| Poster | | Topic: [Voorbeschouwing] Terugwedstrijd Finale Play Offs - Ajax - Fc Twente |  |
|
AFCA 428 Internationale topspeler
Uit: Amstelveen Vak: 428 Posts: 4886 Reg.: 6 september 2005 | Of 1-0 winnen 
|
|
|
Overweging Ballenjongen
Vak: 413 Posts: 30 Reg.: 6 juli 2007 | In tegenstelling tot anderen denk ik dat het een weing verheffende 3-0 overwinning voor AJAX zal worden.
Thuis zijn we "gewoon"sterker en ik denk sterker nog dat de eindstand bij rust al bereikt is.
De druk ligt bij ons omdat we moeten winnen (aan de stand verplicht)
Aan de andere kant de druk bij Twente is enorm omdat het voor het eerst in de geschiedenis is dat ze kans hebben om de tune van de CL te horen.
Ik denk dat wij meer spelers hebben die met druk om kunnen gaan en dat Twente daarom na een gelukkige 1-0 het hoofd gaat verliezen en wij makkelijk uitlopen.
Het zal me ook niet verbazen als Twente de wedstrijd niet met 11 man eindigd.
Zondag weten we het zeker maar lees dit er dan maar eens op terug 
|
|
|
Nacional Ballenjongen
Uit: Enschede Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 15 Reg.: 20 april 2006 |
quote: Overweging schreef:
In tegenstelling tot anderen denk ik dat het een weing verheffende 3-0 overwinning voor AJAX zal worden.
.................................................................maar lees dit er dan maar eens op terug 
De wens is de vader van de gedachte !
|
|
|
AJAX1983 Jeugdspeler
Uit: amsterdam Vak: - Posts: 89 Reg.: 4 november 2004 | Ik word al knap zenuwachtig. AJJAX staat met een been in het UEFA-CUP graf. We moeten zondag scoren...dat zal wel lukken met zoveel offensieve kracht. Het gaat echter om de verdediging van AJAX aanstaande zondag. Als die op de been blijft, dan hebben wij een kans. Waarschijnlijk de afscheidswedstrijd van KJH. Heb daar nog niets over gehoord.
|
|
|
Francesc Fabregas Soler Internationale topspeler
Vak: 413 Posts: 3040 Uploads: 1 Reg.: 24 juli 2005 | Is het home tijdens de play-offs ook open?
|
|
|
Sluk Idool Nr.2 Ajax Quiz Seizoen 2002/2003
Uit: Weesp Vak: 116 Posts: 3839 Reg.: 3 september 2002 |
quote: AFCA 428 schreef:
Of 1-0 winnen 
Nope, ten eerste is het dan vast een hele saaie pot en kan je in de 90ste minuut nog de boot in gaan. Bovendien denk ik dat we zoals heel vaak wel weer een goal tegen krijgen. Kijk maar naar de wedstrijd tegen Heerenveen.
Ook behoorlijk uit het niets. Kortom 2 doelpunten verschil.
|
|
|
appa Regelmatige invaller
Uit: Gouda Vak: 401 Posts: 646 Reg.: 18 oktober 2002 | Ik hoop echt dat de winnaarsmentaliteit eindelijk weer eens aanwezig is en dat Klaassie zijn dag weer heeft.
Daarnaast: ondanks dat wij het 2 jaar niet goed gedaan hebben in de voorronde CL, moet je er toch niet aan denken dat een ontzettend uitgekleed Fc Twente (succestrainer Rutten weg, El Ahmadi weg, Engelaar zal meegaan met Rutten is de verwachting en wie weet wie nog meer zijn heil ergens anders gaat zoeken) Nederland gaat vertegenwoordig in de Champions League!
Daar was zelfs Hugo Borst het mee eens!
|
|
|
AFCA 428 Internationale topspeler
Uit: Amstelveen Vak: 428 Posts: 4886 Reg.: 6 september 2005 | Of zelfs Hugo Borst het er nou mee eens was of niet, op basis van de afgelopen 4 jaar hebben wij ook niks te zoeken in de Champions League. Ik heb er dan ook alle begrip voor als Nederland alweer met angst denkt aan Ajax in de Champions League aankomend jaar ondanks de nieuwe technische staf en (veelbelovende) spelers.
|
|
|
Klaas Vaak Jeugdspeler
Vak: - Posts: 51 Reg.: 19 maart 2007 | Als Ajax deze wedstrijd naar zich toe wil trekken denk ik dat het niet verstandig zal zijn om met dezelfde opstelling als in de uit-wedstrijd te spelen, want dan zie ik het zo gebeuren dat het middenveld weer overlopen wordt, weer elke afvallende bal voor de tegenstander is, er weer geen verbinding tussen aanval & verdediging is en bovendien zijn we verzwakt op de linksback positie zonder Vertonghen.
