Ajax Forums
 Ajax Netwerk
Ajax Forums
 Satirisch Ajax forum
Niveau Satirisch forum
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | regels | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 3 pagina's: « 1 2 3 »

Poster
Topic: Niveau Satirisch forum 
ro2743
Basisspeler

Uit: Amsterdam
Vak: 127
Reg.: 28 februari 2003
Gepost op 5 oktober 2003 om 10:46:35.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
T.A.F.K.A.S. schreef:

Ik wil mensen die zichzelf daartoe in staat achten hierbij oproepen het Satirisch forum te 'redden'. Plaatjes en foto's horen in één centraal topic. Alles wat beneden vriespunt blijft, zal zonder pardon gesloten of verwijderd worden.
Hoe pretentieus.... Heel vervelend als mensen niet 'jouw' niveau halen natuurlijk, maar om nou meteen te stellen dat die mensen geen gevoel voor Satire hebben, is wel een beetje overdreven. Blijft een beetje een ongrijpbaar iets natuurlijk, satire, humor. Wat mij persoonlijk opvalt op het gehele AN, is dat Admins en Mods over het algemeen helemaal niet zoveel humor hebben. Als ze dan een keer in de maling worden genomen geven ze een gele kaart terwijl ze ondertussen maar een beetje stoer lopen te doen over het feit dat ze zelf het gemiddelde niveau van het An ontstijgen, nogmaals: Hoe pretentieus?
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
jherweijer
Basisspeler

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 10 mei 2001
Gepost op 5 oktober 2003 om 11:54:26.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
ro2743 schreef:

(...)

Hoe pretentieus.... Heel vervelend als mensen niet 'jouw' niveau halen natuurlijk, maar om nou meteen te stellen dat die mensen geen gevoel voor Satire hebben, is wel een beetje overdreven. Blijft een beetje een ongrijpbaar iets natuurlijk, satire, humor. Wat mij persoonlijk opvalt op het gehele AN, is dat Admins en Mods over het algemeen helemaal niet zoveel humor hebben. Als ze dan een keer in de maling worden genomen geven ze een gele kaart terwijl ze ondertussen maar een beetje stoer lopen te doen over het feit dat ze zelf het gemiddelde niveau van het An ontstijgen, nogmaals: Hoe pretentieus?
Helemaal mee eens.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.447,8VoVo: -Opstelling: incompleet
Pienaar Magic
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 7 januari 2003
Gepost op 5 oktober 2003 om 11:59:42.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Volgens mij is iemand zich gewoon lekker aan het afreageren omdat hij de kans ervoor krijgt:

http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum3/358.php
 Help mods!
jherweijer
Basisspeler

Gepost op 5 oktober 2003 om 12:12:06.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Pienaar Magic schreef:

Volgens mij is iemand zich gewoon lekker aan het afreageren omdat hij de kans ervoor krijgt:

http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum3/358.php
Wat een onzin! Dit is gewoon een van de vele debiele uitingen van de leiding. Jij slikt dat misschien, ik niet. Wat een ontzettend domme reactie van je zeg, ongelooflijk..
 Help mods!
Warner
Moderator

Uit: Den Haag
Reg.: 25 juli 2002
Gepost op 5 oktober 2003 om 12:13:52.     MSN: ja, dat heb ik wel...      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik ben het er eerlijk gezegd wel (gedeeltelijk) mee eens.

Dit heeft verder niks met smaak te maken, immers over smaak valt niet te twisten.
Waar ik het mee eens ben, is dat ik het niveau af-en-toe wel is iets hoger zou willen zien. Dat wil zeggen, dat er i.i.g. over wordt nagedacht. Grapjes als PSV naar de tweede ronde (die niet eens meer bestaat) zijn wel leuk, maar wel erg simpel. Of je dit soort grapjes nu leuk vind, of niet. Iedereen kan een grap van hoog niveau onderscheiden van een "simpel" grapje. Nogmaals dit heeft niks met smaak te maken, maar met inzicht. Er is niemand die mij wijsmaakt dat hij de "PSV grap" van hoog niveau vind, ondanks het feit dat die absoluut grappig is!

