Ajax Netwerk
donderdag 17 augustus 2017 - 15:43                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Computers en internet » FIFA 17

HR

Deze topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3 »

HR

The Non-Flying Dutchman
Lid 2de elftal

Vak: -
Droomaankoop: Klaas-Jan Huntelaar
Reg.: 22 november 2008

quote:HR

Vier manieren waarop FIFA 17 wil vernieuwen

Volgens ontwikkelaar EA Sports is FIFA 17 de meest vernieuwende FIFA-game tot nu toe. Gamejournalist Ron Vorstermans ging onlangs naar Parijs om de jongste telg in de voetbalgamereeks namens Voetbal International onder de loep te nemen. Hem vielen vier grote en minder grote vernieuwingen op.

1) De techniek
Iedere videogame draait op een technische basis. In videogamejargon heet zo'n fundering een engine. FIFA-games draaien al jaren op dezelfde technische motor, wat ook al jaren een game oplevert die deels als het vorige deel aanvoelt.

Met FIFA 17 stapt de voetbalserie over op een compleet nieuwe basis: de Frostbite-engine. Dat merken we vooral aan het beter gelijkende uiterlijk van veel spelers, maar ook aan de felgroene grasmat, die na wat stevige tackles daadwerkelijk schade oploopt, de prachtige lichtinval en de toevoeging van veel nieuwe animaties. Met name de manier waarop animaties in elkaar overlopen is verbeterd. Als gevolg oogt FIFA 17 naast mooier ook 'n stuk vloeiender.

forumillustratie

Het grote risico van een nieuwe engine laat zich raden: hoewel ontwikkelaar EA Sports ruim twee jaar geleden begon met sleutelen, heeft de gamestudio de complete fundering van het spel vervangen. De kans op nieuwe oneffenheden neemt daarom toe, zo weten we dankzij andere gameseries die hetzelfde deden (en faalden).

Grafisch oogt FIFA 17 overigens prachtig, maar niet perfect. De huid van sommige spelers oogt soms opvallend ruw, een beetje alsof ze een acute acné-aanval hebben gehad. Bovendien hebben we tot nu toe enkel met heel bekende spelers van heel bekende ploegen gespeeld: is aan het digitale uiterlijk van de mindere voetbalgoden net zoveel aandacht besteed, of lijkt bijvoorbeeld Jetro Willems ook in dit deel totaal niet op zichzelf?

2) De speelwijze
Het gebruik van het lichaam, bijvoorbeeld om de bal af te schermen of de bal juist af te pakken, speelt in FIFA 17 een sleutelrol. Met de linkertrigger op de controller gooien zowel verdedigers als aanvallers letterlijk het lichaam in de strijd. De linkertrigger is in FIFA 17 je beste vriend. Met de linkertrigger win je duels.

Dat is even wennen, maar na wat potjes te hebben gespeeld zijn we erg te spreken over die nieuwe speelwijze. Wel leverde die wat knullige momenten op, zoals spelers die zich afzetten tegen tegenstanders terwijl die op dat moment totaal niet in de buurt zijn. Ook gebeurde het twee keer dat onze arm in het torso van een opponent verdween. Afijn, EA Sports heeft tot de releasedatum van 29 september om zulke technische slordigheden weg te poetsen.

3) De dode spelmomenten
Dode spelmomenten, met name penalty's en hoekschoppen, zijn een doorn in het oog van veel FIFA-spelers. Meestal teren ze op geluk, niet op kunde van de speler. Ook EA Sports vindt ze tergend en daarom zijn alle dode spelmomenten in FIFA 17 aangepakt.

forumillustratie

Een hoekschop is ditmaal veel preciezer te nemen én tegen de touwen te werken. Ook verfijnd is de aanloop voor een penalty, waarvan je het tempo helemaal zelf kunt bepalen. Een keeper is daarom nog makkelijker op het foute been te zetten. Afijn, lang verhaal kort: in FIFA 17 hebben dode spelmomenten tactische snufjes gekregen. En dat levert zowaar voldoening op na het scoren uit een hoekschop.

4) The Journey
Echt waar, FIFA 17 heeft een 'verhaal'. In de nieuwe modus The Journey volg jij straks Alex Hunter, een toptalent in Engeland dat op het punt staat om door te breken. Jij bepaalt zijn carrièreverloop door hem te spelen op het veld, maar ook buiten de lijnen ben je voor Alex verantwoordelijk. Bij welke club in de Premier League laat je Alex debuteren? Hoe laat je Alex in de pers omgaan met nederlagen of slechte prestaties? Wat doet Alex als hij ruzie krijgt met zijn coach?

