Ajax Netwerk
maandag 15 maart 2010 - 10:46                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Wedstrijden en trainingen » [Voorbeschouwing] Club Brugge - Ajax

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 27 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 27 »

HR

nr23 Rode kaart: waarschuwing
Legende

Uit: Utrecht
Vak: 414
Reg.: 12 juli 2002

quote:HR
FredFCB schreef:

(...)

Als ik dit zo allemaal lees, vraag ik me af waarom
jullie "wereldelftal" 0 op 6 nam tegen AC milan?

Blauwzwarte groeten,
Tot in de Brugse hel!

" Oh boy, it'll be fuckin' awesome! "
HR
omdat dat we in Milan vergaten te scoren en omdat we thuis met een B-team speelde misschien?

we zullen wel zien fredje, jij loopt hier wel te zeiken dat wij zo arrogant zijn en dat wij denken dat we wel zullen winnen, maar jullie denken precies hetzelfde, jullie denken ook dat jullie gaan winnen, dus hou nou maar op met je hypocriete gezeik...
HR
HR

Mark_AFCA
Internationale topspeler

Uit: Arnhem
Vak: 128
Reg.: 19 augustus 2003

"Oh boy. He's got a fuckin' mental problem..!"

:slaap :slaap

[Dit bericht is veranderd door Mark_AFCA (op 1 december 2003 22:40:16).]
HR
HR

axel30
Regelmatige invaller

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 28 maart 2003

jpe2002 schreef: maar zijn er nog schorsingen of blessures aan brugge kant? :huh HR
Ja of nee? :huh
HR
HR

Raphigola
Vedette

Uit: 's-Hertogenbosch
Vak: 427
Reg.: 2 september 2002

Ik heb er veel vertrouwen in dat Ajax er staat volgende week, het is toch wat kwakkelen met Brugge de laatste tijd. Ik denk een 1-2 met een volwassen Ajax dat doet wat het moet doen.
HR
HR

Msslzr_Ajax_Raffie.nr.10
Basisspeler

Uit: Maassluis
Vak: -
Reg.: 4 augustus 2002

Ach jullie staan niet eens in de top3 van de Belgische competitie, Ajax is de leider van de HCE, waar zou Ajax nou bang voor moeten zijn. Als ze gewoon niet meegaan in het fysieke spelletje, en de bal het werk laten doen, dan zie ik Ajax toch vrij gemakkelijk overeind blijven... Maar goed, een hoop Bruggelingen zijn er blijkbaar ook zeker van dat Club Brugge wel ff gaat winnen en dat blijf je toch houden, we zien t wel op 9 december , mijn prognose/pronostiek is 0-2

[Dit bericht is veranderd door Msslzr_Ajax_Raffie.nr.10 (op 1 december 2003 22:53:10).]
HR
HR

yamba
Talent

Vak: 123
Reg.: 22 november 2002

opstelling zonder Piennaar:

----------------------Lobont-----------------------
grygera--------Heitinga----Escude--------Maxwell---
-------------Galasek---------Sneijder--------------
--------------------Vd Vaart-----------------------
---------SOnck--------Zlatan----------Mitea--------

Opstelling met piennaar:

----------------------Lobont----------------------
Grygera-------Heitinga-----Escude--------Maxwell--
---------------------galasek----------------------
-----------Piennaar------------Sneijder-----------
--------Sonck--------------------Van der vaart----
----------------------Zlatan---------------------

Welke opstelling vinden jullie sterker, ook rekening houdend wat de tactiek van Brugge is want daar heb ik niet zoveel idee van???????????????????????????
HR
HR

Kwiet
Talent

Reg.: 5 juni 2003

yamba schreef:

Opstelling met piennaar:

Welke opstelling vinden jullie sterker, ook rekening houdend wat de tactiek van Brugge is want daar heb ik niet zoveel idee van???????????????????????????
HR
Aangezien Brugge ook moet winnen, zullen ze ook op de aanval spelen. Een speler als Mitea met veel snelheid lijkt me dus wel geschikt in de ze wedstrijd, daarom de eerste opstelling..
HR
HR

Non_Flying_Dutchman
Legende

Reg.: 26 juni 2000

FredFCB schreef:
Even enkele vergelijkingen.
Gemiddelde lengte van 11 Ajacieden
Maxwell --------> 1m 75
Heitinga -------> 1m 80
De Jong --------> 1m 74
Mitea ----------> 1m 68 :B
Pienaar --------> 1m 76
Galasek --------> 1m 80
Sikora ---------> 1m 72
Sneijder -------> 1m 70
Trabelsi -------> 1m 79
Sonck ----------> 1m 74
Wamberto -------> 1m 68 :B
Gemiddelde lengte: 1m 74