Wellicht is het een idee om naast het satirische forum een soort van onzin forum te creëren. Zoiets als ze bij het (sorry voor het schelden) PSV forum hebben (ff m'n mond spoelen).

Wacht nu al op de reacties....
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.475,2VoVo: -Opstelling: 4-3-3
jherweijer
Basisspeler

Gepost op 5 oktober 2003 om 12:18:03.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Warner schreef:

Ik ben het er eerlijk gezegd wel (gedeeltelijk) mee eens.

Dit heeft verder niks met smaak te maken, immers over smaak valt niet te twisten.
Waar ik het mee eens ben, is dat ik het niveau af-en-toe wel is iets hoger zou willen zien. Dat wil zeggen, dat er i.i.g. over wordt nagedacht. Grapjes als PSV naar de tweede ronde (die niet eens meer bestaat) zijn wel leuk, maar wel erg simpel. Of je dit soort grapjes nu leuk vind, of niet. Iedereen kan een grap van hoog niveau onderscheiden van een "simpel" grapje. Nogmaals dit heeft niks met smaak te maken, maar met inzicht. Er is niemand die mij wijsmaakt dat hij de "PSV grap" van hoog niveau vind, ondanks het feit dat die absoluut grappig is!

Wellicht is het een idee om naast het satirische forum een soort van onzin forum te creëren. Zoiets als ze bij het (sorry voor het schelden) PSV forum hebben (ff m'n mond spoelen).

In jouw post klinkt tenminste nog wat zinnigs door. Die PSV-grap is inderdaad niet hoogstaand. Zoals je zelf terecht opmerkt, kunnen er mensen om lachen en dat is dan voor mij een argument om zo'n topic nie te sluiten. Want mensena amuseren is het doel van dit forum (daar is volgens mij iedereen het over eens). Gelukkig zijn er minder hoogstaande en meer hoogstaande grappen op het Satirisch Forum te bespeuren: een ideale mix dus, lijkt me. Misschien zo nu en dan wat meer simpelere grappen, maar dat lijkt me geen probleem zolang men er om kan lachen.

En een "onzin-forum" lijkt mij dus ook een goed idee, al zou ik het "humor-forum" noemen, maar dat is een kwestie van interpretatie.
 Help mods!
ro2743
Basisspeler

Gepost op 5 oktober 2003 om 12:19:34.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Warner schreef:

Neej dat kan niet, want dat gaat dan al snel op een ouwehoer-hoekje lijken en dat is uit den boze, want dan wordt er geslowchat etc. etc.
 Help mods!
Peter
Administrator

Uit: Jedi Academy Dordrecht
Vak: 119
Reg.: 5 juni 2001
Gepost op 5 oktober 2003 om 12:21:58.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
jherweijer schreef:
Wat een onzin! Dit is gewoon een van de vele debiele uitingen van de leiding. Jij slikt dat misschien, ik niet. Wat een ontzettend domme reactie van je zeg, ongelooflijk..
Zou je voortaan woorden als 'debiel' achterwege kunnen laten en je kritiek normaal kunnen verwoorden? De FAQ zijn ook van toepassing op leden ten opzichte van admins en mods.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.474,4VoVo: -Opstelling: 4-3-3
het zwarte gat
Vedette

Reg.: 17 augustus 2002
Gepost op 5 oktober 2003 om 12:28:30.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik kan wel lachen om bepaalde topics, zoals 't Wereldje, Dit was het nieuws, die grap over PSV etc. Maar in sommige gevallen loopt het echt de spuigaten uit; er worden niet voor niets zo veel topics gesloten. Hou het een beetje centraal! En verder ben ik het er mee eens dat er meer satirische stukken moeten komen, want daardoor is dit forum ontstaan. Dit kan best langs elkaar.

