| Poster | | Topic: Wielrennen [Deel 3] |  |
|
|
TENCATE Ballenjongen
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 25 Reg.: 2 januari 2008 |
quote: weasel schreef:
(...)
Boogerd is inderdaad onvervangbaar. Dekker en Menchov zijn er nog steeds. Tankink is een superaanwinst voor de Rabo-ploeg, dat zal nog wel blijken...
Inbreng tot nu toe: nul.
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.489,5 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
weasel Lid 2de elftal
Uit: Antwerpen Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 442 Reg.: 10 juni 2005 | Interessant weetje: kans is groot dat Astana volgende week zaterdag gewoon aan de start komt in de Giro d'Italia. Leuk nieuws voor de fans, want Bruyneel zou zowel Contador, Leipheimer als Klöden aan de start willen brengen !
Waarom de Giro-organisatie opeens van plan lijkt om de formatie uit Kazakstan alsnog toe te laten, is vooralsnog een raadsel. Meer nieuws volgt...
|
|
|
Ruvu Regelmatige invaller
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 701 Reg.: 24 april 2003 | Zomegnan was bang dat ze bij deelname een B-team zouden sturen of in ieder geval alleen als voorbereiding op de Tour zouden rijden... Nu Bruyneel aangegeven heeft met een sterke ploeg te komen kan het blijkbaar toch.
Volkomen belachelijke redenatie van Zomegnan natuurlijk.
Negen van de tien niet-italiaanse ploegen staan met een C-team aan de start. Laat dan gewoon Acqua&Sapone starten bv.
Jammer ook dat Contador en Leipheimer geen Giro-voorbereiding hebben gedaan. Klöden kan misschien we hoge ogen gooien.
|
|
|
mijnclub International
Vak: 420 Posts: 1372 Reg.: 7 november 2003 | Kloden is misschien nu wel de grote kanshebber..Al blijft dat lastig,zonder echte voorbereiding..
Ik zat gisteren ff rustig het parcour te bekijken,en ik moet zeggen, erg zwaar parcour..
|
|
|
can-o Idool
Uit: amsterdam Vak: - Posts: 4154 Reg.: 22 juli 2002 | En meteen wint de Giro aan gewicht, als je Kloden, Leipheimer en Contador aan de start hebt tussen al die Italianen.
|
|
|
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 701 Reg.: 24 april 2003 |
quote: can-o schreef:
En meteen wint de Giro aan gewicht, als je Kloden, Leipheimer en Contador aan de start hebt tussen al die Italianen.
De Tour lijkt nu het lachertje van het wielerjaar te worden... 
|
|
|
weasel Lid 2de elftal
Uit: Antwerpen Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 442 Reg.: 10 juni 2005 | De Giro staat voor de deur jongens, het belooft een spannende en spetterende editie te worden.
Mijn sterren:
*** Klöden
** Di Luca, Contador, Simoni
* Nibali, Soler, Menchov, Leipheimer, Ricco.
Ook Pelizotti, Petrov, Garate, Arroyo, Piepoli, Sella, Rujano, Savoldelli en Bruseghin hebben in het verleden top-10 gescoord in de Giro. Il Falco won deze ronde zelfs tweemaal en Rujano stond in 2005 op het podium.
|
|
|
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 701 Reg.: 24 april 2003 | *** Klöden
** Nibali, Di Luca
* Simoni, Riccò, Petrov
|
|
|
Opdelat! Jeugdspeler
Uit: Geldrop Vak: 427 Posts: 72 Reg.: 7 april 2007 | Hoe het er nou voor staat zal Di Luca wel winnen denk ik. Vond Etappe 7 wel tekenend, Di Luca in een groepje van 5 of zo in de achtervolging en al die favorieten in een grote groep daarachter.
|
|
|
quote: Opdelat! schreef:
Hoe het er nou voor staat zal Di Luca wel winnen denk ik. Vond Etappe 7 wel tekenend, Di Luca in een groepje van 5 of zo in de achtervolging en al die favorieten in een grote groep daarachter.
Nou, hij werd er die etappe wel op een haar na afgereden door Piepoli en Ricco.
Di Luca maakt op mij geen betere indruk dan Ricco momenteel
Morgen de eerste tijdrit, eens zien hoe goed Klöden is...
|
|
|
bertusbergkamp Vedette
Uit: Antwerpen-Borgerhout Vak: - Posts: 2494 Reg.: 4 mei 2002 | Contador rijdt een zeer aardige tijdrit en het ziet er naar uit dat hij niet echt veel last heeft van zijn arm. Hij is gewoon de favoriet voor de bergen en dus voor wie de Giro gaat beslissen, want voor de laatste tijdrit hoeft hij zich geen zorgen te maken.
[Dit bericht is veranderd door bertusbergkamp (op 20 mei 2008 19:23:46).]
|
|
|
quote: bertusbergkamp schreef:
Contador rijdt een zeer aardige tijdrit en het ziet er naar uit dat hij niet echt veel last heeft van zijn arm. Hij is gewoon de favoriet voor de bergen en dus voor wie de Giro gaat beslissen, want voor de laatste tijdrit hoeft hij zich geen zorgen te maken.
