Ajax Netwerk
woensdag 22 oktober 2014 - 17:25                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... 108 »

HR

Van de film
Legende

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 30 november 2003

quote:HR
Loki schreef:

- Leipheimer toch mooi gedaan he :denk
HR
De rest wordt een herhaling van zetten dus dat vind ik wel goed zo.

Je gaat eerst de giro afkraken om vervolgens je gelijk te gaan halen over een ronde die leipheimer wint met cunego en kruiswijk als nummers 2 en 3?
HR
HR

Loki
Vedette

Vak: -
Reg.: 14 februari 2009

Van de film schreef:

(...)

De rest wordt een herhaling van zetten dus dat vind ik wel goed zo.

Je gaat eerst de giro afkraken om vervolgens je gelijk te gaan halen over een ronde die leipheimer wint met cunego en kruiswijk als nummers 2 en 3?
HR
Ik zie ook niet in wat je nog tegen die dichtgetimmerde argumentatie kon neerzetten dus dat is prima. ;)

Dat was maar een grapje naar jou. Dit is natuurlijk kinderspel. Maar voor subtoppers blijft het een geweldige overwinning. Als Contador de tour verliest op 1 seconde, de giro en vuelta wint met 5 en 10 minuten verschil, dan is hij niet de beste ronderenner geweest van het jaar. Zo zie ik het, zo zal Alberto het ook zien. Maar als ik jou moet geloven gaat hij met minuten strooien over enkele weken. In ieder geval veel kijkplezier en we kunnen wel wat discussieren ter zijner tijd :P .
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Loki schreef:

Ik zie ook niet in wat je nog tegen die dichtgetimmerde argumentatie kon neerzetten dus dat is prima. ;)

HR
Inderdaad, ik ben volledig uitgepraat ;). Nee, ik heb inmiddels al wat ervaring met discussieren en weet wanneer ik ongeveer moet stoppen om het geen irritante herhaling van zetten te laten worden.

Dat was maar een grapje naar jou. Dit is natuurlijk kinderspel. Maar voor subtoppers blijft het een geweldige overwinning. Als Contador de tour verliest op 1 seconde, de giro en vuelta wint met 5 en 10 minuten verschil, dan is hij niet de beste ronderenner geweest van het jaar. Zo zie ik het, zo zal Alberto het ook zien. Maar als ik jou moet geloven gaat hij met minuten strooien over enkele weken. In ieder geval veel kijkplezier en we kunnen wel wat discussieren ter zijner tijd :P .
HR
Ik heb niet gezegd dat contador met minuten gaat strooien ;). Ik denk wel dat contador nog de sterkste is .
HR
HR

Albatros
Bankzitter

Uit: Spakenburg
Reg.: 14 augustus 2003

Eigenlijk ook dom van Cunego, hij had makkelijk meer tijd kunnen pakken op Leipie als ie wat vaker aangevallen had bergop. Nu verlies je hem op 4 seconden, auw..

Vraag me af of Rabo in de Tour alles gaat zetten op Gesink, en dat Mollema alleen mag knechten in de bergen. Hoop dat ie toch wel een vrije rol krijgt daar en voor eigen kansen mag gaan!

Van mij mag het morgen al beginnen :B
HR
HR

can-o
Icoon

Uit: amsterdam
Reg.: 22 juli 2002

Contador lijkt me de favoriet, heeft net iets meer dan Schleck. Giro was zwaar, maar Schleck lijkt tot nu toe minder dan vorig jaar rond deze tijd, terwijl Contador juist sterker lijkt dan vorig jaar, waar ik hem zeker de 1e helft van de tour niet top vond. Hij heeft de hele tour vervolgens geen trap te veel gedaan.
Hopelijk komt Gesink dichtbij. Hij heeft wel het nadeel dat hij niet meteen zal kunnen volgen als 1 van beide gaat. Zijn geluk is dat de aankomsten bergop zwaar genoeg zijn om het op de lange adem te laten aankomen.
Overigens lees ik hier dat het een watje is. Devuelta uitgereden met een gat in zijn knie ter grootte van een golfbal en 6e in de tour met een gebroken pols. Doe het hem niet na.

