| Poster | | Topic: Studio Voetbal seizoen 2007/2008 |  |
|
Dijkstra Ajacied Forever Moderator
Uit: Groningen Vak: - Posts: 12215 Reg.: 29 mei 2001 | Het was echt gênant. Als je zo stellig bent dat Dick Jol absoluut niet de beste scheidsrechter is, en je kunt dan uit jezelf niet één scheidsrechter noemen die je goed vindt, dan ben je toch niet serieus te nemen? Gewoon loos gebral dus over Dick Jol, in plaats van een echte mening geven. Hij wist er gewoon echt geen enkele te noemen, "Noem jij eens een paar scheidsrechters dan" zei hij tegen Borst. 
En dan over Engelaar naar Schalke enzo, daar is hij ook echt niet te vertrouwen. Hij gaf laatst ook al aan in het programma dat hij al veel eerder wist dat Rutte naar Schalke ging. Ik vind het wel logisch hoor dat hij daar geen uitspraken over wil doen, maar dan moet hij niet in zo'n programma gaan lopen roepen "ik weet er echt helemaal niets over, je kunt me toch geloven?", of hij moet er helemaal niet gaan zitten.
|
|
|
Francesc Fabregas Soler Internationale topspeler
Vak: 413 Posts: 3210 Uploads: 1 Reg.: 24 juli 2005 | Tja, mocht Youri bondscoach zijn had hij maar wat graag heel Twente opgesteld.
Het scheidsrechtersgedoe sloeg nergens op. Ikzelf ben van mening dat ook Jol niet goed meer is, maar dat hij vervolgens niet zegt/weet wie wel de beste is was wel zielig. In mijn geval is het gewoon zo dat ik er geen één de beste vind, dat kwam er bij hem niet uit, alleen die gasten uit tukkerland waren opeens heel goed.
Net als dat extra trainingsprogramma bij Schalke, hij zei het niet letterlijk, maar het kwam een beetje over alsof ze dat bij Duitsland dan wel weer heel goed deden, als voorbereiding op het EK.
Heitinga had daar niks te zoeken, er werd even snel gevraagd wat er gebeurt is en waarom, nog even iets over het verleden en klaar. Daarna waren het allerlei onderwerpen door elkaar.
Als ze nou eens beginnen met niet zoveel verschillende onderwerpen te willen belichten (en focussen op de gast) en zo'n Youri en Borst eruit knallen dan kan het heel misschien nog wat worden.
|
|
|
maduroman Regelmatige invaller
Vak: 430 Posts: 661 Reg.: 30 september 2005 |
quote: Meersche Helden schreef:
(...)
Borst zei dat alleen Jol de beste scheidsrechter is, waarop Youri zei dat dat onzin is. Volgens Youri waren er wel degelijk meer scheidsrechters die nu actief zijn even goed of zelfs beter dan Jol. Borst vroeg om voorbeelden, maar Youri klapte dicht en wist niks op te noemen. Toen Borst een paar scheidsrechters opnoemde zei Youri dat hij Van Boekel, Blom en Vink wel goed vond, waarop Borst zei dat ze toevallig uit de omstreken van Enschede kwamen.
Ik vind dat wel hoor, alles wat daarvandaan komt is heilig bij Youri. Ook alles wat Duits is, is heilig bij Youri. Als analiticus is hij on-intressant geworden omdat hij nooit een kwaad woord over Twente of Duitsland en dan met name Schalke 04 zal roepen.
Dat is echt onzin van Borst, want Blom komt uit Alphen aan den Rijn en Vink uit Noordwijkerhout(of die omgeving). Provincie Zuid-Holland dus, en geen Twente..
|
|
|
Vak: 413 Posts: 3210 Uploads: 1 Reg.: 24 juli 2005 | Klopt, maar MH zegt het ook verkeerd, het ging om Blom, Van Boekel en Nijhuis. Toen zij Borst als ik het goed heb dat die laatste twee uit Tukkerland kwamen, dat klopt volgens mij wel.
|
|
|
0634  International
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 4223 Reg.: 2 januari 2006 | Dan klopt het misschien topografisch wel, maar Nijhuis is een drama. Lijkt mij toch sterk dat mensen hem beter vinden als Jol.
|
|
|
JesperOlsenFan Lid 2de elftal
Vak: - Posts: 436 Reg.: 30 augustus 2004 |
quote: Dijkstra Ajacied Forever schreef:
Het was echt gênant. Als je zo stellig bent dat Dick Jol absoluut niet de beste scheidsrechter is, en je kunt dan uit jezelf niet één scheidsrechter noemen die je goed vindt, dan ben je toch niet serieus te nemen?
