Ajax Forums
 Ajax Netwerk
Ajax Forums
 Wedstrijden en trainingen
[Voorbeschouwing] Terugwedstrijd Finale Play Offs - Ajax - Fc Twente
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | regels | zoeken | mijn home | home

Deze topic is gesloten.
Deze topic bestaat uit 11 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »

Poster
Topic: [Voorbeschouwing] Terugwedstrijd Finale Play Offs - Ajax - Fc Twente 
AFCA 428
Internationale topspeler

Uit: Amstelveen
Vak: 428
Reg.: 6 september 2005
Gepost op 14 mei 2008 om 17:57:08.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Of 1-0 winnen
 Help mods!
Pool: 4547e, Ajax - FC Twente MotM: -Battle-rating: 1.477,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Overweging
Ballenjongen

Vak: 413
Reg.: 6 juli 2007
Gepost op 14 mei 2008 om 18:05:22.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

In tegenstelling tot anderen denk ik dat het een weing verheffende 3-0 overwinning voor AJAX zal worden.
Thuis zijn we "gewoon"sterker en ik denk sterker nog dat de eindstand bij rust al bereikt is.

De druk ligt bij ons omdat we moeten winnen (aan de stand verplicht)
Aan de andere kant de druk bij Twente is enorm omdat het voor het eerst in de geschiedenis is dat ze kans hebben om de tune van de CL te horen.

Ik denk dat wij meer spelers hebben die met druk om kunnen gaan en dat Twente daarom na een gelukkige 1-0 het hoofd gaat verliezen en wij makkelijk uitlopen.

Het zal me ook niet verbazen als Twente de wedstrijd niet met 11 man eindigd.
Zondag weten we het zeker maar lees dit er dan maar eens op terug
 Help mods!
Pool: -, Ajax - FC Twente MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Nacional
Ballenjongen

Uit: Enschede
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 20 april 2006
Gepost op 14 mei 2008 om 18:51:13.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Overweging schreef:

In tegenstelling tot anderen denk ik dat het een weing verheffende 3-0 overwinning voor AJAX zal worden.
.................................................................maar lees dit er dan maar eens op terug

De wens is de vader van de gedachte !
 Help mods!
Pool: -, Ajax - FC Twente MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
AJAX1983
Jeugdspeler

Uit: amsterdam
Vak: -
Reg.: 4 november 2004
Gepost op 14 mei 2008 om 23:07:51.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik word al knap zenuwachtig. AJJAX staat met een been in het UEFA-CUP graf. We moeten zondag scoren...dat zal wel lukken met zoveel offensieve kracht. Het gaat echter om de verdediging van AJAX aanstaande zondag. Als die op de been blijft, dan hebben wij een kans. Waarschijnlijk de afscheidswedstrijd van KJH. Heb daar nog niets over gehoord.
 Help mods!
Pool: 805e, Ajax - FC Twente MotM: -Battle-rating: 1.484,0 (daag uit)VoVo: 636e / 1064e / 625eOpstelling: incompleet
Francesc Fabregas Soler
Internationale topspeler

Vak: 413
Uploads: 1
Reg.: 24 juli 2005
Gepost op 14 mei 2008 om 23:42:37.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Is het home tijdens de play-offs ook open?
 Help mods!
Pool: 603e, Ajax - FC Twente MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Sluk
Idool
Nr.2 Ajax Quiz Seizoen 2002/2003

Uit: Weesp
Vak: 116
Reg.: 3 september 2002
Gepost op 14 mei 2008 om 23:48:13.       MSN: gaat-bij-jou@niks-aan.heh      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
AFCA 428 schreef:

Of 1-0 winnen

Nope, ten eerste is het dan vast een hele saaie pot en kan je in de 90ste minuut nog de boot in gaan. Bovendien denk ik dat we zoals heel vaak wel weer een goal tegen krijgen. Kijk maar naar de wedstrijd tegen Heerenveen.
Ook behoorlijk uit het niets. Kortom 2 doelpunten verschil.
 Help mods!
Pool: 3884e, Ajax - FC Twente MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 3-4-3
appa
Regelmatige invaller

Uit: Gouda
Vak: 401
Reg.: 18 oktober 2002
Gepost op 14 mei 2008 om 23:48:18.         MSN: hemelslicht@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik hoop echt dat de winnaarsmentaliteit eindelijk weer eens aanwezig is en dat Klaassie zijn dag weer heeft.

