Ajax Netwerk
vrijdag 23 juni 2017 - 16:01                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Wedstrijden en trainingen » Ajax - Feyenoord

HR

Deze topic is open en bestaat uit 20 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 20 »

HR

Zlatan 4 President
Basisspeler

Uit: Groningen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 9 september 2002

DE KLASSIEKER
Zondag 2 april 2017, Amsterdam Arena 14.30 uur

forumillustratie

Ajax kan de competitie op 2 april tegen Feyenoord in de enige echte Klassieker nog een béétje spannend maken. Met winst op FC Groningen en / of Excelsior was het dé wedstrijd van het seizoen worden. Nu is het enigszins aanhaken of definitief afhaken. Feyenoord kan de genadeklap uitdelen. Op een punt spelen is geen optie. Het is en blijft de Klassieker. Mag Vilhena meedoen? Is Dolberg op tijd fit? Dat zal de komende 1,5 tot 2 weken duidelijk worden.

Historie vanaf 2000
2000-2001 Eredivisie 13-05-2001 Ajax-Feyenoord 3-4 (2-1)
2001-2002 Eredivisie 03-03-2002 Ajax-Feyenoord 1-1 (0-0)
2002-2003 Eredivisie 09-02-2003 Ajax-Feyenoord 1-1 (1-1)
2003-2004 Eredivisie 30-11-2003 Ajax-Feyenoord 2-0 (2-0)
2004-2005 Eredivisie 14-11-2004 Ajax-Feyenoord 1-1 (1-1)
2005-2006 Eredivisie 28-08-2005 Ajax-Feyenoord 1-2 (0-1)
2005-2006 Play-offs 20-04-2006 Ajax-Feyenoord 3-0 (1-0)
2006-2007 Eredivisie 04-02-2007 Ajax-Feyenoord 4-1 (3-1)
2007-2008 Eredivisie 03-02-2008 Ajax-Feyenoord 3-0 (2-0)
2008-2009 Eredivisie 15-02-2009 Ajax-Feyenoord 2-0 (0-0)
2009-2010 Eredivisie 01-11-2009 Ajax-Feyenoord 5-1 (1-0)
2009-2010 KNVB Beker 25-04-2010 Ajax-Feyenoord 2-0 (2-0)
2010-2011 Eredivisie 19-01-2011 Ajax-Feyenoord 2-0 (1-0)
2011-2012 Eredivisie 23-10-2011 Ajax-Feyenoord 1-1 (0-0)
2012-2013 Eredivisie 20-01-2013 Ajax-Feyenoord 3-0 (2-0)
2013-2014 Eredivisie 18-08-2013 Ajax-Feyenoord 2-1 (2-1)
2013-2014 KNVB Beker 22-01-2014 Ajax-Feyenoord 3-1 (1-1)
2014-2015 Eredivisie 25-01-2015 Ajax-Feyenoord 0-0 (0-0)
2015-2016 Eredivisie 07-02-2016 Ajax-Feyenoord 2-1 (1-1)

[Dit bericht is veranderd door Zlatan 4 President (op 19 maart 2017 20:23:42).]
HRHR
HR

Rasmussen
Icoon

Vak: -
Reg.: 25 augustus 2005

Een wedstrijd om des keizers baard. Bij winst vandaag had je de druk maximaal erop kunnen zetten. Nu is dat volkomen anders. Sterker nog, winnen is een absolute noodzaak om de tweede plaats te kunnen behouden. Aangezien we angstgegner nummer 1 van Feyenoord zijn, zie ik ons hier niet verliezen. Maar bij Ajax weet je het nooit. Wellicht dat dit het jaar van incidenten is. Het kampioenschap van Feyenoord past daar in, maar een overwinning van Feyenoord in de Arena ook. We zullen zien. Voor mij is een deel van de magie van deze wedstrijd wel verdwenen. Een overwinning zal erg lekker zijn, maar de echte glans is eraf.
HR
HR

daan-ajax
Talent

Reg.: 5 oktober 2012

Het resultaat van vandaag zorgt ervoor, in ieder geval voor mij persoonlijk, dat het beladen gevoel bij deze wedstrijd een heel stuk minder is geworden.
HR
HR

Vermeers
Idool

Reg.: 2 februari 2008

Dit had een mooie beladen Klassieker kunnen zijn. Maar als Feyenoord nu verliest boeit het voor hun eigenlijk nog weinig. Echt zonde, win je uit bij Utrecht en Vitesse maar vergooi je de kans op een titel in eigen hand bij clubs als Groningen en Excelsior..

