Ajax Netwerk
vrijdag 26 mei 2017 - 11:17                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Wedstrijden en trainingen » [Europa League FINALE] Ajax - Manchester United

HR

Deze topic is open en bestaat uit 44 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 44 »

HR

AFCA 428
Nummer 14

Uit: Purmerend
Vak: 127
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 6 september 2005

forumillustratie forumillustratie
24 mei 2017
Stockholm-Zweden
20.45

Bijzonderheden:

Selectie Manchester United
Selectie Ajax

Ajax mist (sowieso) Nick Viergever (geschorst)
Manchester United mist (sowieso) Bailey (geschorst) en Zlatan Ibrahimovic (geblesseerd)

Stadion
Friends Arena
Capaciteit: 50.000
Meer informatie

Road to the final: Ajax -groep G

Panathinaikos - Ajax 1-2
Ajax - Standard Luik 1-0
Celta de Vigo - Ajax 2-2
Ajax - Celta de Vigo 3-2
Ajax - Panathinaikos 2-0
Standard Luik - Ajax 1-1

16e finale
Legia Warschau - Ajax 0-0
Ajax - Legia Warschau 1-0

Achtste finale
Fc Kopenhagen - Ajax 2-1
Ajax - Fc Kopenhagen 2-0

Kwartfinale
Ajax - Schalke 2-0
Schalke - Ajax 3-2

Halve finale
Ajax - Lyon 4-1
Lyon - Ajax 3-1

Road to the final: Manchester United-groep A

Feyenoord - Manchester United 1-0
Manchester United - Zorya Luhansk 1-0
Manchester United - Fenerbahce 4-1
Fenerbahce - Manchester United 2-1
Manchester United - Feyenoord 4-0
Zorya Luhans - Manchester United 0-2

16e finale
Manchester United - Saint Etienne 3-0
Saint-Etienne - Manchester United 0-1

Achtste finale
FC Rostov - Manchester United 1-1
Manchester United - Fc Rostov 1-0

Kwartfinale
Anderlecht - Manchester United 1-1
Manchester United - Anderlecht 2-1

Halve finale
Celta de Vigo - Manchester United 0-1
Manchester United - Celta de Vigo 1-1

Historie tussen Ajax en Manchester United

2006-2007: Ajax - Manchester United 0-1 (oefenwedstrijd)
2011-2012: Ajax - Manchester United 0-2 (Europa League
2011-2012: Manchester United - Ajax 1-2 (Europa League)

Europese erelijst Ajax:
Europacup I: 4x (1971, 1972, 1973, 1995)
Europacup II: 1x (1987)
Europacup III: 1x (1992)
Wereldbeker: 2x (1972, 1995)
Europese supercup: 2x (1972, 1996)

Europese erelijst Manchester United
Europacup I: 3x (1968, 1999, 2008)
Europacup II: 1x (1991)
Wereldbeker: 2x (1999, 2008)
Europese supercup: 1x (1999)

Nationale competitie seizoen 2016/2017

Eredivisie
1. Feyenoord
2. Ajax

Resterend programma:

zondag 14 mei 2017: Willem II - Ajax

Premier League
1. Chelsea: 35 - 84
2. Tottenham Hotspur: 35 - 77
3. Liverpool: 36 - 70
4. Manchester City: 35 - 69
5. Arsenal: 35 - 66
6. Manchester United: 35 - 66

Resterend programma:

Zondag 14 mei 2017: Tottenham Hotspur - Manchester United
Woensdag 17 mei 2017: Southampton - Manchester United
Zondag 21 mei 2017: Manchester United - Crystal Palace

Barst los B)
HRHR
HR

Garincha
Bankzitter

Vak: 423
Droomaankoop: -
Reg.: 19 augustus 2005

forumillustratie

linkje

[Dit bericht is veranderd door Garincha (op 12 mei 2017 10:45:04).]
HR
HR

Stormrage
Ballenjongen

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 28 november 2014

Weet iemand of het mogelijk is om kaarten te kopen met de seizoenskaart van een ander?
HR
HR

AFCA 428
Nummer 14

Uit: Purmerend
Vak: 127
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 6 september 2005

quote:HR
Stormrage schreef:

Weet iemand of het mogelijk is om kaarten te kopen met de seizoenskaart van een ander?
HR
Niet mogelijk en laten we zo'n wedstrijdtopic nou niet gaan vervuilen met (onnozele) vragen over kaartjes. Daar zijn andere topics voor.