Daarnaast: ondanks dat wij het 2 jaar niet goed gedaan hebben in de voorronde CL, moet je er toch niet aan denken dat een ontzettend uitgekleed Fc Twente (succestrainer Rutten weg, El Ahmadi weg, Engelaar zal meegaan met Rutten is de verwachting en wie weet wie nog meer zijn heil ergens anders gaat zoeken) Nederland gaat vertegenwoordig in de Champions League!

Daar was zelfs Hugo Borst het mee eens!
 Help mods!
Pool: 2235e, Ajax - FC Twente MotM: -Battle-rating: 1.487,2VoVo: 1945e / 1465e / 1738eOpstelling: 4-3-3
AFCA 428
Internationale topspeler

Uit: Amstelveen
Vak: 428
Reg.: 6 september 2005
Gepost op 15 mei 2008 om 00:20:21.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Of zelfs Hugo Borst het er nou mee eens was of niet, op basis van de afgelopen 4 jaar hebben wij ook niks te zoeken in de Champions League. Ik heb er dan ook alle begrip voor als Nederland alweer met angst denkt aan Ajax in de Champions League aankomend jaar ondanks de nieuwe technische staf en (veelbelovende) spelers.
 Help mods!
Pool: 4547e, Ajax - FC Twente MotM: -Battle-rating: 1.477,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Klaas Vaak
Jeugdspeler

Reg.: 19 maart 2007
Gepost op 15 mei 2008 om 03:42:18.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Als Ajax deze wedstrijd naar zich toe wil trekken denk ik dat het niet verstandig zal zijn om met dezelfde opstelling als in de uit-wedstrijd te spelen, want dan zie ik het zo gebeuren dat het middenveld weer overlopen wordt, weer elke afvallende bal voor de tegenstander is, er weer geen verbinding tussen aanval & verdediging is en bovendien zijn we verzwakt op de linksback positie zonder Vertonghen.

Een middenveld met Perez, Davids en Gabri lijkt op papier sterk, maar in de praktijk blijkt er dan vaak totaal geen balans op het middenveld te bestaan, met name omdat Davids en Gabri nagenoeg dezelfde types zijn. Ik vind dat Lindgren sowieso op het middenveld moet komen te spelen, omdat er dan veel meer balans op het middenveld bestaat en hij de beste verbindingsspeler tussen aanval en verdediging is van het team en voor meer rust aan de bal kan zorgen. Ondanks dat Lindgren in deze omstandigheden eigenlijk ook de beste optie zal zijn als CB naast Heitinga, vind ik hem toch meer noodzakelijk op het middenveld.

Zonder Vertonghen zou ik gewoon met drie verdedigers spelen, aangezien Emanuelson veel te kwetsbaar is op linksback. In dit geval lijkt Kuffour (aangezien Van der Wiel nog geen wedstrijdritme heeft) de enige optie die over is als centrale back. Zo slecht zal hij toch niet zijn? Ik denk dat hij wel in staat moet zijn om degelijk en sober te spelen met zijn ervaring. Zo kunnen we het middenveld versterken, meer grip krijgen op de wedstrijd en zal door deze ondersteuning de aanvallers ook wat makkelijker kansen kunnen creeëren. Dan kunnen we Emanuelson deze wedstrijd erbuiten laten en Sarpong mag gevaar stichten op de linkerflank.

