Ajax Netwerk
woensdag 31 augustus 2016 - 16:21                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Andere sporten » Olympische Spelen 2012

HR

Deze topic is open en bestaat uit 28 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 28 »

HR

Aad te Laat
International

Uit: Wageningen
Vak: 102
Droomaankoop: -
Reg.: 5 augustus 2002

Vandaag zitten de IOC bobo's in Singapore te smoezelen wie er de zomer spelen krijgt van 2012.

Parijs is al jaren favoriet om de spelen te krijgen. De afgelopen dagen lijkt echter Madrid ook een kans te maken.

Over een uur weten we meer....
HR
HR

Paolo Maldini
Icoon

Uit: Oostvoorne
Vak: -
Droomaankoop: Iker Muniain
Reg.: 14 maart 2003

Nou het is London geworden voor degene die het gemist hebben
HR
HR

erikpele
Geselecteerd voor Oranje
Runner-up Ajax Netwerk Battle 2007; meer prijzen

Uit: Badhoevedorp
Vak: 117
Droomaankoop: Klaas-Jan Huntelaar
Reg.: 10 december 2002

LONDEN!!!!!!! YES...

Ik had al zo'n voorgevoel dat het Londen zou worden en diep in mn hart hoopte ik het ook... Mooie stad voor de spelen.
HR
HR

Aad te Laat
International

Uit: Wageningen
Vak: 102
Reg.: 5 augustus 2002

quote:HR
erikpele schreef:

LONDEN!!!!!!! YES...

Ik had al zo'n voorgevoel dat het Londen zou worden en diep in mn hart hoopte ik het ook... Mooie stad voor de spelen.
HR
Ja ga maar na: Tennis op Wimbledon, voetbal op Wembley, Atletiek in een nieuw stadion en dan ben ik de naam van het paardengebeuren nog even kwijt. En die Dome gaan ze ook gebruiken.
HR
HR

Red
Idool

Uit: Purmerend / Kopenhagen
Droomaankoop: Lionel Messi
Reg.: 20 juni 2002

een paar plaatjes van hoe het er uit komt te zien in 2012

The Olympic Park
forumillustratie

Olympic Stadium
forumillustratie

forumillustratie

het zwem centrum
forumillustratie

forumillustratie

platte grondje
forumillustratie

hoe het er nu uitziet
forumillustratie

excuses voor de grote pic's

[Dit bericht is veranderd door Red (op 6 juli 2005 15:45:49).]
HR
HR

Ares
Administrator
Opper Chat Operator

Reg.: 14 maart 2002

Dat komt er allemaal wel mooi uit te zien zeg...

2012... Wat is dat cool. Hopelijk kan ik erbij zijn. Een goede vriend van me hoopt er dan (of anders 2016) bij te zijn als judoka en heeft mij belooft kaarten te regelen B).
HR
HR

Beeki
Vedette

Uit: Milaan, Italië
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Christian Chivu
Uploads: 2
Reg.: 30 juli 2003

Heel erg blij dat Londen ze heeft gekregen ipv. Parijs. Prachtige stad voor de Spelen!
HR
HR

danielson
Lid 2de elftal

Uit: Groningen
Reg.: 11 februari 2012

Tijd om dit topic nieuw leven in te blazen. Hoeveel keer goud haalt Nederland? Heb zo'n flauw vermoeden dat dat ook wel eens zou kunnen tegenvallen.
HR
HR

the birdman
Bankzitter

Vak: 428
Reg.: 8 mei 2009

Gouden medailles kunnen gehaald worden door het dameshockeyteam en de 4x100 estafette dames bij het zwemmen. Misschien haalt Kromowidjojo individueel nog een plak op de 100 vrij. Marianne Vos op de weg, Anky van Grunsven met heel veel mazzel. De rest zal echt voor minder gaan. Misschien dat er op de judomat nog wat gebeurt, en Churandi Martina op de 200 meter, maar de rest van de deelnemers moeten echt een goede dag hebben om voor een medaille in aanmerking te komen, laat staan goud