Praat hier over de nu al legendarische strijd tussen twee grootmachten.
HR
HR

kilon
Talent

Vak: -
Reg.: 7 april 2005

Hebben we de thuisvorm te pakken, dan winnen we.
Hebben we de uitvorm te pakken, dan verliezen we.

En dat is ongeacht in welke vorm of opstelling United gaat spelen. Het is dus de taak aan de 10.000 gelukkigen die een kaartje weten te bemachtigen om 90+ minuten te schreeuwen alsof er 50.000 Ajacieden in het stadion zitten. De uitfans van United kunnen ook wel geluid maken, maar met een beetje geluk krijgen ze rijke glory hunters mee en dan stellen ze niks voor.

Verder gaat het gewoon enorm lastig worden. Met Pogba, Martial, Lindgard, Mkhitaryan en Rashford hebben ze snelle, technische spelers. Verdedigend zijn ze niet zo best, maar zoveel goals krijgen ze niet tegen per wedstrijd.

Ik heb lang niet alle wedstrijden van ze gezien dit seizoen, maar ik kan me niet een wedstrijd voor de geest halen waar ze echt geweldig speelden. Ze missen wel veel kansen per wedstrijd, maar het is heel vaak 1-0, 1-1, 2-1.

Er zijn genoeg kansen om te winnen, maar waar tegen Schalke 100% inzet genoeg was en tegen Lyon 110% moet nu echt iedereen 150% geven.
HR
HR

Mijn Mokums Paradijs
Nummer 14

Uit: Amstelveen
Vak: 422
Droomaankoop: Hendrik Johannes Cruijff
Reg.: 9 september 2002

Ik ben echt zo blij dat deze wedstrijd pas over twee weken is, nog zo'n pot na gisteren overleef ik echt niet :D
HR
HR

Goodfella
International

Reg.: 15 februari 2006

United moet nog 3 wedstrijden spelen dacht ik gelezen te hebben dus als goed is zijn wij iets frisser. Maar dit is DE wedstrijden waar de spelers bij wijze van spreken hun leven moeten geven. Deze prijs maakt dit seizoen tot een topseizoen
HR
HR

renemar
Idool

Reg.: 26 augustus 2004

We hebben imo een goede kans te winnen. Ik heb gisteren de wedstrijd van United live gezien.(AJAX heb ik later gekeken nadat ik de uitslag wist. Was me te spannend.)
Celta voetbalde en United leunde achterover. Druk zetten zoals Lyon probeerde te doen deed United niet.
Tegen United komen we aan voetballen toe. Ik vind dat wij meer voetbal in de ploeg hebben.
Engelse ploegen liggen ons bovendien wel.
Ik ben optimistisch.
HR
HR

AFC-Yonkoo
Zonnebril
Ballenjongen

Uit: Groningen
Reg.: 9 mei 2017

Ongekend dat ons aller Ajax 'gewoon' in de finale staat van de Europa League! Als fan van beide finalisten is deze finale helemaal geweldig. Laat het voorspellen maar beginnen. Ik zie Ajax echt niet kansloos tegen Manchester United. Het Manchester van nu, onder leiding van Mourinho, is saai (maar degelijk). Het Ajax in haar huidige vorm is fris, flets en zit vol vertrouwen. Manchester United beschikt voorin over razendsnelle spelers, maar zonder Zlatan zijn ze voorin echt minder sterk.

Nu eerst de focus op zondag, waarin ik niet verrast zal zijn wanneer Ajax alsnog kampioen gaat worden. Ik stel me er niet op in, om teleurstelling te voorkomen. Op de vraag of ik Ajax de Europa League zie winnen? JA! Ik kijk nergens meer van op. Mijn dag kan sowieso niet meer stuk.
HR
HR

martijndepro
Idool

Reg.: 18 november 2008

Historisch affiche, dat maakt het extra mooi en is ook goed voor de exposure. Een Celta de Vigo is vrij nietszeggend en meer tekenend voor het toernooi dat de Europa League uiteindelijk is.

Ik vrees dat Mourinho al het tempo uit de wedstrijd probeert te halen om Ajax zo niet in het ritme van afjagen en drukzetten kan laten komen. Ook zij hebben gezien hoe Kopenhagen, Schalke en Lyon bij vlagen onder de voet werden gelopen in de JC Arena. Daarnaast hebben zij zeer snelle voorhoede spelers lopen...