Nog één opmerking: respecteer elkaar en ga niet expres - ik doel hier op ro2743 en jherweijer - andermans stukjes afkraken om een politiek spelletje te spelen. Als je iets niet leuk vindt, reageer dan bij voorkeur niet of anders opbouwend! Als het echt niks is, moeten de moderators het topic maar sluiten.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
ro2743
Basisspeler

Gepost op 5 oktober 2003 om 12:43:25.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Precies, respecteer elkaar. Dus schrijf geen algemene stukjes over dalend niveau etc. Dit valt m.i. onder het hoofdstuk elitair gedrag. Volgens mij zijn er een heleboel mensen met een heleboel sterk uiteenlopende interesses en meningen op dit forum en die verdienen allemaal respect.
Ik zie af en toe topics voorbij komen waarvan ik denk: 'waar gaat het over?' Maar ik hoef ze natuurlijk niet te lezen, ik kan ze ook overslaan.
Het is internet, als een meisje van 10 iets leuks over ajax te melden heeft wat je niveau niet haalt, hoef je natuurlijk niet zo te zeiken...je kan het ook negeren.
 Help mods!
jherweijer
Basisspeler

Gepost op 5 oktober 2003 om 12:55:23.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Peter schreef:

(...)
Zou je voortaan woorden als 'debiel' achterwege kunnen laten en je kritiek normaal kunnen verwoorden? De FAQ zijn ook van toepassing op leden ten opzichte van admins en mods.
Ik zeg debiele uitingen en niet debiele leiding. Ik ga er namelijk vanuit dat de leiding zelf niet debiel is.

quote:
ro2743 schreef:

Precies, respecteer elkaar. Dus schrijf geen algemene stukjes over dalend niveau etc. Dit valt m.i. onder het hoofdstuk elitair gedrag. Volgens mij zijn er een heleboel mensen met een heleboel sterk uiteenlopende interesses en meningen op dit forum en die verdienen allemaal respect.
Ik zie af en toe topics voorbij komen waarvan ik denk: 'waar gaat het over?' Maar ik hoef ze natuurlijk niet te lezen, ik kan ze ook overslaan.
Het is internet, als een meisje van 10 iets leuks over ajax te melden heeft wat je niveau niet haalt, hoef je natuurlijk niet zo te zeiken...je kan het ook negeren.
Helemaal mee eens wederom.

quote:
het zwarte gat schreef:

Nog één opmerking: respecteer elkaar en ga niet expres - ik doel hier op ro2743 en jherweijer - andermans stukjes afkraken om een politiek spelletje te spelen. Als je iets niet leuk vindt, reageer dan bij voorkeur niet of anders opbouwend! Als het echt niks is, moeten de moderators het topic maar sluiten.
Dit heeft niks met een politiek spelletje te maken (waar haal je het vandaan???) en ik mag mn mond niet opentrekken als ik het ergens niet mee eens ben? Op een discussieforum? Wat een onzin weer, je kan beter maar niet meer op dit forum komen als je niet tegen meningen kan. Ongelooflijk wat kom je rare mensen tegen hier...
 Help mods!
T.A.F.K.A.S.
Vedette
Winnaar AN-Filmquiz 2002 en 2003

Uit: Venlo
Reg.: 13 augustus 2000
Gepost op 5 oktober 2003 om 13:21:55.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

We blijven toch een beetje hangen op het "over smaak valt niet te twisten". In de begintijd van het Satirisch werden mooie vondsten gewaardeerd. Misschien vond je het niet altijd even grappig (inderdaad, kwestie van smaak), maar je merkte dat mensen er moeite voor hebben gedaan. Op het moment dat het zwarte gat weer met zo'n stuk komt en ik bepaalde reacties zie, kan ik me daar best aan irriteren. Mensen die menen zoiets af te moeten kraken en tegelijkertijd dubbel liggen om de een na de andere belgenmop of topic met de titel 'Feyenoord wint' en in de openingspost slechts het woord 'geintje'. Als je gewoon simpele moppen en grapjes wil lezen, verwijs ik je graag door naar de talloze moppensites en andere forums.

