| Poster | | Topic: [Voorbeschouwing] Terugwedstrijd Finale Play Offs - Ajax - Fc Twente |  |
|
Lepie Ballenjongen
Uit: Voorhout Vak: 116 Posts: 39 Reg.: 7 februari 2003 | Voorverkoop, 38.000, loopt waarschijnlijk stroever dan tegen Heerenveen vanwege clubcardverplichting.
Het belang van deze wedstrijd vraagt toch om stijf uitverkocht stadion...!
|
|
|
witchmaster Vedette
Uit: bronsgroeneiken Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2315 Reg.: 6 augustus 2000 | De hunt zal verschrikelijk uithalen , de mooiste assist van het seizoen komen van suarez!
Als troost scoort de heit als afscheids kado een wonder mooi doelpunt speciaal voor de suporters.
Ajax -- twente 7-0 
|
|
|
Amsterdam82 Lid 2de elftal
Uit: Amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 437 Reg.: 9 januari 2007 | -----Stekelenburg------
Silva---Heitinga--Kuffour---Slijngaard
Gabri-------Lindgren----Davids
---Perez---
Suarez----Huntelaar
eerste helft 2-0
2de helft 3-1.
|
|
|
Furibond Vedette
Uit: West-Friesland Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2853 Reg.: 31 januari 2002 | Doe mij maar Lindgren op de plek van Kuffour en stel Siem de Jong of Sarpong op. Ik vertrouw het totaal niet met Kuffour. Heeft een jaar lang niet gespeeld en zal het op trainingen ook niet goed doen.
|
|
|
The Hunter Talent
Vak: - Posts: 125 Reg.: 19 december 2005 |
quote: os45 schreef: En FC Twente alvast gefelicteerd met de dikverdiende voorronde CL plek...
Als je de wedstrijden van Ajax tegen Twente dit jaar bekijkt is het zeker verdiend als Twente het haalt. Maar gerechtigheid bestaat niet in het voetbal (anders was eindhoven niet zo vaak kampioen geworden en had bijvoorbeeld nac volgend jaar wel europees voetbal gespeeld), dus hopelijk spelen wij a.s. zondag een van onze beste wedstrijden van het seizoen en twente een van hun slechtste.
|
|
|
LX Jeugdspeler
Vak: 430 Posts: 65 Reg.: 5 mei 2003 | Kan iemand mij vertellen waarom Jan-Arie niet voor de positie centraal in de verdediging in aanmerking komt? Bij Jong Ajax schijnt hij telkens een van de beteren te zijn in de verdediging. De wedstrijden dat ik hem gezien heb vond ik hem erg sterk in de verdediging en daarnaast zelfverzekerd rondlopen. Ik denk dat hij samen met Heitinga een bikkelhard duo kan vormen tegen Twente.
|
|
|
Red Hot Chili Peppers Moussa Dembele  International
Uit: Winterswijk Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 4013 Reg.: 13 januari 2006 | Nu je Slijngard bij de selectie hebt gehaald, kun je hem ook het best gelijk voor de leeuwen gooien. Hij zal deze kans hoe dan ook met beide handen aangrijpen.
|
|
|
Derk Johanssen Vedette
Uit: Enschede Vak: - Posts: 1903 Reg.: 3 mei 2004 |
quote: Red Hot Chili Peppers schreef:
Nu je Slijngard bij de selectie hebt gehaald, kun je hem ook het best gelijk voor de leeuwen gooien. Hij zal deze kans hoe dan ook met beide handen aangrijpen.
Tuurlijk. Niet van dat laffe, gewoon die jongen voor de leeuwen. Die gasten zitten al jaren in de opleiding, die kunnen dat makkelijk aan. Vaak zijn onze jeugdspelers bij hun debuut erg overtuigend, dus Slijngard er maar in. Daarnaast moet je geen noodverbandjes als Davids of Lindgren op linksback willen, dan verzwak je in 1 klap 2 posities, dat lijkt me niet de bedoeling.
Stekelenburg
Silva, Heitinga, Kuffour/Lindgren*, Slijngard
Gabri, Perez, Davids
Suarez, Huntelaar, Rommedahl
* afhankelijk van de fitheid van Kuffour. Als hij fit is zie ik hem liever centraal achterin dan Lindgren. Gewoon spelers op hun positie opstellen.
