| Poster | | Topic: Eredivisie kanaal 2008-2009 |  |
|
Smits89
 Ballenjongen
Uit: Hoofddorp Vak: - Posts: 15 Reg.: 19 juni 2008 | Weet er toevallig iemand of er al iets bekend is over het 'eredivisie kanaal?
[Dit bericht is veranderd door ArenA (op 3 juli 2008 18:58:19).]
|
|
|
3r1k Talent
Uit: Oostwoud Vak: - Posts: 128 Reg.: 8 oktober 2003 |
quote: ECV en de clubs hebben besloten dat de live-duels vanaf komend seizoen via een eigen televisiekanaal worden uitgezonden. De grote partner hierin wordt mediabedrijf Endemol waar John de Mol mede eigenaar van is, wat waarschijnlijk ten koste gaat van de samenwerking met Eyeworks. In de komende weken moet duidelijk worden hoe alles precies wordt ingevuld.
Bericht uit maart '08
Voor de precieze invulling zullen we nog even moeten wachten! Ik dacht dat ze bezig waren om het kanaal bij bijvoorbeeld Ziggo op de kabel te krijgen!
|
|
|
maduroman Regelmatige invaller Winnaar Europees Klassement Ajax Netwerk VoVo 2007/2008
Vak: 430 Posts: 679 Reg.: 30 september 2005 | Het is wel irritant dat het zo lang duurt. Ik heb Digitenne voor de live wedstrijden, maar als die volgend jaar de rechten niet meer hebben ga ik het opzeggen. Mijn contract met Digitenne loopt op 1 augustus af, dus het is wel handig als het dan bekend is, waar het uitgezonden gaat worden..
|
|
|
Jan van Galen Vedette
Uit: Amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2038 Reg.: 10 november 2000 | Ik kan me voorstellen dat je ongeduldig wordt. Maar nog heel eventjes geduld mannen.
Want over precies één week wordt er meer duidelijk.
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
ArenA Administrator Derde plek Ajax Netwerk VoVo 04/05, winnaar HCE VoVo 04/05
Uit: Amersfoort Vak: 420 Posts: 9991 Reg.: 18 april 2002 |
quote: maduroman schreef:
Het is wel irritant dat het zo lang duurt. Ik heb Digitenne voor de live wedstrijden, maar als die volgend jaar de rechten niet meer hebben ga ik het opzeggen. Mijn contract met Digitenne loopt op 1 augustus af, dus het is wel handig als het dan bekend is, waar het uitgezonden gaat worden..
Ik heb ook digitenne, met als belangrijkste reden het voetbal. Ik denk echter dat ze via een constructie alsnog wel de wedstrijden zullen blijven uitzenden.
|
|
|
Robehr Bankzitter
Uit: Breda Vak: 420 Posts: 462 Reg.: 18 september 2004 | Hopelijk weer via Tele2/Sport1 dan kan ik mijn huidige abbonnement mooi houden.
|
|
|
Yougle Idool
Uit: Oud-Beijerland Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 3866 Reg.: 12 juli 2001 |
quote: ArenA schreef:
(...)
Ik heb ook digitenne, met als belangrijkste reden het voetbal. Ik denk echter dat ze via een constructie alsnog wel de wedstrijden zullen blijven uitzenden.
Daar lijkt het wel op, het kanaal waarop Tele2 werd doorgegeven meldt dat er half juli meer bekend werd op dat kanaal.
|
|
|
Jan van Galen Vedette
Uit: Amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2038 Reg.: 10 november 2000 | Inderdaad. Komende donderdag zal een oude bekende van jullie e.e.a. bekend gaan maken.
|
|
|
Co Adriaanse Vedette Winnaar Bekerklassement Soccer Netwerk VoVo 2005/2006
Uit: Vlaardingen Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2908 Reg.: 16 juli 2002 | Ik heb op dit moment Tele 2 eredivisie voetbal. Maar ik wil volgend seizoen alleen maar wedstrijden van Ajax (de rest kijk ik toch niet naar) zien en dan het buitenlands voetbal van Sport 1 nemen. Is daar een mogelijkheid voor? Iemand die al wat weet hoe ik dat zou moeten regelen?
Wat trouwens ook belachelijk is, is dat ik nu gewoon doorbetaal voor dat eredivisie voetbal terwijl het nu is afgelopen haha. Afleggers zijn het.
|
|
|
vakG Lid 2de elftal
Uit: Lelystad Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 320 Reg.: 23 november 2003 | Voetbalzender strikt toppers
Nieuw kanaal start op 29 augustus
AMSTERDAM, zaterdag
Het nieuwe voetbalkanaal van de eredivisieclubs en Endemol heeft voor het commentaar bij de live uitgezonden duels NOScoryfee Theo Reitsma aangetrokken.
