt op de een of andere manier bloed aan zijn vingers.
HR
Ik weet niet of jij de documentaire over Dekker gezien hebt, maar daarin wordt inderdaad duidelijk dat hij erbij genaaid is. En ja Dekker zal zich nu als een anti-doping voortsander gaan gedragen. Het feit dat hij bij Garmin gaat riojden is daar al een voorbeeld van. Ook wil hij voorlichting gaan geven aan jonge renners over de gevaren van dopinggebruik.
HR
HR

litost
Vedette

Huis schreef:

(...)

Ik weet niet of jij de documentaire over Dekker gezien hebt, maar daarin wordt inderdaad duidelijk dat hij erbij genaaid is. En ja Dekker zal zich nu als een anti-doping voortsander gaan gedragen. Het feit dat hij bij Garmin gaat riojden is daar al een voorbeeld van. Ook wil hij voorlichting gaan geven aan jonge renners over de gevaren van dopinggebruik.
HR
Documentaire heb ik gezien. Wat het meest is bijgebleven is Adrie van Diemen.
De man die alleen maar stomme tesjes kon doen en bij elke test Thomas Dekker de grond inpraatte, terwijl die juist zelfvertrouwen en bevestiging nodig had. Iedere leek wist ook dat Thomas Dekker gewoon weer moest gaan koersen. Dat het weinig nut heeft om voluit te trainen, als je geen koersen rijdt.

Nu Thomas Dekker de snelheid van de meeste renners weer aardig kan volgen, hoorde ik een interview met deze Adrie van Diemen op de radio waarin hij zich presenteerde als een succestrainer en de man achter de opmars van Thomas Dekker.
"Hoe heb je het gedaan?" vroeg de interviewer.
Hij moest even nadenken. "Door hem trainingsschema's te geven."

Welke trainingsschema's? Als Thomas Dekker zich daar aan had gehouden, was hij geslaagd voor al die stomme testjes. En de laatste maand reed hij criteriums en trainde hij nog bij omdat hij dat zelf wilde. Omdat hij weer motivatie had om te wielrennen. Dat te doen wat hij het liefste doet. Eventuele trainingsschema's van Adrie van Diemen hebben daar geen enkele bijdrage in gehad. Nul komma nul.

Adrie van Diemen. Triest figuur. Mediageil en incompetent.
HR
HR

Van Damn
Basisspeler

Reg.: 29 november 2003

litost schreef:

(...)

HR
Jezus zeg, wat een kansloos gebroebel is dit allemaal?
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Moderator

Uit: Ergens op de wereld
Reg.: 29 december 2005

Van Damn schreef:

(...)

HR
Vind ik ook, ik vind het ook al belachelijk dat sporters geschorst worden op basis van het medisch paspoort. Je zou wel iemand scherper in de gaten kunnen houden (alhoewel ik het medisch paspoort al te ver vind gaan), maar schorsingen. Nee, het moet (vind ik) nog altijd gebaseerd worden op bewijzen die onomstotelijk aantonen dat er doping wordt gebruikt.
HR
HR

litost
Vedette

Van Damn schreef:

(...)

HR
Het is gewoon hoe ik naar Gilbert kijk. Ik geef toe dat ik geen bewijzen heb dat hij doping gebruikt. Maar het is een sterk gevoel.
HR
HR

Huis
Vedette

Renners zijn onschuldig tot het tegendeel bewezen is, zo ook Gilbert natuurlijk. Maar het is toch niet zo gek dat zijn rijden vraagtekens oproept. Hij deklaseert de rest tot derderangs amateurs. Dat was met Ricco en Stefan Schumacher ook zo en we weten allemaal hoe dat afgelopen is.

Waar ik dus niet tegenkan zijn de Belgische verslaggevers op sporza. Je moet de heren Wuyts en Vanieuwkerke eens horen als een buitenlander zulke prestaties neerzet. Dan kan het niet anders dan dat het doping is. Is het Gilbert of een andere Belg dan is het pure klasse en komen ze bijna klaar van extase. Echt om te kotsen.
HR
HR

wat zeg je nu?
Legende

Reg.: 19 april 2006

litost schreef:

(...)