De avonturen van 'jouw' Alex Hunter worden op filmische wijze in beeld gebracht. We zien hoe hij tijdens zijn eerste invalbeurt voor Manchester United op iconische wijze wordt gecoacht door José Mourinho, hoe hij in de kleedkamer verwonderd een babbeltje maakt met Wayne Rooney en worden zelfs meegenomen in het vliegtuig waarmee de United-spelers op trainingskamp gaan.

forumillustratie

The Journey heeft potentie. Wie geen zin heeft om online of op de bank tegen anderen te spelen, maar wel een betekenisvol potje wil voetballen, kan altijd bij de nieuwe verhalende modus terecht. Tenminste, als The Journey meerwaarde biedt ten opzichte van andere spelmodi. Hoeveel invloed je keuzes nou echt hebben op de carrière van Alex Hunter, is op dit moment nog giswerk. EA Sports wil bijvoorbeeld niet vertellen of de game meerdere eindes kent.

Wat The Journey tijdens onze korte speelsessie wél presteert, is het oproepen van emotie. Als we Alex op Anfield uit de spelerstunnel zien komen terwijl vanaf de tribunes een luidkeels You'll Never Walk Alone wordt geschald, worden onze ogen – net als die van Alex – als vanzelf een beetje waterig. En dat is toch best knap, voor een voetbalspelletje dan.

FIFA 17 komt op 29 september uit op de pc, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360 en Xbox One.
HR
Bron: VI

[Dit bericht is veranderd door The Non-Flying Dutchman (op 13 juni 2016 12:57:07).]
HRHR
HR

Denman
Vedette

Uit: Amsterdam
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 16 september 2004

Wat mij betreft hadden ze vol ingezet op die 1e 3 punten. Die 4e vind ik jammer, weer iets ter uitbreiding, terwijl er genoeg basispunten te verbeteren zijn (bijv: terugspeelbal die door de keeper wordt opgepakt en buitenspel fluiten terwijl er al lang door gevoetbald wordt)
HR
HR

Exitus acta probat
Moderator

Uit: Breda
Vak: 0-vak
Reg.: 18 september 2004

Die vierde lijkt me juist top. Heb er nu al zin in!
HR
HR

UltimateKAOS
Jeugdspeler

Vak: 423
Droomaankoop: -
Reg.: 6 mei 2015

Het 4de punt lijkt mij ook top. Ben erg benieuwd.
HR
HR

CosaNostra020
International

Droomaankoop: Mario Balotelli
Reg.: 4 april 2015

Wanneer gaan ze is een keer werken aan die schijt tactiek? Het is allemaal zo eentonig. Goals zijn bijna altijd het zelfde, Je krijgt totaal geen "Yes gevoel" als je scoort. Spelers bewegen,schieten en passen ook allemaal hetzelfde. Beugelsdijk kan dezelfde crosspass geven als Kroos bijv.

Met het budget dat ze hebben en de tegenwoordige kennis zou je veel meer diepte aan kunnen brengen in het spel.

Maar nee hoor, het interesseert ze meer welke kleur het ultimate team kaartje krijgt of of Neymar z'n haar wel goed zit en welke tattoos hij erbij heeft.

Het zou mooi zijn als ze FM zouden combineren met FIFA. Dat je ook wedstrijden kunt winnen op tactisch gebied.
HR
HR

Sterspeler-gezocht
Bankzitter

Reg.: 13 september 2010

Roepen ze dat niet elk jaar? En elk jaar is het inderdaad tactisch kut, grafisch ietsje beter en het immentaar is al tien jaren hetzelfde. Ik koop ze tegenwoordig om de 2 a 3 jaar. Het verschil dat er is vind ik niet elk jaar 80 euro waard.
HR
HR

AFCA1103
Bankzitter

Reg.: 22 februari 2009

Ik hoop dat ze iig iets gedaan hebben aan het naar de cornervlag dribbelen --> richting de goal --> geplaatst schot --> goal
HR
HR

Willy Wonka
Vedette

Vak: 406
Reg.: 26 januari 2004

Dat laatste punt lijkt heel veel op de storyline uit NBA2k16 die door Spike Lee gemaakt is. Leuk voor een keer, maar als je ermee klaar bent speel je het nooit meer. Eens met andere reacties dat er beter meer aandacht aan de andere punten besteed kan worden.
HR
HR

IBRACADABRA
Idool

Vak: 428
Reg.: 15 september 2006

'super deluxe edition' voor 100 euro. WTF! :denk
HR
HR

osirisorion
Lid 2de elftal

Reg.: 3 februari 2012

CosaNostra020 schreef:

Wanneer gaan ze is een keer werken aan die schijt tactiek? Het is allemaal zo eentonig. Goals zijn bijna altijd het zelfde, Je krijgt totaal geen "Yes gevoel" als je scoort. Spelers bewegen,schieten en passen ook allemaal hetzelfde. Beugelsdijk kan dezelfde crosspass geven als Kroos bijv.

