Ajax Netwerk
zaterdag 26 juli 2014 - 05:06                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 108 »

HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Droomaankoop: -
Reg.: 6 maart 2003

quote:HR
Simon Wiesenthal schreef:

(...)

Die hele doping shite kan nooit de bedoeling zijn. Ik hoop zo dat er ooit ns een schone wielrenner het lef heeft om een collega aan te klagen en schadevergoeding te eisen vanwege misgelopen inkomsten etc. Het gebruik van doping zonder rekening te houden met de naam van je sport, al die wielerfans voor de buis die je voor de gek houdt en bovenal je schone collega's die je daardoor bewust naait (en ervoor zorgt dat jij en niet zij winnen waardoor jij en niet zij vettere contracten kan binnnenslepen en de roem en respect krijgt) is het toppunt van de individualistische maatschappij waarin we leven. Zo'n Thomas Dekker is een schoolvoorbeeld hiervan met zn misplaatste opmerkingen richting dopingautoriteit en documaker. Die jongen is zich echt van geen kwaad bewust, sterker nog hij klopt zichzelf nog op de borst dat ie niet uit de school is geklapt, en er zijn toch immers meerderen die gebruiken? :denk Whatever!

Wellicht is het hopen tegen beter weten in maar indien de sancties en jurisprudentie dusdanig heftig zijn dat je wel uitkijkt omdat je anders financieel geruineeerd kan worden en je carriere voorbij is, en er vooral een mentaliteitsomslag plaatsvindt, dan is het misschien toch mogelijk om de doping naar de achtergrond te laten verdwijnen. Het glas is wat dat betreft bij mij altijd half vol en de voortekenen imo beter dan pakweg 10 jr geleden.
HR
Ben het helemaal met je eens. Maar wat Thomas doet is helaas voor hem de enige manier om terug te keren in het peloton. Zo werkt het nou eenmaal. Je hebt gebruikt en je hebt op eigen houtje gehandeld. Iemand erbij lullen is not done en doe je dat wel, kun je een terugkeer vergeten. De omerta werkt op die manier. Thomas weet wie er om hem heen gebruiken. Zowel Nederlandse als Buitenlandse renners.

Daarnaast moet je in dit verhaal de invloedt van Rabobank niet onderschatten. Thomas weet natuurlijk dat hij geflikt is door de Raboploeg en in ruil voor dat hij zn mond houdt heeft hij zwijggeld gekregen. Boogerd, Rasmussen, Menchov etc. Allen worden buiten schot gehouden door Dekker. Hij zegt in de documentaire ook dat hij levens en carierres zou verwoesten wanneer hij alles zou vertellen. Dit is natuurlijk niet met zekerheid hard te maken, maar als je goed luisterd en tussen de regels leest weet je dat het wel eens zo kan zijn. Ook wanneer hij aangeeft dat er geen Italiaanse link is en je het dichter bij huis moet zoeken.
HR
HR

Frankie de missing link
Vedette

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 14 augustus 2009

Huis schreef:

(...)

Ben het helemaal met je eens. Maar wat Thomas doet is helaas voor hem de enige manier om terug te keren in het peloton. Zo werkt het nou eenmaal. Je hebt gebruikt en je hebt op eigen houtje gehandeld. Iemand erbij lullen is not done en doe je dat wel, kun je een terugkeer vergeten. De omerta werkt op die manier. Thomas weet wie er om hem heen gebruiken. Zowel Nederlandse als Buitenlandse renners.