Gemiddelde lengte 11 Bruggelingen
Rozehnal-------> 1m 91
Decock --------> 1m 83
Clement -------> 1m 91
Vanderheyden --> 1m 83
Simmons -------> 1m 86
Verheyen ------> 1m 88
Martens -------> 1m 91
Lange ---------> 1m 87
Smolders ------> 1m 91
Saeterens -----> 1m 86
Mendoza -------> 1m 84
Gemiddelde lengte: 1m 87

HR
Ik vind het heel knap van je dat je 11 Ajax-spelers kan opnoemen! Ik moet je echter wel iets vertellen: het zijn 11 veldspelers! Ajax zal een keeper opstellen! Ik pak je lijstje er wel ff bij en maak wel ff veranderingen, misschien snap je het, misschien niet.
Lobont----------> 1m 84
De Jong --------> 1m 74
Escude----------> 1m 84
Heitinga -------> 1m 80
Maxwell --------> 1m 75
Galasek --------> 1m 80
Van der Vaart---> 1m 75
Sneijder -------> 1m 70
Sonck ----------> 1m 74
Zlatan----------> 1m 92
Mitea-----------> 1m 68
40 centimeter meer dan jou 'opstelling'

Kijken we ff naar Bruhhe, dan moet ik concluderen dat jij ook al geen keeper opstelt. Verder stel je 5 verdedigers en 6 spitsen op, waaronder ene Tim Smolders, die nog geen seconde heeft gespeeld in de CL. Lange heeft al 12 minuten gespeeld. En vaste basisspelers als Gzovdenovic, Ceh en een keeper mogen van jou allemaal niet mee doen. Maar goed, als je denkt dat jullie coach zo gaat spelen, ik vind het best, heb ik een leuke avond de 9e.

En om nog ff af te sluiten in jou stijl:

"FredFCB, go fuck Mental Theo"
HR
HR

Raphigola
Vedette

Uit: 's-Hertogenbosch
Reg.: 2 september 2002

yamba schreef:

Opstelling met piennaar:

HR
Pienaar zal er niet bij zijn dus Litmanen op zijn plaats, verder zie ik liever De Jong dan Grygera die naar mijn mening nog niet helemaal uit de verf komt.
HR
HR

trampie
Bankzitter

Reg.: 2 juni 2002

ik volg beide ploegen al jaren op de voet en zal eens proberen een objectieve prognose te maken :

brugge thuis in een wedstrijd van moeten met een vol en vooral gek stadion achter zich , dat wordt gewoon 90' stormen tot ze erbij neervallen van hun kant . als ajax zich daaraan laat vangen moet je niet denken daar veel te rapen . als ajax daarentegen hun surplus aan talent weet uit te spelen en vooral niet achteruit kruipt hebben ze een goeie kans op een gelijkspel of overwinning maar laat brugge in de match komen , dan blijven ze een beetje in Engelse stijl van alle kanten komen en word je zo onder de voet gelopen . het wordt in elk geval techniek tegenover werkkracht , enthousiasme , fysiek , toch ook wel goeie voetballers en zeker niet te vergeten publiek . zien wie de bovenhand haalt , ik voorspel een 1-1 gelijkspel

:ajax
HR
HR

lamme rooie sok Gele kaart: waarschuwing
Vedette

Uit: MJ Neverland
Vak: 109
Reg.: 9 augustus 2003

Non_Flying_Dutchman schreef:

(...)

Ik vind het heel knap van je dat je 11 Ajax-spelers kan opnoemen! Ik moet je echter wel iets vertellen: het zijn 11 veldspelers! Ajax zal een keeper opstellen! Ik pak je lijstje er wel ff bij en maak wel ff veranderingen, misschien snap je het, misschien niet.
Lobont----------> 1m 84
De Jong --------> 1m 74
Escude----------> 1m 84
Heitinga -------> 1m 80
Maxwell --------> 1m 75
Galasek --------> 1m 80
Van der Vaart---> 1m 75
Sneijder -------> 1m 70
Sonck ----------> 1m 74
Zlatan----------> 1m 92
Mitea-----------> 1m 68
40 centimeter meer dan jou 'opstelling'

Kijken we ff naar Bruhhe, dan moet ik concluderen dat jij ook al geen keeper opstelt. Verder stel je 5 verdedigers en 6 spitsen op, waaronder ene Tim Smolders, die nog geen seconde heeft gespeeld in de CL. Lange heeft al 12 minuten gespeeld. En vaste basisspelers als Gzovdenovic, Ceh en een keeper mogen van jou allemaal niet mee doen. Maar goed, als je denkt dat jullie coach zo gaat spelen, ik vind het best, heb ik een leuke avond de 9e.