Een middenveld met Perez, Davids en Gabri lijkt op papier sterk, maar in de praktijk blijkt er dan vaak totaal geen balans op het middenveld te bestaan, met name omdat Davids en Gabri nagenoeg dezelfde types zijn. Ik vind dat Lindgren sowieso op het middenveld moet komen te spelen, omdat er dan veel meer balans op het middenveld bestaat en hij de beste verbindingsspeler tussen aanval en verdediging is van het team en voor meer rust aan de bal kan zorgen. Ondanks dat Lindgren in deze omstandigheden eigenlijk ook de beste optie zal zijn als CB naast Heitinga, vind ik hem toch meer noodzakelijk op het middenveld.
Zonder Vertonghen zou ik gewoon met drie verdedigers spelen, aangezien Emanuelson veel te kwetsbaar is op linksback. In dit geval lijkt Kuffour (aangezien Van der Wiel nog geen wedstrijdritme heeft) de enige optie die over is als centrale back. Zo slecht zal hij toch niet zijn? Ik denk dat hij wel in staat moet zijn om degelijk en sober te spelen met zijn ervaring. Zo kunnen we het middenveld versterken, meer grip krijgen op de wedstrijd en zal door deze ondersteuning de aanvallers ook wat makkelijker kansen kunnen creeëren. Dan kunnen we Emanuelson deze wedstrijd erbuiten laten en Sarpong mag gevaar stichten op de linkerflank.
Gezien het materiaal dat voor deze wedstrijd beschikbaar is zou ik dan op de volgende 3-4-3 opstelling uitkomen:
[Dit bericht is veranderd door Klaas Vaak (op 15 mei 2008 03:45:30).]
|
|
|
129 Idool
Uit: Amsterdam Vak: 129 Posts: 4253 Reg.: 10 mei 2002 |
quote: rene uit amsterdam schreef:
Standaard nieuws bij Twente, veel twijfels over fitheid en uiteindelijk is iedereen fit. Zal wel een vorm van underdog manoevre zijn.
Terugkerend trucje bij die moffen. Laat Kufo maar gewoon meedoen, prachtig om zijn irritante gedrag van zaterdag af te straffen met een zepert. Dit Twente is niet beter dan het AZ van vorig seizoen.
|
|
|
TripNRaVeR Talent
Vak: - Posts: 156 Reg.: 4 januari 2003 | Ik denk dat we in deze wedstrijd mischien een beroep moeten doen op de enige oldtimer in deze selectie... ene S. Kuffour.
Denk wel dat een speler als Kuffour nodig kan zijn in zo'n belangrijke wedstrijd.
|
|
|
Mark Moderator Winnaar Ajax Netwerk VoVo Beker 2006/2007
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 3928 Reg.: 7 maart 2000 |
quote: TripNRaVeR schreef:
Ik denk dat we in deze wedstrijd mischien een beroep moeten doen op de enige oldtimer in deze selectie... ene S. Kuffour.
Denk wel dat een speler als Kuffour nodig kan zijn in zo'n belangrijke wedstrijd.
Waar baseer je dat op? Hij heeft bijna nog geen minuut meegedaan, dan kun je toch ook niet zeggen of die man toegevoegde waarde heeft. Je bent eerder geneigd te zeggen dat hij het niveau niet aan kan nu Koster zelfs kiest voor Lindgren centraal achterin.
|
|
|
Koller Vedette
Uit: Errug dicht bij 010 Vak: 129 Posts: 2675 Reg.: 14 juni 2001 | Verrekte enkelband voor Emanuelson
Amsterdam, 15 mei 2008
Urby Emanuelson heeft woensdag tijdens de training zijn enkelband verrekt. Dat heetft een MRI-scan donderdag uitgewezen. Waarschijnlijk is hij zondag tegen FC Twente niet inzetbaar.
Ajax speelt zondag tegen FC Twente om een plaats in de voorronde van de Champions League. De ploeg van Adrie Koster moet in de ArenA een 2-1-achterstand zien goed te maken.
http://www.ajax.nl
Nou... ik ben benieuwd met wat voor voor opstelling Ajax voor de dag komt. Nu maar hopen dat die N'Kufo echt niet kan spelen zondag, anders vrees ik het ergste 
|
|
|
TripNRaVeR Talent
Vak: - Posts: 156 Reg.: 4 januari 2003 |
quote: Mark schreef:
(...)
Waar baseer je dat op? Hij heeft bijna nog geen minuut meegedaan, dan kun je toch ook niet zeggen of die man toegevoegde waarde heeft. Je bent eerder geneigd te zeggen dat hij het niveau niet aan kan nu Koster zelfs kiest voor Lindgren centraal achterin.
Haha die ouwe kan het niveau echt wel aan zo'n hoog niveau heeft onze defensie niet
Verder heeft die rollator ook nog een brok ervaring waar die knulletjes van ons nog wat van kenne lere 
Niet dat ik een fan ben van die veteraan... Maar veel beter hebben we nu niet. 
|
|
|
jari-litmanen Lid 2de elftal
Uit: Purmerend Vak: 117 Posts: 352 Reg.: 19 oktober 2003 | Nou, dat gaat lekker dan.
Even puzzelen op een opstelling, kom ik op dit uit:
Stekelenburg
Colin-Heitinga-Silva-Lindgren
Gabri-Perez-Davids
Suarez-Huntelaar-Rommedahl
Want Koster gaat echt niet met Kuffour spelen en gaat echt niet met jongere spelers spelen en al helemaal niet met Luque.