Gezien het materiaal dat voor deze wedstrijd beschikbaar is zou ik dan op de volgende 3-4-3 opstelling uitkomen:

SarpongHuntelaarSuarez

Perez/De Jong

DavidsGabri

Lindgren

KuffourHeitingaSilva

Stekelenburg

[Dit bericht is veranderd door Klaas Vaak (op 15 mei 2008 03:45:30).]
 Help mods!
Pool: -, Ajax - FC Twente MotM: -Battle-rating: 1.468,6VoVo: -Opstelling: 4-3-3
129
Idool

Uit: Amsterdam
Vak: 129
Reg.: 10 mei 2002
Gepost op 15 mei 2008 om 09:19:49.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
rene uit amsterdam schreef:

Standaard nieuws bij Twente, veel twijfels over fitheid en uiteindelijk is iedereen fit. Zal wel een vorm van underdog manoevre zijn.

Terugkerend trucje bij die moffen. Laat Kufo maar gewoon meedoen, prachtig om zijn irritante gedrag van zaterdag af te straffen met een zepert. Dit Twente is niet beter dan het AZ van vorig seizoen.
 Help mods!
Pool: 145e, Ajax - FC Twente 3-1 (1-0)MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 120e / 249e / 33eOpstelling: 4-4-2
TripNRaVeR
Talent

Reg.: 4 januari 2003
Gepost op 15 mei 2008 om 10:08:52.       MSN: noerialexeew@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik denk dat we in deze wedstrijd mischien een beroep moeten doen op de enige oldtimer in deze selectie... ene S. Kuffour.

Denk wel dat een speler als Kuffour nodig kan zijn in zo'n belangrijke wedstrijd.
 Help mods!
Pool: 1811e, Ajax - FC Twente 4-1 (2-1)MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Mark
Moderator
Winnaar Ajax Netwerk VoVo Beker 2006/2007

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 7 maart 2000
Gepost op 15 mei 2008 om 10:17:46.       MSN: mark_v_noorloos@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
TripNRaVeR schreef:

Ik denk dat we in deze wedstrijd mischien een beroep moeten doen op de enige oldtimer in deze selectie... ene S. Kuffour.

Denk wel dat een speler als Kuffour nodig kan zijn in zo'n belangrijke wedstrijd.

Waar baseer je dat op? Hij heeft bijna nog geen minuut meegedaan, dan kun je toch ook niet zeggen of die man toegevoegde waarde heeft. Je bent eerder geneigd te zeggen dat hij het niveau niet aan kan nu Koster zelfs kiest voor Lindgren centraal achterin.
 Help mods!
Pool: 20e, Ajax - FC Twente 3-1 (1-0)MotM: -Battle-rating: 1.493,1VoVo: 57e / 378e / 58eOpstelling: 4-4-2
Koller
Vedette

Uit: Errug dicht bij 010
Reg.: 14 juni 2001
Gepost op 15 mei 2008 om 12:23:23.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Verrekte enkelband voor Emanuelson

Amsterdam, 15 mei 2008
Urby Emanuelson heeft woensdag tijdens de training zijn enkelband verrekt. Dat heetft een MRI-scan donderdag uitgewezen. Waarschijnlijk is hij zondag tegen FC Twente niet inzetbaar.

Ajax speelt zondag tegen FC Twente om een plaats in de voorronde van de Champions League. De ploeg van Adrie Koster moet in de ArenA een 2-1-achterstand zien goed te maken.

http://www.ajax.nl

Nou... ik ben benieuwd met wat voor voor opstelling Ajax voor de dag komt. Nu maar hopen dat die N'Kufo echt niet kan spelen zondag, anders vrees ik het ergste
 Help mods!
Pool: 61e, Ajax - FC Twente 3-1 (1-0)MotM: -Battle-rating: 1.449,7VoVo: -Opstelling: 3-5-2
TripNRaVeR
Talent

Reg.: 4 januari 2003
Gepost op 15 mei 2008 om 12:30:08.       MSN: noerialexeew@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Mark schreef:

(...)

Waar baseer je dat op? Hij heeft bijna nog geen minuut meegedaan, dan kun je toch ook niet zeggen of die man toegevoegde waarde heeft. Je bent eerder geneigd te zeggen dat hij het niveau niet aan kan nu Koster zelfs kiest voor Lindgren centraal achterin.

