Ajax Netwerk
zaterdag 22 november 2014 - 11:22                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Wedstrijden en trainingen » [Eredivisie] Ajax - FC Groningen

HR

Deze topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 10 »

HR

0634
Administrator

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 2 januari 2006

Zaterdag 8 december, 20:45, Amsterdam ArenA:

forumillustratie
HR
HR

Stinston
Jeugdspeler

Droomaankoop: Oussama Assaidi
Reg.: 6 augustus 2012

Die rollen we met 4-0 op :)

4x Fischer
HR
HR

Frankie de missing link
Vedette

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 14 augustus 2009

Na de cl altijd lastig. Hoop vooral op een degelijke overwinning met als het ff kan mooi voetbal en genieten. Snelle goal zal belangrijk zijn. PSV gaf veel ruimte weg dat gaat Groningen niet doen. Wel weer belangrijke punten natuurlijk en hopen op een gelijkspel bij Twente- PSV
HR
HR

Stinston
Jeugdspeler

Droomaankoop: Oussama Assaidi
Reg.: 6 augustus 2012

quote:HR
Frankie de missing link schreef:

Na de cl altijd lastig. Hoop vooral op een degelijke overwinning met als het ff kan mooi voetbal en genieten. Snelle goal zal belangrijk zijn. PSV gaf veel ruimte weg dat gaat Groningen niet doen. Wel weer belangrijke punten natuurlijk en hopen op een gelijkspel bij Twente- PSV
HR
En hopen op een inzinking van Vitesse bij VVV ;)

Al zullen die wel punten verspelen als Bony naar de Africa Cup is.
HR
HR

Emp
Internationale topspeler

Reg.: 7 juni 2009

Ajax - FC Groningen
Willem II - Ajax
FC Utrecht - Ajax
Ajax - Feyenoord
Vitesse - Ajax

VVV Venlo - Ajax
Ajax - Roda JC Kerkrade
RKC Waalwijk - Ajax
Ajax - ADO Den Haag
FC Twente - Ajax
Ajax - PEC Zwolle
AZ - Ajax
Ajax - NEC
Ajax - Heracles Almelo
PSV - Ajax
Ajax - SC Heerenveen
NAC Breda - Ajax
Ajax - Willem II
FC Groningen - Ajax

December/januari zijn zeer cruciale maanden. Geen Bony.

[Dit bericht is veranderd door Emp (op 2 december 2012 11:13:57).]
HR
HR

daan-ajax
Ballenjongen

Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 5 oktober 2012

Ik denk dat we deze wedstrijd wel "gewoon" zullen winnen. We spelen thuis, avondwedstrijd (meestal meer sfeer) en het begint lekker te lopen. Zoals ik dus al zei denk ik dat we gewoon 3 punten gaan pakken, en dat is mooi aangezien twente of psv (of beide :B ) punten gaan verspelen.
HR
HR

Frankie de missing link
Vedette

Reg.: 14 augustus 2009

Emp schreef:

Ajax - FC Groningen
Willem II - Ajax
FC Utrecht - Ajax
Ajax - Feyenoord
Vitesse - Ajax

VVV Venlo - Ajax
Ajax - Roda JC Kerkrade
RKC Waalwijk - Ajax
Ajax - ADO Den Haag
FC Twente - Ajax
Ajax - PEC Zwolle
AZ - Ajax
Ajax - NEC
Ajax - Heracles Almelo
PSV - Ajax
Ajax - SC Heerenveen
NAC Breda - Ajax
Ajax - Willem II
FC Groningen - Ajax

December/januari zijn zeer cruciale maanden. Geen Bony.
HR
Als je dit zo ziet, mag je tot Twente uit alleen in die serie van 3 tegen Utrecht, Vitesse en Feyenoord wat laten liggen. Dat zijn zware dobbers. Daaromheen moet je alles winnen. Vitesse uit net na de winter vind ik wel fijn, want daar kan het dak tenminste dicht. Vooral Utrecht uit vlak voor de winter wordt cruciaal vind ik
HR
HR

ibramovic
Idool

Uit: Rotterdam
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 20 augustus 2003

