| Poster | | Topic: Wielrennen [Deel 3] |  |
|
Sven Moderator
Uit: ...Spijkenisse... Vak: 424 Posts: 8489 Reg.: 6 december 2000 | Vervolg van Wielrennen, deel 2.
Van de Tour de France, Vuelta, Giro tot de Amstel Gold Race, alles over wielrennen kun je hier weer kwijt.

|
|
|
Amsterhammer International
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 1496 Reg.: 31 juli 2005 | Mooi, een nieuwe topic voor het nieuwe seizoen. Zal het zelfde gezeik van de afgelopen jaren gewoon weer doorgaan? Ik vrees het ergst.
Wielerunie wil disciplinaire procedure tegen Rasmussen
08/02/2008 19:33
De Internationale Wielerunie UCI heeft vrijdag de aanval ingezet op Michael Rasmussen. De UCI vraagt de Monegaskische federatie, bij wie Rasmussen zijn licentie heeft, om een disciplinaire procedure op te starten tegen de 33-jarige Deen.
Volgens de UCI is Rasmussen schuldig aan het weigeren van de juiste informatie over zijn verblijfplaats en aan het bewust ontwijken van controles. De inbreuken die hem ten laste worden gelegd zullen, als ze eenmaal bewezen zijn, goed zijn voor een schorsing van twee jaar. Rasmussen werd op 25 juli 2007 als geletruidrager in de Tour uit de wedstrijd genomen door Rabobank. Volgens het Nederlandse team had Rasmussen gelogen over zijn verblijfplaats om te ontsnappen aan onaangekondigde dopingcontroles. Rasmussen had de UCI verteld dat hij tijdens de voorbereiding van de Ronde van Frankrijk in Mexico verbleef. Maar in werkelijkheid was hij aan het trainen in Italië. (TIP)
|
|
|
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 1496 Reg.: 31 juli 2005 | Astana (Contador) geweeert in Tour
Alberto Contador, winnaar van de Tour de France, ontbreekt komende zomer in de grootste wielerronde van het jaar. ASO, de organisator van de Tour, weert zijn ploeg Astana vanwege de dopingaffaires van de ploeg in de afgelopen twee jaar.
Het Zwitsers/Kazachstaanse team is ook niet welkom in andere ASO-wedstrijden, zoals Parijs-Nice, Luik-Bastenaken-Luik en Parijs-Tours. Onze landgenoot Koen de Kort komt ook uit voor Astana, net als Andreas Klöden en Levi Leipheimer.
Volgens de Franse sportkrant l'Equipe moest Rabo (vanwege de zaak-Rasmussen) ook vrezen voor een Tour-ban, maar die vrees lijkt ongegrond nu de ploeg van de ASO 'gewoon' naar Parijs-Nice mag.
NOS
Jawel, we gaan gewoon op de zelfde weg verder. 
|
|
|
Ruvu Regelmatige invaller
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 642 Reg.: 24 april 2003 | Groot succes Robert Gesink in Californië
Robert Gesink van de Rabobank ploeg heeft de koninginnerit van de Ronde van Californië gewonnen. Na 152km wist hij medevluchter Levi Leipheimer te verslaan. Het 21-jarige talent bewijst wederom tot de beste klimmers in het wielerpeleton te behoren. Zijn Duitse teammaat Paul Martens opende de koers door op de Mount Hamilton voor de aanval te kiezen. Gesink kon in de luwte van Martens mee omhoog rijden in de kopgroep. Op de slotklim op de Sierra Grade ging Gesink op de pedalen staan en alleen Leipheimer kon hem nog volgen. De opgebouwde marge was voldoende om in het laatste vlakkere deel van de etappe de rest voor te blijven tot de finish in San Jose. De tweede groep met 14 renners kwam uiteindelijk op 19 seconden binnen.
|
|
|
Huis Lid 2de elftal
Uit: Dronten Vak: 415 Posts: 340 Reg.: 6 maart 2003 | Damnn die gast is echt goed. Misschien wel beter dan Thomas Dekker en Lars Boom.
Eindelijk weer eens een echte klimmer die met de allerbesten mee kan,die we eigenlijk sinds Theunisse en Rooks niet meer hebben gehad.(met alle respect voor Boogerd,maar hij was net geen klimmer genoeg om voor de prijzen mee te doen).