Daarnaast moet je in dit verhaal de invloedt van Rabobank niet onderschatten. Thomas weet natuurlijk dat hij geflikt is door de Raboploeg en in ruil voor dat hij zn mond houdt heeft hij zwijggeld gekregen. Boogerd, Rasmussen, Menchov etc. Allen worden buiten schot gehouden door Dekker. Hij zegt in de documentaire ook dat hij levens en carierres zou verwoesten wanneer hij alles zou vertellen. Dit is natuurlijk niet met zekerheid hard te maken, maar als je goed luisterd en tussen de regels leest weet je dat het wel eens zo kan zijn. Ook wanneer hij aangeeft dat er geen Italiaanse link is en je het dichter bij huis moet zoeken.
HR
Als de ploeg dat oplegt is daar niets van te begrijpen. Juist de ploeg, de sponsor moeten er niets mee te maken willen hebben. Dan maar achteraan fietsen.
HR
HR

KingKong
Basisspeler

Reg.: 17 augustus 2007

Frankie de missing link schreef:

(...)
Als de ploeg dat oplegt is daar niets van te begrijpen. Juist de ploeg, de sponsor moeten er niets mee te maken willen hebben. Dan maar achteraan fietsen.
HR
Een sponsor wil dat zijn naam in beeld is, en dat maakt hem echt niet uit hoe. En het mooie is nog, als er renners gepakt worden, of zelfs een hele ploeg, roept de sponsor gewoon dat ze zich ervan distantieren en dan zijn ze ook nog de good guys.
HR
HR

Huis
Vedette

KingKong schreef:

(...)

Een sponsor wil dat zijn naam in beeld is, en dat maakt hem echt niet uit hoe. En het mooie is nog, als er renners gepakt worden, of zelfs een hele ploeg, roept de sponsor gewoon dat ze zich ervan distantieren en dan zijn ze ook nog de good guys.
HR
Juistem! ;) . Triest maar zo werkt het.
HR
HR

Simon Wiesenthal
Idool

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005

Huis schreef:

(...)

Hij zegt in de documentaire ook dat hij levens en carierres zou verwoesten wanneer hij alles zou vertellen. Dit is natuurlijk niet met zekerheid hard te maken, maar als je goed luisterd en tussen de regels leest weet je dat het wel eens zo kan zijn. Ook wanneer hij aangeeft dat er geen Italiaanse link is en je het dichter bij huis moet zoeken.
HR
Precies viel mij ook op, ben er dan ook van overtuigd dat de italiaanse connectie er niets mee te maken heeft. Tis toch vaag dat hij kennelijk de eerste is die op basis van "oud bloed" gepakt is terwijl zn frustratie vooral te maken heeft dat er buiten hem geen anderen gepakt zijn. Pure willekeur wellicht, wellicht dat ze om wat voor redenen hem als zwart schaap wilden zien, en dat knaagt. Begrijp t wel maar hij moet sowieso voor mij zn bek houden omdat ie simpelweg gebruikt heeft.
HR
HR

Frankie de missing link
Vedette

KingKong schreef:

(...)

HR
Denk je echt dat het merk Saunier Duval, Kelme of Festina goodwill heeft verworven met het wielrennen? Ik betwijfel het. Natuurlijk ken je het merk beter, dat helpt. Tegelijkertijd associeer je het wel eerder met negatieve spullen etc.
HR
HR

KingKong
Basisspeler

Reg.: 17 augustus 2007

Frankie de missing link schreef:

(...)

Denk je echt dat het merk Saunier Duval, Kelme of Festina goodwill heeft verworven met het wielrennen? Ik betwijfel het. Natuurlijk ken je het merk beter, dat helpt. Tegelijkertijd associeer je het wel eerder met negatieve spullen etc.
HR
Het grappige is, dat ik Kelme alleen maar associeer met mooi aanvallend koersen(van mij mag zo'n ploeg ook per direct terug komen, daar geniet ik een stuk meer van als de ploeg Cavendish, man wat is dat saai). Festina is een iets ander verhaal, dat is waar, maar dat zit hem vooral in dat je tot op de dag van vandaag elke keer weer moet horen over hoe hun hele ploeg is gepakt en uit de tour geflikkerd(leuke is, TVM zat in hetzelfde bootje, hoor je niemand meer over). Maar toch, zo'n sponsor heeft nu gewoon nog naamsbekendheid daarvan, en daar is het om te doen. Beter slechte reclame als geen reclame. Iedereen blijft de naam Festina maar horen, het lijkt mij niet dat iemand een product niet koopt omdat men toevallig bij een wielerploeg heeft gepakt. Heb jij de indruk dat men geen T-Mobile abonnementen af sluit omdat men denkt, joh die Jan Ullrich, en consorten hebben allemaal gepakt? Of heb je zelf als je langs Discovery Channel zapt, dat je dan meteen denkt aan die knechten van Armstrong die gepakt zijn, en de aantijgingen aan het adres van Armstrong zelf? En denk je dan, ik ga toch maar ergens anders naar kijken, ondanks dat de docu op Discovery wel heel erg interessant is? Want weet je, ik heb de indruk that people really don't care.

