| Poster | | Topic: [Voorbeschouwing] Terugwedstrijd Finale Play Offs - Ajax - Fc Twente |  |
|
Mark Moderator Winnaar Ajax Netwerk VoVo Beker 2006/2007
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 3928 Reg.: 7 maart 2000 | Aankomende zondag om 14.30 uur in de Amsterdam Arena moet Ajax een 2-1 achterstand goedmaken tegen Fc Twente.
quote: Vertonghen mist return tegen Twente
Ajax-trainer Adrie Koster heeft defensieve problemen in de aanloop naar het play-offduel met FC Twente. Naast de geblesseerde Thomas Vermaelen kan de oefenmeester ook niet beschikken over de geschorste Jan Vertonghen.
Vertonghen kreeg zaterdagavond in het heenduel met Twente (2-1 verlies) zijn tweede gele kaart van de play-offs. Ook tegen sc Heerenveen liep de Belgische verdediger tegen een gele prent aan. Daardoor is hij automatisch geschorst voor het tweede treffen met Twente.

quote: 13/5/2008 - Pieter Vink fluit thuiswedstrijd tegen FC Twente
(Gepost door TP)
BRON: KNVB.nl
Pieter Vink is aangesteld als scheidsrechter voor de beslissende play-off wedstrijd tussen Ajax en FC Twente, aanstaande zondag in Amsterdam. In die wedstrijd moet Ajax de 2-1 nederlaag uit de eerste wedstrijd in Emmen wegpoetsen. Vink wordt geassisteerd door Hans ten Hoove en Arie Brink
[Dit bericht is veranderd door Mark (op 13 mei 2008 21:05:34).]
|
|
|
Moussa Dembele International
Uit: Winterswijk Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 4013 Reg.: 13 januari 2006 | Ik vrees het ergste. Met Urby op linksback krijgen we sowiezo een goal tegen. Ik heb er daarom ook een hard hoofd in.
|
|
|
Sergio Ramos Garcia Icoon
Uit: Hoofddorp Vak: 127 Posts: 12660 Reg.: 1 oktober 2002 |
quote: Moussa Dembele schreef:
Ik vrees het ergste. Met Urby op linksback krijgen we sowiezo een goal tegen. Ik heb er daarom ook een hard hoofd in.
Normaal zou het geen probleem moeten zijn om zo'n achterstand goed te maken maar het probleem is natuurlijk die tegengoal die we bijna altijd krijgen. We moeten dus drie keer scoren om door te gaan.
|
|
|
Jan-Arie van der Heijden Ballenjongen
Vak: - Posts: 18 Reg.: 7 september 2007 | Het voordeel is natuurlijk wel dat wij nu MOETEN komen. Ben benieuwd met wat voor instelling meneer zijn spelers in het veld gaat sturen. Ik schat de kans dat we het redden op 5%. ik zou 3-4-3 gaan spelen. Stekelenburg, Silva, Heitinga, Colin, Gabri, Davids, de Jong, Lindgren, Manu, Huntelaar, Suarez. Colin is zeer gretig en niet zo slecht als Urby op linksback. En Manu verdiend zijn kans. Mocht hij niet echt slagen deze wedstrijd kan je hem nog altijd wisselen voor Martina want die verdient ook nog altijd zijn kans. Het zal denk ik worden: 4-3-3, Stekelenburg, Silva, Heitinga, Lindgren, Furby, Gabri, Perez, Davids, Suarez, Huntelaar, Rommedahl. 
|
|
|
afca__cbs  Veelbelovend talent
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 311 Reg.: 30 november 2007 | Nounounou, laten we het niet zo negatief zien. Tuurlijk was die nederlaag gister een domper maar tot de 1-1 was er geen vuiltje aan de lucht en controleerde Ajax de wedstrijd. Ik ben er van overtuigd dat als we de return een normale scheidsrechter krijgen die stakkers uit Enschede gewoon met 3-1 4-1 kunnen verslaan. Mits Koster De Jong opstelt ipv Davids en Sarpong ipv Perez...En zet Huntelaar maar een keer op de bank en zet Leonardo in de spits of Castillion..
|
|
|
JanTa Talent
Uit: Almere Vak: 116 Posts: 426 Reg.: 2 februari 2008 |
quote: afca__cbs schreef:
Nounounou, laten we het niet zo negatief zien. Tuurlijk was die nederlaag gister een domper maar tot de 1-1 was er geen vuiltje aan de lucht en controleerde Ajax de wedstrijd. Ik ben er van overtuigd dat als we de return een normale scheidsrechter krijgen die stakkers uit Enschede gewoon met 3-1 4-1 kunnen verslaan. Mits Koster De Jong opstelt ipv Davids en Sarpong ipv Perez...En zet Huntelaar maar een keer op de bank en zet Leonardo in de spits of Castillion..
