Ajax Netwerk
woensdag 26 november 2014 - 21:15                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Televisie » Beste recente TV-series

HR

Deze topic is open en bestaat uit 72 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 72 »

HR

Drifter
Vedette

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 1 oktober 1999

In deze tijd van TV-series op DVD kan je als kijker alle kanten op: zowel in videotheken als supermarkten liggen de volledige seizoenen van allerlei nieuwe en oude series op je te wachten. Dat maakt het helaas ook een stuk moeilijker om bij te blijven: de programmagids is al lang geen degelijke leidraad meer voor wie zijn weg wil vinden in televisieland. Zeker de laatste vijf a tien jaar zijn allerlei productiehuzien (HBO, MGM, ...) zich gaan toeleggen op kwaliteitstelevisie. Dat leidde tot prestigestukjes als The Sopranos, waarin een klassiek drama werd ontvouwd of 24, dat experimenteerde met real-time concepten.

Mijn vraag aan jullie: wat zijn de beste series van pakweg de laatste tien jaar. Ik kies er zelf tien, maar doe gerust minder als je er geen tien weet. Ik kijk al uit naar de antwoorden en de ontdekkingen die ik daardoor hopelijk zelf ook kan doen.

Mijn top 10:

1. 24. Deze pure adrenaline flashes lieten tijdens de eerste seizoenen een leger van Bauer-junkies verweesd achter. Zelfs al werd het daarna minder, het concept tv was volledig veranderd voor een nieuwe generatie en werd voortaan bijna gelijkgesteld aan film.
2. The Wire. Een politieserie zonder pistolen of achtervolgingen maar met metersdikke politieke intriges en indringende karakterstudies van beide partijen in de strijd over de sloppen van Baltimore.
3. Deadwood. De goorste en grofste versie die je ooit van het ooit zo brave western genre zal zien, maar wel met dialogen waar Shakespeare goedkeurend van zou knikken en acteurs om u tegen te zeggen.
4. The Sopranos. Zeven seizoenen lang wist het gewelddadige zwijn Tony Soprano de sympathie van de kijker vast te houden. Helaas was het geweldige uitgangspunt (maffioso huilt uit bij de psychiater) al eerder uitgeput.
2. Band of Brothers. Een geweldig gefilmd maar toch realistisch epos over een legereenheid tijdens de tweede wereldoorlog. Spielberg raakte hier de demonen in kwijt die hij niet in Saving Private Ryan kon verwerken.
6. Oz. Een serie over het gevangenisleven waar zelfs de hardste voorstander van celstraf bleek van zal worden. De personages in Oz weten niet wat voor gaat: zelf overleven of hun potentiele vijanden uitmoorden. Wat de serie draaglijk maakt, zijn de vertellingen van Augustus Hill, de stem van de rede in deze waanzin.
7. Nip/Tuck. Deze persiflage op de Amerikaanse droom draait rond twee plastische chirurgen, maar valt op door zijn gedurfde pogingen om de grenzen van sexuele en andere perversies op te zoeken. Let verder op de geweldige soundtrack en bijrollen van Famke Janssen en Jacqueline Bisset.
8. The Shield. Relatief klassiek maar vreselijk goedgemaakt politieverhaal over een supercop die gaandeweg steeds meer versmelt met de misdadigers die hij bestrijdt. Meer bewijs nodig? Glenn Close en Forrest Whittaker spelen er grote rollen in.
9. Dexter. Dexter werkt voor de politie als bloed-analyst maar is in zijn vrije tijd een passioneel massamoordenaar. Verder herinnert hij zich niet veel van zijn jeugd, maar gaandeweg beginnen er herinneringen terug te komen...
10. Desperate Housewives. Een blik in de wereld van Barbie, maar dan met de nadruk op wat er rot onder het volmaakte gazon en wie er vreemd gaat achter de deuren van de luxevilla's.

Net niet: Lost (te lang gerokken), Arrested Development (te licht formaat), Rome (soms net wat te stijf) en Battlestar Galactica (de slechtste Starbuck ooit en soms te prekerig).

