| Poster | | Topic: Wielrennen [Deel 3] |  |
|
|
Ruvu Regelmatige invaller
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 693 Reg.: 24 april 2003 | |
|
Furibond Vedette
Uit: West-Friesland Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2878 Reg.: 31 januari 2002 | Ondanks de eredivisieontknoping had het hier wel wat drukker mogen zijn mbt. de Amstel Gold Race. We hebben eindelijk weer eens een favoriet aan de start staan. Met Boogerd wist je namelijk al dat hij tweede zou worden.
Thomas Dekker is naar eigen zeggen super, en als hij dat zegt dan is dat ook zo. Daarnaast heeft de Rabobank met onze andere landgenoot Robert Gesink een outsider in de gelederen.
Andere favorieten zijn onder andere Damiano Cunego en Kim Kirchen. Spanjaarden zoals Valverde zijn vaak niet goed in de Amstel Gold.
|
|
|
Opdelat! Jeugdspeler
Uit: Geldrop Vak: 427 Posts: 61 Reg.: 7 april 2007 |
quote: Furibond schreef:
Ondanks de eredivisieontknoping had het hier wel wat drukker mogen zijn mbt. de Amstel Gold Race. We hebben eindelijk weer eens een favoriet aan de start staan. Met Boogerd wist je namelijk al dat hij tweede zou worden.
Thomas Dekker is naar eigen zeggen super, en als hij dat zegt dan is dat ook zo. Daarnaast heeft de Rabobank met onze andere landgenoot Robert Gesink een outsider in de gelederen.
Andere favorieten zijn onder andere Damiano Cunego en Kim Kirchen. Spanjaarden zoals Valverde zijn vaak niet goed in de Amstel Gold.
Jammer dat Dekker het niet waar kon maken in de finale, Cunego heeft gewonnen. Wel knap van Cunego hoor, hij verslaat Schleck en Valverde die allebei ploeggenoten hadden in die groep.
|
|
|
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 693 Reg.: 24 april 2003 |
quote: Furibond schreef:
Ondanks de eredivisieontknoping had het hier wel wat drukker mogen zijn mbt. de Amstel Gold Race. We hebben eindelijk weer eens een favoriet aan de start staan. Met Boogerd wist je namelijk al dat hij tweede zou worden.
Vind de Gold Race persoonlijk maar een saaie koers.
Terechte winnaar, Cunego is de man in vorm. Jammer dat ie nu de Giro laat schieten. Verwacht m wel in de Tour
|
|
|
tomti Lid 2de elftal
Uit: twisk Vak: - Posts: 429 Reg.: 22 mei 2004 | Kan één van de fanatieke wielervolgers hier mij eens uitleggen waarom Rabobank als één van de grootste en rijkste ploegen niet eens een topper aantrekt? Ik snap heel goed dat je de basis van de ploeg Nederlands wil houden en veel eigen talent een kans wil geven, maar nu Boogerd gestopt is en Rasmussen ontslagen had een goede buitenlandse klimmer voor de Tour toch niet misstaan? Eentje die ook meekan in klassiekers als de Amstel Gold Race, Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik. Zoals Lotto bijvoorbeeld dat Popovych vastlegt als knecht voor Evans in de Tour. Want laten we reëel zijn, de kans dat Dekker of Menchov de tour wint is wel heel klein aangezien ze in de bergen volledig op elkaar zijn aangewezen.
|
|
|
quote: tomti schreef:
Kan één van de fanatieke wielervolgers hier mij eens uitleggen waarom Rabobank als één van de grootste en rijkste ploegen niet eens een topper aantrekt? Ik snap heel goed dat je de basis van de ploeg Nederlands wil houden en veel eigen talent een kans wil geven, maar nu Boogerd gestopt is en Rasmussen ontslagen had een goede buitenlandse klimmer voor de Tour toch niet misstaan? Eentje die ook meekan in klassiekers als de Amstel Gold Race, Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik. Zoals Lotto bijvoorbeeld dat Popovych vastlegt als knecht voor Evans in de Tour. Want laten we reëel zijn, de kans dat Dekker of Menchov de tour wint is wel heel klein aangezien ze in de bergen volledig op elkaar zijn aangewezen.
Evans rijdt vorig jaar toch ook makkelijk podium zonder ploegmaten bergop? En is nu toch ook puur op Popovych aangewezen?