Dat zal het wel worden, hoewel ik al diverse goden heb verzocht om Rommedahl in te wisselen voor Luque. Maar ik denk dat je heel wat blessures voorin nodig hebt voor Koster Luque of Leonardo gaat gebruiken.
|
|
|
PauloNunes Talent
Uit: Den Haag Vak: 126 Posts: 131 Reg.: 18 december 2007 |
quote: witchmaster schreef:
De hunt zal verschrikelijk uithalen , de mooiste assist van het seizoen komen van suarez!
Als troost scoort de heit als afscheids kado een wonder mooi doelpunt speciaal voor de suporters.
Ajax -- twente 7-0 
Wat een verschrikkelijk slecht gevoel voor humor heb jij. Ik kan toch ook zeggen 'Ajax - Twente wordt 21-0'. Slaat toch nergens op??
|
|
|
talententeam Veelbelovend talent
Uit: Kopenhagen Vak: - Posts: 289 Reg.: 1 mei 2003 |
quote: PauloNunes schreef:
(...)
Wat een verschrikkelijk slecht gevoel voor humor heb jij. Ik kan toch ook zeggen 'Ajax - Twente wordt 21-0'. Slaat toch nergens op??
Wat een verschrikkelijk slecht Ajax gevoel heb jij. Wij zijn toch AJAX? Kom op zeg.. als je niet met gruwelijk vertrouwen en Amsterdamse arrogantie en bluf deze wedstrijd tegemoet gaat dan ken jij de Amsterdamse mentaliteit niet..
Domineren op de helft van de tegenstander, frivool excellereren over de flanken, en een tegenstander kleineren.. het kan nog... alleen moeten we er wel even in geloven
OPROLLEN DIE BOEREN!
|
|
|
MenHunt Ballenjongen
Uit: Amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 20 Reg.: 1 juli 2006 | De mensen die Kuffour in hun opstelling hebben staan kunnen hem wel schrappen.. Ik heb hem woensdag op de training gezien.. hij deed nog niet eens mee met de partij vormen (waar de helft van de training uit bestond). In plaats daarvan lag hij een beetje toe te kijken, en tussen door deed hij wat buikspieroefeningen met de fysiotherapeut.
|
|
|
FRANKO318 Veelbelovend talent
Uit: EDE Vak: - Posts: 288 Reg.: 2 april 2004 |
quote: Koster rekent op Perez
Adrie Koster heeft vertrouwen in Kenneth Perez. De trainer van de Amsterdammers rekent namelijk op de ervaring en het gogme van de Deen in het beslissende play-offduel tegen FC Twente.
“Hij neemt Ajax bij de hand op het moment dat we dat nodig hebbenâ€, liet de oefenmeester weten tegenover AD. De routine van de geslepen Deen houdt Siem de Jong op de bank. “Het is de ervaring die de doorslag geeft. (…) Kenneth heeft gewoon wat meer gogme dan bijvoorbeeld een De Jong.â€
“Die is nog zeer jong, dat wordt hem ook niet nagedragenâ€, ging Koster verder over zijn keuze voor Perez. “Bovendien is het scorend vermogen van Perez optimaal. Juist in deze fase van het seizoen, in de play-offs, hebben we dat soort spelers hard nodig.â€
Ajax speelt zondag tegen FC Twente in de Amsterdam Arena. De ploeg van Koster en Perez dient een 2-1 achterstand in dit duel weg te poetsen om zich te plaatsen voor de voorronde van de Champions League.
Bron: ajaxonline.org / voetbalprimeur
|
|
|
Furibond Vedette
Uit: West-Friesland Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2853 Reg.: 31 januari 2002 | De opstelling:
-------Stekelenburg---------
Silva-Heit-Lindrgen-Slijngard
------Gabri------Davids-----
-------------Perez---------
--Suarez---Huntelaar--Sarpong
(At5)
|
|
|
FRANKO318 Veelbelovend talent
Uit: EDE Vak: - Posts: 288 Reg.: 2 april 2004 | Ik hoor ook verder niks meer van het niet mee spelen van Nkufo en Boschker. Het is dus weer gewoon onzin.
|
|
|
Jeffrey Sarpong Geselecteerd voor Oranje
Uit: Amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1221 Reg.: 28 november 2004 |
quote: Koster rekent op Perez
“Hij neemt Ajax bij de hand op het moment dat we dat nodig hebbenâ€,
Dat zou dan ook voor het eerst zijn.
