| Poster | | Topic: Wielrennen [Deel 3] |  |
|
|
Widink Regelmatige invaller
Uit: Didam Vak: - Posts: 773 Reg.: 11 april 2006 |
quote: can-o schreef:
(...)
Overigens zie ik Dekker niet lang meer bij Rabo rijden. Rare dingen gebeuren daar allemaal.
Wat zou daar allemaal aan de hand zijn met Rabo en Dekker?
Het enige wat ik weet is dat Rabo niet zo blij is dat Dekker zijn eigen plan trekt samen met die Italiaan.
Maar met zon toekomstige topper in je ploeg probeer je daar toch een juiste oplossing voor te vinden? Rabo heeft mensen genoeg die weten hoe het wereldje werkt.
De tour is wel een beetje uitgedunt qua namen.
Geen Boonen,Petacchi en Benatti, geen Contador, Klöden, Leipheimer. Scheelt al wel snel 6 namen op me tourlijstje 
|
|
|
Amsterdam-Oost Vedette
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 2618 Reg.: 3 mei 2000 |
quote: can-o schreef:
(...)
Ik zou daar niet op rekenen. In Zwitserkand mocht ie voor zijn eigen kans rijden en heeft ie heel behoudend gereden, in Frankrijk zal hij een wellicht sterke Menchov moeten bijstaan en dat zal ten koste van zijn eigen klassement gaan. Nog los van het feit dat dit voor zover ik weet de 1e keer was dat hij zijn neus aan het venster van een ronde heeft gedrukt.
Overigens zie ik Dekker niet lang meer bij Rabo rijden. Rare dingen gebeuren daar allemaal.
Ik acht hem er toe in staat, maar reken niet zo snel op een positie bij de eerste 25.
Er zijn wat geruchten rond Dekker en dan met name dat hij niet meer zo goed zou liggen bij de ploegleiding. Ik heb het idee dat de Rabo-ploegleiding liever bescheiden ja-knikkers heeft dan mensen met een overmatig zelfvertrouwen De Rasmussen-affaire zal hier misschien een rol spelen?
Overigens ben ik wel van mening dat Dekker terecht uit de Tour-ploeg is gelaten, omdat hij uit vorm is. Ik vind het alleen vreemd hoe er daarna is gecommuniceerd.
Verder gaan er geruchten dat o.a. Saunier Duval erg geïnteresseerd is in Dekker. Inderdaad, de ploeg van die andere grote mond Ricco.
|
|
|
Ulf_Kirsten Idool
Vak: - Posts: 4372 Reg.: 2 december 2002 |
quote: Ruvu schreef:
(...)
Onderschat Laurens ten Dam niet.... Die was erg sterk bezig in Zwitserland. Als ie die vorm kan vasthouden of zelfs nog wat kan verbeteren kan ie misschien wel top 25 rijden.
Overschat Laurens ten Dam niet. Een zeer matig coureur.
|
|
|
Amsterdam-Oost Vedette
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 2618 Reg.: 3 mei 2000 | Tja Ulf, als je geen verstand hebt van de verhoudingen in het peloton kun je beter niet reageren.
Als je naar de uitslagen van Ten Dam kijkt in kleine rondes dan is dat toch niet slecht voor een "niet-kopman".
|
|
|
Ulf_Kirsten Idool
Vak: - Posts: 4372 Reg.: 2 december 2002 | Maar ook niet echt goed.
Ik doe niet mee aan deze hypes. Nog iets van Tankink vernomen dit jaar? Ook zo'n zogenaamde geweldenaar.
|
|
|
Amsterdam-Oost Vedette
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 2618 Reg.: 3 mei 2000 | Ten Dam is verre van een hype volgens mij. Gewoon een renner die elk jaar iets beter wordt, zowel in tijdrit als in klimwerk. Maar de echte top zal hij nooit halen. Kan tussen de 25 en 15 eindigen in Vuelta, meer niet.
En de hype Tankink? Geen winnaar, gewoon een goede helper.
|
|
|
Ulf_Kirsten Idool
quote: Amsterdam-Oost schreef:
Kan tussen de 25 en 15 eindigen in Vuelta, meer niet.
Jawel, maar dat vind ik matig voor een renner die het moet hebben van het klimmen en tijdrijden.