Met het budget dat ze hebben en de tegenwoordige kennis zou je veel meer diepte aan kunnen brengen in het spel.

Maar nee hoor, het interesseert ze meer welke kleur het ultimate team kaartje krijgt of of Neymar z'n haar wel goed zit en welke tattoos hij erbij heeft.

Het zou mooi zijn als ze FM zouden combineren met FIFA. Dat je ook wedstrijden kunt winnen op tactisch gebied.
HR
Ja dat vind ik ook zo raar. Ik bedoel elk team heeft toch een redelijke eigen gezicht qua voetbal. Dat kun je zo aflezen uit de data die nu beschikbaar is. Je hebt een basis dan kun je toch zo een tactisch plan neerleggen, plus eventuele wisselingen. (En dan bijvoorbeeld voor de grote teams de echte coaches met al hun tactische plannen).

Bijvoorbeeld Sampioli is nu coach van Sevilla. Die gaan dus met volle druk spelen, net als Guardiola altijd doet. Zie je bij FIFA nooit wat van terug.
In career mode wat ik zelf altijd speel, valt daarom nog zoveel te halen. Zelfs met kleine aanpassingen. (Trainingen zijn nu een goede aanvulling, zeker voor kleine teams)

FM als soort van invoeging is lastig maar een goede database is wel handig. Nu moet ik naar http://sofifa.com/player/178562 om te zien wat ik met een speler kan (qua positie ect.) Of om grondig op zoek te gaan naar spelers.

Want de spelers die de zogenaamde scouts aanbieden zijn nooit wat je zoekt. Bovendien staan daar ook doodleuk de topspelers tussen terwijl je manager bent bij Eibar.
HR
HR

Sterspeler-gezocht
Bankzitter

Reg.: 13 september 2010

osirisorion schreef:

(...)

Want de spelers die de zogenaamde scouts aanbieden zijn nooit wat je zoekt. Bovendien staan daar ook doodleuk de topspelers tussen terwijl je manager bent bij Eibar.
HR
Dit is precies de reden waarom ik Fifa om de 2-3 jaar haal en niet elk jaar. Naast dat het tactisch belabberd is.
HR
HR

lucianoFdeBoer4
Vedette

Uit: Delft
Vak: 410
Reg.: 19 juli 2002

En hoe bevalt FIFA 17 bij iedereen ?
HR
HR

JohanCruijff_14
Basisspeler

Vak: 112
Reg.: 8 juli 2003

lucianoFdeBoer4 schreef:

En hoe bevalt FIFA 17 bij iedereen ?
HR
Ga het morgen uitproberen
HR
HR

dijkstrajax
Basisspeler

Vak: 120
Droomaankoop: Cristian Pavon
Reg.: 7 maart 2006

Tekst bij Ajax in carrière mode: 25 keer kampioen..... Echt dikke doei
HR
HR

AFCA 428
Winnaar Gouden Bal

Uit: Purmerend
Vak: 127
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 6 september 2005

dijkstrajax schreef:

Tekst bij Ajax in carrière mode: 25 keer kampioen..... Echt dikke doei
HR
Ajax is vanaf 1955 (ingang betaald voetbal) 25x kampioen geworden. Dat zullen ze wel bedoelen. Achterlijk natuurlijk. Het is natuurlijk niet zo dat de titels die Ajax daarvoor behaalde, geschrapt zijn.
HR
HR

Exitus acta probat
Moderator

Uit: Breda
Vak: 0-vak
Reg.: 18 september 2004

Ik ben een doorgewinterde FIFA speler maar vind hem buiten de Hunter carrière eerder achteruit gegaan dan vooruit. Cosmetisch fantastisch maar qua gameplay te statisch en voorspelbaar.
HR
HR

Mijn Mokums Paradijs
Winnaar Gouden Bal

Uit: Amstelveen
Vak: 422
Droomaankoop: Hendrik Johannes Cruijff
Reg.: 9 september 2002

