Ajax Netwerk
dinsdag 16 maart 2010 - 12:46                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Wedstrijden en trainingen » [Voorbeschouwing] PSV - Ajax

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 12 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 12 »

HR

Jorizzz
Bankzitter

Uit: Almere
Vak: 425
Reg.: 26 november 2000

quote:HR
Hessel schreef:

---------------------Stekelenburg------------------------
--Trabelsi-------Grygera-------Maduro---------Emanuelson-
------------------------Galasek--------------------------
---------------De Jong----------Lindenberg---------------
-----------Pienaar---------------------Sneijder----------
-----------------------Anastasiou------------------------
HR
Als je voorin de nul wil houden moet je vooral 4-5-1 gaan spelen...

Stekelenburg

Trabelsi
Grygera
Maduro
Emanuelson

Pienaar
Galasek

Sneijder

Rosales
Anastasiou
Boukhari

Geen Nigel de Jong, vond hem gisteren niet sterk spelen en denk dat de rechterkant met Trabelsi-Pienaar-Rosales beter loopt. Boukhari op links, helaas de beste optie... Maar in elk geval gewoon 4-3-3 spelen, we scoren al zo moeilijk en als je met 1 spits speelt dan wordt het helemaal niks meer!
HR
HR

sof
Vedette

Vak: -
Reg.: 1 augustus 2005

Hessel schreef:

--Trabelsi-------Grygera-------Maduro---------Emanuelson-
------------------------Galasek--------------------------
---------------De Jong----------Lindenberg---------------
-----------Pienaar---------------------Sneijder----------
-----------------------Anastasiou------------------------
HR
Het slechtste wat je kunt doen tegen PSV is alles door het midden spelen...

--Trabelsi-------Grygera-------Heitinga-------Emanuelson-
------------------------Maduro---------------------------
---------------De Jong----------Sneijder-----------------
------Rosales---------Anastasiou-------------Babel-------

Maduro komt veel beter tot zijn recht op het middenveld dus dan komt Heitinga of Vermaelen in de achterste linie. En omdat er dan een sterke verdediging staat zie ik liever 2 aanvallende middenvelders (want we moeten winnen). Zelf zou ik liever Rosenberg zien in de spits maar geef nu Anastaciou nog maar het vertrouwen.
HR
HR

GangstaRiB
Legende

Uit: Purmerend
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 8 maart 2001

Hopen dat Harry weer fit is, want die was de enige die echt op dreef was de laatste paar weken. Ik zou pleiten voor Vermaelen achterin samen met Grygera. Maduro ervoor met Galasek, Sneijder en Lindenbergh. Voorin in ieder geval geen Boukhari. Rosales en Charri/Yannis als 2 spitsen.
Op deze manier hou je het middenveld compact, want anders fietst Cocu daar vrolijk doorheen.

Dus zo: Steek, Trabelsi, Grygera, Vermaelen, Urby, Sneijder, Lindenbergh, Galasek, Maduro, Charri/Yannis en Rosales.

Buiten de boot vallen De Jong en Pienaar. Pienaar vind ik de laatste tijd een beetje een stoorzender aan het worden met z'n negatieve gebaren en De Jong wordt denk ik overlopen door Simons.
HR
HR

robert88
Jeugdspeler

Uit: Apeldoorn
Reg.: 1 oktober 2005

Steek
Trabelsi Grygera Maduro Emanuelson
galasek de Jong
pienaar Sneijder
Babel Charisteas

Liever versterkt middenveld en 2 spitsen aangezien wij geen spitsen voor ons syteem hebben en erger nog geen linksbuiten die supervoorzetten geeft. Ik denk dat we nu gewoon even tijdelijk anders moeten spelen en zodra er weer een linksbuiten is die wel voldoet kunnen we weer 343 of 433 gaan spelen maar voorlopig niet. Tegen Psv is dat naar mijn idee ook je eigen graf graven, we moeten niet weer een nederlaag oplopen.