[Dit bericht is veranderd door Huis (op 21 februari 2008 14:37:13).]
|
|
|
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 1496 Reg.: 31 juli 2005 | Kan nog leuk worden dit seizoen met dit ASO gedoe.
Conflict UCI-ASO verder op scherp 25-02-08
Het conflict tussen de internationale wielerunie UCI en de Franse organisator ASO heeft een nieuwe dimensie gekregen. De UCI waarschuwt de ploegen per brief de ASO-koers Parijs-Nice te mijden op straffe van een ban voor bijvoorbeeld de WK, de Olympische Spelen of de Amstel Gold Race.
De ASO wil Parijs-Nice (9-16 maart) op de nationale kalender plaatsen om zo te voorkomen dat de koers onder UCI-vlag wordt verreden. ASO mag in dat geval zelf bepalen welke teams het uitnodigt. De UCI noemt de ASO-actie onwettig.
De profrenners raken door het slepende conflict in een spagaat. Want de ASO kan weer dreigen renners die Parijs-Nice mijden uit te sluiten van Tour-deelname.
|
|
|
Raymondinnowicz Bankzitter
Vak: - Posts: 467 Reg.: 27 januari 2004 | The story continues.....
quote: Wielersport
ASO: Parijs-Nice gaat door
PARIJS - Hoewel de internationale wielrenunie UCI de deelnemende ploegen heeft gevraagd Parijs-Nice te boycotten gaat de koers die op 9 maart begint in ieder geval door. Dat meldt organisator ASO.
Het podium van Parijs-Nice in 2007 met v.l.n.r. Luis Sanchez Gil, Alberto Contador en Levi Leipheimer.
Foto: Vos, Cor
„Ondanks de vijandige houding van de UCI-voorzitter zal Parijs-Nice wel degelijk, zoals gepland, van 9 tot 16 maart plaatsvinden. Dat zal gebeuren volgens de technische regels van de Franse wielerbond conform de Franse wetgevingâ€, meldt de Amaury Sport Organisation.
De UCI deed maandag een oproep aan de ploegen de „Koers naar de Zon†te mijden. Vanwege een conflict tussen UCI en ASO over het weigeren van de ploeg Astana in de Ronde van Frankrijk heeft de UCI voorlopig alle door ASO georganiseerde wedstrijden van de internationale kalender geschrapt. Als Parijs-Nice op de nationale Franse kalender komt te staan - wat het plan is - is deelname door buitenlandse ploegen en Franse ProTourteams illegaal.
quote: Wielersport
McQuaid: Teams graven eigen graf
door Raymond Kerckhoffs
Een rondgang bij de wielerploegen leert dat bijna iedereen zal starten in Parijs-Nice, de ’Rit naar de Zon’. Slechts één buitenlandse ploeg onthield zich van commentaar.
McQuaid
UCI-president Pat McQuaid was zwaar teleurgesteld in de reactie van de ploegen. ,,De teams graven hun eigen graf. Het kan niet zo zijn dat een organisator en de Franse wielerfederatie zomaar uit het framework van de UCI stappen. Voor ons is er geen enkele andere mogelijkheid, wij moeten keihard optreden. De teams en de renners moeten de regels van de UCI respecteren. Wie van start gaat in Parijs-Nice zal worden geconfronteerd met zware sancties.â€
Interim-manager Henri van der Aat van Rabobank gaf aan dat de Nederlandse wielerploeg zoveel mogelijk wedstrijden wil rijden. ,,Ik hoop dat de autoriteiten nog tot een oplossing komen. Maar het ziet er naar uit dat dit op een stevige clash uitloopt.â€
|
|
|
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 642 Reg.: 24 april 2003 | Gelukkig begint zaterdag Omloop het Volk...
Kan er weer koersinhoudelijk gepost worden.
Voor wie een leuk en eenvoudig in te vullen spel wil spelen: het seizoensspel op http://www.wielerkenner.nl
|
|
|
Woot Vedette
Vak: 107 Posts: 2171 Reg.: 26 februari 2003 |
quote: Amsterhammer schreef:
Kan nog leuk worden dit seizoen met dit ASO gedoe.