Enige wat het voor ons nog interessant kan maken is een ruime overwinning. Maar daar geloof ik niet echt in eigenlijk.
HR
HR

Brammes
Regelmatige invaller

Reg.: 30 juni 2014

Het maakt me echt niet uit of er wat op het spel staat, afmaken en slachten.
HR
HR

LeonGarciaGonzalez
Idool

Reg.: 8 januari 2011

Speel je lekker voor spek en bonen tegen hun. Als je wint moeten hun nog eens verliezen en zelfs dan loop je qua doelsaldo mijlenver achter. Leg de focus lekker op Europees voetbal. Seizoen is nou toch al verloren.
HR
HR

J.S
Regelmatige invaller

Uit: Amsterdam
Vak: 127
Reg.: 5 januari 2010

Zoals wij ons nu voelen zo hebben zij zich 15 jaar gevoeld.
We spelen deze wedstrijd nergens meer voor behalve de eer.

Gewoon volle bak erop. Ik gun dat volk geen overwinning in Amsterdam.
HR
HR

renemar
Idool

Reg.: 26 augustus 2004

quote:HR
J.S schreef:

Zoals wij ons nu voelen zo hebben zij zich 15 jaar gevoeld.
We spelen deze wedstrijd nergens meer voor behalve de eer.

Gewoon volle bak erop. Ik gun dat volk geen overwinning in Amsterdam.
HR
Ik gun die gasten helemaal geen overwinning.
Denk dat de instelling tegen feijenoord wel goed is. Verwacht ook dat we die wedstrijd winnen. Hopelijk gepaard gaand met goed voetbal en het liefst een flinke score. Worden ze toch weer zenuwachtig. Hoop doet leven.
HR
HR

Mijn Mokums Paradijs
Nummer 14

Uit: Amstelveen
Vak: 422
Droomaankoop: Hendrik Johannes Cruijff

5-0 winnen en het doelsaldo is in Ajax' voordeel :P
HR
HR

ajax96
Jeugdspeler

Reg.: 27 november 2002

Op doelsaldo staan ze 12 doelpunten voor. Stel je wint met 4-0 (niet onmogelijk) dan zijn het er nog maar 4. Feijenoord moet dan sowieso nog een keer punten laten liggen (1x verliezen is -1), en Ajax moet winnen (3-0 zou moeten kunnen), staan we al weer gelijk. Kortom: doelsaldo is gewoon in te halen als het een beetje meezit. In ieder geval 100% geven en vol er op.
HR
HR

Marcelo Bielsa
Legende

Uit: Oostvoorne
Droomaankoop: Iker Muniain
Reg.: 14 maart 2003

Met dit slappe elftal zie ik dat Feyenoord gewoon met 0-2 wint.
HR
HR

Kattowitz
Bankzitter

Uit: Hilversum
Droomaankoop: Nigel de Jong
Reg.: 30 mei 2006

Het seizoen is toch al verloren. Overigens is een nederlaag tegen Feyenoord of PSV niet zo slecht. Eigenlijk zou ik ook wel thuis van Go Ahead Eagles willen verliezen als Aso den haag degradeert. Bijkomende voordelen:
1. Dan wordt er misschien een echt ingegrepen.
2. Geen voorronde CL dus een rustige voorbereiding.

Laten ze Feyenoord maar lekker afslachten in de CL. PSV zich lekker moe maken met die kansloze voorrondes. Wij gewoon in de eerste ronde ons laten uitschakelen zodat we meteen verlost zijn van de kansloze Euroleague. Kunnen wij ons helemaal richten op de dubbel.
HR
HR

Goodfella
International

Reg.: 15 februari 2006

Dit moeten we winnen puur voor de eer, we mogen het niet laten gebeuren dat ze ons in de ArenA voor lul zetten en ons verder op achterstand zetten
HR
HR

amsterdamwest
Regelmatige invaller

Reg.: 18 maart 2010

Het interesseert me niet meer zo. Verloren seizoen.
HR
HR

Afcachilloz
Lid 2de elftal

Reg.: 31 juli 2007

Niks verloren seizoen stel slappelingen. Gewoon volle bak voor de Europa League gaan. Als je daar geconcentreerd speelt (en blijkbaar wel de moeite neemt om die concentratie vast te houden) dan ben je tegen niemand kansloos. Leg de focus daar op en geef 100% tegen Feyenoord en PSV aangezien dat de enige leuke potjes zijn die we nog krijgen.
HR
HR