Danny: Waar blijft Huntelaar?
HR
HR

Lederen Knikker
Vedette

Uit: Amsterdam
Reg.: 28 juni 2005

Ik zou graag Babel wel eens in de spits willen zien, maar we hebben niemand op links dus daar zal ie wel spelen. Boerrigter kan naar mijn mening niet voor de leeuwen gegooid worden in een pot tegen titelkandidaat PSV.

Rosales moet zeker op rechts, ik weet niet wie de linksback van PSV is maar het is vast niet veel soeps. Rosales is ideaal om 1 a 2 man daar bezig te houden.

Ik hoop dat Harry weer fit is want ondanks zijn beperkingen kan hij met zijn lengte Alex een beetje bezig houden zodat Sneijder kan opkomen vanuit het middenveld en ze erin trappen...;B

In de verdediging geen verrassingen, kweet niet of het zo verstandig is om Heitinga op dit moment daar neer te zetten. Dus gewoon Maduro en Grygera.

Desondanks hou ik mijn hart vast en hoop van harte dat die Koné er geen intrapt. Dat zou toch wel erg genant zijn voor ons...:\(
HR
HR

Boy wonder
Ballenjongen

Uit: Tilburg
Reg.: 19 juni 2005

Ondanks de trefzekerheid van anastasiou lijkt het me logisch om zondag toch met ryan babel in de spits te beginnen....
denk dat het het een andere wedstrijd wordt dan gister. psv zal niet terug zakken zoals FC Thun. met een snelle counter heb je met Babel dan toch de gevaarlijkste spits denk ik. je zag gister goed hoe babel zijn directe tegenstander helemaal eruit liep en snelheid is nu net het zwakke punt van Bv. Alex

rosales op rechts heeft de actie buitenom en ik zou op links met pienaar in de zone spelen... hij kan actie naar binnen maken en het gat op links kan sneijder, de jong of emanuelson induiken.

verder Galasek voor de controle samen met de jong. achterin gewoon laten staan met grygera en maduro (in het begin niet te veel inschuiven, eerst zekerheid achterin)
en de voortreffelijk keepende Stekelenburg

Voor duidelijkheid DE OPSTELLING:

----------------------Stekelenburg-----------------------
-Trabelsi------Grygera-------Maduro-------Emanuelson-
-----------De jong---------------Galasek-----------------
----------------------Sneijder----------------------------
------Rosales----------Babel-----------pienaar-----------

[Dit bericht is veranderd door Boy wonder (op 19 oktober 2005 12:44:37).]
HR
HR

Babelteas
Regelmatige invaller

Reg.: 13 maart 2005

Boy wonder schreef:

Ondanks de trefzekerheid van anastasiou lijkt het me logisch om zondag toch met ryan babel in de spits te beginnen....
denk dat het het een andere wedstrijd wordt dan gister. psv zal niet terug zakken zoals FC Thun. met een snelle counter heb je met Babel dan toch de gevaarlijkste spits denk ik. je zag gister goed hoe babel zijn directe tegenstander helemaal eruit liep en snelheid is nu net het zwakke punt van Bv. Alex

rosales op rechts heeft de actie buitenom en ik zou op links met pienaar in de zone spelen... hij kan actie naar binnen maken en het gat op links kan sneijder, de jong of emanuelson induiken.

verder Galasek voor de controle samen met de jong. achterin gewoon laten staan met grygera en maduro (in het begin niet te veel inschuiven, eerst zekerheid achterin)
en de voortreffelijk keepende Stekelenburg

Voor duidelijkheid DE OPSTELLING:

----------------------Stekelenburg-----------------------
-Trabelsi------Grygera-------Maduro-------Emanuelson-
-----------De jong---------------Galasek-----------------
----------------------Sneijder----------------------------
------Rosales----------Babel-----------pienaar-----------
HR
pienaar op linksbuiten???? moet niet gekker worden...schot heeft pienaar niet dus daar heb je helemaal niks aan...Zou Charisteas in de spits zetten en babel moet hem vervangen...vind dat Babel veel gevaarlijker is als ie invalt...is ie veel gretiger. Ik zou kiezen voor Boerrigter op linksbuiten

