Deze topic is open en bestaat uit 14 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 14 »
BoudStyle
Idool
Uit: Abcoude
Vak: 420
Droomaankoop: Nicklas Helenius
Reg.: 17 juli 2003
Miquell
Geselecteerd voor Oranje
Uit: Apeldoorn
Vak: 427
Droomaankoop: -
Reg.: 30 september 2004
lifeline08
Veelbelovend talent
Uit: Koog aan de Zaan
Vak: -
Droomaankoop: Lionel Messi
Reg.: 10 mei 2003
lifeline08
Veelbelovend talent
BoudStyle
Idool
quote:Ik denk dat het gewoon een kwestie van onwetendheid is. Als je naar die gevechten kijkt en je weet niet precies wat er gebeurt, kan het vooral op de grond dan heftig overkomen. Als je echter weet dat iemand die een flinke ground and pound uitvoert zichzelf zeer kwetsbaar voor een armbar submission maakt is het al een stuk anders om naar te kijken.
lifeline08 schreef:
Het is jammer dat de MMA in Nederland niet zo veel publiciteit krijgt, wanneer ik in de USA of Canada ben kijk ik wel eens gevecht wanneer dit op tv is.
Jammer dat de mensen in Nederland dit nog steeds zien als een soort alles-mag-ook-iemand-dood-slaan sport...
Ik hoop dat dit in de toekomst nog eens zal veranderen...
BoudStyle
Idool
quote:
lifeline08 schreef:
Heb net de wedstrijd tussen Fedor en Rogers gezien. Ik verklap niets maar hier is de link naar het filmpje:
http://www.mmazone.nl/2009/11/08/strikeforce-video-fedor-emelianenko-vs-brett-rogers/
Miquell
Geselecteerd voor Oranje
BoudStyle
Idool
quote:Ja ik zag het... Is het dan echt de UFC events of The Ultimate Fighter?
Miquell schreef:
Vanaf 7 December is UFC op RTL 7
lifeline08
Veelbelovend talent
Miquell
Geselecteerd voor Oranje
T-Bag
Moderator
Uit: eraard valkenswaard
Reg.: 26 september 2004
BoudStyle
Idool
quote:Ligt eraan onder welke regels er gevochten wordt.
T-Bag schreef:
Die UFC jongens zouden die kans maken tegen de gevestigde namen van de K1?
Ben nml nog niet tuis in die UFC,maar mi leggen ze het af tegen de K1-elite of zit ik er volledig naast?
Schip ahoy
Idool
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008
quote:Duidelijk. Bonyaski & Hari (net als Aerts en Hoost vroeger) zijn wereldklasse kickboksers met een uitstekende techniek. Maar aan die moordende lowkicks heb je niets als je na of voor de eerste trap al naar de grond wordt genomen door een worstelaar. Vaak zie je dat kickboksers maar 1 trap mogen uitdelen en dan liggen ze al.
BoudStyle schreef:
(...)
Ligt eraan onder welke regels er gevochten wordt.
Vergeet trouwens niet dat Overeem eigenlijk een MMA vechter is, en die is ook K1 elite. Schilt is trouwens ook een verdienstelijke MMA vechter. Badr Hari heeft het ook geprobeerd, maar dat was geen succes. Daarnaast moet Badr nog een keer onder MMA regels tegen Overeem vechten, maar iedereen twijfelt of dat gevecht ooit gaat komen. Wel spijtig aangezien dit ooit de afspraak was waaronder het eerste k1 gevecht tussen Overeem en Hari is ontstaan...
Maar ik denk dat onder MMA regels vechters als Bonjansky & Hari weinig tot geen kans maken aangezien ze geen grond gevecht skills hebben. Net zoals iemand als Brock Lesnar totaal kansloos zal zijn onder K1 regels tegen Bonjansky of Hari, omdat die man geen goede stand up heeft.
Miquell
Geselecteerd voor Oranje
BoudStyle
Idool
quote:Inderdaad. Wat wel leuk is voor Nederlanders die nog niet zo bekend zijn met MMA om de DVDs van Bas Rutten zijn gevechten te bekijken.
Schip ahoy schreef:
(...)
Duidelijk. Bonyaski & Hari (net als Aerts en Hoost vroeger) zijn wereldklasse kickboksers met een uitstekende techniek. Maar aan die moordende lowkicks heb je niets als je na of voor de eerste trap al naar de grond wordt genomen door een worstelaar. Vaak zie je dat kickboksers maar 1 trap mogen uitdelen en dan liggen ze al.
En als je onder ligt is het vaak over, zeker als je de techniek niet hebt om eruit te komen. Net als boksers onder kickboksregels het waarschijnlijk 9 van de 10 keer zullen afleggen tegen top K1 kickboksers.