quote: "Kenneth heeft gewoon wat meer gogme dan bijvoorbeeld een De Jong.â€
Nou, ik zie toch liever De Jong (of nog liever Sarpong, maar dat zal niemand verbazen) starten tegen Twente. Sinds Kenneth terug is uit Eindhoven speelt hij als een dweil en is hij slechts nuttig tegen ploegen als Heracles. Toch knap dat Ten Cate een jaar geleden zo'n beetje als enige heeft gezien (want ik zag het namelijk heel anders op dat moment) dat Perez niet de man is voor op 10.
|
|
|
ouderkerk Jeugdspeler
Vak: 407 Posts: 78 Reg.: 19 oktober 2005 | Ajax met Slijngard tegen FC Twente
Uitgegeven: 16 mei 2008 14:10
Laatst gewijzigd: 16 mei 2008 14:10
AMSTERDAM - Ajax begint zondagmiddag met Donovan Slijngard aan het beslissende duel met FC Twente om een plaats in de voorronde van de Champions League. Trainer Adrie Koster laat de twintigjarige aanvoerder van Jong Ajax debuteren omdat de drie eerste opties voor de positie links in de defensie ontbreken.
Urby Emanuelson en Thomas Vermaelen zijn geblesseerd. Jan Vertonghen mist het duel met FC Twente wegens een schorsing. Rasmus Lindgren, van origine middenvelder, speelt centraal in de defensie. Afgaande op de training begint Jeffrey Sarpong op het middenveld. FC Twente verdedigt in de Arena een voorsprong van 2-1.
Trainer Adrie Koster onderhandelt niet met de leiding van FC Twente over de functie van hoofdtrainer. Dat verklaarde de oefenmeester van Ajax vrijdag tijdens het wekelijkse perspraatje van de Amsterdamse club.
Koster
"Ik heb ook gelezen dat ik na dit weekeinde gepresenteerd zou worden", zei hij. "Maar ik weet echt nergens iets van. Daarom wil ik er ook niet zo heel lang over praten. Het is namelijk niet waar", aldus de coach, die zondag met Ajax tegen FC Twente om een plaats in de voorronde van de Champions League speelt.
De leiding van FC Twente is op zoek naar een opvolger voor Fred Rutten, die volgend seizoen bij Schalke 04 aan de slag gaat. Behalve Koster zou ook Jürgen Klopp in beeld zijn voor de vacature. De 42-jarige oefenmeester is nu hoofdtrainer van Mainz 05.
|
|
|
Fernando Redondo Icoon
Uit: 198.27.25.3 Vak: 405 Posts: 6419 Reg.: 13 november 2002 |
quote: FRANKO318 schreef: Ik hoor ook verder niks meer van het niet mee spelen van Nkufo en Boschker. Het is dus weer gewoon onzin.
So What?
Nkufo: We doen net alsof het Romario of eentje uit die categorie is. Tjongejonge. Het is maar een modale spits, die zijn goaltjes meepikt bij een subtopper.
De enige schrik, die je zou moeten hebben is het nivo van onze verdediging inclusief Heitinga. Daarom kan Nkofu opvallen.
Ajax zal het moeten hebben van individuele klasse tov een beter ingespeeld team. Au dat doet zeer.
|
|
|
DamzkoO Regelmatige invaller
Uit: Amsterdam Oost Vak: - Posts: 628 Uploads: 5 Reg.: 24 mei 2006 | Volgens de Telegraaf doet Nkufo gewoon mee. Dat was overigens ook gewoon te verwachten.
Ik hoop dat onze verdediging met Silva, Heitinga, Lindgren en Slijngard lekker sterk in de schoenen staat en dat we dit mooie duel winnend afsluiten.
|
|
|
Mark Moderator Winnaar Ajax Netwerk VoVo Beker 2006/2007
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 3928 Reg.: 7 maart 2000 |
quote: Fernando Redondo schreef:
(...)
So What?
Nkufo: We doen net alsof het Romario of eentje uit die categorie is. Tjongejonge. Het is maar een modale spits, die zijn goaltjes meepikt bij een subtopper.
Het is alleen jammer dat hij die 'goaltjes' standaard tegen ons meepikt en daarom zou het toch lekker zijn als hij niet speelt.