[Dit bericht is veranderd door KingKong (op 2 juli 2011 10:46:44).]
HR
HR

Frankie de missing link
Vedette

KingKong schreef:

(...)

Het grappige is, dat ik Kelme alleen maar associeer met mooi aanvallend koersen(van mij mag zo'n ploeg ook per direct terug komen, daar geniet ik een stuk meer van als de ploeg Cavendish, man wat is dat saai). Festina is een iets ander verhaal, dat is waar, maar dat zit hem vooral in dat je tot op de dag van vandaag elke keer weer moet horen over hoe hun hele ploeg is gepakt en uit de tour geflikkerd(leuke is, TVM zat in hetzelfde bootje, hoor je niemand meer over). Maar toch, zo'n sponsor heeft nu gewoon nog naamsbekendheid daarvan, en daar is het om te doen. Beter slechte reclame als geen reclame. Iedereen blijft de naam Festina maar horen, het lijkt mij niet dat iemand een product niet koopt omdat men toevallig bij een wielerploeg heeft gepakt. Heb jij de indruk dat men geen T-Mobile abonnementen af sluit omdat men denkt, joh die Jan Ullrich, en consorten hebben allemaal gepakt? Of heb je zelf als je langs Discovery Channel zapt, dat je dan meteen denkt aan die knechten van Armstrong die gepakt zijn, en de aantijgingen aan het adres van Armstrong zelf? En denk je dan, ik ga toch maar ergens anders naar kijken, ondanks dat de docu op Discovery wel heel erg interessant is? Want weet je, ik heb de indruk that people really don't care.
HR
Hmm.. misschien niet, maar ik denk ook niet, T-mobile, das een betrouwbaar merk, want die sponsoren wielrennen, of iets dergelijks. Daarbij was Ullrich mijn absolute held, dus dat vind ik wel weer een pre. Man wat was dat een held.

Maar misschien heb je gelijk en gaat het uiteindelijk alleen maar om het feit dat je naam wordt gehoord.
HR
HR

Van Damn
Basisspeler

Reg.: 29 november 2003

Gilbert nog even rap de Clasica gewonnen :P

Verder Van Avermaet op 3, Devenyns op 5 en Vanendert op 10. Top !
HR
HR

Huis
Vedette

Van Damn schreef:

Gilbert nog even rap de Clasica gewonnen :P

Verder Van Avermaet op 3, Devenyns op 5 en Vanendert op 10. Top !
HR
Ongelovelijk die Belgen dit jaar. Op Milaan-SanRemo na alle klassiekers gewonnen.
HR
HR

Dmitri Karamazov
Lid 2de elftal

Reg.: 31 augustus 2010

Ik moet eerlijk zeggen dat ik die Omega Pharma ploeg totaal niet vertrouw. Het is nergens op gebaseerd, alhoewel ik de prestaties van Vanendert, De Clerq en andere renners dit seizoen behoorlijk opvallend vind, maar ik heb er gewoon een slecht gevoel bij.
HR
HR

Huis
Vedette

Dmitri Karamazov schreef:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik die Omega Pharma ploeg totaal niet vertrouw. Het is nergens op gebaseerd, alhoewel ik de prestaties van Vanendert, De Clerq en andere renners dit seizoen behoorlijk opvallend vind, maar ik heb er gewoon een slecht gevoel bij.
HR
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=S23C1CT8

Wat denk je hier van? Vansevenant. Tsja. Ik vertrouw het ook niet. Wat me vooral opvalt is dat die renners niet kapot lijken te gaan na een inspanning. Je ziet Gilbert zo fit als en hoentje van zn fiets stappen na de streep.