Het leuke is juist dat de UCI het aso-gedrag vertoond 
quote: Raymondinnowicz schreef:
Wielersport
McQuaid: Teams graven eigen graf
door Raymond Kerckhoffs
Een rondgang bij de wielerploegen leert dat bijna iedereen zal starten in Parijs-Nice, de ’Rit naar de Zon’. Slechts één buitenlandse ploeg onthield zich van commentaar.
McQuaid
UCI-president Pat McQuaid was zwaar teleurgesteld in de reactie van de ploegen. ,,De teams graven hun eigen graf. Het kan niet zo zijn dat een organisator en de Franse wielerfederatie zomaar uit het framework van de UCI stappen. Voor ons is er geen enkele andere mogelijkheid, wij moeten keihard optreden. De teams en de renners moeten de regels van de UCI respecteren. Wie van start gaat in Parijs-Nice zal worden geconfronteerd met zware sancties.â€
Interim-manager Henri van der Aat van Rabobank gaf aan dat de Nederlandse wielerploeg zoveel mogelijk wedstrijden wil rijden. ,,Ik hoop dat de autoriteiten nog tot een oplossing komen. Maar het ziet er naar uit dat dit op een stevige clash uitloopt.â€
Dit klinkt al minder fel dan: "Teams mogen niet meer in UCI-wedstrijden starten dit jaar."
[Dit bericht is veranderd door Woot (op 28 februari 2008 13:03:30).]
|
|
|
pelledino Jeugdspeler
Uit: Haarlem Vak: 124 Posts: 57 Reg.: 5 januari 2008 | heb weer zin in de Tour! hopen dat de Rabo ploeg weer wint (want in mijn ogen is Rasmussen gewoon Tour winnaar 2007!!)
corrupte hoge piefen denken dat ze dat konden verpesten!
wat dus kan gaan inhouden dat we dit jaar voor de 2e keer de Tour winst naar NL kunnen halen! Forza Rabobank!
|
|
|
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 1496 Reg.: 31 juli 2005 | 19:45 07 Maart 2008
Ploegen: starten in Parijs-Nice
De profploegen, verenigd in de AIGCP, gaan zondag van start in Parijs-Nice, ondanks het dreigement van de UCI dat dit zal leiden tot verwijdering uit de internationale wielrenunie.
Voorwaarde voor deelname is wel dat de op het oog onverzoenbare partijen in het conflict (ASO en UCI) komende week met elkaar om de tafel gaan zitten.
De ploegen kwamen tot hun besluit, nadat het CAS zich onbevoegd had verklaard om een uitspraak te doen in het conflict tussen de UCI en de ASO. De IPCT, die de belangen van de ProTourteams behartigt, had zich tot het CAS gewend in de hoop eerder aangekondigde sancties (boete, schorsing) te voorkomen. ...
UCI dreigt met uitsluiting
... Eerder op vrijdag zette UCI-preses Pat McQuaid het toch al hevige conflict met de ASO verder op scherp."Ploegen die starten in Parijs-Nice worden uit de UCI gewerkt", zei hij onverbiddelijk.
Volgens de internationale wielrenunie is de rittenkoers illegaal, omdat de ASO de UCI-reglementen niet wil accepteren. McQuaid wil ook maatregelen tegen Jean Pitallier, baas van de Franse bond."Hij werkt mee aan een koers buiten de UCI- regels."
Op de vergadering van de ploegen nabij Parijs stemden 15 ploegen voor deelname en onthielden acht ploegen zich van stemming. Geen enkele ploeg stemde dus tegen deelname.
Gaat nog de darts wereld worden, twee kampen. 
|
|
|
nalbandian Jeugdspeler
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 71 Reg.: 11 oktober 2004 | Sterke prestatie van Gesink vanmiddag.
|
|
|
M11 Veelbelovend talent
Uit: Utrecht Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 279 Reg.: 31 december 2002 | Echt heel sterk gereden van Gesink. Alleen Evans kon nog volgen bergop, maar toppers als Rebelin, Cunego en Popovitch moesten lossen. Het lijkt erop alsof er met Gesink weer een echte nederlandse topper zich aandient. Zou wel heel leuk zijn, een mooie toekomst samen met Dekker en Boom.
|
|
|
Jake Styles Veelbelovend talent
Uit: Nijmegen / Weert Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 230 Reg.: 4 mei 2004 | En Bauke Mollema niet te vergeten 
|
|
|
Widink Bankzitter
Uit: Didam Vak: - Posts: 548 Reg.: 11 april 2006 |
quote: M11 schreef:
Echt heel sterk gereden van Gesink. Alleen Evans kon nog volgen bergop, maar toppers als Rebelin, Cunego en Popovitch moesten lossen.