Zoals Dijkstra al aangaf, probeert 'de leiding' dit BB zo interessant mogelijk te houden. Dit is dus nu even mijn manier en hoe Stalinistisch dat ook klinkt, daar moet je het maar even mee doen. Ik hoop op een bepaald Satirisch forum, waarvan ik denk (of laten we even arrogant worden: wéét) dat mensen daar weer graag gaan lezen. De eerste stap die ik daar dan in kan maken is het verwijderen wat er mijn oh zo subjectieve ogen niet thuishoort. De volgende, veel moeilijkere stap, is het terugkrijgen van mensen die, net als het zwarte gat, weer eens moeite willen doen om met goede satire te komen.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.484,7VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Dijkstra Ajacied Forever
Moderator

Uit: Groningen
Vak: -
Reg.: 29 mei 2001
Gepost op 5 oktober 2003 om 13:26:15.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Tijdens je middelbare schooltijd kom je in aanraking met lange teksten in verschillende talen, o.a. het Nederlands, Duits, Engels en Frans. Voor je examen moet je in staat zijn deze teksten te lezen en er vragen over te kunnen beantwoorden. Voor velen een lastig en gehaat onderdeel van het examen, maar daarom niet onbelangrijk. Waar je namelijk feitelijk les in krijgt, is het begrijpend lezen. Een kwaliteit die je in de grote-mensen-wereld zult moeten beheersen om niet keer op keer in conflict te komen met anderen, omdat jíj een stuk niet goed gelezen hebt. Afhankelijk van de stroom die je volgt wordt dit tekstverklaren/begrijpend lezen je in vier, vijf of zes jaar bijgebracht. Vanzelfsprekend kun je in zes jaar meer leren dan in vier jaar, maar ook na die vier jaar móet je toch in staat zijn om een stuk op een dusdanige manier te lezen dat je het in grote lijnen begrijpt.

Voor degenen die echter nog niet bij dit traject zijn aangekomen, en alleen nog bezig zijn met taal, rekenen en het speelkwartiertje, volgt hier nogmaals een stukje tekst waarin ik hen een aantal dingen duidelijk hoop te maken.

quote:
jherweijer schreef:

Verder zegt DAF: Het stukje ".."(naam ff vergeten) vond ik heel leuk. Daarmee geeft DAF dus gewoon aan dat het heel subjectief is, of iets satire of humor zou zijn.
Of iets grappig is, is inderdaad subjectief.
Of iets onder satire valt, is echter heel objectief.

Satire is namelijk (NOGMAALS) een vorm van humor, een categorie waar bepaalde stukken tekst in thuis horen.

Het Satirisch Forum is bedoeld voor déze groep van humor. What's in a name? Wanneer er daarnaast goede pogingen worden gedaan een stuk te schrijven dat misschien niet helemáál onder deze categorie valt, zal hier heus niet te streng op gemoddereerd worden. Waar we wél vanaf willen is de onderbroekenlol en de makkelijk gemaakte grappen waar tijd nog moeite in is gestoken.

quote:
Als ik zo de posts doorlees van o.a. DAF, lijkt het erop dat posts op het Satirisch forum aan twee zaken moeten voldoen:

-Het moet een redelijk lang stuk tekst zijn (inhoud doet er niet toe)
-De moderators en administrators moeten het leuk vinden.
quote:
Of anderen het wel/niet leuk vinden doet niet ter zake. Als blijkt dat moderators en adminstrators het geschrevene niet leuk vinden, dient de topic gesloten te worden en te worden afgedaan als "simpele" of "platvloerse" humor(humor=vies woord).
NEE,

ik zal het wat aanpassen:

