Ajax Netwerk
zondag 25 juni 2017 - 14:18                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Computers en internet » [Centraal] De huidige spelcomputers [deel 2]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 20 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 20 »

HR

DarkChild
Moderator

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 27 juni 2002

Een nieuwe generatie betekent een nieuwe thread.
De belangrijkste spelers in alfabetische volgorde:

Microsoft Xbox One

forumillustratie

De Xbox One is een spelcomputer uit de achtste generatie die uitgebracht is door Microsoft op 22 november 2013. De console werd aangekondigd op 21 mei 2013 in de Microsofts campus te Redmond. De console is de opvolger van de Xbox 360.
De Xbox One heeft 8 GB DDR3-RAM en beschikt over een harde schijf van 500 GB. De processor is een AMD-processor met 8 kernen en beschikt over een blu-rayspeler.

Nintendo Wii-U
forumillustratie
De Wii-U is de zesde spelcomputer van het Japanse bedrijf Nintendo. Op 25 april 2011 maakte Nintendo officieel bekend bezig te zijn met een opvolger van de Wii. De console, getiteld Wii-U, werd gelanceerd op 30 november 2012.
De GamePad van de Wii U is een opvallend aspect, net als de controller van zijn voorganger. De GamePad bevat naast de gebruikelijke knoppen, een touchscreen, accelerometer, gyroscoop, camera, microfoon en 2 speakers.

Sony PlayStation 4
forumillustratie

De PlayStation 4 (PS4) is een spelcomputer van Sony Computer Entertainment die in Europa sinds 29 november 2013 verkrijgbaar is. De opvolger van de PlayStation 3 werd op 20 februari 2013 aangekondigd tijdens een persconferentie, die volledig in het teken stond van de nieuwe console, te New York. De console is de opvolger van de Playstation 3. Sony doet afstand van de voor ontwikkelaars ingewikkelde Cell-architectuur en kiest, net als Microsoft, voor de x86 variant. Dit is een breed gedragen platform dat regelmatig wordt gebruikt in moderne pc's. De PS4 heeft verder 8 GB GDDR5-RAM en beschikt over een harde schijf van 500 GB.
HRHR
HR

klassikl
Bankzitter

Reg.: 19 oktober 2011

Iemand die de ps4 al in bezit heeft?
HR
HR

ZuidJ
Internationale topspeler

Vak: 424
Reg.: 27 mei 2005

Nope wel de Xbox One, en bevalt tot dusver zeer goed. Ben vooral erg te spreken over de vormgeving van de nieuwe controller. Ligt nu nog beter in mijn hand, echt perfect!
HR
HR

Robehr
Icoon

Uit: Breda
Vak: 0-vak
Droomaankoop: Klaas-Jan Huntelaar
Reg.: 18 september 2004

quote:HR
ZuidJ schreef:

Nope wel de Xbox One, en bevalt tot dusver zeer goed. Ben vooral erg te spreken over de vormgeving van de nieuwe controller. Ligt nu nog beter in mijn hand, echt perfect!
HR
Heb je fifa? Kan je me de verschillen vertellen met de 360 versie?
HR
HR

Marcelo Bielsa
Legende

Uit: Oostvoorne
Droomaankoop: Iker Muniain
Reg.: 14 maart 2003

klassikl schreef:

Iemand die de ps4 al in bezit heeft?
HR
Jep sinds gister:)
HR
HR

ZuidJ
Internationale topspeler

Robehr schreef:

(...)