Menchov zal in mijn ogen zowiezo nooit de Tour winnen omdat ie simpelweg niet constant genoeg is in 3 wk Tour.
En Dekker mist nog ervaring om een serieuze poging te wagen. Dus een dure kracht aantrekken zal je toch geen Tourwinst opleveren...
Rabo zal ook wel gek zijn nu een dure knecht te halen als je Mollema en Gesink in huis hebt! Dat zou bovendien de ontwikkeling van die gasten alleen maar tegenwerken. En met Dekker en Freire erbij gerekend hebben ze nu en de komende jaren ook 4 man die uitstekend voor de dag kunnen komen in AGR, WP en LBL.
|
|
|
Van de film Idool
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 8044 Reg.: 30 november 2003 |
Kan één van de fanatieke wielervolgers hier mij eens uitleggen waarom Rabobank als één van de grootste en rijkste ploegen niet eens een topper aantrekt? Ik snap heel goed dat je de basis van de ploeg Nederlands wil houden en veel eigen talent een kans wil geven, maar nu Boogerd gestopt is en Rasmussen ontslagen had een goede buitenlandse klimmer voor de Tour toch niet misstaan? Eentje die ook meekan in klassiekers als de Amstel Gold Race, Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik. Zoals Lotto bijvoorbeeld dat Popovych vastlegt als knecht voor Evans in de Tour. Want laten we reëel zijn, de kans dat Dekker of Menchov de tour wint is wel heel klein aangezien ze in de bergen volledig op elkaar zijn aangewezen.
Dat kan ik best. Wie hadden ze dan moeten aantrekken? Contador? Dekker moet over 2 jaar voor de tourwinst gaan en moet zich nu ontwikkelen als kopman. Menchov wordt weer de knecht voor dekker (hoewel ze in het begin zullen zeggen dat het andersom is) en voor de klassiekers hebben ze hele goede renners. Of hadden ze vorig jaar die duitser moeten aantrekken en hadden ze dit jaar cunego moeten aantrekken? Kun jij me dan vertellen wie ze volgend jaar moeten aantrekken om de AGR te winnen? En popovych was ook nooit naar lotto toegegaan wanneer discovery niet was gestopt. Bovendien win je de tour in de eerste plaats niet door goede knechten, maar doordat je zelf de beste bent. Je kunt een tour wel verliézen door het ontbreken van knechten.
|
|
|
mijnclub International
Vak: 420 Posts: 1367 Reg.: 7 november 2003 |
quote: Ruvu schreef:
(...)
Evans rijdt vorig jaar toch ook makkelijk podium zonder ploegmaten bergop? En is nu toch ook puur op Popovych aangewezen?
.
Jij weet ook dat je wel 2de of 3de kan worden zonder ploegmaats,maar de Tour win je niet zonder goede knechten..
|
|
|
Van de film Idool
quote: mijnclub schreef:
Jij weet ook dat je wel 2de of 3de kan worden zonder ploegmaats,maar de Tour win je niet zonder goede knechten..
Contador had anders ook niet bar goede knechten.
|
|
|
tomti Lid 2de elftal
Uit: twisk Vak: - Posts: 429 Reg.: 22 mei 2004 | Contador had volgens mij toch wel altijd Popovich en Leipheimer meezitten
|
|
|
(...)
Oneens.
Evans verloor de Tour niet omdat DSC een sterkere ploeg was dan Lotto. Contador was bergop gewoon de betere van Evans.
Als je 2e kan worden in de Tour kan je m ook winnen, zeker met de verschillen van vorig jaar.
In de dagen van Armstrong was dat anders... Daar werd iedereen gewoon kapot gereden door zn treintje met Rubiera, Azevedo, Heras... en bleven hij en (meestal) Ullrich over.
Vergeet niet dat eigenlijk Rasmussen gewoon op het punt stond de Tour te winnen he... Boogerd en Dekker gingen wel lang mee aan kop van het peloton, maar dat was vooral omdat ze de koers moesten controleren als leiders in het algemene klassement. Als er echt gekoerst werd zat Rasmussen ook gewoon alleen van voor, zonder hulp.
|
|
|
Kan één van de fanatieke wielervolgers hier mij eens uitleggen waarom Rabobank als één van de grootste en rijkste ploegen niet eens een topper aantrekt? Eentje die ook meekan in klassiekers als de Amstel Gold Race, Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik.
Gisteren weer een keurig bewijs dat Rabo de mannen voor dit werk gewoon in huis heeft....
|
|
|
mijnclub International
(...)