Wat een vreselijke grijze muis is die Evans toch ook. Als Armstrong nu voorop rijdt, kan ik me voorstellen dat je geen meter kopwerk doet. Maar zon rookie (met alle respect!) als Gesink, daar wordt je toch niet bang van als je Evans heet?
Echt als ik toch zo een etappe moet winnen...
Neemt niet weg dat het natuurlijk een klasse prestatie van Gesink was!
|
|
|
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 642 Reg.: 24 april 2003 |
quote: Widink schreef:
(...)
Wat een vreselijke grijze muis is die Evans toch ook. Als Armstrong nu voorop rijdt, kan ik me voorstellen dat je geen meter kopwerk doet. Maar zon rookie (met alle respect!) als Gesink, daar wordt je toch niet bang van als je Evans heet?
Echt als ik toch zo een etappe moet winnen...
Neemt niet weg dat het natuurlijk een klasse prestatie van Gesink was!
Evans heeft Popovych als kopman goed in het klassement staan. Dan lijkt het me logisch dat hij niet met Gesink gaat meewerken om de voorspong op Popovych zo groot mogelijk te maken.
Vond inderdaad wel dat hij de etappe ook aan Gesink had mogen laten. Maar snap wel dat hij het doet. Nu pakt ie wel weer extra bonificatie weg voor Gesink en beperkt ie ook daarmee weer het verlies van Popovych...
Aan zn juichen te zien schaamde hij zich er ook wel voor.
[Dit bericht is veranderd door Ruvu (op 14 maart 2008 09:34:04).]
|
|
|
Widink Bankzitter
Uit: Didam Vak: - Posts: 548 Reg.: 11 april 2006 |
quote: Ruvu schreef:
(...)
Evans heeft Popovych als kopman goed in het klassement staan. Dan lijkt het me logisch dat hij niet met Gesink gaat meewerken om de voorspong op Popovych zo groot mogelijk te maken.
Vond inderdaad wel dat hij de etappe ook aan Gesink had mogen laten. Maar snap wel dat hij het doet. Nu pakt ie wel weer extra bonificatie weg voor Gesink en beperkt ie ook daarmee weer het verlies van Popovych...
Aan zn juichen te zien schaamde hij zich er ook wel voor.
Het klopt inderdaad wat je zegt Ruvu. Maar ik spreek nu ook een beetje in het algemeen over Evans. Hetzelfde geld voor Leipheimer. Man ga toch eens in de aanval!
Even wat anders: Is er iemand die de biografie van Dekker en Boogerd aan het lezen is of heeft gelezen?
[Dit bericht is veranderd door Widink (op 14 maart 2008 09:39:19).]
|
|
|
quote: Widink schreef:
(...)
Het klopt inderdaad wat je zegt Ruvu. Maar ik spreek nu ook een beetje in het algemeen over Evans. Hetzelfde geld voor Leipheimer. Man ga toch eens in de aanval!
Even wat anders: Is er iemand die de biografie van Dekker en Boogerd aan het lezen is of heeft gelezen?
Tsja.. zijn ook niet mijn favoriete renners.
Ze zullen waarschijnlijk niet anders kunnen.
Niet iedereen heeft een splijtende demarrage in de benen.
Ze zijn ook niet de pure klimmers. Ze hebben weer een zeer goede tijdrit en er zijn maar weinig superklimmers die ook super tijdrijden. Armstrong was er een, maar dat is dus wel buitencategorie.
Denk dat het vooral een kwestie is van weten wat je kan en wat je niet kan. En het levert ze wel succes op! Maar leuk is anders...
|
|
|
Japie Mol Lid 2de elftal
Uit: Nootdorp Vak: - Posts: 310 Reg.: 27 april 2002 | Helaas, Gesink is zijn leiderstrui kwijt. Hij werd in de afdaling vandaag eraf gereden. Trouwens kunnen ze die verschrikkelijke Mart Smeets niet met pensioen sturen? Hij heeft denk ik wel 40 keer gezegt dat Gesink vandaag in zijn hemd is gezet. Volgens mij kwam die spontaan klaar. Opzouten met die vent, en neem Ducrot gelijk mee. Op de Belgische TV zijn ze tenminste trots op hun landgenoten!
