Ajax Forums
 Ajax Netwerk
Ajax Forums
 Andere sporten
Wielrennen [Deel 3]
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | regels | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 19 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 19 »

Poster
Topic: Wielrennen [Deel 3] 
harrywijnschenk
Veelbelovend talent

Vak: -
Reg.: 5 maart 2003
Gepost op 17 maart 2008 om 17:52:10.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Oh wist niet dat Gesink geen Tour gaat rijden.

Dan heeft Menchov toch wel wat meer bergop helpers nodig dan alleen Dekker. Je zag al dat Gesink nu vaak geisoleerd kwam te zitten bergop.
 Help mods!
Pool: 631e, FC Groningen - Ajax 1-3 (1-2)MotM Ajax-De Graafschap: HuntelaarBattle-rating: 1.500,0VoVo: 1718e / 590e / 2085eOpstelling: 3-4-3
weasel
Lid 2de elftal

Uit: Antwerpen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 10 juni 2005
Gepost op 17 maart 2008 om 18:18:16.       MSN: schalki2000@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
harrywijnschenk schreef:

Dan heeft Menchov toch wel wat meer bergop helpers nodig dan alleen Dekker. Je zag al dat Gesink nu vaak geisoleerd kwam te zitten bergop.

Tankink, Moerenhout, Posthuma, Eltink, Ten Dam, Weening...
Allemaal jongens die dat m.i. kunnen. De vormcurve van het moment zal uitwijzen wie de eer zal gaan hebben. Tankink kan je alvast noteren. Die jongen is goud waard !

[Dit bericht is veranderd door weasel (op 17 maart 2008 18:19:00).]
 Help mods!
Pool: 4298e, FC Groningen - Ajax MotM: Ajax-De GraafschapBattle-rating: 1.496,4VoVo: 670e / 1765e / 717eOpstelling: 4-3-3
Van de film
Idool

Reg.: 30 november 2003
Gepost op 17 maart 2008 om 18:18:27.       MSN: weugeniajax@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
harrywijnschenk schreef:

Menchov wordt de helper van dekker in de tour hoor .
 Help mods!
Pool: 1929e, FC Groningen - Ajax MotM: Ajax-De GraafschapBattle-rating: 1.480,7VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Ulf_Kirsten Rode kaart: waarschuwing
Idool

Reg.: 2 december 2002
Gepost op 17 maart 2008 om 18:19:41.     MSN: Ja      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
weasel schreef:

(...)

Allemaal jongens die dat m.i. kunnen. De vormcurve van het moment zal uitwijzen wie de eer zal gaan hebben. Tankink kan je alvast noteren. Die jongen is goud waard !

Dit meen je niet. Rasmussen had Boogerd, Menchov en Dekker als helpers. De renners die jij noemt zijn meer dan een klasse minder.
 Help mods!
Pool: -, FC Groningen - Ajax MotM: Ajax-De GraafschapBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
weasel
Lid 2de elftal

Gepost op 17 maart 2008 om 18:23:26.       MSN: schalki2000@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Ulf_Kirsten schreef:

(...)

Dit meen je niet. Rasmussen had Boogerd, Menchov en Dekker als helpers. De renners die jij noemt zijn meer dan een klasse minder.

Boogerd is inderdaad onvervangbaar. Dekker en Menchov zijn er nog steeds. Tankink is een superaanwinst voor de Rabo-ploeg, dat zal nog wel blijken...
 Help mods!
Pool: 4298e, FC Groningen - Ajax MotM: Ajax-De GraafschapBattle-rating: 1.496,4VoVo: 670e / 1765e / 717eOpstelling: 4-3-3
harrywijnschenk
Veelbelovend talent

Reg.: 5 maart 2003
Gepost op 17 maart 2008 om 18:24:42.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
weasel schreef:

(...)

Tankink kan redelijk bergop, maar is geen echte klimmer, Posthuma is geen echte klimmer, Eltink ken ik de kwaliteiten niet echt van, zelfde geldt voor Ten Dam, Weening kan ook redelijk bergop. Maar het zijn toch geen echte bergop helpers zoals Rasmussen die vorig jaar had. Je zou kunnen overwegen om Horrilo mee te nemen, maar die heeft me nog nooit overtuigd.
 Help mods!
Pool: 631e, FC Groningen - Ajax 1-3 (1-2)MotM Ajax-De Graafschap: HuntelaarBattle-rating: 1.500,0VoVo: 1718e / 590e / 2085eOpstelling: 3-4-3
Idool

Gepost op 17 maart 2008 om 18:26:28.     MSN: Ja      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
weasel schreef:

(...)