[Dit bericht is veranderd door Drifter (op 14 augustus 2008 09:36:37).]
HR
HR

Sluk
Idool
Nr.2 Ajax Quiz Seizoen 2002/2003

Uit: Hilversum
Vak: 116
Droomaankoop: Mahamadou Habib Habibou
Reg.: 3 september 2002

Ik mis in ieder geval One Tree Hill en Charmed vond ik ook altijd wel vermakelijk. En iets minder recent maar absoluut tijdloos en naar mijn mening de beste comedy serie ooit, Friends!

Ik kijk nog regelmatig afleveringen die ik al zeker 20 keer heb gezien, maar ik blijf het leuk vinden :)

[Dit bericht is veranderd door Sluk (op 14 augustus 2008 10:44:18).]
HR
HR

jellie
Idool

Reg.: 13 september 2002

Haha, ja dan mis ik ook The Wonder Years (beste serie ooit) en Alias!

quote:HR
Sluk schreef:

Ik mis in ieder geval One Tree Hill en Charmed vond ik ook altijd wel vermakelijk, maar dat is niet echt recent meer.
HR
HR
HR

Francesc Fabregas Soler
Icoon

Vak: 413
Uploads: 1
Reg.: 24 juli 2005

Het uitgemolken raken van tv-series is volgens mij gewoon het gevolg van het succes. Ik ben een groot fan van 24, maar ook dat raakte z'n charme wel enigszins kwijt, het idee bleef in ieder geval hetzelfde. Neemt niet weg dat ik ook weer ontzettend uitkijk naar seizoen 7.

Ik heb deze zomer ook Jericho gekeken, ondanks dat het in Amerika totaal niet liep en daarom ook van de buis ging (daarna weer een vervolg om het er vervolgens toch weer af te halen) heb ik van die serie zeker genoten. Het was uiteindelijk maar anderhalf seizoen maar op de één of andere manier klopte het gewoon allemaal.

Ik heb begrepen dat het in Amerika niet liep door het tegelijk uitzenden met American Idol.
Ik had graag een vervolg gezien, maar aan de andere kant moet ik zeggen dat het zo ook wel mooi is geweest, in ieder geval geen kans op een uitgemolken vervolg.

Hoewel het verhaal mensen niet echt aan zal spreken (mij ook niet) raad ik het toch iedereen aan, het zal je verrassen.

[Dit bericht is veranderd door Francesc Fabregas Soler (op 14 augustus 2008 11:45:55).]
HR
HR

feniks
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 10 juli 2003

ENTOURAGE mis ik in deze opsomming. Die serie is in mijn ogen het grootste onontdekte(in Europa) pareltje. Het mannelijke equivalent van Sex and the City.

Verder vind ik Frasier een ijzersterke TV-serie, hoewel de laatste van de 11 seizoenen toch een beetje te gelikt werden naar mijn mening.
HR
HR

Iker schreef:

Het eerste seizoen van Prison Break was ook geweldig. Dat het daarna heel erg is afgezakt doet er niet aan af dat het eerste jaar erg goed was.
HR
Ben ik mee eens, heel wat uurtjes in spanning voor de tv gezeten.

Persoonlijk vind ik House M.D. de beste serie en zou in mijn lijstje ook zeker Lost voorkomen.
HR
HR

BoudStyle
Idool

Uit: Abcoude
Vak: 420
Droomaankoop: Nicklas Helenius
Reg.: 17 juli 2003

01. Dexter (eind september begint deel 3, kan echt niet wachten!)
02. The Sopranos
03. The Office UK (David Brent :))
04. Carnivale (HBO serie over de dustbowl, prachtig verfilmed)
05. 24
06. Six feet under (HBO serie over een familie van begrafenisondernemers)
07. OZ
08. Band of Brothers
09. Weeds (Putting the herb in the suburb, typische Showtime serie met messcherpe opmerkingen)
10. Lost (zakte wat in, maar gaat nu weer helemaal top!)

Daarnaast zou ik toch nog een speciale vermelding willen plaatsen voor Nowhere Man

"My name is Thomas Veil, or at least it was. I'm a photographer, I had it all: a wife, Alyson, friends, a career. And in one moment it was all taken away, all because of a single photograph. I have it; They want it; and they will do anything to get the negative. I'm keeping this diary as proof that these events are real.