Ach, wie neemt de schnabbelende Muldertjes eigenlijk wel serieus ? Als ik Youri af en toe in de rust van een Europacupwedstrijd z'n analyse hoor geven, denk ik...Youri wat jij zegt weten we allemaal, schande dat je ervoor betaald wordt.
|
|
|
FcTosti Veelbelovend talent Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2006/2007; meer prijzen
Uit: Delft Vak: 425 Posts: 229 Reg.: 30 maart 2003 | Leuke column in de NRC Next vandaag:
quote: Zo wordt een uur gevuld met sterke, maar vage verhalen
‘Het voetbalseizoen’ – een mysterieuze periode, die schijnt te eindigen in ‘play-offs’ – loopt af, en dat vind ik voor het eerst erg, want daarmee eindigen de reguliere uitzendingen van Studio Voetbal.
Ik moet al twee jaar naar Studio Voetbal kijken omdat mijn vriend ernaar kijkt en ik keek altijd passief mee. Ik dacht tijdens het kijken bijvoorbeeld aan de planten op mijn balkon, of aan een Nuon-rekening. En dan zat het programma er alweer op.
Maar op een gegeven moment begon ik actief te kijken en toen bleek dat Studio Voetbal een van de meest komische programma’s ooit is, dat gelukkig niet over voetbal gaat, maar over menselijke relaties.
Voor wie het niet kent: bij Studio Voetbal zitten Jack van Gelder, Youri Mulder, Hugo Borst en een gast aan een tafeltje en dan praten ze met elkaar over voetbal.
Maar het gaat niet over voetbal. Het hele programma gaat erover dat Jack, Youri en Hugo allemaal inside information hebben over spelers en trainers en voetbalvrouwen, die ze op geheimzinnige toon met elkaar bespreken.
Dat gaat ongeveer zo:
Jack: ‘Bij FC Steenwijk is er weer heel veel reuring in de tent, hè?’
Youri: ‘Ja, maar we weten allemaal toch hoe dat komt!’ (veelbetekenende blik)
Jack: ‘Maar dat gaan we niet zeggen hoor! Jij weet dat wel, en Ãk weet dat wel, maar we zijn integere journalisten en dat gaan we dus niet delen met het Nederlandse publiek.’
Hugo: ‘Ja, je hoort hele verhalen over bacchanalen tussen Van der Jans, Wiegert en Sleeswijk, maar hoe dat precies zit, kan ik niet zeggen. Vanmiddag belde ik nog met de trainer... ’
Dit is een belangrijk onderdeel van Studio Voetbal: opnoemen met wie er die week allemaal gebeld, ge-sms’t en gesproken is en welke roddels er op tafel gekomen zijn. Zo is er een halve uitzending ( dit is geen overdrijving) gewijd aan een sms die de materiaalman van FC Sparta aan Hugo Borst had gestuurd.
Zo wordt een uur gevuld met sterke, maar vage verhalen over voetballers die vreemdgaan, de trainer pesten, homo zijn, te laat komen op de training, ‘geen discipline hebben’ (gevolgd door een lange discussie over wat discipline is) en bacchanalen aanrichten. Dan is het uur voorbij en laten ze nog een filmpje zien van een voetballer die een doelpunt scoort. En daarmee is het voetbalaspect van voetbal ook meteen behandeld.
|
|
|
Vak: 413 Posts: 3210 Uploads: 1 Reg.: 24 juli 2005 | Youri gaat weer los....... 
|
|
|
Jeffrey Sarpong International
Uit: Amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1304 Reg.: 28 november 2004 | Jeetje.. hoe opzichtig. gewoon nog een keer vragen aan Mulder wie hij de beste scheidsrechter vindt. Dit keer noemde hij ineens een heel rijtje op, knap zeg. Het ging ook weer echt helemaal nergens over. Ben blij als dit stopt. Afschuwelijk slecht programma geworden de afgelopen jaren.