[Dit bericht is veranderd door can-o (op 20 juni 2011 00:04:23).]
HR
HR

Loki
Vedette

Albatros schreef:

Eigenlijk ook dom van Cunego, hij had makkelijk meer tijd kunnen pakken op Leipie als ie wat vaker aangevallen had bergop. Nu verlies je hem op 4 seconden, auw..

Vraag me af of Rabo in de Tour alles gaat zetten op Gesink, en dat Mollema alleen mag knechten in de bergen. Hoop dat ie toch wel een vrije rol krijgt daar en voor eigen kansen mag gaan!

Van mij mag het morgen al beginnen :B
HR
Alweer moet ik hier iemand corrigeren. In de etappe die Kruiswijk won blaast Cunego zich op door op Mollema en Kruiswijk te reageren. Hierdoor moet ie in de laatste 500 meter het wiel van Leipheimer laten gaan. Dit was anders nooit gebeurt. Hier verliest hij meer dan 4 seconden = eindwinst tour de suisse.

FF wat vaker aanvallen, dat is simpel gedacht maar zo zit wielrennen helemaal niet in elkaar. Hetzelfde met voetballen, 'ff aanvallen meer druk zetten, afjagen die handel'. Wat een kul. Het staat of valt met kwaliteit en of je op dat moment deze kunt inzetten om iets te forceren.

Overigens wordt de etappe naar Italie zeer interresant. Ze eindigen met een lastige afdaling na een atypische klim. Na een middelzware bergrit. Bekijk hier het profiel van die klim.

http://www.climbbybike.com/profile.asp?Climbprofile=Colle-Pra-Martino&MountainID=1942

[Dit bericht is veranderd door Loki (op 20 juni 2011 00:42:35).]
HR
HR

Albatros
Bankzitter

Loki schreef:

(...)

Alweer moet ik hier iemand corrigeren. In de etappe die Kruiswijk won blaast Cunego zich op door op Mollema en Kruiswijk te reageren. Hierdoor moet ie in de laatste 500 meter het wiel van Leipheimer laten gaan. Dit was anders nooit gebeurt. Hier verliest hij meer dan 4 seconden = eindwinst tour de suisse.

FF wat vaker aanvallen, dat is simpel gedacht maar zo zit wielrennen helemaal niet in elkaar. Hetzelfde met voetballen, 'ff aanvallen meer druk zetten, afjagen die handel'. Wat een kul. Het staat of valt met kwaliteit en of je op dat moment deze kunt inzetten om iets te forceren.

Overigens wordt de etappe naar Italie zeer interresant. Ze eindigen met een lastige afdaling na een atypische klim. Na een middelzware bergrit. Bekijk hier het profiel van die klim.

http://www.climbbybike.com/profile.asp?Climbprofile=Colle-Pra-Martino&MountainID=1942
HR
Bedankt voor de correctie. Maar naar mijn bescheiden mening was Cunego bergop een van de sterksten in Zwitserland, en daar heeft hij niet genoeg uitgehaald tov Leipheimer. Uiteraard is aanvallen makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik had het idee dat hij probeerde de voorsprong te consolideren ipv uit te bouwen.
HR
HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

Loki schreef:

(...)