(...)Als je dit zo ziet, mag je tot Twente uit alleen in die serie van 3 tegen Utrecht, Vitesse en Feyenoord wat laten liggen. Dat zijn zware dobbers. Daaromheen moet je alles winnen. Vitesse uit net na de winter vind ik wel fijn, want daar kan het dak tenminste dicht. Vooral Utrecht uit vlak voor de winter wordt cruciaal vind ik
HR
Dit verwacht ik ook. Uitgaande van dat het mentaal opgebracht kan worden om gewoon 6 punten te pakken tegen Groningen en Willem II sta je gewoon bij de koplopers. De wedstrijd in Utrecht zal met de onvermijdelijke kou, het tijdstip en de sfeer daar een enorm belangrijke pot worden. Weet je daar de scherpte op te brengen om direct de leiding te pakken, het publiek stil te spelen en de 3 punten daar meenemen ga je met een veel beter gevoel de winterstop in dan wanneer je daar weer tegen een domper aanloopt. En met de wedstrijden tegen Feyenoord en Vitesse ná de stop is deze wedstrijd dan ook essentieel.

Belangrijk trouwens ook de Europese wedstrijden:

Real Madrid - Ajax
Ajax - FC Groningen
Willem II - Ajax
FC Utrecht - Ajax
Ajax - Feyenoord
Vitesse - Ajax
VVV Venlo - Ajax
Ajax - Roda JC Kerkrade
Europa League
RKC Waalwijk - Ajax
Europa League
Ajax - ADO Den Haag
FC Twente - Ajax
Ajax - PEC Zwolle
AZ - Ajax
Ajax - NEC
Ajax - Heracles Almelo
PSV - Ajax
Ajax - SC Heerenveen
NAC Breda - Ajax
Ajax - Willem II
FC Groningen - Ajax

Europese wedstrijden zijn wel eens slechter ingepland. Groningen thuis, RKC uit en ADO thuis moeten in principe te doen zijn. Kom je nog een ronde verder in de EL heb je PEC thuis en AZ uit..

Maar first things first: 9 punten tot aan de winterstop.

[Dit bericht is veranderd door ibramovic (op 2 december 2012 14:41:23).]
HR
HR

Mijn Mokums Paradijs
Icoon

Uit: Amsterdam
Vak: 422
Droomaankoop: Lionel Messi
Reg.: 9 september 2002

ibramovic schreef:

Belangrijk trouwens ook de Europese wedstrijden:

HR
Mits we derde worden natuurlijk.
HR
HR

ibramovic
Idool

Mijn Mokums Paradijs schreef:

(...)

Mits we derde worden natuurlijk.
HR
Uiteraard. Al zou ik het persoonlijk niet zo erg vinden als we niet doorkomen. 1/8 finale is voor AZ uit en de 1/4 finale voor PSV uit. Je zou maar uit naar Kiev moeten om vervolgens 2 dagen later in Eindhoven aan te treden.
Zal niet zeggen dat ze het moeten laten lopen, maar als je een goeie pot op de mat legt in Madrid, maar dit uiteindelijk niet genoeg zal blijken, zal ik hier geen traan om laten. :)
HR
HR

Mijn Mokums Paradijs
Icoon

ibramovic schreef:

(...)