T zal alleen de vraag zijn of zijn voorbereiding (die die niet heeft gehad) hem niet opbreekt in de derde week...
|
|
|
bertusbergkamp Vedette
Uit: Antwerpen-Borgerhout Vak: - Posts: 2494 Reg.: 4 mei 2002 |
quote: Ruvu schreef:
(...)
T zal alleen de vraag zijn of zijn voorbereiding (die die niet heeft gehad) hem niet opbreekt in de derde week...
Daar heb je wel een punt. De vorige dagen is hij steeds meer gegroeid naar de goede vorm toe. Vandaar dat ik ook denk dat hij het in de bergen goed gaat doen. Natuurlijk hebben de favorieten van andere ploegen een 'echte' voorbereiding gehad, maar toch denk ik niet dat zijn andere 'voorbereiding' parten gaat spelen. Na zondag is er meer bekend.
[Dit bericht is veranderd door bertusbergkamp (op 20 mei 2008 20:43:44).]
|
|
|
Flavio Bankzitter Opper Chat-Operator
Uit: Istanbul Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 540 Reg.: 29 september 2003 |
(...)
Daar heb je wel een punt. De vorige dagen is hij steeds meer gegroeid naar de goede vorm toe. Vandaar dat ik ook denk dat hij het in de bergen goed gaat doen. Natuurlijk hebben de favorieten van andere ploegen een 'echte' voorbereiding gehad, maar toch denk ik niet dat zijn andere 'voorbereiding' parten gaat spelen. Na zondag is er meer bekend.
Kijk je nu ook al naar wielrennen voor de vrouwtjes? Bertus.. Bertus.. Bertus.. 
|
|
|
Klaas de Jager Talent
Vak: 126 Posts: 176 Reg.: 11 februari 2008 | Mooie etappe vandaag !
Die Sella heeft vleugels gekregen...RedBulletje met wat extra toevoegingen denk ik zo...
Ik weet niet wat het is maar ik kan die Giro maar niet serieus nemen. Alles wat met Italie te maken heeft associeer ik met list en bedrog.
Wat opvalt is de amechtigheid waarmee de Astanas rijden....en daar wil ik wel degelijk iets mee suggereren 
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
quote: Klaas de Jager schreef:
Mooie etappe vandaag !
Die Sella heeft vleugels gekregen...RedBulletje met wat extra toevoegingen denk ik zo...
Ik weet niet wat het is maar ik kan die Giro maar niet serieus nemen. Alles wat met Italie te maken heeft associeer ik met list en bedrog.
Wat opvalt is de amechtigheid waarmee de Astanas rijden....en daar wil ik wel degelijk iets mee suggereren 
Wat een onzin.... Volg je het wielrennen?
Niet waarschijnlijk.
Anders had je geweten dat Astana pas een week voor de start te horen kreeg dat men mocht starten en dus totaal onvoorbereid aan de start staat.
|
|
|
Amsterdam-Oost Vedette
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 2553 Reg.: 3 mei 2000 | Inderdaad Ruvu. Valt me mee dat hij nog net niet zegt dat de Nederlanders dit jaar tegenvallen.
|
|
|
bertusbergkamp Vedette
(...)
Wat een onzin.... Volg je het wielrennen?
Niet waarschijnlijk.
Anders had je geweten dat Astana pas een week voor de start te horen kreeg dat men mocht starten en dus totaal onvoorbereid aan de start staat.
Dat maakt de prestatie van Contador des te knapper. Alhoewel ik de Giro altijd lager inschat dan bv een Tour de France. Alhoewel, dit jaar zou je het anders denken.
|
|
|
(...)
Dat maakt de prestatie van Contador des te knapper. Alhoewel ik de Giro altijd lager inschat dan bv een Tour de France. Alhoewel, dit jaar zou je het anders denken.
De twee koersen zijn niet te vergelijken denkik
De Tour is met name zwaar door het hoge gemiddelde dat er in de vlakke etappes gereden wordt. Veel renners hebben dan moeite op het moment dat de bergen ingegaan wordt. De overgang van de grote versnelling naar het lichte verzet is dan te groot....
De Giro heeft dat debiele tempo op het vlakke niet en heeft in veel vlakke etappes toch nog een lastige finale.
Parcoursen zijn totaal verschillend. Giro is qua parcours veel mooier (vind ik ).
Contador verbaast me trouwens ook enorm.
Tekent zn talent maar weer eens.
Benieuwd hoe zn derde week zal zijn....
Deelnemersveld in de Tour telt vaak meer grote namen, maar vandaag is maar weer eens bewezen dat dat de koers niet mooier maakt. Als je ziet hoe een wildcardploeg als CSF de Giro kleurt, dan zie ik dat persoonlijk liever dan het afwachtend naar elkaar kijken van een aantal toprenners.
[Dit bericht is veranderd door Ruvu (op 25 mei 2008 19:00:32).]
|
|
|
bertusbergkamp Vedette
(...)