|
|
|
quote: Japie Mol schreef:
Helaas, Gesink is zijn leiderstrui kwijt. Hij werd in de afdaling vandaag eraf gereden. Trouwens kunnen ze die verschrikkelijke Mart Smeets niet met pensioen sturen? Hij heeft denk ik wel 40 keer gezegt dat Gesink vandaag in zijn hemd is gezet. Volgens mij kwam die spontaan klaar. Opzouten met die vent, en neem Ducrot gelijk mee. Op de Belgische TV zijn ze tenminste trots op hun landgenoten!
Sterker nog: op de belg tonen ze juist bewondering voor Gesink. Ze vonden het echt heel jammer dat hij nu de eindwinst kwijt geraakt is.
Ik kijk echt nooit wielrennen op de NOS.
Smeets is verschrikkelijk.
|
|
|
mijnclub International
Vak: 420 Posts: 1268 Reg.: 7 november 2003 |
(...)
Sterker nog: op de belg tonen ze juist bewondering voor Gesink. Ze vonden het echt heel jammer dat hij nu de eindwinst kwijt geraakt is.
Ik kijk echt nooit wielrennen op de NOS.
Smeets is verschrikkelijk.
Ik heb ook altijd de Belg aan staan,of het moet heel saai zijn in de wedstrijd,dan schakel ik nog weleens over.. Ik luister dan graag naar Ducrot, hij is zelf oud renner,maar komt af en toe zo naief over,dat ik er gewoon graag naar luister.
Maar goed,jammer dat gesink de trui niet heeft kunnen vast houden.
Rabo heeft denk wel een probleem met drie kopmannen,want zo veel goede knechten heeft rabo nou ook weer niet,die een stukje berg op kunnen rijden..
|
|
|
harrywijnschenk Veelbelovend talent
Vak: - Posts: 288 Reg.: 5 maart 2003 |
quote: mijnclub schreef:
(...)
Ik heb ook altijd de Belg aan staan,of het moet heel saai zijn in de wedstrijd,dan schakel ik nog weleens over.. Ik luister dan graag naar Ducrot, hij is zelf oud renner,maar komt af en toe zo naief over,dat ik er gewoon graag naar luister.
Maar goed,jammer dat gesink de trui niet heeft kunnen vast houden.
Rabo heeft denk wel een probleem met drie kopmannen,want zo veel goede knechten heeft rabo nou ook weer niet,die een stukje berg op kunnen rijden..
Hoe bedoel je 3 knechten? Menchov gaat als absolute kopman naar de Tour. Dekker en Gesink zijn dan (super) knechten berg op. Nou met Flecha en Freire heb je mensen die etappes af kunnen maken. Tankink voor het betere vlakke werk, Posthuma mee, aangevuld met nog 2 mensen heb je een goede evenwichte ploeg denk ik!
|
|
|
quote: harrywijnschenk schreef:
(...)
Hoe bedoel je 3 knechten? Menchov gaat als absolute kopman naar de Tour. Dekker en Gesink zijn dan (super) knechten berg op. Nou met Flecha en Freire heb je mensen die etappes af kunnen maken. Tankink voor het betere vlakke werk, Posthuma mee, aangevuld met nog 2 mensen heb je een goede evenwichte ploeg denk ik!
Gesink rijdt geen tour
|
|
|
weasel Lid 2de elftal
Uit: Antwerpen Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 421 Reg.: 10 juni 2005 |
(...)
Gesink rijdt geen tour
Die jongen kan beter eerst nog wat ervaring proberen op te doen in de Giro of Vuelta, vooraleer de stap naar de Tour te wagen. Bovendien heeft de Rabo-ploeg kandidaten genoeg om dit jaar een sterk blok te vormen in de tour. Dekker en Menchov als kopmannen, Freire en Flecha voor ritoverwinningen en een heel leger ervaren helpers om uit te kiezen (Tankink, Hayman, Posthuma, Niermann, Moerenhout, ...)
|
|
|
Ulf_Kirsten Idool
Vak: - Posts: 4021 Reg.: 2 december 2002 | Jammer dat hij de uitstraling van een berg hooi heeft. Verder lijkt het me wel een talent.
|
|
|