I know they are... They have to be. "HR
Serie uit 1995 helaas gecannceld omdat het zijn tijd te ver vooruit was, het grote publiek was er simpel weg niet klaar voor. Als je deze serie ergens ziet. Koop hem en wees klaar voor pure paranoia :)

Sluk schreef:
En iets minder recent maar absoluut tijdloos en naar mijn mening de beste comedy serie ooit, Friends!

Ik kijk nog regelmatig afleveringen die ik al zeker 20 keer heb gezien, maar ik blijf het leuk vinden HR
Beste comedy serie ooit is naar mijn mening Seinfeld. Maar smaken verschillen :)

[Dit bericht is veranderd door BoudStyle (op 14 augustus 2008 13:10:58).]
HR
HR

Sjakieman
Lid 2de elftal

Vak: -
Reg.: 22 augustus 2003

Ik was eigenlijk altijd een filmkijker, series keek ik zo goed als nooit. Tot ik begon met Lost en 24, daarna was ik serie-verslaafd! ;)

1. Prison Break Ik hoor vaak dat alleen het 1e seizoen goed was maar ik vond seizoen 2 ook geweldig. Seizoen 3 begon idd wat minder te worden maar heb me geen seconde verveelt!
2. Lost Hier weer hetzelfde. Hoor vaak dat de serie te lang doorgegaan is maar ik vind het nog steeds een geweldige serie. Moet nog wel S04 nog zien.
3. 24 Heb van 24 de 1e 4 seizoenen gezien. De laatste 2 moet ik nog kijken.
4. My Name is Earl Is niet zo bekend in Nederland geloof ik maar ik kan deze serie aan iedereen aanraden! De beste komedieserie die ik ooit gezien heb! In Amerika is seizoen 3 net afgelopen maar ik heb alleen seizoen 1 nog gezien.
5. Veronica Mars Is een mysterie/dramaserie over een studente aan een high school, Veronica Mars genaamd, die haar vader helpt bij diens werk als privédetective en ook zelfs geregeld mysteries oplost. Ook niet zo bekend in Nederland maar kan ik ook iedereen aanraden! Heb de 1e 2 seizoenen van in totaal 3 gezien.
6. Band of Brothers Al eerder genoemd, geweldig!
7. Heroes Deze is weer wat bekender lijkt me al is ie hier nog niet eerder genoemd. Heb alleen seizoen 1 gezien dus kan misschien nog wel stijgen.
8. Day Break Deze zal helemaal onbekend zijn in Nederland denk ik. Is zelfs geflopt in Amerika waardoor de laatste afleveringen niet op de tv zijn geweest maar alleen te downloaden vanaf de site. Politieinspecteur Brett Hopper op een dag beschuldigd van moord. Hopper komt erachter dat hij erin wordt geluisd en dat zijn vriendin en familie ook in gevaar zijn. Als hij de volgende dag wakker wordt beleeft hij dezelfde dag opnieuw.
9. Six Feet Under Ook wel een bekende serie denk ik zo? Pas 1 van de 5 seizoenen gezien maar erg goed!
10. Coupling Britse komedieserie, gaat vooral over de relaties en seksuele avonturen en mislukkingen van zes dertigers. 2 van de 4 seizoenen gezien.

Nog een aantal series die ook goed waren maar mijn top 10 niet gehaald hebben: South Park (is geweldig maar past niet echt bij de rest van de eerder genoemde series), The 4400, The Unit, The O.C., Futurama en Hotel Babylon.
Bones en Kingdom Hospital vond ik wat tegenvallen.

