Ajax Netwerk
zondag 25 juni 2017 - 17:36                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Computers en internet » PES 2017

HR

Deze topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6 »

HR

CosaNostra020
International

Droomaankoop: Mario Balotelli
Reg.: 4 april 2015

De Pro Evolution Soccer-reeks van Konami lijkt dit jaar klaar om concurrent FIFA van de troon te stoten. Een eerste speelsessie met PES 2017 maakt direct een goede indruk.

De gameplay van PES 2016 stond vorig jaar al als een huis, en het nieuwe deel bouwt hier duidelijk op voort.

Toch voelt de game anders aan, dankij de toevoeging van de Real Touch-technologie. Die zorgt ervoor dat het aannemen, dribbelen en passen per speler anders aanvoelt.

Dat is meteen merkbaar bij een kleinere speler zoals Santi Carzola en iets grotere spelers zoals Mesut Özil. In combinatie met een reeks van nieuwe toegevoegde animaties voelt de bal vrijer en volgt deze minder afgebakende paden.

Het spel doet in de passing realistischer aan. Hoe hard een bal wordt geraakt, met welk deel van de voet, met welke snelheid een speler loopt: het is allemaal van invloed. Ervaren PES-spelers zullen dat direct opmerken. De controle over de bal is vele malen groter en het leveren van een perfecte pass zorgt voor nog meer voldoening.

Wat ook direct opvalt is dat de keepers, na jarenlang een hekel punt te zijn geweest, flink op de schop zijn gegaan. In PES 2017 zijn de doelmannen beter dan ooit tevoren. Tijdens een eerste speelsessie stuitten we geen enkele keer op rare fratsen. Dat is een verademing.

Ook scheidsrechters reageren veel beter op overtredingen, zonder het spel onnodig te onderbreken.

Tiki-taka

PES 2017 biedt daarnaast veel meer strategische hulpmiddelen om zelf invloed uit te oefenen op de wedstrijd. Zo kunnen voor een wedstrijd allerlei geavanceerde instructies worden gegeven, bijvoorbeeld om tiki-taka-voetbal te spelen. Dan ligt de prioriteit op het blijven passen van de bal. Spelers nemen hiervoor ook actief betere posities in en rennen niet zomaar de ruimte in.

Weer een andere strategie is False Full Backs, waarbij verdedigers uit hun traditionele positie kruipen en naar het midden van het veld bewegen. Hierdoor krijgt het team tijdelijk meer spelers in het centrum.

In verdedigend opzicht is het mogelijk om ‘de bus te parkeren’ en zo veel mogelijk spelers voor het doel te positioneren. Of om via het zogenoemde Gegenpressing bij balverlies heel veel druk te zetten, iets wat wel veel vraagt van het uithoudingsvermogen. Tijdens de wedstrijd zijn er vier van deze vooraf ingestelde instructies te activeren en dit levert een veel dynamischer spel op.

Dat geldt eveneens voor hoekschoppen, waarbij het mogelijk is om zowel aanvallend als defensief per speler instructies te geven. Een andere strategische optie is de mogelijkheid om tijdens het spelen in één keer van heel verdedigend naar zeer aanvallend te veranderen. Een optie die PES spelers van het eerste uur zonder meer herkennen van jaren terug.

Kunstmatige intelligentie
De allergrootste verandering in PES 2017 lijkt de invoering van kunstmatige intelligentie te zijn. Computertegenstanders leren tijdens een wedstrijd van jouw spel en passen daar hun tactiek op aan.

Komen alle aanvallen via de vleugels, dan worden deze extra afgedekt. Overmatig gebruik van een sterspeler, zoals Antoine Griezmann, levert een dubbele mandekking op. Het zorgt ervoor dat ook ervaren spelers op de hoogste moeilijkheidsgraad nog uitdaging weten te vinden.

PES 2017 zier er ook ruim voor zijn verschijning al indrukwekkend uit. Behalve de nieuwe gameplayelementen maakt ook de grafische engine een stap vooruit.

Dat is vooral te zien in de kleine details: de ademwolkjes in de winter, regendruppels die van het net af spatten, het claimen van een corner bij een achterbal, de spuitbuslijnen bij vrije trappen die langzaam vervagen en de tv-kabels die langs het veld liggen.

Ook andere kleine toevoegingen stemmen ons enthousiast, van de licentie van Arsenal tot bijgewerkte menu’s met kleine foto’s van spelers. Het levert een veelbelovend beeld op van een game die pas in het najaar zal verschijnen.

Bron: Nu.nl
HRHR
HR

Marcelo Bielsa
Legende

Uit: Oostvoorne
Vak: -
Droomaankoop: Iker Muniain
Reg.: 14 maart 2003

Ach ja nu.nl.. ik moet het nog zien met PES 2017, ik vond 2016 echt zoveel fouten bevatten dat dit op een gegeven moment vervelend werd om het spel te spelen.
Ieder jaar zie ik weer dat ze iets hebben aangepast en dat dit beter is, maar vervolgens droppen ze iets anders..