Het zou gaan om het product TB 500, met als grootste voordelen de toename van spiermassa, en een enorme toename van het uithoudingsvermogen en kracht en explosieviteit. Dit zijn nou net de kenmerken die Gilbert dit jaar zo goed maakt.
HR
HR

San Francisco
International

Uit: Delft
Vak: 401
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 7 april 2007

Dmitri Karamazov schreef:

HR
Nee Europcar....Voeckler en Rolland die gemakkelijk met alle toppers naar boven reden.... :denk
HRHR
HR

Dmitri Karamazov
Lid 2de elftal

Reg.: 31 augustus 2010

Dat artikel van Vansevenant is inderdaad bizar. Ik las toevallig vandaag ook iets over een dubieuze teamarts waarmee Omega Pharma samenwerkt. Jose Ibarguren, was teamarts by Saunier Duval waar Piepoli, Simoni en Ricco bijna elke bergrit domineerden. Ik denk dat algemeen bekend is dat deze renners nou niet bepaald schoon waren.
Sinds zijn komst in april 2010 bij Omega Pharma begonnen verschillende renners opeens weer te winnen, na een erg matige periode daarvoor. Ik weet het allemaal niet, maar ik vind het zeer verdacht.

Voeckler is natuurlijk ook een apart geval. Het was altijd wel een redelijke renner, flinke aanvalslust, altijd met de kop in de wind, maar dat hij opeens mee kan in het hooggebergte en het soms zelfs makkelijker leek te hebben dan mannen als Contador en Schleck, erg ongeloofwaardig.

Rolland daarentegen stond volgens mij wel bekend als een redelijk klimtalent.
HR
HR

lars91
International

Uit: Brunssum
Reg.: 8 mei 2007

San Francisco schreef:

(...)

Nee Europcar....Voeckler en Rolland die gemakkelijk met alle toppers naar boven reden.... :denk
HR
Rolland heeft dat altijd al inzich gehad. Moest er alleen eens uitkomen.

Die Omega Pharma ploeg vertrouw ik ook voor geen meter. Zeker Gilbert is wel een zekerheidje op gebied van doping.
HR
HR

Kluivert_beste_9_ooit
International

Uit: Antwerpen-Borgerhout
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 november 2010

De vraag is wanneer de bom gaat barsten bij o.a. Lotto omega pharma.
Ik denk dat het niet lang meer gaat duren. Even afwachten.
HR
HR

Jake Styles
Bankzitter

Uit: Nijmegen
Reg.: 4 mei 2004

Thomas Dekker start in de Volta a Portugal jongens. Ik betrap mezelf er toch op dat ik uitkijk naar zijn definitieve rentree (opleidingsploeg van Garmin). Veel meer geboren als ronderenner dan Gesink. Potentiële topper in de lange vlakke tijdrit en kon (destijds) goed mee in het hooggebergte. Moet nog 27 worden.

Ik ga hem op de voet volgen. :-)
HR
HR

Ruvu
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 24 april 2003

lars91 schreef:

(...)

Rolland heeft dat altijd al inzich gehad. Moest er alleen eens uitkomen.

Die Omega Pharma ploeg vertrouw ik ook voor geen meter. Zeker Gilbert is wel een zekerheidje op gebied van doping.
HR
Alsof Gilbert het niet altijd in zich gehad heeft?! Wat een onzin.