Uiteraard. Al zou ik het persoonlijk niet zo erg vinden als we niet doorkomen. 1/8 finale is voor AZ uit en de 1/4 finale voor PSV uit. Je zou maar uit naar Kiev moeten om vervolgens 2 dagen later in Eindhoven aan te treden.HR
Vind ik altijd zo'n onzin. Als topclub moet je gewoon op meerdere fronten kunnen meestrijden, ongeacht de tegenstanders voor of na een Europees duel. Bovendien geeft het geen enkele garantie als je Europees uitgeschakeld bent; zie Twente vorig seizoen na Schalke. Een goede Europese wedstrijd kan je ook een boost geven in de competitie.

ibramovic schreef:

Zal niet zeggen dat ze het moeten laten lopen, maar als je een goeie pot op de mat legt in Madrid, maar dit uiteindelijk niet genoeg zal blijken, zal ik hier geen traan om laten. :)
HR
We kunnen het ook niet laten lopen, omdat onze wedstrijd tegen Real Madrid er niet toe doet (tenzij we winnen, maar dat zie ik niet gebeuren). Vrees dat Manchester de volle buit pakt tegen een B-elftal van Dortmund, al kan het in ons voordeel zijn dat Manchester helemaal geen zin heeft in de Europa League.

Hoe dan ook zie ik ons altijd het liefst zo ver mogelijk komen in welke competitie dan ook. Bovendien vind ik Ajax in moeilijkere wedstrijden beter spelen dan in de zogenaamde makkies. Ik denk dat je na een Europese wedstrijd beter tegen een PSV kan spelen dan tegen, pak hem beet, Groningen uit.
HR
HR
HR
HR

Deleter
Jeugdspeler

Vak: 425
Reg.: 26 mei 2012

Indd niet te makkelijk over denken. Is toch na cl en ajax wil in dit soort werstrijden wel eens wat een mindere mentalitiet hebben, Winnen is gewoon weer belangrijk want Twente en/of PSV gaat punten verliezen, ik hoop op een gelijkspel

HR
[Dit bericht is veranderd door Deleter (op 2 december 2012 15:14:32).]
HRHR
HR

s0lidus
Talent

Reg.: 25 juli 2008

Zelfde opstelling als tegen PSV. Alleen op de rechterflank zou er wat veranderd kunnen worden.
HR
HR

ibramovic
Idool

(...)

Vind ik altijd zo'n onzin. Als topclub moet je gewoon op meerdere fronten kunnen meestrijden, ongeacht de tegenstanders voor of na een Europees duel. Bovendien geeft het geen enkele garantie als je Europees uitgeschakeld bent; zie Twente vorig seizoen na Schalke. Een goede Europese wedstrijd kan je ook een boost geven in de competitie.

HR
Ajax wint derde deel van wedstrijden na Champions League-avonturen

Ajax blijft moeite houden met wedstrijden in de Eredivisie die volgen op een Champions League-duel. De Amsterdammers morsten zondag in de ArenA twee punten tegen FC Utrecht, dat met een gelijkspel op zak (1-1) huiswaarts keerde. Het was al de negende keer in veertien duels sinds de start van het seizoen 2010/11, berekende Voetbal International.

In dat seizoen speelde Ajax zes groepsduels in de Champions League, tegen Real Madrid, AC Milan en Auxerre. Telkens volgde er na zo’n Europees avontuur een ontmoeting in de Eredivisie, maar uit de achttien mogelijke punten haalde men er maar tien. Het jaar erop, toen men in de groep zat bij Real Madrid, Olympique Lyon en Dinamo Zagreb, won Ajax acht punten van de achttien.

Dit seizoen loopt het eveneens niet van een leien dakje voor Frank de Boer en de zijnen. In de nadagen van Borussia Dortmund-Ajax bleef men op een remise steken tegen ADO Den Haag en zondag gebeurde hetzelfde: een remise tegen FC Utrecht. Slechts vijf van de veertien ‘na-Europese’ duels eindigden in een zege. Dat staat gelijk aan 35 procent. Dit seizoen komen er na de groepsduels in de Champions Leagues nog wedstrijden tegen Feyenoord (uit), PEC Zwolle (uit), Roda JC (uit) en FC Groningen (thuis).