Ik moet het nog maar zien.
HR
HR

Edinho
Bankzitter

Uit: Arnhem
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 5 augustus 2002

Ik ben wel nieuwsgierig, eens kijken hoe ver ik kan komen met Ajax in PES 2017.
Verder benieuwd welke gezichten ze voor Ajax hanteren. Mag op zijn minst hopen op de 'Faces' van 2016 (Klaassen, Cillessen, Veltman, Schone, Westermann, Milik), aangevuld met wat (potentiele) internationals (Tete, Riedewald, Bazoer, Gudelj, Sanchez).

De edit mogelijkheden blijven, hoop ik, intact.

[Dit bericht is veranderd door Edinho (op 28 juli 2016 09:44:06).]
HR
HR

CosaNostra020
International

Gelukkig hebben ze die keepers en die "longball" gefixt. Dat was voor mij het meest irritante.
HR
HR

Van de film
Nummer 14

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 30 november 2003

Ik vind het raar dat ze in 2016 nog geen game kunnen maken waarbij spelers niet over het veld zweven, houterig lopen en fysiek gezien onmogelijke bewegingen kunnen maken. En bij PES kun je ook nog steeds een bal met binnenkant voet spelen die naar buiten wegdraait.
HR
HR

Chelsea Man
Icoon

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Oussama Assaidi
Reg.: 12 maart 2003

quote:HR
Marcelo Bielsa schreef:

Ach ja nu.nl.. ik moet het nog zien met PES 2017, ik vond 2016 echt zoveel fouten bevatten dat dit op een gegeven moment vervelend werd om het spel te spelen.
Ieder jaar zie ik weer dat ze iets hebben aangepast en dat dit beter is, maar vervolgens droppen ze iets anders..

Ik moet het nog maar zien.
HR
Offline geen issues met pes 2016...online drama...verwacht veel van 17..temeer omdat Konami aangeeft dat ze geluisterd hebben naar de fans.
HR
HR

Marcelo Bielsa
Legende

Uit: Oostvoorne
Droomaankoop: Iker Muniain
Reg.: 14 maart 2003

Chelsea Man schreef:

(...)

Offline geen issues met pes 2016...online drama...verwacht veel van 17..temeer omdat Konami aangeeft dat ze geluisterd hebben naar de fans.
HR
Keepers, scheidsrechters (daar bij denkend dan aan de overtredingen) zijn zomaar een paar dingen die er al heel lang inzitten.

Konami "luistert" ieder jaar naar hun fans.. zeggen ze.
HR
HR

Jerusalem
Regelmatige invaller

Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 3 april 2002

Iemand een idee wanneer de demo uitkomt voor PS4?
HR
HR

Jerusalem
Regelmatige invaller

Heb me wel vermaakt met dit filmpje, ziet er echt goed uit. De speelsnelheid is wat naar beneden gegaan en daardoor wat realistischer.

Hoor heel veel geluiden dat dit jaar PES 2017 dé footy zal gaan worden
HR
HR

Jerusalem
Regelmatige invaller

Demo komt dus volgende week:

forumillustratie
HR
HR

Exitus acta probat
Moderator

Uit: Breda
Vak: 0-vak
Droomaankoop: Klaas-Jan Huntelaar
Reg.: 18 september 2004

Het speelt echt heerlijk en is met alle hulp systemen aan nog moeilijk!
HR
HR

Willy Wonka
Vedette

Vak: 406
Reg.: 26 januari 2004

Exitus acta probat schreef:

Het speelt echt heerlijk en is met alle hulp systemen aan nog moeilijk!
HR
Demo speelt erg lekker inderdaad. Moet zeggen dat ik het redelijk basic speel. Misschien kan jij mij uitleggen hoe ik moet scoren als ik schieten op handmatig heb staan? Ik eindig al mijn potjes met 0-0 dan, alles gaat naast of over. :denk
HR
HR

CosaNostra020
International

Willy Wonka schreef:

(...)

Demo speelt erg lekker inderdaad. Moet zeggen dat ik het redelijk basic speel. Misschien kan jij mij uitleggen hoe ik moet scoren als ik schieten op handmatig heb staan? Ik eindig al mijn potjes met 0-0 dan, alles gaat naast of over. :denk
HR
Gewoon goed mikken. :B
HR
HR

Apocalypse
Idool

Uit: Shannara
Vak: 126
Droomaankoop: -
Reg.: 15 september 2003

CosaNostra020 schreef:

(...)
Gewoon goed mikken. :B
HR
JA dat heb ik ook altijd....moet je nou als je richting goal rent (stel rechts), en je hebt stick naar rechts, recht op goal af gemikt, de stick naar links gooien om links te schieten? OF is het net andersom?

Dacht het altijd wel te weten, maar verbaas mij nog steeds waar die ballen af en toe heen gaan :B
HR
HR

CosaNostra020
International

Apocalypse schreef:

(...)

JA dat heb ik ook altijd....moet je nou als je richting goal rent (stel rechts), en je hebt stick naar rechts, recht op goal af gemikt, de stick naar links gooien om links te schieten? OF is het net andersom?