Wheermolen FC
Idool

Uit: Purmerend
Vak: 411
Reg.: 17 april 2007

Afcachilloz schreef:

Niks verloren seizoen stel slappelingen. Gewoon volle bak voor de Europa League gaan. Als je daar geconcentreerd speelt (en blijkbaar wel de moeite neemt om die concentratie vast te houden) dan ben je tegen niemand kansloos. Leg de focus daar op en geef 100% tegen Feyenoord en PSV aangezien dat de enige leuke potjes zijn die we nog krijgen.
HR
Precies, al was het maar om ervoor te zorgen dat die ************ misschien wel kampioen worden, maar dan in ieder geval niet van ons gewonnen hebben in hun kampioensjaar. Volle bak en ze van de mat af vegen; helemaal niets in Rotterdam!!!

[Dit bericht is veranderd door Wheermolen FC (op 20 maart 2017 09:49:35).]
HR
HR

MaartenV.
Talent

Vak: 407
Reg.: 22 oktober 2005

Dit lijkt me inderdaad juist een mooi potje voor eerherstel na het puntverlies bij Feyenoord 2.
Erop en erover: 3-0.
HR
HR

daan-ajax
Talent

Reg.: 5 oktober 2012

Gevoel is toch weer wat veranderd ten opzichte van gisteren. De wedstrijd is nog steeds belangrijk, hoop toch op een beladen sfeer. Mocht je hier ruim winnen (3-0 of meer), deel je een serieuze mentale tik uit en wordt het verschil in doelsaldo ook meteen een stuk kleiner. Alles is nog mogelijk, alleen is het belangrijk dat je een flinke dreun uitdeelt....

[Dit bericht is veranderd door daan-ajax (op 20 maart 2017 12:06:25).]
HR
HR

Zlatan 4 President
Basisspeler

Maar als Feyenoord nu verliest boeit het voor hun eigenlijk nog weinig.HR
Kom op. Dan komt Ajax op 3 punten. Natuurlijk moeten ze dan nog tweemaal punten verspelen en moet Ajax - met PSV uit ná Schalke uit - alles winnen, maar 3 punten is weinig met nog 6 wedstrijden te gaan daarna. Je klapt de druk er weer op hoor. En Vilhena gaan ze als aanjager zeker missen in die cruciale fase. Feyenoord kan zo verliezen of gelijkspelen bij Vitesse en Zwolle. En ook Excelsior uit win je niet zomaar. Is gebleken.

Ajax moet gasgeven. Stormen. Beginnen zoals Feyenoord tegen PSV begon. Overrompelen. Druk zetten. Erop klappen. Het gevoel geven dat er niets, maar dan ook echt helemaal te halen valt. Ervoor zorgen dat die gasten met een ontieglijk kutgevoel huiswaarts gaan. Doe je dat, dan is stap 1 richting een mogelijke titel gezet. Speel je gelijk of verlies je, dan is het over en sluiten. En komt plek 3 zelfs in het geding.
HR
HR

BuZa
Idool

Uit: Lelystad
Vak: 403
Droomaankoop: Mayron George
Reg.: 30 november 2005

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 20 maart 2017 om 12:17:44.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: -  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Voor jezelf deze pot winnen en hen een knauw geven, maak ze maar zenuwachtig. Voetballen kunnen ze totaal niet en ze hebben daar nog meer potjes uit dan thuis. Ik moet het nog steeds maar zien dat ze de titel pakken.
HR
HR

nautilus
Vedette

Reg.: 31 januari 2010

Zlatan 4 President schreef:

Ajax moet gasgeven. Stormen. Beginnen zoals Feyenoord tegen PSV begon. Overrompelen. Druk zetten. Erop klappen. Het gevoel geven dat er niets, maar dan ook echt helemaal te halen valt. Ervoor zorgen dat die gasten met een ontieglijk kutgevoel huiswaarts gaan. Doe je dat, dan is stap 1 richting een mogelijke titel gezet. Speel je gelijk of verlies je, dan is het over en sluiten. En komt plek 3 zelfs in het geding.
HR
Dit wil ik zien inderdaad! Veel te weinig gebeurd dit seizoen in de Eredivisie, misschien alleen tegen PSV thuis? Het moet zelfs Bosz toch wel lukken het team op scherp te zetten voor deze wedstrijd? Ik neem aan dat de spelers nu toch wel gebrand zijn op in ieder geval eerherstel en vechten voor de allerlaatste kans?