Overigens kunnen de Gracie's er ook van wat van met hun Jiu Jitsu...
lifeline08
Veelbelovend talent
quote:Heb eergisteren Kimbo SLice tegen houston gezien, wat een ongelofelijke beer van een vent zeg!!! Als die man eenmaal los gaat op je dan kun je wel inpakken. Ik hoorden alleen dat zijn knie redelijk aan gort is en dat dat zijn grootste zwakke plek is...
ze moeten Kimbo Slice een keer tegen Bob Sapp een MMA wedstrijd laten vechten
BoudStyle
Idool
quote:Ik zal het voor de mensen die The Ultimate Fighter op RTL volgen maar even spoileren.
lifeline08 schreef:
(...)
Heb eergisteren Kimbo SLice tegen houston gezien, wat een ongelofelijke beer van een vent zeg!!! Als die man eenmaal los gaat op je dan kun je wel inpakken. Ik hoorden alleen dat zijn knie redelijk aan gort is en dat dat zijn grootste zwakke plek is...
quote:Heb hier zeker zin in! Ben benieuwd, maar ik denk dat Penn dit gaat winnen. Die gast is op de grond echt van rubber.
13 december: UFC; Diego "the nightmare" Sanchez tegen BJ PENN...lichtgewicht klasse maar wat een gruwlijke vechters zijn dit. Diego is zelfs een x aantal kilo afgevallen om met de 155pound klasse mee te doen en te domineren. Hij weet tot nu toe alle critici de mond te snoeren met de ene overwinning na de andefre in deze gewichtsklasse. Dit wordt een erg mooi titel gevecht....kijken allemaal!!!!
lifeline08
Veelbelovend talent
BoudStyle
Idool
quote:Kimbo is 35, dus al behoorlijk op zijn top nu.
lifeline08 schreef:
Ik zat de afgelopen dagen in manila en ik heb daar een korte docu gezien over die pot tussen Bj penn en Diego Sanchez. Die sanchez woont in een huis zonder meubels en apparatuur zolas een tv etc.!!! hij heeft 1 massage stoel waar hij savonds in zit na het trainen en dan luisterd hij muziek en heeft hij een of ander hoofd-massage ding op. Verder is die gast (zo komt hij tenminste over) redelijk van de pot gerukt.
BJ Penn is echt het tegenovergestelde, een gezin met een dochtertje op hawaii en sinds een x aantal maanden traint hij met 2 nieuwe trainers die echt top of the bill zijn. Hij is erg rustig onder het gevecht en zegt zelf alleen nog maar te vechten omdat hij het leuk vindt.
Het grond vechten van BJ Penn is dan wel super maar je moet zeker ook rekening houden met de cardio en explosiviteit van diego sanchez. jezus ik krijg er steeds meer zin in.
Hoe oud is Kimbo eigenlijk, door die achterlijke MR-T baard van hem lijkt hij wel 35/40 jaar oud...en als hij niet op zijn knie past dan kan hij het zowiezo schudden om ooit de top te halen. Ik denk wel dat na de wedstrijd tegen Houstan, de grondvechters wel even nadenken voordat ze hem proberen te tackelen...je hebt zo een body slam op je conto staan met die Slice
quote:Strikeforce Lands Lashley, Jan. 30 Debut Booked
Miquell schreef:
Trouwens die andere WWE worstelaar Bobby Lashley schijnt ook een MMA supertalent te zijn. Hij had Bob Sapp vermorzeld tijdens een MMA match.
BoudStyle
Idool
daWeasel
Geselecteerd voor Oranje
Uit: Amsterdam
Vak: 405
Reg.: 25 januari 2000
BoudStyle
Idool

Brasil
Legende
Reg.: 21 december 2000
quote:Vorige week heb ik dus voor het eerst UFC op tv gezien.
Miquell schreef:
hahaha ze moeten Kimbo Slice een keer tegen Bob Sapp een MMA wedstrijd laten vechten, dat lijkt me wel leuk. Ze trappen allebei weinig dus ja word een beukwedstrijd van een jewelste.
Trouwens jammer dat ze niet de UFC Events laten zien. Dit is The Ultimate Fighter seizoen 10. Dit seizoen vind ik een van de minst leuke, later zal wel blijken waarom.
Laat Badr Hari maar een keer tegen Brock Lesnar vechten op MMA regels. Haha dan is tie meteen van zijn grote bek af door te zeggen dat MMA niks voorsteld.
daWeasel
Geselecteerd voor Oranje
Uit: Amsterdam
Vak: 405
Reg.: 25 januari 2000
Crouchie_1234
Ballenjongen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 1 september 2002
Deze topic is open en bestaat uit 14 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 »
Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » MixedMartialArts (UFC, StrikeForce, Dream, etc...)

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!
Wat vind jij van het nieuwe uitshirt (foto's)?
Van de Ajax-fans denkt 69,4% dat FC Utrecht wint van FC Twente. Wat denk jij?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.