Dacht het altijd wel te weten, maar verbaas mij nog steeds waar die ballen af en toe heen gaan :B
HR
Ja je hebt het goed. Bij vrije trappen en corners is het andersom juist.

Anders zoek je ff op YouTube een tutorial van PES 2016/2017. Er staan genoeg duidelijke op!
HR
HR

Willy Wonka
Vedette

Heeft er denk ik ook mee te maken of je de Y as inverted hebt of niet. Er zijn zoveel mogelijkheden om in te stellen, ik moet die van mij echt nog vinden. Steekpass op handmatig is ook zo lastig. Die ballen schieten gigantisch door. Bij Fifa 15 kon ik redelijk spelen wanneer ik alles op handmatig had, maar bij PES werkt het toch weer anders.
HR
HR

Kluivert_beste_9_ooit Rode kaart: waarschuwing
Icoon

Uit: Antwerpen-Borgerhout
Reg.: 28 november 2010

Dat er serieus nog people zijn die PES dan wel Fifa spelen. Wat is daar, als volwassenen, nog aan?
HR
HR

Willy Wonka
Vedette

Kluivert_beste_9_ooit schreef:

Dat er serieus nog people zijn die PES dan wel Fifa spelen. Wat is daar, als volwassenen, nog aan?
HR
Wauw. Wie ben jij dan wel meneer 'kluivert beste 9 ooit' om mij te vertellen hoe ik mijn vrije tijd in mag delen. Ben heel benieuwd naar jouw hobby's. Die moeten wel heel bijzonder zijn.
HR
HR

Exitus acta probat
Moderator

Willy Wonka schreef:

(...)

Wauw. Wie ben jij dan wel meneer 'kluivert beste 9 ooit' om mij te vertellen hoe ik mijn vrije tijd in mag delen. Ben heel benieuwd naar jouw hobby's. Die moeten wel heel bijzonder zijn.
HR
Dat wil je nooit weten van Belgen. Doen de meest gestoorde dingen.
HR
HR

Apocalypse
Idool

Uit: Shannara
Vak: 126
Reg.: 15 september 2003

Kluivert_beste_9_ooit schreef:

HR
Gamen an sich houdt je jong. Online wordt t wel lastig tegen die re te snelle en irritante jonkies. Maar da's met shooters nog erger :I :B
HR
HR

Willy Wonka
Vedette

Apocalypse schreef:

(...)

Gamen an sich houdt je jong. Online wordt t wel lastig tegen die re te snelle en irritante jonkies. Maar da's met shooters nog erger :I :B
HR
En dan hebben we het nog niet eens over de Aziatische servers. ;B
HR
HR

Edinho
Bankzitter

Uit: Arnhem
Reg.: 5 augustus 2002

De eerste Ajax Faces voor Pes 2017 zijn bekend:
http://www.insidegamer.nl/artikel/124717/pes-2017-de-gezichten-van-ajax

Klaassen, Veltman (zal overgenomen zijn van 2016) en zo lijkt Bazoer.
HR
HR

Jerusalem
Regelmatige invaller

De eerste reviews:

XGN 9/10 - https://t.co/e1WIfvdvr7
Godisageek 10/10 - https://t.co/6ctad1DlrN
Gamesradar 4.5/5 - https://t.co/c5UBnkwmYq
Techtudo 9.5/10 - https://t.co/HuUuAfn4NO
PSUniverse 9.5/10 - https://t.co/yVNwGZVvEQ
Fourfourtwo 4.5/5 - https://t.co/ToWOGovBtC
PCGames.de 8.9/10 - http://www.pcgames.de/Pro-Evolution-Soccer-2017-Spiel...1207588
Multiplayer.it 8.5/10 - https://t.co/LTyJc7BSjh
Power unlimited 9/10 - https://t.co/HvY8NElcu7
WENB 9/10 - http://winningelevenblog.com/blog/pes-2017-review/

Over het algemeen dus echt uitstekende cijfers.
Kan niet wachten. Heb 'em digitaal gepre-ordered in de PSN Store. Hij is helaas morgen pas "downloadable".
HR
HR

Exitus acta probat
Moderator

Heb hem al. Wat trainingen gedaan. Morgen even de option files voor premier league en la Liga installeren en de transfer update doorvoeren. Zin in!
HR
HR

CosaNostra020
International

Exitus acta probat schreef:

Heb hem al. Wat trainingen gedaan. Morgen even de option files voor premier league en la Liga installeren en de transfer update doorvoeren. Zin in!
HR
Netjes. Ik moet nog ong 5u wachten. Heb 5 euro betaald aan PES Universe voor alle kits en een eigen "custom kit" nameljk die van Ajax uit 95/96.

http://pesuniverse.com/product/custom-kit-creator/

[Dit bericht is veranderd door CosaNostra020 (op 14 september 2016 18:34:40).]
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » C - Supporters » Computers en internet » PES 2017

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet de nieuwe aanvoerder worden na het vertrek van Klaassen?

Schöne
Ziyech
Viergever
Huntelaar
Veltman
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 9,1% dat Zweden wint van Frankrijk. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.