[Dit bericht is veranderd door Babelteas (op 19 oktober 2005 12:52:15).]
HR
HR

liam
Vedette

Vak: 420
Reg.: 10 juli 2002

Het zou toch wel geweldig uitkomen als we eens een keer bij PSV wisten te winnen. Op één of andere manier zit het Eindhoven echter altijd tegen. Dan duikelt er weer een keeper over een slap schotje heen, we krijgen een onterechte strafschop tegen……en daarna loopt het dan niet meer. En krijgt PSV weer voor de zoveelste keer de zege in de schoot geworpen.
Ajax zou daar best kunnen winnen maar het lijkt wel of het Ph.-stadion behekst is.
Normaal gezien zou ik zeggen dat Babel in de basis moet starten omdat je daar toch snelheid nodig hebt. Anastasiou lijkt me weinig nuttig want we spelen te ver van de goal af en hij is zo traag als dikke stront.
Mijn opstelling zou zijn (voor wat het waard is..niks he. Maar dat geldt voor alle gasten die hier een opstelling maken):
Stekelenburg, Trabelsi, Grygera, Maduro, Emanuelson, Galasek, Pienaar, Sneijder, Lindenbergh, Rosales, Babel .
Spelen we met 2 spitsen en opkomende middenvelders.
Rosales op rechts en Babel in een vrije rol. Pijnlijk zal het weer zijn als Koné de wedstrijd in het voordeel van PSV gaat beslissen.
HR
HR

Amsterdam-Oost
Vedette

Reg.: 3 mei 2000

Het is een klein beetje hopen op een blessure van Cocu vanavond ;) (begrijp me goed, ik heb wel respect voor Cocu). Zonder hem is PSV niet half zo goed en kan ieder team van ze winnen. Over Koné maak ik me niet zo druk, zet (de steeds sterker wordende) Grygera maar op hem.

Liam schrijft het terecht: het heeft Ajax menigmaal aan de factor geluk ontbroken daar in Eindhoven. Tijd voor een overwinning dus, nu we zwaar underdog zijn.
HR
HR

the_beatboxman
Bankzitter

Uit: Straat
Vak: 127
Reg.: 7 januari 2003

Jongens waarom blijf iedereen veranderingen aanbrengen met de verdediging. Ik zie vaak Heitinga er weer in staan? Die jonge moet je langzaam maar weer brengen maar neit tegen p*v in de basis zetten.

Stekel
Trabelsi Grygera Maduro Emanuelson . Deze verdiging is wel in orde, hoewel ik wel bang ben dat grygera en maduro beide niet de snelste zijn. Grygera meot in de mandekking en het liefst zou daarnaast een wat snellere voetballende speler moeten staan. Maar t verloopt goed met deze verdediging. Maduro kan oko doorschuiven.
Het middenveld is voor mij wel een vraag. Tegen psv moete we de slag winne op het middenveld. Ik denk dat je met Galasek en lindenberg meer kracht heb op het middenveld. Sneijder Pienaar De jong daar moet de keuze valle wie er voor de creativiteit komt. Pienaar op rechtsbuiten is geen optie, komt nergens langs.
Weet neit of blind kiest voor Gala verdedigend en dan Pienar(dejong) en sneijder aanvallender. Of met 2 verdedigende met Lindebergh.

Ook boukhari kan je wel gebruiken tegen psv. Heeft veel kracht en ook een goed schot (hoewel..gister heb k wat andere gezien..gege)Miss middenveld als vervanger of basis linksbuiten. Rosales rechts en Yannis spits. Als dat niet loopt kan je Rosenberg(met zijn loopacties) en babel brengen.

Stekel
Trabel Gryg Maduro Urby
Gala
Pienar Sneijder

Rosales Yannis Boukhari?