Oneens.
Evans verloor de Tour niet omdat DSC een sterkere ploeg was dan Lotto. Contador was bergop gewoon de betere van Evans.
Als je 2e kan worden in de Tour kan je m ook winnen, zeker met de verschillen van vorig jaar.
In de dagen van Armstrong was dat anders... Daar werd iedereen gewoon kapot gereden door zn treintje met Rubiera, Azevedo, Heras... en bleven hij en (meestal) Ullrich over.
Vergeet niet dat eigenlijk Rasmussen gewoon op het punt stond de Tour te winnen he... Boogerd en Dekker gingen wel lang mee aan kop van het peloton, maar dat was vooral omdat ze de koers moesten controleren als leiders in het algemene klassement. Als er echt gekoerst werd zat Rasmussen ook gewoon alleen van voor, zonder hulp.
Ja als er echt gekoerst word moet je het als kopman zelf doen,maar de kilometers naar de laatste klim bijv,daar heb je toch echt een sterke ploeg voor nodig.. Je heb 2 zware Cols achter de rug, en het is nog 40 kilometer naar de streep, als je dan alleen zit heb je toch een probleem, dan springen ze om de beurt weg. Zo heeft menchov toen de Vuelta verloren.Evans heeft niet voor niks Popo aan getrokken.Als je als leider overal zelf achteraan moet springen,ben je aan het einde kapot..
|
|
|
(...)
Ja als er echt gekoerst word moet je het als kopman zelf doen,maar de kilometers naar de laatste klim bijv,daar heb je toch echt een sterke ploeg voor nodig.. Je heb 2 zware Cols achter de rug, en het is nog 40 kilometer naar de streep, als je dan alleen zit heb je toch een probleem, dan springen ze om de beurt weg. Zo heeft menchov toen de Vuelta verloren.Evans heeft niet voor niks Popo aan getrokken.Als je als leider overal zelf achteraan moet springen,ben je aan het einde kapot..
Maar daar ben ik het wel mee eens 
Je zei alleen: "Jij weet ook dat je wel 2de of 3de kan worden zonder ploegmaats,maar de Tour win je niet zonder goede knechten.."
En ik denk dat dat niet waar is.
Als de nummer 2 en 3 in Parijs na dik 90 uur koersen binnen een halve minuut staan dan hadden ze ook kunnen winnen.
Er zijn genoeg voorbeelden van winnaars van grote Rondes zonder sterke ploeg.
Rasmussen was vorig jaar in zn eentje goed genoeg voor Tourwinst. En Pantani in '98 had ook geen wereldploeg om zich heen. Of Savoldelli in de Giro in 2005. Of Menchov vorig jaar in de Vuelta.
Het wordt wel een stuk makkelijker als je goeie ploegmaten hebt , dat heeft Evans ook wel door.
Maar in de praktijk zal ie het toch zelf op moeten lossen als je directe concurrenten wegspringen. Want ook Popovych kan een gaatje op een topper niet dichtrijden vrees ik
|
|
|
mijnclub International
Vak: 420 Posts: 1367 Reg.: 7 november 2003 | Ik heb het idd niet goed geformuleerd, je kan idd de Tour winnen,zonder een super ploeg. Maar dat kan alleen als je de trui niet hoeft te verdediging. Bijv de laatste bergetappe sla je toe,en je maakt de rest goed in de laatste tijdrit,dan kan je idd de Tour winnen,maar dan zit ook wel alles mee.
En met het dicht rijden,bedoel ik vooral op het vlakke.
|
|
|
Ik heb het idd niet goed geformuleerd, je kan idd de Tour winnen,zonder een super ploeg. Maar dat kan alleen als je de trui niet hoeft te verdediging. Bijv de laatste bergetappe sla je toe,en je maakt de rest goed in de laatste tijdrit,dan kan je idd de Tour winnen,maar dan zit ook wel alles mee.
En met het dicht rijden,bedoel ik vooral op het vlakke.
Yep.
Rasmussen en Pantani konden de trui makkelijk zonder ploeg verdedigen omdat ze bergop gewoon superieur waren.
|
|
|
mijnclub International
(...)
Yep.
Rasmussen en Pantani konden de trui makkelijk zonder ploeg verdedigen omdat ze bergop gewoon superieur waren.