|
|
|
AFCA3STERREN Internationale topspeler
Vak: 411 Posts: 2310 Reg.: 17 september 2005 |
quote: Jeffrey Sarpong schreef:
Jeetje.. hoe opzichtig. gewoon nog een keer vragen aan Mulder wie hij de beste scheidsrechter vindt. Dit keer noemde hij ineens een heel rijtje op, knap zeg. Het ging ook weer echt helemaal nergens over. Ben blij als dit stopt. Afschuwelijk slecht programma geworden de afgelopen jaren.
Ben ik mee oneens. Ik vind Youri vrij genuanceerd, trainers lopen altijd te zeiken op een scheidsrechter. Tuurlijk zijn ze vaak dramatisch, maar je moet gewoon niet afhankelijk zijn van 1 moment in een wedstrijd die een scheidsrechter negatief beinvloed. Een enkele uitzondering daar gelaten.
Voor de rest stel ik voor om Van de Ende (die er nog steeds verstand van heeft, en het spel ook aanvoelde zoals bleek wat ie van Davids en Tahamata zei) Uilenberg op te laten volgen, want wat is dat een lachertje, goed seizoen gedraaid.... die zat volgens mij aan de paddo's....
|
|
|
El Rafael Regelmatige invaller
Uit: Amsterdam Vak: 411 Posts: 648 Reg.: 15 maart 2003 | Jack van Gelder, omarmd door velen, geliefd door anderen.

Jack schitterde gisteren weer in zijn rol als glimmend opperhoofd van het voetbalwereldje. Jack hield het losjes, zonder zijn typerende 'tightness' uit het oog te verliezen. Bovendien zorgde Jack voor een lekker gezellige sfeer aan tafel, hetgeen hem in staat stelde om een paar prikkelende vragen te stellen. Tussen de regels door liet Jack natuurlijk weer weten hoe goed hij op de hoogte is in het Amsterdamse.
Jack is een presentator die iedere week een 7 of hoger scoort. Mede dankzij deze constante prestatiecurve van Jack is hij ver boven het niveau van andere presentatoren als Henry Schubbekut en Dubbel-Dionne de Graaff uitgestegen.
In de aankomende juni-maand zal Jack dan ook weer degene zijn die de dagelijkse late-night talkshow van de NOS in het Zwiterse Alpenlandschap kleur moet geven. Leuk voor Jack, maar nog veel leuker voor ons, zijn trouwe miljoenenpubliek!
Succes, Jack!
|
|
|
Jeffrey Sarpong International
Uit: Amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1304 Reg.: 28 november 2004 |
quote: AFCA3STERREN schreef:
(...)
Ben ik mee oneens. Ik vind Youri vrij genuanceerd, trainers lopen altijd te zeiken op een scheidsrechter. Tuurlijk zijn ze vaak dramatisch, maar je moet gewoon niet afhankelijk zijn van 1 moment in een wedstrijd die een scheidsrechter negatief beinvloed. Een enkele uitzondering daar gelaten.
Volgens mij mis jij mijn punt een beetje. Vorige week werd er aan Youri gevraagd wie hij de beste scheidsrechter vond, en toen klapte hij dicht, kon geen één scheidsrechter opnoemen, stond dus gewoon voor lul. Ik vond het daarom een beetje té opzichtig dat Jackie vandaag nog een keer aan Youri vroeg wie hij de beste scheidsrechter vond, terwijl hij die vraag vorige week ook al had gesteld. Daar ging het me om. 
|
|
|
Fier Koen International
Uit: - Vak: 402 Posts: 1304 Reg.: 11 juni 2003 |
(...) Afschuwelijk slecht programma geworden de afgelopen jaren.
Het kan in ieder geval beter. Volgend jaar hebben ze bijvoorbeeld weer actuele beelden.
Het blijft mij wel verbazen dat ze uit 'het wereldje' Youri Mulder en Hugo Borst aan tafel nemen.
|
|
|
Zuur Vedette
Uit: Brabant Vak: 413 Posts: 2264 Reg.: 31 mei 2003 |
(...)