(niet sterkste voorhoede, maar met de voorzet van boukhari en rosales moet yannis tog worden gestuurd.)
HR
HR

Boy wonder
Ballenjongen

Uit: Tilburg
Reg.: 19 juni 2005

Babelteas schreef:

(...)

pienaar op linksbuiten???? moet niet gekker worden...schot heeft pienaar niet dus daar heb je helemaal niks aan...Zou Charisteas in de spits zetten en babel moet hem vervangen...vind dat Babel veel gevaarlijker is als ie invalt...is ie veel gretiger. Ik zou kiezen voor Boerrigter op linksbuiten
HR
pienaar Speelt geen echte linksbuiten maar meer naar binnen. een beetje in de rug van babel. er komt dan ruimte op links waar andere spelers in kunnen duiken.. zo werd er gister ook een tijdje gespeeld....
HR
HR

kleijboy
Jeugdspeler

Uit: lelystad
Reg.: 14 juni 2005

ik denk dat we gewoon, zoals tegen thun, moeten spelen.

---------------------------stekelenburg--------------------

Trabelsi-------grygera---------maduro-----------emanuelson

-----de jong-------------galasek--------------pienaar------

------rosales----------anastasiou-------------sneijder-----

en sneijder zal dan een beetje als hangende linksbuiten gaan spelen. met deze opstelling moeten we kunnen winnen maar ik denk dat we blij mogen zijn als we niet verliezen.
is charisteas al weer fit eigenlijk voor psv?
HR
HR

Hitman_x2 Rode kaart: waarschuwing
Talent

Reg.: 5 augustus 2005

dat wordt hopelijk geen 0-0
HRHR
HR

Lederen Knikker
Vedette

Hitman_x2 schreef:

dat wordt hopelijk geen 0-0
HR
Ik hoop ook op 0-2 maar ja.
HR
HR

Ceriliuz
Basisspeler

Uit: Nijmegen
Reg.: 18 februari 2003

Stekelenburg

Trab Gryg Maduro Emanuelson

De Jong Galasek Sneijder

Rosales Babel Boerrigter

Als iedereen fit zou zijn en er wat veranderingen in de selectie zouden komen, toekomstig,:

Steek

Trab Heit Verm Juanfran

De Jong Maduro Sneijder

Manu Babel Goossens

maar eerst ns zien of iedereen zich goed ontwikkelt.
Bij Heitinga ga ik natuurlijk uit van zn ouwe niveau.
Vermaelen is wel talentvol.
Juanfran lijkt me verdedigend sterker dan Maxwell en Emanuelson.
De Jong - Maduro - Sneijder lijkt me een evenwichtig middenveld.
Manu is een groot talent. Babel moet nog in de spits groeien.
Goossens ook groot talent.

Ik moet wel zeggen dat ik jongens als Emanuelson, Lindenbergh, Boukhari, SQD, Galasek, Pienaar, Rosales, Sarpong, Anita wat over het hoofd heb gezien, maar vooral met oog op de toekomst lijkt bovenstaande opstelling weer een van de beste. Helaas moet bv Trabelsi dan wel weer weg.
Als ik dat weer moet gaan invullen ga ik wat offtopic raken.

I.i.g, allerbovenste opstelling lijkt me een goeie voor zondag.

(BTW. Het kan ook zijn dat ik wat jongens vergeten ben uit Jong Ajax met het ook op de toekomst)
HR
HR

freezl
Idool

Uit: valkenswaard
Reg.: 26 september 2004

Als Harry fit is moet hij gewoon spelen,zijn lengte is mi tegen Psv zeer bruikbaar .Ananas scoort 2 x en dat is mooi ,maar hij hoort simpelweg niet in de basis.Daarnaast speelde Harry tot nu toe zeer behoorlijk en lijkt me nu gewoon de beste keus om daar op voor te borduren.