Jake Styles schreef:

Thomas Dekker start in de Volta a Portugal jongens. Ik betrap mezelf er toch op dat ik uitkijk naar zijn definitieve rentree (opleidingsploeg van Garmin). Veel meer geboren als ronderenner dan Gesink. Potentiële topper in de lange vlakke tijdrit en kon (destijds) goed mee in het hooggebergte. Moet nog 27 worden.

Ik ga hem op de voet volgen. :-)
HR
Zeker interessant.
Vergelijking met gesink vind ik lastig. Dekker moet nog maar bewijzen bergop met de besten mee te kunnen. Romandie winnen, daar is doorgaans niet al te veel klimtalent voor nodig.

[Dit bericht is veranderd door Ruvu (op 1 augustus 2011 12:28:19).]
HR
HR

Jake Styles
Bankzitter

Uit: Nijmegen
Reg.: 4 mei 2004

Uiteraard mee eens dat hij dat nog maar moet bewijzen. Toch heeft hij al een aantal keer laten zien dit te kunnen (oa bergetappe Ronde van Zwitserland), maar of hij dit structureel ook zal kunnen weet ik niet.

Toch dicht ik hem van alle Nederlandse renners nog de meeste (aangeboren) kwaliteit toe als ronderenner. Hopelijk kan hij zich nog doorontwikkelen. Hij is tijdens zijn afwezigheid in het peloton iig hard blijven trainen (inclusief hoogstetages etc.)
HR
HR

Huis
Vedette

Jake Styles schreef:

Uiteraard mee eens dat hij dat nog maar moet bewijzen. Toch heeft hij al een aantal keer laten zien dit te kunnen (oa bergetappe Ronde van Zwitserland), maar of hij dit structureel ook zal kunnen weet ik niet.

Toch dicht ik hem van alle Nederlandse renners nog de meeste (aangeboren) kwaliteit toe als ronderenner. Hopelijk kan hij zich nog doorontwikkelen. Hij is tijdens zijn afwezigheid in het peloton iig hard blijven trainen (inclusief hoogstetages etc.)
HR
Dat hard trainen is pas vanaf vorig jaar hoor!. Hij heeft het eerste jaar van zijn schorsing alleen maar gefeest en was 15 kilo te zwaar :D. Maar daarna heeft hij inderdaad serieus hard getraind. Thomas zal wedstrijdhardheid nodig hebben om weer op niveau te komen. Topresultaten hoeven we dan ook nog niet te verwachten. Of hij de grote ronderenners kan worden die hij had kunnen worden zullen we moeten afwachten. Maar Thomas is in mijn ogen als een van de weinige nederlanders die echt een winnaar is.
HR
HR

Madridista
Idool

Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 17 januari 2008

Die ploeg heet niet voor niets Omega Pharmahet is een rijdende apotheek. Die Gilbert zal best een echte klepper zijn maar zoals die dit seizoen rijdt.... op zijn minst zeer verdacht. Maar goed, volgens mij pakken ze allemaal.
HR
HR

Oderint Dum Metuant
Icoon

Vak: 111
Reg.: 30 juni 2002

AMSTERDAM - Max van Heeswijk (38) heeft tegenover NUsport bekend doping te hebben gebruikt gedurende zijn carrière. De voormalig renner van onder andere Motorola, US Postal, Discovery en Rabobank gaf tijdens een interview toe dat het om epo ging.

De weerslag van het gesprek staat in het nieuwste magazine van NUsport.

Van Heeswijk was prof van 1995 tot en met 2008. In zijn loopbaan won hij een aantal belangrijke koersen (waaronder twee etappes in de Ronde van Spanje) en hij was de laatste Nederlandse drager van de leiderstrui in de Ronde van Spanje, in 2004, zijn beste seizoen.

De Limburger maakte lange tijd deel uit van de ploeg van Lance Armstrong, Floyd Landis, George Hincapie en Tyler Hamilton. Allen momenteel onderdeel van het FDA-onderzoek van agent Jeff Novitzky naar de handel en wandel van US Postal.