Boogerd is inderdaad onvervangbaar. Dekker en Menchov zijn er nog steeds. Tankink is een superaanwinst voor de Rabo-ploeg, dat zal nog wel blijken...

Maar nu is Menchov kopman.

Tankink kan niet mee in het hooggebergte. Dat is bekend.

quote:
Van de film schreef:

(...)

Menchov wordt de helper van dekker in de tour hoor .

Van Weening toch? De Tourwinnaar van 2008.

[Dit bericht is veranderd door Ulf_Kirsten (op 17 maart 2008 18:28:13).]
 Help mods!
Pool: -, FC Groningen - Ajax MotM: Ajax-De GraafschapBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Ruvu
Regelmatige invaller

Reg.: 24 april 2003
Gepost op 17 maart 2008 om 19:39:51.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Niet elke knecht hoeft mee te kunnen in het hooggebergte.
Onderschat Tankink niet... die rijdt zeker niet slecht in lastig terrein.

Evans won vorig jaar ook bijna de Tour zonder knechten in de bergen...

Probleem met Menchov is dat ie altijd een mindere dag of dagen heeft in de Tour.
 Help mods!
Pool: 1167e, FC Groningen - Ajax MotM: Ajax-De GraafschapBattle-rating: 1.486,5VoVo: 847e / 1280e / 860eOpstelling: 4-3-3
Van de film
Idool

Gepost op 17 maart 2008 om 19:47:52.       MSN: weugeniajax@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Ulf_Kirsten schreef:

You never know .
 Help mods!
Pool: 1929e, FC Groningen - Ajax MotM: Ajax-De GraafschapBattle-rating: 1.480,7VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Idool

Gepost op 17 maart 2008 om 21:03:08.     MSN: Ja      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Ruvu schreef:

Niet elke knecht hoeft mee te kunnen in het hooggebergte.
Onderschat Tankink niet... die rijdt zeker niet slecht in lastig terrein.
Allemaal waar, maar je moet ook een aantal knechten hebben dat wél meekan in het hooggebergte.

quote:
Evans won vorig jaar ook bijna de Tour zonder knechten in de bergen...
Evans hoefde de trui niet te verdedigen.
 Help mods!
daWeasel
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Amsterdam
Vak: 115
Reg.: 25 januari 2000
Gepost op 17 maart 2008 om 21:06:58.         ICQ: 65235283  MSN: w_dieckman@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Ulf_Kirsten schreef:

(...)

Ik zet mijn geld nog steeds op Remmert Wielinga

[Dit bericht is veranderd door daWeasel (op 17 maart 2008 21:07:20).]
 Help mods!
Pool: 3570e, FC Groningen - Ajax MotM: Ajax-De GraafschapBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Ruvu
Regelmatige invaller

Gepost op 17 maart 2008 om 22:00:45.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Ulf_Kirsten schreef:

Allemaal waar, maar je moet ook een aantal knechten hebben dat wél meekan in het hooggebergte.

Helemaal met je eens.
Dat zou ideaal zijn.
Op termijn zie ik het voor Rabo best gunstig in hoor.
Gesink, Mollema, Dekker...

Praktijk is na de periode Armstrong toch dat het vaak uitdraait op een man tegen man gevecht in de finale. Weinig kopmannen hebben dan nog knechten.
Maakt de sport ook weer mooi

Offtopic: eindelijk eens gelul over wielrennen hier ipv al die dopingshit
 Help mods!
Pool: 1167e, FC Groningen - Ajax MotM: Ajax-De GraafschapBattle-rating: 1.486,5VoVo: 847e / 1280e / 860eOpstelling: 4-3-3
weasel
Lid 2de elftal