- Het moet een stuk zijn waaraan te zien is dat er echt moeite voor is gedaan. De meeste lange stukken voldoen inderdaad wel aan dit criterium, al is het geen garantie daarvoor. De inhoud doet er in zoverre toe dat het onder de bovengenoemde categorie dient te vallen.
- De moderator (Dragon) en administrators moeten van mening zijn dat het stuk inderdaad onder de genoemde categorie valt, en moeten oordelen in hoeverre er aan de doelstelling van het forum is voldaan.

quote:
Tenslotte vind ik de definitie die DAF aan het woord "humoristische vondsten" geeft, erg merkwaardig. Zij definitie: Humoristische vondsten impliceert dat je het zelf bedenkt en hier de nodige moeite voor doet. Het simpelweg opschrijven van een mop of een makkelijke grap maken over een concurrent kan weliswaar iets opleveren waar enkele mensen best om kunnen lachen, het is niet de bedoeling van dit forum.

Volgens mij is een leuk plaatje, een mop, etc ook een vondst. Houdt een vondst in dat je er moeite voor moet doen? Raar...
Tjongejonge wat zijn we hardleers.

Vondst heeft hier de betekenis van vinding, niet van "dat wat ik ergens gevonden heb".

Een vinding is iets dat je zelf bedacht hebt en vervolgens uitwerkt. In het kader van dit forum betekent dat dus: een plan hebben voor een satirisch stuk over een recente gebeurtenis rond Ajax, dit plan uitwerken en vervolgens dit verhaal met de leden van het forum delen.

Het vinden van een leuk plaatje op internet is dus geen vinding. Om niet al te streng te zijn worden deze plaatjes tóch toegstaan op het forum, alleen vanaf gisteren niet meer in aparte topics, maar in één centrale plaatjes-topic.

quote:
De laatste zin van deze quote is al helemaal lachwekkend en onderstreept maar weer de willekeurigheid van de leiding. "Een mop kan mensen aan het lachen maken, maar het is niet de bedoeling van het forum".
Jaja... op het satirisch forum mogen geen zaken geplaatst worden die mensen aan het lachen maken :dood
Ik ben blij dat je hebt kunnen lachen om deze zin, dan ben jij ook weer tevreden.

Dergelijk kinderlijk gedrag van jouw kant (het verdraaien van een uitspraak) is het niet eens waard om heel serieus op in te gaan dus zal ik er maar niet meer woorden aan vuil maken dan ik tot nu toe tegen mijn bedoeling in al heb gedaan.

quote:
Dit heeft niks met een politiek spelletje te maken (waar haal je het vandaan???) en ik mag mn mond niet opentrekken als ik het ergens niet mee eens ben? Op een discussieforum? Wat een onzin weer, je kan beter maar niet meer op dit forum komen als je niet tegen meningen kan. Ongelooflijk wat kom je rare mensen tegen hier...
Dat politiek spelletje betreft het feit dat er inmiddels een aantal keer door jullie gereageerd is in een nieuwe topic, zon ongeveer van "Oh is dit nou satire? Grappig zeg :dood". Dát is een politiek spelletje en ik hoop dat er niet weer een extra post nodig is om ook dít weer helemaal voor te gaan kauwen voor jou en ieder ander die dit niet wil snappen.

Voor wat betreft dat discussieforum: kom maar op met je mening, maar doe dat in deze topic en niet in elke andere topic in het satirisch forum. LEES bovendien de posts ook écht door en probeer ze te begrijpen.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
jherweijer
Basisspeler