Aangifte

Van Heeswijk deed zijn onthulling in een interview dat plaatsvond op 17 juni. Na het interview dat een uur duurde, ontvreemde Van Heeswijk de diskette met daarop de opname van het gesprek. Hij deponeerde de geluidsdrager in de prullenbak, ging er voor staan en weigerde de diskette vervolgens terug te geven.

NUsport heeft na die ochtend van het interview herhaaldelijk contact gezocht met Van Heeswijk. Van Heeswijk reageerde niet op telefoontjes en sms-berichten. Daarop is aangifte gedaan van ontvreemding bij de plaatselijke politie.

Ontkenning

Nadat NUsport Van Heeswijk een aantal dagen geleden per aangetekende post het verhaal had opgestuurd reageerde hij wel, met de mededeling dat hij nooit had gezegd epo te hebben gebruikt en dat hij geen bekentenis heeft afgelegd, maar niet wil reageren op het verhaal.

NUsport-hoofdredacteur Richard Plugge geeft een toelichting op de gang van zaken rondom het interview met Van Heeswijk.HR
Goh. Weer een oud-knecht van Armstrong die dopinggebruik erkent. Ik bespeur een trend...
HR
HR

lars91
International

Uit: Brunssum
Reg.: 8 mei 2007

Van Heeswijk: 'Dit is pure roddeljournalistiek'

Max van Heeswijk gaat een schadeclaim indienen tegen NUsport. De Nederlander zou tegenover het blad hebben toegegeven doping te hebben gebruikt, maar de voormalig sprinter ontkent dat. "Het is gewoon roddeljournalistiek. Ik ben altijd een schone renner geweest en van dopinggebruik is echt geen sprake. Al mijn uitspraken staan ook op band," vertelt Van Heeswijk. Volgens het weekblad heeft Van Heeswijk geprobeerd de diskette uit de minidisk te ontvreemden.HR
Dit gaat nog een leuke soap worden
HR
HR

Huis
Vedette

lars91 schreef:

(...)Dit gaat nog een leuke soap worden
HR
Waarom een tape jatten als er toch niks opstaat? Dat pleit niet voor Van Heeswijk. Als hij pleit onschuldig te zijn laat hij toch gewoon de tape openbaar maken, zodat iedereen kan horen wat hij gezegd heeft.

Als het waar is, dan sluit het net rondom Armstrong. Zijn geloofwaardigheid wordt steeds minder, als renners als Van Heeswijk gaan bekennen.
HR
HR

Huis schreef:

(...)

Waarom een tape jatten als er toch niks opstaat? Dat pleit niet voor Van Heeswijk. Als hij pleit onschuldig te zijn laat hij toch gewoon de tape openbaar maken, zodat iedereen kan horen wat hij gezegd heeft.

Als het waar is, dan sluit het net rondom Armstrong. Zijn geloofwaardigheid wordt steeds minder, als renners als Van Heeswijk gaan bekennen.
HR
Helemaal mee eens, denk dat er in huize Armstrong ook niet vrolijk is gereageerd op dit bericht. Overigens staat voor mij vast dat Gilbert een gebruiker is, ik hoef alleen die kop maar te zien en ik zie een onbetrouwbaar persoon. Dat gaat gegarandeerd ooit boven water komen, daar durf ik wel een kratje op te zetten. Jammer maar het is niet anders.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax, nu Van Rhijn geblesseerd is geraakt, een nieuwe rechtsback halen?

Ja, ik heb geen vertrouwen in zijn vervangers
Ja, maar dan wel omdat ik niet tevreden ben over Van Rhijn
Nee, ik heb vertrouwen in de jeugd
Nee, ik heb geen vertrouwen in aankopen

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 88,9% dat Jong PSV wint van Achilles 29. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van PEC Zwolle-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!