En om nog ff af te sluiten in jou stijl:

"FredFCB, go fuck Mental Theo"
HR
haha simpele patatkoppen, het is egaal of wij arrogant doen, of dat jullie dat doen, het heeft helemaal geen effect op wat op 9 december gebeurd, het gaat zich erom of de voetballers niemand onderschatten, en die zullen dat beslist niet doen, maar dat begrijpen jullie zeker niet he !! , smeer die lege hersens van jullie eens wat in met mayo, dan kunnen jullie misschien wat intelligenter praten en denken!!
Flying Dutchman, ik zet er nog wat bij misschien heeft Ajax nog wat geblesseerden die avond, of Koeman heeft misschien ontzag voor hun lengte, wie weet ??

Lobont is misschien geblesseerd wie weet
dan wordt het
Stekelenburg 194
van Damme 194
Grygera 184
Pasanen 187
Litmanen 182
Yakubu 178 maar hem laten we eruit hij is te klein

Fuck off domme belg
HR
HR

Pienaar
Lid 2de elftal

Reg.: 1 december 2001

Acj Fred. Ik ben inderdaad niet geheel objectief, dat geef ik toe. Ben niet voor niets Ajax-fan. Maar dan nog, er zit een verschil in tussen de opstelling Ajax - AC Milan en mijn opstelling tegen FC Brugge.

Van der Vaart, zeer belangrijk
Ibrahimovic, zeer belangrijk
Pienaar, zeer belangrijk

Deze 3 spelers zorgen nu net voor hetgeen wat we tegen AC Milan misten. Creativiteit (alle 3), spelinzicht (vooral Pienaar en VDV), balvastheid (vooral Ibrahimovic) en onvoorspelbaarheid (alle 3).

Daarnaast schat ik AC Milan toch een stuk hoger in dan FC Brugge. Op elke positie staat bij AC Milan een betere speler dan bij FC Brugge. En ik weet inderdaad dat Brugge won in Milaan. Verrassingen zijn er altijd (Brugge kan er zoals je weet over meepraten in de Belgische competitie).

Maar goed, ik wil niet beweren dat Ajax zomaar even over Brugge heen loopt. Ajax is toch vaak wat te voorzichtig in de CL. Zelfs vorig jaar tegen Rosenborg durfde Koeman het niet aan Ajax als favoriet te bestempelen. Daarnaast heeft Brugge een hecht collectief, en dat zal het ook nodig hebben. Want zijn er nog andere spelers dan Mendoza en Stoica die voor creativiteit kunnen zorgen? Ceh misschien? Techniek bezit het team van jou niet zo, en dat is spijtig.

Uiteindelijk zal het gaan tussen de techniek/creativiteit van Ajax en de vechtmentaliteit van Brugge. Als ik absoluut neutraal zal zijn zou ik dan voor de techniek kiezen en dat doe ik nu dus zeker.
Overigens geen woord over de arrogantie van Ajax. Niemand binnen de club (spelers en techinische staff) spreekt denigrerend over Brugge. Slechts Trond Sollied is een arrogante coach die zijn verlies niet kan accepteren. Ik vind het nog steeds knap dat hij het hakballetje van Ibrahimovic in de eerste wedstrijd tegen Brugge bestempelde als "een verkeerde aanname". Daarnaast sprak hij van 2 mazzel goals van Ajax, waar Brugge via Seaternes eigenlijk had moeten scoren, een logischere einduitslag was dus 0-1 geweest (even vergetend dat als Seaternes had gescoord dat pas een mazzelgoal zou zijn geweest, en Ajax gewoon de partij domineerde. Sorry, maar dan ben je voor mij een slechte verliezer en arrogant.