De studio-uitzendingen van de abonneezender zullen beurtelings worden gepresenteerd door Humberto Tan en Jan Joost van Gangelen, analyticus is Jan van Halst. De dagsluiting om elf uur ’s avonds is in handen van Wilfred Genee en Johan Derksen.
Andere commentatoren, die door de verzamelde eredivisieclubs zijn gestrikt, zijn Ron de Rijk, Leo Driessen, Michiel Teeling en Mark van Rijswijk.
Eredivisie met Theo Reitsma, Leo Driessen en Humberto Tan
Theo Reitsma, die de andere presentatoren gaat begeleiden, blijft voor de NOS de Champions League verslaan. Barbara Barend tekent voor de veldverslaggeving. Met deze bezetting kiezen de betaalde clubs grotendeels voor de RTL-variant van het afgelopen seizoen.
De voetbalzender gaat op 29 augustus de lucht in. Vermoedelijk wordt het Feyenoord-toernooi begin augustus gebruikt om proef te draaien, maar daarvan zullen de kijkers waarschijnlijk niets te zien krijgen.
Distributie
De distributie van het kanaal is op een haar na rond. Zo is al overeenstemming bereikt over doorgifte met KPN, Tele2 en UPC, terwijl met Ziggo nog wordt onderhandeld. De prijs voor het eredivisiekanaal komt voor de kijker naar verwachting rond de 10 euro per maand te liggen voor twee duels per week. Voor het totale programma van negen duels per week zou de prijs rond de 15 euro per maand liggen. Eén wedstrijd kijken zou bijna zeven euro moeten kosten.
De samenvattingen uit de eredivisie zijn met ingang van het komende seizoen trouwens weer bij de NOS te zien, waar Tom Egbers de presentatie voor zijn rekening neemt.
Bron: Telegraaf
|
|
|
Jan van Galen Vedette
Uit: Amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2038 Reg.: 10 november 2000 |
quote: Co Adriaanse schreef:
Ik heb op dit moment Tele 2 eredivisie voetbal. Maar ik wil volgend seizoen alleen maar wedstrijden van Ajax (de rest kijk ik toch niet naar) zien en dan het buitenlands voetbal van Sport 1 nemen. Is daar een mogelijkheid voor? Iemand die al wat weet hoe ik dat zou moeten regelen?
Wat trouwens ook belachelijk is, is dat ik nu gewoon doorbetaal voor dat eredivisie voetbal terwijl het nu is afgelopen haha. Afleggers zijn het.
Pay per view komt er aan, maar is technisch nog niet overal mogelijk. Maar voor 7,50 per wedstrijd kun je beter een heel abonnement nemen van ca. 15 eu per maand.
Overigens zal die 15 eu in sommmige gevallen veel lager zijn omdat de distributeurs met die prijs gaan stunten, zoals KPN's Digitenne al heeft aangekondigd.
Het Eredivisie-kanaal zendt (nog?) geen buitenlands voetbal uit, dus daarvoor moet je elders terecht. Overigens zal het Eredivisie-kanaal vermoedelijk wel een buitenlandse verrassing hebben, maar dat wordt vermoedeljk pas donderdag a.s. bekend gemaakt. Voor de rest klopt bovenstaand artikel uit de Telegraaf helemaal.
|
|
|
Francesc Fabregas Soler Internationale topspeler
Vak: 413 Posts: 3452 Uploads: 1 Reg.: 24 juli 2005 |
quote: Jan van Galen schreef:
(...)
Pay per view komt er aan, maar is technisch nog niet overal mogelijk. Maar voor 7,50 per wedstrijd kun je beter een heel abonnement nemen van ca. 15 eu per maand.
Overigens zal die 15 eu in sommmige gevallen veel lager zijn omdat de distributeurs met die prijs gaan stunten, zoals KPN's Digitenne al heeft aangekondigd.
Het Eredivisie-kanaal zendt (nog?) geen buitenlands voetbal uit, dus daarvoor moet je elders terecht. Overigens zal het Eredivisie-kanaal vermoedelijk wel een buitenlandse verrassing hebben, maar dat wordt vermoedeljk pas donderdag a.s. bekend gemaakt. Voor de rest klopt bovenstaand artikel uit de Telegraaf helemaal.
Het is zeker niet mogelijk om gewoon voor een maand een abonnement te nemen?