Heb je fifa? Kan je me de verschillen vertellen met de 360 versie?
HR
Ik heb FIFA erbij gekocht samen met ghosts. Aangezien ik voornamelijk die laatste speel vooralsnog, heb ik pas 3-4 potjes FIFA gespeeld. Dus kan nog niet heel erg inhoudelijk op de gameplay ingaan. Volgens mij is er ook vrij weinig veranderd op gameplaygebied t.o.v. de 360/ps3 versie. Maar het voelt wel iets geperfectioneerder aan voor mijn gevoel. De graphics daarentegen bliezen me echt weg, oogverblindend mooi als je t mij vraagt!
HR
HR

Dutcher
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Huissen
Reg.: 31 december 2008

van de week ook maar een ps4 bestellen... iemand enig idee waar ik hem het snelste binnen kan halen? nedgame en gamemania zitten voor de volgende levering eind december ook alweer vol :I
HR
HR

Marcelo Bielsa
Legende

Dutcher schreef:

van de week ook maar een ps4 bestellen... iemand enig idee waar ik hem het snelste binnen kan halen? nedgame en gamemania zitten voor de volgende levering eind december ook alweer vol :I
HR
Ik gun het ze niet maar je kunt op marktplaats kijken (achterlijke bedragen dat wel)
Verder zou ik het bij grote bedrijven als Mediamarkt en Bol.com proberen en evt Intertoys, zij hebben ze meeste consoles gekregen.
HR
HR

Dutcher
Geselecteerd voor Oranje

Marcelo Bielsa schreef:

(...)

Ik gun het ze niet maar je kunt op marktplaats kijken (achterlijke bedragen dat wel)
Verder zou ik het bij grote bedrijven als Mediamarkt en Bol.com proberen en evt Intertoys, zij hebben ze meeste consoles gekregen.
HR
een console ga ik sowieso niet nieuw via marktplaats halen haha, ik zag dat consoleshop nog op de tweede levering zit, denk dat ik hem daar maar bestel
HR
HR

Bruine ster
Vedette

Uit: Maarssen
Vak: 123
Droomaankoop: Carlos Fierro
Reg.: 10 juli 2008

ZuidJ schreef:
Ben vooral erg te spreken over de vormgeving van de nieuwe controller. Ligt nu nog beter in mijn hand, echt perfect!
HR
Mooi, volgend jaar komt de controller voor de pc uit en als deze beter is dan zijn voorganger ga ik hem zeker aanschaffen.

Voor mij geen console, mijn pc is krachtig genoeg om dezelfde spellen te draaien en staat ook nog eens in de huiskamer. Zou geldverspilling zijn. ;)
HR
HR

Denman
Vedette

Uit: Amsterdam
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 16 september 2004

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is met een PS3 tegen een PS4 te spelen. Ik geloof van niet, maar weet het niet zeker (zelfde geldt voor Xbox 360 vs Xbox One) met bijvoorbeeld FIFA 14..

[Dit bericht is veranderd door Denman (op 4 december 2013 13:10:02).]
HR
HR

Marcelo Bielsa
Legende

Denman schreef:

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is met een PS3 tegen een PS4 te spelen. Ik geloof van niet, maar weet het niet zeker (zelfde geldt voor Xbox 360 vs Xbox One) met bijvoorbeeld FIFA 14..
HR
Nope, dit is niet mogelijk.
HR
HR

can-o
Icoon

Uit: amsterdam
Vak: 421
Reg.: 22 juli 2002

Denman schreef:

HR
Ik dacht bij een paar spellen wel. Destiny misschien? Fifa14 iig niet omdat de spellen van elkaar verschillen.
HR
HR

Dutcher
Geselecteerd voor Oranje

in praktijk is het mogelijk, maar het hangt van de game-designers af of ze het erin stoppen of niet
HR
HR

Dutcher
Geselecteerd voor Oranje

voor de geïnteresseerden onder ons, op de site van saturn kun je nu ac black flag, fifa 14 en killzone voor de ps4 bestellen voor 43 euro, geen verzendkosten. heb meteen ff fifa 14 besteld net :D
HR
HR

Ome Michel
Idool

Uit: Lelystad
Reg.: 11 november 1999

Ik wacht nog even met de aanschaf. Wel kijk ik uit naar de remote-play functie van de PS4! Lijkt me heerlijk om m,n games naar mijn Vita te kunnen streamen. Soms speel ik toch liever op n kleiner beeldscherm:)

Tja, verder val ik in herhaling: Elke generatie zeg ik weer het zelfde..Ooit zullen ze er alle drie wel staan, onder m,n TV kast.
HR
HR