[Dit bericht is veranderd door Pienaar (op 2 december 2003 01:04:17).]
HR
HR

Jero
Bankzitter

Uit: Bergen op Zoom
Vak: 117
Reg.: 21 april 2003

Sochaux - Dortmund 4-0

Nee, Brugge is duidelijk een wonderploeg die van iedere tegenstander kan winnen. Het word een hel, dat zeg ik je!
HRHR
HR

bluearmy
Jeugdspeler

Reg.: 31 oktober 2003

Jero schreef:

Sochaux - Dortmund 4-0

Nee, Brugge is duidelijk een wonderploeg die van iedere tegenstander kan winnen. Het word een hel, dat zeg ik je!
HR
Heb je er al eens op gelet dat het pas NA onze visite in Dortmund, waar we hen uit de CL knikkerden, bergaf is gegaan met Dortmund; blessures (oa Rosicky en Amoroso), slechte resultaten in Bundesliga, uit de beker geknikkerd en nu Europees uitgeschakeld?

Verder denk ik dat sommige ajaxsupporters nu al met een struisvogelei in de broek zitten maar dat proberen te maskeren door te verklaren dat ze wel eventjes met 0-3 gaan winnen in Brugge. Ze doen maar. Laat diezelfde mensen ook maar in de waan dat het in de natuur van Brugge ligt om verdedigend te spelen.
Als we de fantastische wisselwerking tussen spelers en publiek van zondag tegen Moeskroen kunnen herhalen tegen ajax, kan het een hele mooie Europese avond worden voor Brugge.

<knip>

Edit: Provocatie verwijderd, kaart gegeven.

[Dit bericht is veranderd door Lars (op 2 december 2003 19:15:25).]
HR
HR

Non_Flying_Dutchman
Legende

Reg.: 26 juni 2000

bluearmy schreef:

(...)

Heb je er al eens op gelet dat het pas NA onze visite in Dortmund, waar we hen uit de CL knikkerden, bergaf is gegaan met Dortmund; blessures (oa Rosicky en Amoroso), slechte resultaten in Bundesliga, uit de beker geknikkerd en nu Europees uitgeschakeld?
HR
Hoeveel wedstrijden had Dortmund uberhaupt gespeeld voor die voorronde? 1? 2?
HR
HR

IWD
Vedette

Uit: Amsterdam
Reg.: 8 januari 2003

Ik geef jullie een goede tip, vergeet jullie fototoestel niet, want we hebben iets moois in petto voor jullie..HR
Het hele 'Blue Army' die zichzelf in de fik steekt uit pure wanhoop na de grootste thuisnederlaag aller tijden...?

Even zonder dollen, ik heb daar alle vertrouwen in een goede afloop. Brugge heeft redelijke resultaten geboekt in Europa omdat zij het spel van de tegenstander hebben kunnen ontregelen. Vanuit een verdedigende stelling acteren en met een sporadische uitbraak uiteindelijk zelfs scoren. Trond Sollied, een Noorse meester in verdediging en afbraakvoetbal, zag in dat Brugge geen schijn van kans had in de gebruikelijke formatie en paste zijn elftal grondig aan. Niks mis mee, een ploeg met minder kwaliteit moet naar andere middelen grijpen. In Brugge gaat dit echter niet meer lukken. Brugge heeft niets aan een gelijkspel, en moet winnen om in wat voor vorm dan ook door te bekeren in Europa. Niks vanuit een gesloten verdediging spelen, Brugge moet aanvallen. In een open wedstrijd is Ajax veel en veel beter dan Brugge, ik verwacht tegen die tijd ook een nagenoeg complete selectie(minus Trabelsi) zodat Ajax gewoon 'als vanouds' in een aanvallende opstelling kan domineren. Handig in deze is om een vroeg doelpunt te scoren. Brugge zal wel afwachtend beginnen, eenmaal op achterstand zijn ze gedwongen open huis te houden. Het is wel tekenend dat Brugge thuis mindere resultaten geboekt heeft dan uit. Thuis worden ze geacht het spel te maken, kunnen ze niet eeuwig op een counter of fout van de tegenstander loeren. Die 'heksenketel' heeft hen in de Champions League tot dusver niet echt geholpen...

Makkelijk wordt het niet, dat is geen enkele Europese wedstrijd meer. Maar als we niet eens van Brugge kunnen winnen hebben we niets meer in de CL te zoeken...

[Dit bericht is veranderd door IWD (op 2 december 2003 10:41:33).]
HR
HR

Rembrandt
Icoon

Reg.: 15 april 2002

Non_Flying_Dutchman schreef:

(...)

