Ajax Netwerk
donderdag 31 juli 2014 - 03:19                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Computers en internet » Football Manager 2007

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 50 pagina's: « 1 ... 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 »

HR

Dijkstra Ajacied Forever
Legende

Uit: Groningen
Vak: -
Reg.: 29 mei 2001

quote:HR
vogeldorp schreef:

----s----
aml-10-amr
---cm-----
vvl----vvr
--cv--cv---
----gk----

In dit plaatje houd ik dus 1 middenvelder over dat zou dan een verdedigende middenvelder kunnen zijn. Maar ja, hoe speel je dan weer met de punt naar achteren?
HR
Heeft Cruijff het nu dan weer over een punt naar achteren? Dat blijf ik toch zulke bullshit vinden. Een paar jaar geleden noemden we dat nog "een extra slot op de deur" of "een mannetje voor de verdediging" of "afbraakvoetbal".

In FM zijn die echte buitenposities afgeschaft, je hebt geen FL en FR meer. 3 spitsen op rij (in het centrum) werkt in praktijk wel vaak alsof het buitenspelers zijn, de buitenste 2 duiken dan toch veel aan de zijkanten op. Ik speel zelf gewoon met 2 buitenspelers op de lijn van de 10, een AML en AMR dus.

Echte wingbacks opstellen lijkt me niet handig, aangezien je dan nog maar 2 echte verdedigers hebt. Als je met opkomende backs speelt, kun je beter een DL en DR met een pijltje naar voren neerzetten. Op dit moment speel ik zelfs met een DL en DR znder pijltje, omdat ze toch ook al als opdracht hebben om veel forward runs te maken. Ze komen dus toch wel op.

Verder speel ik in m'n nieuwe game met Ajax met een nummer 10 vlak achter de spits, waar ik normaal gesproken eigenlijk altijd een doorgeschoven MC gebruikte. Het gaat best wel goed, gebruik daar Manucharyan en Sneijder voor (die laatste heeft m'n fijne voorzitter alleen voor 32 miljoen verkocht, eikel). De nummer 10 duikt veel op in de spits, scoort veel, en als je NIET in balbezit bent, ziet het er een beetje uit als een 4-4-2: de buitenspelers zakken terug, en de nummer 10 en spits staan wat dieper.

Tenslotte heb ik m'n twee controlerende middenvelders (de 6 en 8) een pijltje naar achter gegeven, om het controlerende aspect van hun taken wat extra te benadrukken.

Zo dus:

--|-------------------- 9 --------------------|--
- 11 ------------------ 10 ------------------ 7 -
----------- 8 --------------------- 6 -----------
------------|-----------------------|------------
- 5 ------------- 4 ---------- 3 ------------ 2 -
-------------------------------------------------
----------------------- 1 -----------------------
HR
HR

Ares
Moderator
Opper Chat Operator

Uit: Rosmalen
Reg.: 14 maart 2002

vogeldorp schreef:
Kan iemand mij helpen? Ik heb net de column van Cruijff zitten lezen en daarin heeft hij het uitvoerig over het 4-3-3 systeem. Hoe ziet het systeem zoals hij het beschrijft er volgens jullie uit, vertaald in het FM spel?HR

Johan Cruijff zei:
Het eerste wat dan op tafel komt is het systeem. Terwijl ik altijd zeg, dat er een groot verschil is tussen de manier van spelen en tactiek. Dat zijn twee totaal verschillende dingen. HR
Het gaat dus niet zozeer om de tactiek, maar meer om de speficiekere dingen, als persoonlijke en team taken. Ik ga altijd uit van dit systeem:

------------DM--------------
--VR----VC-------VC-----VL--
------------VM--------------
------MC-----------MC-------
-AMR--------------------AML-
------------AC--------------

Met de AMR en AML een pijltje recht naar voren (naar de achterlijn).
De zijn (althans, zo speel ik en ik denk dat het een heel eind overeen komt met Cruijffs algemene visie) dat je met veel pressing speelt, je het veld breed houdt en dat de passingstijl kort is (niet helemaal naar links). Ook speel je de buitenspelval en op de counter.
Het ligt eraan wat voor spelersmateriaal hebt, afhankelijk hiervan kan je kiezen om met een lopende speler en een creatieve te spelen, met twee creatieve middenvelders en een afbrekende verdedigende middenvelder, een creatieve verdedigende middenvelder en twee lopende middenvelders spelen of combinaties hiervan :P.