Denman
Vedette

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 16 september 2004

Bedankt voor de reacties, duidelijk :)
HR
HR

Robehr
Icoon

Uit: Breda
Vak: 0-vak
Reg.: 18 september 2004

Heb fifa uitgebreid op de ps4 gespeeld. Op mijn 360 is het traag maar natuurlijker. Graphics zijn iets mooier. Shirts, entourage en stadions zijn nice. Spelers ogen wat plastic. Het is op de ps4 wel makkelijker combineren. Ik speel voornamelijk fifa dus vindt het nog niet interessant om een ps4 te halen.
Heb ook NBA 2k14 gespeeld, heel indrukwekkend! Graphics en sfeer zijn echt fenomenaal!
HR
HR

can-o
Icoon

Uit: amsterdam
Vak: 421
Reg.: 22 juli 2002

Ik ga maar eens aan Mass Effect beginnen. Voorlopig heb ik toch niets op de radar.
F1 2013 nu voor 19,99 in de PS Store trouwens. Leuke aanbieding.
HR
HR

Marcelo Bielsa
Legende

Ome Michel schreef:

Ik wacht nog even met de aanschaf. Wel kijk ik uit naar de remote-play functie van de PS4! Lijkt me heerlijk om m,n games naar mijn Vita te kunnen streamen. Soms speel ik toch liever op n kleiner beeldscherm:)

Tja, verder val ik in herhaling: Elke generatie zeg ik weer het zelfde..Ooit zullen ze er alle drie wel staan, onder m,n TV kast.
HR
Remote play is echt top, had eerst mijn bedenkingen bij Remote-play vanwege de evt. lag, maar merk het eigenlijk helemaal niet.
Heb nu een paar uurtjes Assassins Creed erop zitten en ook een tijd via remote-play, ik ben er super tevreden over.
HR
HR

Lithium
Jeugdspeler

Reg.: 6 augustus 2011

Wii U besteld vandaag met Mario 2D. Nu Mario 3D uit is en Donkey Kong en Mario kart nog komen B)

Nog AN'ers die een Wii U hebben ? wat is jullie online naam daar.
HR
HR
HR
HR

ZuidJ
Internationale topspeler

Tja je zou denken verkoop die Xbox One gewoon in deze landen, zonder de optie dat ze voice-commands in hun eigen taal kunnen doen.En bovendien je kan gewoon de X1 via de microsoft stores van Engeland, Frankrijk en Duitsland laten bezorgen. En laat dat van de taal gewoon later beschikbaar komen d.m.v. een update, lijkt mij niet zo moeilijk. Ik gebruik nu ook alleen gebruik van de engelse commands, werkt prima zou überhaupt niet weten of ik hem in de toekomst nog naar Nederlands ga omzetten :D. Maar zou beter zijn dat hij beetje snel hier uitkomt, is beter voor de prijzen vd games. Kan ze nu ook wel via Nedgame bestellen maar betaal je direct volle mep(65-70eu) en dat vind ik toch beetje zonde wetende dat ze bij Media Markt oid toch gauw zo'n 10 euro goedkoper liggen.
HR
HR

Marcelo Bielsa
Legende

DarkChild schreef:

Gerucht:
"Xbox One mogelijk pas in derde kwartaal 2014 in Nederland."
HR
MS heeft er nog niet op gereageerd, en het zal best eens waar kunnen zijn.
De zin dat MS niets geeft om Nederland blijkt dan toch juist te zijn??
HR
HR

dennisnathans
Ballenjongen

Droomaankoop: Luis Suarez
Reg.: 8 oktober 2012

ik vindt het wel jammer dat je nu ook moet betalen om online tekunnen spelen met de playstation 4 ze zijde eerst dat het gratis bleef maar helaas is het veranderd ik hoor 6 euro per maand
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 20 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » C - Supporters » Computers en internet » [Centraal] De huidige spelcomputers [deel 2]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet de nieuwe aanvoerder worden na het vertrek van Klaassen?

Schöne
Ziyech
Viergever
Huntelaar
Veltman
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 9,1% dat Zweden wint van Frankrijk. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.