De twee koersen zijn niet te vergelijken denkik
De Tour is met name zwaar door het hoge gemiddelde dat er in de vlakke etappes gereden wordt. Veel renners hebben dan moeite op het moment dat de bergen ingegaan wordt. De overgang van de grote versnelling naar het lichte verzet is dan te groot....
De Giro heeft dat debiele tempo op het vlakke niet en heeft in veel vlakke etappes toch nog een lastige finale.
Parcoursen zijn totaal verschillend. Giro is qua parcours veel mooier (vind ik ).
Contador verbaast me trouwens ook enorm.
Tekent zn talent maar weer eens.
Benieuwd hoe zn derde week zal zijn....
Deelnemersveld in de Tour telt vaak meer grote namen, maar vandaag is maar weer eens bewezen dat dat de koers niet mooier maakt. Als je ziet hoe een wildcardploeg als CSF de Giro kleurt, dan zie ik dat persoonlijk liever dan het afwachtend naar elkaar kijken van een aantal toprenners.
De Tour kent ook ander soort bergen natuurlijk. Bij de Tour is er idd een moordend tempo bij de vlakke ritten. Tot aan het gekke toe. Daarnaast is bij de Tour het camerawerk heel wat beter, maar enfin. Gisteren die hond die bijna werd overreden.
Contador zou met de etappe van vandaag wel eens gelanceerd kunnen zijn. Het zou mij niet verbazen als hij morgen Di Luca en een Ricco ( die ik toch echt overschat vind ) op 2 minuten zet bij de klim tijdrit.
Gisteren was echt een godsgruwelijke etappe. Bergop aankomst. Dan verwacht je een spervuur aan demarrages, maar er kwam vrijwel niets. Alleen maar kijken naar elkaar. Beter niet te veel tijd verliezen, dan toch maar een poging wagen, ( alleen dan kan je zien of je beter als de anderen bent ) 
[Dit bericht is veranderd door bertusbergkamp (op 25 mei 2008 19:30:24).]
|
|
|
(...)
De Tour kent ook ander soort bergen natuurlijk.
Klopt.
De Tour cols zijn veel gelijkmatiger. Perfect voor mannen als Evans en Leipheimer, die goed in een gelijkmatig tempo kunnen klimmen.
De bergen in Italie zijn een stuk grilliger en meer geschikt voor de kleinere, lichtere klimmers die het niet van de macht moeten hebben.
Vond het vandaag wel meevallen met het kijken naar elkaar.
Ricco probeerde het toch op de slotklim en de anderen reden ook om beurten weg bij elkaar.
De verschillen tussen de renners zijn gewoon klein deze Giro.
|
|
|
bertusbergkamp Vedette
(...)
Klopt.
De Tour cols zijn veel gelijkmatiger. Perfect voor mannen als Evans en Leipheimer, die goed in een gelijkmatig tempo kunnen klimmen.
De bergen in Italie zijn een stuk grilliger en meer geschikt voor de kleinere, lichtere klimmers die het niet van de macht moeten hebben.
Vond het vandaag wel meevallen met het kijken naar elkaar.
Ricco probeerde het toch op de slotklim en de anderen reden ook om beurten weg bij elkaar.
De verschillen tussen de renners zijn gewoon klein deze Giro.
Vandaag viel het idd wel mee ja, maar het had natuurlijk nog beter gekund.
We moeten natuurlijk wel rekening houden dat een Contador en een Kloden een totaal andere voorbereiding ( geen eigenlijk ) hebben gehad, i.t.t. de anderen.
Ik vind dat je goed kan zien dat mannen als Ricco en Di Luca een stuk minder zijn dan pakweg een Basso en een Valverde. Deze Contador had een Basso of een Valverde, die een goede voorbereiding zouden hebben gehad, niet bij gehouden. Logisch eigenlijk.
|
|
|
Ulf_Kirsten Idool
Vak: - Posts: 4201 Reg.: 2 december 2002 |
Gisteren was echt een godsgruwelijke etappe. Bergop aankomst. Dan verwacht je een spervuur aan demarrages, maar er kwam vrijwel niets. Alleen maar kijken naar elkaar.
Het was een kwestie van niet kunnen. blijkbaar zit er toch iets in. Het nieuwe wielrennen.
Al geloof ik natuurlijk niet dat de sport clean is, want ze gebruiken nog steeds allemaal. Maar wel minder.
|
|
|
bertusbergkamp Vedette
quote: Ulf_Kirsten schreef:
(...)
Het was een kwestie van niet kunnen. blijkbaar zit er toch iets in. Het nieuwe wielrennen.
Al geloof ik natuurlijk niet dat de sport clean is, want ze gebruiken nog steeds allemaal. Maar wel minder.
Er zijn, naar mijn mening, toch echt renners die niet gebruiken.
Je spreekt over het nieuwe wielrennen. De afgelopen 2 ritwinsten voor Sella hoort zeker ook bij het nieuwe wielrennen.
Over Contador, hij ging gewoon niet al te veel krachten verspelen. Vandaag moet hij die krachten namelijk hebben.
|
|
|
Ulf_Kirsten Idool
Vak: - Posts: 4201 Reg.: 2 december 2002 | Contador haalt zijn krachten uit een potje of het infuus.
|
|
|