Wat Cruijff beschrijft is slechts een manier van spelen, een manier die niet tegen elke ploeg effectief is. Ik zal binnekort wel een paar tactieken maken, die je tegen bepaalde tegenstanders kan gebruiken.
Zo pas je dus je eigen spel een beetje aan, waardoor je dus de zwakke punten van het systeem van de tegenstander gebruikt.

Cruijff beschrijft een beetje het volgende systeem waarin een lopende middenvelder, een creatieve middenvelder een een all-round verdedigende middenvelder gebruikt worden. Ook een redelijk all-round verdediger is nodig. Zo zal het er in FM dan ongeveer uit komen te zien, hoewel het in FM heel moeilijk is, omdat je niet meerdere looplijnen kan aangeven. Daar zou ik best een uitgebreider tactiekscherm willen zien, hoewel dit wel veel ontoegankelijker is voor de gemiddelde gamer ;).
------------DM--------------
--VR----VC-------VC-----VL--
------------VM--------------
------MC-----------MC-------
-AMR--------------------AML-
------------AC--------------
(Dit verandert eigenlijk nooit, alleen de team- en individuele taken zullen veranderen)

Waarin de VM een pijltje naar voren heeft, n VC heeft een pijltje naar de VM positie, de backs hebben als persoonlijke instructie dat ze het veld niet zo heel breed moeten houden.
De creatieve middenvelder heeft een pijltje naar AMC en zal de spelmaker zijn.
HR
HR

Jopiler
Moderator

Uit: Hulst
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 19 maart 2001

Hier een overwinning om trots op te zijn:

forumillustratie

Eerste poulewedstrijd van de CL was dit, zit nog in een poule met Sporting en Osasuna.
Competitie draait wat stroefjes, nog niet n keer verloren, maar vele gelijke spellen.

Edit:

Aankopen:
Tim de Cler Az transfervrij
Lebohang Mokoena Orlando Pirates - 325.000
Tarik Elyounoussi Fredrikstad - 1.300.000
Chinedu Ogbuke Lyn - 1.200.000
Edgar Davids Spurs - 1.500.000

[Dit bericht is veranderd door Jopiler (op 16 januari 2007 15:51:14).]
HR
HR

Sven
Administrator

Uit: ...Barendrecht...
Vak: 424
Reg.: 6 december 2000

Heb een beetje een treurig potje lopen met Ajax, maar ik hou mezelf voor dat ik het tij kan keren.

In de beker met Ajax uitgeschakeld na penalty's tegen Eindhoven :I en met het tweede (eerste ;)) ook uit bij Utrecht. :I
HR
HR

LJdZ
Jeugdspeler

Uit: Strandvik
Reg.: 6 januari 2007

Welke oppstelling gebruiken jullie die met Ajax spelen?
Ik kan geen goeje vinden...
HR
HR

LJdZ
Jeugdspeler

Uit: Strandvik
Reg.: 6 januari 2007

Enn hoe/waar kan je zien welke spelers zonder contract staan?
HR
HR

vogeldorp
Regelmatige invaller

Uit: Amsterdam
Reg.: 8 november 2005

Beste LDJZ bijna deze hele pagina gaat over opstellingen, soms moet je je ook even inlezen...(deze opstellingen zijn prima voor Ajax)

Bij spelers eigenschappen kun je aanklikken contracten krijg je de hele lijst... klik bovenaan en je krijgt ze op volgorde van afloop.

Ook krijg je tijdens het seizoen nog een keer melding van de contracten die binnen 12 maanden aflopen. (gewoon in je nieuws)

Overigens is mijn ervaring dat je voor 1 opstelling moet kiezen en daar zo min mogelijk van moet afwijken. Tijdens de wedstrijd kun je eventueel een beetje nuanceren in aanvallend / verdedigend etc.
HR
HR

Dijkstra Ajacied Forever
Legende

forumillustratie

Zou zo'n speler de moeite waard zijn om naar Ajax te halen, of keert hij je dan na een aantal jaar de rug toe voor een lucratief contract bij een clubje als HSV? ;)
HR
HR

mickell22
Ballenjongen

Uit: lopik
Vak: 410
Reg.: 14 april 2005

ik ben nou de nederlandse top aan het aanvallen met ons aller haarlem!!! weet iemand nog een paar leuke spelers voor me???
HR
HR