Gaan we nog rondemasteren dit jaar?
|
|
|
Ruvu Regelmatige invaller
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 766 Reg.: 24 april 2003 |
quote: Ulf_Kirsten schreef:
(...)
Jawel, maar dat vind ik matig voor een renner die het moet hebben van het klimmen en tijdrijden.
Gaan we nog rondemasteren dit jaar?
Voor een knecht die redelijk kan klimmen is dat gewoon uitstekend
|
|
|
can-o Idool
Uit: amsterdam Vak: - Posts: 4212 Reg.: 22 juli 2002 |
(...)
Ik acht hem er toe in staat, maar reken niet zo snel op een positie bij de eerste 25.
Er zijn wat geruchten rond Dekker en dan met name dat hij niet meer zo goed zou liggen bij de ploegleiding. Ik heb het idee dat de Rabo-ploegleiding liever bescheiden ja-knikkers heeft dan mensen met een overmatig zelfvertrouwen De Rasmussen-affaire zal hier misschien een rol spelen?
Overigens ben ik wel van mening dat Dekker terecht uit de Tour-ploeg is gelaten, omdat hij uit vorm is. Ik vind het alleen vreemd hoe er daarna is gecommuniceerd.
Verder gaan er geruchten dat o.a. Saunier Duval erg geïnteresseerd is in Dekker. Inderdaad, de ploeg van die andere grote mond Ricco.
ik had oo begrip voor de beslissing, zeker om dat Dekker ook wisselende signalen afgaf over zijn vorm en conditie. Aan de andere kant is hij wel dé vaandeldrager van het Nederlandse wielrennen en dan moet je zon beslising niet lichtvaardig nemen. Als je dan hoort dat er al weken geen contact is tussen Dekker en Dekker, notabene zijn persoonlijk begeleider, dan is er iets goed mis.
|
|
|
kaashater Ballenjongen
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 20 Reg.: 8 mei 2007 |
Maar ook niet echt goed.
Ik doe niet mee aan deze hypes. Nog iets van Tankink vernomen dit jaar? Ook zo'n zogenaamde geweldenaar.
Tankink is een superknecht op de vlakke stukken, sorry hoor maar als je denkt dat Wielrennen bestaat uit het demareren en winnen van etappes dan zou ik me toch eerst maar eens in de sport gaan verdiepen voor ik met zulke opmerkingen aankom.
Ten Dam heeft het voor zo'n(in de internationale wielerwereld) onbekende naam goed gedaan, wat verwacht je nou werkelijk, dat hij de broertjes Schleck en alle andere er vanaf fiets bergop? komop zeg.
|
|
|
Ulf_Kirsten Idool
Vak: - Posts: 4372 Reg.: 2 december 2002 | Tankink is helemaal geen superknecht. Dat bedoel ik nou met een hype. Dat hij nogal gepromoot wordt door de media omdat hij zo'n leuke babbel heeft wil niet zeggen dat hij goed kan wielrennen.
In de klassiekers is hij ongenadig door de mand gevallen door veel te vroeg te lossen.
Ik verwacht helemaal niets van Ten Dam. Ik constateer alleen dat hij een matige renner is. Zo'n voorbereidingskoersje zegt helemaal niks. Remember Remmert Wielinga?
|
|
|
Amsterdam-Oost Vedette
Ik verwacht helemaal niets van Ten Dam. Ik constateer alleen dat hij een matige renner is. Zo'n voorbereidingskoersje zegt helemaal niks. Remember Remmert Wielinga?
Tankink was ook geen kopman in de klassiekers. Dat waren o.a. Flecha en Langeveld, Freiere en Dekker. Die hebben het prima gedaan. Tankink mag zijn gang gaan in kleinere koersen.
Wielinga was inderdaad een hype en die is zwaar door de mand gevallen. Ten Dam is helemaal geen hype (wie heeft die hype gecreëerd dan?) en een uitstekende renner voor op het tweede plan. Als je top 10 eindigt in de zware rondes Volta a Catalunya (2007), de ronde van Duitsland (2007) en die van Zwitserland dan is dat een heel goede prestatie. Zoals gezegd: hij wordt elk jaar beter, maar een kopman zal hij nooit worden.
|
|
|
Ulf_Kirsten Idool
(...)