Rosenberg kan best op links spelen,minder resultaat op die positie is bijna niet mogelijk en mi kan je best met een aanval Rosenberg,Harry,Rosales aantreden tegen Psv
Middenveld Sneijder,Galasek,Pienaar
Achter Urby,Grygera,Trabelsi en met Maduro als inschuivende middenvelder
Doel Stekel of Lobont
HR
HR

Babelteas
Regelmatige invaller

Reg.: 13 maart 2005

freezl schreef:

Als Harry fit is moet hij gewoon spelen,zijn lengte is mi tegen Psv zeer bruikbaar .Ananas scoort 2 x en dat is mooi ,maar hij hoort simpelweg niet in de basis.Daarnaast speelde Harry tot nu toe zeer behoorlijk en lijkt me nu gewoon de beste keus om daar op voor te borduren.

Rosenberg kan best op links spelen,minder resultaat op die positie is bijna niet mogelijk en mi kan je best met een aanval Rosenberg,Harry,Rosales aantreden tegen Psv
Middenveld Sneijder,Galasek,Pienaar
Achter Urby,Grygera,Trabelsi en met Maduro als inschuivende middenvelder
Doel Stekel of Lobont
HR
Zou rosenberg ook op linksbuiten willen zien...alleen zal dat nooit gebeuren. Maar goed je zag dat de verdediging van PSV best te slopen is...en middenveld is ook niet super van hun...met Simons...Ajax krijgt zoiezo een paar kansen en het is aan de spits of middenvelders om de kansen af te maken...PSV scoort zoiezo...het is aan ons om er 1 meer te scoren.

En het liefst Pienaar op bank laten beginnen....want hij is te lief...de Jong gaat er wel vol in.

[Dit bericht is veranderd door Babelteas (op 20 oktober 2005 00:15:36).]
HR
HR

NickAjaxFan4Life
Idool

Uit: Oud-Beijerland
Reg.: 12 juli 2001

liam schreef:

Het zou toch wel geweldig uitkomen als we eens een keer bij PSV wisten te winnen. Op één of andere manier zit het Eindhoven echter altijd tegen. Dan duikelt er weer een keeper over een slap schotje heen, we krijgen een onterechte strafschop tegen……en daarna loopt het dan niet meer. En krijgt PSV weer voor de zoveelste keer de zege in de schoot geworpen.
Ajax zou daar best kunnen winnen maar het lijkt wel of het Ph.-stadion behekst is.
Normaal gezien zou ik zeggen dat Babel in de basis moet starten omdat je daar toch snelheid nodig hebt. Anastasiou lijkt me weinig nuttig want we spelen te ver van de goal af en hij is zo traag als dikke stront.
Mijn opstelling zou zijn (voor wat het waard is..niks he. Maar dat geldt voor alle gasten die hier een opstelling maken):
Stekelenburg, Trabelsi, Grygera, Maduro, Emanuelson, Galasek, Pienaar, Sneijder, Lindenbergh, Rosales, Babel .
Spelen we met 2 spitsen en opkomende middenvelders.
Rosales op rechts en Babel in een vrije rol. Pijnlijk zal het weer zijn als Koné de wedstrijd in het voordeel van PSV gaat beslissen.
HR
Inderdaad, wedstrijden tegen PSV zijn voor Ajax in wezen wat wedstrijden tegen Ajax voor Feyenoord zijn: meestal lastig (maar ja, we weten wat Ajax - Feyenoord werd dit seizoen,dus laten we hopen dat PSV - Ajax een zelfde effect heeft ;) )

Misschien hebben enkele belangrijke spelers van PSV pijntjes opgelopen die nadelig kunnen zijn voor hun.
Ik zag Alex af en toe niet helemaal fris lopen bijvoorbeeld..
HR
HR

the witch
Idool

Uit: Dyslexie !
Reg.: 6 augustus 2000

volgens het pisvee forum (ff me ogen uitspoelen met zeep) hebben de heren al de overwining al op zak :denk
laten we hopen met een pienaar op 10 en een rosales rechts meneer blind , dat de tijden snel veranderen en ik ook eens met een gerust hart kan posten op het pisvee forum
ik voorspel een mooie overwining voor HET team de enige in holland die VIER bekers met grote oren hebt staan dat nog steeds niet geevenaard is door geen ENKELE club uit nederland also ajax rules over the battle of the fields
HR
HR