Sandros_Highbury
Internationale topspeler

Reg.: 24 februari 2001

Woohooo! Ik heb net op het EK 2012 de kwartfinale gehaald met het nietige Israel, toch een prestatie waar ik, al zeg ik het zelf, best trots op mag zijn. Zeker als je bedenkt dat ik hiervoor een poule met Frankrijk, Portugal en Itali heb moeten overleven. Eerste wedstrijd volledig overklast door Frankrijk, slechts 1-0 verloren en om het nog zuurder te maken tien minuten voor tijd zelf een penalty gemist.
Vervolgens tegen Portugal, op papier nog een stuk sterker dan Frankrijk, maar in de eerste helft heb ik ze volledig overrompeld en bij rust stond ik volkomen verdiend 2-0 voor. In de tweede helf kwam ik er amper meer aan te pas en nadat ze in de zestigste minuut 2-1 scoorden had ik getekend voor een gelijkspel. Maar ik hield stand en had in de laatste wedstrijd tegen Itali genoeg aan een puntje om de kwartfinale. Niet dat ik daar ook maar een greintje vertrouwen in had, maar toch, het is altijd extra leuk als de laatste wedstrijd nog ergens om gaat.
Nadat ik de stormachtige openingsfase had overleefd was Israel zelfs zowaar de betere ploeg en scoorde de genaturaliseerde Argentijn Colautti de 1-0. Vervolgens had ik wel het geluk dat Cassano in de 38e minuut rood kreeg voor natrappen, maar op dat moment stond ik dus al voor en had ik de wedstrijd volledig in handen. In de tweede helft liep ik zelfs uit naar 3-0 voordat Aquilani de stand op 3-1 bracht.
En zo was ik plotseling tweede in de poule achter Frankrijk, waar ik vooraf voor een puntje zou hebben getekend. In de kwartfinale speelde ik tegen Denemarken en eerlijk gezegd rook ik kansen, want ik was niet erg van die ploeg onder de indruk. Maar de waarheid was dat ik 120 minuten lang ben weggespeeld. Dat er nog een verlenging uit werd gesleeptl, Colautti maakte uit de enige kans de 1-1, was al een wonder, maar het was wel erg zuur dat de beslissende 2-2 voor Denemarken een eigen doelpunt was, doordat de mijn keeper volledig over een terugspeelbal maaide (een Paul Ribinson, inderdaad.)
Dat Denemarken uiteindelijk het toernooi won was niet meer dan een schrale troost, maar ik vond het wel erg leuk dat twee van mijn spelers twee en drie werden bij de verkiezing van speler van het toernooi.

Enkele nieuwe Israelirs in mijn selectie
forumillustratie
forumillustratie
forumillustratie
HR
HR

Nummer 10
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Deventer
Reg.: 24 maart 2001

Netjes! Maar zo nietig is Israel niet, sterker nog: ze hebben een goed elftal. Met de vorige FM is het me gelukt twee keer 3e te worden op een WK (2006 & 2010) en een kwartfinale op het EK2008.

Toen speelden Berkovic en Nimni nog mee. Samen met de uitstekende doelman Davidovitch, talenten als Keinan, Mishaelof de gebroeders Cohen en ervaren krachten als Ben-Haim, Katan en Tal, had ik een uitstekend team! Bovendien: de Israelische competitie is zeker interessant, aangezien clubs als Beitar Jerusalem en Maccabi Tel Aviv een aardig budget hebben. Een aanrader dus!
HR
HR

Dijkstra Ajacied Forever
Legende

Inderdaad leuke prestatie! :) Die Niv Dora ziet eruit als een erg fijne centrale verdediger, mooie stats! In voorgaande versies van FM ging Danil de Ridder bij mij steeds voor Isral spelen, heb je hem ook geselecteerd?
HR
HR

AFCA 428
Vedette

Uit: Amstelveen
Vak: 428
Reg.: 6 september 2005

Ik ben weer even verder gegaan met me game. Zit tegen de winterstop aan in seizoen 2 met Ajax.
Het loopt een beetje wisselvallig. Er wordt zelden tot nooit verloren, maar als ik eenmaal punten laat liggen schaam ik me toch wel diep. Zo ben ik uit de beker geknikkerd door rbc (1e divisie) in de 3e ronde :denk

Daartegenover staan mijn prachtige Cl resultaten. Ik heb 2x verloren en dat wad dan 2x nipt van Barca. 2-3 en 3-1. Verder 4x gewonnen, mijn laatste wedstrijd ging om niks maar won ik toch mooi met 0-4 van Maccabi tel aviv.