Het is gewoon hoe ik naar Gilbert kijk. Ik geef toe dat ik geen bewijzen heb dat hij doping gebruikt. Maar het is een sterk gevoel.
HR
Die hele ploeg gebruikt. In tegenstelling tot andere formaties kunnen zij dag na dag presteren. Vroeger konden bijna alle ploegen dat, maar tegenwoordig is het lastiger om aan goed spul te geraken.
HR
HR

Kluivert_beste_9_ooit
International

Uit: Antwerpen-Borgerhout
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 november 2010

Huis schreef:

Renners zijn onschuldig tot het tegendeel bewezen is, zo ook Gilbert natuurlijk. Maar het is toch niet zo gek dat zijn rijden vraagtekens oproept. Hij deklaseert de rest tot derderangs amateurs. Dat was met Ricco en Stefan Schumacher ook zo en we weten allemaal hoe dat afgelopen is.

Waar ik dus niet tegenkan zijn de Belgische verslaggevers op sporza. Je moet de heren Wuyts en Vanieuwkerke eens horen als een buitenlander zulke prestaties neerzet. Dan kan het niet anders dan dat het doping is. Is het Gilbert of een andere Belg dan is het pure klasse en komen ze bijna klaar van extase. Echt om te kotsen.
HR
Dat heeft voor een groot deel te maken met hun ergerlijke minderwaardigheidscomplex. Zal nooit verdwijnen vrees ik.
HR
HR

Rasmussen
Vedette

Uit: Brunssum
Reg.: 25 augustus 2005

Huis schreef:

HR
Dat is toch ook niet gek? Het zou toch belachelijk zijn als je schuldig was totdat het tegendeel bewezen is. Deze parallel kan ook worden getrokken met het strafrecht. In Nederland hebben wij de negatieve formulering (onschuldig totdat..) terwijl andere landen het beginsel aanhangen die stelt dat je schuldig bent totdat het tegendeel bewezen is (dat houdt niet in dat iedereen schuldig van een misdrijf wordt beschouwd. Op het moment dat je verdacht bent en opgepakt wordt, dien je je eigen onschuld te bewijzen). En vooral strafrechtelijk kun je haast je onschuld niet aantonen als je vast zit.
HRHR
HR

Siem de goalmachien
Vedette

Droomaankoop: Albin Ekdal
Reg.: 11 november 2008

Zlajan schreef:

(...)

Helemaal mee eens, denk dat er in huize Armstrong ook niet vrolijk is gereageerd op dit bericht. Overigens staat voor mij vast dat Gilbert een gebruiker is, ik hoef alleen die kop maar te zien en ik zie een onbetrouwbaar persoon. Dat gaat gegarandeerd ooit boven water komen, daar durf ik wel een kratje op te zetten. Jammer maar het is niet anders.
HR
Maar dat dachten we van Armstrong ook. Helaas worden dergelijke renners niet snel gepakt, omdat de wielerbonden hun kampioenen liever in ere houden.
HR
HR

Nida
Bankzitter

Uploads: 3
Reg.: 10 februari 2005

Ik lees nog wel eens wielersites, en als iemand daar ook maar z'n vraagtekens durft te zetten bij de prestaties van een Gilbert (en in mindere mate Vanendert) dan wordt je onmiddellijk geattaqueerd door een horde Belgische wielerfans. Ben je meteen een jaloerse ollander.

Ik vind het niet meer dan normaal dat een weldenkend persoon z'n vraagtekens zet bij het oneindige vormpeil van de Waal. Maar schuldig ben je pas als het bewezen is.
HR
HR

Madridista
Vedette

Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 17 januari 2008

Kluivert_beste_9_ooit schreef:

(...)

Dat heeft voor een groot deel te maken met hun ergerlijke minderwaardigheidscomplex. Zal nooit verdwijnen vrees ik.
HR
Ach dat is ook maar een stereotype, dat van "de bescheiden Belg" bedoel ik, net zoals er altijd wordt gesproken over "arrogante Nederlanders met een dikke nek" volgens mij heb je in elk land van alles.
HR
HR

Huis
Vedette

Madridista schreef:

(...)

Ach dat is ook maar een stereotype, dat van "de bescheiden Belg" bedoel ik, net zoals er altijd wordt gesproken over "arrogante Nederlanders met een dikke nek" volgens mij heb je in elk land van alles.
HR
Zeker net als chauvanisme. Maar soms gaat het echt te ver. Toen Gilbert nog niet zoveel won was het in Belgie slechts "Die Waal''. Nu hij veel wint is het ''Onze grote Belg''
HR
HR

BoudStyle
Idool

Uit: Abcoude
Vak: 420
Droomaankoop: Carlos A Vela
Reg.: 17 juli 2003

Oderint Dum Metuant schreef:

(...)