Gepost op 5 oktober 2003 om 13:36:48.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik word een beetje moe van deze topic. Het wordt duidelijk dat de moderators absoluut niet van zins zijn om wat met de kritiek te doen en ze gewoon hun eigen wil doordrijven.
De argumenten die worden gegeven door de moderators slaan 9 van de 10 keer helemaal nergens op. Ik heb er een dagtaak aan als ik op al deze non-argumenten in zou moeten gaan, dus daar houd ik dan nu maar mee op.
De moderators hebben duidelijk gemaakt dat ze niet naar kritiek luisteren (Tafkas geeft dat heel goed toe) en gewoon doen waar ze zin in hebben. Een autoritaire zooi dus, die er niet toe zal leiden dat dit forum een echt succes wordt.
Ik denk dat ik het posten in deze topic voorlopig maar even staak, want ik heb niet het idee dat er wat met de kritiek gedaan wordt. Het is ook allang duidelijk gemaakt, dat er meerdere mensen het met mij eens zijn. Kijk, als ik nou een eenzame rebel geweest zou zijn, gaf ik jullie gelijk de kritiek te negeren. Ik ben echter geen eenzame rebel, dus een goede leiding zou wat met de kritiek doen.
Deze leiding niet. Heel jammer.
 Help mods!
Pienaar Magic
Geselecteerd voor Oranje

Gepost op 5 oktober 2003 om 13:40:21.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik vraag me af of je de posts van Tafkas en Dijkstra uberhaupt wel gelezen hebt. Maar natuurlijk is iedereen die een andere mening er op na houdt of iets anders zegt 'dom' of 'legt het niet goed uit'.
 Help mods!
ro2743
Basisspeler

Gepost op 5 oktober 2003 om 13:49:30.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Humor doet het niet zo goed onder stalinistisch bewind. Ik zeg, nee ik schreeuw: CENSUUR!!!

Ajax forum-leden sta op tegen het totalitaire bewind op ajax.netwerk, Power to the people!

Laat je mond niet snoeren door elitair gemiereneuk van Admins die hun eigen beleid stalinistisch noemen.

Iedereen zegt wel eens iets stoms en iedereen maakt wel eens een slechte grap. Maar om te bedenken dat je het niveau op kan krikken door een soort ballotage-commisie voor grappen op te stellen is waanzin. Dit heeft alleen maar als gevolg dat mensen bang worden om te posten, hierdoor kan een heleboel talent onopgemerkt blijven en dat kan nooit het doel zijn van deze topic. In mijn ogen ben je op deze manier een clubje aan het maken dat zich verheven voelt boven het gemiddelde. Mijn rechtvaardigheidsgevoel komt hier automatisch tegen in opstand. Ik kan me ook bijna niet voorstellen dat iemand dit soort theorieën open en bloot loopt te verkondigen
 Help mods!
Rabbit
Internationale topspeler

Uit: Tilburg
Reg.: 24 april 2001
Gepost op 5 oktober 2003 om 13:52:01.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
T.A.F.K.A.S. schreef:

...maar je merkte dat mensen er moeite voor hebben gedaan. Op het moment dat het zwarte gat weer met zo'n stuk komt en ik bepaalde reacties zie, kan ik me daar best aan irriteren...
Precies de reden dat ik er mee op ben opgehouden. Volgens mij heeft een discussie als deze al eens eerder plaats gevonden. Toen heb ik ook al aangegeven dat de waardering die je krijgt voor het schrijven van een stukje meestal minimaal is...als je uberhaupt al een reactie krijgt. Of er zitten inderdaad reacties tussen als: "vind er niks aan" of nog erger, reacties van mensen die niet begrijpen wat "satire" betekent...

quote:
T.A.F.K.A.S. schreef:
...is het terugkrijgen van mensen die, net als het zwarte gat, weer eens moeite willen doen om met goede satire te komen....
Succes!
 Help mods!
Volvo FH16
Jeugdspeler

Reg.: 9 augustus 2003
Gepost op 5 oktober 2003 om 14:01:07.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Ajax forum-leden sta op tegen het totalitaire bewind op ajax.netwerk, Power to the people!
Het is nu wachten op de Stalinistische slachtpartijen...
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.462,9VoVo: -Opstelling: -
ro2743
Basisspeler

Gepost op 5 oktober 2003 om 14:04:04.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ok, mijn opmerking op dat stukje van het zwarte gat was misschien niet helemaal gepast en ook niet helemaal in lijn met andere posts van mij. Het was ook meer een reactie op deze topic dan dat ik aan het klagen was over het stuk zelf.