Dan zou ik gewoon kunnen kijken wanneer we veel uitwedstrijden spelen en schaf ff zo'n abonnementje aan.
7,50 is natuurlijk veels te duur, ik weet niet of de mogelijkheid nog bestaat om via Planet voor 4 euro zo'n weekend-ding te kopen, maar dan doe ik dat wel.
Ik las ook iets over dat het op de kabel kwam? Dus je hoeft niet per sé digitale TV te hebben? (wat ik raar zou vinden, hoe zou je analoog pay-per-view kunnen toepassen..)
|
|
|
Jan van Galen Vedette
Uit: Amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2038 Reg.: 10 november 2000 |
quote: Francesc Fabregas Soler schreef:
Ik las ook iets over dat het op de kabel kwam? Dus je hoeft niet per sé digitale TV te hebben? (wat ik raar zou vinden, hoe zou je analoog pay-per-view kunnen toepassen..)
Jawel, je moet sowieso digitale tv hebben voor het Eredivisie-kanaal.
Alleen, digitale tv kun je ook gewoon via de kabel krijgen hoor!
En nee, een abonnement voor een maand zal niet mogelijk zijn. Anders heet het ook geen 'abonnement'. Ik vermoed dat de looptijd een jaar zal zijn, maar dat weet ik niet zeker.
En 7,50 veel? Misschien, maar het is maar hoe je het bekijkt. Ik ben PSV-supporter en woon in Amsterdam. Ik heb een seizoenkaart van PSV, maar uitwedstrijden bezoeken is ivm de vele combi's een crime. Want ik kan vanuit Amsterdam niet zomaar naar het stadion van de uitclub. Hiervoor is pay per view misschien een optie.
In het stadion kijken is natuurlijk leuker, maar als ik voor één voetbalwedstrijd bijna een dag kwijt ben, benzinekosten, ticket, bus- of treincombi dan ben ik én veel geld kwijt, én heel veel tijd kwijt. En dan vind ik 7,50 weer helemaal niet veel geld.
Bovendien zou ik met vrienden samen kunnen kijken (ja, ik ken genoeg PSV-supporters uit Amsterdam ), en bv bij elkaar komen kijken en om de beurt zo'n wedstrijd kopen. Dat maakt het helemaal goedkoop. En gezellig.
|
|
|
|
appa Regelmatige invaller
Uit: Gouda Vak: 401 Posts: 681 Reg.: 18 oktober 2002 | 10 euro voor 2 DUELS per week of 15 euro voor alle duels. Makkelijke keuze, tenzij Ajax uit altijd bij die 2 duels horen.
Vorig seizoen betaalde ik via UPC 5 euro per maand en daar kreeg ik 2 ZENDERS voor met alle belangrijke wedstrijden. Nu wordt dat dus eigenlijk 10 euro per maand duurder.
Vind ik nogal wat eigenlijk....
|
|
|
Ja-Rudy1983 Regelmatige invaller
Uit: Barneveld Posts: 776 Reg.: 14 juli 2002 |
quote: Jan van Galen schreef:
Inderdaad. Komende donderdag zal een oude bekende van jullie e.e.a. bekend gaan maken.
van Praag dus waarschijnlijk?. Komt er volgend jaar nog wel voetbal insite aangezien Derksen en Genee in de avond een programma gaan maken voor het eredivisie kanaal!?
|
|
|
Danny de Ajacied Veelbelovend talent
Uit: Hoek van Holland Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 268 Reg.: 26 mei 2007 |
quote: Ja-Rudy1983 schreef:
(...)
van Praag dus waarschijnlijk?. Komt er volgend jaar nog wel voetbal insite aangezien Derksen en Genee in de avond een programma gaan maken voor het eredivisie kanaal!?
Misschien op deze Eredivisie kanaal? ,,Want ze gaan tot 23 uur tv maken in de avond!
|
|
|
Luis Alberto Suarez  Basisspeler
Uit: Domburg Vak: 428 Posts: 958 Reg.: 17 november 2005 | Dus als ik het goed begrijp voor 7.50 per maand kan ik Ajax zien
Ik hoef alleen maar Ajax te zien, de rest vind ik wel op internet.
|
|
|
vakG Lid 2de elftal
Uit: Lelystad Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 320 Reg.: 23 november 2003 | Lineker analist bij ECV
HILVERSUM - Het nieuwe voetbalkanaal van de achttien eredivisieclubs en Endemol/Eyeworks heeft de voormalige Engels international en BBC-icoon Gary Lineker gestrikt als analist
Lineker (47) gaat op de maandagavonden in een programma van presentator Jan Joost van Gangelen (wiens contract bij RTL afloopt) de Nederlandse wedstrijden en de prestaties van spelers in de eredivisie beoordelen. Linekers manager, Jon Holmes, verwacht dat komende week alles definitief rondkomt met de betaalzender.