19_AFCA_00
Lid 2de elftal

Uit: Alphen a/d Rijn
Vak: 410
Reg.: 16 juli 2003

na vanavond te hebben gezien hoop ik dat pisvee zondag niet zoveel geluk heeft.. De aanval hoeven we niet echt te vrezen als je af gaat op vanavond.. hoogstens 2 a 3 kansen gehad en de gevaarlijkste met 3 tegen 2 spelen ze niet uit :D
Dus... Pisvee-Ajax 1-3 2x Yannis 1x sneijder
Yannis Yannis Yannis! :B
HR
HR

New Kid
Veelbelovend talent

Uit: Eindhoven
Reg.: 29 juli 2001

19_AFCA_00 schreef:

na vanavond te hebben gezien hoop ik dat pisvee zondag niet zoveel geluk heeft.. De aanval hoeven we niet echt te vrezen als je af gaat op vanavond.. hoogstens 2 a 3 kansen gehad en de gevaarlijkste met 3 tegen 2 spelen ze niet uit :D
Dus... Pisvee-Ajax 1-3 2x Yannis 1x sneijder
Yannis Yannis Yannis! :B
HR
Maar ook jij weet dat dat niet de aanval van zondag is:

Culina - Koné - Farfan
HR
HR

Lederen Knikker
Vedette

New Kid schreef:
Culina - Koné - Farfan
HR
Voor Culina hoeven we niet bang te worden. Farfan is idd goed ja. En Koné...brilliant...en wisselvallig. Hopelijk heeft hij een off-day zondag. En dat kan zomaar bij hem gebeuren.
HR
HR

Marinho
Ballenjongen

Vak: 413
Reg.: 2 februari 2004

....................Stekelenburg.......................
Trabelsi......Maduro............Grygera......Emanuelson
.....................Galasek...........................
.........De Jong..................Sneijder.............
.....................Pienaar...........................
..........Charisteas............Babel..................

Vonk; Heitinga; Vermaelen; Lindenbergh; Rosales; Anastasiou; Rosenberg
HR
HR

Berrie rules Rode kaart: waarschuwing
Jeugdspeler

Reg.: 20 oktober 2005

Lederen Knikker schreef:

(...)
Voor Culina hoeven we niet bang te worden. Farfan is idd goed ja. En Koné...brilliant...en wisselvallig. Hopelijk heeft hij een off-day zondag. En dat kan zomaar bij hem gebeuren.
HR
Jullie maken geen kans zondag. En ja dit is mijn 1ste post en nee ik kom niet om te zeiken.
Realistisch gezien (en dat zijn er een heleboel hier) komen jullie tekort. Helaas, volgend seizoen beter!
HR
HR

New Kid
Veelbelovend talent

Uit: Eindhoven
Reg.: 29 juli 2001

Berrie rules schreef:

(...)

Jullie maken geen kans zondag. En ja dit is mijn 1ste post en nee ik kom niet om te zeiken.
Realistisch gezien (en dat zijn er een heleboel hier) komen jullie tekort. Helaas, volgend seizoen beter!
HR
Welkom Berrie, ik hoop dat je hier net zulke goede bijdragen zult leveren als op het PSV netwerk. Altijd goed om mensen met een goede bron te kunnen verwelkomen op dit forum. Hou het netjes en laat je niet frustreren.

P.s. Kijk ook even in de PSV topic. Die is wellicht nog leuker.

[Dit bericht is veranderd door New Kid (op 20 oktober 2005 10:19:47).]
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 12 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Wedstrijden en trainingen » [Voorbeschouwing] PSV - Ajax

clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Op dit moment zitten er 7 bezoekers in de chatbox. Het onderwerp is "Eindstand AFC Ajax - PSV 4 - 1 De Jong Emanuelson Pantelic Suarez".

HR

Ajax Poll

Wordt Ajax nog kampioen?

Ja
Nee
Weet niet
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 2,4% dat RKC Waalwijk wint van Ajax. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van RKC Waalwijk-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!