Heb dus nog veel te kijken uit mijn top 10 en dan heb ik ook nog Californication, Deadwood, Sleeper Cell, Jericho, Journeyman, The Sopranos en Entourage liggen waar ik veel van verwacht! Voorlopig kan ik nog wel even door dus! :)

[Dit bericht is veranderd door Sjakieman (op 14 augustus 2008 13:38:11).]
HR
HR

Francesc Fabregas Soler
Icoon

Vak: 413
Reg.: 24 juli 2005

Day Break is hier een tijdje op tv uitgezonden, hoelang het het heeft volgehouden weet ik niet, niet te lang volgens mij.
HR
HR

Sjakieman
Lid 2de elftal

Daarnaast zou ik toch nog een speciale vermelding willen plaatsen voor Nowhere Man
HR
Klinkt goed! Maar zit er wel een echt einde aan?! Of wilden ze er eigenlijk nog een seizoen doorgaan waardoor je een half open einde hebt?

Francesc Fabregas Soler schreef:

Day Break is hier een tijdje op tv uitgezonden, hoelang het het heeft volgehouden weet ik niet, niet te lang volgens mij.
HR
Ohw ja? Niks van gemerkt maar ik kijk op tv dan ook bijna alleen maar voetbal. De rest kijk ik van DVD (of via m'n Xbox).
Day Break was ook maar 13 afleveringen.

[Dit bericht is veranderd door Sjakieman (op 14 augustus 2008 13:52:50).]
HR
HR

Ajaxforlife21
Basisspeler

Reg.: 1 september 2004

Francesc Fabregas Soler schreef:

Ik heb deze zomer ook Jericho gekeken, ondanks dat het in Amerika totaal niet liep en daarom ook van de buis ging (daarna weer een vervolg om het er vervolgens toch weer af te halen) heb ik van die serie zeker genoten. Het was uiteindelijk maar anderhalf seizoen maar op de één of andere manier klopte het gewoon allemaal.

HR
Ik heb deze Serie toevallig ook deze zomer gekeken. Geweldig verhaal en inderdaad 'klopte het allemaal'. Zeker een aanrader, Jericho!

Buiten de bekende en genoemde series als Prison Break, Heroes, Desperate Housewives, Friends en Dexter die ik ook allemaal geweldig vind zijn de volgende ook aan te raden:

The O.C. -> Een heerlijke dramaserie die je meeneemt in het leven van Ryan die geadopteerd wordt vanuit een achterstandswijk in de glamour van California. (4 Seizoenen, afgelopen)

Gilmore Girls -> Je moet van de humor houden maar de belevenissen van deze dames vond ik zelf altijd geweldig. (7 Seizoenen, afgelopen)

Veronica Mars -> Veronica doet vaak aan privé kusjes voor medestudenten om niet kloppende zaken op te lossen. Met haar vader als detective heeft ze genoeg toegang. Per seizoen volgt er ook een groot mysterie wat echt gewoon ziekelijk spannend is. (3 Seizoenen, afgelopen)

Kenan & Kel -> Tja, je moet van deze humor houden maar dit duo heeft mij vaak zat tranen van het lachen gebracht! (4 Seizoenen, afgelopen)

Fawlty Towers -> Heerlijke britse humor in een zogenaamd 'hotel'. Een klassieker die je niet gemist mag hebben. (2 Seizoenen, afgelopen)

Da Ali G Show (US) -> Gegild van het lachen bij zijn manier van interviewen. Geniaal, briljant en zeker een aanrader als je wilt lachen. (2 Seizoenen, afgelopen)

Summerland -> Wanneer 2 ouders omkomen in een ongeluk neemt een tante die in een apart huishouden samenwoont de kinderen onder haar hoede. (2 Seizoenen, afgelopen)

Criminal Minds -> Een serie die te vergelijken is met CSI maar dan anders. Vind het echt een super serie met bloedstollende verhaallijnen. (Seizoen 4 begint in ??)

Hotel Babylon -> Zie hoe de medewerkers van een 5 sterren hotel vanalles mee maken met de meest aparte gasten en situaties. (Seizoen 4 begint in Januari)

Chuck -> Een nerd die zijn leven als verkoper moet combineren met gevaarlijke opdrachten wanneer hij perongeluk de complete CIA database in zijn hersenen krijgt. Heerlijke staaltje humor! (Seizoen 2 begint in September)

Californication -> Hank Moody heeft maar al teveel moeite om niet met elke vrouw het bed in te duiken. Daarbuiten jaagt hij constant op zijn ex en heeft hij ook nog een dochter. (Seizoen 2 begint in September)

Life -> Na onterecht vast te hebben gezeten zet hij alles in het werk uit te zoeken wat er daadwerkelijk is gebeurt. De combinatie met zijn humor doet het hem voor mij. (Seizoen 2 begint in Oktober)

Grey’s Anatomy -> Een ziekenhuis serie waarin uiteraard vanalles gebeurt met een groepje instromende 'studenten'. (Seizoen 5 begint in ??)