Haha die ouwe kan het niveau echt wel aan zo'n hoog niveau heeft onze defensie niet
Verder heeft die rollator ook nog een brok ervaring waar die knulletjes van ons nog wat van kenne lere

Niet dat ik een fan ben van die veteraan... Maar veel beter hebben we nu niet.
 Help mods!
Pool: 1811e, Ajax - FC Twente 4-1 (2-1)MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-3-3
jari-litmanen
Lid 2de elftal

Uit: Purmerend
Vak: 117
Reg.: 19 oktober 2003
Gepost op 15 mei 2008 om 12:40:32.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Nou, dat gaat lekker dan.

Even puzzelen op een opstelling, kom ik op dit uit:
Stekelenburg
Colin-Heitinga-Silva-Lindgren
Gabri-Perez-Davids
Suarez-Huntelaar-Rommedahl

Want Koster gaat echt niet met Kuffour spelen en gaat echt niet met jongere spelers spelen en al helemaal niet met Luque.

Als ik een opstelling zou mogen maken zou deze zo zijn:
Stekelenburg
Silva-Heitinga-Lindgren-Davids
Gabri-Perez-van der Heijden
Suarez-Huntelaar-Luque
 Help mods!
Pool: 518e, Ajax - FC Twente MotM: -Battle-rating: 1.499,9VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Robehr
Lid 2de elftal

Uit: Breda
Vak: 420
Reg.: 18 september 2004
Gepost op 15 mei 2008 om 12:45:19.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik zou Slijngard laten spelen. Die jongen moet toch een keer de kans krijgen maar waarschijnlijk speelt Colin linksback, Lindgren centraal en het standaard middenveld. Met Rommedahl helaas als linksbuiten.
 Help mods!
Pool: 576e, Ajax - FC Twente 3-0 (0-0)MotM: -Battle-rating: 1.467,3VoVo: 649e / 308e / 620eOpstelling: 4-3-3
Koller
Vedette

Uit: Errug dicht bij 010
Reg.: 14 juni 2001
Gepost op 15 mei 2008 om 12:45:37.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Pffff... nou ik houd me hart vast. Je 2e opstelling lijkt me logischer alleen dan de Jong voor vd. Heijden.

PS: Robehr, iid, ik denk dat Koster Colin op links gaat zetten.

[Dit bericht is veranderd door Koller (op 15 mei 2008 12:46:49).]
 Help mods!
Pool: 61e, Ajax - FC Twente 3-1 (1-0)MotM: -Battle-rating: 1.449,7VoVo: -Opstelling: 3-5-2
jari-litmanen
Lid 2de elftal

Uit: Purmerend
Vak: 117
Reg.: 19 oktober 2003
Gepost op 15 mei 2008 om 12:46:39.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Koller schreef:

Pffff... nou ik houd me hart vast. Je 2e opstelling lijkt me logischer alleen dan de Jong voor vd. Heijden.

Zou kunnen, alleen is van der Heijden wat meer defensief ingesteld dan de Jong.
Vandaar mijn keuze voor hem dan.

quote:
Robehr schreef:

Ik zou Slijngard laten spelen. Die jongen moet toch een keer de kans krijgen maar waarschijnlijk speelt Colin linksback, Lindgren centraal en het standaard middenveld. Met Rommedahl helaas als linksbuiten.

Ja, idd Colin op de backpositie.
Helaas, helaas, A3 kijkt niet verder dan de gevallen Colin, Rommedahl etc. Durf te zeggen dat Slijngard niets eens bij de selectie zit.
Maar goed, wie zijn wij he ;)

[Dit bericht is veranderd door jari-litmanen (op 15 mei 2008 12:48:35).]
 Help mods!
Pool: 518e, Ajax - FC Twente MotM: -Battle-rating: 1.499,9VoVo: -Opstelling: 4-3-3
3r1k
Ballenjongen

Uit: Oostwoud
Reg.: 8 oktober 2003
Gepost op 15 mei 2008 om 12:55:58.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Het zou mij niks verbazen als Slijngaard speelt zondag. Maar misschien zet Koster Siem de Jong wel linksback. Aangezien die ook al eens rechtsback heeft gestaan.