Gepost op 18 maart 2008 om 14:05:01.       MSN: schalki2000@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Bijna geen enkel team kan beschikken over echte knechten die in het hooggebergte meekunnen. Rabo had vorig jaar wel die luxe met een Dekker en Boogerd. Menchov vond ik eerlijk gezegd niet zo super als knecht. Ging er m.i. net iets te vroeg af steeds.
Om de tour te winnen heb je als kopman ook niet per sé 'knechten' bij je nodig in het hooggebergte. Je moet zelf sterk genoeg zijn om, in de laatste kilometers, man tegen man de aanvallen te pareren. Het is vooral zaak ,eens je de gele trui hebt, om een team te hebben dat in blok tempo kan rijden. Op de laatste col heb je dan nog iemand nodig, die zo lang mogelijk mogelijk bij je blijft. Menchov en Dekker hebben elkaar. Tankink, en ook Moerenhout en Posthuma zijn uitstekend geschikt om in een strak tempo over de eerste, lichtere colletjes te rijden. Ten Dam heb ik vorig zijn ook geregeld sterk zien klimmen. Weening kan het, al kwam het er de laatste twee jaar niet echt uit. Nee, ik heb er het volste vertrouwen in, dat als Rabo dit jaar de tour niet wint, het niet aan de knechten zal hebben gelegen.
 Help mods!
Klaas
Ballenjongen

Uit: A
Reg.: 16 november 2002
Gepost op 20 maart 2008 om 13:44:45.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Heerlijk jongens dat we met z'n allen weer volop aan het fietsen zijn.

Ik heb enorm veel zin in de Klassiekers dit jaar!

En deze man hoort daarbij!

[Dit bericht is veranderd door Klaas (op 20 maart 2008 13:45:40).]
 Help mods!
Pool: -, FC Groningen - Ajax MotM: Ajax-De GraafschapBattle-rating: 1.487,8VoVo: -Opstelling: 4-3-3
El Rafael
Regelmatige invaller

Uit: Amsterdam
Vak: 411
Reg.: 15 maart 2003
Gepost op 20 maart 2008 om 13:58:23.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Een geweldig onderbuikgevoel inderdaad dat er weer gefietst wordt. Fietsen is prachtig en dan vooral als we de bergen ingaan.
Ik vind alleen dat de rol van Maarten Ducrot bij de NOS te klein is. Ducrot is een prima commentator, met geweldige formuleringen als:

"... geeft er nog een snok aan!"

"Oh jongens, wat gebeurt hier nou?"

"Mart rot op, ik wil dit niet!"

[Dit bericht is veranderd door El Rafael (op 20 maart 2008 13:58:41).]
 Help mods!
Pool: 1918e, FC Groningen - Ajax MotM: Ajax-De GraafschapBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Ruvu
Regelmatige invaller

Gepost op 20 maart 2008 om 15:01:42.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Dit MEEN je toch niet hoop ik he....

Als ik mensen wil zien die zichzelf fantastisch vinden kijk ik wel naar de audities van Idols.
Wat een verschrikking is die Mart Smeets!

Gelukkig zijn er onze Belgische vrienden van Sporza.
 Help mods!
Widink
Bankzitter

Uit: Didam
Reg.: 11 april 2006
Gepost op 20 maart 2008 om 15:21:32.             Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Helaas voor ons, werd Breukink ploegleider. Hij had iig heldere analyses.

quote:
Gelukkig zijn er onze Belgische vrienden van Sporza.
Inderdaad een prima alternatief bij gebrek aan beter

[Dit bericht is veranderd door Widink (op 20 maart 2008 15:22:32).]
 Help mods!
Pool: 2214e, FC Groningen - Ajax MotM: Ajax-De GraafschapBattle-rating: 1.500,0VoVo: 979e / 134e / 938eOpstelling: 4-3-3
Ruvu
Regelmatige invaller

Gepost op 20 maart 2008 om 15:37:27.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Widink schreef:

Helaas voor ons, werd Breukink ploegleider. Hij had iig heldere analyses.

(...)

Inderdaad een prima alternatief bij gebrek aan beter

Klopt. Breukink kon de onkunde van Smeets nog wat verdoezelen

Michel Wuyts is zeer deskundig als het om wielrennen gaat vind ik. Bovendien herkent hij renners WEL met helm en zonnebril op
Ook de co-commentatoren zijn prima. Misschien niet van die enorme grapjassen als Ducrot maar wel met verstand van de koers. Als je Ducrot hoort lijkt alles fantastisch en nog nooit vertoond. Misschien had ie in zn carriere wat meer vooraan moeten rijden om te zien dat het allemaal wel meevalt.

Mark Uytterhoeve weet trouwens humor en inzicht zeer goed te combineren. Helaas nog maar zelden op TV te horen.

[Dit bericht is veranderd door Ruvu (op 20 maart 2008 15:38:40).]
 Help mods!
mijnclub
International

Vak: 420
Reg.: 7 november 2003
Gepost op 20 maart 2008 om 15:53:52.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik kijk ook liever naar de Belg,maar ik hou het wel een paar uur uit bij de Nos,alleen bij dijkstra is dat gewoon niet te doen,zoveel slap gelul,fouten en steeds het herhalen herhalen, nee die vent is niet geschikt voor die functie. Maar goed daar zitten we nog wel 20 jaar aan vast. Help!!!!