Als ik een opstelling zou mogen maken zou deze zo zijn:
Stekelenburg
Silva-Heitinga-Lindgren-Davids
Gabri-Perez-van der Heijden
Suarez-Huntelaar-Luque
|
|
|
Robehr Lid 2de elftal
Uit: Breda Vak: 420 Posts: 380 Reg.: 18 september 2004 | Ik zou Slijngard laten spelen. Die jongen moet toch een keer de kans krijgen maar waarschijnlijk speelt Colin linksback, Lindgren centraal en het standaard middenveld. Met Rommedahl helaas als linksbuiten.
|
|
|
Koller Vedette
Uit: Errug dicht bij 010 Vak: 129 Posts: 2675 Reg.: 14 juni 2001 | Pffff... nou ik houd me hart vast. Je 2e opstelling lijkt me logischer alleen dan de Jong voor vd. Heijden.
PS: Robehr, iid, ik denk dat Koster Colin op links gaat zetten.
[Dit bericht is veranderd door Koller (op 15 mei 2008 12:46:49).]
|
|
|
jari-litmanen Lid 2de elftal
Uit: Purmerend Vak: 117 Posts: 352 Reg.: 19 oktober 2003 |
quote: Koller schreef:
Pffff... nou ik houd me hart vast. Je 2e opstelling lijkt me logischer alleen dan de Jong voor vd. Heijden.
Zou kunnen, alleen is van der Heijden wat meer defensief ingesteld dan de Jong.
Vandaar mijn keuze voor hem dan.
quote: Robehr schreef:
Ik zou Slijngard laten spelen. Die jongen moet toch een keer de kans krijgen maar waarschijnlijk speelt Colin linksback, Lindgren centraal en het standaard middenveld. Met Rommedahl helaas als linksbuiten.
Ja, idd Colin op de backpositie.
Helaas, helaas, A3 kijkt niet verder dan de gevallen Colin, Rommedahl etc. Durf te zeggen dat Slijngard niets eens bij de selectie zit.
Maar goed, wie zijn wij he ;)
[Dit bericht is veranderd door jari-litmanen (op 15 mei 2008 12:48:35).]
|
|
|
3r1k Ballenjongen
Uit: Oostwoud Vak: - Posts: 13 Reg.: 8 oktober 2003 | Het zou mij niks verbazen als Slijngaard speelt zondag. Maar misschien zet Koster Siem de Jong wel linksback. Aangezien die ook al eens rechtsback heeft gestaan.
Colin zou ook kunnen, maar heb dan liever dat ie Slijngaard opstelt.
|
|
|
FRANKO318 Veelbelovend talent
Uit: EDE Vak: - Posts: 288 Reg.: 2 april 2004 | Ach als je urby mist achterin is er nog niks aan het handje. Hij speelt niet erg sterk de laatste tijd.
A.s. zondag heb je spelers nodig die zich extra kunnen en WILLEN bewijzen, zie bv. slijngard.
We gaan er gewoon vol tegenaan !
De kriebels beginnen al te komen
|
|
|
Chivu & Co Vedette
Vak: - Posts: 2237 Reg.: 1 januari 2001 |
quote: 3r1k schreef:
Maar misschien zet Koster Siem de Jong wel linksback. Aangezien die ook al eens rechtsback heeft gestaan.
BRILJANT! 
|
|
|
Pico Veelbelovend talent
Uit: Hamont (Belgie) Vak: - Posts: 222 Reg.: 25 september 2000 | Geen Urby. Dan maar met een linksback uit de jeugd of jong Ajax. Is dat Slijngard? Zoveel mogelijk mensen op hun eigen positie laten spelen zou ik zeggen.
Stekelenburg
Silva-Heitinga-Lindgren-Slijngard
Gabri-Perez-Davids
Rommedahl-Huntelaar-Suarez
|
|
|
AmStErDaMmErTje84 Jeugdspeler
Uit: Amsterdam Vak: 123 Posts: 93 Reg.: 18 oktober 2003 | Als het maar Geen collin word !
|
|
|
AJAXRULEZ Lid 2de elftal
Uit: In de buurt van Amsterdam Vak: 411 Posts: 439 Reg.: 3 maart 2003 | Stekelenburg
Silva-Heitinga-Lindgren-Slijngaard
Gabri-De Jong-Davids
Leonardo-Huntelaar-Suarez
|
|
|
3r1k Ballenjongen
Uit: Oostwoud Vak: - Posts: 13 Reg.: 8 oktober 2003 |
quote: Chivu & Co schreef:
(...)
BRILJANT! 
Nja ik dacht eigenlijk dat hij linksbenig was. En dan omdat hij al eens back heeft gestaan dat hij dan wel op links kon. Maar heb even gekeken net en hij is rechtsbenig. Maar goed kan altijd natuurlijk nog. Al snapte ik de Jong rechtsback ook al niet
Dus zullen we het moeten doen met Colin.
|
|
|
|