Ajax Netwerk
donderdag 17 augustus 2017 - 15:42                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Wedstrijden en trainingen » [Eredivisie 17-18] Heracles - Ajax

HR

Deze topic is open en bestaat uit 13 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 13 »

HR

FrankDeBoer
Vedette

Uit: Enschede
Vak: 419
Droomaankoop: Nigel de Jong
Uploads: 1
Reg.: 7 maart 2003

forumillustratie

Zaterdag 12 augustus 20.45 uur in Almelo.

Het nieuwe Eredivisie seizoen gaat van start en ons Ajax mag aftrappen in Almelo op het kunstgrasveld van Heracles. Dit jaar zonder Klaassen en Traore, vaste krachten van afgelopen seizoen. Deze plekken moeten opgevuld worden door Donny van de Beek en Kluivert/Neres.

De voorbereiding op deze wedstrijd kun je alles behalve perfect noemen, het onderonsje om in de strijd richting Champions League voetbal was in het voordeel van Nice. We kunnen ons al gaan richten op een tweestrijd met Rosenborg om een plek in de UEFA League.

Het laatste bericht van Heracles:
Heracles blameerde zich gisteren in de afsluitende oefenwedstrijd tegen FC Emmen. De Almeloërs verloren gisteren de laatste pot in de voorbereiding van de Jupiler League club met 2-0. Tegenover de TC Tubantia uit hij zijn frustraties. “Sommigen denken dat ze heel goed zijn, maar zo zag het er vandaag niet uit. Als je zo speelt tegen Ajax (op zaterdag 12 augustus de eerste tegenstander van Heracles in het nieuwe Eredivisie-seizoen, red.), dan ga je het echt heel moeilijk krijgen. Dan ben je het denk ik niet eens waard om prof te zijn,” aldus de trainer. Gisteren werd bekend dat Dario van der Buijs, de beoogde opvolger van Hoogma, de start van de competitie mist vanwege een blessure aan zijn voet.

Bij Ajax zal, voor zo ver bekend, alleen Sinkgraven nog niet wedstrijdfit zijn door een blessure aan zijn knie.
HRHR
HR

San Francisco
Vedette

Uit: Delft
Vak: 401
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Reg.: 7 april 2007

Zelfde 11 als tegen Nice, misschien nog wat schuiven op de vleugels (Neres voor Younes en Kluivert naar links), en dan moet dit gewoon lukken: 0-3!
HR
HR

acba100
Bankzitter

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 23 december 2014

Ajax moet tot aan de winter gewoon al dit soort potjes gaan winnen, net als in de Europa League... Ik zie geen enkele reden waarom we nu weer een stroeve start gaan meemaken. Ze moeten maar eens wakker gaan worden!
HR
HR

martijndepro
Idool

Reg.: 18 november 2008

quote:HR
acba100 schreef:

Ajax moet tot aan de winter gewoon al dit soort potjes gaan winnen, net als in de Europa League... Ik zie geen enkele reden waarom we nu weer een stroeve start gaan meemaken. Ze moeten maar eens wakker gaan worden!
HR
Er is voor dit soort wedstrijden zeker geen excuus. De basiself moeten in staat zijn het gros van de eredivisiewedstrijden te winnen, zeker in dit stadium van de competitie. Dit mag geen enkel probleem zijn en dat verwacht ik ook niet. Lekker voetballen op een mooie zaterdagavond, 1-4.
HR
HR

FrankDeBoer
Vedette

Uit: Enschede
Vak: 419
Droomaankoop: Nigel de Jong
Uploads: 1
Reg.: 7 maart 2003

Heb nog wat kaarten besteld in vak F, onder het uitvak. Hopen dat het een mooie wedstrijd wordt. Zag dat je nog steeds kaarten kunt bestellen voor de liefhebbers.