Castillion werkt een EK toenooi onder de 17 af met het NL elftal.
|
|
|
Jan-Arie van der Heijden Ballenjongen
Vak: - Posts: 18 Reg.: 7 september 2007 |
quote: afca__cbs schreef:
Nounounou, laten we het niet zo negatief zien. Tuurlijk was die nederlaag gister een domper maar tot de 1-1 was er geen vuiltje aan de lucht en controleerde Ajax de wedstrijd. Ik ben er van overtuigd dat als we de return een normale scheidsrechter krijgen die stakkers uit Enschede gewoon met 3-1 4-1 kunnen verslaan. Mits Koster De Jong opstelt ipv Davids en Sarpong ipv Perez...En zet Huntelaar maar een keer op de bank en zet Leonardo in de spits of Castillion..
Door positieve reacties te lezen wordt je meestal zelf ook wat positiever maar die 3-1 4-1 is nergens op gebaseerd. Twente domineerde gister de hele wedstrijd en Ajax was verder vrij kansloos op een paar kansen na. Huntelaar moet je niet op de bank zetten Huntelaar moet in de punt en daar moet hij blijven. Lekker balletjes wachten want meer kan hij echt niet. Suarez moet je ook niet laten terugzakken want dat is de enige aanvaller met een fatsoenlijke actie ookal mislukte het gister nogal eens. En om dan rommedahl er in te zetten om hem vervolgens geen enkele keer over de middelijn te zien sloeg ook nergens op. Leonardo is een optie, maar ik zie liever een jeugdspeler in de aanval want die willen teminste nog voetballen voor hun (toekomstige) centen!
|
|
|
ElSalvador74  Bankzitter
Vak: - Posts: 469 Reg.: 7 augustus 2004 |
quote: Jan-Arie van der Heijden schreef:
(...)
Door positieve reacties te lezen wordt je meestal zelf ook wat positiever maar die 3-1 4-1 is nergens op gebaseerd. Twente domineerde gister de hele wedstrijd en Ajax was verder vrij kansloos op een paar kansen na. Huntelaar moet je niet op de bank zetten Huntelaar moet in de punt en daar moet hij blijven. Lekker balletjes wachten want meer kan hij echt niet. Suarez moet je ook niet laten terugzakken want dat is de enige aanvaller met een fatsoenlijke actie ookal mislukte het gister nogal eens. En om dan rommedahl er in te zetten om hem vervolgens geen enkele keer over de middelijn te zien sloeg ook nergens op. Leonardo is een optie, maar ik zie liever een jeugdspeler in de aanval want die willen teminste nog voetballen voor hun (toekomstige) centen!
nee Manucharyan en Martina nu brengen, dat is ergens op gebaseerd... 
|
|
|
JanTa Talent
Uit: Almere Vak: 116 Posts: 426 Reg.: 2 februari 2008 | Kort samengevat...., Ajax kamt weer met de zelfde problemen waarmee het in het begin van het seisoen mee zat, de Verdediging! Er is verkeerd ingekocht een te smalle selectie en zijn onnodig te veel spelers voor de breedte aangekocht. De return tegen Twente zal heel moeilijk gaan worden.
[Dit bericht is veranderd door JanTa (op 11 mei 2008 14:32:08).]
|
|
|
Jeffrey Sarpong Geselecteerd voor Oranje
Uit: Amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1221 Reg.: 28 november 2004 | Vorig jaar:
AZ-Ajax 2-1
Ajax-AZ 3-0
Mag dit jaar herhaald worden wat mij betreft, alhoewel ik met 3-1 ook tevreden ben. Gewoon winnen en Koster hartelijk bedanken voor bewezen diensten, en dan maar weer de hele zomer hopen dat komend seizoen ons jaar wordt.
|
|
|
AjaxVoorAltijd Veelbelovend talent
Vak: - Posts: 274 Reg.: 26 februari 2005 | Het zou wel echt een ramp zijn als we WEER niet naar de Champions League gaan. Hopelijk snapt de selectie dat en spelen ze op hun best, want ik heb geen zin in weer een jaar zonder Europees voetbal. En dan heb ik het nog niet eens over gemiste inkomsten en spelers als Huntelaar die Europees willen spelen.