Tankink was ook geen kopman in de klassiekers. Dat waren o.a. Flecha en Langeveld, Freiere en Dekker. Die hebben het prima gedaan. Tankink mag zijn gang gaan in kleinere koersen.
En dat is me een succes.
Zelfs voor een knecht lag hij er veel te vroeg af. Laat staan voor een superknecht.
quote: Wielinga was inderdaad een hype en die is zwaar door de mand gevallen. Ten Dam is helemaal geen hype (wie heeft die hype gecreëerd dan?) en een uitstekende renner voor op het tweede plan. Als je top 10 eindigt in de zware rondes Volta a Catalunya (2007), de ronde van Duitsland (2007) en die van Zwitserland dan is dat een heel goede prestatie. Zoals gezegd: hij wordt elk jaar beter, maar een kopman zal hij nooit worden.
De ronde van Duitsland. Waar Jens Voigt heerste in het hooggebergte. De ronde van Zwitserland is een voorbereidingskoers. En de ronde van Catalonië? Werd die niet verreden tijdens de Giro? Daar hecht ik net zoveel waarde aan as aan de ronde van Oostenrijk. Nul dus.
[Dit bericht is veranderd door Ulf_Kirsten (op 28 juni 2008 18:27:56).]
|
|
|
kaashater Ballenjongen
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 20 Reg.: 8 mei 2007 |
Tankink is helemaal geen superknecht. Dat bedoel ik nou met een hype. Dat hij nogal gepromoot wordt door de media omdat hij zo'n leuke babbel heeft wil niet zeggen dat hij goed kan wielrennen.
In de klassiekers is hij ongenadig door de mand gevallen door veel te vroeg te lossen.
Ik zou zeggen, wacht af hoe hij presteert in de Tour.
|
|
|
Amsterdam-Oost Vedette
(...)
Ik ben het totaal met je oneens. Ten Dam een matig renner noemen slaat net zo min ergens op als Joris Mathijsen een topverdediger noemen.
Zie het in perspectief: je hebt de echte top (de mannen die top-10 in de Tour rijden) met een categorie daaronder. In die categorie zit Ten Dam. Dat maakt hem nog geen matig renner.
Het slaat ook nergens op om de rondes van Duitsland, Zwitserland en Catalonië (allen Pro Tour-rondes overigens) af te doen als tweederangs. Ja, misschien wordt Catalonië verreden tijdens de Giro, maar in de Giro rijden toch niet alle toprenners op dat moment?
Ik zou zeggen: verdiep je er nog eens wat meer in.
|
|
|
Ulf_Kirsten Idool
Zie het in perspectief: je hebt de echte top (de mannen die top-10 in de Tour rijden) met een categorie daaronder. In die categorie zit Ten Dam. Dat maakt hem nog geen matig renner.
Je hebt ook nog de categorie sprinters, de categorie eendagsrenners, de categorie tijdrijders, enzovoorts. Dat zij andere specialiteiten hebben wil niet zeggen dat het mindere renners zijn. Als je alle wielrenners naar kwaliteit rangschikt ongeacht specialiteit komt Ten Dam ergens op plekkie 200.
Bovendien neem je eea wel heel ruim. Je hebt eerst de top-10 in de Tour en dan de categorie Ten Dam? Zo zou ik dat niet zeggen. Ten Dam komt net aan in de top-10 in Zwitserland en Duitsland.
quote: Het slaat ook nergens op om de rondes van Duitsland, Zwitserland en Catalonië (allen Pro Tour-rondes overigens) af te doen als tweederangs. Ja, misschien wordt Catalonië verreden tijdens de Giro, maar in de Giro rijden toch niet alle toprenners op dat moment?
Ik zou zeggen: verdiep je er nog eens wat meer in.
Allen pro-tour. So what? De Tour zelf is geen pro-tour, dus wat zegt het?
|
|
|
Amsterdam-Oost Vedette
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 2618 Reg.: 3 mei 2000 | Pro Tour-koersen, hoe verrot het PT-systeem ook is, geven aan dat er grotere ploegen met hun toprenners aan de start komen. Dat zijn dus topwedstrijden.