Goh. Weer een oud-knecht van Armstrong die dopinggebruik erkent. Ik bespeur een trend...
HR
Dat moet je niet hard zeggen hier, dan ben je niet normaal namelijk :B .
Meeste hier zijn niet bekend met de track record van Jeff Novitzky. De man heeft al de Major League Baseball en Atletiek een aantal van hun iconen (Marion Jones & Barry Bonds) ontnomen. Treed pas in het openbaar als het net om de betreffende sporters praktisch gesloten is.
Alleen is dit teveel achtergrond voor bepaalde posters hier ;)

[Dit bericht is veranderd door BoudStyle (op 4 augustus 2011 21:57:16).]
HR
HR

Jake Styles
Bankzitter

Thomas Dekker aka T.D. aka Turbo Diesel is gisteren als 16e geëindigd in de proloog van de Volta a Portugal. Deze ronde geldt als zijn debuut voor Chipotle Development Team, de opleidingsploeg van Garmin.
HR
HR

spelbos
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 1 juli 2006

Jake Styles schreef:

Thomas Dekker aka T.D. aka Turbo Diesel is gisteren als 16e geëindigd in de proloog van de Volta a Portugal. Deze ronde geldt als zijn debuut voor Chipotle Development Team, de opleidingsploeg van Garmin.
HR
Helaas kan ik deze bewezen zondaar niet meer seieus nemen.
HR
HR

Huis
Vedette

spelbos schreef:

(...)

Helaas kan ik deze bewezen zondaar niet meer seieus nemen.
HR
Waarom niet dan? Iedereen verdient 2e kans imo. Of ben je ook tegen Basso, Vino,Millar etc..? Tuurlijk heeft Thomas nu overal de schijn tegen, maar ik geloof wel dat hij nu zijn les geleerd heeft en schoon blijft rijden.
HR
HR

Jake Styles
Bankzitter

@spelbos
Dat is gek, want hier leid ik uit af dat je renners die ooit betrapt zijn op dopinggebruik niet meer serieus kan nemen? Maar dus ook dat een renner onschuldig is tot het tegendeel is bewezen? Die renners die nooit zijn betrapt neem je dus wel serieus?

Welnu, TD is in 2009 betrapt op dopinggebruik uit 2007, heeft 2 jaar schorsing uitgezeten en rijdt nu bij een ploeg met een zeer fel anti-dopingbeleid. Is hij dan niet gewoon weer onschuldig tot het tegendeel wordt bewezen?

Of doel je op iets anders?

[Dit bericht is veranderd door Jake Styles (op 5 augustus 2011 15:18:25).]
HR
HR

spelbos
Legende

Reg.: 1 juli 2006

Jake Styles schreef:

@spelbos
Dat is gek, want hier leid ik uit af dat je renners die ooit betrapt zijn op dopinggebruik niet meer serieus kan nemen? Maar dus ook dat een renner onschuldig is tot het tegendeel is bewezen? Die renners die nooit zijn betrapt neem je dus wel serieus?

Welnu, TD is in 2009 betrapt op dopinggebruik uit 2007, heeft 2 jaar schorsing uitgezeten en rijdt nu bij een ploeg met een zeer fel anti-dopingbeleid. Is hij dan niet gewoon weer onschuldig tot het tegendeel wordt bewezen?

Of doel je op iets anders?
HR
Klopt, bewezen zondaars neem ik niet meer serieus. Ook mijn grote favoriet voor de Tour Contador niet meer.
Ik heb niet veel met bedriegers.
Tuurlijk heb ik zo mijn vermoedens bij sommige renners.
Iemand mag van mij een 2e kans krijgen, maar dat wil niet zeggen dat ik ze een overwinning gun ofzo.
HR
HR

Jake Styles
Bankzitter

Ok, helder. Wel een beetje naïef natuurlijk.
HR
HR

Bugno
Vedette

Vak: 429
Reg.: 21 november 2002

Renshaw dus naar Rabo. Ben erg benieuwd, maar zie het eerlijk gezegd gedoemd te mislukken. Is bijvoorbeeld Matthews al niet sneller? Daarbij zie ik Renshaw geen grote sprints winnen, plus dat hij op geaccidenteerd terrein bij mijn weten waardeloos is. Hoe denken anderen hierover??
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet er in de spits?

Sigthorsson
Milik
Klaassen
Kishna
Zivkovic
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 1,5% dat APOEL FC wint van Paris Saint-Germain FC. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van FC Barcelona-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!