Ik lees in dat stukkie hierboven dat Sarpong ook in de basis start? Maar dan lijkt het me dat hij voorin speelt net als in de wedstrijd tegen Heerenveen. Ik ben benieuwd of hij zich staande kan houden.
|
|
|
Klaas Jan Huntelaar Lid 2de elftal
Uit: Eindhoven Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 369 Reg.: 3 december 2000 |
quote: The Hunter schreef:
Als je de wedstrijden van Ajax tegen Twente dit jaar bekijkt is het zeker verdiend als Twente het haalt.
Ja als je het zo bekijkt wel, maar als je naar de ranglijst kijkt??? 
|
|
|
Amsterdam82 Lid 2de elftal
Uit: Amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 437 Reg.: 9 januari 2007 | verbasing wekkend hoe mensen hier lindgren zo snel als centrlae verdediger neerzetten. Ik kan je een ding zeggen als hij niet op het middenveld staat is het dag vcl.
Ajax verliest het op het middenveld van Twente, hun voorhoede is niet zo super op N.kuffo na.
stekelenburg
silva-vdEijde-Heitinga-Slijngaard
gabri-lidngren-davids
perez
suarez-huntelaar
zo en niet anders! 2de helft dejong erin.
trouwens ik denk dat Koster Rommedahl op linksback zet.
'Ajax-talent Slijngard maakt zondag zijn debuut'Door Sander Cox
Vrijdag, 16 mei 2008, 15:33
Ajax begint zondagmiddag met jeugdspeler Donovan Slijngard in de basis. In het beslissende play-offduel met FC Twente zal Adrie Koster de 20-jarige aanvoerder van Jong Ajax laten debuteren. Dat meldt AT5.
De eerste drie opties voor de positie links in de defensie ontbreken, waardoor Slijngard tegen Twente in de basis start. Urby Emanuelson en Thomas Vermaelen zijn geblesseerd. Jan Vertonghen mist het duel vanwege een schorsing. Rasmus Lindgren speelt centraal in de defensie. Afgaande op de training begint Jeffrey Sarpong op het middenveld.
http://www.elfvoetbal.nl/?action=n&id=56046
[Dit bericht is veranderd door Amsterdam82 (op 16 mei 2008 16:09:57).]
|
|
|
Steven Defour op 10 Vedette
Vak: - Posts: 2898 Reg.: 1 juli 2002 | Stekelenburg
Silva-Heitinga-Lindgren-Slijngaard
Gabri-Perez-Davids
Suarez-Huntelaar-Sarpong
Dit gaat hem dus worden. Ik had liever Rommedahl, Leonardo of Luque gezien ipv Sarpong, die is nog veels te licht voor op links. 
|
|
|
Fernando Redondo Icoon
Uit: 198.27.25.3 Vak: 405 Posts: 6419 Reg.: 13 november 2002 |
quote: Mark schreef: Het is alleen jammer dat hij die 'goaltjes' standaard tegen ons meepikt en daarom zou het toch lekker zijn als hij niet speelt.
Nogmaals zo'n wereldspits is het niet.
Het is ook typerend voor de hype rondom bv Heitinga. In al die wedstrijden kan hij zo'n spits nog niet op 0 houden...
Natuurlijk ligt het niet aan 1 speler maar het is triest dat we bang zijn voor deze spits en dat onze achterhoede niet opgewassen is tegen een modale voorhoede.
|
|
|
SoccerStare Veelbelovend talent
Uit: Tegelen Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 213 Reg.: 2 september 2004 |
quote: Steven Defour op 10 schreef:
Stekelenburg
Silva-Heitinga-Lindgren-Slijngaard
Gabri-Perez-Davids
Suarez-Huntelaar-Sarpong
Dit gaat hem dus worden. Ik had liever Rommedahl, Leonardo of Luque gezien ipv Sarpong, die is nog veels te licht voor op links. 
|
|
|
jaap12 International
Vak: - Posts: 1457 Reg.: 11 juni 2004 | Ik denk ook dat dat het zal worden. Ben het wel met anderen eens dat ik daar liever Leonardo of Luque zie, alhoewel Sarpong vorige wedstrijd wel bij 2 doelpunten betrokken was. Hopelijk is hij dat weer. Slijngard speelt op Elia of Huysegems, die moet hij wel kunnen hebben.
|
|
|
|