Maar ik laat me verrassen... :)
HR
HR

MijnclubAFCA
International

Vak: 420
Reg.: 1 juni 2009

HR
HR

Vaart erin
Vedette

Uit: Amsterdam
Vak: 422
Reg.: 8 februari 2009

Dat er op de judomat nog wat gebeurt? Henk Grol! Henk Grol is echt de grootste koning die onze vaderlandse sport in tijden heeft gekend. Hoop echt dat hij wint. Daarnaast heb je nog van Rijsselberge bij het windsurfen, de zeilequipe die wel wat weg zal kapen, Zonderland aan de rekstok. Rijdt Teun Mulder nog de Keirin?

Ah, en de tafeltennisdames en het beachvolleybal.

[Dit bericht is veranderd door Vaart erin (op 24 juli 2012 09:15:38).]
HR
HR

MijnclubAFCA
International

Vak: 420
Reg.: 1 juni 2009

Vaart erin schreef:

Rijdt Teun Mulder nog de Keirin?

HR
Ja

Teun Mulder (baanwielrennen- keirin)

7 augustus, 11.00 uur: keirin, eerste ronde
7 augustus, 12.15 uur: keirin, herkansingsronde
7 augustus, 17.34 uur: keirin, tweede ronde
7 augustus, 18.50 uur: keirin, om plaats 7 t/m 12
7 augustus, 18.57 uur: keirin, finale

Allemaal te vinden in de link hier boven..
HR
HR

the birdman
Bankzitter

Vak: 428
Reg.: 8 mei 2009

Vaart erin schreef:

Dat er op de judomat nog wat gebeurt? Henk Grol! Henk Grol is echt de grootste koning die onze vaderlandse sport in tijden heeft gekend. Hoop echt dat hij wint. Daarnaast heb je nog van Rijsselberge bij het windsurfen, de zeilequipe die wel wat weg zal kapen, Zonderland aan de rekstok. Rijdt Teun Mulder nog de Keirin?

Ah, en de tafeltennisdames en het beachvolleybal.
HR
OK, Rijsselberge geef ik je, die was ik vergeten, maar het judotoernooi staat en valt met een goede loting. En Grol is niet fit, gezien zijn teenblessure, daar zijn hechtingen ingezet. Zonderland is inderdaad kanshebber, maar Mulder weet ik niet. De keirin is keihard, je moet al mazzel hebben om ver te komen, voor je het weet zit je in een valpartij.
HRHR
HR

Ziggy
Bankzitter

Reg.: 23 maart 2009

Gaan er nog AN'ers richting Londen voor de Spelen? Ik ben zelf volgende week aanwezig bij onder andere het Nederlandse Dames- en Heren hockey :)
HR
HR

Vaart erin
Vedette

Ziggy schreef:

Gaan er nog AN'ers richting Londen voor de Spelen? Ik ben zelf volgende week aanwezig bij onder andere het Nederlandse Dames- en Heren hockey :)
HR
Jaja! Volgens mij 8 augustus s ochtends in het atletiekstadion. Ondere andere de tienkamp met Sintnicolaas!
HR
HR

TheLegend
Basisspeler

Uit: Huizen
Droomaankoop: Giuseppe Rossi
Reg.: 10 april 2011

danielson schreef:

Tijd om dit topic nieuw leven in te blazen. Hoeveel keer goud haalt Nederland? Heb zo'n flauw vermoeden dat dat ook wel eens zou kunnen tegenvallen.
HR
Geen idee, ik vermoed voorlopig dat:

- Kromowidjojo individueel goud gaat halen
- De estafette vrouwen goud gaan halen (tellen die medailles individueel?)
- De hockeydames goud gaan halen (tellen die medailles individueel?)