- Als ik hier op een normale manier aantoon dat Contador niet sneller klimt dan Schleck wordt daar niet serieus op ingegaan (beste referentiekader is namelijk tour 2010). Ik wordt uitgelachen en 'onderuit gehaald' met beweringen als: 'Als Als Als', en 'zo werkt het niet (waar ik overigens ook nog op inga en die bewering onderuit haal)'

Dat als, als, als zei ik gebaseerd op het feit dat je niet achteraf kunt zeggen hoe een koers had kunnen lopen als er iets niet was gebeurt. Voobeeld: Parijs-Roubaix van dit jaar. Lars Boom zit na het Bos van Wallers in een groep met Vansummeren en rijd op dat moment lek. Die groep blijft vervolgens voorop en Vansumerren wint Parijs-Roubaix. Lars Boom komt nog sterk terug tot de groep favorieten met Cancellara en Hushovd. Dan kun je ook wel zeggen... Wat als.. . Maar dat telt niet. Natuurlijk waren Contador en Schleck bergop aan elkaar gewaagd en hebben de kettingproblemen een rol gespeeld, maar je mag mij vertellen waar ik zeg dat dat niet zo is

- Als ik het heb over Frank Schleck die van dienst kan zijn in het hooggebergte wordt daar niet op ingegaan.

Klopt hier ga ik niet op in. Ben het wel met je eens dat de rol van Frank heel belangrijk kan zijn. Overigens ga jij niet in op mijn stelling dat wanneer er in de luik etappe was doorgereden Schleck 3 a 4 minuten had verloren.

- Als ik het heb over de leeftijd van Schleck en Contador en de groeipotentie wordt daar ook niet op ingegaan.

Schleck is inderdaad 2 jaar jonger en heeft zeker nog groeipotentie. Maar jij weet ook wel dat het niet altijd zo hoeft te zijn dat jonge renners nog enrome sprongen maken. Je ziet vaak genoeg dat jonge renners vroeg heel goed zijn en dan stagneren, waar andere renners later doorbreken en op oudere leeftijd hun top halen. Maar we zullen zien in hoeverre Schleck nog beter kan en gaat worden.

- Mijn verhaal over voorbereiding en vorm wordt ook niet besproken. Schleck die normale voorbereiding doet en Contador die al een Giro in de benen heeft. Jullie gebruiken het nog eerder andersom door te zeggen KIJK Contador is daar beter! Terwijl het mechanisme eerder van dien aard is dat hij zijn kruit daar heeft verschoten (in ieder geval deels).

Ik denk niet dat dit op mij van toepassing is. Ik zeg volgens mij een paar keer dat Schleck zich voorbereidt zoals hij altijd doet en dat hij wel weer op het juiste moment in vorm zal zijn. Ga ik verder dus ook niet op in.

Ik geef genoeg argumenten voor mijn mening, maar jullie geven geen tegenargumenten. Giro 2011 is totaal geen goed referentiekader door dat slappe deelnemersveld en doordat het een inferieure wedstrijd is aan de Tour.

Lees mijn posts dan nog maar eens goed. Ik zeg duidelijk dat de tegenstand niet best was vooral in de persoon van Nibali, Menchov en Kreuziger, waar je normaal gesproken meer van mag verwachten. De rest is geen top 10 materiaal voor de Tour.

Als jullie niet serieus ingaan en discussieren met me en het weglachen dan kan je een sneertje terug verwachten, zo erg was mijn opmerking niet. We zitten hier op een Ajax forum he.

Kortom ik discussieer normaal, met argumenten probeer ik zaken waar ik het niet mee eens ben onderuit te halen. Mij gaat het niet om het gelijk krijgen, ik wil gewoon een discussie. En mijn stelling is: Schleck is de tourfavoriet en niet Contador.

Ik ga overal serieus in op je posts. Maar wanneer iemand mij verteld dat ik er geen verstand van heeft en zelf doet alsof hij het heeft uitgevonden, kan ik daar slecht tegen. Ik kan alles hebben maar het is een open forum waar je je eigen mening mag ventileren. Gelukkig is niet iedereen het met elkaar eens. Het zou een mooie bak worden wanneer dat wel zo zou zijn. Dan hadden we niks meer te discussieren. ;) Maar je moet elkaar wel in zn waarde laten en niet dingen gaan roepen als dat een ander er geen verstand van heeft.