Een enorm traag spel. Veel 0-0 en 1-0 wedstrijdjes gespeeld. Iemand tips? (Ik speel op Wereldklasse)
HR
HR

suvur
Veelbelovend talent

Vak: 113
Reg.: 14 maart 2006

Ligt het nou aan mij of is de hype dit jaar een stuk minder? Heb hem gisteren toch maar gehaald toen ik langs Intertoys liep, maar hoor of lees er vrij weinig over verder.
HR
HR

Chelsea Man
Icoon

Vak: -
Droomaankoop: Oussama Assaidi
Reg.: 12 maart 2003

suvur schreef:

Ligt het nou aan mij of is de hype dit jaar een stuk minder? Heb hem gisteren toch maar gehaald toen ik langs Intertoys liep, maar hoor of lees er vrij weinig over verder.
HR
Misschien omdat het een bagger spel is kwa gameplay ?
HR
HR

dijkstrajax
Basisspeler

Vak: 120
Droomaankoop: Cristian Pavon
Reg.: 7 maart 2006

Vooral erg wennen met kopduels, die gaan nog niet helemaal goed.
HR
HR

can-o
Icoon

Uit: amsterdam
Vak: 421
Reg.: 22 juli 2002

Ik heb sinds Fifa13 geen deel meer overgeslagen, en hoewel dat de beste was, speelden 14 en 15 ook erg fijn. Deel 16 vond ik echter ronduit vervelend, met een AI die de bal oneindig rondtikt met 95% accuracy. Ik heb m na een half jaar ingeruild voor PES2016, maar die vond ik ook niet geweldig.
Ik heb nu PES2017 en daar ben ik behoorlijk tevreden mee. Zeker met de nieuwe manier van optionfile installeren. En toch ben ik nog steeds benieuwd naar FiFa. Hoe speelt ie dit jaar?
HR
HR

Eeuwige liefde
International

Uit: Zaandam
Vak: 428
Reg.: 21 september 2005

Ik vind de Journey-mode wel leuk om te spelen. Keuzes maken hoe je een interview beantwoordt die weer invloed hebben op je relatie met manager en publiek. Begonnen bij Stoke City zodat ik veel minuten kon maken. Nu uitgeleend aan Newcastle United.

Online nog niet veel gespeeld, maar merkte wel dat fysieke spelers nu ook wat beter een bal kunnen afschermen etc.
HR
HR

AFCA 428
Winnaar Gouden Bal

Uit: Purmerend
Vak: 127
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 6 september 2005

Eeuwige liefde schreef:

Ik vind de Journey-mode wel leuk om te spelen. Keuzes maken hoe je een interview beantwoordt die weer invloed hebben op je relatie met manager en publiek. Begonnen bij Stoke City zodat ik veel minuten kon maken. Nu uitgeleend aan Newcastle United.

Online nog niet veel gespeeld, maar merkte wel dat fysieke spelers nu ook wat beter een bal kunnen afschermen etc.
HR
Idioot dat dit aspect in 2016 pas wordt toegevoegd aan Fifa. Ik speelde eind jaren 90 al WWE (destijds WWF) spellen en toen zat dit element al in het spel.

Wat dat betreft lopen voetbalgames flink achter.
HR
HR

positiespel
Lid 2de elftal

Droomaankoop: Nigel de Jong
Reg.: 28 december 2010

AFCA 428 schreef:

(...)

Idioot dat dit aspect in 2016 pas wordt toegevoegd aan Fifa. Ik speelde eind jaren 90 al WWE (destijds WWF) spellen en toen zat dit element al in het spel.

Wat dat betreft lopen voetbalgames flink achter.
HR
Klopt wat je zegt.
Het punt bij games als FIFA en PES is dat ze met de technologie van tegenwoordig een spel kunnen maken waar je u tegen zegt. Met een hele fijne gameplay, met geweldige graphics etc etc
De technologie en kennis hebben ze al lang in huis.
Wat ze daarom doen is elk jaar minimale veranderingen doorvoeren, zodat er nog steeds miljoenen exemplaren over de toonbank gaan. Dat kunnen ze op deze manier nog jaren lang volhouden. Want als ze nu een exemplaar uitbrengen die helemaal perfect is met de meest mogelijke snufjes dan moeten ze het jaar erop steeds maar weer iets nieuws bedenken om die standaard te overtreffen.
HR
HR

Signori
Bankzitter

Reg.: 2 december 2008

Waarom is de aftrap nog net twee man?
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » C - Supporters » Computers en internet » FIFA 17

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

In welke linie heeft Ajax het dringendst nog versterking nodig?

Verdediging
Middenveld
Aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 78,8% dat Vitesse wint van AZ. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-Rosenborg BK:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!