Volgens mij mis jij mijn punt een beetje. Vorige week werd er aan Youri gevraagd wie hij de beste scheidsrechter vond, en toen klapte hij dicht, kon geen één scheidsrechter opnoemen, stond dus gewoon voor lul. Ik vond het daarom een beetje té opzichtig dat Jackie vandaag nog een keer aan Youri vroeg wie hij de beste scheidsrechter vond, terwijl hij die vraag vorige week ook al had gesteld. Daar ging het me om. 
Als je mij die vraag stelt kan ik er ook geen antwoord op geven hoor.
|
|
|
Micheltje Geselecteerd voor Oranje
Uit: Lelystad Vak: 428 Posts: 1232 Reg.: 11 november 1999 | Ik kijk het niet eens meer na vorige week..(met die overdreven ruzie) Het niveau is niet om naar huis te schrijven..Dat de NOS daar niks aan doet valt me wel weer tegen..
[Dit bericht is veranderd door Micheltje (op 20 mei 2008 13:20:30).]
|
|
|
Vak: - Posts: 436 Reg.: 30 augustus 2004 | Van Gelder riep laatst dat er 2 nieuwe spelers naar Ajax zouden komen, niks meer over gehoord. Deze week heeft ie gezegd dat Hiddink de nieuwe algemeen directeur zou worden, wederom zwaar gelul van die schnabbelaar.
|
|
|
Sven Moderator
Uit: ...Spijkenisse... Vak: 424 Posts: 8823 Reg.: 6 december 2000 | En vanavond was een saaie aflevering, met Petro en Martin Jol. Kritiekloos en veel over Duits voetbal en Oranje. Meh.
|
|
|
Vak: - Posts: 436 Reg.: 30 augustus 2004 |
quote: Sven schreef:
En vanavond was een saaie aflevering, Kritiekloos
Tja, dat zuigertje Borst was er niet 
|
|
|
Yassou Hellas Talent
Uit: Enschede Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 185 Reg.: 6 juli 2004 | Die slechte youtube filmpjes bij Studio Sport komen mij ook een beetje de strot uit...
|
|
|
Vak: 413 Posts: 3210 Uploads: 1 Reg.: 24 juli 2005 |
quote: Sven schreef:
En vanavond was een saaie aflevering, met Petro en Martin Jol. Kritiekloos en veel over Duits voetbal en Oranje. Meh.
Daar zeg je wat ja. Ik dacht ff dat we Europees kampioen zouden worden.
|
|
|
Amsterdammer Basisspeler
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 979 Reg.: 12 januari 2005 | Weet iemand wat de lekkere intro tune van Studio Sportzomer is? Klinkt echt lekker in de oren moet ik zeggen.......
|
|
|
van Reenen Bankzitter
Uit: Amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 559 Reg.: 23 juni 2002 |
quote: Amsterdammer schreef:
Weet iemand wat de lekkere intro tune van Studio Sportzomer is? Klinkt echt lekker in de oren moet ik zeggen.......
Bedoel je die met o.a. als tekst: "Just for tonight" ?
Zo ja, die heet "Just for tonight" (van One Night Only of zo)
|
|
|
Amsterdammer Basisspeler
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 979 Reg.: 12 januari 2005 |
quote: van Reenen schreef:
(...)
Bedoel je die met o.a. als tekst: "Just for tonight" ?
Zo ja, die heet "Just for tonight" (van One Night Only of zo)
Nee niet die......het is Franstalig d8 ik....heerlijk nummertje, wie weet em?
|
|
|
Amsterdammer Basisspeler
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 979 Reg.: 12 januari 2005 | Weet echt niemand hoe dit Franse lied heet? De intro lied van Studio Sportzomer?
|
|
|
van Reenen Bankzitter
Uit: Amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 559 Reg.: 23 juni 2002 |
quote: Amsterdammer schreef:
Weet echt niemand hoe dit Franse lied heet? De intro lied van Studio Sportzomer?
Nou vooruit, nog even doorgezocht: op een forum komen ze hiermee:
Sina - Wann nit jetzt wann da
Heb het niet gecontroleerd maar meen de titel wel in de tekst te herkennen 
|
|
|
|