Hoeveel wedstrijden had Dortmund uberhaupt gespeeld voor die voorronde? 1? 2?
HR
2, waarvan er maar 1 werd gewonnen. Het is dus wel duidelijk dat het verval van Dortmund kwam ná de wedstrijden tegen Brugge... :dood

[Dit bericht is veranderd door Rembrandt (op 2 december 2003 10:44:57).]
HR
HR

Kifoe
Regelmatige invaller

Vak: 411
Reg.: 27 mei 2003

Dat de wedstrijd Vrijdag om treurige reden niet doorgaat is voor Ajax zo slecht nog niet.
De wedstrijd tegen Brugge kan zo perfect worden voorbereid.
Jongens met pijntjes als Zlatan, Sonck, `pienaar` ?? hebbben zo meer rust om te herstellen en zich goed voor te bereiden.
Ik hoo pdat dit in t voordeel werkt van AJAX en we daar in brugge met 0-2 winnen.

[Dit bericht is veranderd door Kifoe (op 2 december 2003 12:47:19).]
HR
HR

warrior
Basisspeler
Quizmaster Ajax Netwerk

Reg.: 9 september 2003

Ajax moet beslist winnen anders gaan ze niet door.
Het wordt dan een hele spannende wedstrijd.
HR
HR

Mark_AFCA
Internationale topspeler

bluearmy schreef:

(...)

hand in hand kameraden, hand in in hand voor blauw en zwart
geen woorden maar daden, leve blauw en zwart
HR
Mag ik een emmer...? :dood
HR
HR

ajax supportertje
Talent

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 20 maart 2003

Brugge mogelijk zonder topscorer tegen Ajax

2/12/2003 11:35

Club Brugge moet het in het duel met Ajax mogelijk doen zonder clubtopscorer Andrés Mendoza. De Peruviaanse spits kampt met een buikspierblessure.
Mendoza, die op 8 november voor het laatst in actie kwam, moet vrijdag zo goed als zeker de competitiewedstrijd tegen Standard Luik aan zich voorbij laten gaan. Maar de medische staf van Club Brugge vreest dat de aanvaller ook het beslissende Champions League-duel met Ajax zal moeten missen.

'Ik weet uit ervaring dat zoiets moeilijk geneest', zei assistent-coach René Verheyen in Het Laatste Nieuws. 'Dat Andrés nog altijd pijn heeft, is geen goed teken. Als er van de week geen verbetering is, vrees ik dat hij tot nieuwjaar out zal zijn.'

http://www.vi.nl

ik hoop dat ie niet mee doet, zou wel beter zijn. plus dat ajax nog wat extra rust heeft doordat roda-ajax is uitgesteld, moet het gaan lukken in Brugge, heb er al zin in!!

[Dit bericht is veranderd door ajax supportertje (op 2 december 2003 13:21:53).]
HR
HR

DJB Ajax
Bankzitter

Uit: Utrecht
Vak: 421
Reg.: 19 augustus 2002

Het zal moeilijk worden, maar Ajax moet gewoon winnen van de Belgen. Ze hebben nu alle tijd om zich te richten op Brugge.

Ik heb het volste vertrouwen in, Ajax gaat naar de tweede ronde!!!!!!
HR
HR

Brugesboy
Ballenjongen

Reg.: 28 november 2003

Mendoza zal er inderdaad bijna zeker niet bij zijn tegen Ajax. Hij is allicht out tot de winterstop door een buikspierblessure. Hij heeft die opgelopen bij de nationale ploeg van Peru, waar ze hem met inspuitingen lieten spelen en zo de blessure nog verergerden.

Maar geen nood, want normaal gezien zal Rune Lange hem vervangen. Lange is niet echt de man van de actie, maar hij is wel dodelijk efficiënt en maakt de kansen af. Hij is lange tijd out geweest met een zware hernia, maar lijkt op de weg terug. Saeternes houden we ditmaal mooi op de bank, want die is niet echt in grote doen. :tong

By the way, ik heb net gehoord dat Ac Milaan nog voor de match tegen Vigo met 20 spelers zou vertrekken richting Tokio. Tegen Vigo zouden ze dan een jeugdteam opstellen. Dat zou pas competitievervalsing zijn.
HR
HR

Rembrandt
Icoon

Reg.: 15 april 2002

Ach; wij zijn niet afhankelijk van Milan... :tong
HR
HR

Mark_AFCA
Internationale topspeler

HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 27 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Wedstrijden en trainingen » [Voorbeschouwing] Club Brugge - Ajax

clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Op dit moment zitten er 5 bezoekers in de chatbox. Het onderwerp is "Eindstand AFC Ajax - PSV 4 - 1 De Jong Emanuelson Pantelic Suarez".

HR

Ajax Poll

Wordt Ajax nog kampioen?

Ja
Nee
Weet niet
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 81,7% dat Sevilla FC wint van CSKA Moskou. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van RKC Waalwijk-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!