We moeten ze klein maken.
[Dit bericht is veranderd door AjaxVoorAltijd (op 11 mei 2008 15:46:09).]
|
|
|
lrg Jeugdspeler
Vak: - Posts: 54 Reg.: 4 maart 2005 |
| Silva | Heitinga | Lindgren | Emanuelson |
eventueel Sarpong voor Leonardo
Vol op de aanval spelen en dan gaan we het zeker redden. fc Twente zal of achteruit gaan lopen (kunnen ze niet goed) of gewoon aanvallend spelen maar dan spelen ze ons in de kaart.
[Dit bericht is veranderd door lrg (op 11 mei 2008 15:55:38).]
|
|
|
TripNRaVeR Talent
Vak: - Posts: 156 Reg.: 4 januari 2003 |
quote: AjaxVoorAltijd schreef:
Het zou wel echt een ramp zijn als we WEER niet naar de Champions League gaan.
Meer valt er eigenlijk niet te zeggen 
|
|
|
emilio74 Lid 2de elftal
Uit: Diemen Vak: 424 Posts: 371 Reg.: 2 september 2003 | Als WIJ nou een keer de scheidsrechter mee hebben dan moet het lukken,en anders zie ik het somber in.
Ik hoop dat Hunter en Suarez een goede dag hebben en korte metten maken.
Hoop doet leven.......
[Dit bericht is veranderd door emilio74 (op 11 mei 2008 17:04:36).]
|
|
|
234 Lid 2de elftal
Vak: 120 Posts: 333 Reg.: 29 juni 2007 | Tsja ik heb er totaal geen vertrouwen in met deze coach (en selectie). Ik verwacht dat Ajax 1-0 voorkomt maar dat Twente laat de 1-1 maakt...
Geen (voorronde) CL zou iniedergeval dramatisch zijn. Niet alleen omdat ik wel is weer toe ben aan een CL wedstrijd van Ajax, ook in financieel opzicht en om betere spelers te kunnen halen is het ongelofelijk belangrijk.
|
|
|
DamzkoO Regelmatige invaller
Uit: Amsterdam Oost Vak: - Posts: 628 Uploads: 5 Reg.: 24 mei 2006 | Ik ga zo kwaad op Koster worden als hij weer Rommedahl, Kennedy (of Urby) in de basis voorin laat starten. Zet liever Leonardo of Luque neer en de ander op de bank.
Koster kennende wordt het weer een zaadopstelling. Ik kan er nog steeds niet met mn hoofd bij dat hij Rommedahl links heeft gezet
Twente in de CL, kom op Ajax, laat dat niet gebeuren zeg. Gewoon ff alles geven want in de competitie hebben jullie al als een stel wijven lopen spelen alsof er geen puf meer in zat. Nu ff opbrengen zou mooi zijn!
|
|
|
Cas Ballenjongen
Vak: - Posts: 23 Reg.: 12 juli 2006 | Een prognose geven heeft denk ik pas zin als ik weet wie de scheidsrechter is.
|
|
|
Spier Ballenjongen
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 13 Reg.: 4 augustus 2007 | Wie de scheidsrechter is, vind ik minder belangrijk. Het gaat er om dat we spelen om te winnen. Hoewel Haverkort floot als een krant, liet Ajax het liggen qua mentaliteit. Dan verdien je geen overwinning.
Wat Furby, Bakircioglu en Rommedahl in het veld doen is me een raadsel. Davids is met alle respect in mijn ogen te oud voor topvoetbal. Terwijl we genoeg goede jonge spelers hebben.
Ik heb geen potentiëel CL team gezien gisteravond...
|
|
|
Zymotic Ballenjongen
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 17 Reg.: 4 december 2007 |
quote: Spier schreef:
Ik heb geen potentiëel CL team gezien gisteravond...
Twente misschien? 
|
|
|
Tja
 Ballenjongen
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1 Reg.: 11 mei 2008 | Ik vraag mij iets af. Ik lees namelijk overal dat Haverkort gisteren waardeloos was, en dat het triest gesteld is met de scheidsrechters. Of Haverkort idd niets was, wil ik graag in het midden laten. Verder lees ik dat Ajax een goede kans maakt om toch vCL te halen, mits er een goede scheidsrechter op het veld staat. Nu mijn vraag:
wie vind jij dan een goede scheidsrechter voor a.s zondag, zodat het iig niet aan de scheidsrechter kan liggen? 
|
|
|
Klaas de Jager Jeugdspeler
Vak: 126 Posts: 82 Reg.: 11 februari 2008 | Kan iemand is ff uitzoeken hoe vaak Ajax de laatste 10 jaar thuis heeft gewonnen van Twente...?