Rasmussen had wel een super ploeg,met Boogie,Menchov en Dekker plus nog de mannen voor de eerste kilometers..
Maar goed,we gaan het dit jaar meemaken met Evans,ik denk dat zijn ploeg niet sterk genoeg is..
|
|
|
(...)
Rasmussen had wel een super ploeg,met Boogie,Menchov en Dekker plus nog de mannen voor de eerste kilometers..
Maar goed,we gaan het dit jaar meemaken met Evans,ik denk dat zijn ploeg niet sterk genoeg is..
Ja, maar Rasmussen moest het wel zelf opknappen zodra er gedemareerd werd. Dan was er niemand die het gaatje dicht reed voor hem
Dit jaar ben ik erg benieuwd.
Sastre bv heeft een sterkere ploeg, maar is zelf minder dan Evans. Kan leuk worden. Zowiezo een open strijd, helaas zonder Astana.
Van mij mag Cunego verrassen
|
|
|
mijnclub International
Vak: 420 Posts: 1367 Reg.: 7 november 2003 | Ja Cunego blijf een beetje vaag voor mij.. Ik moet het nog zien bij hem. Het word denk een open Tour..
De giro heeft voor mij ook geen uit gesproken favoriet..
|
|
|
Ja Cunego blijf een beetje vaag voor mij.. Ik moet het nog zien bij hem. Het word denk een open Tour..
De giro heeft voor mij ook geen uit gesproken favoriet..
Als ik een favoriet moet noemen is het Di Luca
Hoop op Nibali
Giro is de mooiste ronde vind ik 
|
|
|
weasel Lid 2de elftal
Uit: Antwerpen Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 438 Reg.: 10 juni 2005 | De giro is inderdaad de mooiste om naar te kijken. Er wordt vaak veel minder berekenend gereden dan in de tour en dat komt het spektakel uiteraard ten goede. Dit jaar belooft een supereditie te worden, met een aantal schitterende cols en opnieuw een klimtijdrit. Op Di Luca na, zij er geen uitgesproken favorieten. Ricco, Simoni en Di Luca hebben van de Giro weer hun hoofddoel gemaakt. Allicht zullen er ook veel buitenlandse toppers starten, maar dan meer met het oog op de voorbereiding van de tour.
Ook een aantal jonge renners komen in de Giro vaak goed voor de dag. Afwachten wat dit jaar de verrassingen worden !
[Dit bericht is veranderd door weasel (op 25 april 2008 18:10:56).]
|
|
|
mijnclub International
Vak: 420 Posts: 1367 Reg.: 7 november 2003 | Ik doe dit jaar ook niet mee aan een Giro poultje. gewoon lekker genieten van de koers, zonder tekijken of jou mannetje uit je poultje wel mee zit 
|
|
|
Van de film Idool
Contador had volgens mij toch wel altijd Popovich en Leipheimer meezitten
Dat klopt, ik was leipo vergeten. Maar dat is natuurlijk ook niet echt een knecht. Popovych is veel te licht en leipheimer heeft mss 1 keer een bidonnetje voor contador gehaald, voor de rest heeft die ook weinig voor hem gedaan.
De giro is toch de minst leuke ronde van de grote drie vind ik. Altijd veel bergen maar wanneer ik het kijk heb ik altijd het gevoel dat het niveau een heel stuk minder is dan de tour en vuelta. Beste voorbeelden zijn simoni, cunego en al die trawanten. Dat schijnen ontzettend goede klimmers te zijn, maar ze hebben nooit de inhoud. Na een week hysterisch razen over het vlakke is het beste er bij die mannen wel af.
[Dit bericht is veranderd door Van de film (op 26 april 2008 10:45:03).]
|
|
|
bertusbergkamp Vedette
Uit: Antwerpen-Borgerhout Vak: - Posts: 2477 Reg.: 4 mei 2002 | Fantastisch dat Valverde Luik-Bastenaken-Luik heeft gewonnen. Meesterlijk hoe hij een situatie kan inschatten. 
|
|
|
quote: bertusbergkamp schreef:
Fantastisch dat Valverde Luik-Bastenaken-Luik heeft gewonnen. Meesterlijk hoe hij een situatie kan inschatten. 
Hij was supersterk. Bleef de hele klim in Ans op de trappers staan en Schleck aan de binnenkant houden. Alsof ie op de baan reed En in de sprint was ie oppermachtig.
Schitterende koers blijft het!
Op naar de Giro
|
|
|