In de competitie sta ik 2e met 1 punt achter vitesse. Op een cruciaal moment speelde ik 0-0 thuis tegen roda en sloeg vitesse toe. Nog niks aan de hand uiteraard, ik weet zeker dat hun dip er nog aankomt. Zo stond twente ook een tijdje 2e en die veegde ik met 5-0 van de mat.

Mijn elftal draait zeer lekker. Mijn vaste opstelling is nu:

-------------------Stekelenburg----------------

-----Heitinga---Woodgate----Stam-----Emanuelson

-------------Defour--Costinha--Schaars---------

Boussoufa---------------------------------Babel

---------------------Huntelaar-----------------

Mijn aankopen (Woodgate, Costinha en Boussoufa) draaien naar hartelust. Woodgate is momenteel met een gemiddelde van een 7,5 mijn beste speler en daarachter staat Costinha. Boussoufa is topscorer in assists. Al 8.
Huntelaar is topscorer qua goals, al 20.
Verder speelt werkelijk elke speler top. Vooral Defour is geweldig.
Af en toe laat ik Donk en Vertonghen invallen. Donk moet na dit seizoen Stam vervangen en Vertonghen kan volgens mij ook best komen. Nog een jaartje of 2 laten invallen en dan misschien Schaars vervangen.

Verder doen de huurlingen het ook goed. Sarpong heeft echt prachtige stats. Hij is nu voor het 2e jaar verhuurd aan rkc terwijl Anita nu bij nac op huurbasis speelt.
Hopen dat ik kampioen wordt B)
HRHR
HR

Jopiler
Moderator

Ben aan een vooralsnog lekker seizoen bezig, op uitschakeling tegen Haarlem in de beker na:

Competitiestand:
1: Ajax 15-35 (doelsaldo 28-13)
2: Feyenoord 15-27
3: Az 15-26
4: Heerenveen 15-26
5: Twente 15-24
6: Psv 14-24

CL-poule:
1: Ajax 4-12 (doelsaldo 11-2)
2: Ac Milan 4-5
3: Osasuna 4-3
4: Sporting 4-2

Competitie draait lekker, 10 overwinningen en 5 keer een gelijkspel.
CL 2e ronde is al bereikt.

Sterspeler is toch wel Huntelaar. Hij scoorde 19 keer in 23 duels.
HR
HR

Nummer 10
Geselecteerd voor Oranje

Dat gaat dus lekker. Hier ook trouwens. Ik zit in m'n 3e seizoen met PSG en sta eindelijk eens aan kop (6 punten los van Saint-Etienne en Lyon). CL helaas met 10 punten nog op de 3e plaats geindigd in een poule met Man Utd (1e), Benfica (2e) en Sampdoria (4e). Krijg nu een duel met Palermo in de UEFA Cup.

forumillustratie

Systeem&Tactiek: wisselend het 'moderne' 4-3-3, met punt naar voren f naar achteren.
Topscorers: Soldado (14, gehuurd van R. Madrid), Guardiola (10) en Cardenas (7).
Sterspelers: Sherman Cardenas, Waldo Ponce en Jerome Rothen
Toekomstige sterren: Gabriel Torje, Steven Thicot Aanvoerder: Josep Guardiola (maarliefst 38 en nog steeds onmisbaar!) en tweede: Waldo Ponce (uitstekende centrale verdediger, opgepikt in 1e seizoen uit Chili).
Vertrokken: o.a. Dhorasoo, Litmanen (nog korte tjd succesvol geweest), Pauleta (gestopt) en Bueno.

[Dit bericht is veranderd door Nummer 10 (op 18 januari 2007 11:58:15).]
HR
HR

Sandros_Highbury
Internationale topspeler

Dijkstra Ajacied Forever schreef:

Inderdaad leuke prestatie! :) Die Niv Dora ziet eruit als een erg fijne centrale verdediger, mooie stats! In voorgaande versies van FM ging Danil de Ridder bij mij steeds voor Isral spelen, heb je hem ook geselecteerd?
HR
Die Niv Dora is inderdaad een superspeler, niet voor niets speelt hij al bij Arsenal. Ik had hem deze zomer ook willen halen, maar voor Deportivo was hij helaas al onhaalbaar. Overigens is Amos Mizrahi inmiddels
naar Real Madrid vertrokken, dat zegt ook wel wat. (Of hij is gewoon heel populair in Azi, dat kan natuurlijk ook)
Daniel de Ridder kon ik niet selecteren, hoewel hij nog geen interlands had gespeeld voor Nederland. Maar ik betwijfel of hij wel een basisspeler was geworden, hoewel hij wel nuttig was geweest als invaller.
HR
HR

Nummer 10
Geselecteerd voor Oranje

In FM2006 waren Lior Rafaelov, Omer Golan, Moshe Biton en Liran Cohen op een gegeven moment ook 'hot'. In een game waar ik bondscoach was van Israel gingen ze op een gegeven moment naar clubs als Mallorca, Deportivo en Nantes. Zijn ze in FM2007 wederom goed?