Het wordt lastig maar het besef is er bij Ajax dat dit een waar volksfeest teweeg gaat brengen en dat het voor hun allemaal een unieke springplank is naar een mooie carriere, of de kers op de taart. Bij United krijg ik meer het gevoel dat ze deze wedstrijd overwegend zien als toegangsbewijs voor de CL.
HR
HR

Nique
International

Uit: Diemen
Vak: 410
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 31 maart 2005

Ik lees zo her en der op Youtube / forums waar veel Man Utd fans zitten. Die denken Ajax wel eventjes op te rollen. Zelden zo'n arrogante supporters groep gezien. Lees het zelf maar even. Gebruik Google, het staat er nu al vol van. :B

Dit is alleen maar mooi. We zullen eens zien. Als Ajax 90 minuten, de eerste 40 minuten van gisteravond speelt.. weten we dat er mooie dingen gaan gebeuren.
HR
HR

s0lidus
Geselecteerd voor Oranje

Droomaankoop: Nigel de Jong
Reg.: 25 juli 2008

Nique schreef:

Ik lees zo her en der op Youtube / forums waar veel Man Utd fans zitten. Die denken Ajax wel eventjes op te rollen. Zelden zo'n arrogante supporters groep gezien. Lees het zelf maar even. Gebruik Google, het staat er nu al vol van. :B

Dit is alleen maar mooi. We zullen eens zien. Als Ajax 90 minuten, de eerste 40 minuten van gisteravond speelt.. weten we dat er mooie dingen gaan gebeuren.
HR
Dat dachten ze bij Schalke en Lyon ook toen ze op bezoek kwamen :D
HR
HR

Aad Interim
Basisspeler

Droomaankoop: Filip Djuricic
Reg.: 19 april 2012

De bookmakers hebben er opvallend weinig vertrouwen in. Mooi om Mourinho in een Europese finale te verslaan.
HR
HR

Frank1978
Bankzitter

Uit: Hoensbroek
Reg.: 21 april 2013

Die jankmuil van een Mourinho is nu alweer aan het zeuren over het feit dat wij ons langer voor kunnen bereiden. Alleen al vanwege deze kwal moeten wij die cup winnen! Ik heb er ook vertrouwen in, ben niet van United onder de indruk, al blijft het link...
HR
HR

JohanCruijff_14
International

Uit: Amsterdam
Vak: 112
Reg.: 8 juli 2003

Goodfella schreef:

United moet nog 3 wedstrijden spelen dacht ik gelezen te hebben dus als goed is zijn wij iets frisser. Maar dit is DE wedstrijden waar de spelers bij wijze van spreken hun leven moeten geven. Deze prijs maakt dit seizoen tot een topseizoen
HR
Mourinho gaat de spelers die de finale gaan spelen ook sparen deze wedstrijden.
HR
HR

ajax87
Veelbelovend talent

Reg.: 11 januari 2006

Aad Interim schreef:

De bookmakers hebben er opvallend weinig vertrouwen in. Mooi om Mourinho in een Europese finale te verslaan.
HR
Unibet quotes:
4.25 Ajax 3.50 draw 1.90 Man Utd.
3.0 EL winst tegen 1.4 voor MU

Ik durf wel een betje op Ajax te leggen :B

[Dit bericht is veranderd door ajax87 (op 12 mei 2017 11:41:47).]
HR
HR

Litmanen_20
Talent

Reg.: 12 mei 2013

Zou wat zijn als we winnen tegen dat arrogante United.
Ze denken daar dat ze nog steeds bij de wereldtop horen als ik het zo lees op dat forum van ze.
In denk overigens dat een Lyon United gewoon had uitgeschakeld.

[Dit bericht is veranderd door Litmanen_20 (op 12 mei 2017 11:49:43).]
HR
HR

Frank1978
Bankzitter

Uit: Hoensbroek
Reg.: 21 april 2013

Litmanen_20 schreef:

Zou wat zijn als we winnen tegen dat arrogante United.
Ze denken daar dat ze nog steeds bij de wereldtop horen als ik het zo lees op dat forum van ze.
HR
Zo zijn ze daar, in Engeland denken ze dat ze het beste bier van de wereld hebben en ook nog altijd dat hun voetbalcompetities het beste zijn. Gelukkig weet men elders wel beter!
HR
HR

ajax87
Veelbelovend talent

Frank1978 schreef:

(...)