Goud gaan halen. Dan zit je dus op minimaal 2 voor Kromowidjojo, 1 voor de rest van de estafette ploeg en een stuk of wat voor de Hockeydames. Maar ik weet dus niet hoe die geteld worden op de totale medaille spiegel.
HR
HR

Vaart erin
Vedette

TheLegend schreef:

(...)

Goud gaan halen. Dan zit je dus op minimaal 2 voor Kromowidjojo, 1 voor de rest van de estafette ploeg en een stuk of wat voor de Hockeydames. Maar ik weet dus niet hoe die geteld worden op de totale medaille spiegel.
HR
Een ploegenprestatie telt als 1 medaille. Bij jouw berekening staan we dan dus op 3.
HR
HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

TheLegend schreef:

(...)

HR
De estafette dames zn zeker een kandidaat maar in de tussentijd hebben vooral de Amerikaanse dames zich individueel beter ontwikkeld en zn kwa tijden de favoriet. Individueel maken Veldhuis (50 vrij), Heemskerk ( 200 vrij) en het grote talent Van Rouwendaal ( 100 rug) zeker kans op een medaille. Van de mannen hoeven we nergens op te rekenen. Verscheuren (100 en 200 vrij) zal de finale wel halen , maar voor een medaille komt hij net tekort. Wellicht dat de 4 x 100 wisselslag estaffete kan verassen. Het is te hopen dat er de komende jaren een nieuwe V/D Hoogeband op staat.

Ben erg benieuwd wie deze spelen de verassing gaat worden. Elke spelen heeft wel zn onverwachtte medaille winnaar. In Peking was dat Maarten v/d Weijden. Hoop persoonlijk op Churandy Martina. Prachtkerel en ik zie hem nog staan 4 jaar gelden na zn disckwalificatie. Op de 200 meter zou het zomaar kunnen.
HR
HR

Notlupus
International

Reg.: 26 februari 2010

Mag je hier ook klagen over wat een abominabel commercieel gedrocht de spelen is? En hoe schandalig het is hoe hard ze "2012 London Olympics" en de vijf ringen beschermen?

Zo niet dan ga ik er toch van genieten, al baal ik wel dat ze ze vroeg beginnen, vond het juist zo mooi in Peking dat je 's nachts bezopen thuis kon komen en dan naar het vrouwenschermen ofzo kon kijken.
HR
HR

wd
Vedette

Uit: -
Vak: 426
Reg.: 4 december 2001

TheLegend schreef:

(...)

HR
Op het water (zeilen) zijn de Nederlanders ook niet slecht hoor.
HR
HR

Zlatanist
Vedette

Vak: 411
Reg.: 10 juni 2009

Huis schreef:

Ben erg benieuwd wie deze spelen de verassing gaat worden. Elke spelen heeft wel zn onverwachtte medaille winnaar. In Peking was dat Maarten v/d Weijden. Hoop persoonlijk op Churandy Martina. Prachtkerel en ik zie hem nog staan 4 jaar gelden na zn disckwalificatie. Op de 200 meter zou het zomaar kunnen.
HR
Ik hoop het ook, vond het zo triest vier jaar terug voor hem. Alleen omdat de Amerikanen hem dat niet gunden. Hij had een milimeter op de lijn gestaan ofzo in de bocht. Belachelijke DQ, helemaal omdat het dus kwam nadat de Amerikanen protest hadden aangetekend. Zou erg leuk zijn als hij nu alsnog een medaille zou kunnen pakken, al zal dat natuurlijk heel moeilijk worden tegen de Jamaicanen en Amerikanen.

Verder vrees ik een hele magere Olympische Spelen, zelf kijk ik sinds 1996 en ik vrees dat dit de minste spelen worden. 2000/2004 waren natuurlijk top met De Bruyn, Van den Hoogenband, Van Moorsel, Van Grunsven en de hockeyteams. In 2008 werd het al minder omdat de 'grootverdieners' qua medailles er mee stopten. Dat verval lijkt nu verder ingezet. Denk dat we blij moeten zijn met 4 gouden medailles.
HR
HR

KingKong
Basisspeler

Reg.: 17 augustus 2007

Zlatanist schreef:

(...)