Hieronder nog wat series die het na een bepaald aantal afleveringen voor gezien moesten houden op de TV. Hoe kort ze ook zijn, het zijn wel echte aanraders!

Day Break -> Serie waarin iemand dezelfde dag keer op keer beleefd en daar uit moet ontsnappen. (13 Afl.)

Journeyman -> Een man wordt constant terug geflitst naar het verleden om de geschiedenis te veranderen. Deze spontane flitsen maken zijn relatie en leven er niet gemakkelijker op. (13 Afl.)

Kidnapped -> Een jongen van een rijke familie wordt gekidnapped. Via een privé 'team' me teen achtergrond en tegelijk de politie gebeurt er vanalles in de slopende zoektocht. (13 Afl.)

The Inside -> Na de dood van een lid in een FBI team komt er een nieuwe agente met een bijzondere achtergrond bij. De onderzochte moorden en de kille houding van de teamleider maken de serie erg meeslepend. (13 Afl.)

The Nine -> Een bankoverval wordt per aflevering zowel in de bank als achteraf behandeld. Het leven na de overval zal nooit meer hetzelfde zijn. (13 Afl.)

Standoff -> De onderhandelingen bij plaatsen waar iemand gegijzeld is worden door duo vol spanningen, en een team daaromheen, leuk gebracht. (18 Afl.)

That's My Bush -> Een leuke manier hoe President Bush Belachelijk wordt gemaakt! (8 Afl.)

Ik denk dat ik zo het meeste wel heb gehad.. Het fijne is dat je het niet op TV zelf hoeft te kijken, dat scheelt echt een hoop :)

EDIT:

Sjakieman schreef:

5. Veronica Mars Is een mysterie/dramaserie over een studente aan een high school, Veronica Mars genaamd, die haar vader helpt bij diens werk als privédetective en ook zelfs geregeld mysteries oplost. Ook niet zo bekend in Nederland maar kan ik ook iedereen aanraden! Heb de 1e 2 seizoenen van in totaal 3 gezien.

HR
Hehe, zolang bezig met typen en dan staat er in 1 keer zo'n post met veel dezelfde series tussen ;-) Veronica Mars leerde ik kennen via BNN, die zonden (zenden?) het uit.

[Dit bericht is veranderd door Ajaxforlife21 (op 14 augustus 2008 14:19:32).]
HR
HR

Ares
Administrator
Opper Chat Operator

Reg.: 14 maart 2002

Hm, series. Daar ben ik de laatste tijd ook mee bezig.
Ik zag dat Veronica Mars boven al genoemd werd. Geweldige serie. Ik zit nu op een kwart van seizoen 3 en het is gewoon weer genieten. De vorige twee seizoenen waren al geweldig. Erg jammer dat er niet meer gemaakt van is. En dat zeg ik nadat ik de extra's van seizoen 3 gezien heb, waar een teaser voor seizoen 4 op staat ;).
Verder vind ik series als 24, Lost, Prison Break, Day Break (werd inderdaad vorig jaar voor de zomervakantie om half 11 op Veronica uitgezonden), Heroes, Southpark, Office US (UK moet ik noeg zien), Dexter, Carnivale, Sopranos, House M.D., The Wire, Twin Peaks (enkel seizoen 1 gezien), Entourage, Las Vegas en toch ook The O.C. wel leuke series. Dit allen in willekeurige volgorde trouwens. Het is allemaal zo ontzettend verschillend

Binnekort ga ik nog maar eens zitten voor Life on Mars (BBC serie), Nip/Tuck, Gossip Girl, Supernatural, Band of Brothers, North and South, Deadwood, Grey's Anatomy, The Real Hustle zitten. Ik twijfel nog of Dirty Sexy Money het bekijken waard is. Ik heb begrepen dat die toch tegenvalt?
Verder, op comedy-vlak, toch nog een speciale vermelding voor Two and a Half Men en How I met Your Mother. Van die laatste serie heb ik nog maar een paar afleveringen gezien, maar het kwam op mij over als een geweldige sitcom :). Aanradertje.
HR
HR

Iker schreef:

Het eerste seizoen van Prison Break was ook geweldig. Dat het daarna heel erg is afgezakt doet er niet aan af dat het eerste jaar erg goed was.