Zaterdag M-S, hopen dat freire het weer flikt,of een Nederlander natuurlijk,maar dat zal wel niet..
 Help mods!
Pool: 3946e, FC Groningen - Ajax MotM: Ajax-De GraafschapBattle-rating: 1.475,1VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Widink
Bankzitter

Uit: Didam
Reg.: 11 april 2006
Gepost op 20 maart 2008 om 15:54:19.             Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Ruvu schreef:

(...)

Klopt. Breukink kon de onkunde van Smeets nog wat verdoezelen

Michel Wuyts is zeer deskundig als het om wielrennen gaat vind ik. Bovendien herkent hij renners WEL met helm en zonnebril op
Ook de co-commentatoren zijn prima. Misschien niet van die enorme grapjassen als Ducrot maar wel met verstand van de koers. Als je Ducrot hoort lijkt alles fantastisch en nog nooit vertoond. Misschien had ie in zn carriere wat meer vooraan moeten rijden om te zien dat het allemaal wel meevalt.

Dat is mijn grootste ergenis bij de Nederlandse uitzendingen. Continu het verkeerd benoemen van de renners, als er weer eens wat mensen weg springen.

Ducrot is af en toe wel interessant, maar overdrijven behoort inderdaad tot zijn specialiteiten.
 Help mods!
Pool: 2214e, FC Groningen - Ajax MotM: Ajax-De GraafschapBattle-rating: 1.500,0VoVo: 979e / 134e / 938eOpstelling: 4-3-3
Ruvu
Regelmatige invaller

Gepost op 20 maart 2008 om 17:27:50.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
mijnclub schreef:

Zaterdag M-S, hopen dat freire het weer flikt,of een Nederlander natuurlijk,maar dat zal wel niet..

Schitterende koers als je t mij vraagt.
Freire topfavoriet uiteraard. Goed in vorm.
Van Nederlandse kant hoeven we niks te verwachten.
Sprinters hebben we niet en iemand die op de Poggio wegknalt om voorop te blijven ook niet

*** Freire
** Petacchi Pozzato
* Hushovd Boonen Ciolek

En als het geen sprint wordt Ballan of Cancellara
 Help mods!
mijnclub
International

Vak: 420
Reg.: 7 november 2003
Gepost op 21 maart 2008 om 07:51:15.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Ruvu schreef:

(...)

Sprinters hebben we niet en iemand die op de Poggio wegknalt om voorop te blijven ook niet

*** Freire
** Petacchi Pozzato
* Hushovd Boonen Ciolek

Freire is ook mijn favo,maar Hushovd heeft op mij ook grote indruk gemaakt,vooral bergop. Dus misschien zit hij nog wel erg fris, als ze nog moeten sprinten.
 Help mods!
Pool: 3946e, FC Groningen - Ajax MotM: Ajax-De GraafschapBattle-rating: 1.475,1VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Ruvu
Regelmatige invaller

Gepost op 21 maart 2008 om 08:56:21.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
mijnclub schreef:

(...)

Freire is ook mijn favo,maar Hushovd heeft op mij ook grote indruk gemaakt,vooral bergop. Dus misschien zit hij nog wel erg fris, als ze nog moeten sprinten.

Hushovd is misschien wel het best in vorm van allemaal, maar ik denk dat hij in een sprint toch tekort komt. Vind m niet de snelste van allemaal. Petacchi, Pozzato, Freire... ze hebben allemaal bewezen MSR goed aan te kunnen.

Spannend, heb er zin in
 Help mods!
Van de film
Idool

Gepost op 21 maart 2008 om 09:10:01.       MSN: weugeniajax@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Ruvu schreef:

*** Freire
** Petacchi Pozzato
* Hushovd Boonen Ciolek

Iets teveel PCM gespeeld met die sterretjes?
 Help mods!
Ruvu
Regelmatige invaller

Gepost op 21 maart 2008 om 09:47:11.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Van de film schreef:

(...)

Iets teveel PCM gespeeld met die sterretjes?

Nee, nooit gespeeld
Die sterren komen van het VSS op prikpagina en van het Protourspel op wielerkenner
 Help mods!

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 19 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 »
Alle tijden zijn CET (Amsterdam).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Ajax Netwerk