Verder neem ik helemaal niets ruim. Ik leg het nog een keer uit in andere bewoordingen: je hebt als het gaat om klassementsrenners de toprenners die de top-10 in de Tour kunnen halen, en de subtoppers die ergens tussen plek 11 en 30 kunnen eindigen. Dat is de categorie Ten Dam. Dat jij dat matig vindt, zegt me dat je het wielrennen gewoon niet zo intensief volgt. Vraag maar eens aan de echte volgers wat ze van een renner als Ten Dam vinden.
|
|
|
Ulf_Kirsten Idool
Vak: - Posts: 4372 Reg.: 2 december 2002 | Ik erken jouw criteria gewoon niet.
Als jij de Boogerd (of Soler, of Schleck of weet ik wie) van vorig jaar (net buiten de top-10 in de tour) van dezelfde categorie vindt als Ten Dam nu, dan volg je het wielrennen niet zo intensief.
En eerst maar eens zien of Ten Dam bij de eerste dertig van de Tour kan eindigen. Want daar zet ik mijn vraagtekens bij. De echte volgers weten namelijk dat er in de Tour andere wetten gelden dan in de Dauphiné of de TDS.
[Dit bericht is veranderd door Ulf_Kirsten (op 28 juni 2008 20:32:05).]
|
|
|
Amsterdam-Oost Vedette
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 2618 Reg.: 3 mei 2000 | Als je mijn eerdere post gelezen had, dan had je kunnen zien dat ik niet verwacht dat Ten Dam bij de eerste 30 gaat rijden. Maar ik acht hem er wel toe in staat.
We zien verder wel.
Als jij jezelf als grotere volger beschouwt, be my guest. Maar je overtuigt mij allerminst. 
|
|
|
Ulf_Kirsten Idool
Vak: - Posts: 4372 Reg.: 2 december 2002 | Ik acht hem er niet toe in staat.
Maar even terug naar de essentie: je rekent de nummer 30 van de Tour dus echt tot dezelfde categorie als de nummer 11?
[Dit bericht is veranderd door Ulf_Kirsten (op 28 juni 2008 22:19:22).]
|
|
|
Amsterdam-Oost Vedette
Ik acht hem er niet toe in staat.
Maar even terug naar de essentie: je rekent de nummer 30 van de Tour dus echt tot dezelfde categorie als de nummer 11?
Nou vooruit, de nrs 15/30.
|
|
|
can-o Idool
Uit: amsterdam Vak: - Posts: 4212 Reg.: 22 juli 2002 | Tankink is natuurlijk een uitstekende wielrenner. Geen winnaar, en hij heeft een heel matig voorjaar achter de rug, maar bij Quikstep heeft hij behoorlijke dingen laten zien.
Verschil is dat hij daar als knecht fungeerde en leuke uitslagen reed, en bij Rabo met een bepalde belofte is binnengehaald, nl dat hij in de klassiekers een vrijere rol zou krijgen. Dat heeft hij niet kunnen waarmaken vooralsnog, maar hem een hype noemen lijkt me overdreven.
Zag net Dekker op de NOS, wat zag ie er slecht uit zeg, ben benieuwd of hij nog wat laat zien vandaag.
|
|
|
Ulf_Kirsten Idool
Vak: - Posts: 4372 Reg.: 2 december 2002 | Mart Smeets herkent Lars Boom niet eens. Sukkel.
En die klote Moerenhout die weer profiteert. Bah
[Dit bericht is veranderd door Ulf_Kirsten (op 29 juni 2008 16:22:13).]
|
|
|
kaashater Ballenjongen
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 20 Reg.: 8 mei 2007 | Moerenhout heeft gewoon goed de rit gereden, er was er echter 1 beter. Wat kan er allemaal gebeuren als Lars Boom besluit de weg te kiezen 
|
|
|
Ulf_Kirsten Idool
Vak: - Posts: 4372 Reg.: 2 december 2002 | Moerenhout liet zich op vlak parcours recht uit het wiel rijden door een veldrijder. Dat is niet mijn perceptie van gewoon goed. Het was pupillengefiets.
Voor hetzelfde geld was Boom in het wiel van Terpstra blijven zitten en was die klote Moerenhout kampioen geworden.
[Dit bericht is veranderd door Ulf_Kirsten (op 29 juni 2008 18:00:02).]
|
|
|