Denk niet dat we daar een beetje hoop uit kunnen putten...
En laten we eerlijk zijn, Ajax verdient helemaal niets dit seizoen. Veel te slecht. Net als de hele competitie.
De nr 2 van het gepruts dat eredivisie heet verdient ook helemaal geen CL. Ons nivo is eigenlijk zo dat de kampioen blij zou moeten zijn als het pas de derde voorronde in zou hoeven stromen. Heb gisteren Spanje tot 17 jaar gezien, geloof me, die doen in Nederland mee om de titel...
Veel belangrijker is dat Ajax eerst weer eens baas in eigen land gaat worden, op een waardige en voetballende manier.
|
|
|
Rasmussen Regelmatige invaller
Uit: Brunssum Vak: - Posts: 629 Reg.: 25 augustus 2005 |
quote: Tja schreef:
Ik vraag mij iets af. Ik lees namelijk overal dat Haverkort gisteren waardeloos was, en dat het triest gesteld is met de scheidsrechters. Of Haverkort idd niets was, wil ik graag in het midden laten. Verder lees ik dat Ajax een goede kans maakt om toch vCL te halen, mits er een goede scheidsrechter op het veld staat. Nu mijn vraag:
wie vind jij dan een goede scheidsrechter voor a.s zondag, zodat het iig niet aan de scheidsrechter kan liggen? 
1. Luinge
2. Jol
3. Nijhuis (mits hij zijn dag heeft)
4. Vink (heeft met Inia een uitstekende lijnrechter)
5. Braamhaar
Verder maakt het niet uit wie fluit. De grootste loser kan Ajax bevoordelen en de beste Nederlandse scheids kan Ajax benadelen. Als Ajax gewoon zijn spelletje speelt, horen wij in de ArenA te winnen. Ook al kregen we in Twente een penalty niet en Twente voor iets wel. Daarnaast stonden de hele rechter kant ook bij de 2-1 te slapen, dus kun je het niet op de strafschop gooien. Een soort gelijke wedstrijd als vorig jaar tegen AZ zou wel een schitterende wedstrijd opleveren, met hopelijk de uitslag aan de goede kant 
[Dit bericht is veranderd door Rasmussen (op 11 mei 2008 20:26:41).]
|
|
|
SiSi Bankzitter
quote: Zymotic schreef:
(...)
Twente misschien? 
Die zijn bij voorbaat kansloos, die loten een geplaatst team waar Ajax misschien een niet geplaatste tegenstander krijgen.
Maar goed Ajax heeft zichzelf al een paar jaar belachelijk gemaakt met die voorrondes dus ik zou het niet erg vinden als Twente de honeurs zou willen waarnemen.
Zondag a.s. wordt gewoon een extreem lastige pot, waar Ajax als het zichzelf en de supporters niet teveel zenuwen wil bezorgen 4x zal moeten scoren. Twente scoort natuurlijk gegarandeert minimaal 1x tel daarbij op dat Emanuelson (Dramanuelson voor intimi) speelt en je kan je borst nat maken. Dat worden weer 90+ minuten pure stress.
|
|
|
Swampman Lid 2de elftal
Vak: - Posts: 301 Reg.: 29 augustus 2003 | Het zal niet makkelijk worden, maar zeker ook niet onmogelijk. Het was dan wel niet goed gisteren, maar tot die schandalige pingel was er niets aan de hand. Twente was dreigend maar kwam amper voor Stekelenburg. Zonder de hulp van die fluitende pipo had Twente dit potje echt niet meer gewonnen.
Zondag gewoon vol agressie en scherpte spelen, publiek er achter en dan geef ik ons een goede kans.
|
|
|
Net Naast Ballenjongen
Vak: - Posts: 3 Reg.: 22 juli 2007 | Ik heb er wel vertrouwen in hoor. We verliezen elk jaar de uitwedstrijd van de "play-off finale" met 2-1. Ajax zal thuis wel gedreven zijn om te winnen. Trouwens ik zie Ajax niet 4 keer in 1 seizoen niet winnen van een club. Hoe leuk de tegenstander ook speelt. We hebben dit seizoen wel meer wisselvalligheid in de wedstrijden gezien. Het wordt denk ik een leuke wedstrijd met een positief resultaat voor ons.
|
|
|
|