Helaas gebeurd het tegenwoordig te veel (zie ook Lost) dat het wordt uitgemolken en dat het veel te ver doorslaat.
HR
Of juist niet, zoals bij Carnivale, Vanished en Traveler, welke alledrie toch wel tot mijn favorieten behoren.

Jericho, waar ik net aan begonnen ben, lijkt me verder ook een hele goede serie.

Andere goede series van de laatste tijd vind ik uiteraard Prison Break en Lost, evenals Dexter en de Band of Brothers.

[Dit bericht is veranderd door El SalvadoR (op 14 augustus 2008 14:29:09).]
HRHR
HR

Ajaxforlife21
Basisspeler

Reg.: 1 september 2004

El SalvadoR schreef:

(...)

Of juist niet, zoals bij Carnivale, Vanished en Traveler, welke alledrie toch wel tot mijn favorieten behoren.

HR
Ik heb Vanished ook gekeken, dat was een geweldige serie tot het einde. Toen was werkelijk alles wat open kon staan nog open. Niets was afgerond, dat sloeg in mijn ogen echt nergens op.. Heb daar nog wel een zure nasmaak van gehad, zeker omdat ik wist dat het gewoon nooit vervolgd zou worden terwijl er nog zoveel vragen waren.
HR
HR

Sjakieman
Lid 2de elftal

Ik ben ook nog niet begonnen met Traveler, Invasion en Vanished omdat ze allemaal een open einde hebben. Alledrie leken ze me juist geweldig.

Eigenlijk zou een tv zender een serie gewoon voor een aantal seizoenen moeten tekenen. Dat voorkomt zowel open eindes omdat een serie eerder gecancelled is als dat een succesvolle serie eeuwig gerekt wordt...

Helaas kan dat blijkbaar niet meer nu alles draait om de kijkcijfers... Als er een keer een zender komt die gewoon een bepaald aantal seizoenen garandeerd van een serie zou die het niet eens zou slecht doen denk ik. Als ik elke keer halve series op tv keek zou ik ook net afgehaakt zijn!
HR
HR

Ares schreef:

Verder, op comedy-vlak, toch nog een speciale vermelding voor Two and a Half Men en How I met Your Mother. Van die laatste serie heb ik nog maar een paar afleveringen gezien, maar het kwam op mij over als een geweldige sitcom :). Aanradertje.
HR
Ik volg sinds een tijdje ook Two and a Half Men is inderdaad wat comedy betreft ook naar mijn mening een zeer leuke serie. En dat met Sheen, wie had dat gedacht. :P

[Dit bericht is veranderd door ArenA (op 14 augustus 2008 16:48:43).]
HR
HR

Sluk
Idool

BoudStyle schreef:
Beste comedy serie ooit is naar mijn mening Seinfeld. Maar smaken verschillen :)
HR
:I

Kennelijk heb jij de smaak van een vuilnisbak
(sorry diehard Friends fan ;))

House vindt ik trouwens ook een geweldige serie.
Geweldig hoe onuitstaandbaar die vent is, het zou je dokter maar wezen...
HR
HR

Drifter
Vedette

Reg.: 1 oktober 1999

BoudStyle schreef:
Dexter (eind september begint deel 3, kan echt niet wachten!)
HR
Is seizoen II even goed als seizoen I? Ik vond I redelijk geweldig, hoewel het even nodig had om te groeien, maar het verhaal leek me op het einde van I al in redelijke mate afgerond. Ik vroeg me dus af in welke mate het vervolg van hetzelfde niveau zou zijn.