Zelf wil ik wel een aanval zien met Neres/Dolberg/kluivert.
HR
HR

Jetski club Hermsen Rode kaart: waarschuwing
Ballenjongen

Reg.: 1 augustus 2017

We moeten winnen, anders is de titel wel erg ver uit zicht. :B
HR
HR

Vak 825 2017
Ballenjongen

Reg.: 4 augustus 2017

Gewoon erop en erover, ik verwacht:

Onana
Veltman - Sánchez - De Ligt - Viergever
Van de Beek - Schöne - Ziyech
Kluivert - Dolberg - Younes

Ik zou eigenlijk graag zien:

Onana
Zeefuik - Sánchez - De Ligt - Dijks
De Jong - Van de Beek - Ziyech
Neres - Dolberg - Kluivert.

Reden daarvoor is dat Veltman en Viergever 2x tegen Nice veel teveel ruimte weggaven, ik Younes niet in goed doen vind en ik wel eens dit middenveld vanaf de aftrap zou willen zien. Veel voetbal op het middenveld en voorin, en verdedigend acht ik dit momenteel wat stabiele. Dat is uiteraard wel mijn eigen mening.

[Dit bericht is veranderd door Vak 825 2017 (op 7 augustus 2017 11:16:37).]
HR
HR

BuZa
Idool

Uit: Lelystad
Vak: 403
Droomaankoop: Mayron George
Reg.: 30 november 2005

Vak 825 2017 schreef:

Gewoon erop en erover, ik verwacht:

Onana
Veltman - Sánchez - De Ligt - Viergever
Van de Beek - Schöne - Ziyech
Kluivert - Dolberg - Younes

Ik zou eigenlijk graag zien:

Onana
Zeefuik - Sánchez - De Ligt - Dijks
De Jong - Van de Beek - Ziyech
Neres - Dolberg - Kluivert.

Reden daarvoor is dat Veltman en Viergever 2x tegen Nice veel teveel ruimte weggaven, ik Younes niet in goed doen vind en ik wel eens dit middenveld vanaf de aftrap zou willen zien. Veel voetbal op het middenveld en voorin, en verdedigend acht ik dit momenteel wat stabiele. Dat is uiteraard wel mijn eigen mening.
HR
Dijks? Niet dat ik de grootste Viergever-fan ben maar verkies hem sowieso boven Dijks.
HR
HR

Vak 825 2017
Ballenjongen

Reg.: 4 augustus 2017

BuZa schreef:

(...)

Dijks? Niet dat ik de grootste Viergever-fan ben maar verkies hem sowieso boven Dijks.
HR
Ik normaal gesproken ook, maar Viergever is echt bagger momenteel, en Dijks kan heus verdedigen, aanvallend is hij minder dan Viergever naar mijn idee, maar eerst maar eens dichthouden achterin, de bakken vol ruimte die Viergever en Veltman weggeven zorgt voor problemen.
HR
HR

Elrochus
Bankzitter

Vak: 428
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 6 december 2012

Vak 825 2017 schreef:

(...)

Ik normaal gesproken ook, maar Viergever is echt bagger momenteel, en Dijks kan heus verdedigen, aanvallend is hij minder dan Viergever naar mijn idee, maar eerst maar eens dichthouden achterin, de bakken vol ruimte die Viergever en Veltman weggeven zorgt voor problemen.
HR
Die ruimte die weggegeven wordt is vaak oorzaak van het niet goed druk zetten. In balbezit spelen Veltman en Viergever diep op de helft van de tegenstander (was vorig jaar onder Bosz ook al), om bij balverlies het veld klein te houden. Als er dan niet goed druk wordt gezet of er worden vier man uitgespeeld (zie de 1-0 van Nice waar er op de helft van Nice al 4x een duel had moeten worden gewonnen of overtreding had moeten worden gemaakt), dan ligt er inderdaad heel veel ruimte achter beide backs.

Daarbij heeft Heracles niet zoveel kwaliteit als Nice, dus zouden er normaal gesproken minder makkelijk onderuit voetballen. Dus waarom zou je uitgaan van achterin dichthouden? Gewoon lekker aanvallen!

Verwacht hier wel een redelijk eenvoudige overwinning, 0-2 of 0-3.
HR
HR

Amp
Lid 2de elftal

Reg.: 11 december 2016

Benieuwd wat de trainer van plan is met het middenveld. Vorig seizoen al kunnen zien dat er vaak momenten van druk zetten worden gemist doordat het team te ver uit elkaar staat door het gebrek aan vooruit verdedigen op het midden en de ruimtes op het middenveld te groot om te belopen worden. In de grote oefenpartijen en de wedstrijden tegen Nice echter ook duidelijk geworden dat een aantal spelers/verdedigers echt te traag zijn voor echt goed en hoog druk zetten en het verdedigen met veel ruimte in de rug.