HR
HR
HR

can-o
Icoon

Uit: amsterdam
Reg.: 22 juli 2002

Ik vind het ook een beetje mal om allerlei rekensommetjes op de tijdsverschillen los te laten en dan te beweren dat je hebt aangetoond dat Svhleck de favoriet is. De constatering dat ze aan elkaar gewaagd waren vorig jaar is voldoende. En dan kunnen we discussiëren over beider vorm destijds en de voorbereiding op deze editie.
HR
HR

Bugno
Vedette

Uit: Amsterdam
Vak: 429
Reg.: 21 november 2002

Heren,

Via http://www.sportpools.net is het inmiddels mogelijk je tourselectie samen te stellen. Eenvoudig systeem, één vaste selectie dus niet dagelijks bijwerken. Subleague AjaxNetwerk ook actief!
HR
HR

MrBuijs
Internationale topspeler

Reg.: 18 maart 2004

Ben benieuwd. Normaal is Contador de beste. Echter heeft hij al een loodzware Giro achter de rug, waardoor ik denk dat hij niet gaat winnen. Daarbij heeft Gesink dit seizoen weer een flinke stap gezet. In de Dauphine was zijn vorm groeiende, wanneer hij die laatste stap kan maken met zijn vorm, zie ik hem Schleck en Contador bedreigen! Zeker gezien de aard van de ronde, zoveel lange loodzware bergen, hierdoor zal een korte explosie minder belangrijk zijn, maar wordt het een werk van de hele hele lange adem. Ik heb hoge verwachtingen van hem.
HR
HR

Roodjood
International

Uit: Krommenie
Droomaankoop: Yaya Sanogo
Reg.: 14 augustus 2009

zo meteen NK wielrennen op NOS. Saai parcours als je het mij vraagt. Geef mij maar Valkenburg. Theo Bos in de aanval. Opvallend aangezien een sprint erg waarschijnlijk is.

bij nader inzien blijkt et toch vrij zwaar te zijn.

[Dit bericht is veranderd door Roodjood (op 26 juni 2011 14:20:23).]
HR
HR

Ajacied1993
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 12 september 2005

Gesink afgestapt. Misschien blessure??
HRHR
HR

Albatros
Bankzitter

Ajacied1993 schreef:

Gesink afgestapt. Misschien blessure??
HR
Heel vreemd, was in ieder geval niks te zien aan hem. Maakte ook een sterke indruk.

Maar wat is de Rabo toch weer aan het klooien zeg, ongelooflijk. Ze geven de regie volledig uit handen. Denk dat ze nu wachten tot het peloton erbij is, en de kaart Boom gaan spelen. Je kan zeggen wat je wil over de tactische bekwaamheid van Rabo, maar als je dit toch niet wint, met zo'n selectie :I
HR
HR

Ajacied1993
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 12 september 2005

Pfff, Weening mag niet eens rijden. Hoop dat Rabo niet wint! :denk
HR
HR

Daniel Da Cruz Carvalho Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 15 maart 2004

HR
HR

Albatros
Bankzitter

Hahaha, wat een stelletje kneuzen zijn het toch bij de Rabobank :D
HR
HR

Zlatanist
Vedette

Vak: 411
Reg.: 10 juni 2009

Schande dat Weening niet door mocht rijden. Weening zelf ook onbegrijpelijk. Als ik hem was had ik óf gewoon doorgereden óf direct afgestapt. Dit sloeg echt werkelijk nergens op. Om je te schamen...