Zo zijn ze daar, in Engeland denken ze dat ze het beste bier van de wereld hebben en ook nog altijd dat hun voetbalcompetities het beste zijn. Gelukkig weet men elders wel beter!
HR
En niet te vergeten, de Gin is ook niet te lurken, het weer is kut en de vrouwen zijn hoerig en vies!
HR
HR

vak 825
International

Uit: Mijdrecht
Vak: 125
Reg.: 14 november 2004

Wat een pot gisteren... Maar STAAN IN DE FINALE!!! Ik acht ons zeker niet kansloos, ze hebben veel kwaliteit, maar ik heb het idee dat Mourinho ze misschien té degelijk laat spelen, dus vol erop, afjagen en het spel spelen wat we gelukkig vaak zien van ons aller Ajax, dan kunnen we ze gewoon pakken!
HR
HR

RogerGarcia
Vedette

Uit: Winterswijk
Reg.: 4 oktober 2009

--Younes------Dolberg-------Traoré--
------Ziyech----------Klaassen------
--------------VD Beek---------------
-Sinkgraven-De Ligt-Sanchez--Tete---
---------------Onana----------------

Boer; Riedewald, Veltman; Schöne, Nouri; Kluivert, Neres

Sinkgraven is in voetballend opzicht een meerwaarde, Riedewald is completer. Aangezien wij het tegen United van het voetbal moeten hebben zou ik daar ook zo veel mogelijk voor kiezen en dus Sinkgraven opstellen (tenzij niet compleet fit). Met Tete op rechtsback sta je verdedigend al een stuk sterker dan met Veltman. Trouwens wel een heerlijke opstelling met alle spelers onder de 24 jaar. Denk het jongste elftal dat ooit een Europese finale heeft gespeeld.

[Dit bericht is veranderd door RogerGarcia (op 12 mei 2017 12:49:05).]
HR
HR

San Francisco
Vedette

Uit: Delft
Vak: 401
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Reg.: 7 april 2007

RogerGarcia schreef:

--Younes------Dolberg-------Traoré--
------Ziyech----------Klaassen------
--------------VD Beek---------------
-Sinkgraven-De Ligt-Sanchez--Tete---
---------------Onana----------------

Boer; Riedewald, Veltman; Schöne, Nouri; Kluivert, Neres

Sinkgraven is in voetballend opzicht een meerwaarde, Riedewald is completer. Aangezien wij het tegen United van het voetbal moeten hebben zou ik daar ook zo veel mogelijk voor kiezen en dus Sinkgraven opstellen (tenzij niet compleet fit). Met Tete op rechtsback sta je verdedigend al een stuk sterker dan met Veltman. Trouwens wel een heerlijke opstelling met alle spelers onder de 24 jaar. Denk het jongste elftal dat ooit een Europese finale heeft gespeeld.
HR
Dit denk en hoop ik ook.
HR
HR

vak 825
International

Uit: Mijdrecht
Vak: 125
Reg.: 14 november 2004

Younes - Dolberg - Kluivert/Neres
Ziyech - Van de Beek - Klaassen
Riedewald - De Ligt - Sanchez - Tete
Onana

Bank: Boer, Veltman, Sinkgraven?, Nouri, Schöne, Traoré/Cassierra, Neres/Kluivert

Traoré op de flank was weer drama gisteren, Schöne pakte gisteren ook niet lekker uit, dus zie ik graag Donny daar. Tete ipv Veltman, Riedewald ipv Viergever. Sinkgraven, als hij fit is op de bank misschien, anders tja Westermann op de bank? Hiermee moet het kunnen lukken denk ik.
HR
HR

ajax87
Veelbelovend talent

Howel ik hoop dat Tete spelt verwacht ik "gewoon" Veltman daar.
Linksback verwacht ik Riedewald.

Schone zal naar mijn idee ook gewoon spelen.

Younes - Dolberg - Traoré
Ziyech - Schone - Klaassen
Riedewald - De Ligt - Sanchez - Veltman
Onana

Ben hier vrijwel zeker van.
HR
HR

sjonniej87
Lid 2de elftal

Vak: 419
Reg.: 14 maart 2014

Ik denk niet dat we Traore moeten vergeten. Het viel me in Schalke op en nu tegen Lyon, op het moment dat we 'er zijn' gaan de aanvallers meer voor eigen succes. Dat zag je tegen Schalke met een aantal momenten waar afleggen beter was maar toch voor eigen succes gingen maar ook tegen Lyon gisteren.

Na de 0-1 dachten de meeste dat we er al waren (ok , ik ook) en daardoor ging vooral een Traore voor eigen succes.

Gewoon in de finale opstellen, ik verwacht wel dat hij goed gaat spelen.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 44 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Wedstrijden en trainingen » [Europa League FINALE] Ajax - Manchester United

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Hoe beoordeel jij dit seizoen?

Goed
Meer dan voldoende
Voldoende
Anders

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 77,1% dat NEC wint van NAC. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.