Wedstrijd tegen Heracles mag toch geen probleem vormen lijkt mij, gezien de vorm van beide teams. Hopelijk speelt Frenkie i.p.v. Schone, zou een voordeel zijn met zijn lichtvoetigheid op die rubberen mat denk ik.
HR
HR

Elviz
Bankzitter

Vak: 125
Reg.: 6 februari 2003

Voor de liefhebbers, kaarten zijn gewoon via de vrije verkoop te bestellen:

https://www.heracles.nl/nieuws/nieuwsbericht/11453/kaartverkoopinformatie-heracles-almelo-ajax
HR
HR

yan-arie
Geselecteerd voor Oranje

Droomaankoop: Wesley Sneijder
Reg.: 12 januari 2008

Amp schreef:

Benieuwd wat de trainer van plan is met het middenveld. Vorig seizoen al kunnen zien dat er vaak momenten van druk zetten worden gemist doordat het team te ver uit elkaar staat door het gebrek aan vooruit verdedigen op het midden en de ruimtes op het middenveld te groot om te belopen worden. In de grote oefenpartijen en de wedstrijden tegen Nice echter ook duidelijk geworden dat een aantal spelers/verdedigers echt te traag zijn voor echt goed en hoog druk zetten en het verdedigen met veel ruimte in de rug.

Wedstrijd tegen Heracles mag toch geen probleem vormen lijkt mij, gezien de vorm van beide teams. Hopelijk speelt Frenkie i.p.v. Schone, zou een voordeel zijn met zijn lichtvoetigheid op die rubberen mat denk ik.
HR
Precies wat ik dacht. Spelers welke veel minuten in jong Ajax hebben, zijn meer gewend aan het kunstgras en zullen beter renderen.
Huntelaar/Schone/Viergever zullen hier meer moeite mee hebben.

Frenkie lekker laten dartelen naast Ziyech. Donny op 6.
HR
HR

Amp
Lid 2de elftal

Reg.: 11 december 2016

yan-arie schreef:

(...)

Precies wat ik dacht. Spelers welke veel minuten in jong Ajax hebben, zijn meer gewend aan het kunstgras en zullen beter renderen.
Huntelaar/Schone/Viergever zullen hier meer moeite mee hebben.

Frenkie lekker laten dartelen naast Ziyech. Donny op 6.
HR
Ja ik niet per se doelend op de Jong Ajax spelers hoor. Meer de lichtvoetige spelers. Vind spelers als Schone, Viergever wat zwaar op de voeten staan wat niet echt meehelpt op het kunstgras. Daarnaast ben ik ook gewoon meer fan van Frenkie, nooit zo gecharmeerd geweest van Schone als basisspeler, ondanks zijn verdiensten. Zodra de druk hoger wordt of het tempo omhoog moet en er geknokt moet worden, valt hij af. Tevens in de omschakeling door zijn snelheid een groot risico.
HR
HR

PDL
Vedette

Vak: 402
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 19 december 2013

Dit mag geen enkel probleem zijn. 0-3.
HR
HR

Coentje37
Lid 2de elftal

Uit: Amsterdam
Reg.: 14 januari 2017

Er zijn betere tegenstanders om tegen te beginnen en het liefst thuis. Maar oke, ik denk dat Heracles toch veel kwaliteit heeft ingeboet. Ze moeten wat nieuwe spelers inpassen dus kan Ajax Heracles beter nu dan later uit hebben.