Verder ben ik van mening dat als je je best doet om een stuk te schrijven en te posten, je vervolgens open moet staan voor kritiek, hoe onterecht die ook is. Misschien is het niet eens kritiek maar begrijp je zelf de dubbelzinnigheid van de opmerking niet eens. Je staat toch achter wat je geschreven hebt? Voel je niet meteen gekleineerd als je niet genoeg schouderklopjes krijgt.
 Help mods!
Rich
Idool

Vak: 409
Reg.: 17 april 2002
Gepost op 5 oktober 2003 om 14:18:54.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
jherweijer schreef:

Ik word een beetje moe van deze topic. Het wordt duidelijk dat de moderators absoluut niet van zins zijn om wat met de kritiek te doen en ze gewoon hun eigen wil doordrijven.
De argumenten die worden gegeven door de moderators slaan 9 van de 10 keer helemaal nergens op. Ik heb er een dagtaak aan als ik op al deze non-argumenten in zou moeten gaan, dus daar houd ik dan nu maar mee op.
De moderators hebben duidelijk gemaakt dat ze niet naar kritiek luisteren (Tafkas geeft dat heel goed toe) en gewoon doen waar ze zin in hebben. Een autoritaire zooi dus, die er niet toe zal leiden dat dit forum een echt succes wordt.
Ik denk dat ik het posten in deze topic voorlopig maar even staak, want ik heb niet het idee dat er wat met de kritiek gedaan wordt. Het is ook allang duidelijk gemaakt, dat er meerdere mensen het met mij eens zijn. Kijk, als ik nou een eenzame rebel geweest zou zijn, gaf ik jullie gelijk de kritiek te negeren. Ik ben echter geen eenzame rebel, dus een goede leiding zou wat met de kritiek doen.
Deze leiding niet. Heel jammer.
Nee. Deze topic is door TAFKAS geopend als een klaagzang over het niveau van het satirisch forum de laatste tijd. Ik ben het hier mee eens. Meestal wordt een link, een plaatje gepost, en daar moeten mensen daar maar om lachen. Satire is dat niet. Satire betreft meestal een aandikking, een overdrijving over een bepaald feit. Het stukje van het zwarte gat over Sylvie Meis, dat is satire. Meestal vervallen echter deze topics in een soort vorm van onderbroekenlol. Dat kan wel humor zijn, maar is geen satire en zeker niet orgineel. Sommige mensen vervuilen hier deze subforum door zich er makkelijk vanaf te maken en een link of een plaatje die ze via de mail hebben ontvangen te plaatsen. Voor mij en voor vele andere posters is er dan de lol snel vanaf. Van toch een forum met een origineel uitgangspunt, om je forumleden te verrassen met humoristisch vondsten, blijft er weinig meer van over.

Of je dan een bepaald niveau moet hebben? Weet ik niet. Misschien wel, maar ik denk dat het belangrijker is eens je best, wat moeite te doen en niet lukraak alles wat je ook maar enigszins grappig vind hier neer te flikkeren. Want zulke dingen vervuilen gewoon heel het topic en eigenlijk niemand zit erop te wachten. Ik begrijp dus wel waarom TAFKAS deze topic heeft geopend en ik deel zijn standpunt. Wat er aan te doen is? Moeilijk. Moeilijk, omdat je niemand de toegang tot een forum kan weigeren, omdat diegene toevallig minder inbeeldingsvermogen en humor heeft. Ik denk dat het helpt om mensen duidelijker te maken wat satire inhoudt en deze topic geeft daar een aanzet toe.