Inmiddels dus 7 van de 17, maar de statistieken wijzen simpelweg uit dat Ajax er moeite mee heeft. Dus of jij het nou onzin vindt of niet, het is nou eenmaal statistisch onderbouwd dat Ajax minder wedstrijden wint na een Europese wedstrijd.
HR
HR

Mijn Mokums Paradijs
Icoon

ibramovic schreef:

Inmiddels dus 7 van de 17, maar de statistieken wijzen simpelweg uit dat Ajax er moeite mee heeft. Dus of jij het nou onzin vindt of niet, het is nou eenmaal statistisch onderbouwd dat Ajax minder wedstrijden wint na een Europese wedstrijd.
HR
Blijf het onzin vinden, simpelweg omdat het inherent is aan topsport bij een topclub. Dat Ajax er moeite mee heeft ligt aan Ajax zelf. Dan moet Ajax er maar voor zorgen dat er beter gevoetbald wordt. Statistieken zeggen mij overigens niets. Zo kun je ook vast met statistieken aantonen dat Ajax vaker punten verliest als het regent. Ik koop er niets voor.
HR
HR

Kluivert_beste_9_ooit
International

Uit: Antwerpen-Borgerhout
Vak: -
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 november 2010

(...)

Blijf het onzin vinden, simpelweg omdat het inherent is aan topsport bij een topclub. Dat Ajax er moeite mee heeft ligt aan Ajax zelf. Dan moet Ajax er maar voor zorgen dat er beter gevoetbald wordt. Statistieken zeggen mij overigens niets. Zo kun je ook vast met statistieken aantonen dat Ajax vaker punten verliest als het regent. Ik koop er niets voor.
HR
Totaal mee eens.

Hopelijk tegen Groningen net zoveel druk naar voren als tegen Psv. Ook de passie mag hetzelfde zijn. Dan voorzie ik geen probleem.
Hopelijk Boccara en/of Andersen bij de selectie. Boccara wellicht nog geblesseerd, maar Andersen moet toch kunnen? Ik weet het, twee verschillende posities, maar beiden horen denk ik wel bij de selectie te zitten.
Voor Serero zal het nog te vroeg zijn, helaas.
Groningen zal denk ik minder ruimte weggeven dan Psv. Maar als Ajax collectief druk zet en zowiezo echt als team opereert kan het bijna niet misgaan.

[Dit bericht is veranderd door Kluivert_beste_9_ooit (op 2 december 2012 17:04:18).]
HR
HR

ibramovic
Idool

(...)

HR
Ik vind het ook onzin. Ik vind het ook onzin dat het spel dat gisteren werd opgebracht vaak niet opgebracht kan worden in wedstrijden tegen mindere tegenstanders. Ik vind het ook onzin dat er altijd gezeik is over 12.30 wedstrijden. Echter, de feiten liggen anders en tonen gewoon aan dat het nou eenmaal duidelijk is dat de kans op puntverlies significant groter is na een Europese wedstrijd.

Geredeneerd vanuit deze feiten vind ik het dan ook niet zo'n ramp wanneer Ajax het niet weet te redden. Al zie ik ze het liefste de beker omhoog houden in de eigen Arena aan het eind van de rit, terwijl ze tegelijk de competitie aan zullen voeren. De kans hierop is alleen bizar klein en dan ga ik liever voor de grootst mogelijke kans op handhaving van de landstitel. Via welke weg dit dan ook mag zijn.
HR
HR

Sindelar
Vedette

Reg.: 26 januari 2008

Op basis van die statistieken is nu wel de voorbereiding van die 12.30 wedstrijden aangepast. Laatst tegen Roda werkte dat goed. En als er nu een trendbreuk waar te nemen valt sinds die verandering lijkt me dat toch wel relevant. Statistieken moet je niet als excuus gebruiken of als doel, maar gewoon een middel om tot inzicht te komen.
HR
HR

Mijn Mokums Paradijs
Icoon

ibramovic schreef:

(...)