Ik hoop het ook, vond het zo triest vier jaar terug voor hem. Alleen omdat de Amerikanen hem dat niet gunden. Hij had een milimeter op de lijn gestaan ofzo in de bocht. Belachelijke DQ, helemaal omdat het dus kwam nadat de Amerikanen protest hadden aangetekend. Zou erg leuk zijn als hij nu alsnog een medaille zou kunnen pakken, al zal dat natuurlijk heel moeilijk worden tegen de Jamaicanen en Amerikanen.

Verder vrees ik een hele magere Olympische Spelen, zelf kijk ik sinds 1996 en ik vrees dat dit de minste spelen worden. 2000/2004 waren natuurlijk top met De Bruyn, Van den Hoogenband, Van Moorsel, Van Grunsven en de hockeyteams. In 2008 werd het al minder omdat de 'grootverdieners' qua medailles er mee stopten. Dat verval lijkt nu verder ingezet. Denk dat we blij moeten zijn met 4 gouden medailles.
HR
Was inderdaad een idiote DQ. Mja tegen de machtige amerikaanse lobby durft het IOC geen nee te zeggen, zelfs niet in China blijkbaar. Wel mooi dat de persoon die er het meeste baat bij had, er zelf ook van walgde, en maar de medaille aan Martina gaf. Schiet je in principe niet veel mee op, maar toch.
HR
HR

spelbos
Icoon

Reg.: 1 juli 2006

Wie zal het vuur ontsteken....ik gok op Steve Redgrave, de succesvolste Britse olympier ooit.

Wie komen er nog meer voor in aanmerking?
HR
HR

Miquell
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Apeldoorn
Vak: 427
Reg.: 30 september 2004

Huis schreef:

(...)

De estafette dames zn zeker een kandidaat maar in de tussentijd hebben vooral de Amerikaanse dames zich individueel beter ontwikkeld en zn kwa tijden de favoriet. Individueel maken Veldhuis (50 vrij), Heemskerk ( 200 vrij) en het grote talent Van Rouwendaal ( 100 rug) zeker kans op een medaille. Van de mannen hoeven we nergens op te rekenen. Verscheuren (100 en 200 vrij) zal de finale wel halen , maar voor een medaille komt hij net tekort. Wellicht dat de 4 x 100 wisselslag estaffete kan verassen. Het is te hopen dat er de komende jaren een nieuwe V/D Hoogeband op staat.

HR
Martina kan wel een mdeaille halen maar goud lijkt me uitgesloten als Bolt meedoet.
Ik hou het voetbaltoernooi en basketbal vind ik ook wel intressant om te zien.
HR
HR

TheLegend
Basisspeler

Uit: Huizen
Droomaankoop: Giuseppe Rossi
Reg.: 10 april 2011

wd schreef:

(...)

Op het water (zeilen) zijn de Nederlanders ook niet slecht hoor.
HR
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik het overgrote deel van de sporten niet volg, het zeilen hoort daar bij. Vraag me niet naar grote zeilnamen ;)

Ik hoop overigens wel dat de dames 8 een medaille gaat pakken, Jacobine Veenhoven (1 van de roeisters) zat bij mij in de klas op de basisschool.

De grootste afgang zie ik de heren Hockeyers maken...van Ass heeft z'n eigen graf gegraven, een gevalletje van Persie/Huntelaar als je het mij vraagt.

[Dit bericht is veranderd door TheLegend (op 24 juli 2012 21:32:57).]
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 28 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Olympische Spelen 2012

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Op welke positie eindigt Ajax in de poule met Standard Luik, Celta de Vigo en Panathinaikos

plaats 1
plaats 2
plaats 3
plaats 4

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 10,8% dat PSV wint van Atletico Madrid. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Ajax-Vitesse.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!