Wat betreft de opmerking dat mods en ads geen humor hebben. Daar ben ik het gedeeltelijk mee eens. Ook ik heb een lijstje, waar sommige mods/ads beter op scoren dan anderen. Een criteriapunt is niet alleen humor, maar ook charisma, flexibiliteit, menselijkheid, intelligentie enz. En daar scoren sommige mods en ads inderdaad beter op dan anderen!
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.429,2VoVo: -Opstelling: incompleet
jherweijer
Basisspeler

Gepost op 5 oktober 2003 om 15:40:34.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Pienaar Magic schreef:

Ik vraag me af of je de posts van Tafkas en Dijkstra uberhaupt wel gelezen hebt. Maar natuurlijk is iedereen die een andere mening er op na houdt of iets anders zegt 'dom' of 'legt het niet goed uit'.
Het is dom als je iets zegt wat nergens op slaat. En dat doe je nu al voor de tweede keer. Ik word ziek van figuren zoals jij.
 Help mods!
only_ajax
Regelmatige invaller

Uit: Beuningen
Reg.: 10 augustus 2003
Gepost op 5 oktober 2003 om 17:55:12.         MSN: ali_jesse89@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Rich schreef:

Sommige mensen vervuilen hier deze subforum door zich er makkelijk vanaf te maken en een link of een plaatje die ze via de mail hebben ontvangen te plaatsen. Voor mij en voor vele andere posters is er dan de lol snel vanaf. Van toch een forum met een origineel uitgangspunt, om je forumleden te verrassen met humoristisch vondsten, blijft er weinig meer van over.
Je zou het ook kunnen zien als: 'hé, dit is een grappig plaatje, laat ik het op de ajax netwerk site zetten, zodat andere mensen zich er ook mee kunnen vermaken (als ze dezelfde humor hebben).' Als sommige mensen dat dan niet grappig vinden, is dat jammer, maar er zal vast wel iets anders komen wat zij wel leuk vinden, en anderen misschien weer niet.
Als mensen erg hun best doen op een leuk stukje tekst, is dit natuurlijk heel goed en getuigt dit van orginaliteit (en is meestal ook wel grappig), maar dit hoeft nog niet meteen te betekenen dat dit ook grappiger is dan dat uit je e-mail gehaalde plaatje. Dit is niet erg, maar is soms wel zo.
Ik ben het wel met je eens dat het dan wel heel lullig en zwak is om zo'n stukje af te gaan kraken, verzin dan zelf maar iets leukers. Ik vind die stukjes ook niet altijd heel grappig (er zitten ook hele leuke tussen, maar niet altijd dus), maar ik zeg er dan maar niks over.
Dat centrale plaatjes-topic is wel een goed idee, want voor elk plaatje een aparte topic is natuurlijk wel overdreven.
 Help mods!
Pienaar Magic
Geselecteerd voor Oranje

Gepost op 6 oktober 2003 om 00:16:46.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
jherweijer schreef:
Het is dom als je iets zegt wat nergens op slaat. En dat doe je nu al voor de tweede keer. Ik word ziek van figuren zoals jij.
Ik wordt ziek van figuren die roepen zonder te lezen, dus staan we quitte. Lees eens wat Rich schrijft, misschien dat u dan wél kunt begrijpen waarom andere mensen anders denken dan u.
 Help mods!
ajaxdiemen
Regelmatige invaller

Uit: Diemen
Reg.: 29 juni 2001
Gepost op 6 oktober 2003 om 11:14:20.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

He T.A.F.K.A.S, aangezien je deze topic in het Satirisch forum plaatst, weet ik nu niet of ik je verhaal zo serieus moet nemen....

Ben je niet gewoon stiekem aan 't turfen hoeveel mensen er series op je verhaal ingaan :ja
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Peter
Administrator

Uit: Jedi Academy Dordrecht
Vak: 119
Reg.: 5 juni 2001
Gepost op 6 oktober 2003 om 11:47:55.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Je kunt van mij aannemen dat deze topic serieus is. Hij is hier geplaatst om zo de kans te vergroten dat mensen die dit subforum bezoeken het ook daadwerkelijk lezen.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.474,4VoVo: -Opstelling: 4-3-3

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 3 pagina's: « 1 2 3 »
Alle tijden zijn CET (Amsterdam).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Ajax Netwerk