Carnivale (HBO serie over de dustbowl, prachtig HR
Niet een tikkeltje saai? Ik weet niet waarom, maar ondanks de verschillende mensen die het me hebben aangeraden, twijfel ik nog steeds. Ik verwacht iets heel erg traags met de coherentie van het tweede seizoen van Twin Peaks (veel vorm, weinig substantie).
HR
HR

BoudStyle
Idool

Uit: Abcoude
Vak: 420
Droomaankoop: Nicklas Helenius
Reg.: 17 juli 2003

Drifter schreef:
Is seizoen II even goed als seizoen I? Ik vond I redelijk geweldig, hoewel het even nodig had om te groeien, maar het verhaal leek me op het einde van I al in redelijke mate afgerond. Ik vroeg me dus af in welke mate het vervolg van hetzelfde niveau zou zijn.
HR
Het vervolg is minimaal van hetzelfde niveau, misschien zelfs beter. Op het gemis van de Ice truck Killer na natuurlijk.

Carnivale is geen flitsende actie serie, en zit inderdaad eerder in de Twin Peaks sfeer. Camerawerk, artdirection en acteerwerk is allemaal van uitzonderlijk hoog niveau. Het voordeel van Carnivale is echter wel dat je na 1 of 2 afleveringen wel weet of je deze serie wat voor je is of niet.
HR
HR

Dragon
Idool
Zlatanist

Uit: Den Haag
Reg.: 4 februari 2000

Pff het feit dat ik niet kan kiezen zegt eigenlijk genoeg. Ik kijk zoveel verschillende genres en series. Ik ga er nog wel over denken :D
Wat ik wel wilde opmerken over bijvoorbeeld Lost, was dat daar zover ik weet altijd is uitgegaan van 100 (5x20) afleveringen. Dus het is dan niet n.a.v. succes uitgerekt.
Dat idee heb je bij een Prison Break wel een beetje.
Tegenwoordig kijk ik eerst bij een TV.com of een serie voortijdig gecancelled is. Niet zozeer dat ik het dan niet ga kijken, maar dan ben je er tenminste op voorbereid.
Jericho heeft overigen 2 verschillende eindes. In afwachting van een vervolg een open en een gesloten einde.

Ik ben het eens dat de directie of wie er dan ook over beslist wat meer rekening mag houden met het publiek wat betreft het cancelen. Geef de makers in ieder geval de kans ergens een eind aan te breien.

Overigens wil ik (qua humor) de serie Gilmore Girls nomineren. Je bent hier wel meer afhankelijk van je Engels aangezien er af en toe vrij snelle sarcastische opmerkingen om de oren vliegen die in de vertaling kracht verliezen. Maar ik heb echt vaak dubbel gelegen. :)
HR
HR

Sjakieman
Lid 2de elftal

Dragon schreef:
Wat ik wel wilde opmerken over bijvoorbeeld Lost, was dat daar zover ik weet altijd is uitgegaan van 100 (5x20) afleveringen. Dus het is dan niet n.a.v. succes uitgerekt.
Dat idee heb je bij een Prison Break wel een beetje.
HR
Bij Prison Break is het zeker zo! Zelfs het 1e seizoen is al gerekt! Eigenlijk zouden het maar iets van 13 afleveringen worden
Klik hier om de spoiler te bekijken

Bij Lost hadden ze in het begin al ideeen voor 5 seizoenen. Maar als het niet zo'n succes was geworden hadden ze waarschijnlijk een groot deel weggelaten en het in 2-3 seizoenen gepropt!

Omdat het mijn 2 favo-series zijn vind ik het ook helemaal niet erg dat ze wat langer duren dan gepland! :)

[Dit bericht is veranderd door Sjakieman (op 16 augustus 2008 20:11:30).]
HR
HR

Lederen Knikker
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 28 juni 2005

BoudStyle schreef:

HR
Dat vond ik ook een leuke alu-hoedje Adam Curry serie. Hoe is het eigenlijk afgelopen met onze vriend Nowhere? Was er wel een einde aan die serie?