Ik vind het ook onzin. Ik vind het ook onzin dat het spel dat gisteren werd opgebracht vaak niet opgebracht kan worden in wedstrijden tegen mindere tegenstanders. Ik vind het ook onzin dat er altijd gezeik is over 12.30 wedstrijden. Echter, de feiten liggen anders en tonen gewoon aan dat het nou eenmaal duidelijk is dat de kans op puntverlies significant groter is na een Europese wedstrijd.

Geredeneerd vanuit deze feiten vind ik het dan ook niet zo'n ramp wanneer Ajax het niet weet te redden. Al zie ik ze het liefste de beker omhoog houden in de eigen Arena aan het eind van de rit, terwijl ze tegelijk de competitie aan zullen voeren. De kans hierop is alleen bizar klein en dan ga ik liever voor de grootst mogelijke kans op handhaving van de landstitel. Via welke weg dit dan ook mag zijn.
HR
Jij bekijkt het puur gericht op kampioenschappen, maar zo zit ik niet in elkaar. Voor mij is het belangrijk dat we progressie boeken, zowel de club zelf als de spelers en de gehele staf. Dat we bouwen aan een team wat structureel goede wedstrijden kan spelen in plaats van een handjevol.

Van topwedstrijden leer je nou eenmaal het meest en wordt je mentaal sterker. Dat gaat met vallen en opstaan. Ik kijk naar de lange termijn. Volgens mij werken we met z'n allen hard aan een situatie waarbij de club geleid wordt door vakmensen die affiniteit met de club hebben en met een gezond beleid de club leiden. Dat we dan dit jaar geen kampioen worden is niet relevant, het gaat erom dat we straks structureel domineren in Nederland en aanhaken bij de Europese top. En gek genoeg horen daar ook Europese wedstrijden bij, of dat nou tegen Manchester of Kiev is.
HR
HR

ibramovic
Idool

(...)

Jij bekijkt het puur gericht op kampioenschappen, maar zo zit ik niet in elkaar. Voor mij is het belangrijk dat we progressie boeken, zowel de club zelf als de spelers en de gehele staf. Dat we bouwen aan een team wat structureel goede wedstrijden kan spelen in plaats van een handjevol.

Van topwedstrijden leer je nou eenmaal het meest en wordt je mentaal sterker. Dat gaat met vallen en opstaan. Ik kijk naar de lange termijn. Volgens mij werken we met z'n allen hard aan een situatie waarbij de club geleid wordt door vakmensen die affiniteit met de club hebben en met een gezond beleid de club leiden. Dat we dan dit jaar geen kampioen worden is niet relevant, het gaat erom dat we straks structureel domineren in Nederland en aanhaken bij de Europese top. En gek genoeg horen daar ook Europese wedstrijden bij, of dat nou tegen Manchester of Kiev is.
HR
Ben ik het helemaal mee eens. Ook ik had me dit jaar neergelegd bij een 'bouw'jaar waarin veel talenten minuten zouden kunnen maken en er aan een team gewerkt wordt dat over een jaar of 2 elke wedstrijd dominant voetbal kan spelen.

Máár waar je aan voorbij gaat is dat (opnieuw) statistisch gezien de kans op winstpartijen het grootst is als je geen Europese potjes meer speelt. En laat het in Nederland nou zo zijn dat je kampioen moet worden om CL te spelen.
Ik speel dan ook liever 6 CL wedstrijden dit jaar en volgend jaar 8 CL wedstrijden dan dat ik dit jaar tot de halve finale EL kom en volgend jaar moet starten in een poule met Helsingborg en AEK Athene.