Misschien moet Breukink maar eens wegwezen, want ik ben überhaupt niet onder de indruk van het koersen van Rabo de afgelopen jaren.
HR
HR

Vedette

In zekere zin kon ik het nog wel begrijpen dat Weening niet mocht doorrijden. Van Leijen had hem gepakt denk ik. Het is altijd jammer om te zien maar tot aan daar was er mijns inziens niets aan de hand. Waar het voor Rabobank fout is gegaan is dat in de finale Langeveld en Boom nergens te bekennen waren plus het feit dat ze Theo Bos nooit vooruit hadden moeten sturen. Die hadden ze altijd als soort joker moeten gebruiken, net zoals Vacansoleil nu bij Ligthart deed.
HR
HR

Loki
Vedette

Bizar om heen te kijken. Dit was een van de extreemste edities maar het is elk jaar weer zeer bevreemdend om te zien.

Begrijp er niets van zeker niet als je ziet dat een raborenner met gemakt de sprint wordt. Ik had ze allemaal op kop gezet die laatste 15 kilometer, al die kleppers.

Weggegooide zege.
HR
HR

KingKong
Basisspeler

Reg.: 17 augustus 2007

Enige wat ik jammer vind is dat Ligthart niet een renner is die je in veel grote koersen ziet langskomen. Vind het altijd wel mooi als die trui op de schouders van een mooie aanvaller zit. Had het dan ook met het oog op de tour wel leuk gevonden als bijvoorbeeld een Hoogerland had gewonnen.
HR
HR

Huis
Vedette

Voor de liefhebbers! Vanavond de documantaire over Thomas Dekker op ned 3 om 20:30 uur. Ik ben altijd fan van hem geweest en ben heel benieuwd. Ik denk dat het wel een boeiende docu gaat zijn.
HR
HR

Huis
Vedette

KingKong schreef:

Enige wat ik jammer vind is dat Ligthart niet een renner is die je in veel grote koersen ziet langskomen. Vind het altijd wel mooi als die trui op de schouders van een mooie aanvaller zit. Had het dan ook met het oog op de tour wel leuk gevonden als bijvoorbeeld een Hoogerland had gewonnen.
HR
Zeker. Maar Ligthart is 23 en het is voor hem denk ik wel een enorme boost voor zijn carriere. Daarnaast reed hij dit jaar toch ook al de Dauphine, Ronde van Baskenland en Ronde van Belgie.

Die jongen heeft iets wat niet veel Nl renners hebben. Hij kan sprinten en komt meer dan behoorlijk een heuvel over. Ik hoop als zn ontwikkeling doorzet, dat hij een type Gilbert kan gaan worden.
HR
HR

KingKong
Basisspeler

Reg.: 17 augustus 2007

Huis schreef:

(...)

Zeker. Maar Ligthart is 23 en het is voor hem denk ik wel een enorme boost voor zijn carriere. Daarnaast reed hij dit jaar toch ook al de Dauphine, Ronde van Baskenland en Ronde van Belgie.

Die jongen heeft iets wat niet veel Nl renners hebben. Hij kan sprinten en komt meer dan behoorlijk een heuvel over. Ik hoop als zn ontwikkeling doorzet, dat hij een type Gilbert kan gaan worden.
HR
Ik bedoel ook zeker niet dat die jongen voor de toekomst geen belofte is. Ik hoop met je mee dat het een boost zal zijn voor hem, en als hij het niveau Gilbert ook maar enigzins kan benaderen zou dat natuurlijk geweldig zijn. Lijkt mij in ieder geval een goeie kop op te zitten zo op het eerste gezicht, en dat is al een goede basis.
HR
HR

Vedette

Ook een meer dan verdienstelijk baanrenner die Ligthart. Dit jaar nog in de zesdaagse van Rotterdam gezien. Ik ben het wel met KingKong eens. Had persoonlijk ook liever een Boom of Hoogerland gezien, aangezien je de kans bij zulke jongens het grootst is ze vooraan te zien in grote (eendags)koersen.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet er in de spits?

Sigthorsson
Milik
Klaassen
Kishna
Zivkovic
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 8,3% dat Liverpool FC wint van Real Madrid CF. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Ajax-Go Ahead Eagles.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!