Colin zou ook kunnen, maar heb dan liever dat ie Slijngaard opstelt.
 Help mods!
Pool: -, Ajax - FC Twente MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-3-3
FRANKO318
Veelbelovend talent

Uit: EDE
Reg.: 2 april 2004
Gepost op 15 mei 2008 om 13:23:36.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ach als je urby mist achterin is er nog niks aan het handje. Hij speelt niet erg sterk de laatste tijd.
A.s. zondag heb je spelers nodig die zich extra kunnen en WILLEN bewijzen, zie bv. slijngard.

We gaan er gewoon vol tegenaan !

De kriebels beginnen al te komen
 Help mods!
Pool: 1261e, Ajax - FC Twente MotM: -Battle-rating: 1.453,6VoVo: 1057e / 1564e / 1067eOpstelling: 4-3-3
Chivu & Co
Vedette

Reg.: 1 januari 2001
Gepost op 15 mei 2008 om 13:26:14.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
3r1k schreef:
Maar misschien zet Koster Siem de Jong wel linksback. Aangezien die ook al eens rechtsback heeft gestaan.

BRILJANT!
 Help mods!
Pool: 260e, Ajax - FC Twente 1-1 (1-0)MotM: -Battle-rating: 1.557,3 (daag uit)VoVo: 245e / 919e / 287eOpstelling: 4-3-3
Pico
Veelbelovend talent

Uit: Hamont (Belgie)
Reg.: 25 september 2000
Gepost op 15 mei 2008 om 13:34:28.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Geen Urby. Dan maar met een linksback uit de jeugd of jong Ajax. Is dat Slijngard? Zoveel mogelijk mensen op hun eigen positie laten spelen zou ik zeggen.

Stekelenburg
Silva-Heitinga-Lindgren-Slijngard
Gabri-Perez-Davids
Rommedahl-Huntelaar-Suarez
 Help mods!
Pool: 749e, Ajax - FC Twente MotM: -Battle-rating: 1.499,6VoVo: 1634e / 222e / 1705eOpstelling: 4-3-3
AmStErDaMmErTje84
Jeugdspeler

Uit: Amsterdam
Vak: 123
Reg.: 18 oktober 2003
Gepost op 15 mei 2008 om 13:38:02.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Als het maar Geen collin word !
 Help mods!
Pool: -, Ajax - FC Twente MotM: -Battle-rating: 1.445,6VoVo: -Opstelling: -
AJAXRULEZ
Lid 2de elftal

Uit: In de buurt van Amsterdam
Vak: 411
Reg.: 3 maart 2003
Gepost op 15 mei 2008 om 13:50:35.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Stekelenburg
Silva-Heitinga-Lindgren-Slijngaard
Gabri-De Jong-Davids
Leonardo-Huntelaar-Suarez
 Help mods!
Pool: 135e, Ajax - FC Twente 3-1 (2-0)MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
3r1k
Ballenjongen

Uit: Oostwoud
Reg.: 8 oktober 2003
Gepost op 15 mei 2008 om 14:10:00.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Chivu & Co schreef:

(...)
BRILJANT!

Nja ik dacht eigenlijk dat hij linksbenig was. En dan omdat hij al eens back heeft gestaan dat hij dan wel op links kon. Maar heb even gekeken net en hij is rechtsbenig. Maar goed kan altijd natuurlijk nog. Al snapte ik de Jong rechtsback ook al niet

Dus zullen we het moeten doen met Colin.
 Help mods!
Pool: -, Ajax - FC Twente MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-3-3

Deze topic is gesloten.
Deze topic bestaat uit 11 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »
Alle tijden zijn CET (Amsterdam).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Ajax Netwerk