Maargoed, waar hebben we het over. Die jongens moeten zich mentaal nu gewoon zo gaan ontwikkelen dat we zowel op donderdagavond uit bij Atlético de punten kunnen pakken als dat we zondags in Eindhoven PSV opnieuw aan de strot grijpen. That's what really matters.
HR
HR

Kaaks
Bankzitter

Uit: Leiderdorp
Reg.: 30 april 2007

Stinston schreef:

Die rollen we met 4-0 op :)

4x Fischer
HR
En wat gaan we na het 1e half uur doen :-)
HR
HR

Mijn Mokums Paradijs
Icoon

ibramovic schreef:

(...)

Ben ik het helemaal mee eens. Ook ik had me dit jaar neergelegd bij een 'bouw'jaar waarin veel talenten minuten zouden kunnen maken en er aan een team gewerkt wordt dat over een jaar of 2 elke wedstrijd dominant voetbal kan spelen.

Máár waar je aan voorbij gaat is dat (opnieuw) statistisch gezien de kans op winstpartijen het grootst is als je geen Europese potjes meer speelt. En laat het in Nederland nou zo zijn dat je kampioen moet worden om CL te spelen.
Ik speel dan ook liever 6 CL wedstrijden dit jaar en volgend jaar 8 CL wedstrijden dan dat ik dit jaar tot de halve finale EL kom en volgend jaar moet starten in een poule met Helsingborg en AEK Athene.

Maargoed, waar hebben we het over. Die jongens moeten zich mentaal nu gewoon zo gaan ontwikkelen dat we zowel op donderdagavond uit bij Atlético de punten kunnen pakken als dat we zondags in Eindhoven PSV opnieuw aan de strot grijpen. That's what really matters.
HR
Ik denk dat we dichter bij elkaar zitten dan we beiden denken. Ik ben alleen van mening dat een topclub op meerdere fronten succesvol moet kunnen zijn. Dat het statistisch niet het geval is, daar moeten we aan werken. In 1995 zeurden we ook niet dat we naar Split of Salzburg moesten en daarna zondag weer in de competitie moesten spelen. ;) Kwestie van kwaliteit en mentaliteit.

Heb ook het idee dat het telkens misgaat omdat iedereen al van te voren verwacht dat het misgaat. Er wordt een enorm ding gemaakt van de puntverliezen na een Europacup-duel of in een 12:30-duel, mede door die statistieken, en dat lijkt me niet erg lekker in het koppie zitten.

AEK Athene lijkt me overigens onmogelijk om tegen te komen volgend jaar in Europa, die staan laatste in Griekenland :P
HR
HR

TheLegend
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Huizen
Droomaankoop: Giuseppe Rossi
Reg.: 10 april 2011

daan-ajax schreef:

Ik denk dat we deze wedstrijd wel "gewoon" zullen winnen. We spelen thuis, avondwedstrijd (meestal meer sfeer) en het begint lekker te lopen. Zoals ik dus al zei denk ik dat we gewoon 3 punten gaan pakken, en dat is mooi aangezien twente of psv (of beide :B ) punten gaan verspelen.
HR
Met "gewoon" bedoel je zoals tegen VVV, Roda JC et cetera of niet ;)
HR
HR

daan-ajax
Ballenjongen

Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 5 oktober 2012

TheLegend schreef:

(...)

Met "gewoon" bedoel je zoals tegen VVV, Roda JC et cetera of niet ;)
HR
Hahaha zo kan je het ook zien, al hoop ik natuurlijk wel met een iets hoger tempo, meer goals en mooier voetbal. Maar eigenlijk bedoelde ik met dat we over het algemeen deze wedstrijden winnen, en dat wij als topclubs deze tegenstanders over het algemeen ook gewoon verslaan.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Wedstrijden en trainingen » [Eredivisie] Ajax - FC Groningen

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wat moet Ajax het eerst doen met het kapitaal?

Arena kopen
Eigen stadion bouwen
Aandelen inkopen en van de beurs gaan
Spelers aantrekken
Jeugdopleidingen in andere landen opzetten
Iets anders
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 55,9% dat Paris Saint-Germain FC wint van Ajax. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-SC Heerenveen:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!