De Brit maakte halverwege de jaren ’80 onder meer furore bij Everton, Barcelona en Tottenham Hotspur. Tegenwoordig presenteert hij het populaire Match of the Day en alle golfprogramma’s en -toernooien die de BBC uitzendt.
Het eredivisiekanaal, dat vijf jaar beschikt over de rechten van het live voetbal, trok verder voor het verslaan van de wedstrijden de NOS-commentator Theo Reitsma (tevens columnist van AD Sportwereld Pro) aan en Leo Driessen, Ron de Rijk en Michiel Teeling. Eerder was al bekend dat Humberto Tan voor de studio-uitzendingen tekent, dat analist Jan van Halst overkomt van RTL en dat Wilfred Genee en Johan Derksen - net zoals zij eerder bij RTL deden - de zondagavonden afsluiten.
Door de komst van het eredivisiekanaal, dat op 29 augustus de lucht ingaat, is Sport1 vanaf volgend seizoen verstoken van live voetbal uit Nederland. Liefhebbers van rechtstreekse duels van eigen bodem zullen dus weer een nieuw abonnement moeten afsluiten.
Naar verwachting zullen zij daarvoor tussen de 10 en 15 euro per maand voor gaan betalen. Wie 15 euro betaalt kan alle wedstrijden gespeeld in een weekeinde bekijken. De eredivisie heeft het nieuwe speelschema dusdanig aangepast dat de duels elkaar niet in de weg zitten. Zo beginnen de voetballers op zondag om 12.30, 14.30 en 16.30 uur.
De distributie van het nieuwe kanaal is zo goed als rond. Er is al een akkoord met KPN en Tele2, terwijl de onderhandelingen met Ziggo en UPC gaande zijn. De samenvattingen van de duels zijn vanaf komend seizoen weer terug bij de NOS. Tom Egbers zal deze aan elkaar praten.
Bron:AD.nl
|
|
|
Jan van Galen Vedette
Uit: Amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2038 Reg.: 10 november 2000 | Lineker was dus de buitenlandse verrassing waar ik het hierboven over had. 
|
|
|
Francesc Fabregas Soler Internationale topspeler
Vak: 413 Posts: 3452 Uploads: 1 Reg.: 24 juli 2005 | Je kan dus per wedstrijd betalen, maar wanneer je het abonnement neemt kun je ook die praatprogramma's bekijken?
|
|
|
afca1900 Basisspeler
Vak: - Posts: 808 Reg.: 26 februari 2005 | Heb zojuist maar ff voor de zekerheid contact opgenomen met kpn(digitenne), voor het komende seizoen verandert er niks, alle wedstrijden worden gewoon uitgezonden.
|
|
|
keeskoi Internationale topspeler
Uit: lelystad Vak: - Posts: 1517 Reg.: 23 november 2005 |
quote: Ja-Rudy1983 schreef:
(...)
Op de site van vi heeft Derksen sinds enige tijd een video verslag. Het verslag van 7 juli legt ie uit dat naast de "dagsluiting" elke dag op eredivisie kanaal er een voetbal insite blijft bestaan.
Bekijk die verslagen maar eens.
|
|
| Pool: 1473e | MotM: - | Battle-rating: 1.498,9 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
pannakoning Veelbelovend talent
Uit: amsterdam Vak: - Posts: 259 Reg.: 16 juli 2003 | Heb Tele2. Nou hoor ik dat Tele2 een samenwerkingsverband hebben met het eredivisiekanaal. Wie weet hier iets van af?
|
|
|
Hazzle Geselecteerd voor Oranje
Uit: Leeuwarden Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1165 Reg.: 26 december 2000 |
quote: afca1900 schreef:
Heb zojuist maar ff voor de zekerheid contact opgenomen met kpn(digitenne), voor het komende seizoen verandert er niks, alle wedstrijden worden gewoon uitgezonden.
Geweldig nieuws, bedankt, ik maakte me al zorgen 
|
|
|
AFCA 428 Internationale topspeler
Uit: Amstelveen Vak: 428 Posts: 5036 Reg.: 6 september 2005 | Dankzij deze troep zitten wij aankomend seizoen dus waarschijnlijk tot 19.00 uur in Groningen en zijn dan pas om 22.30 uur thuis aangezien de wedstrijd Groningen-Ajax pas om 16.30 uur begint. Forza de televisie jongens!
|
|
|