Heb een ongelofelijk gefrustreerd gevoel overgehouden aan gisteren (De Graafschap uit all over again!) en dan ook nog twee weken wachten tot er wraak kan worden genomen.

Qua competitie lijkt het me realistischerwijze echt gedaan gezien onze achterstand, ons programma en de Europa League wedstrijden. Maar ik wil tegen Feyenoord een Ajax zien dat er alles aan doet om zijn laatste kans en eerherstel te pakken!
HR
HR

Zlatan 4 President
Basisspeler

nautilus schreef:

(...)

Dit wil ik zien inderdaad! Veel te weinig gebeurd dit seizoen in de Eredivisie, misschien alleen tegen PSV thuis? Het moet zelfs Bosz toch wel lukken het team op scherp te zetten voor deze wedstrijd? Ik neem aan dat de spelers nu toch wel gebrand zijn op in ieder geval eerherstel en vechten voor de allerlaatste kans?

Heb een ongelofelijk gefrustreerd gevoel overgehouden aan gisteren (De Graafschap uit all over again!) en dan ook nog twee weken wachten tot er wraak kan worden genomen.

Qua competitie lijkt het me realistischerwijze echt gedaan gezien onze achterstand, ons programma en de Europa League wedstrijden. Maar ik wil tegen Feyenoord een Ajax zien dat er alles aan doet om zijn laatste kans en eerherstel te pakken!
HR
Hah, ik had gister exact hetzelfde gevoel. Het De Graafschap-gevoel, ook richting Bosz ditmaal. Met z'n rare keuzes. Heel naar. Onmacht. De hele tweede helft heerste het onderbuikgevoel: dit komt niet goed, dag seizoen. Weggegooid tegen Willem II, Roda JC, FC Groningen en Excelsior. Laagvliegers.

Waarschijnlijk win je met 3-0 van Feyenoord. De ironie. Om het uiteindelijk op doelsaldo ofzo niet te redden. Nipt.
HR
HR

Cornervlag86
Zonnebril
Ballenjongen

Reg.: 20 maart 2017

Positief bekeken.

Ajax wint thuis van Feyenoord.
3 punten verschil, tevens speel je de 1e 2 volgende wedstrijden eerder dan hun.
Stel je wint Az thuis en NEC uit, heb je de volle buit, voor dat hun thuis tegen Eagles of/en uit bij Zwolle moeten gaan aftrappen.

Staat er een druk op, wil je niet weten, tevens bij winst van Ajax thuis op Feyenoord komt PSV er ook weer bij.
Hun hebben kampioensdruk daar in dat dorp nog nooit meegemaakt,(althans 24 jaar geleden ofzo) maar dit is allemaal positief bekeken dan. :B

Negatief bekijken we het niet.

On topic; Bij de strot pakken, niveau van Kopenhagen thuis halen, Vilhena er niet bij, wij zijn hun grootste angstgetner, het doet Feyenoord al jaren dun door de broek bij ons, dus maak er maar gebruik van.

2-0, zeg ik hier.
HR
HR

Exitus acta probat
Moderator

Uit: Breda
Vak: 0-vak
Droomaankoop: Klaas-Jan Huntelaar
Reg.: 18 september 2004

We winnen vast wel maar is eigenlijk mosterd na de maaltijd. Bij puntverlies staan we waarschijnlijk derde.
HR
HR

Red
Icoon

Uit: Purmerend / Kopenhagen
Droomaankoop: Lionel Messi
Reg.: 20 juni 2002

En hoe willen we deze winnen? :denk
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 20 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Wedstrijden en trainingen » Ajax - Feyenoord

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet de nieuwe aanvoerder worden na het vertrek van Klaassen?

Schöne
Ziyech
Viergever
Huntelaar
Veltman
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 9,1% dat Zweden wint van Frankrijk. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.