BoudStyle schreef:

HR
Volgens mij hebben de Engelsen veel betere comedies gemaakt (ik noem een Blackadder) dan Seinfeld, wat natuurlijk nergens over gaat (that's the whole point).

[Dit bericht is veranderd door Lederen Knikker (op 16 augustus 2008 21:11:14).]
HR
HR

Sluk
Idool

Lederen Knikker schreef:

(...)
Volgens mij hebben de Engelsen veel betere comedies gemaakt (ik noem een Blackadder) dan Seinfeld, wat natuurlijk nergens over gaat (that's the whole point).
HR
Het is maar net waar je voorkeur ligt, Blackadder heeft mij niet kunnen boeien, dan eerder nog Seinfeld.
Moet het ergens over gaan in een comedy? Het is in principe een soort van ontspanning, het mag lekker over niks gaan zolang het maar een glimlach veroorzaakt.
HR
HR

Matiz
Regelmatige invaller

Uit: Utrecht
Reg.: 11 december 2004

Mijn favoriete series zijn redelijk standaard te noemen:

Prison Break: Vooral seizoen 1 was geweldig. Seizoen 2 was ook nog te doen, seizoen 3 vond ik stukken minder. Ik ga seizoen 4 wel kijken, ben op dit moment bezig met opnieuw seizoen 1 :) Vanaf 1 september seizoen 4.
Lost: Op aanraden van klasgenoot mee begonnen. Blijft mij absoluut boeien, zeker nu er veel duidelijk wordt. Ben benieuwd naar seizoen 5.
Heroes: Tot nu toe ook goede serie. Prison Break en Lost vind ik leuker, maar zeker de moeite waard. 22 september begint het weer :)
Friends: Waarschijnlijk alle afleveringen al gezien, maar blijft leuk. Heb ook de DVD-box met alle tien seizoenen, ben nu bij seizoen 9. Daarna begin ik gewoon weer opnieuw :P
All Stars: Leuke Nederlandse serie, kon mij altijd wel bekoren. Af en toe ook mindere afleveringen, maar meestal goed te pruimen.
Entourage: Niet echt gevolgd, maar als ik langs zap blijft 'ie wel op Entourage staan. Je hoeft het verhaal niet echt te volgen, je kan zo instromen.

Verder heb ik ook nog Vanished, maar dat was echt een drama-einde. Tot aan het einde was het leuk, maar het einde verpestte eigenlijk alles. 24 zou ik ook willen zien, heb alleen geen zin om de DVD-box te kopen.
HR
HR

Trots_op_Heitinga
Veelbelovend talent

Vak: 426
Reg.: 23 juli 2002

Er zijn (gelukkig) steeds meer kwaliteits series om uit te kiezen. Met erg veel pleziek kijk (keek) ik naar onderstaande series:

1. 24 (al 7 seizoenen top. Jack Bauer is toch één van de meest indrukwekkende karakters in tv land geworden).
2. Sleeper Cell (terrorisme bekeken vanuit de terroristische cellen in de VS. Erg spannend, helaas slechts 2 seizoenen).
3. Lost (erg goed en mysterieus)
4. Heroes (als je superhelden comics leuk vind is deze serie helemaal top)
5. Surface (een minder bekende, maar daarom niet slechter. Helaas slechts 1 seizoen beschikbaar, maar een ietwat open einde).
6. Prison Break
7. Vanished (helaas is deze serie gecancelled. Maar ook slecht 1 seizoen is zeer de moeite waard)
8. X-Files (vooral eerste seizoenen)

Comedy:
1. Two and a half men (absoluut de grappigste comedy. Charlie Sheen op zijn best!!)
2. IT Crowd (engelse computernerd humor)
3. Seinfeld
4. King of Queens
5. Bottom
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 72 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » C - Supporters » Televisie » Beste recente TV-series

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wat moet Ajax het eerst doen met het kapitaal?

Arena kopen
Eigen stadion bouwen
Aandelen inkopen en van de beurs gaan
Spelers aantrekken
Jeugdopleidingen in andere landen opzetten
Iets anders
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 83,6% dat FC Twente wint van FC Groningen. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van ADO Den Haag-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!