[Dit bericht is veranderd door Nummer 10 (op 18 januari 2007 13:58:50).]
HR
HR

Paul1985
Lid 2de elftal

Reg.: 6 juli 2006

Ik ben nu een club aan 't kiezen voor een samenwerkingsverband. en nu staat er bij een club uit Angola als voordeel dat spelers vrij kunnen worden, maar wat houdt dat precies in.
HR
HR

Sandros_Highbury
Internationale topspeler

Nummer 10 schreef:

In FM2006 waren Lior Rafaelov, Omer Golan, Moshe Biton en Liran Cohen op een gegeven moment ook 'hot'. In een game waar ik bondscoach was van Israel gingen ze op een gegeven moment naar clubs als Mallorca, Deportivo en Nantes. Zijn ze in FM2007 wederom goed?
HR
Geen van deze namen zegt me iets, terwijl het contingent spelers waar ik uit kon kiezen toch niet heel groot was. Misschien waren ze destijds nieuw in het spel? Maar goed, enkele van mijn spelers gaan dus naar clubs als Real Madrid en Arsenal, hoewel de rest daar toch wel onder zit.
HR
HR

Paul1985
Lid 2de elftal

Misschien een domme vraag, maar hoe kan ik een speler persoonlijk omtrainen naar een andere positie?
HR
HR

litmanen20
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Pijnacker
Uploads: 1
Reg.: 6 maart 2004

Paul1985 schreef:

Misschien een domme vraag, maar hoe kan ik een speler persoonlijk omtrainen naar een andere positie?
HR
Op de spelerspagina, in het linkermenu naar Training gaan. Daar kun je vervolgens kiezen voor omtrainen naar: en dan een positie uitkiezen.
HR
HR

Daniel de Ridder in t 1e
Veelbelovend talent

Uit: amsterdam
Reg.: 28 april 2002

Paul1985 schreef:

Ik ben nu een club aan 't kiezen voor een samenwerkingsverband. en nu staat er bij een club uit Angola als voordeel dat spelers vrij kunnen worden, maar wat houdt dat precies in.
HR
Gratis spelers overnemen. Zo'n deal is meestal wel vrij duur, ik las op een ander forum dat iemand daar 3 miljoen euro voor moest betalen per jaar.
HR
HR

Paul1985
Lid 2de elftal

Daniel de Ridder in t 1e schreef:

(...)

Gratis spelers overnemen. Zo'n deal is meestal wel vrij duur, ik las op een ander forum dat iemand daar 3 miljoen euro voor moest betalen per jaar.
HR
Hmm, is dat alles? :I
D'r zitten helemaal geen goede spelers in dat team en ik betaal er bijna 2 miljoen voor. Dan zal ik 't samenwerkingsverband na een jaar maar gelijk opzeggen.
HR
HR

Jopiler
Moderator

Kan iemand voor mij de TUG TRAINING even downloaden? (en doormailen aub)
Ik zet hem in het mapje 'tactics', maar om een vage reden lukt het niet.
Hier te vinden:
http://www.sendspace.com/file/tb43gd
HR
HR

mickell22
Ballenjongen

Uit: lopik
Vak: 410
Reg.: 14 april 2005

Ik was gewoon halverwege het seizoen en ik wilde het spel gaan laden en toen zei die ineens dat ik het spel niet meer kon laden.

iemand enig idee???
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 50 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » C - Supporters » Computers en internet » Football Manager 2007

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax, nu Van Rhijn geblesseerd is geraakt, een nieuwe rechtsback halen?

Ja, ik heb geen vertrouwen in zijn vervangers
Ja, maar dan wel omdat ik niet tevreden ben over Van Rhijn
Nee, ik heb vertrouwen in de jeugd
Nee, ik heb geen vertrouwen in aankopen

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 16,2% dat Heracles Almelo wint van AZ. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van PEC Zwolle-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!