Voorspel een 3 tegen 1 voor Ajax. Verwacht sowieso veel tegendoelpunten dit jaar bij Ajax.
HR
HR

JB85
Internationale topspeler

Vak: -
Droomaankoop: Romelu Lukaku
Reg.: 30 april 2006

Hoe staat Heracles er voor? Welke spelers zijn vertrokken/aangetrokken?
HR
HR

Salamanca
Ballenjongen

Reg.: 24 juli 2017

JB85 schreef:

Hoe staat Heracles er voor? Welke spelers zijn vertrokken/aangetrokken?
HR
http://www.voetbal.com/teams/heracles-almelo/2018/6/
HR
HR

BuZa
Idool

Uit: Lelystad
Vak: 403
Droomaankoop: Mayron George
Reg.: 30 november 2005

Salamanca schreef:

(...)

http://www.voetbal.com/teams/heracles-almelo/2018/6/
HR
Zwakker geworden, niet dat dat heel relevant is. Daar gewoon voetballend beter zijn en winnen. Ik denk 1-3.
HR
HR

JB85
Internationale topspeler

Vak: -
Droomaankoop: Romelu Lukaku
Reg.: 30 april 2006

BuZa schreef:

(...)

Zwakker geworden, niet dat dat heel relevant is. Daar gewoon voetballend beter zijn en winnen. Ik denk 1-3.
HR
Ah Armenteroa hebben ze wel behouden dus. Verrassend, die vind ik echt te goed voor dat niveau.
HR
HR

LitmanenOho!
Idool

Reg.: 8 januari 2011

JB85 schreef:

(...)
Ah Armenteroa hebben ze wel behouden dus. Verrassend, die vind ik echt te goed voor dat niveau.
HR
Gefaald bij Anderlecht en Feyenoord. Zit gewoon prima op zijn plek. Kan misschien nog eens een stap maken naar AZ/Vitesse/Utrecht maar dan houd het wel op verder.
HR
HR

Salamanca
Ballenjongen

Reg.: 24 juli 2017

LitmanenOho! schreef:

(...)

Gefaald bij Anderlecht en Feyenoord. Zit gewoon prima op zijn plek. Kan misschien nog eens een stap maken naar AZ/Vitesse/Utrecht maar dan houd het wel op verder.
HR
Ik had Armenteros wel een leuke optie gevonden voor Ajax ipv Huntelaar.
HR
HR

Vaneppe
Jeugdspeler

Vak: 402
Reg.: 19 oktober 2015

Salamanca schreef:

(...)

Ik had Armenteros wel een leuke optie gevonden voor Ajax ipv Huntelaar.
HR
Als we kunnen kiezen tussen Huntelaar en een *********, dan is de keuze zo gemaakt.
HR
HR

Dolberg020
Ballenjongen

Reg.: 7 augustus 2017

Vind het maar een vervelend potje om mee te beginnen. Heracles uit, direct op kunstgras. Was niet mijn eerste optie geweest. Desalniettemin verwacht ik toch wel een regelmatige overwinning. Hopelijk Kluivert op links en Neres op rechts. Voor de rest elftal intact laten.
HR
HR

Ozymandias
Idool

Uit: London
Reg.: 13 mei 2007

Ik hoop dat Keizer met Onana; Veltman, Sánchez, De Ligt, Viergever; De Jong, Vd Beek, Ziyech; Neres, Dolberg en Kluivert in de basis begint. Younes lijkt nog niet de vorm te hebben die hij wel had in de tweede seizoenshelft van het vorige seizoen en Neres en Kluivert lijken momenteel beter te presteren. Hetzelfde geld voor Schöne die niet in topvorm is terwijl Vd Beek en De Jong momenteel goed presteren. Het zou mij niet verbazen als Schöne en Younes snel weer van het niveau zijn waarmee ze een basisplaats verdienen maar voor deze wedstrijd zou ik ze buiten het basiselftal laten. Met Van Leer, Zeefuik, Dijks, Eiting, Schöne, Younes en Huntelaar heeft Keizer dan ook een prima bank ter beschikking. Al zal het mooi zijn wanneer Orejuela beschikbaar, en Sinkgraven weer fit, is.

[Dit bericht is veranderd door Ozymandias (op 9 augustus 2017 17:28:35).]
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 13 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Wedstrijden en trainingen » [Eredivisie 17-18] Heracles - Ajax

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

In welke linie heeft Ajax het dringendst nog versterking nodig?

Verdediging
Middenveld
Aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 78,8% dat Vitesse wint van AZ. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-Rosenborg BK:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!